Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vědci vzkazují: Když bourat, tak raději v SUV

Nová studie univerzity v Buffalu prokázala, že je bezpečnější bourat ve vozidle SUV. Výsledky nárazových zkoušek navíc nemusí znamenat větší bezpečí v reálném provozu.
Zpět na článek
22. 8. 2013 10:35
22. 8. 2013 12:54
22. 8. 2013 13:24
22. 8. 2013 14:08
22. 8. 2013 14:36
23. 8. 2013 13:47
22. 8. 2013 12:09
22. 8. 2013 11:05
22. 8. 2013 11:06
22. 8. 2013 12:22
22. 8. 2013 11:10
22. 8. 2013 11:23
22. 8. 2013 12:23
22. 8. 2013 12:33
22. 8. 2013 13:48
22. 8. 2013 14:00
22. 8. 2013 14:47
22. 8. 2013 15:02
22. 8. 2013 15:15
22. 8. 2013 15:40
22. 8. 2013 15:50
22. 8. 2013 16:07
22. 8. 2013 15:48
22. 8. 2013 15:53
22. 8. 2013 16:06
22. 8. 2013 16:16
23. 8. 2013 09:44
22. 8. 2013 16:21
22. 8. 2013 14:50
22. 8. 2013 15:14
22. 8. 2013 15:20
22. 8. 2013 15:47
22. 8. 2013 15:57
22. 8. 2013 16:31
23. 8. 2013 09:59
23. 8. 2013 11:07
23. 8. 2013 12:41
23. 8. 2013 13:31
23. 8. 2013 14:07
23. 8. 2013 15:00
23. 8. 2013 15:18
23. 8. 2013 15:39
22. 8. 2013 12:28
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 8. 2013 12:55
22. 8. 2013 13:20
22. 8. 2013 13:52
22. 8. 2013 15:35
22. 8. 2013 19:47
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 8. 2013 13:29
22. 8. 2013 13:32
22. 8. 2013 13:51
22. 8. 2013 19:53
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 8. 2013 07:22
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 8. 2013 15:13
22. 8. 2013 19:04
22. 8. 2013 20:05
23. 8. 2013 11:55
22. 8. 2013 22:10
22. 8. 2013 23:57
23. 8. 2013 00:04
23. 8. 2013 12:00
23. 8. 2013 08:02
23. 8. 2013 12:04
7. 9. 2013 16:54
7. 9. 2013 19:47
23. 8. 2013 07:58
23. 8. 2013 09:21
23. 8. 2013 11:40
anonym
23. 8. 2013 10:29
23. 8. 2013 22:45
22. 8. 2013 10:25
Škoda že vědci z Buffala....
...nečtou diskuze na auto.cz. Tady by se dozvěděli, co je a co není pravda a že pidiauto s pěti hvězdičkami je bezpečnější než tříhvězdičkový SUV, jinými slovy lepší havarovat v Micře či 500, než v Dusteru nebo třeba v deset let starém C-RV či RAVce.....

Je smutné, když něco, co je zcela logické a v souladu s platnými fyzikálními zákony musí dokazovat vědecká studie - byť tím ukazuje, jaká je asi cena těch přespekulovaných testů NCAP Europe a že ono "hvězdičkování" je hlavně o marketingu.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Dinar
22. 8. 2013 11:02
Re: Škoda že vědci z Buffala....
Jediné pozitivní na té zprávě je, že daný výzkum, který došel k výsledkům na základě znalostí fyziky ZŠ, není hrazen nějakým grantem EU, ale zaplatili si ho Američané. :-!
Avatar - King
22. 8. 2013 12:01
Re: Škoda že vědci z Buffala....
>:D :yes:
22. 8. 2013 16:06
Re: Škoda že vědci z Buffala....
pripomina mi to citat:
"Americki vedci zistili, ze zistili... "
22. 8. 2013 11:06
Re: Škoda že vědci z Buffala....
Naprostý souhlas. :yes:
22. 8. 2013 11:08
Re: Škoda že vědci z Buffala....
Taká Toyota má aj teraz problémy pri crash testoch kedy bariéra prekrýva menšiu časť kapoty, 10 ročná by dopadla asi ešte horšie.

