Na dálnici jedou skoro 240 km/h a zároveň šetří kapsu čtyřlitrovou spotřebou nafty. Volkswagen Golf GTD byl průkopníkem, soupeři ale také umějí rychlé turbodiesely.
ono cely ten humbuk okolo dieslov a super uspore a usetreni na diesli je uplne out... realne jazdit s nejakym benzinom 1,6 litra alebo malym turbom nie je problem za nejakych 5,5 az 6,5 litra v tejto triede .... diesel nedava velky zmysel v nizsej strednej triede nakolko je tu spotreba benzinov celkom prijemna a vyssia nakupna cena za diesel to majitelovi na usetrenej nafte sotva vrati... mozno za 5-6 rokov.... ale to sa stale bavime len o navrate investicii... nic sme neusetrili... krstny ma diesel jazdeny golf 2000 rocnik 81Kw TDI a co sa uz naservisoval a vobec.... drahsia poistka a dalsie vydavky... tak uznal ze sa mu na 25-30 000 km rocne diesel nevyplaca... momentalne ho ide predat... ani sa mu nedivim ... a dalsie auto chce jednoznacne benzin... vyzera to na SX4ku .. tak sa uz tesim kedy mi ju da vyskusat a porovnam si pocity s 1,6tkou v lanceri
Samozrejme, ekonomicke vyhody/nevyhody sa odvijaju od mnohych faktorov, niekomu sa oplati diesel, inemu 8-valcovy muscle car.
Co sa tvojho krstneho otca tyka, mozno problem nie je v tom, ze ma diesel, ale v tom, AKY ma diesel >:-[]
problem nie je v tom aky ma diesel ale v tom ze vobec ma diesel a ze mu je zbytocny.... najprv si myslel ze usetri a ze si lacno pojazdi ale po par rokoch jazdenia zistil ze co dal menej na palivo dal zase za repas turba, vstreky, za poistku a za dalsie veci a nehovoriac o tom ze natankovat nekvalitnu naftu tiez nie je na slovensku problem a motoru to moc neprospieva... ak nenajazdis aspon 35-40 tisic a viac rocne tak skutocne nie je dovod na kupu diesla v nizsej strednej triede... jedine po com tuzi teraz je spolahliva atmosfera... a ja sa mu ani necudujem ... jeho rozhodnutie som podporil a plne ho chapem
Řeknu Ti to takhle, Toppore, pokud tvůj krstný otec měnil turbo, vstřiky atd, jak píšeš )a mimochodem ti moc nevěřím), může si za to sám - styl jízdy, palivo které bere.
Ujišťuji Tě, že vstřikovače selžou jen těm, kteří berou levné a podezřelé palivo u kamaráda v garáži, ukradené z bagru, "ušetřené" ve služebním autě atd.
A promiň, co očekával od 12tiletého auta? Bezporuchový provoz?
Buď je naivní nebo promiň .............. hloupý.
A nevím co sem motáš 12letá auta, tady článek je o nových autech, se kterými nebude problém cca 6-8 let.
poznam par ludi z okolia co netankovali na jrd, ale len na znackovych CS a vstrekovace menili/repasovali ;-) . Sam s tym osobnu skusenost nemam a to som preskakal aj prve dci, hdi a multijety ;-)
Myslím, že 1.6ka a normální spotřeba do 6.5l je přeci jen dost optimistické. Třeba u Octavie a Focusu se to na sprintmonitoru povedlo jen pár vyvoleným.
Každopádně, ač nejsem zastánce dieselů, mohou se dobře vyplatit i v nižší střední, hlavně když člověk kupuje auto s výkonnějším motorem.
Tak 1,6ky mívají udávanou spotřebu okolo těch 6,5, což není zas tak nereálné dosáhnout (přeci jen je to atmosféra). Samozřejmě ale záleží také na tratích, které se s tím jezdí, 1,6ky budou využívány spíše na kratší tratě, kde to bude s tím dosahováním spotřeby trochu složitější.
Neříkám, že tvrdíš, že to nejde, byť to tak asi vyznělo :-) Jen si nemyslím, že je to až tak "optimistické". Beru to z vlastní zkušenosti, kdy se půl litru pod normu dostanu s atmo dvoulitrem, a to jezdím téměř kombinovaný provoz (počet km ve městě stejně jako v normě, ale spíše lehčí formy měst). Pokud vemu meziměstský a příměstský provoz (tedy vyjet z jednoho města a přijet do dalšího města, mezi tím pár křižovatek, průjezdy obcemi), tak se na 6,5 dostanu i s tím dvoulitrem. S městskými trasami jsem ale samozřejmě výše, celkou kombinaci mám zhruba na 7,5 litrech, naopak delší trasy jdou bez nějakého extrémního snažení a zdržování srazit k cca 6,2 litru.
Myslím, že s 1,6kou bych jezdil kombinaci tak za plus minus 6,3 a delší trasy musí jít do 5,5 litru docela v pohodě.
