Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šest kompaktů s turbodiesely: Reálné automobily snů

Na dálnici jedou skoro 240 km/h a zároveň šetří kapsu čtyřlitrovou spotřebou nafty. Volkswagen Golf GTD byl průkopníkem, soupeři ale také umějí rychlé turbodiesely.
Zpět na článek
17. 8. 2013 17:12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 8. 2013 19:26
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 8. 2013 17:40
18. 8. 2013 13:09
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 8. 2013 07:30
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 8. 2013 19:55
17. 8. 2013 21:16
18. 8. 2013 07:49
19. 8. 2013 09:59
18. 8. 2013 00:45
18. 8. 2013 08:40
18. 8. 2013 09:39
18. 8. 2013 10:02
18. 8. 2013 12:42
19. 8. 2013 09:49
18. 8. 2013 08:21
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2013 08:29
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2013 13:11
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 8. 2013 21:10
17. 8. 2013 21:51
18. 8. 2013 07:51
18. 8. 2013 07:52
18. 8. 2013 08:31
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2013 09:04
18. 8. 2013 11:51
18. 8. 2013 13:12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2013 16:54
17. 8. 2013 21:22
17. 8. 2013 22:38
18. 8. 2013 10:19
18. 8. 2013 12:24
18. 8. 2013 15:22
18. 8. 2013 17:51
19. 8. 2013 00:37
18. 8. 2013 00:21
18. 8. 2013 10:56
17. 8. 2013 21:50
17. 8. 2013 22:40
17. 8. 2013 23:52
18. 8. 2013 07:54
19. 8. 2013 09:37
19. 8. 2013 15:23
18. 8. 2013 08:43
18. 8. 2013 15:52
19. 8. 2013 09:44
19. 8. 2013 11:04
18. 8. 2013 10:57
18. 8. 2013 11:06
19. 8. 2013 12:11
19. 8. 2013 06:17
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2013 15:39
19. 8. 2013 09:41
18. 8. 2013 18:13
18. 8. 2013 20:04
19. 8. 2013 09:32
19. 8. 2013 08:09
19. 8. 2013 12:16
19. 8. 2013 10:43
19. 8. 2013 17:41
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 8. 2013 17:12
Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
"Na dálnici jedou skoro 240 km/h a zároveň šetří kapsu čtyřlitrovou spotřebou nafty."

ZAROVEN urcite nie.

A ani priemerne, pretoze v realnom svete nema ziadne z tychto aut spotrebu 4 litre.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - 3_diamanty
17. 8. 2013 17:43
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
ono cely ten humbuk okolo dieslov a super uspore a usetreni na diesli je uplne out... realne jazdit s nejakym benzinom 1,6 litra alebo malym turbom nie je problem za nejakych 5,5 az 6,5 litra v tejto triede .... diesel nedava velky zmysel v nizsej strednej triede nakolko je tu spotreba benzinov celkom prijemna a vyssia nakupna cena za diesel to majitelovi na usetrenej nafte sotva vrati... mozno za 5-6 rokov.... ale to sa stale bavime len o navrate investicii... nic sme neusetrili... krstny ma diesel jazdeny golf 2000 rocnik 81Kw TDI a co sa uz naservisoval a vobec.... drahsia poistka a dalsie vydavky... tak uznal ze sa mu na 25-30 000 km rocne diesel nevyplaca... momentalne ho ide predat... ani sa mu nedivim ... a dalsie auto chce jednoznacne benzin... vyzera to na SX4ku .. tak sa uz tesim kedy mi ju da vyskusat a porovnam si pocity s 1,6tkou v lanceri
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 8. 2013 19:26
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
Samozrejme, ekonomicke vyhody/nevyhody sa odvijaju od mnohych faktorov, niekomu sa oplati diesel, inemu 8-valcovy muscle car.
Co sa tvojho krstneho otca tyka, mozno problem nie je v tom, ze ma diesel, ale v tom, AKY ma diesel >:-[]

P.S. Yes, I'm trolling a bit over here :-)
Avatar - 3_diamanty
17. 8. 2013 19:43
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
problem nie je v tom aky ma diesel ale v tom ze vobec ma diesel a ze mu je zbytocny.... najprv si myslel ze usetri a ze si lacno pojazdi ale po par rokoch jazdenia zistil ze co dal menej na palivo dal zase za repas turba, vstreky, za poistku a za dalsie veci a nehovoriac o tom ze natankovat nekvalitnu naftu tiez nie je na slovensku problem a motoru to moc neprospieva... ak nenajazdis aspon 35-40 tisic a viac rocne tak skutocne nie je dovod na kupu diesla v nizsej strednej triede... jedine po com tuzi teraz je spolahliva atmosfera... a ja sa mu ani necudujem ... jeho rozhodnutie som podporil a plne ho chapem
Avatar - WinDiesel
17. 8. 2013 20:22
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
Řeknu Ti to takhle, Toppore, pokud tvůj krstný otec měnil turbo, vstřiky atd, jak píšeš )a mimochodem ti moc nevěřím), může si za to sám - styl jízdy, palivo které bere.
Ujišťuji Tě, že vstřikovače selžou jen těm, kteří berou levné a podezřelé palivo u kamaráda v garáži, ukradené z bagru, "ušetřené" ve služebním autě atd.
A promiň, co očekával od 12tiletého auta? Bezporuchový provoz?
Buď je naivní nebo promiň .............. hloupý.
A nevím co sem motáš 12letá auta, tady článek je o nových autech, se kterými nebude problém cca 6-8 let.
Avatar - 3_diamanty
17. 8. 2013 20:39
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
verit mi nemusis.... potrebu vymyslat ale vazne nemam... ;-) ... to fakt nie...

inak natankovat nekvalitnu naftu nie je ziadny problem ver mi..... stat sa ti moze aj na renomovanej pumpe ;-)
17. 8. 2013 22:20
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
Naftovej trojboj přijde dřív nebo později u každého auta. :-)
Ale to už bude problém x-tého majitele.
18. 8. 2013 21:24
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
poznam par ludi z okolia co netankovali na jrd, ale len na znackovych CS a vstrekovace menili/repasovali ;-) . Sam s tym osobnu skusenost nemam a to som preskakal aj prve dci, hdi a multijety ;-)
17. 8. 2013 21:36
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
Kupovat olitanou naftu 3x bouranou a 2x stocenou (nebo naopak) je riziko.
Kolik to ma na tachometru?
18. 8. 2013 21:24
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
to iste plati aj o benzine
Avatar - Otrava
17. 8. 2013 20:04
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
Myslím, že 1.6ka a normální spotřeba do 6.5l je přeci jen dost optimistické. Třeba u Octavie a Focusu se to na sprintmonitoru povedlo jen pár vyvoleným.
Každopádně, ač nejsem zastánce dieselů, mohou se dobře vyplatit i v nižší střední, hlavně když člověk kupuje auto s výkonnějším motorem.
18. 8. 2013 10:02
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
Tak 1,6ky mívají udávanou spotřebu okolo těch 6,5, což není zas tak nereálné dosáhnout (přeci jen je to atmosféra). Samozřejmě ale záleží také na tratích, které se s tím jezdí, 1,6ky budou využívány spíše na kratší tratě, kde to bude s tím dosahováním spotřeby trochu složitější.
Avatar - Otrava
18. 8. 2013 12:00
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
Však já netvrdím, že se nedá dostat pod 6.5 litru.
18. 8. 2013 12:22
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
Neříkám, že tvrdíš, že to nejde, byť to tak asi vyznělo :-) Jen si nemyslím, že je to až tak "optimistické". Beru to z vlastní zkušenosti, kdy se půl litru pod normu dostanu s atmo dvoulitrem, a to jezdím téměř kombinovaný provoz (počet km ve městě stejně jako v normě, ale spíše lehčí formy měst). Pokud vemu meziměstský a příměstský provoz (tedy vyjet z jednoho města a přijet do dalšího města, mezi tím pár křižovatek, průjezdy obcemi), tak se na 6,5 dostanu i s tím dvoulitrem. S městskými trasami jsem ale samozřejmě výše, celkou kombinaci mám zhruba na 7,5 litrech, naopak delší trasy jdou bez nějakého extrémního snažení a zdržování srazit k cca 6,2 litru.

Myslím, že s 1,6kou bych jezdil kombinaci tak za plus minus 6,3 a delší trasy musí jít do 5,5 litru docela v pohodě.
Avatar - Otrava
18. 8. 2013 15:02
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
Jen vycházím ze sprintmonitoru a osvědčených (a tady snad nejvíce rozšířených) klasických 1.6tek od fordu a VW. A reaguji na Topperovo 5,5-6,5l není problém. No, když se auto naloží (přeci jen, mluvíme o nižší střední, sloužící často jako rodinné vozy), přidají se kopce, spotřeba půjde nahoru.
Já osobně jsem klidný řidič. S stokoňovou fábií 1.4 se ale prakticky pod 5,4l (a to ještě podle palubního počítače) nepodívám. Na druhou stranu, není problém držet se po 6,5 l, možná pod 6l. Ale nechci soudit jen na základě sebe...a tak vycházím z výsledků sprintmonitoru u 1.6ky ve Focusu a Octavii.
Osobně mám zkušenosti s 1.6kou v C-maxu... ten má ale dost velký odpor vzduchu, často jezdil se zapnutou klimatizací a naložený....a rázem má průměrnou spotřebu 7,9l.

Tím chci jenom říci, že je to dost relativní a skutečně nevěřím, že by normálně klasické 1.6ky v nižší střední bez problémů jezdily za 5,5-6,5litrů.
18. 8. 2013 15:37
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
No takhle, řekl bych, že to není problém pro toho, kdo se alespoň trochu snaží (tím ale zase nemyslím ekorallye, prostě normální provoz plus minus v rychlostních limitech s trochou toho předvídání). Ale to tak těch 6,0-6,5. Jezdit s 1,6kou kombinovaně za 5,5 podle mě také nejde, to může leda tak někdo, kdo opravdu jezdí rozumně dlouhé trasy (20km+) ideálně přes obce nebo meziměsto.

Ale víš jak, pokud nepočítám ty, kteří do SM neumí správně zadat údaje, tak jsem u svého prvního auta pátý z 58 a u druhého auta třetí ze 34, takže mám trochu "zkreslený" pohled :-) A to se zas nebojím občas poslat otáčkoměr k sedmičce.
18. 8. 2013 12:06
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
S 1,6 v OI v klidu kolem 6,5-6,8. Pravda, jezdí 90% času tratě přes 50km. Za 115tis. se měnil jen spotřebák podle servisky a jedno ložisko.
Jediná nevýhoda je v horší dynamice, takže to chce u předjíždění myslet.
20. 8. 2013 01:08
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
Keci z materskej skoly.
Chces vidiet usporny naftak v meste? chodim dost casto do KE, mozem ta povozit.
20. 8. 2013 09:26
Re: Ale pani, trochu perspektivy by to chcelo :-)
To by se zase mohl chlubit, ze sa viezol v dalsim aute >:D
Jsem zvedavy, jestli tu nabidku prijme, ale spis ne, boji se, aby nedostal rakovinu. :-)
Avatar - Ham.
17. 8. 2013 17:40
Naftová šlechta
Chceš úsporně, máš to mít za 4,5
Chceš normálka, máš to mít za 5,5
Chceš valit trvale 240, máš to za 16
Co víc si přát
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Hittman
17. 8. 2013 19:45
Re: Naftová šlechta
Tak mi ještě prosím tě udělej takovou hezkou tabulku na výše jmenovou atmo 1,6 benzin či turbobenzin, abychom to mohli porovnat ;-)
17. 8. 2013 20:02
Re: Naftová šlechta
Tak například 1,6 74 KW dlouhodobá spotřeba při ujetých (2500) km 7,2 l z toho je cca 70% Praha. Mimo prahu se například při cestě na chalupu kousek za Boleslav celkem 86 km při 140 na dálnici jedu za 6l. Ročně najedu přes 30 000 km a nafta mi nesmí přes práh.....
Avatar - Ham.
17. 8. 2013 20:06
Re: Naftová šlechta
1,6 benzín atmo ani zdaleka nemá takové výkony, takže žádný co by jel 240 v běžné produkci neznám.
Takže připadají do úvahy jen turbo benzíny
tak třeba 1.8 TSI 132kW
úsporně za 6
normálka za 7,5
trvale 240 za 22

1.6 EC 134kW na tom bude podobně
Avatar - Hittman
17. 8. 2013 20:18
Re: Naftová šlechta
Tak s A7 po dálnici cca 160 km / hod Praha Brno za 5,5 L >:-[] :yes: A to je šestihrnek s 4x4.
Avatar - Ham.
17. 8. 2013 20:28
Re: Naftová šlechta
Tak to jsou cca kraviny, jezdím 2r. starou A6, 3.0 TDI, quat., automat.
5,5 jde dát leda v Břežanském testu.
Hodně velká brnkačka po okresce 7,
dálnice tempomat 150 takže real 140 za 8,5
Avatar - CHerokee
17. 8. 2013 21:08
Re: Naftová šlechta
Souhlas. A potvrzuji s A 220 CDI jezdím za 6l / 100 km, občas jezdím sportovněji (70 % město). Šlo by to i za míň. Ale i když dám sportovní režim, tak se pořád vejdu do 8 litrů. To podobně silný benzín nedá ani omylem.

Ještě více mě ale překvapila letos do Chorvatska S Klassa 350 CDI 4Matic - ve 3 lidech, plný kufr na najeto za dovču 2500 km a spotřeba 7,2 a to je starší model (2012, bez start stopu).
Avatar - Atlis
18. 8. 2013 10:00
Re: Naftová šlechta
divil by si sa. ja som bol teraz tyzden na dovolenke z pl na svk - 2517km najazdenych, priemernou rychlostou 81km/h v mixe, na palube 2 dospeli, dve deti, plne nalozeny kufor, dialnice, okresky, mesto - 6.9l/100 podla tankovani vyslo - 1.6eb 207k
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2013 13:09
Re: Naftová šlechta
Az na jednu desatinu litra, rovnaka spotreba ako 2.5 litrovy Sky-G s automatom, so 4 dospelymi a batozinou pri prakticky rovnakych podmienkach - prakticka skusenost :-)
18. 8. 2013 13:25
Re: Naftová šlechta
Aneb ke každému cíli vede několik cest.
Avatar - Atlis
18. 8. 2013 14:51
Re: Naftová šlechta
slusne. aj ked to ma o 20k a 70Nm menej ako moj 1,6eb ;) a predpokladam, ze pri 100km/h tacho sa s tym pod 5 litrov ako ja nedostanes. ;)
Avatar - Stefič
18. 8. 2013 20:55
Re: Naftová šlechta
no chlapi...Takže moje dovolená s 1,8 atmo celkem 2500km a spotřeba? Vůbec netušim, je mi to šumák a ani by mě nenapadlo to počítat. Je to spálený, tak k čemu mi to je >:-[]
Avatar - Atlis
19. 8. 2013 08:52
Re: Naftová šlechta
ale sak jasne, ty vobec nepozeras na to, kolko ti zerie auto...