Čiže keby to chceš zapichnúť mimo cesty do stromu, stĺpu a pod., dajú sa nájsť menšie autá v ktorých je vyššia šanca na prežitie bez väčších zranení. V prípade stretu s nejakým kamiónom by opäť mohlo mať lepšie navrhnuté menšie auto výhodu.
Možno aj v prípade stretu s nejakým menším autom by to pri malom prekryve nedopadlo pre vodiča väčšej Toyoty najlepšie.

Nedá sa povedať že staršie SUV bude jednoducho vďaka veľkosti vždy bezpečnejšie ako novšie menšie auto v podobnej cenovej hladine.
22. 8. 2013 11:29
Re: Škoda že vědci z Buffala....
To je samozrejme nesmysl. EuroNCAP neni zadny marketing, ale proste jeden ze zpusobu jak urcit bezpecnost auta. Srovnatelne podminky pro vsechny, nekdo uspeje nekdo ne. To jak dopadne konkretni havarie je pak dane podminkami stretu a samozrejme i stestim, je tam spousta variabilnich parametru, ktere se proste vsechny otestovat nedaji.
Jsou pripady kdy petihvezdickova Micra muze dopadnout lepe nez deset let stare trihvezdickove SUV, v jine situaci bude vysledek opacny.
22. 8. 2013 12:05
Re: Škoda že vědci z Buffala....
nemas uplnu pravdu, v starom SUV, kde je nizka tuhost karoserie. Mas mozno mensiu vyhodu oproti mensiemu autu.
Ale ked to so starym a tazkym SUV napikujes do stromu, muru, proste do pevnej prekazky....si skonncil. Prave jeho vaha je pre teba kriticka.

Idealne je neburat vobec. Idealne alebo lepsie je burat v novom SUV.
Ale rozhodnut sa medzi malym autom, ktore ma 8 airbagov a tuhy ram a mezdi starym SUV s 2x airbag a otrasny ram. No neviem neviem...

[odkaz]
22. 8. 2013 12:13
Re: Škoda že vědci z Buffala....
tu este pridavam, porovnanie zrazky Q7 vs fiat 500.
Ak by vsak fiatka vbehla pod deformacnu zonu stareho SUV, osud chudak fiatky a jej posadky je jasny.
Co z toho vyplyva_?

Ak mate male auto a ide na Vas nejaky mamrd so starym SUV nabehnut, radsej to napikujte do zvodidiel, mate vacsiu sancu na prezitie.
22. 8. 2013 12:13
Re: Škoda že vědci z Buffala....
[odkaz]
22. 8. 2013 12:29
Re: Škoda že vědci z Buffala....
Neviděl bych to tak kategoricky. Když budeš s jakýmkoliv z testovaných aut bourat do betonového monolitu, který neuhne (popř. dosti pevného stromu, apod.), pak jsou hvězdičky s NCAP a podobných studií velmi dobrým vodítkem a malé auto (určitě ne však Micra apod.) nemusí svou posádku chránit hůře než velké. V článku se mluví o vzájemných kolizích, tam hrajou (zřejmě nejdůležitější) úlohu rozdílné hmotnosti a pochopitelně čím víc kilo kolem mě proudí stejnou rychlostí, tím méně pocítím rozpládnutí nějakého komára a naopak. Je fakt, že o podobné testování by si zasloužilo rozšířit zkušební metodiky. Bylo by to mnohem přínosnější než test ochrany chodců (což je podle mého soudu absolutní kravina).
22. 8. 2013 12:51
Re: Škoda že vědci z Buffala....
No SUV je přece pro ty, kteří mají malé pé*o, a vůbec, auto je to na prd. Má prý špatné jízdní vlastnosti, žere i trávu kolem cesty a vždycky je nutné ho porovnat s M3 nebo M5, protože v tom, jak se zdá, tady jezdí polovina diskutérů >:D a auta jsou to dokonalá a univerzální.
22. 8. 2013 15:19
Re: Škoda že vědci z Buffala....
:yes: jenom polovina?
Avatar - R32
22. 8. 2013 10:33
Vědci vzkazují: Když bourat...
tak ja si vyberám B - nebourat >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Kuban
22. 8. 2013 10:35
kupuju kamion
aha, a neznamena to spis, ze jsou SUV mnohem nebezpecnejsi vozy pro celkovy provoz??? Mohu take rici, kupte si kamion pokud chcete jezdit bezpecne!!!
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Dinar
22. 8. 2013 10:59
Re: kupuju kamion
Ne, neznamená.

