Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Největší kufr mezi kombi? Honda Civic uveze více než Škoda Octavia!

Honda splnila slib a její novinka Civic Tourer bude ve své třídě rekordmanem. Více místa na zavazadla nabídne už jenom Mercedes-Benz E a Škoda Superb.
Zpět na článek
14. 8. 2013 14:06
14. 8. 2013 14:21
14. 8. 2013 14:32
14. 8. 2013 14:35
14. 8. 2013 14:42
14. 8. 2013 14:44
14. 8. 2013 14:49
14. 8. 2013 14:54
14. 8. 2013 15:05
14. 8. 2013 15:08
14. 8. 2013 15:42
14. 8. 2013 15:51
14. 8. 2013 17:36
14. 8. 2013 19:21
14. 8. 2013 14:20
14. 8. 2013 14:24
14. 8. 2013 14:28
14. 8. 2013 14:33
14. 8. 2013 14:31
14. 8. 2013 14:26
14. 8. 2013 15:37
14. 8. 2013 16:37
14. 8. 2013 17:43
14. 8. 2013 17:48
14. 8. 2013 22:15
14. 8. 2013 22:42
14. 8. 2013 15:05
14. 8. 2013 20:28
14. 8. 2013 20:46
14. 8. 2013 15:40
14. 8. 2013 17:22
14. 8. 2013 18:16
14. 8. 2013 18:36
14. 8. 2013 19:39
15. 8. 2013 14:04
14. 8. 2013 19:11
14. 8. 2013 19:39
14. 8. 2013 18:17
14. 8. 2013 18:15
14. 8. 2013 19:07
14. 8. 2013 22:20
15. 8. 2013 16:29
neregistrovaný "SR20"
14. 8. 2013 18:39
14. 8. 2013 20:53
14. 8. 2013 23:13
15. 8. 2013 09:04
15. 8. 2013 09:36
15. 8. 2013 09:37
15. 8. 2013 10:07
15. 8. 2013 10:29
15. 8. 2013 09:05
15. 8. 2013 09:33
15. 8. 2013 09:54
15. 8. 2013 09:58
15. 8. 2013 10:25
15. 8. 2013 10:58
15. 8. 2013 11:10
15. 8. 2013 10:51
15. 8. 2013 11:00
15. 8. 2013 13:22
15. 8. 2013 13:42
15. 8. 2013 16:36
15. 8. 2013 12:27
15. 8. 2013 13:24
15. 8. 2013 13:33
15. 8. 2013 09:48
15. 8. 2013 10:04
15. 8. 2013 10:09
14. 8. 2013 23:08
15. 8. 2013 19:29
14. 8. 2013 14:06
Accord
Honda Accord Tourer má opravdu maximální objem zavazadlového prostoru pouze 660l? 8-s není to chyba?
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Katikakus
14. 8. 2013 14:21
Re: Accord
Je to spatne, spravne ma byt 1252l.
Redakce auto.cz opet merila bulharskym metrem a stejne se neshodli. Tady [odkaz] Michal Fokt uvadi 672l...
14. 8. 2013 14:32
Re: Accord
Díky :yes: Pak bych ale rád věděl jak se dostali k hodnotě 660l respektive 672.
14. 8. 2013 14:35
Re: Accord
V technických parametrech na Honda.cz je uvedeno 660 ("Velikost zavazadlového prostoru se sklopenými sedadly po hranu oken (l)"). Kromě toho je tam ještě 406 ("Velikost zavazadlového prostoru (l)"). Další objemy neuvádí.

[odkaz] pod Kapacita.
Avatar - Katikakus
14. 8. 2013 14:42
Re: Accord
Jenomze to je prave hodnota po hranu oken, kdezto vischni ostatni vyrobci pri sklopenych sedackach uvadeji objem az po strechu. Aby to bylo srovnatelne, je potreba uvadet tuto hodnotu a ta je 1252l.
14. 8. 2013 14:44
Re: Accord
Tvrdím snad, že je po střechu? Zamlčel jsem snad, že je po hranu oken? Zpochybnil jsem snad tebou dříve uvedený objem? Ptal se, odkud ji vzali. Z prstu si ji nevycucali. A že v technických parametrech neuvádí i objem po střechu, je věc jen a jen zastoupení Hondy.
Avatar - Katikakus
14. 8. 2013 14:49
Re: Accord
Kliiid. Ja s tebou nepolemizuji. Pouze doplnuji, ze udaj, ktery si vybrala redakce neni srovnatelny s udaji ostatnich vyrobcu. ;-)
14. 8. 2013 14:54
Re: Accord
A ten základní objem je po plato/roletku? To snad ani není možný aby tak velký auto mělo vůči konkurenci tak tragický objem zavazadlového prostoru.
14. 8. 2013 15:05
Re: Accord
Ano, základní objem bývá po roletku/ plato. Je to podběhy (tedy zavěšením), citelně zasahují do zavazadlového prostoru.
Avatar - Katikakus
14. 8. 2013 15:08
Re: Accord
Jo, zakladni objem je po plato. Honda pri mereni pouziva VDA metodiku, tudiz kolik se do kufru vejde kvadru o rozmeru 200x100x50 mm. Touto metodikou se pochopitelne nepodari zaplnit kazdou skulinku v kufru, takze u cleniteho je namereny objem nizsi.
Navic nekteri vyrobci pouzivaji k mereni objemu kufru mensi kvadry nebo kulicky, ktere vyplni i nejmensi skulinku takze namereny objem sice vyjde vyssi, ale realna vyuzitelnost bude nizsi nez u auta s nizsi namerenou VDA hodnotou.