ani tento text nie je z tvojeho clanku v moje.auto.cz:

"Spotřeba také není zrovna malá. Momentálně kombinovaně 8,7. Po městě to ale pod 10 snad ani stlačit nejde. "

"Docela mě překvapilo, že zátěž se nepodepisuje na zátahu motoru. Jen na spotřebe, což je pochopitelné. Jinak spotřeba se usadila na kombinovaných 8,4l/100."
Avatar - Stefič
19. 8. 2013 23:08
Re: Naftová šlechta
Takže CTRL+C a V používat umíš...
no a co? Tak u novýho auta je snad normální, že si všimneš, kolik ti to žere. Ale abych teď po třech letech provozu řešil, jestli jed za 8,4 nebo 8,8 snad není ani normální. Proč bych to jako dělal? Když je to naložený jede to cca za 9 a prázdný za 8. Takže rozdíl nulanula*** a desetiny snad tady řešíš jenom ta a pár tobě podobných :no:

nebo ty jako na tu dovolenou nejedeš nebo vezmeš dětem polovinu věcí, páč pak ti to že 6,5 místo 6,2? Si děláš srandu ne...Nebo snad onanuješ u počítače, když stlačíš průměrnou spotřebu o 1/10 dolů? Těší tě úspora těch 3 halířů na kilometru? Nebo co tě vede k tomu řešit takový voloviny
Avatar - Atlis
20. 8. 2013 08:33
Re: Naftová šlechta
ukludni sa, praskne ti zilka...

ja jazdim na dovolenku za 5.5 aj 8 litrov a neriesim to.

diskusia je vsak uplne o niecom inom a ty si sa do nej skocil so zadrbanymi topankami...

ps: vidim, ze mas tu spotrebu pekne prepocitanu na peniaze... >:D :no:
17. 8. 2013 22:27
Re: Naftová šlechta
To je jaká verze, 150, 180 nebo 230 kW? :-)
Příležitostně jezdím s tou nejsilnější a ta si přihne o něco víc...
18. 8. 2013 20:38
Re: Naftová šlechta
Díky. :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2013 10:14
Re: Naftová šlechta
Leda by ti to po padesáti kilometrech chcíplo a zbytek si jel na vodtahovce >:D
18. 8. 2013 09:01
Re: Naftová šlechta
Zajímavé je srovnání s atmosférou z osmdesátých let. Na idnesu psali o rekordní jízdě Mercedesu 190E na okruhu. S motorem 2.3 16V kroužili devět dní s rychlostním průměrem 247 km/h (nevím, jestli včetne zastávake nebo i s nimi) a průměrná spotřeba byla 22 litrů na 100 km.
Avatar - Ham.
18. 8. 2013 10:19
Re: Naftová šlechta
To je hodně vysoká rychlost na to, že 2.3 měla podle provedení (katalyzátor etc.) výkon 125kW až 136 kW a nepříliš aerodynamickou kastli.
18. 8. 2013 10:36
Re: Naftová šlechta
Zase tak špatné to nebylo, Cx vzhledem k dnešní době nic moc, ale proti dnešním autům to mělo velmi malou čelní plochu (který dnešní sedan má výšku karoserie menší než 1,4 m ?). Pro tu okruhovou jízdu byly provedeny aerodynamická vylepšení, standardní verze měla udávanou rychlost "jen" 230 km/h.
Avatar - CHerokee
18. 8. 2013 10:48
Re: Naftová šlechta
Je to hodně vysoká průměrná rychlost, vzhledem k tomu, že formule 1 dnes mají průměr kolem 200 :-)
18. 8. 2013 11:56
Re: Naftová šlechta
Jenže formulové okruhy jsou samá zatáčka. Ty rekordy se dělají na klopeném okruhu bez zatáček.
19. 8. 2013 12:44
Re: Naftová šlechta
Okruh bez zatáček :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 8. 2013 07:30
Re: Naftová šlechta
Okruh, doslova kruh, klopeny tak, ze auto pri urcitej rychlosti ide "rovno" bez potreby tocenia volantom, kedze odstrediva sila, gravitacia tad su v krasnej rovnovahe
20. 8. 2013 07:49
Re: Naftová šlechta
Všechno beru a nijak jsem autora za takové spojení slov nehanil, jenom se mi prostě líbí :-) ...okruh bez zatáček, ne autor :-)
17. 8. 2013 19:55
1er
Tak bavorak najrychlejsi,najkomfortnejsi,najtichsi,n… a to ma v zalohe este silnejsiu naftu.Niet co dodat BRAVO bmw :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - CHerokee
17. 8. 2013 21:16
Re: 1er
A taky nejškaredší a na nejmenších kolech. >:-[]
Avatar - bigsoul
18. 8. 2013 07:49
Re: 1er
A co? BMW svojimi naftovími motormi je najlepšie na svete o tom žiadna a to dokazuju už viac ako 10 rokov. Daš tam 18ky a konfort budeš mať tiež, ale tžší podvozok bude citelnejši, ale nie ako si niektorý myslia, že ťa vyhrká. BMW je jednoznačná volba!!!
19. 8. 2013 09:59
Re: 1er
Kolik... nových... BMW jsi řídil za poslední rok, že tvrdíš, že je to jednoznačná volba? Já jsem před rokem a půl byl hrdý na značku BMW a po roce a půl jsem z této značky tak moc zklamaný, že tady bliju takovéhle příspěvky. Řídil jsem mezitím novou 1er, 5er, 640d a M5. Nakonec jsem hlavně kvůli DPH koupil R8 v základu (mimochodem, chtěl bych udělat recenzi na MACZ, ale manželka mi to zatím vehementně rozmlouvá). Můžu napsat nějaké dojmy u recenze A3, až bude vyrobená a já s ní něco pojezdím.
Avatar - white label
18. 8. 2013 00:45
Re: 1er
Být komfortnější na 16" balonech (než třeba GTD v testu na 18"), není žádné velké umění... ;-)
Avatar - boost.
18. 8. 2013 09:39
Re: 1er
Pokud se nemýlím, základní gumy vč. alu 16" kol jsou na normálních gumách, až od 17" dostaneš RFT.
Avatar - Dinar
18. 8. 2013 10:02
Re: 1er
Mýlíš, jediné modely, bez ohledu na rozměr, kde u BMW nedostaneš rft jsou emka a M performance. ;-)
Avatar - boost.
18. 8. 2013 12:42
Re: 1er
Tak já ti nevim, ale v DE konfigurátoru, když zadám 17" disky na, dejme tomu, 120d, vyskočí mi okno s "Bereifung mit Notlaufeigenschaften 0,00 €". A v DE ceníku v sekci standardní výbava/disky, 16" plecháče jsou vč. Mobility Set - stejně jako M135i, která nemá RFT.