Kamion je při střetu pro posádku zcela jistě bezpečnější než libovolné osobní auto, ale věta, "mohu take rici, kupte si kamion pokud chcete jezdit bezpecne!!!", je idiotská, třeba vodákovi pro větší bezpečnost také nedoporučíš místo kanoe tanker... nebo ano?!
Avatar - Atlis
22. 8. 2013 11:07
Re: kupuju kamion
nepochopil si o co ide Kubanovi - ked sedis v kamione a napalis to do osobaku, osobak je na kasu, tebe sa nic nestane. cize si nebezpecnejsi pre celkovu premavku. ak by ste obaja sedeli v osobaku, sance su vyrovnane...
Avatar - Dinar
22. 8. 2013 12:14
Re: kupuju kamion
Šmarajapano, napsal jsem to právě proto, že to, co říkáš je přece každému jasné. Dělat ze sebe osla větami o doporučení kamionu je sice možné, ale v dané diskusi k ničemu.
22. 8. 2013 12:32
Re: kupuju kamion
ty si osel i bez jakekoli vety
Avatar - Dinar
22. 8. 2013 13:06
Re: kupuju kamion
Tak, pokud bych četl pochvalu od mentální spodiny tvého typu, cosworthe, bylo by něco špatně, takto to sedí.
Avatar - KANKUNEN
22. 8. 2013 12:54
Re: kupuju kamion
Jak to je je celkem jasné, ale uvažování že když si koupím bezpečnější auto jsem pro ostatní nebezpečnější je pravdivá, ale zvrácená.
22. 8. 2013 15:25
Re: kupuju kamion
Je ro stejně zvrácené, jako když někdo prohlásí, že rallye je nebezpečná, hynou při ní diváci (kteří nerespektují pravidla, chovají se jako trubky a lezou kam nemají) a proto by se měla zakázat.

Nakonec by se měla zakázat celá automobilová doprava, ta je taky přece nebezpečná a v České republice zahyne při nehodách o dost víc lidí, než kolik jich je zavražděno.
Avatar - Kuban
23. 8. 2013 09:29
Re: kupuju kamion
máš pravdu, špatně jsem to napsal neb jsem špatnéj rétor, nicméně myšleno to bylo tak jak to pochopili druzí, a to tak, že ve větším voze jsou prostě deformační zóny větší a jsou výše. Srazit se ovšem s totožným vozidlem, situace se najednou vynuluje... Jezdit proti tanku je jezdit proti tanku a vnímám to tak, že ten kdo kupuje velké auto, si kupuje větší zbraň... pořád by mělo platit, že by se měly minimalizovat šance vzniku srážek, když si lempl řidič pořídí tank a bude bourat, tak mě prostě ohrožuje na zdraví v mnohem větším měřítku!
22. 8. 2013 11:05
Re: kupuju kamion
Pokud chcete byt pri srazce s osobnim automobilem ve vyhode, je lepsi sedet ve vetsim aute. Idealne pak v kamionu (a ani nemusi byt tak velky):

[odkaz]