A to nemluvim o ruznych mezipodlahach, prostorech po stranach kufru, zapocitavani vs. nezapocitavani prostoru pro rezervu atd...

Vsechny tyto papirove hodnoty je proto potreba brat s rezervou, jsou pouze orientacni a realnou velikost/vyuzitelnost kufru je potreba si overit na vlastni kuzi.
14. 8. 2013 15:42
Re: Accord
Naprosto vyčerpávající :yes: Díky! O způsobu měření jsem nikdy neslyšel a doposud jsem žil v omylu, že se měří "vzduch" jednoduše každá škvíra. Zvláštní, že se Honda dobrovolně ošidí o marketingové litry, ale nadruhou stranu je to férové. :-)
14. 8. 2013 15:51
Re: Accord
Němci typicky používají metodiku VDA (je to ostatně německá metodika/ organizace). I Škoda udává dle VDA, co jsem viděl. U ostatních je to různě. Někdo pingpongové míčky, další airsoftové kuličky, jiný pytlíky s vodou. Někdo používá mírně deformovatelné kvádry, ty VDA jsou myslím dřevěné. Ford měl takovou metodu, kdy měřili kuličkami a pak dopočítali prostor mezi nimi - nevím, jestli to použili v praxi. U Peugeotu jsem viděl udávat dvoje údaje, jedny podle jejich nespecifikované a druhé podle VDA. V neposlední řadě lze udělat výpočet na počítačovém modelu. Ne že by to číslo mělo velkou vypovídající hodnotu, ale bez uvedené metodiky tam vůbec nemusí být.
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2013 17:36
Re: Accord
Neřekl bych, že zrovna Škoda používá VDA, když právě do objemů kufrů škodovek jsou započteny všechny možné výstupky, přihrádky a skryté i neskryté prostůrky...
14. 8. 2013 19:21
Re: Accord
V jejich materiálech jsem opakovaně viděl uvedeno, že jde o VDA. Může být, že věnují více pozornosti tomu, aby jejich kufr (tedy hlavně různé přihrádky a spol.) byl dobře měřitelný danými litrovými kvádry. Navíc kvádry myslím umisťují lidé, protože pro počítač je to příliš složitá úloha (= člověk to zvládne lépe). Takže mohou mít šikovnější skládače. :-)

VDA samozřejmě nezakazuje započítávat různá zákoutí zavazadlového prostoru, dvojité podlahy atp. Jediné kritérium je, že musí pojmout určený kvádr. Mám takový pocit, že někdo započítává i přihrádky v interiéru. Možná je to běžná praxe, nevím. Ani nevím, co na to VDA.