Jen vycházím ze sprintmonitoru a osvědčených (a tady snad nejvíce rozšířených) klasických 1.6tek od fordu a VW. A reaguji na Topperovo 5,5-6,5l není problém. No, když se auto naloží (přeci jen, mluvíme o nižší střední, sloužící často jako rodinné vozy), přidají se kopce, spotřeba půjde nahoru.
Já osobně jsem klidný řidič. S stokoňovou fábií 1.4 se ale prakticky pod 5,4l (a to ještě podle palubního počítače) nepodívám. Na druhou stranu, není problém držet se po 6,5 l, možná pod 6l. Ale nechci soudit jen na základě sebe...a tak vycházím z výsledků sprintmonitoru u 1.6ky ve Focusu a Octavii.
Osobně mám zkušenosti s 1.6kou v C-maxu... ten má ale dost velký odpor vzduchu, často jezdil se zapnutou klimatizací a naložený....a rázem má průměrnou spotřebu 7,9l.
Tím chci jenom říci, že je to dost relativní a skutečně nevěřím, že by normálně klasické 1.6ky v nižší střední bez problémů jezdily za 5,5-6,5litrů.
No takhle, řekl bych, že to není problém pro toho, kdo se alespoň trochu snaží (tím ale zase nemyslím ekorallye, prostě normální provoz plus minus v rychlostních limitech s trochou toho předvídání). Ale to tak těch 6,0-6,5. Jezdit s 1,6kou kombinovaně za 5,5 podle mě také nejde, to může leda tak někdo, kdo opravdu jezdí rozumně dlouhé trasy (20km+) ideálně přes obce nebo meziměsto.
Ale víš jak, pokud nepočítám ty, kteří do SM neumí správně zadat údaje, tak jsem u svého prvního auta pátý z 58 a u druhého auta třetí ze 34, takže mám trochu "zkreslený" pohled :-) A to se zas nebojím občas poslat otáčkoměr k sedmičce.
S 1,6 v OI v klidu kolem 6,5-6,8. Pravda, jezdí 90% času tratě přes 50km. Za 115tis. se měnil jen spotřebák podle servisky a jedno ložisko.
Jediná nevýhoda je v horší dynamice, takže to chce u předjíždění myslet.
Tak například 1,6 74 KW dlouhodobá spotřeba při ujetých (2500) km 7,2 l z toho je cca 70% Praha. Mimo prahu se například při cestě na chalupu kousek za Boleslav celkem 86 km při 140 na dálnici jedu za 6l. Ročně najedu přes 30 000 km a nafta mi nesmí přes práh.....
1,6 benzín atmo ani zdaleka nemá takové výkony, takže žádný co by jel 240 v běžné produkci neznám.
Takže připadají do úvahy jen turbo benzíny
tak třeba 1.8 TSI 132kW
úsporně za 6
normálka za 7,5
trvale 240 za 22
Tak to jsou cca kraviny, jezdím 2r. starou A6, 3.0 TDI, quat., automat.
5,5 jde dát leda v Břežanském testu.
Hodně velká brnkačka po okresce 7,
dálnice tempomat 150 takže real 140 za 8,5
Souhlas. A potvrzuji s A 220 CDI jezdím za 6l / 100 km, občas jezdím sportovněji (70 % město). Šlo by to i za míň. Ale i když dám sportovní režim, tak se pořád vejdu do 8 litrů. To podobně silný benzín nedá ani omylem.
Ještě více mě ale překvapila letos do Chorvatska S Klassa 350 CDI 4Matic - ve 3 lidech, plný kufr na najeto za dovču 2500 km a spotřeba 7,2 a to je starší model (2012, bez start stopu).
divil by si sa. ja som bol teraz tyzden na dovolenke z pl na svk - 2517km najazdenych, priemernou rychlostou 81km/h v mixe, na palube 2 dospeli, dve deti, plne nalozeny kufor, dialnice, okresky, mesto - 6.9l/100 podla tankovani vyslo - 1.6eb 207k
Az na jednu desatinu litra, rovnaka spotreba ako 2.5 litrovy Sky-G s automatom, so 4 dospelymi a batozinou pri prakticky rovnakych podmienkach - prakticka skusenost :-)
no chlapi...Takže moje dovolená s 1,8 atmo celkem 2500km a spotřeba? Vůbec netušim, je mi to šumák a ani by mě nenapadlo to počítat. Je to spálený, tak k čemu mi to je >:-[]
ale sak jasne, ty vobec nepozeras na to, kolko ti zerie auto...
ani tento text nie je z tvojeho clanku v moje.auto.cz:
"Spotřeba také není zrovna malá. Momentálně kombinovaně 8,7. Po městě to ale pod 10 snad ani stlačit nejde. "
"Docela mě překvapilo, že zátěž se nepodepisuje na zátahu motoru. Jen na spotřebe, což je pochopitelné. Jinak spotřeba se usadila na kombinovaných 8,4l/100."
