Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Největší kufr mezi kombi? Honda Civic uveze více než Škoda Octavia!

14. 8. 2013 • 17:04
228
Honda splnila slib a její novinka Civic Tourer bude ve své třídě rekordmanem. Více místa na zavazadla nabídne už jenom Mercedes-Benz E a Škoda Superb.

Honda už není tím, kdo vyrábí nejméně praktická kombi – stačí si vzpomenout na pouhých 406 litrů základního objemu u Accordu Tourer. Nový Civic Tourer uveze rovnou 624 litrů, tím deklasuje veškerou konkurenci v nižší střední třídě. Dokonce i Octavii, dosavadního rekordmana, překonává o 14 litrů. Jediným dalším kompaktem z kategorie „nad 600 l“ je nový Volkswagen Golf Variant.

Honda Civic Tourer přesto nemá největší zavazadelník ze všech kombi, překonávají ho dva modely z vyšších tříd. Dosud neporaženým rekordmanem je Mercedes-Benz E, který se blíží hranici 700 litrů. Mimořádně velký „kufr“ má i Škoda Superb Combi (633 l) a Peugeot 508 SW (618 l).

Ostatní modely nižší střední třídy dosahují menších hodnot. Například výběhový Peugeot 308 SW má 560 l, Toyota Auris 530 l a Hyundai i30 s Kiou Cee’d shodně 528 l. Kompletní srovnání všech kombi napříč segmenty najdete v následující tabulce:

Srovnání zavazadlových prostorů kombi
Značka a modelobjem základní / maximální [l]
Mercedes-Benz E Kombi695 / 1950
Škoda Superb Combi633 / 1865
Honda Civic Tourer624 / 1668
Peugeot 508 SW618 / 1823
Škoda Octavia III Combi610 / 1740
Volkswagen Golf VII Variant605 / 1620
Volkswagen Passat Variant603 / 1731
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake590 / -
Seat Leon ST587 / 1470
Volvo V70575 / 1600
Dacia Logan MCV573 / 1518
Audi A6 Avant565 / -
Peugeot 308 SW560 / 1735
BMW 5 Touring560 / 1670
Hyundai i40 Kombi553 / 1719
Jaguar XF Sportbrake550 / 1675
Ford Mondeo Kombi549 / 1740
Toyota Avensis Kombi543 / -
Opel Insingia Sports Tourer540 / 1530
Toyota Auris Touring Sports530 / 1658
Hyundai i30 Kombi528 / 1642
Kia Cee'd SW528 / 1642
Mazda 6 Wagon522 / 1648
Renault Laguna Grandtour508 / 1593
Škoda Fabia Combi505 / 1485
Citroën C5 Tourer505 / 1462
Opel Astra Sports Tourer500 / 1550
Chevrolet Cruze SW500 / 1478
BMW 3 Touring495 / 1500
Renault Mégane Grandtour491 / 1567
Opel Astra Classic Caravan490 / 1590
Audi A4 Avant490 / -
Mercedes-Benz C Kombi485 / 1500
Seat Ibiza ST480 / 1460
Ford Focus Kombi476 / 1502
Lancia Delta465 / -
Renault Clio Grandtour443 / 1380
Volvo V60430 / 1241
Peugeot 508 RXH423 / 1439
Honda Accord Tourer406 / 660

Témata
16. 8. 2013 11:28
Re: Nepochopení Civica
Vysvětluješ to naprosto přesně.Souhlas.Ale právě proto se nedají tyto suchá čísla,dost dobře porovnávat,jak sám píšeš.Protože to je stále jen jeden rozměr v prostoru.
U i30 dělá rozdíl součtů 6cm,tudíž poloha těla je jiná než u Civicu,kde je rozdíl pouze 1cm.Musí tam být jiné úhly,tudíž i prostornost je pokaždé vnímána jinak.Když budu sedět na sedadle nízko položeném a spíše ležet,potřebuji delší podélný prostor,ale menší na výšku.Když budu sedět jako na židli,potřebuji ke stejnému pocitu prostoru kratší délku,ale vyšší výšku.A i toto je možná zjednodušenné.
Avatar - twistedTSD
16. 8. 2013 10:29
Re: Designovy skok
Porovnávat co nejhorší fotku Octavie s jakousi upravenou studiovou fotkou konceptu Civicu. Bravo. 8-s
Avatar - Emel
16. 8. 2013 08:36
Re: Koncernovwé plačky
Ad Impreza - tak či tak, prostě spojení obého v jednom modelu nefunguje, jedna část vždy trpí... a nejen z pohledu image.
Avatar - Ham.
15. 8. 2013 23:53
Re: Nepochopení Civica
Součet stejné číslo dát nemůže, vzdálenost vpředu se měří jako součet dvou vzájemně zalomených úseček, jedna odpovídá stehnům na sedáku, druhá směřuje šikmo dolů od kolene na pedály a sleduje tedy holeň. Zadní vzdálenost je víceméně úsečka mezi předním a zadním sedákem, která není rovnoběžná ani s jednou z těch předních dvou úseček. Z geometrie základní školy pak plyne, že pokud je sedačka úplně vpředu tak součet minimální přední vzdálenosti a maximální zadní vzdálenosti je větší než když je sedačka úplně vzadu a součet maximální přední vzdálenosti a minimální zadní vzdálenosti je menší. Zjednodušeně to plyne z toho, že s posunem sedačky dozadu se zvětšuje úhel mezi stehnem a holení.
Najeď si do "technických údajů" v testech na schématický obrázek kabiny, první údaj je "g" druhý údaj je "h" z toho je to asi jasnější než moje kostrbaté vysvětlení.
[odkaz]
Samozřejmě údaje uvedené zde v testech bych bral jako hodně, hodně orientační, protože jak je patrné z některých videí tak to redaktoři měří svinovacím metrem. To zvláště u předního sedáku znamená přesnost plus mínus pět centimetrů. Korektní měření třeba dělá AMuS kde mají ocelovou figurínu se standardní hmotností (aby se standardně zabořila do polstrování) a s vytahovacími končetinami a s kalibrovanými vzdálenostmi přímo na končetinách. To pak odpovídá realitě daleko více.
15. 8. 2013 22:53
Re: Koncernovwé plačky
docela by me zajimalo kterej trouba vymyslel termin sednout si sam za sebe. kdo si seda za jizdy sam za sebe? kdo vozi za sebou dalsiho dlouhana? proc si ten dlouhan nesedne dopredu, pripadne za spolujezdce? pet basketbalistu jezdi na sluzebku zasadne do parize v superbu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku