Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konec osmiválců u Jaguaru se blíží

Emisní normy se mohou stát příčinou ukončení dalšího vývoje a produkce osmiválcových pohonných jednotek britské značky.
Zpět na článek
20. 8. 2013 10:13
20. 8. 2013 11:44
20. 8. 2013 10:34
20. 8. 2013 11:14
20. 8. 2013 11:52
20. 8. 2013 14:17
20. 8. 2013 14:39
20. 8. 2013 13:22
20. 8. 2013 11:15
20. 8. 2013 11:19
20. 8. 2013 11:56
20. 8. 2013 11:56
20. 8. 2013 12:11
20. 8. 2013 12:49
20. 8. 2013 13:11
20. 8. 2013 12:08
20. 8. 2013 14:23
20. 8. 2013 14:54
20. 8. 2013 21:38
20. 8. 2013 10:13
Chudak Jaguar
Zrusenim tech tradicnich a velmi povedenych osmivalcu skonci vicemene asi jediny duvod kvuli kteremu melo smysl tahle auta kupovat.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2013 10:22
Re: Chudak Jaguar
myslim ze jaguar o nic nepride... spravi preplnane 6 valce a je to....

inak pozeram an cesky trh a pozeram ze kolko sa predalo jaguarov s akym motorom.. a hadaj .. ano s V8 sa predava jaguar uz len minimalne.....

73 percent XF v cesku predanych za 7 mesiacov tohto roka ma diesel ( 6valec )... 20 percent modelov XJ ma tiez diesel...... dalsie percenta zaberaju aj 6valce..... tych V8 sa predava skutocne minimum... a dnes uz nie je problem spravit V6 ktore porazi stary V8

suma sumarum.... polovica jaguarov predancyh v cechach zatial za tento rok jazdi s dieslovymi 6valcam .. dalsich 35 percent maju V6 benzin..... takze V8 ma sotva 15 percent z predaja.... zbytocny plac.... jaguar V8 nepotrebuje ;-) a vidime ze V8 jaguaru nerobi predaje ani uspechy.... uspech robia V6 benziny a V6 diesle...
20. 8. 2013 11:13
Re: Chudak Jaguar
Jenze preplnovany sestivalec muze udelat kdokoliv, tam uz neni ta tradice a historie Jaguaru. Preplnovany sestivalec muze mit klidne Infiniti nebo i Volkswagen, uz to neni nic specialniho.
Jinak samozrejme, ze nejvice se proda dieselu, ale tech par prodanych osmivalcu je o zachovani tradice a o tom, ze si sice kupuji uchrochtany diesel, ale od znacky, ktera ma za sebou nejakou historii a tu u Jaguaru personifikuji jeji osmivalce.
20. 8. 2013 11:44
Re: Chudak Jaguar
Vzhledem k tomu, že osmiválec mají v nabídce jen jeden a je to vrcholná motorizace (čti nejdražší), tak se není čemu divit. XFR-S to moc nevylepší (nevím, jestli se už v ČR prodává).
Avatar - Barrichello
20. 8. 2013 12:20
Re: Chudak Jaguar
jeden, ale pro všechny modely v nabídce.