Takže CTRL+C a V používat umíš...
no a co? Tak u novýho auta je snad normální, že si všimneš, kolik ti to žere. Ale abych teď po třech letech provozu řešil, jestli jed za 8,4 nebo 8,8 snad není ani normální. Proč bych to jako dělal? Když je to naložený jede to cca za 9 a prázdný za 8. Takže rozdíl nulanula*** a desetiny snad tady řešíš jenom ta a pár tobě podobných :no:
nebo ty jako na tu dovolenou nejedeš nebo vezmeš dětem polovinu věcí, páč pak ti to že 6,5 místo 6,2? Si děláš srandu ne...Nebo snad onanuješ u počítače, když stlačíš průměrnou spotřebu o 1/10 dolů? Těší tě úspora těch 3 halířů na kilometru? Nebo co tě vede k tomu řešit takový voloviny
Zajímavé je srovnání s atmosférou z osmdesátých let. Na idnesu psali o rekordní jízdě Mercedesu 190E na okruhu. S motorem 2.3 16V kroužili devět dní s rychlostním průměrem 247 km/h (nevím, jestli včetne zastávake nebo i s nimi) a průměrná spotřeba byla 22 litrů na 100 km.
Zase tak špatné to nebylo, Cx vzhledem k dnešní době nic moc, ale proti dnešním autům to mělo velmi malou čelní plochu (který dnešní sedan má výšku karoserie menší než 1,4 m ?). Pro tu okruhovou jízdu byly provedeny aerodynamická vylepšení, standardní verze měla udávanou rychlost "jen" 230 km/h.
Okruh, doslova kruh, klopeny tak, ze auto pri urcitej rychlosti ide "rovno" bez potreby tocenia volantom, kedze odstrediva sila, gravitacia tad su v krasnej rovnovahe
A co? BMW svojimi naftovími motormi je najlepšie na svete o tom žiadna a to dokazuju už viac ako 10 rokov. Daš tam 18ky a konfort budeš mať tiež, ale tžší podvozok bude citelnejši, ale nie ako si niektorý myslia, že ťa vyhrká. BMW je jednoznačná volba!!!
Kolik... nových... BMW jsi řídil za poslední rok, že tvrdíš, že je to jednoznačná volba? Já jsem před rokem a půl byl hrdý na značku BMW a po roce a půl jsem z této značky tak moc zklamaný, že tady bliju takovéhle příspěvky. Řídil jsem mezitím novou 1er, 5er, 640d a M5. Nakonec jsem hlavně kvůli DPH koupil R8 v základu (mimochodem, chtěl bych udělat recenzi na MACZ, ale manželka mi to zatím vehementně rozmlouvá). Můžu napsat nějaké dojmy u recenze A3, až bude vyrobená a já s ní něco pojezdím.
Tak já ti nevim, ale v DE konfigurátoru, když zadám 17" disky na, dejme tomu, 120d, vyskočí mi okno s "Bereifung mit Notlaufeigenschaften 0,00 €". A v DE ceníku v sekci standardní výbava/disky, 16" plecháče jsou vč. Mobility Set - stejně jako M135i, která nemá RFT.
Jenže v ČR je tomu evidentně jinak, tady má dřeváky vše krom M Perf. a M.
Je třeba dodat, nejhůře zpracovaný, odfláknutý s lacinými detaily a nejdražší. Jinak není co dodat, prostě klasický produkt BMW... ;-)
Zajímalo by mě, kdo v dnešní době vysolí za 1er 800-900 tisíc. Nechal bych takového člověka vyšetřit, tím nějak nesnižuju jeho intelektuální schopnosti, jen bych ho nechal vyšetřit. Třeba je to člověk, který v dnešním hustém provozu s průměrnými rychlostmi do šedesátky bezpečně pozná, že má zadní náhon
Je očividně neunavný ;-\ :no:. Když mi dnes volal mladý pár že by chtěli v bazaru prohlídnout auto které si vyhlídli, málem jsem se po příjezdu na místo posadil na zadek. Nebyl to DIESEL.
najhorsie je ze tie smradlave disle uz dnes vyrobcovia cpu uplne vsade aj do malych aut dokonca aj do miniaut aj do sportovych aut proste vsade a snazia sa ludi totalne zblbnut a presvedcit ich ze nafta je ta spravna volba za kazdu cenu a ze jak malo to zerie a ze super clovek usetri.... houby... naftak nikdy
Le Mans 2013 vyhrálo Audi R18 e-tron quattro. A co se týče toho smradu jsi úplně mimo. Zkus si nasát ze zahřátého benzínového motoru a naftového byť s DPF. Pak napiš ;-)
Le Mans sa jazdi podla velmi specifickych pravidiel a reguli, ktore neplatia v ziadnej inej pretekarskej serii - Le Mans sa nejazdi podla FIA ale podla ACO, a tie su site na mieru Audi.
To, co pohana Audi v Le Mans - polohybridny diesel - nema nic spolocne s tym, co pohana Audi v showroomoch. eTron je stale v stadiu vaporware.