Ve skutečnosti je to hodnota jen těžko něco říkající. Buď ti auto vyhovuje, nebo ne.
14. 8. 2013 14:20
???
Proč mají některá auta uveden objem včetně místa pro rezervu, a některá ne? Např. Renault Megane grandtour má 524/1600 litrů... Asi jak se to zrovna hodí...
Rozbalit vlákno
6
14. 8. 2013 14:24
Re: ???
Spíš bych řekl, že to neřešili. U některých aut zjistit, jaký objem to vůbec je a případně hodnotu toho, který tě zajímá, je pomalu nadlidský výkon. Ale možná jim křivdím. Z vlastní zkušenosti si myslím, že to někdy problém je.
14. 8. 2013 14:28
Re: ???
No pravda je, že problém to bude. Ale hlavně pro redakci. Zrovna ten Megane grandtour to uvádí hned na druhé straně oficiální brožury. Ale v pohodě, jsem tady na to zvyklej. ;-\
14. 8. 2013 14:33
Re: ???
Nejde jen o rezervu. Různé automobilky používají různé metodiky. Obecně vzato je to opruz. Minimálně v mých očích.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
14. 8. 2013 14:25
Re: ???
Renault pro ČR udává 486 litrů [odkaz]
14. 8. 2013 14:31
Re: ???
No koukám, že v brožuře je to zase jinak...[odkaz] Takže bordel je u frantíků... V tom případě se ale musím zeptat, proč je uvedeno 491... >:D Asi to necháme plavat.
Avatar - Uživatel_5340709
14. 8. 2013 14:28
Re: ???
Na to některé automobilky dost hrají, že přičítají k objemu i prostor na rezervu, když v některých státech není povinná.
Avatar - Uživatel_5340709
14. 8. 2013 14:26
Asi jsem jouda,
ale podle objemu kufru jsem si nikdy žádné auto nevybíral. Moje rozlišovací schopnosti jsou v měřítkách HB, sedan, combi, což je tak rozmezí od 250 - 600 l podle typu a třídy auta. A to jestli má jedna značka o 20-30l víc než druhá v dané třídě mě tedy nikdy neovlivnilo, že bych se rozhodl změnit vybranou značku auta, to raději něco nepovezu. :-!
Rozbalit vlákno
17
Avatar - iudex
14. 8. 2013 14:34
Re: Asi jsem jouda,
Presne tak, v rámci kategórií a tried sú rozdiely neveľké, aj keď papier často ukazuj opak, realita je dosť blízka. Nedávno na dovolenke sme boli 4 rodiny s kombíkmi a liftbackmi nižšej strednej a strednej triedy a hoci papierovo boli údaje od 450l do 605l, realita bola veľmi blízka, od pohľadu by nik také rozdiely nepovedal.
Avatar - Uživatel_5340709
14. 8. 2013 14:38
Re: Asi jsem jouda,
Jo, jo, je jasné odkud vítr vane, spousta států z východní evropy včetně čr ještě z velké části trpí "chatařským syndromem" a údaj o objemu kufru je pro ně hodně důležitý parametr. Proto jej automobilky využívají. Pak se taky můžeme dočkat toho, že např. plně naložená thália s 500 l kufru je těžce ovladatelná a v některých situacích i nebezpečná.
14. 8. 2013 14:44
Re: Asi jsem jouda,
Lidi taky hodně slyší na krouťák. Samozřejmě na klice. Že můžou mít na kole stejný krouťák atmobenzín 1,8 a foukaná 1,6 nafta, to už nikoho netrápí, hlavně že ta nafta má v prospektu 300 Nm při 1800 rpm a benzín jenom 180 při 4500 rpm 8-s
14. 8. 2013 14:52
Re: Asi jsem jouda,
Můžeš poměřovat moment na klice. Jen to musíš umět interpretovat. :-)
14. 8. 2013 14:59
Re: Asi jsem jouda,
nejsem rozhodne zastáncem naftaku, ale jde i o prubeh
klasickej atmo benzin je pouzitelnej pri zrychlovani az od nejakejch 4tis otáček, coz znamena radit, radit a radit. s naftaky zkušenost nemam, ale u me 1.8tsi tak castou potrebu radit jako u atmosfery rozhodne nemam. vpodstet by me stacilo jezdit na petku, coz by pokrylo rychlosti od 40 do 220+, nebo na ctyrku a rychlosti 30 - 200. ale i na sestku se da jet lehce pod 60 (aspoň to PC doporucuje) a dokonce i zrychluje, ale priznam, na to ja nemam zaludek
14. 8. 2013 15:30
Re: Asi jsem jouda,
Ale, I ta blbá atmosféra má při 2000 rpm téměř 90% maxima točivého momentu, to těch 10-15% v nižších otáčkách je tak velký problém? Pokud se rád pohybuješ někde okolo 1500-2000 rpm, tak jo, tam moderní turbo přeci jen nabídne něco více. Nicméně je pravda, že atmosféra má prostě o trochu větší rozsah otáček, to nelze přímo porovnávat co dokáže nafta, co turbobenzin a co atmobenzin např. při 2000 rpm. U nafty to jsou otáčky téměř na polovině z maxima, u atmobenzinu ani ne třetina. A u náklaďáku by to znamenalo motor vytočený do maxima.
Avatar - iudex
14. 8. 2013 15:34
Re: Asi jsem jouda,
ADAC pri svojich testoch v minulosti meral klasicky pružnosť 60-100 na štvorke, čo je teória, ktorá sedí viac turbám ako atmosféram. Teraz už robia meranie na 2/3ke, čo je podstatne dynamickejšie a sedí vysokootáčkovým atmosféram, ktoré často ani nemusia radiť. Ale i tak sú v tomto parametri tie turbá lepšie (napr. Focus 2 1,6 - 92 kW: 7,6s, Focus 3 1,0EB- 92 kW: 6,8s).
14. 8. 2013 16:57
Re: Asi jsem jouda,
Předpokládám, že těm atmosferam nezapocitavaji cas na podřazení, coz je taky nejaka sekunda navíc. Ono tezko bude nekdo standardne drandit na 2 pri 60kmh.
S pruznosti to uz pak nema moc spolecneho, podobne vypovidajici je zrychleni 0-100.
Avatar - Petr07
14. 8. 2013 23:03
Re: Asi jsem jouda,