Od cca 1:15 je to "zajimave".
22. 8. 2013 11:07
Re: kupuju kamion
Spousta lidí to nechápe a slepě věří výsledků NCAP, ale kdo alespoň trošku přemýšlí je mu jasné, že čím větší a těžší auto tím bezpečnější je posádka uvnitř. Viz fyzika ZŠ.
22. 8. 2013 11:28
Re: kupuju kamion
Slepše věřit se jim samozřejmě nemůže, ale pro porovnání aut "podobné" velikosti jsou tyto testy OK.
22. 8. 2013 12:01
Re: kupuju kamion
Pak ovšem docházíš k paradoxu, kdy Citigo má teoreticky stejnou bezpečnost jako Q7 obojí 5 hvězd. přitom je Q7 výrazně bezpečnější, díky větší hmotnosti auta a větším deformačním zónám. Mělo by teda mít buď víc hvězd nebo by to hodnocení mělo být jinak postavený, aby si někdo nemohl myslet, že když to má obojí 5 hvězd je to stejně bezpečné.
22. 8. 2013 12:09
Re: kupuju kamion
Ale ono nelze obecne rici, ze je Audi Q7 bezpecnejsi nez Citigo, mozna v prumeru ano, pri urcitych situacich rozhodne, ale jsou havarie ktere je lepsi absolvovat v Citigo nez v Audi Q7.
22. 8. 2013 12:17
Re: kupuju kamion
Mohol by si mi objasniť, akú haváriu by si chcel radšej absolvovať v Citigo ako v Q7-ke? >:D
A v ktorom aute by si radšej sedel ty a tvoja rodine, ak by sa stretli Citigo a Q7-ka?
Fyzika je fyzika a tú neobabreš. Ako je neobabrú ani policajti, keď tvrdia, že podľa zákona si nemusia zapínať pásy >:-[] . Ale prírodné zákony kašlú na nejaké zákony, čo schvália politici.
22. 8. 2013 12:23
Re: kupuju kamion
Tak treba pokud nezvladnes rizeni, sjedes ze silnice a naperes to do takoveho toho sikovneho betonoveho mustku pres prikop, tak mas v Audi Q7 velky problem, protoze energie = 1/2 m*v^2 a to m je v pripade Q7 tak velke, ze ho ani deformacni zony nezachrani. A tu svoji kinetickou energii narozdil od srazky s mensim vozem nema komu predat, protoze ten mustek je v podstate nedeformovatelna prepazka a jako takova zadnou energii nepohlti. Citigo ma sice mene materialu na deformaci, ale zaroven ma pri stejne rychlosti mnohem mensi energii.
22. 8. 2013 12:54
Re: kupuju kamion
Tak to je nesmysl jak mraky. Tu energii toho vozu pohlcují ty jeho deformační zóny. Ano, těžká Q7 má větší kinetickou energii, ale zároveň má mnohem větší deformační zóny. Já bych radši seděl v Q7. Zrovna tohle je +- odpovídající těm oficiálním metodikám a pět hvězd pro citigo +- odpovídá pěti hvězdičkám Q7... Dále množství bariér, které jsou vlivem hmotnosti Citigo pro Citigo nedeformovatelné již pro Q7 budou docela dobře deformovatelné. Třeba stromy do určité tloušťky apod.
22. 8. 2013 13:02
Re: kupuju kamion
Jenze Audi Q7 ma jenom ctyri hvezdicky, zatimco Citigo jich ma pet. A hvezdicky v EuroNCAP jsou prave o narazu do nedeformovatelne prepazky. Bavime-li se o celnim narazu do pevne prepazky se 40% presahem, tak mame jednoznacne vysledky pro oba hrace:
Audi Q7 [odkaz]

Skoda Citigo [odkaz]

Ano, v tomto konkretnim typu narazu dopadne pasazer v Citigo lepe nez v Q7, coz je presne to co tvrdim od pocatku.
22. 8. 2013 13:24
Re: kupuju kamion
Ne, V EuroNCAP se naráží do deformovatelné překážky (z hliníku). Viz [odkaz] .
22. 8. 2013 13:57
Re: kupuju kamion
tvl máš pravdu Q7 má jen 4. Já žil v domnění, že má pět. Tím pádem ten paradox je ovšem ještě větší. Q7 je podle NCAP míň bezpečný auto než citigo, tak to už je ovšem výsměch. A každýmu musí být jasné, že tomu tak ve skutečnosti určitě není. Koukám z hlediska porovnání bezpečnosti aut je už NCAP naprosto nerelevantní údaj. ;-\
22. 8. 2013 14:08
Re: kupuju kamion
Takhle to vem. Když Q7 narazí do Q7, tak jsou na tom posádky hůř, než když Citigo narazí do Citigo. :-) Ano, není to snadno uchopitelné, ale cílem NCAP bylo motivovat k určitým změnám - jako jiné tvary palubních desek, které jsou bezpečnější pro člověka, konstrukce pedálové skupiny, které sníží riziko zmrzačení řidiče atd. Jejich primární starostí nebylo poměřovat, jestli je F500 bezpečnější než Q7.
22. 8. 2013 14:48
Re: kupuju kamion
Jenže zákazníci se podle toho orientují (orientovali) při výběru auta a brali to jako parametr bezpečnosti. Teď už je to stejně fuk, protože všechny nový auta mají 5 hvězd.
22. 8. 2013 15:27
Re: kupuju kamion
Taky to parametr bezpečnosti je, ale pracuje se tam jen s vlastní hmotností. Ono v praxi i o 100 kg těžší vůz stejné kategorie při identických výsledcích bude bezpečnější, než ten lehčí. Jak píšeš, dnes už mají všechna auta 5 hvězdiček, navíc na základě takových věcí, jako buzer kontrolky na pásy a podobné věci. Netvrdím, že nemají smysl, ale proti Q7 nepomůžou vůbec. A když i Dacia nedostane 5. hvězdu "jen" kvůli těm kontrolkám + chodcům, chtělo by to někam ty testy posunout... ;-\
Avatar - Katikakus
22. 8. 2013 15:34
Re: kupuju kamion
Výsledky nejsou srovnatelné napříč třídami. EuroNCAP to jasně uvádí.
23. 8. 2013 13:50
Re: kupuju kamion
:yes: Toto by se mělo zvýraznit. Kdyby lidé lépe četli, nemuseli by se pak dohadovat. Jak píšete, organizace EuroNCAP to jasně deklaruje.
22. 8. 2013 14:36
Re: kupuju kamion
To jsou tendenční a manipulativní údaje. Pokud budu stejně tendenční, tak prohlásím (a mám pravdu), že Citigo crash test NCAP neabsolvovala.