Vaporware je něco co je pouze oznamováno, ale nikdy není realizováno, něco jako oznámení Sergia Marchioneho. E-trony jezdí a vyhrávají 24hLM i šampionát FIA WEC jak na běžícím pásu. Mluvit o vaporware je tedy legrační nepochopení daného výrazu. Samozřejmě závodní prototyp jakéhokoliv výrobce nemá nic společného s tím co daný výrobce nabízí v autosalonech.
Pravidla ACO byla postupně šitá na míru francouzským výrobcům. Proto se postupně prosadil diesel. Audi vyhrávalo ve 24hLM podle jakýchkoliv pravidel, když byl ve výhodě benzín, vyhrávalo z benzínem, když diesel, vyhrávalo s dieselem a když hybrid tak vyhrává s hybridem. Tvrdit, že jsou pravidla šité na míru Audi je nesmysl jehož velikost je nepřímo úměrná lásce mezi Francouzi a Němci. :-)
Nafta má největší potenciál. Radši V6 TD než mini turbo benzín s reprákem na zvuk osmiválce.. Slušný benzínový motory pomalu a jistě vyklízejí pole. Občasný kvikot jedinců o jejich čistotě jsou k smíchu..
Až na to že ty V6 TDI moc není třeba ve střední třídě že? Tam se setkáš většinou s max. obsahem 2,2 A každý hold nechce nebo "nepotřebuje" Q7. Obsahy dieselů až na pár vyjímek které se pomalu ztrácí v propadlišti dějin jdou taky velmi rychle dolů. Než si koupit nudné 2,0 TDI tak si raději koupím 3,6 V6 nebo 3,2 V6. Parodie na motory v podání Dieselů je vážně jen pro silné žaludky. Ale nikomu je neberu pouze jsem vyjádřil svůj názor. ;-)
Jací frantíci? Poslední mohykán je C5 a dá se s pravděpodobností hraničící s jistotou očekávat, že příští generace už 3.0HDI nedostane... ostatně, sesterská 508 ho taky nemá.
Tieto autá sa na naftové V6ky s turbom nechytajú. Menší motor citelne znižuje svoju výkonnosť pri akcelerácii napríklad zo 130km/h na 150km/h. Pri V6 proste zoslapnes plyn a letíš. Taktiež je pri plnom aute (4 ludia) nárast spotreby a taktiež pokles výkonu. Nehovorím že tie autá sú zlé, ale V6 je proste V6. A ten zvukový efekt u V6 je neporovnatelný oproti V4.
V4 i V5 jsou těžké rarity a ještě k tomu výhradně v benzinu.
O V5 mám navíc stále pochyby, zdali se ten nalomený řadový pětiválec dá vůbec za vidlicový nazvat :-)
A V6 se zase nechytají na V8. V akceleraci z 230 na 250 km/h už nemají moc výkonu. U V8 prsotě prošlápneš plyna a letíš, zvukový efekt taky jinde. Nějakou další aktualitu z Horních Uher tam nemáš? :*)
tak vies ja som narazal na to, že je tu pomerne dost ospevovany vykon tych motorov a ich uspornost. pritom dnesna generacia naftovych V6 3.0 je tak usporna a ROZŠÍRENÁ že je to určite vhodnejšia volba. Ak niekto hlada skutocne silny (nehovorim o okruhovych autach) a zaroven usporny motor do beznej prevadzky tak jednoznacne V6 ktore dokazu jazdit bezproblemovo za 7l/100km co je smiešna hodnota vzhladom na ostatné vlastnosti. Navyse chapem tvoj zmysel pre humor ale z 230 akceleruje malokto ;)
Ano, souhlas. POKUD by jednička stála do 400.000 Jinak musíš mít BMW klapky na očích, abys neviděl, kde se všude šetřilo. Mně stačil jeden den se 114i (auto ze servisu, když mi už po sté opravovali pětku) a já jsem se tomu autu jen musel smát. Všechno je tam lacinější než v Kia Ceed. Jediná záchrana je zadní náhon a hodně dobré odhlučnení. Jinak katastrofa. Realita bolí, viď?
Dinar: o AMG nejde, tomu jsem nikdy na chuť nepřišel. Mi kromě nutného automatu stačí velký zdvihový objem, nějaké ty rozměry a pohodlná péra :-)
Áčko jsem měl jako náhradní vůz 2 dny. Vzhledově hezké a cool. Pozice za volantem a sezení výborné. Kapota je vzhledem k velikosti auta (chodci + ncap) zbytečně dlouhá a vysoká. Automat je kupodivu dvouspojka a né měnič (šok) nicméně se chová hezky. Kola slyšet nešly. Největší a velmi závažnou slabinou bylo pérování! To jsem si vybavil z dětství "vurtovnici". Tedy 3 desky, prostřední nejdelší. Na ně dole přišroubované kolečka z košatinky. Přední oska v předu na čepu na vyčnívající prostřední desce, natáčení chodily které tlačí na otočnou osku. Jako 5-8 letí kluci jsme na tom jezdívali z kopce. Jinak malý poloměr otáčení a velmi rychlý převod řízení (aspoň proti esku). Dynamika pro běžnou jízdu uspokojivá, vystrčit růžky to však samozřejmě neumí. Obrazovka commandu je přilepená jak pěst na oko a nejde schovat. Suma sumárum, vlastnit nemusím, ale ochutnání mne neurazilo. 200CDI 7G
No, a ve všem co popisuješ, je golf, pokud ne stejně dobrý, tak lepší. Já jen kvůli tomu pořadí. A pokud jde o motorizaci, tak kombinace 2,0d a 8kv ZF v 120d je také o kus lepší než A200 CDI 7G.