Nejak nesouhlasim. Dnes jsem jezdil s BMW 330i a ten benzín táhl slušne od 2000ot. A nějak moc radit a radit jsem fakt nemusel.
A ten zvuk....... . Kazdej diesel by záviděl.
Avatar - Dinar
14. 8. 2013 14:48
Re: Asi jsem jouda,
Chatařský syndrom je klišé, u aut, u kterých se "řeší" velikost kufru je dnes podstatná schopnost pobrat výbavu pro čtyřčlennou rodinu např. na lyže, na víkend na kolech, prostor pro psa plus nějaké zavazadlo atp., a měřeno těmito schopnostmi jsou rozdíly mezi auty i v rámci třídy docela velké. Ohrnovat nos nad velkým kufrem větami o převozu pytlů s cementem na chatu je mimo. ;-)
Avatar - iudex
14. 8. 2013 15:03
Re: Asi jsem jouda,
V zásade súhlas, ako som už písal nižšie, pri bežnom víkende s deťmi je kufor raz-dva plný; bicykle či lyže musia samozrejme na strechu (okrem detských, tie sa vojdú aj do kufra). V dnešnej dobe nejde o vozenie cementu či prepraviek s jablkami z chaty, ale o voľný čas. Ale svojho času som si zažil i povestné vrecia cementu v povestnom kufri Octavie. >:D
Avatar - Uživatel_5340709
14. 8. 2013 15:10
Re: Asi jsem jouda,
Přesně sis naběhl. Když máš čtyřčlennou rodinu, tak si prostě nekupuj HB, ale pořiď combi, nebo sedan, když chceš vozit kola, tak raději combi. Ale to že jedna značka vs. druhá mé o 50 l víc /mimo jiné nahnaných vyděláním rezervy, nebo se mnohdy jedná o prostor někde nad miskami tlumičů, kam strčíš jen něco plochého, zase přijde mě jako klišé a na finále zjistíš, že ty rozdíly se smazávají. A abych místo své oblíbené značky koupil třeba dacii /neber mě hned za slovo, dávám příklad/ a na dovolenou tam strčil o dva kopačáky a jednu nafukovačku navíc, tak to sám uznáš že je asi pí.....a. >:D
Avatar - Stefič
14. 8. 2013 15:39
Re: Asi jsem jouda,
ale to je všechno o konkrétních potřebách...Znám rodinu co mají dvě děti a mají P206. A stačí jim to páč jezdí málo. Já mám zatím jedno dítě, ale jezdíme delší trasy za příbuznými (Slovensko, Německo) a kufr Zafiry je většinou plný po střechu.
Takže tyhle kecy a honění litrů jsou k ničemu.
Když jsem vybíral auto, otevřel jsem pátý dveře a s konstatováním "velký jako kráva" jsem je zase zabouchnul a řešil naprosto jiné věci. Priorita je, k čemu to auto prostě chci a jak moc často ho budu využívat. Toť vše
14. 8. 2013 16:08
Re: Asi jsem jouda,
Tj. EU řeší každou kravinu, ale aby se objem kufru auta měřil na rovnou plochu to ne. Šíře mezi blatníky, výška po víko a nejkratší vzdálenost opšradlo dveře kufru...K čemu mi je např. Fabia kombi, kam prostě pračku kvůli rozpěrám u blatníků nenacpu, aniž bych ji poškodil Rapid to má stejně, ale nikde se to v žádné recenzi nezmíní... :no: :no:
14. 8. 2013 17:42
Re: Asi jsem jouda,
Souhlas, o chatařích a chalupářích se píše v nadpisech článečků a diskutující se toho chytají jako faktu...neznám nikoho, kdo by posuzoval auto podle schopnosti tahat krámy na chatu a pokud mezi nimi jsou chataři, jako že řada kamarádů ano, pak velikost kufru neřeší, neb jsou trénovaní z dob minulých, kdy měli auta bez kufru, jako Š100 - 120. Ono je zavádějící už nadpise slůvko "uveze". Ale mají zase dražší reklamu po dnešku :-! Pokud bych volil mezi O3-Civikem kombi, možná Civik, protože se mi líbí a kufr je mi u zád. Teď mám kombi, protože se mi líbí víc než model 5D či sedan a kufr využiji sporadicky. Jeho objem jsem zjistil až teď v článku. Je to možné, že má tolik, netuším...
Avatar - Ham.
14. 8. 2013 14:26
ADAC
možná by bylo lepší vzít jednotně naměřené hodnoty od ADACu kde se měří skutečná velikost bez různých děr po rezervách atp.. Pořadí pak vypadá jinak a čísla jsou u všech menší. Dva příklady prvního a posledního z tabulky:
E-čko 515 litrů
Accord 360 litrů
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
14. 8. 2013 15:37
Re: ADAC
Ano, ako som pozeral, ten ADAC má tie merania premakané, žiadne brožúry, ale všetko pekne na vlastné oči/ruky vyskúšať a premerať. Okrem merania kufra majú dobrú metodiku merania pružnosti, na rozdiel od klasického merania na jednom prevodovom stupni (60-120 na štvorke) to merajú na dvojke, príp. s preradením na trojku, čo oveľa lepšie vystihne charakter motora (napr. atmosféram umožní radiť neskôr, resp. vôbec).
Avatar - Ham.
14. 8. 2013 16:37
Re: ADAC
Ano, v realitě se ukazuje, že kufrový minimalista Accord není úplně osamocen, V60 naměřili stejnou hodnotu a obrovská Insignie, která z venku vypadá, že všechny odveze v kufru má jen o 5l větší kufr než Accord nebo ta V60. Takže Insignie (vzhledem k vnějším rozměrům) je doslova tragédie.
OctaIII 550
Mondeo 540
MB-E 515
C5 505
Superb 475
Passat 465
P508 460
XF 460
V70 455
P308 455
Avensis 455
Megane 430
Astra 410
Ibiza 405
A6 405
5er 400
Laguna 395
Insignia 365
Accord 360
V60 360
14. 8. 2013 17:43
Re: ADAC
Smysl čísel je jaký? Suplovat novináře? >:D
Avatar - Ham.
14. 8. 2013 17:48
Re: ADAC
Ukázat, že čísla, která jsou v článku, jsou vcelku bezcenná. :-)
Avatar - Rysguf.
14. 8. 2013 22:15
Re: ADAC
Citroen C5 (Tourer) ma podla ADAC-u stale 505 litrov? Tak ako aj bezne uvadza?