Pokud už budu objektivnější, tak po nárazu Q7 je zjevně patrné, že značná část deformační zóny ještě zbývá, zatímco po stejném nárazu VW Up! už je deformační zóna prakticky zcela vyčerpaná. Horší výsledek čelního nárazu Q7 pro řidiče byl pak dán prolomením (zřejmě) pedálů do kabiny u řidiče, podle vyjádření Audi kvůli poddimenzovanému sváru, této skupiny k A sloupku, který byl již upraven. Boční test pak je lepší pro Audi Q7, no sumasumárum, čistě z pohledu bezpečnosti podle NCAP bych tedy všema deseti sáhl po Q7 namísto Citigo.
22. 8. 2013 13:11
Re: kupuju kamion
tak ja nechcem sediet v ziadnom aute co havaruje, ale dobre SUV povazujem tiez za bezpecnejsie ako osobak
22. 8. 2013 13:53
Re: kupuju kamion
Ano to máš pravdu Citogo má díky menší hmotnosti menší pohybovou energii tím pádem se rychleji zastaví, tím pádem bude posádka čelit většímu podélnýmu přetížení, tím pádem pravděpodobnost vnitřního poranění (utržený játra, ledviny atd) je mnohem vyšší. V takovým případě je opět výhoda na straně Q7 kde je deformační zóna podstaně delší než v citigo, takže její deformací se spotřebuje větší množství energie, kterou auto má. Je sakra rozdíl jestli ty jako pasažér zastavíš na metru nebo na 2 metrech (cca délka čelní deformační zóny citigo a Q7)
Avatar - Rampa89
22. 8. 2013 23:31
Re: kupuju kamion
Nechci se tu míchat do debaty, ale když už tu čtu o tom přetížení, víš co a jak se měří na figurínách během nárazových zkoušek? ;-)
23. 8. 2013 13:47
Re: kupuju kamion
Deformační zóny musí být takové, aby auto vydrželo náraz do stejného modelu při rychlosti zhruba 55 km/h. A pojmem auto vydrželo mimo jiné rozumíme, že posádka nebude vystavena nadměrnému přetížení. Při této hypotetické situaci tedy záleží, jaké rezervy to které auto má. A v jaké rychlosti narazíš. Auto s delším předkem má větší potenciál, ale jestli ho bylo využito, kdo ví.
23. 8. 2013 13:58
Re: kupuju kamion
Třeba takovou havárii, u které citigu uletí obě zrcátka, ale jede dál, narozdíl od Q7 :-)
22. 8. 2013 12:09
Re: kupuju kamion
Pořád to není tak jednoduché. Že je auto velké a těžké, ještě neznamená, že dokáže svou energii předat. Navíc je tu rychlost. Co se nárazů v praxi týče, hraje tam velkou roli nekompatibilita deformačních zón/ výztuh. To je věc, která se při testech nezohledňuje. Trochu se o ní mluví a tam někde to končí. Výjimkou je například Honda. Na tohle bychom se měli soustředit.