A v USA, arábii, asii, rusku atd se jich přeci jen prodá docela dost + pár kousků v evropě.
Je škoda o tyhle zákazníky přijít, nehledě k faktu že stejný motor používají i Range Rovery a to sou další zákazníci.
21. 8. 2013 18:34
Re: Chudak Jaguar
Je jasné, že těch osmiválců se neprodá moc, ale je to také to, co značce dělá image. A upřímně řečeno, značka, která ještě před pár lety dělala dvanáctiválce nyní skončí jen na šestiválcích... To je dost smutné.
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2013 10:36
Re: Chudak Jaguar
Je to o síle značky. Když jaguar prodá hodně slabších šestiválců, případně dokonce 4-válců, podobně jako Mercedes nebo BMW, bude moci zachovat 8-válce a třeba i 12-válce.
Pokud má slabé prodeje, půjdou rozinky pryč.
Volvo už to zcela racionálně vzdalo, ale Volvo mělo výhodu "nesportovního" image, takže nad 8-válci a 6-válcfi nikdo ani nezapláče, pokud tam, bude výkon. A ten tam bude, zvláště v kombinaci s hybridem nebo plug in hybridem.
Avatar - CHerokee
20. 8. 2013 11:11
Re: Chudak Jaguar
No já bych řekl, že hlavně Volvo pláče a bez čínského investora by už dávno následovalo Saab.
20. 8. 2013 11:17
Re: Chudak Jaguar
Tak Volvo sice dojelo na prehnanou snahu o ekologii a s tim souvisejici chybne strategicke rozhodnuti o zruseni klicoveho modelu XC90, ale i tak ma vetsi perspektivu nez Jaguar. Volvo se svym durazem na bezpecnost a rodinne stehovaky ma vyuzitelnou pozici na trhu, coz je vice nez se da rici o skomirajicim Jaguaru.
20. 8. 2013 12:37
Re: Chudak Jaguar
Co to je za blbost? Novou XC90 by meli ukazat co nevidet jako 2014 model.
20. 8. 2013 12:54
Re: Chudak Jaguar
Jenze uz je prilis pozde. Ta minimalne tri ztracena leta, kdy se chytrolini rozhodli, ze XC90 nema budoucnost a ze misto ni budou delat mensi crossovery uz budou dohanet jen velmi tezko. V dobe nasazeni nove XC90 uz bude stavajici model na trhu dele nez dve generace X5 dohromady. Nova XC90 mela byt modelovy rok 2010 ne 2014.
20. 8. 2013 16:36
Re: Chudak Jaguar
Atilo a podívej se kolik se jich přesto prodá...tvoje moudra mě vždy pobaví. Až poletíš pro posledního Jaga s V8, dej vědět >:-[]
21. 8. 2013 10:01
Re: Chudak Jaguar
Prodava se jich celkem malo. Rozhodne mene nez kolik se jich mohlo prodat, kdyby byl pred lety novy model. Jenom pro srovnani, za posledni ctyri roky se v USA (primarni trh pro XC90) prodavalo cca deset tisic kusu rocne v minulem roce uz ani to ne, v dobe kdy byla XC90 zanovni model se prodavalo ctyrikrat tolik, skoro ctyricet tisic.
Avatar - Barrichello
21. 8. 2013 10:09
Re: Chudak Jaguar
v době kdy bylo XC90 se prodávalo xkrát tolik i konkurečních modelů....

Jestli sis nevšiml, doba velkých a středních SUV skončila, frčí malé SUV a crossovery.

Velké a střední SUV mají v USA své stálice, ale to jsou ford Explorer a Jeep GrandCherokee. Nikoliv volvo.
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2013 12:38
Re: Chudak Jaguar
Myslim že to je spíš 1 za 18.. >:-[]
20. 8. 2013 12:48
Re: Chudak Jaguar
Prehnana snaha o ekologii je jen sikovnej marketing, kterej se miji s realitou. Volvo ma v prumeru nejtezsi auta na trhu a hned po Mercedesu nejvyssi emise CO2, tak jakapak ekologie? Ted jen tahaj za brzdu (downsizing) a snazi se prorazit s mensima autama, aby ztlacili prumer emisi CO2 niz.
Avatar - Dinar
20. 8. 2013 12:43
Re: Chudak Jaguar
A jaguar bez indiána by tam byl ještě před saabem... v tomhle to není. Win to vystihnul dobře, pro volvo nebude přechod na čtyřválce z hlediska image zdaleka takový problém, jako jakékoliv krájení válců pro Jaguar.
Avatar - PERNO
20. 8. 2013 10:34
JAG vs MB
V dobe ked MB nemá problem robit kvalitne preplnovane V8 a dokonca najnovsie motory V12 tak mi pride toto vyjadrenie velmi divne. Ako je mozne ze to niektore automobilky dokazu a splnaju emisne normy a niektore nie? Kde je potom chyba? Pre mna sa premiova znacka ktora nebude mat motory s vacsim objemom stáva menejcennou. Ved V6ky ponukaju uz aj citroen a podobne automobilky, vytrati sa urcita exkluzivita čo sa motorov týka. Navyse pri Jaguaroch ktore "hraju" na športovu strunu je tento tah velmi nepodareny. Prist do predajne a ponuknut kupujucemu preplnovanu V6 ... no neviem neviem co na to zakaznik, radsej pojde inde...
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Deathstar
20. 8. 2013 10:48
Re: JAG vs MB
Pravda je ta,že je to fakt o síle značky a o schopnosti prodat ve velkém malé a dieslové motory.Ty pak zafinancují ty velká,na výrobu drahá a méně prodejná auta.
Takže jelikož MB prodává Áčko a ostatní levnější modely jak housky na krámě,tak si může dovolit "nesmysly" s V12 a atmosferou V8,jako S65 AMG,C 63 Black,SLS apod.