:yes: :yes: :yes:
Avatar - Ham.
14. 8. 2013 22:42
Re: ADAC
Ano, tam to přesně sedí s výrobcem.
Avatar - iudex
14. 8. 2013 14:44
Papier vs. realita
Ono je známa vec, že papier znesie všetko a pri rôznych číselných údajoch, ktoré majú ohúriť potenciálneho zákazníka to pri autách platí dvojnásobne. Realita je častokrát inde, ale to človek zistí až na vlastnej koži.
Napríklad známy kufrový etalón Octavia, ktorá udáva 610l a ktorým deklasuje väčšinu áut o triedu väčších . v teste jej namerali reálnych 550l, teda o 60l menej; pre porovnanie o triedu väčšie Mondeo kombi, ktoré udáva papierových 549l a teda teoreticky za menšou Octaviou zaostáva, má v reále 540l a ajhľa, sme na v podstate podobnej cifre; Mondeo lift dokonca má 528l papier - 525 reál. Spomínané testy tu: [odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
14. 8. 2013 17:06
Re: Papier vs. realita
Octa to má včetně prostoru pro rezervu, stačí znát metodiku misto okázalého divení se v diskusi. Kdyz se tak na ty rozmery podivas, tak ona je deklasuje podle toho jejich adac mereni jeste vic realne nez papirove (s jedinou vyjimkou, kterou sis "nahodou" vybral). To ti zvlastni nepripada?
Avatar - nalimer
14. 8. 2013 14:48
a som na 4 mieste
njn, Honda predbehla...
ale na rovinu, úplne že naplno využívam kufor tak 2-3x do roka.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
14. 8. 2013 15:01
Re: a som na 4 mieste
No vidíš, ja chatu nemám, na letnej dovolenke sme boli lietadlom a predsa kufor nášho auta vyťažím aspoň raz mesačne; stačí, že sa vyberieme niekde na víkend s deťmi, kde prespíme noc a hneď je kufor zaprataný. Ale tiež nelobujem za každý liter v kufri navyše, dôležitejšia je využiteľnosť než absolútny objem.
14. 8. 2013 15:05
Re: a som na 4 mieste
presne tak, staci mit 2 deti, z toho 1 na kocarku a uz to ani s tim kufrem u oct není slavny. ja s timhle bojoval tak 2x do mesice, ted uz většinou jezdime bez kocarku a je to podstane lepsi, ale zase tam vozim maly kolo a odstrkovadlo a ty moc skladny nejsou.
anebo staci jet s plnou výbavou ve ctyrech na tyden hory (a tim nemyslim rizky) a kufr je opet narvanej ...
Avatar - iudex
14. 8. 2013 15:31
Re: a som na 4 mieste
Presne, a nie je to len o období, keď sú deti v kočíku; keď ten kočík odpadne, zase pribudnú haraburdy ako spomínané odrážadlá či bicykle a si tam isto. Ono tie povestné mechy cementu zaberú priestorovo najmenej miesta. >:D
Avatar - woody-alien
14. 8. 2013 15:43
Re: a som na 4 mieste
To je jasné, manželka a dvě děti by dokázaly naplnit i nejdelšího Transita po střechu. >:-[] Taky ten boj narvat to do do svého kombíka občas vzdám a pokud nejedem dlouhou štreku, bez ladu a skladu, bez nervů a bez nutných zkušeností se skládáním 3D puzzle :-) to naházím do dodávky a jedem.
Avatar - nalimer
15. 8. 2013 14:51
Re: a som na 4 mieste
páni, to máme 2 deti...
a keď boli kočíky, fakt sa naplnil kufor už len blbými nákupmi v obchodných centrách. teraz máme aj MB B, tak to je taký "mestský posunovač".
na dlhé trate 508SW
to, čo nezohľadňuje tento článok je, ak máte 3 deti a viac. pač, všetky kombíky sú stavané len pre 4 cestujúcich.
14. 8. 2013 15:33
Re: a som na 4 mieste
Ono stačí i akce s kamarády. Když se vemou dvě auta, 10 lidí a to druhé auto je krátká Felicie, tak i 505litrový kufr Primery byl sakra malý a kytary se vezly na okně a vzadu.
14. 8. 2013 14:59
Veľmi by ma zaujímal výhľad dozadu v tej Honde
Na fotke z profilu je krásne vidieť prudko stúpajúci profil karosérie. Kombíky majú na rozdiel od liftbackov či sedanov oveľa lepší výhľad dozadu. Obávam sa, či to tak bude aj v tej Honde. Alebo tam bude len také "tankistické" okienko - doplnené periskopom, t.j. cúvacou kamerou :-) .
Rozbalit vlákno
5
14. 8. 2013 15:12
Re: Veľmi by ma zaujímal výhľad dozadu v tej Honde
Asi to bude lepší jak u hb, kde máš uprostřed okna křídlo, za které se úplně suše vleze za tebou jedoucí auto. Používáš-li často palubní zpětné, tak tohle dokáže otrávit život.
15. 8. 2013 13:56
Re: Veľmi by ma zaujímal výhľad dozadu v tej Honde
To samé všichni kritizovali už u 8.g, ale stačí se podívat na boční zrcátka a je jasno. Jsou to pořádné lopaty a naopak křídlo uprostřed zadního okna u hb 8.g parádně "stíní" světla aut, co se v noci lepí na zadek. Člověk o něm ví, ale ani při nesklopeném vnitřním zrcátku většinou neoslňují. Jako druhé auto máme "skleník" MPV a stejně jezdim na vnější zrcadla, proč si lámat krk otáčením a koukáním skrz zadní okna ? :-O
15. 8. 2013 14:09
Re: Veľmi by ma zaujímal výhľad dozadu v tej Honde
No vidíš, v noci jsem Civica neřídil, neobtěžující reflektory za mnou jedoucích aut, to musí být supr :yes: já ale rád počas jízdy koukám do palubního zpětného a monitoruju, co se děje za mnou. V civicu to moc dobře, díku křídlu nešlo. Problém je ale u combi vyřešen, že je okno malé, to mi nevadí, přes palubní špígl ven uvidím a couvám stejně podle bočních zrcátek (nebo v civicu podle kamery).
15. 8. 2013 14:39
Re: Veľmi by ma zaujímal výhľad dozadu v tej Honde
Možná to bude i o výšce řidiče, mám cca 190 a záda už nejsou co bývala, a tak mám sedadlo hodně napřímo. Výhled vzad tak mám omezený minimálně. Na druhou stranu ani manželka (158cm) si nestěžuje. Taky jsem zvyklý kontrolovat dění za autem vnitřním zrcátkem. Na druhou stranu ano, u klasicky řešených aut bude výhled zadním oknem lepší
Avatar - Choochoo
14. 8. 2013 16:40
Re: Veľmi by ma zaujímal výhľad dozadu v tej Honde
Chce to se podivat poradne na fotky a pak uvidis ze hrana zadniho okna a bocniho nema nic spolecneho. Tohle neni proste hranata krabice se vsema oknama jak u zigula.
Taky me bavi ti jak tvrdi ze koukaj tema bocnima pri couvani. Nechapu. Nepamatuji si ze bych koukal pri couvani oknama zadnimi dvermi, natoz ze bych mel potrebu zadnimi bocnimi okenky 8-s
[odkaz]
14. 8. 2013 15:00
cokoliv je nad VW
cokoliv je velikosti kufru nad VW, nevim jak to u koncernu VW pocitaj, ale v realu maj kufry odost mensi nez konkurencni auta, staci vzit metr a premerit a hnedle jsou ty cifry z tabulek uplne jiné
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
14. 8. 2013 15:05
Designový
prooser.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Uživatel_5340709
14. 8. 2013 15:16
Re: Designový
Neboj >:D , honda má jeden z nejpropracovanějších havarijních plánů na řešení designových průserů. :yes: >:D >:D :-!
Avatar - trapid
14. 8. 2013 20:28
Re: Designový
Jaký? Vytvoří ještě horší obludu? >:D
14. 8. 2013 20:46
Re: Designový
??
Právěže naopak. Octavka a spol. má pořád jeden a tentýž styl, design, podstatou starý x desítek let. Civic je opravdu elegantní a dynamicky. Octavka má nudný zastaralý design. Chce se to probudit.
Avatar - sendador
15. 8. 2013 07:14
Re: Designový
Oktavka ma mozna nudny design, ale pro kazdeho bez problemu stravitelny. Tady ten Civic SW je silena obluda ;-\
14. 8. 2013 15:17
Úvodní dvojfoto...
...hovoří za vše.
Litry, nelitry, tohle raději ne. :no:
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2013 15:40
Hondo, Hondo...
No uveze sice více, ale ten batoh připomínající zadeček napitého klíštěte je strašný.....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2013 15:51
Re: Hondo, Hondo...
tak tak ... [odkaz] :yes: ;-)