Ani moc nemusíš přemýšlet, stačí číst. EuroNCAP to má myslím někde napsané, že slouží pro porovnávání podobných vozů.
22. 8. 2013 11:05
buffalo bill....
no pozerám, že vedci z buffala objavili ameriku ;-)
toto je predsa vec, ktorá by mala byť jasná každému zdravo uvažujúcemu človeku...

bohužiaľ realita je taká, že nie všetci sa môžu voziť veľkými SUV a aj tí čo sa na nich vozia sa musia báť kamiónov a kamionisti tankov... a ja len dúfam, že na cestách sa budeme chovať tak, že nebudeme v budúcnosti potrebovať tie tanky ;-)
Rozbalit vlákno
0
22. 8. 2013 11:06
Nic nového
Nic nového. Bezpečnost lze srovnávat u +/- stejně těžkého vozu (sama organizace EURONCAP udává do rozdílu 150 kg), jinak je menší logicky v nevýhodě.
Rád bych dodal, že SUV ale představuje například zvýšené riziko převrácení a není tedy ve všech ohledech automaticky "lepší" než klasické osobní vozy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - R32
22. 8. 2013 12:22
Re: Nic nového
Presne tak, videl som raz jednu štúdiu kde "dokázali" že s menším a ľahším autom + nižším ťažiskom je jednoduchšie zvládnuť krízovú situáciu kdežto s ťažším autom ťa kilá nemilosrdne tlačia von z cesty. Viď losie testy ako sa tam SUV-čka trápia... Takže ak čelná zrážka tak je to jasné, ale ak ide o manévrovanie na ceste tam vyhráva jednoznačne nižšia váha ktorá môže zrážke predísť...
Avatar - VWrofl
22. 8. 2013 11:10
Kdeže...
Nejlepší je nechat bourání na PC a TV hry :-!
Rozbalit vlákno
0
22. 8. 2013 11:10
A proto nesnášim
argumenty (většinou od blondýn s obrovskejma černejma brejlema) typu "koupila sem si do města na nákupy Q7, protože je to bezpečnější". Ono je to pravda, je to bezpečnější, ale na úkor bezpečnosti ostatních. A kdyby si všichni koupili ve městě Hummery, tak si ona koupí tank. Já tomu argumentu rozumim, jenom mi přijde ve svý podstatě neuvěřitelně sobecký. Ani já bych nechtěl jezdit ve starym Twingu, ale kdybych ho srazil s Q7 a zbytečně v něm někoho zabil, asi bych to nenesl moc dobře.
Rozbalit vlákno
48
22. 8. 2013 11:27
Re: A proto nesnášim
Chudina holt ma smulu, to se neda nic delat. Kdyby penize neprinasely vyhody v zivote, tak by se za nimi lidi tak nehnali. Setreni na aute nebo spatny vyber auta se proste tresta. Viz ten chlapek v Praze co zabil svoji manzelku a mamu od deti tim, ze ji koupil starou Octavii. Ona ta pravdepodobnost je minimalni, ale kazdy si to musi prebrat sam jestli mu to za to stoji. Asi jsem prizdis*ac, ale ja takhle kvuli tragicke bezpecnosti zavrhnul Jaguar XF, ktery by mi jinak celkem splnoval funkcni pozadavky na nove auto. Jenze co je to platne, kdyz pak clovek skonci treba na voziku kvuli tomu, ze anglicti soudruzi neumi navrhnout bezpecne auto? A tech prikladu je vice.
Samozrejme chudina si moc nemuze vybirat, pokud se nekdo zivi jezdenim s dodavkou, tak musi pocitat s tim, ze jeho riziko umrti nebo velkych zdravotnich komplikaci je nasobne proti lidem s normalnim zamestnanim (kombinace velmi malo bezpecneho auta a velkeho casu straveneho na silnici a tim vysoke pravdepodobnosti havarie).
Avatar - Iv8
22. 8. 2013 11:44
Re: A proto nesnášim
Až na pár drobností souhlas. Jen bych použil mírnější slova, než chudina. Ti méně vydělávající by se mohli na tebe zlobit :-)
Ikdyž testy EuroNCAP jsou mnohdy ovlivněny dodatečným "vylepšením" aut, která jsou pro ně určena, tak mají výrobci v honbě za co nejnižšími náklady a hmotností nad sebou alespoň nějaký bič. Pokud by ty testy nebyly, tak se domnívám, že umírajících by bylo mnohem více ať už v SUV nebo v klasických autech.
22. 8. 2013 11:56
Re: A proto nesnášim
Napsal jsem chudina nebo spatny vyber auta. Bezpecna auta nemusi byt draha auta. Te zenske zabite v Octavii mohl manzel koupit opovrhovanou Lagunu a sice by mel mozna vetsi problemy se servisem, ale dotycna pani by z te bouracky odesla po svych.
22. 8. 2013 13:21
Re: A proto nesnášim
No, to už je čirá spekulace. Ona OI se z dnešního hlediska nedá považovat za špatné auto z hlediska pasivní bezpečnosti. Neznám souvislosti (jestli byla vyrezlá, bez airbagů, apod.), ale že by tam, kde OI fatálně selže mohla posádka Laguny odejít po svých, se mi zdá trochu přitažené za vlasy...
22. 8. 2013 13:40
Re: A proto nesnášim
V tomto pripade tomu tak bylo. Nebyla to velka rana, celkem bezna mestska bouracka v relativne nizke rychlosti, ale dostala to z boku na dvere a prvni Octavie mela hlavove airbagy jen za priplatek a tahle konkretni Octavia je nemela. Laguna II by ten naraz urcite zvladla. Pri podobnem narazu v ramci testu EuroNCAP vypadal figurka ridice z boku zcela zelene.