... pokud někdo bude každý den jezdit 200 km/h po německých dálnicích, tak se to z ekonomického hlediska asi vyplatí, no a méně častější tankování je příjemný bonus navíc (při této rychlosti se čerpací stanice navštěvuje co několik hodin).
Kdo ale jezdí pomaleji, asi má lepší vzít benzín. Rozdíl ve spotřebě na okresce je dneska mezi naftou a benzínem zhruba litr a to se pak návratnost investice do dieselu posouvá do nekonečna. Výjimkou bude možná německá prémiová trojka - ti paradoxně leckdy chtějí příplatek za benzínový motor.
Já osobně preferuju LPG, případně do budoucna CNG. Komfort benzínu, palivové náklady menší než diesel. Platí se za to častějšími návštěvami čerpací stanice.
Nevím, já spotřebu u auta neřeším, jelikož je to můj koníček a aute jezdím velmi rád dlouhé trasy, ať po dálnici nebo po okrskách. Proto i jízdně, konfortně, zvukově atd. se nedá 4 srovnat se 6ti. A litr rozdíl ve spotřebě vzhledem k plusům je opravdu k smíchu.
přesně tak u sportovního auta když už si ho teda kupuješ neřeší spotřebu pokud nejsi blb... tyhle dieseli jsou právě pro ty kteří by chtěli sporťák ale jezdit za 10\100 to ti řeknou jsi blázen ???
jednoznacne suhlas... v tejto triede je benzin jasna volba.... navratnost investicie dizlaka je dost pochybna a nekonecna nakolko rozdiely v spotrebe benzinov a dieslov v nizsej strednej triede nie su velmi velke... dnes sa da v nizsej strednej triede jazdit celkom usporne aj s benzinom ..... navyse si neviem predstavit mestskych ludi jazdiacich denne par km trasy po meste a do prace aby kvoli tomu riesili disel.... ten je do mesta absolutne nevhodny a na dlhsie trasy mi aj benzin spravi mimo mesta slusnu spotrebu ... riesit dizel v nizsej strednej triede je teda dost zbytocne.... asi malokto na tom usetri a ak aj usetri otazne ostava ci mu tych par tisic usetrenych korun po 5-7 rokoch stalo za tu volbu jazdit s tym smradlavym dieslom....
Já ti nevím, ale nafta se ve střední nižší dobře prodává a asi nejsou všichny takový blbi, aby si to neuměli spočítat. Krom toho, spotřeba klesá nejenom u beznínu. A tím tuplem u dnešních maloobjemovým turbobenzínkům je spotřeba odvislá od stylu jízdy, takže jedeš jak s hnojem - blížíš se naftě, nechceš dělat kolony, stoupá strmě nahoru.
Dízle sa vždy dajú sponzať podľa smradu a dymu .... napriek všetkému tomu pokroku stále dízle poriadne smrdia a dymia ..... a to i u nových vozidiel ....
Takže ako hovorí kamarát .... dízle patria do traktorov >:D
No to je realita .... tohoto storočia ... netvrdím, že dízle nie sú ekonomické, výkonné atď. ... ale faktom je, že smrdia a čmudia .... (netvrdím, že stále) ....
Jo a plyn do trouby a benzín do zapalovačů. Co tam máš dál 8-s ?
Čím víc čtu diskuze, kde se do sebe pustí zastánci benzín x diesel, tím víc se usvědčuji v tom, že je to hodně o osobních sympatiích než o "rozumné" volbě.
Já jsem odjakživa zastánce dieselů, ale benzín si také umím představit a nehodlám jej nikomu vyvracet. Z mých celkem 5-ti aut byl 1 benzín, ale charakteristika mi prostě nevyhovuje.
A co se týče hádek o spotřebě - zastávám názor, že pokud dám vedle sebe podobné auta s podobně silným benzínem a naftou a pojedu stejnou trasu podobnou rychlostí, tak čím rychleji pojedu, tím se bude zvětšovat rozdíl ve spotřebě v neprospěch benzínu.
Na svém posledním autě s 2,0 HDi vidím, že poté, co jsem cca před dvěmi léty začal jezdit rychleji, tak spotřeba stoupla o 0,3 l, ale to mě skoro nic nepředjíždí. U benzínu bych viděl adekvátní nárůst tak o 1 l. Mimochodem dlouhodobý průměr 5,06 dle spritmonitoru za ujetých 145 tkm. S benzínem - kdo ví ???