Porsche jdou na odbyt Cayenne,tak si můžou dovolit GT3 RS, a různé Caymany R apod..

Jaguár nemá zrovna velkou nabídku dieselů a malých aut,tak se pak nemůžeme divit,že není na vývoj a výrobu V8ček.
Když už i Bentley připravuje SUV a možná i diesel...

Jediná automobilka která nemusí výrobu těhle monster financovat něčím mainstreamovým je Rolls.Jak to jen dělají... ;-)

PS je paradox,že díky takové obludnosti jakou je dieslové SUV od výrobce spor´táků,Porsche umožní,aby mohla automobilka dělat skutečné sporťáky a neomezovat se...
Avatar - CHerokee
20. 8. 2013 11:14
Re: JAG vs MB
Tak jako tak tím Jaguar ztrácí punc exkluzivity a sportovně laděné značky.
20. 8. 2013 11:52
Re: JAG vs MB
Nejde o prachy na vývoj, ale o emise prodaných vozidel. Automobilky s produkcí myslím nad 300 000 vozů ročně budou muset mít produkci CO2 99g na ujetý kilometr od roku..2019? Nebo 2020? Někdo mě určitě doplní.
20. 8. 2013 12:53
Re: JAG vs MB
Jak kdy, jak kde. CAFE Europe chce v roce 2015 130g CO2, v roce 2020 90/95g. Samozrejme to splnit nemusi, ale pak budou solit. Mercedes (nebo spis kupec) letos musi zaplatit ~1100Euro/auto a bude hur. U VW a podobnejch to letos vychazi na ~400Euro.
20. 8. 2013 14:17
Re: JAG vs MB
Do pekneho zadku se nase spolecnost dostala.
Nejprve se pokrytecky tvarime jak setrime prirodu, pritom realita je uplne jina...nehlede na fakt, ze auta vygeneruji asi 2-3% znecisteni.

A potom, kdyz uz to tedy nebudete schopni splnit, nevadi - hlavne kdyz to zaplatite. Zivotni prostredi se za ty penize uplne samo obnovi a zlepsi.

Konec EU!
20. 8. 2013 14:39
Re: JAG vs MB
Hele, tady nejsi na novinky.cz, tam bys od mrzké lůzy za svůj poslední řádek sklidil určitě hodně palců nahoru, ale to nám sem netahej. Tím neříkám, že mi visí před barákem evropská vlajka, ale jsem moc rád že v té unii jsme. Druhá možnost by byla nebýt v ní, ale koukni na východ, jak se mimo EU žije. Tlak na snižování "znečištění" je samozřejmě v pořádku, akorát cesta k němu je..podivná.
Avatar - Barrichello
20. 8. 2013 12:16
Re: JAG vs MB
Jaguar taky chystá SUV a menší model střední třídy. 2014/2015 to má všechno vyjet.

Vzdát se omsiválců je ale blbost, pokud to faktu udělají bude to radikální chyba.
20. 8. 2013 13:22
Re: JAG vs MB
Rolls - vyrábějí motory do letadel :-)
20. 8. 2013 11:15
Re: JAG vs MB
Ono je to proste o tom, ze Mercedes, s trochou nadsazky, tech okrajovych dvanactivalcu proda vice nez je cela produkce Jaguaru. Jaguar je okrajova zalezitost sama o sobe a uz neni z ceho financovat vyvoj okrajovych motoru okrajove znacky. Jinak udelat emisne kompatibilni osmivalec neni zadny technicky problem. Je to jen o ekonomice.
Avatar - CHerokee
20. 8. 2013 11:19
Re: JAG vs MB
To je pravda, ale možná tím přijdou o důležitou část zákazníků (XK, XKR, F-Type, XJ), kterým prostě u okrajového auta bude chybět výjimečný motor.
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2013 12:39
Re: JAG vs MB
To si nemyslim >:-[]
20. 8. 2013 11:56
Re: JAG vs MB
Automobilky jsou tlačeny do nižší produkce CO2, od roku 2020? každá automobilka s produkcí nad 300 000 tisíc vozů ročně musí plnit limit 99g na ujetý kilometr (průměr z prodaných vozidel), za každý gram navíc flastr jako prase. Jag (ani celý koncern) nevyrábí (neprodává) v Evropě zádné pidiautíčka, která by flotilovou produkci stlačila pod 99g/100km, citroeny, meďoury, bavoráky, audiny jsou na tom jinak.
20. 8. 2013 11:56
Re: JAG vs MB
Jeden z velkých faktorů jsou tu emise. Automobilky s velkým zázemím v nižších třídách mají prostě výhodu. Nejlépe je na tom asi Audi/ Bentley, byť se musí dělit s dalšími. Čím více prodáváš malých, úsporných motorů, tím menší pokuty platíš za ty velké. Tady se nebavíme o pár tisícovkách korun. Je to ohromný náklad, který někdo musí zaplatit. Buď jde o auto, u kterého zákazníci přitlačí několik set tisíc, nebo skončí.