Jenže v ČR je tomu evidentně jinak, tady má dřeváky vše krom M Perf. a M.
19. 8. 2013 09:49
Re: 1er
Je třeba dodat, nejhůře zpracovaný, odfláknutý s lacinými detaily a nejdražší. Jinak není co dodat, prostě klasický produkt BMW... ;-)

Zajímalo by mě, kdo v dnešní době vysolí za 1er 800-900 tisíc. Nechal bych takového člověka vyšetřit, tím nějak nesnižuju jeho intelektuální schopnosti, jen bych ho nechal vyšetřit. Třeba je to člověk, který v dnešním hustém provozu s průměrnými rychlostmi do šedesátky bezpečně pozná, že má zadní náhon
17. 8. 2013 19:56
Naftový výplach mozků
Je očividně neunavný ;-\ :no:. Když mi dnes volal mladý pár že by chtěli v bazaru prohlídnout auto které si vyhlídli, málem jsem se po příjezdu na místo posadil na zadek. Nebyl to DIESEL.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - 3_diamanty
17. 8. 2013 20:11
Re: Naftový výplach mozků
najhorsie je ze tie smradlave disle uz dnes vyrobcovia cpu uplne vsade aj do malych aut dokonca aj do miniaut aj do sportovych aut proste vsade a snazia sa ludi totalne zblbnut a presvedcit ich ze nafta je ta spravna volba za kazdu cenu a ze jak malo to zerie a ze super clovek usetri.... houby... naftak nikdy
Avatar - WinDiesel
17. 8. 2013 20:17
Re: Naftový výplach mozků
Můžeš štěkat, Toppore, jako ti psi, ale karavana tě ignoruje a kráčí dál...
Avatar - 3_diamanty
17. 8. 2013 20:40
Re: Naftový výplach mozků
mas chybu v mojom nicku :-) ... skus byt pozornejsi :yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2013 08:21
Re: Naftový výplach mozků
Obavam sa, ze to nie je chyba, ale velmi presne miereny zamer >:D
18. 8. 2013 14:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hittman
17. 8. 2013 20:17
Re: Naftový výplach mozků
Kdo vyhrává 24hod le mans? Krom toho, s DPF filty smrdí více benál než nafta >:-[]
17. 8. 2013 22:32
Re: Naftový výplach mozků
Le Mans 2013 vyhrálo Audi R18 e-tron quattro. A co se týče toho smradu jsi úplně mimo. Zkus si nasát ze zahřátého benzínového motoru a naftového byť s DPF. Pak napiš ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2013 08:29
Re: Naftový výplach mozků
Le Mans sa jazdi podla velmi specifickych pravidiel a reguli, ktore neplatia v ziadnej inej pretekarskej serii - Le Mans sa nejazdi podla FIA ale podla ACO, a tie su site na mieru Audi.

To, co pohana Audi v Le Mans - polohybridny diesel - nema nic spolocne s tym, co pohana Audi v showroomoch. eTron je stale v stadiu vaporware.
18. 8. 2013 12:12
Re: Naftový výplach mozků
Děkujeme za přednášku, ale na tohle se nikdo neptal ;-\
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2013 13:11
Re: Naftový výplach mozků
Ja som do diskusie Le Mans nevtiahol....
18. 8. 2013 14:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 8. 2013 14:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 8. 2013 17:49
Re: Naftový výplach mozků
Jde jenom o to že je to diskuse o naftových motorech. Ne o Le Mans.
Avatar - Ham.
18. 8. 2013 22:40
Re: Naftový výplach mozků
Vaporware je něco co je pouze oznamováno, ale nikdy není realizováno, něco jako oznámení Sergia Marchioneho. E-trony jezdí a vyhrávají 24hLM i šampionát FIA WEC jak na běžícím pásu. Mluvit o vaporware je tedy legrační nepochopení daného výrazu. Samozřejmě závodní prototyp jakéhokoliv výrobce nemá nic společného s tím co daný výrobce nabízí v autosalonech.
Pravidla ACO byla postupně šitá na míru francouzským výrobcům. Proto se postupně prosadil diesel. Audi vyhrávalo ve 24hLM podle jakýchkoliv pravidel, když byl ve výhodě benzín, vyhrávalo z benzínem, když diesel, vyhrávalo s dieselem a když hybrid tak vyhrává s hybridem. Tvrdit, že jsou pravidla šité na míru Audi je nesmysl jehož velikost je nepřímo úměrná lásce mezi Francouzi a Němci.
:-)
Avatar - 4hill
18. 8. 2013 08:32
Re: Naftový výplach mozků
Nafta má největší potenciál. Radši V6 TD než mini turbo benzín s reprákem na zvuk osmiválce.. Slušný benzínový motory pomalu a jistě vyklízejí pole. Občasný kvikot jedinců o jejich čistotě jsou k smíchu..
Avatar - Hittman
18. 8. 2013 10:11
Re: Naftový výplach mozků
To jsem nečekal, že si tu na fóru přečtu tak rozumný názor :yes:
Avatar - CHerokee
18. 8. 2013 10:53
Re: Naftový výplach mozků
Souhlasím. Současná móda minimotůrků o litrovém objemu třech válcích a syntetickým sportovním zvukem pro sportovní pocit mi taky nic neříká.
18. 8. 2013 12:21
Re: Naftový výplach mozků
Až na to že ty V6 TDI moc není třeba ve střední třídě že? Tam se setkáš většinou s max. obsahem 2,2 A každý hold nechce nebo "nepotřebuje" Q7. Obsahy dieselů až na pár vyjímek které se pomalu ztrácí v propadlišti dějin jdou taky velmi rychle dolů. Než si koupit nudné 2,0 TDI tak si raději koupím 3,6 V6 nebo 3,2 V6. Parodie na motory v podání Dieselů je vážně jen pro silné žaludky. Ale nikomu je neberu pouze jsem vyjádřil svůj názor. ;-)
Avatar - Hittman
18. 8. 2013 14:32
Re: Naftový výplach mozků
I střední střída má V6 v naftě, německá trojka a frantíci.
Avatar - Emel
19. 8. 2013 09:20
Re: Naftový výplach mozků
Jací frantíci? Poslední mohykán je C5 a dá se s pravděpodobností hraničící s jistotou očekávat, že příští generace už 3.0HDI nedostane... ostatně, sesterská 508 ho taky nemá.
Avatar - Hittman
19. 8. 2013 10:30
Re: Naftový výplach mozků
..a Renault.
Avatar - Emel
19. 8. 2013 18:05
Re: Naftový výplach mozků
Laguna jako taková už 3.0dCi nemá... jen v kupé a to je trošku jiná disciplína.
Avatar - PERNO
17. 8. 2013 21:10
V6
Tieto autá sa na naftové V6ky s turbom nechytajú. Menší motor citelne znižuje svoju výkonnosť pri akcelerácii napríklad zo 130km/h na 150km/h. Pri V6 proste zoslapnes plyn a letíš. Taktiež je pri plnom aute (4 ludia) nárast spotreby a taktiež pokles výkonu. Nehovorím že tie autá sú zlé, ale V6 je proste V6. A ten zvukový efekt u V6 je neporovnatelný oproti V4.
Rozbalit vlákno
8
17. 8. 2013 21:51
Re: V6
Obávám se, že naftový V4 nelze porovnat s ničím ;-)
Avatar - bigsoul
18. 8. 2013 07:51
Re: V6
V6? Tak to si asi nejazdil R6 od BMW. Nejaká V6 od VW group sa može schovať!!!
Avatar - bigsoul
18. 8. 2013 07:52
Re: V6
V6? Tak to si asi nejazdil R6 od BMW. Nejaká V6 od VW group sa može schovať!!!
A V4 som ešte nevidel. Niketo ťa asi naučil písať V >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2013 08:31
Re: V6
Tak to si toho este vela nevidel:

[odkaz]
18. 8. 2013 09:04
Re: V6
V4 i V5 jsou těžké rarity a ještě k tomu výhradně v benzinu.
O V5 mám navíc stále pochyby, zdali se ten nalomený řadový pětiválec dá vůbec za vidlicový nazvat :-)
Avatar - bigsoul
18. 8. 2013 11:51
Re: V6
No nevidel som ho, ale netvrdim, že neexistuje. Na Wiky dokažeme nájsť čokolvek, že? Ale či majú realny význam?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 8. 2013 13:12
Re: V6
Asi ano ked ich bezne najdes v motorkach....
Avatar - trapid
18. 8. 2013 16:54
Re: V6
Kdyby se u V4 to véčko trochu roztáhlo - až na "--" tak by to mohl být čtyřválec Subaru >:D .
17. 8. 2013 21:22
PERNO
A V6 se zase nechytají na V8. V akceleraci z 230 na 250 km/h už nemají moc výkonu. U V8 prsotě prošlápneš plyna a letíš, zvukový efekt taky jinde. Nějakou další aktualitu z Horních Uher tam nemáš? :*)
Rozbalit vlákno
8
17. 8. 2013 22:38
Re: PERNO
A co teprve V10 TDI >:D
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2013 10:19
Re: PERNO
Ten měl z dnešního pohledu jen 230 kW. To dá dneska i ten V nebo R6 >:-[]
18. 8. 2013 12:24
Re: PERNO
Ale projev V10 je někde jinde. 230KW dostaneš i s 2,0 čtyřválce ;-\
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2013 15:22
Re: PERNO
No z naftovýho fakt ne >:-[]
Pokud vim 230 kW daj zatim jen 4 sériový šestiválce třílitry a 3 z nich sou navíc příbuzný >:D
18. 8. 2013 17:51
Re: PERNO
Nikde jsem nepsal o naftovém 2,0 ani o sériovém motoru. ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 8. 2013 00:37
Re: PERNO
No z toho V10 TDi a mýho že na stejnej výkon dneska stačí 6 válců a 3 litry se dalo dovodit že se bavíme vo naftě ;-)
Avatar - PERNO
18. 8. 2013 00:21
Re: PERNO
tak vies ja som narazal na to, že je tu pomerne dost ospevovany vykon tych motorov a ich uspornost. pritom dnesna generacia naftovych V6 3.0 je tak usporna a ROZŠÍRENÁ že je to určite vhodnejšia volba. Ak niekto hlada skutocne silny (nehovorim o okruhovych autach) a zaroven usporny motor do beznej prevadzky tak jednoznacne V6 ktore dokazu jazdit bezproblemovo za 7l/100km co je smiešna hodnota vzhladom na ostatné vlastnosti. Navyse chapem tvoj zmysel pre humor ale z 230 akceleruje malokto ;)
Avatar - CHerokee
18. 8. 2013 10:56
Re: PERNO
To je sice pravda, ale cenově V4 a V6 je trochu něco jiného a je v jiných vozech.
17. 8. 2013 21:50
postreh
neco jako na mích strankach [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
17. 8. 2013 22:40
pořadí
1) mercedes 2) volvo 3) bmw 4) vw 5-6) seat/opel
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ham.
17. 8. 2013 23:52
Re: pořadí
Opel a BMW jsi trefil.
Avatar - bigsoul
18. 8. 2013 07:54
Re: pořadí
1. BMW 2. Mercedes 3. vovlvo 4. VW group 5. Opel.
19. 8. 2013 09:37
Re: pořadí
Ano, souhlas. POKUD by jednička stála do 400.000 Jinak musíš mít BMW klapky na očích, abys neviděl, kde se všude šetřilo. Mně stačil jeden den se 114i (auto ze servisu, když mi už po sté opravovali pětku) a já jsem se tomu autu jen musel smát. Všechno je tam lacinější než v Kia Ceed. Jediná záchrana je zadní náhon a hodně dobré odhlučnení. Jinak katastrofa. Realita bolí, viď?
Avatar - bigsoul
19. 8. 2013 15:23
Re: pořadí
Nebolí s tou KIA si to zavil :-)
Avatar - Dinar
18. 8. 2013 08:43
Re: pořadí
Možná se tím áčkem nejdřív projeď, tohle není amg ani eskláda. :-!
Avatar - vabis
18. 8. 2013 15:52
Re: pořadí
Dinar: o AMG nejde, tomu jsem nikdy na chuť nepřišel. Mi kromě nutného automatu stačí velký zdvihový objem, nějaké ty rozměry a pohodlná péra :-)

Áčko jsem měl jako náhradní vůz 2 dny. Vzhledově hezké a cool. Pozice za volantem a sezení výborné. Kapota je vzhledem k velikosti auta (chodci + ncap) zbytečně dlouhá a vysoká. Automat je kupodivu dvouspojka a né měnič (šok) nicméně se chová hezky. Kola slyšet nešly. Největší a velmi závažnou slabinou bylo pérování! To jsem si vybavil z dětství "vurtovnici". Tedy 3 desky, prostřední nejdelší. Na ně dole přišroubované kolečka z košatinky. Přední oska v předu na čepu na vyčnívající prostřední desce, natáčení chodily které tlačí na otočnou osku. Jako 5-8 letí kluci jsme na tom jezdívali z kopce. Jinak malý poloměr otáčení a velmi rychlý převod řízení (aspoň proti esku). Dynamika pro běžnou jízdu uspokojivá, vystrčit růžky to však samozřejmě neumí. Obrazovka commandu je přilepená jak pěst na oko a nejde schovat. Suma sumárum, vlastnit nemusím, ale ochutnání mne neurazilo. 200CDI 7G
Avatar - Dinar
19. 8. 2013 09:44
Re: pořadí
No, a ve všem co popisuješ, je golf, pokud ne stejně dobrý, tak lepší. Já jen kvůli tomu pořadí. A pokud jde o motorizaci, tak kombinace 2,0d a 8kv ZF v 120d je také o kus lepší než A200 CDI 7G.
19. 8. 2013 11:04
Re: pořadí
V rámci jiné třídy mohu slova Dinara o kombinaci 2.0D a 8 st. ZF jen potvrdit. Mají to sladěné fantasticky.
Avatar - miromen
18. 8. 2013 11:06
Re: pořadí
1) Golf 2) A3 3) BMW1 4) Leon 5) MB A 6) Astra
19. 8. 2013 12:11
Re: pořadí
1. Mercedes
2. BMW
3. Opel
4. Volvo
5-6. Koncern
18. 8. 2013 08:52
Určitý smysl ty auta dávají
... pokud někdo bude každý den jezdit 200 km/h po německých dálnicích, tak se to z ekonomického hlediska asi vyplatí, no a méně častější tankování je příjemný bonus navíc (při této rychlosti se čerpací stanice navštěvuje co několik hodin).
Kdo ale jezdí pomaleji, asi má lepší vzít benzín. Rozdíl ve spotřebě na okresce je dneska mezi naftou a benzínem zhruba litr a to se pak návratnost investice do dieselu posouvá do nekonečna. Výjimkou bude možná německá prémiová trojka - ti paradoxně leckdy chtějí příplatek za benzínový motor.
Já osobně preferuju LPG, případně do budoucna CNG. Komfort benzínu, palivové náklady menší než diesel. Platí se za to častějšími návštěvami čerpací stanice.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hittman
18. 8. 2013 10:16
Re: Určitý smysl ty auta dávají
Nevím, já spotřebu u auta neřeším, jelikož je to můj koníček a aute jezdím velmi rád dlouhé trasy, ať po dálnici nebo po okrskách. Proto i jízdně, konfortně, zvukově atd. se nedá 4 srovnat se 6ti. A litr rozdíl ve spotřebě vzhledem k plusům je opravdu k smíchu.
Avatar - JDM
18. 8. 2013 20:07
Re: Určitý smysl ty auta dávají
přesně tak u sportovního auta když už si ho teda kupuješ neřeší spotřebu pokud nejsi blb... tyhle dieseli jsou právě pro ty kteří by chtěli sporťák ale jezdit za 10\100 to ti řeknou jsi blázen ???
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2013 16:45
Re: Určitý smysl ty auta dávají
jednoznacne suhlas... v tejto triede je benzin jasna volba.... navratnost investicie dizlaka je dost pochybna a nekonecna nakolko rozdiely v spotrebe benzinov a dieslov v nizsej strednej triede nie su velmi velke... dnes sa da v nizsej strednej triede jazdit celkom usporne aj s benzinom ..... navyse si neviem predstavit mestskych ludi jazdiacich denne par km trasy po meste a do prace aby kvoli tomu riesili disel.... ten je do mesta absolutne nevhodny a na dlhsie trasy mi aj benzin spravi mimo mesta slusnu spotrebu ... riesit dizel v nizsej strednej triede je teda dost zbytocne.... asi malokto na tom usetri a ak aj usetri otazne ostava ci mu tych par tisic usetrenych korun po 5-7 rokoch stalo za tu volbu jazdit s tym smradlavym dieslom....
Avatar - Hittman
18. 8. 2013 19:57
Re: Určitý smysl ty auta dávají
Já ti nevím, ale nafta se ve střední nižší dobře prodává a asi nejsou všichny takový blbi, aby si to neuměli spočítat. Krom toho, spotřeba klesá nejenom u beznínu. A tím tuplem u dnešních maloobjemovým turbobenzínkům je spotřeba odvislá od stylu jízdy, takže jedeš jak s hnojem - blížíš se naftě, nechceš dělat kolony, stoupá strmě nahoru.
18. 8. 2013 12:56
Všetko je to smrad : (
Dízle sa vždy dajú sponzať podľa smradu a dymu .... napriek všetkému tomu pokroku stále dízle poriadne smrdia a dymia ..... a to i u nových vozidiel ....