Ja "nedokazujem", že sú dízle v princípe zlé ..... na dlhých trasách nie je o čom diskutovať ... ale pre mňa dosť šokujúcim faktom po takom dlhom a drahom vývoji je to, že ich stále cítim a vidím ...... nehovorím, že vždy ...ale ten smrad a kúdoly dymu ma vždy vytočia .... už nevidím do motora či je vylágrovaný, spaľuje sadze vo fitry a pod. ... skrátka stále smrdia a čmudia ....a to bez rozdielu veku či značky ....
Na to odpovím takto - co se týče nových dieselů, byl krásný porovnávací test jednoho z mála kvalitních českých motonovinářů (p.Vaculíka), kde prstem vytřel vnitřek výfuku u dvou sedmičkových golfů - TDI a TSI. A hádej který výfuk byl od sazí - ten u TSI, tedy u benzínového motoru !!!
Nulová (téměř) kouřivost moderních dieselů se týká jen nových, Čechy "neupravených" vozů.
Souhlasím s tím, že starší diesely a ještě hůř nekvalitně načipované a nebo s vykuchaným FAPem, kouří a smrdí.
Co se však týče samotného smradu, tak jet ráno po městě za studeným favoritem, to je vážně chuťovka vhodná pro feťáky.
Ona je jedna věc čistota nového TSI a TDI a čistota těchto motorů řekněme za 7 let, obzvlášť pokud je průměrný věk vozového parku u nás nějakých 14 let. Takže připusťme, že moderní diesel když vyjede z továrny, dělá méně sazí. Bohužel ve skutečném světě je tomu naopak (jak správně říkáš, vykuchané nebo čipované motory), alespoň v našich českých podmínkách.
Neviem kde na to chodis a aku mas realnu skusenost, ja sam prevadzkujem jeden naftak s casticovym filtrom a jeden benzinak s prestavbou (od predajcu) na lpg a nesmrdi a zaroven nedymi ani jeden ;-) .Asi mam spatne auta
Ani mne nesmrdel jediný dízel na ktorom som išiel .....
Ale ide ma poraziť, keď to čuchám .... a je to dosť často .... nerobím si štatistiku .... určite tie novšie autá sú na tom lepšie .... ale často sa zvihne "kúdol" i od nich ...
novsie su naftaky su na tom dost dobre, zatial som dymiaci nevidel. To sa ich bude tykat casom, ked sa zacnu vo velkom odstranovat casticove filtre. Svoj naftak som mal x-krat nastartovany na dvore (napr. ked isla prec manzelka) a ani za studena nesmrdel a nedymil ;-)
Jenže problém kouřících nafťáků není při volnoběhu, ale tehdy, když na to řidič pořádně šlápne (což není až tak neobvyklý jev). A musím přiznat, že pak zakouří i velmi moderní diesely (patrně už vykuchané, nevím, ale viděl jsem pořádně hulit i auta tak z roku cca 2008).
Zdravím! Možná to vnímám jen já, ale tyto sportovní vozy s dieselem vyrábí hlavně Německo a Volvo je jen do počtu, aby se neřeklo? Jen to jen jeden z možných úhlů pohledu. Jak to vnímáte vy?
povedzme si to na rovinu...vsetky doterajsie testy Autobildu (a jeho derivatov) stoja za hov..no. Nikdy bych sa nechcel riadit podla ich testu...stacia mi inak reakcie samotnych nemcov na diskusiach,ked im uz to onanisticke vyhravanie VW lezie krkom hore...a aj dole,ked vyhra VW pred druhym koncernom a treti je zbytok sveta :no:
Jsou lidi co resi ktere auto lip jezdi podle "komunikativniho volantu" nebo "drzeni stopy na limitu" nebo "sportovniho zvuku motoru" atd. Pro mne rychle auto znamena klid ve velke rychlosti - motor, kola a proudeni vzduchu nechci slyset - nejde mi o sportovni zazitky, ja dneska jedu tisic kilaku a chci tam byt rychle a v klidu.
Diesel se na to hodi lepe nez benzin - na to se berou auta od 320d do Panamery v dieselu. Malokdo z lidi co chteji "rychle auto" ma na mysli okruh nebo vikendove zavodeni pri ceste na chalupu - to je zajimave pro 0.01% populace a ciste statisticky nema smysl takove auta vyrabet. Smutne? Ani ne. Kdyz se chcu vyblbnout tak jdu na motokary do haly a rozdam si to s kolegy z prace. Na cesty se takove chovani nehodi.