k tej podobe prispieva aj kratky sikmy predok a maly razvor noziciek teda kolies ;-)
Avatar - Choochoo
15. 8. 2013 08:42
Re: Hondo, Hondo...
mereni ukazuje, ze i pri o chlup mensim rozvoru Civic prevalcuje I30 v klidu, skoro tridnim rozdilem. Radsi I30 nebudu porovnavat s Jazzem, pac Jaz i pri mensim rozvoru o 15cm ma o 10cm vetsi vnitrni prostor. Honda nema v planu delat jezevciky, jen proste umi vyuzit protor, coz nekterym moc nejde ;-)
14. 8. 2013 20:47
Re: Hondo, Hondo...
Haha. Má nápad a eleganci. Škodovka je nuda pro čecháčky a pro podobně zamrzlý zbytek Evropy.
Avatar - Choochoo
14. 8. 2013 16:53
Design - anketa
[odkaz]

Civic je volbou cca 62% z 2500 hlasujich. Takze asi prodeje nebudou otazka designu, ale penez. Kdyz na to nemam, tak je to tuze strasny ;-) To jsou prevzata slova ;-)
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2013 17:22
KOMBINATORIKA
K horní hondě snad jen krátkou větičku, že kupovat si civica kvůli kufru, to je proti všem mým dosavadním znalostem o autech. Ale jak vidíš, hoši z klubu obrátili jak na obrtlíku a jediné, co je zajímá jsou kubické decimetry mezi zadními koly. Holt svět se mění...