Takže ako hovorí kamarát .... dízle patria do traktorov >:D
Rozbalit vlákno
13
Avatar - CHerokee
18. 8. 2013 16:39
Re: Všetko je to smrad : (
A Vaše názory do minulého století...
18. 8. 2013 17:54
Re: Všetko je to smrad : (
No to je realita .... tohoto storočia ... netvrdím, že dízle nie sú ekonomické, výkonné atď. ... ale faktom je, že smrdia a čmudia .... (netvrdím, že stále) ....
Avatar - Hittman
18. 8. 2013 19:58
Re: Všetko je to smrad : (
Mrkni prosím tě na naftu tohoto roku, zda ti kouří a smrdí. Pak komentuj. Díky
Avatar - trapid
18. 8. 2013 17:12
Re: Všetko je to smrad : (
Jo a plyn do trouby a benzín do zapalovačů. Co tam máš dál 8-s ?

Čím víc čtu diskuze, kde se do sebe pustí zastánci benzín x diesel, tím víc se usvědčuji v tom, že je to hodně o osobních sympatiích než o "rozumné" volbě.
Já jsem odjakživa zastánce dieselů, ale benzín si také umím představit a nehodlám jej nikomu vyvracet. Z mých celkem 5-ti aut byl 1 benzín, ale charakteristika mi prostě nevyhovuje.
A co se týče hádek o spotřebě - zastávám názor, že pokud dám vedle sebe podobné auta s podobně silným benzínem a naftou a pojedu stejnou trasu podobnou rychlostí, tak čím rychleji pojedu, tím se bude zvětšovat rozdíl ve spotřebě v neprospěch benzínu.

Na svém posledním autě s 2,0 HDi vidím, že poté, co jsem cca před dvěmi léty začal jezdit rychleji, tak spotřeba stoupla o 0,3 l, ale to mě skoro nic nepředjíždí. U benzínu bych viděl adekvátní nárůst tak o 1 l. Mimochodem dlouhodobý průměr 5,06 dle spritmonitoru za ujetých 145 tkm. S benzínem - kdo ví ???
18. 8. 2013 17:58
Re: Všetko je to smrad : (
Ja "nedokazujem", že sú dízle v princípe zlé ..... na dlhých trasách nie je o čom diskutovať ... ale pre mňa dosť šokujúcim faktom po takom dlhom a drahom vývoji je to, že ich stále cítim a vidím ...... nehovorím, že vždy ...ale ten smrad a kúdoly dymu ma vždy vytočia .... už nevidím do motora či je vylágrovaný, spaľuje sadze vo fitry a pod. ... skrátka stále smrdia a čmudia ....a to bez rozdielu veku či značky ....
Avatar - Hittman
18. 8. 2013 20:00
Re: Všetko je to smrad : (
Jak často pereš? >:-[]
Avatar - trapid
18. 8. 2013 22:50
Re: Všetko je to smrad : (
Na to odpovím takto - co se týče nových dieselů, byl krásný porovnávací test jednoho z mála kvalitních českých motonovinářů (p.Vaculíka), kde prstem vytřel vnitřek výfuku u dvou sedmičkových golfů - TDI a TSI. A hádej který výfuk byl od sazí - ten u TSI, tedy u benzínového motoru !!!
Nulová (téměř) kouřivost moderních dieselů se týká jen nových, Čechy "neupravených" vozů.
Souhlasím s tím, že starší diesely a ještě hůř nekvalitně načipované a nebo s vykuchaným FAPem, kouří a smrdí.
Co se však týče samotného smradu, tak jet ráno po městě za studeným favoritem, to je vážně chuťovka vhodná pro feťáky.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 8. 2013 06:17
Re: Všetko je to smrad : (
Porovnaval dva priemerne motory od VAG.
O cmudeni diesel vs benzin vseobecne to nic nevypoveda :-)
20. 8. 2013 10:16
Re: Všetko je to smrad : (
Ona je jedna věc čistota nového TSI a TDI a čistota těchto motorů řekněme za 7 let, obzvlášť pokud je průměrný věk vozového parku u nás nějakých 14 let. Takže připusťme, že moderní diesel když vyjede z továrny, dělá méně sazí. Bohužel ve skutečném světě je tomu naopak (jak správně říkáš, vykuchané nebo čipované motory), alespoň v našich českých podmínkách.
18. 8. 2013 21:19
Re: Všetko je to smrad : (
Neviem kde na to chodis a aku mas realnu skusenost, ja sam prevadzkujem jeden naftak s casticovym filtrom a jeden benzinak s prestavbou (od predajcu) na lpg a nesmrdi a zaroven nedymi ani jeden ;-) .Asi mam spatne auta
18. 8. 2013 22:46
Re: Všetko je to smrad : (
No tebe určite nie ;-)

Ani mne nesmrdel jediný dízel na ktorom som išiel .....