a proto se tyhle rychlé dieseli označujou a vypadají sportovně protože 0,01% populace chce sportovní auto??? snad každej normální chlap by chtěl mít nadupaný rychlí pěkný auto bohužel ne každý ho může mít a né každý může mít dvě auta jedno na cesty druhý proto že to auto chce , proto jsou tady rychlí dieseli , jedeš rychle , pro lidi co je mají jsou to většinou to nejrychleší v čem seděli a jedeš levně oproti třeba OPC nebo GTI ale člověk co si koupí OPC nebo GTI si ho koupí protože ho chce a nebrečí nad každým litrem paliva . Jako rodinný nebo služební auto klidně GTD ale v mojí garáži musí stát ještě jedno auto , kterým je věčně rozdělaný žere jako letadlo a když sním vyjedu nebude se mě chtít domů >:D
Komunikativni volant je rozhodne dulezita vec, i kdyz na to vyrobci v posledni dobe dost zanevreli: dle meho nazoru komunikativni rizeni plus dobra trakce dokaze pro bezpecnost jizdy udelat vic nez to hejno pomocniku cim jsou dnesni auta nacpana...
moderni auto ti sice hlida jizdu v pruhu, vzdalenost od prekazky nebo mrtvy uhel...na druhou stranu ti ale nerekne nic o stavu silnice pod koly a hlavne nevis nic o tom kdy se blizi limit vozu v zatacce-cest nekterym vyjimkam :yes:
Tenhle názor například nechápu - chci ticho a klid a pohodu? Pak logicky zvolím benzínový motor, který je tišší a má nižší vibrace (ano, můžeme se hádat o tom, že luxusní auta umí tyto negativa tlumit, ale bavíme se paušálně).
Diesel má jednu výhodu - jezdí úsporně. No, možná se s ním někomu lépe rozjíždí...ale prosadil se právě kvůli prvnímu. A že někdo nemá potřebu závodit? Jak si někdo může spojovat benzínový motor automaticky se závoděním?
Při dálničních rychlostech diesel nijak neobtěžuje, naopak... lehce si ševelí někde okolo 2000 otáček, kdy se jeho zvuk bezpečně ztratí v aerodynamickém svistu a hluku od pneumatik.
Nema smysl za to tech 33 korun dat protoze si kazdy domysli kdo je na prvnich dvou mistech: golf a leon...a potom s velkym odstupem dalsi, premiove automobily...plus na poslednim miste Astra :-) srandaplatek opet nezklamal
Z toho vyplývá, že Ty jsi taky ty auta testoval, protože se vysmíváš výslednému pořadí. Jak to tedy objektivně dopadlo u Tebe? I když slovo objektivně bych asi nepoužil. I kdyby Golf a Leon byly ze zlata, stejně by asi u Tebe zvítězil už z principu někdo jiný.
Otřepaná fráze o čtyřlitrové spotřebě, která se tak krásně poslouchá. Bohužel realita je úplně někde jinde a auta v testu si v průměru řeknou o nějakých 6,3-6,4 litru na sto (údaje SM od 5,97 Golf po 6,71 u Astry ve verzi 121kW, BiTurbo tam není).
Tahle auta nejsou sportovní, jen mají solidně výkonný motor na dlouhé cestování, které ač jsou u daných typů nejvýkonnější (v naftě), tak odpovídájí lehce nadprůměrným benzínovým motorizacím, které si v reálu vezmou o cca. 1- 1,5 liru více.
Jakým lehce nadprůměrným motorizacím? Tyhle nafty obvykle deklasují cokoli krom špičkových benzínů... tj. GTD je lepší než cokoli s výjimkou GTI, BiTDI je silnější než cokoli s výjimkou OPC atd.
Stejný rozdíl mezi papírem a realitou je i u toho turbobenzínu a nůžky se mohou v závislosti na jízdním stylu rozevřít mnohem víc než na jeden nebo dva litry na sto.
Třeba takovým, jako jsou silnější 1.6 EB, 1.6 Turbo nebo 1.8TSi, což dnes zdaleka nejsou špičkové motorizace těch daných modelů. A už u těchto motorů nejen, že v článku zmíněné nafty nebudou nic deklasovat, ale naopak v některých případech budou stěží držet krok (viz. např. GTD vs. 1.8TSi).
1.8TSI v nabídce Golfu zatím není, takže se žádné GTD vs. 1.8TSI nekoná. Jinak... 1.8TSI má 132kW a GTD 135kW. Stejně tak ztrácí benzínové turbo v Astře na BiTdi nějakých 7kW a mnohem více Nm.
V Golfu ne, ale oba tyto motory najdeš třeba v Oktávce nebo Leonu. U Oktávky má slabší benzín sprint za 7,3 a naftové "RS" za 8,1. Takže 135kW z dnes špičkového naftového agregátu nabídne jen o něco lepší dynamiku než dnes tuctová 1.4TSi nebo už historická 1.8T, obě 8,4s.
A srovnání Astry - benzín 132kW - 8,3 vs. nafta 143kW - 8,4.
Z aut zmíněných v testu má jediné BMW velmi dobrou dynamiku (sprint 7,5s), ostatní auta jsou mezi 8,1 - 8,6s, což není nic extrénmního, sportovního už vůbec ne, ale v této třídě je to tak akorát na svižné cestování.
Jenže se nebavíme o dálničních korábech, ale o naprosto spotřební kategorii aut, která má být dle nadpisu článku díky instalaci solidně výkonných motorů "automobily snů".