Co se týká kombíka obecně, pak prvním tématem je výška otevřených dveří ve vztahu k výšce majitele. To je prvotní a rozhodující veličina, neboť jakmile si dáš jednou u nějakého auta do čela, upaluješ od něho jako drak. Druhou veličinou je využitelný prostor, aniž bys musel shrnovat krycí roletu. Důležitá je výška nákladové hrany a též to, aby podlaha kufru nebyla utopená. Pro ty, co vozí garnýže je též potřebné vědět, zda sklopená opěradla sedadel vytváří s kufrem rovnou ložnou plochu. Konečně je potřebné se též podívat na sklon pátých dveří. Volvovská kolmost je samozřejmě nejpraktičtější, neboť ti umožní naložit po srolování rolety opravdu i pověstnou dvouposchoďovou vanu. Tohle samozřejmě "umí" i E-Klasse.

Závěrem nejdůležitější větu - koupě kombi není prioritně o kufru, nýbrž o estetice. Zde to máš napsané podrobně - [odkaz]

P.S. Tedy ukaž mi jednoho, co by dal přednost před takřka dokonalou oktávkou hornímu civikovi... ;-\ ;-\ :-!
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2013 17:41
Re: KOMBINATORIKA
Já klidně... octavii nebrat.
14. 8. 2013 18:16
Re: KOMBINATORIKA
Octavii si především vyzkoušej, neříkám, že každý má vkus, ale jakmile zkusíš, propadneš jejímu kouzlu ;-)
Avatar - Kuban
14. 8. 2013 18:25
Re: KOMBINATORIKA
tak to já jsem člověče propad.... a hodně hluboko, tak hluboko, že oktávku v RS bych si i koupil, ale nevidím jediný rozumný důvod, proč by měla být v kombíku !!!!

žádné combi není o estetičnosti, a pokud ty tvrdíš že jo, pak ses úplně minul významem toho, proč se kombíky začly vyvíjet a prodávat!!!
14. 8. 2013 18:36
Re: KOMBINATORIKA
No, pokud by ses tu chtěl vyjadřovat jako znalec, asi bys měl spíše klást otázku, proč se začaly vyvíjet sedany... :-) Obě karosářské verze jsou jak o estetice, tak o (různorodé) praktičnosti. Možná tě to překvapí, ale většina majitelů kombi si je nekoupila pro jejich praktičnost v kufru, ale především proto, že si jim líbí více než sedany. Pokud by totiž platil tvůj naivní předpoklad, pak kombíky by jezdili lidé praktičtí a sedany lidé nepraktičtí, což je samozřejmě nesmysl.
Avatar - Mrakoplas
14. 8. 2013 19:26
Re: KOMBINATORIKA
Evidentně znáš jiné majitele kombíků než já. Takhle od klávesnice si vzpomenu na tři kteří mi dlouho tvrdili, že jedině sedan nebo kupé protože kombík je hnusný. Uběhne pár let, přijde rodina a najednou sedí v kombi. Názor na jeho estetiku nezměnili, ale zkus procpat kočárek a dětské kolo přes víko kufru u sedanu.
14. 8. 2013 19:39
Re: KOMBINATORIKA
Souhlasím, že znám jiné majitele kombíků :-) No však znáš tu větu, že jsou jen dva druhy šoférů - jedni jezdí auta, která jezdit chtějí a druzí jezdí daná auta proto, že je jezdit musí. Nahoře píši o těch prvních...

Jinak samozřejmě, že přidaná užitková hodnota kombíku je k nezaplacení. Není to ovšem jediný důvod pro jeho nákup.
Avatar - Kuban
15. 8. 2013 09:00
Re: KOMBINATORIKA
máš to zajímavé.... Kombíka kupuješ proto, že chceš jezdit a co pak až prostor budeš potřebovat? Koupíš Tranzita???