Ale ide ma poraziť, keď to čuchám .... a je to dosť často .... nerobím si štatistiku .... určite tie novšie autá sú na tom lepšie .... ale často sa zvihne "kúdol" i od nich ...
19. 8. 2013 21:12
Re: Všetko je to smrad : (
novsie su naftaky su na tom dost dobre, zatial som dymiaci nevidel. To sa ich bude tykat casom, ked sa zacnu vo velkom odstranovat casticove filtre. Svoj naftak som mal x-krat nastartovany na dvore (napr. ked isla prec manzelka) a ani za studena nesmrdel a nedymil ;-)
20. 8. 2013 10:19
Re: Všetko je to smrad : (
Jenže problém kouřících nafťáků není při volnoběhu, ale tehdy, když na to řidič pořádně šlápne (což není až tak neobvyklý jev). A musím přiznat, že pak zakouří i velmi moderní diesely (patrně už vykuchané, nevím, ale viděl jsem pořádně hulit i auta tak z roku cca 2008).
18. 8. 2013 13:29
Jen německé vozy a Volvo do počtu?
Zdravím! Možná to vnímám jen já, ale tyto sportovní vozy s dieselem vyrábí hlavně Německo a Volvo je jen do počtu, aby se neřeklo? Jen to jen jeden z možných úhlů pohledu. Jak to vnímáte vy?
Rozbalit vlákno
0
18. 8. 2013 15:39
Uprimne
povedzme si to na rovinu...vsetky doterajsie testy Autobildu (a jeho derivatov) stoja za hov..no. Nikdy bych sa nechcel riadit podla ich testu...stacia mi inak reakcie samotnych nemcov na diskusiach,ked im uz to onanisticke vyhravanie VW lezie krkom hore...a aj dole,ked vyhra VW pred druhym koncernom a treti je zbytok sveta :no:
Rozbalit vlákno
1
19. 8. 2013 09:41
Re: Uprimne
Aha, takže i kdyby to byla stokrát pravda, tak se má autobild leknout negativních reakcí němců v diskuzích a nechat vyhrát jiné auto?
18. 8. 2013 18:13
To se pocita
Jsou lidi co resi ktere auto lip jezdi podle "komunikativniho volantu" nebo "drzeni stopy na limitu" nebo "sportovniho zvuku motoru" atd. Pro mne rychle auto znamena klid ve velke rychlosti - motor, kola a proudeni vzduchu nechci slyset - nejde mi o sportovni zazitky, ja dneska jedu tisic kilaku a chci tam byt rychle a v klidu.

Diesel se na to hodi lepe nez benzin - na to se berou auta od 320d do Panamery v dieselu. Malokdo z lidi co chteji "rychle auto" ma na mysli okruh nebo vikendove zavodeni pri ceste na chalupu - to je zajimave pro 0.01% populace a ciste statisticky nema smysl takove auta vyrabet. Smutne? Ani ne. Kdyz se chcu vyblbnout tak jdu na motokary do haly a rozdam si to s kolegy z prace. Na cesty se takove chovani nehodi.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - JDM
18. 8. 2013 20:04
Re: To se pocita
a proto se tyhle rychlé dieseli označujou a vypadají sportovně protože 0,01% populace chce sportovní auto??? snad každej normální chlap by chtěl mít nadupaný rychlí pěkný auto bohužel ne každý ho může mít a né každý může mít dvě auta jedno na cesty druhý proto že to auto chce , proto jsou tady rychlí dieseli , jedeš rychle , pro lidi co je mají jsou to většinou to nejrychleší v čem seděli a jedeš levně oproti třeba OPC nebo GTI ale člověk co si koupí OPC nebo GTI si ho koupí protože ho chce a nebrečí nad každým litrem paliva . Jako rodinný nebo služební auto klidně GTD ale v mojí garáži musí stát ještě jedno auto , kterým je věčně rozdělaný žere jako letadlo a když sním vyjedu nebude se mě chtít domů >:D
Avatar - Bristol
19. 8. 2013 08:15
Re: To se pocita
Komunikativni volant je rozhodne dulezita vec, i kdyz na to vyrobci v posledni dobe dost zanevreli: dle meho nazoru komunikativni rizeni plus dobra trakce dokaze pro bezpecnost jizdy udelat vic nez to hejno pomocniku cim jsou dnesni auta nacpana...

moderni auto ti sice hlida jizdu v pruhu, vzdalenost od prekazky nebo mrtvy uhel...na druhou stranu ti ale nerekne nic o stavu silnice pod koly a hlavne nevis nic o tom kdy se blizi limit vozu v zatacce-cest nekterym vyjimkam :yes:
Avatar - Bristol
19. 8. 2013 08:16
Re: To se pocita
Reakce na "tuntija"
Avatar - Otrava
18. 8. 2013 21:45
Re: To se pocita
Tenhle názor například nechápu - chci ticho a klid a pohodu? Pak logicky zvolím benzínový motor, který je tišší a má nižší vibrace (ano, můžeme se hádat o tom, že luxusní auta umí tyto negativa tlumit, ale bavíme se paušálně).
Diesel má jednu výhodu - jezdí úsporně. No, možná se s ním někomu lépe rozjíždí...ale prosadil se právě kvůli prvnímu. A že někdo nemá potřebu závodit? Jak si někdo může spojovat benzínový motor automaticky se závoděním?
Avatar - Emel
19. 8. 2013 09:32
Re: To se pocita
Při dálničních rychlostech diesel nijak neobtěžuje, naopak... lehce si ševelí někde okolo 2000 otáček, kdy se jeho zvuk bezpečně ztratí v aerodynamickém svistu a hluku od pneumatik.
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 8. 2013 10:31
Re: To se pocita
Souhlas, čtyřválcové diesely obtěžují hlavně při nižších rychlostech... Dálnice je řekl bych domácím prostředím pro diesel...
Avatar - Bristol
19. 8. 2013 08:09
srandatip
Nema smysl za to tech 33 korun dat protoze si kazdy domysli kdo je na prvnich dvou mistech: golf a leon...a potom s velkym odstupem dalsi, premiove automobily...plus na poslednim miste Astra :-) srandaplatek opet nezklamal
Rozbalit vlákno
3
19. 8. 2013 09:44
Re: srandatip
Z toho vyplývá, že Ty jsi taky ty auta testoval, protože se vysmíváš výslednému pořadí. Jak to tedy objektivně dopadlo u Tebe? I když slovo objektivně bych asi nepoužil. I kdyby Golf a Leon byly ze zlata, stejně by asi u Tebe zvítězil už z principu někdo jiný.
Avatar - Bristol
19. 8. 2013 10:43
Re: srandatip
Ano nejel jsem v ani jednom z tech vozu...ale mam svuj nazor na autotip a svet motoru-vyhozene penize ;-)
19. 8. 2013 08:22
Pohádky o spotřebě
Otřepaná fráze o čtyřlitrové spotřebě, která se tak krásně poslouchá. Bohužel realita je úplně někde jinde a auta v testu si v průměru řeknou o nějakých 6,3-6,4 litru na sto (údaje SM od 5,97 Golf po 6,71 u Astry ve verzi 121kW, BiTurbo tam není).

Tahle auta nejsou sportovní, jen mají solidně výkonný motor na dlouhé cestování, které ač jsou u daných typů nejvýkonnější (v naftě), tak odpovídájí lehce nadprůměrným benzínovým motorizacím, které si v reálu vezmou o cca. 1- 1,5 liru více.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
19. 8. 2013 09:31
Re: Pohádky o spotřebě
Jakým lehce nadprůměrným motorizacím? Tyhle nafty obvykle deklasují cokoli krom špičkových benzínů... tj. GTD je lepší než cokoli s výjimkou GTI, BiTDI je silnější než cokoli s výjimkou OPC atd.

Stejný rozdíl mezi papírem a realitou je i u toho turbobenzínu a nůžky se mohou v závislosti na jízdním stylu rozevřít mnohem víc než na jeden nebo dva litry na sto.
19. 8. 2013 15:36
Re: Pohádky o spotřebě
Třeba takovým, jako jsou silnější 1.6 EB, 1.6 Turbo nebo 1.8TSi, což dnes zdaleka nejsou špičkové motorizace těch daných modelů. A už u těchto motorů nejen, že v článku zmíněné nafty nebudou nic deklasovat, ale naopak v některých případech budou stěží držet krok (viz. např. GTD vs. 1.8TSi).
Avatar - Emel
19. 8. 2013 18:13
Re: Pohádky o spotřebě
1.8TSI v nabídce Golfu zatím není, takže se žádné GTD vs. 1.8TSI nekoná. Jinak... 1.8TSI má 132kW a GTD 135kW. Stejně tak ztrácí benzínové turbo v Astře na BiTdi nějakých 7kW a mnohem více Nm.