Co je pro ně určující? Schopnost hbitě předjíždět na silnicích první třídy, schopnost létat přes 200 po dálnicích. Možná BMW si může dělat větší sportovní ambice, ale zbytek jsou prostě rychlé kompakty... které si může dovolit i člověk s lehce nadprůměrnými příjmy.
Nemáš tak úplně pravdu. Shodou okoloností mám tento výtisk doma a měření autobildu ukázalo, že zrychlení BMW z 0-100km/hod je 7,1s a u GTD 7,7s.
O pár stránek dál je podobný test kompaktů s benzíny - pro srovnáníBMW 118i (1,6T, 125kW) stejná disciplína za 8,1s, focus 1,6Ecoboost 134kW 9,0s.
Přímo propastná je pak pružnost z 80-120: BMW 120d 5,2s, BMW 118i 10,8s! GTD 5,1s, Focus 1,6 EcoBoost 9,5s :-!
Sprint na 100km/h není výsadou dieslů (min 1x navíc řadí), spíš pružnost a zrychlení z vyšší rychlosti... ;-)
Je tam tabulka naměřených hodnot, z 0-50km/h jsou na tom benzíny stejně jako naftové motory +- desetina sekundy, přitom z 0-100km/h už je rozdíl okolo vteřiny ve prospěch nafty a z 0-130km/h se nůžky dál rozevírají...stejně jako spotřeba...
No war - jen pro info o článku, jinak ať si každý koupí, co mu vyhovuje a nemachruje ;-)
Kompakt, a silny turbodiesel? Male auto, ktoremu zatlcieme predok do cesty tazkym motorom? Nie som z principu proti naftovym motorizaciam, ale toto je taky "kocko-pes", ktoreho zmysel mi uplne unika...
Nafta ma vyznam u vozu ktory ma vysoky rocny nabeh, povacsine po dialniciach. A pri tych rychlostiach si to pyta aspon strednu tiedu, u ktorej vyssi razvor naprav aj rozchod kolies prispieva k istote a stabilite. Takisto pomer hmotnosti auta voci hmotnosti motoru je u strednej triedy vyrovnanejsi. Preco teda pchat tazke motory do maleho tociveho hatchbacku? Vsak tym uplne vymazeme tu najvacsiu prednost kompaktov, istu sofersku "hravost" a ochotu vrhat sa do zakrut. Nic v zlom, ale kompakt s naftovym motorom nie je potom kral ani na okreske, ani na dialnici...
Čítam tu diskusiu a som milo prekvapený. Ja osobne som robil vodičák na benzínovej 1.4. Ale od kedy mám vodičák jazdím výhradne na naftu už mám 2 voz, ktorý má naftový agregát. Pri prvom som nepozeral moc na výkon atp kúpil som ho s nabehanými 150tkm malo zopár problémov (Opel Vectra). Všetko som servisoval a keď si vezmem že od roku 06 do 2011 som najazdil sním 170tkm je to slušné. Dnes vlastním e46 320d BMW r.v. 2003 pečlivo vyberaná motorizácia (110kW Common rail). Detské chyby na tomto modely opravené a auto slúži ako drak! Benzín som mal raz :-) predal som to bratovi. Niejak sa nemôžem zmieriť stým že ten motor sa stále vytáča a v kuse mám pocit že idem ako pilot F1. Hučí to, žerie to. Radšej som to predal bratovi. Opel Astra 2.0. Nafťák 1900 ot/min 110km/h tempomat spotreba real? 5.2l /100km. O spotrebu mi nikdy nešlo. Zvykol som si :-) že diesel má výkon v nízkom spektre otáčok a nemusím tomu nakladať aby to šlo. Ľúbi sa mi kompresný pomer a zároveň rozbiehanie bez plynového pedála len so spojkou to auto má silu a aby motor skapal to fakt musím stáť na brzde a odkopnúť spojku. Som zvyknutý a nesťažujem si :-) Náklady na opravu normálne.
Možno som jediný na svete, ktorému nafťák nevadí a priam vyhovuje. Toto nie je pokus o trolling toto je pohľad môj ako človeka, ktorému naftový motor nekomplikuje život.
P.S.: V živote som neušetril za naftu. Ak autu naložím žerie rovnako ako autobus či iné auto.
článek pod psa... proč jsou tam dva VW a není tam třeba výborná Alfa Giulietta?
A diskuze ještě urputnější... ;-)
Ano jsou lidi, co jim vyhovuje diesel - a ti so ho koupí, i když je objektivně dražší... a jsme takoví, co diesel snesou ve velkých autech a off-roadech a jinak dávají přednost benzínu.
Ale proto ještě nemám volbu těch prvních za zločin. ;-)
Mám ho v benzínu v GLK. Ale bavíme se ale o autu snů, přece jen AMG a nějakých 480 koní je trochu jiná liga, ne?
Naftu jsem nechtěl pro malý nájezd a studené starty atd, měl jsem 2 litr diesel a už nechcu...