Citroen snad už žádnou V6 dělat nebude. Z Evropských mainstreamových značek počítá do budoucna s V6 VW, pokud se něco nezmění. A tam to asi bude končit.
20. 8. 2013 12:11
Re: JAG vs MB
Tak Citroen delal sestivalce jen proto, ze neumel udelat (respektive koupit) pouzitelnou automatickou prevodovku pro ctyrvalce. Ty jejich sestivaly mely obdobnou dynamiku jako ctyrvalce konkurence, lisily se jen vyssi spotrebou a zatezi na predni naprave.
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2013 12:41
Re: JAG vs MB
V6 nebude brzy dělat ani VW, stejnej výkon bez problémů nabídnou přeplňovaný čtyřválce. Dělat víc válců prostě neni důvod, na 300 koní s dnešní technologií stačí dokonce jen 3 válce >:-[]
20. 8. 2013 12:49
Re: JAG vs MB
Pro nový Passat (a to plánované SUV) se pořád s V6 (tedy VR6, psal jsem naprosto automaticky V) počítalo. Přeplňovanou, samozřejmě.
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2013 12:57
Re: JAG vs MB
Ale jo, může to bejt eště poslední evoluce starýho VR6. Nevíš výkon? 6 válců má dneska smysl jen když bude mít dost přes 300 koní
20. 8. 2013 13:11
Re: JAG vs MB
Mluvilo se právě o 300. Nějaký výrazný nárůst oproti dnešku tam nebyl. Bude mít nižší objem, nejspíš 3,0, ale dříve se mluvilo i o 2,8. Rozhodně bych nepočítal s ničím přes 340. Úvaha, odkdy dává šestiválec smysl, je pěkná, ale musíme zůstat v rámci nabídky VW. Pokud ho použijí, tak to bude jen proto, že nechtějí použít 2,0 z Golfu R/ Audi S3. Audi nabízí ještě slabší přeplňovaný šestiválec.
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2013 10:46
len 15-20 percent
jaguarov predanych rocne v EU ma V8..... takze zbytocne budeme plakat.... jaguar to vie a lepsie spravi ked ich nahradi naslapanymi V6 ;-) , coskoro pride mensi sedan aj SUV pride.... tam to bude uz len ciste o V6 motoroch zrejme.... a predaje budu stejne rast uvidite :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - CHerokee
20. 8. 2013 11:17
Re: len 15-20 percent
No ale podíl prodaných Jaguarů s V8 v Americe už bude hodně odlišný. Dokážete si představit nového nástupce slavného XK a XKR jen s V6? Velký a technicky zaostalý XJ bez V8? Nebo nový F-Type... i na předváděčku ho přivezli s V8 do Ostravy, protože s V6 a cenovkou kolem 2,5 mega je směšný, když V6 má kdejaká značka.