1.6EB je Ford, který zase není v tomto testu.
19. 8. 2013 19:58
Re: Pohádky o spotřebě
V Golfu ne, ale oba tyto motory najdeš třeba v Oktávce nebo Leonu. U Oktávky má slabší benzín sprint za 7,3 a naftové "RS" za 8,1. Takže 135kW z dnes špičkového naftového agregátu nabídne jen o něco lepší dynamiku než dnes tuctová 1.4TSi nebo už historická 1.8T, obě 8,4s.

A srovnání Astry - benzín 132kW - 8,3 vs. nafta 143kW - 8,4.

Z aut zmíněných v testu má jediné BMW velmi dobrou dynamiku (sprint 7,5s), ostatní auta jsou mezi 8,1 - 8,6s, což není nic extrénmního, sportovního už vůbec ne, ale v této třídě je to tak akorát na svižné cestování.
Avatar - Emel
19. 8. 2013 21:18
Re: Pohádky o spotřebě
Jenže právě 0-100 není parádní disciplína nafťáků a není to ani to, co by bylo pro dálniční koráby určující.
19. 8. 2013 22:23
Re: Pohádky o spotřebě
Jenže se nebavíme o dálničních korábech, ale o naprosto spotřební kategorii aut, která má být dle nadpisu článku díky instalaci solidně výkonných motorů "automobily snů".

Co je tedy pro tyto auta určující?
Avatar - Emel
20. 8. 2013 09:08
Re: Pohádky o spotřebě
Co je pro ně určující? Schopnost hbitě předjíždět na silnicích první třídy, schopnost létat přes 200 po dálnicích. Možná BMW si může dělat větší sportovní ambice, ale zbytek jsou prostě rychlé kompakty... které si může dovolit i člověk s lehce nadprůměrnými příjmy.
Avatar - Rubb
20. 8. 2013 02:11
Re: Pohádky o spotřebě
Nemáš tak úplně pravdu. Shodou okoloností mám tento výtisk doma a měření autobildu ukázalo, že zrychlení BMW z 0-100km/hod je 7,1s a u GTD 7,7s.
O pár stránek dál je podobný test kompaktů s benzíny - pro srovnáníBMW 118i (1,6T, 125kW) stejná disciplína za 8,1s, focus 1,6Ecoboost 134kW 9,0s.
Přímo propastná je pak pružnost z 80-120: BMW 120d 5,2s, BMW 118i 10,8s! GTD 5,1s, Focus 1,6 EcoBoost 9,5s :-!
Sprint na 100km/h není výsadou dieslů (min 1x navíc řadí), spíš pružnost a zrychlení z vyšší rychlosti... ;-)
Je tam tabulka naměřených hodnot, z 0-50km/h jsou na tom benzíny stejně jako naftové motory +- desetina sekundy, přitom z 0-100km/h už je rozdíl okolo vteřiny ve prospěch nafty a z 0-130km/h se nůžky dál rozevírají...stejně jako spotřeba...

No war - jen pro info o článku, jinak ať si každý koupí, co mu vyhovuje a nemachruje ;-)
Avatar - CHerokee
20. 8. 2013 09:40
Re: Pohádky o spotřebě
Přesně. Ono hlavně na té dálnici je to o krouťáku a tam malé turbomotorky nestačí na větší diesel.
19. 8. 2013 11:20
Sen, alebo nezmysel?
Kompakt, a silny turbodiesel? Male auto, ktoremu zatlcieme predok do cesty tazkym motorom? Nie som z principu proti naftovym motorizaciam, ale toto je taky "kocko-pes", ktoreho zmysel mi uplne unika...

Nafta ma vyznam u vozu ktory ma vysoky rocny nabeh, povacsine po dialniciach. A pri tych rychlostiach si to pyta aspon strednu tiedu, u ktorej vyssi razvor naprav aj rozchod kolies prispieva k istote a stabilite. Takisto pomer hmotnosti auta voci hmotnosti motoru je u strednej triedy vyrovnanejsi. Preco teda pchat tazke motory do maleho tociveho hatchbacku? Vsak tym uplne vymazeme tu najvacsiu prednost kompaktov, istu sofersku "hravost" a ochotu vrhat sa do zakrut. Nic v zlom, ale kompakt s naftovym motorom nie je potom kral ani na okreske, ani na dialnici...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
20. 8. 2013 09:43
Re: Sen, alebo nezmysel?
To už dnes neplatí. Diesely už nejsou tak těžké... např. to A 220 CDI sedí na 18! ContiSport jak přibyté... mluvím z vlastní zkušenosti. ;-)
19. 8. 2013 17:41
Ja vs. vy?
Čítam tu diskusiu a som milo prekvapený. Ja osobne som robil vodičák na benzínovej 1.4. Ale od kedy mám vodičák jazdím výhradne na naftu už mám 2 voz, ktorý má naftový agregát. Pri prvom som nepozeral moc na výkon atp kúpil som ho s nabehanými 150tkm malo zopár problémov (Opel Vectra). Všetko som servisoval a keď si vezmem že od roku 06 do 2011 som najazdil sním 170tkm je to slušné. Dnes vlastním e46 320d BMW r.v. 2003 pečlivo vyberaná motorizácia (110kW Common rail). Detské chyby na tomto modely opravené a auto slúži ako drak! Benzín som mal raz :-) predal som to bratovi. Niejak sa nemôžem zmieriť stým že ten motor sa stále vytáča a v kuse mám pocit že idem ako pilot F1. Hučí to, žerie to. Radšej som to predal bratovi. Opel Astra 2.0. Nafťák 1900 ot/min 110km/h tempomat spotreba real? 5.2l /100km. O spotrebu mi nikdy nešlo. Zvykol som si :-) že diesel má výkon v nízkom spektre otáčok a nemusím tomu nakladať aby to šlo. Ľúbi sa mi kompresný pomer a zároveň rozbiehanie bez plynového pedála len so spojkou to auto má silu a aby motor skapal to fakt musím stáť na brzde a odkopnúť spojku. Som zvyknutý a nesťažujem si :-) Náklady na opravu normálne.

Možno som jediný na svete, ktorému nafťák nevadí a priam vyhovuje. Toto nie je pokus o trolling toto je pohľad môj ako človeka, ktorému naftový motor nekomplikuje život.

P.S.: V živote som neušetril za naftu. Ak autu naložím žerie rovnako ako autobus či iné auto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
19. 8. 2013 20:15
ach jo... tady to zase vypadá
článek pod psa... proč jsou tam dva VW a není tam třeba výborná Alfa Giulietta?
A diskuze ještě urputnější...
;-)
Ano jsou lidi, co jim vyhovuje diesel - a ti so ho koupí, i když je objektivně dražší... a jsme takoví, co diesel snesou ve velkých autech a off-roadech a jinak dávají přednost benzínu.
Ale proto ještě nemám volbu těch prvních za zločin.
;-)
Rozbalit vlákno
0
20. 8. 2013 10:16
Reálné auto snů
C 63 AMG, to je moje auto snů :-) s naftou jsme na dobro skoncoval.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - trapid
20. 8. 2013 12:02
Re: Reálné auto snů
Proč? Vždyť třílitrový naftový šestihrnek od Medvěda je výborný motor. Zkoušel jsi to v GLkáčku?
20. 8. 2013 13:31
« Re: Reálné auto snů
Mám ho v benzínu v GLK. Ale bavíme se ale o autu snů, přece jen AMG a nějakých 480 koní je trochu jiná liga, ne?
Naftu jsem nechtěl pro malý nájezd a studené starty atd, měl jsem 2 litr diesel a už nechcu...
Rozbalit vlákno
0