Já pořizuji kombíka proto, protože ho potřebuji, chci využít jeho předností a tím je kufr a nakládací prostor. Pokud bude navíc i designově pěkný bonus navíc. Ale nikdy né proto, že chci jezdit...

taktéž lidi kombíky pořizují jako alternativu mezi klasickým hatchbackem a MPV. Protože kombíci ze střední nižší třídy jsou nejuniversálnější 4-kolky na trhu.... pro mě jakožto člověka co nemá problém mít dvě auta, kombíka prostě nepotřebuju a nejsem jediný.
15. 8. 2013 14:04
Re: KOMBINATORIKA
No vidíš, mám dvě auta a už i MPV je mi malé ;-\ (2 dospělý, 4 děti a 2 chrti) V 5 osobách se v klidu přepravujem civicem 8.g, ale jak děti rostou, tak jsem teď(ač bych tomu dřív něvěřil) přišel do fáze, kdy mě u MPV nespasí ani rakev na střeše 8-s. Tak holt nezbývá, něž koupit osobní dodávku(asi to bude Space Gear). Popravdě ale nedovedu si představit, že by 90% populace nestačil hb kolem 400l
Avatar - JDM
14. 8. 2013 19:11
Re: KOMBINATORIKA
a jaký je to kouzlo??
14. 8. 2013 19:39
Re: KOMBINATORIKA
Kouzlo třídně nejlepšího vozu Česka.
14. 8. 2013 21:20
Re: KOMBINATORIKA
tos napsal troubo spravne. jinej lepsi z ceska neni.
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2013 21:43
Re: KOMBINATORIKA
Samozřejmě, ve své třídě meziauta je jediná, tedy i nejlepší.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2013 20:29
Re: KOMBINATORIKA
Oktávie přesně nesplňuje ty požadavky, které si popsal jen jestli sis toho vědom :-)

Nákladová hrana výše než podlaha
Utopená podlaha
Zadní sedadla po sklopení nevytvoří rovnou plochu

Jinak z duelu taky radši Oktávku :-)
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2013 21:39
Re: KOMBINATORIKA
Zkoušel jsem několikrát a svůj názor neměním.
14. 8. 2013 17:48
Re: KOMBINATORIKA
Dal bych přednost Civicu a nikoliv kvůli většimu kufru.
14. 8. 2013 18:17
Re: KOMBINATORIKA
Nelži si do kapsy... ;-)
Avatar - Stefič
15. 8. 2013 10:54
Re: KOMBINATORIKA
možná jsi si toho nevšimnul, ale máš obráceně fotku. Možná je celý tvůj pohled na auta tak nějak obrácený.. 8-s
14. 8. 2013 18:09
Re: KOMBINATORIKA
no, co se tyka Volva, tak tam bych jen dodal, ze zdaleka nejpraktictejsi je delici mriz , ktera se da krasne sklopit, oddelit tim zavazadlovy prostor od kabiny a bez skrupuli vyskladat naklad az po strop. Bez jakehokoliv kompromisu ohledne bezpecnosti pro posadku.To si myslim ze je nejvetsi prinos a ne ty vsechny roletky, site, apod..:-)
14. 8. 2013 18:15
Re: KOMBINATORIKA
No ta dělící mříž je automatická a praktická parádička v XC70, v klasickém kombíku je tuším za příplatek. Ano, dá se elegantně sklopit a své kouzlo má.
15. 8. 2013 12:16
Re: KOMBINATORIKA
presne tak, mam starsi xc70, ale zrovna tenhle prvek by si oznaceni "simply clever" zaslouzil:-) se divim, ze to nepouziva nikdo jiny, pochybuju, ze by to volvo melo nejak "patentove" chraneny...
Avatar - Kuban
14. 8. 2013 18:27
Re: KOMBINATORIKA
asi tak.... ;-)
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2013 18:46
Re: KOMBINATORIKA
Klidně bych dal přednost Civicu Tourer před Octavií Combi. A to zcela jednoznačně :-!
Avatar - JDM
14. 8. 2013 19:07
Re: KOMBINATORIKA
když se koukám na ty fotky aut takhle pěkně po spolu řekl bych že octavie je o několik let pozadu ..ale zase výběr motorů u hondy je problém v tom oktávka má zase navrch
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2013 20:15
Re: KOMBINATORIKA
1.6 dýzl určitě ničím nezaostává. Benzin 1.8 rozumná volba, pružnost a síla TSI tam ale přirozeně nebude.
14. 8. 2013 22:20
Re: KOMBINATORIKA
Vzhledem k tomu, že se do podobného stavu asi nikdy nedostane, je to zvláštní formulace. :-)
15. 8. 2013 16:29
Re: KOMBINATORIKA
o pár let? Spíš o generaci. S motory mně to přijde přesně opačně, Honda by k 1.8 měla dodávat i 1.4 (anebo 1.6 - nevím jestli má), tedy atmosferická 1.4, 1.8 a diesel 1.6, pokryje poptávku 98% kupujících. Naopak u Škodivky bych si motor nevybral, problémové, předražené, nepamatuji si, kdy měl VW motor, který by nebyl průšvih ...
15. 8. 2013 17:57