Jistě V8 především v Evropě tvoří okrajovou záležitost, ale jde o prestiž, což je hlavní devizou Jaguaru. Jinak v nic moc jiného proti konkurenci z D3 nabídnout nemůže.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
20. 8. 2013 11:30
Re: len 15-20 percent
Technicky zaostalé XJ? To myslíte ty "zaostalé" technologie, které konkurence až s odstupem dohání?
Avatar - Pekelná Micinka
20. 8. 2013 11:37
Re: len 15-20 percent
Tady je vidět, jak je marketing Jaguaru slabý. A to je možná ten kámen úrazu. Nebo možná u nás není dost relevantních (=solventních) lidí, kteří by ho přijímali.
20. 8. 2013 11:40
Re: len 15-20 percent
Tak soude podle toho kolik se u nas proda Mercedes S, tak evidentne nedostatek solventnich lidi neni. Otazkou je kolik je solventnich lidi, kteri si koupi Jag XJ kdyz za stejne penize mohou mit tu S klasse.
Avatar - Pekelná Micinka
20. 8. 2013 11:41
Re: len 15-20 percent
Přečti si to ještě jednou. :-)
20. 8. 2013 14:31
Re: len 15-20 percent
Jake to jsou ty technologie, ktere konkurence s odstupem dohani? Jen pro poradek...
20. 8. 2013 12:00
Re: len 15-20 percent
Vidíš a přesto nemálo lidí považuje silnější V6 za ideální motorizaci (nehledě na cenu).
Avatar - Dinar
20. 8. 2013 12:47
Re: len 15-20 percent
Tak XJ mi k srdci kvůli designu interieru nepřirostlo, ale mluvit v jeho případě o technické zaostalosti, to chce skutečně "hvězdné" klapky na očích. >:D :no:
20. 8. 2013 14:30
Re: len 15-20 percent
Opravdu nerozumim co clovek jako Ty, ktery slepe obhajuje nudna bezpohlavni okopirovana korejska auta...clovek, ktery se tesi ze "zaniku" V8 a neuspechu svych neoblibenych znacek...clovek, ktery nechape supersporty...co takovy clovek dela na serveru o autech?
Ja myslim, ze by jsi si na netu nasel lepsi diskuzni mista a fora, kde by bylo vice podobne smyslejicich lidi jako Ty.

Ale na auto-serverech by nemeli lide tesici se ze zaniku V8 (kvuli nesmyslne legislative) co pohledavat...
Avatar - Pekelná Micinka
20. 8. 2013 11:34
Effigy
Je to škoda. Na druhou stranu, Jaguar svoji slávu vystavěl na šestiválcích, které mají krásný zvuk. Takže to volání po tradici je tak trochu liché. Samozřejmě je otázkou, nakolik budou dnešní V6 dobré a konkurenceschopné. Navíc, hrozí tu hybridy, takže o výkon bych se nebál.
Rozbalit vlákno
0
20. 8. 2013 12:08
ako dalej?
zacina ma zaujimat, ze ako budu dalej downsizeovat, ked sa dostanu k jednovalcom.. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2013 12:45
Re: ako dalej?
Teď sou na řadě tříválce, tam se dá čekat velký rozšíření, většina motorů až tak do 300 koní budou 3 válce
20. 8. 2013 14:23
EU
:-( :'-( :no: 8-s :no: :no: :no:

Nejde o V6, V8 nebo V12, tradice a nic jineho. Jde jen o $$$ za "zelenou propagandu", ktera prirode vubec nicim neprospiva a nuti automobilky prakticky lhat o spotrebach. Je to nechutne a predpokladam, ze za soucasneho nastaveneho smeru (samozrejme nejen kvuli nejakym emisim) se EU brzy rozpadne...nebo se za cenu vytvareni dalsich a dalsich dluhu bude jeste chvili drzet >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - sargis
20. 8. 2013 14:54
ta posledna...
veta ma dorazila....ze eurobuzeracia na nicenie V8 je navrat ku klasike, kedze kedysi Jagy mali sestvalce...a tiez je rozdiel V6 a R6....podla rekacie bude super vratit sa k dvojtaktom, ked budu mat CO2 pod 80g/km, co na tom, ze to vydrzi par sto km a normoemisie bude mat tak akurat v labaku...
Rozbalit vlákno
0
20. 8. 2013 16:38
Hysterie a vědmy...
...asi jsem slepej, ale nikde nevidím ani takový to "bleskoidní": "nejmenovaný zdroj z automobilky nám tvrdí, že..."

Takže bych nehysterčil a soudy o konci značky pokud...nechal Attilům :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Pekelná Micinka
20. 8. 2013 22:35
Re: Hysterie a vědmy...
Tak konec značky snad ne... Konec V8 u Jagu asi ano, tomu nasvědčovalo i opuštění atmosférické verze. S/C se i prodávalo, ale jestli nechtějí vyrábět paskvily typu A1, tak ty emise budou muset plnit, leda by se vzpamatovala legislativa, což není pravděpodobné.
21. 8. 2013 05:58
Re: Hysterie a vědmy...
nafta, střední třída, čtyřválce...a Tata Nano jako Jag... ;-)
Avatar - Rojin
20. 8. 2013 21:38
Demence
Né, že bych měl někdy hrachy na osmiválcovou bestii, ale jděte vy vylízaný zelený kebule třeba do prd..! To je hnus velebnosti co tady se děje...
Rozbalit vlákno
0