[odkaz]
22. 8. 2013 14:38
Re: A proto nesnášim
To jo, chybějící boční airbag by to mohl "zachránit"... Ovšem spekulace to bude vždy ;-)
22. 8. 2013 11:57
Re: A proto nesnášim
Já bych slovo chudina nepoužíval vůbec. Protože ač si to attila asi neuvědomuje, tak celý jeho život a jeho budoucnost je lemována a navrhována chudinou. Nejprve ho chudina v podobě vedlejšího nemocničního personálu přivedla na svět, další chudina se o něj starala ve školce a snažila se do něj natlouct základy chování. Poté ho nějaká chudina učila na střední a následně je pak snad i chudinou vyučen na vysoké škole v to co je teď. Nehledě na to, že chudina po něm uklízí jeho bordel, vyrábí mu nábytek, prodává jídlo, myje auto atd. A co teprve, když se v případě požáru ve tvém domě nahrne chudina v podobě hasičů do baráku a začne to hasit. Holt v našem státě si prostě obrovská většina lidí prostě nové a velké auto dovolit nemůže. A jeho snaha opovrhovat ,,chudinou,, je pouze důkazem, že systém výchovy chudinou v attilovém případě nedopadl úplně dobře.
22. 8. 2013 12:07
Re: A proto nesnášim
To ze cast chudiny je chudina uzitecna v protikladu k chudine neuzitecne (Laco, Demeter, Erzika ...) z ni nedela bohatou skupinu. Proste to co jsem napsal je o tom, ze chudy clovek to ma proste v zivote tezke. A automobilova havarie je jeden z tech prikladu kdy tomu tak je.
22. 8. 2013 12:16
Re: A proto nesnášim
Já jen prostě nechápu, jak jsi mohl podle klíče - nemám velké nové auto - jsem chudina ,odsunout většinovou populaci pod tvoji úroveň. Narazil jsem na to v tom co jsem napsal minule. To, že ty sám sebe vidíš jako něco více než ,,chudinu,, ( vyplývá z textu a škatulkováním ) je pro mě prostě známka arogance a nedostatečné výchovy.
22. 8. 2013 12:26
Re: A proto nesnášim
Ale ja jsem nepsal o "velkem novem" aute. Samozrejme pojem bezpecnosti stejne jako bohatsvi je relativni, ale obecne existuji na trhu ojetin slusne bezpecna auta s cenami nekde kolem sto tisic korun. To neni zadna nedostupna castka pro naprostou vetsinu populace. Ve petihvezdickovem voze stredni tridy samozrejme stale budou proti blondyne v Q7 v urcite nevyhode, ale sanci na preziti maji vyrazne lepsi nez v nejakem zrezlem Peugeotu z devadesatek,
22. 8. 2013 12:39
Re: A proto nesnášim
Např. auto s plnohodnotnými 5ti místy, relativně spolehlivé, v benzinu se spotřenou 7-8l, bezpečné... kolem 100tis.
22. 8. 2013 13:05
Re: A proto nesnášim
Ok jdeme se bavit o autech. Te je další otázka ... za 100 000 těch SUV moc nebude. A když tak musíš počítat, že mají daleko větší náklady na provoz. Většinou spotřebu, pneumatiky, pojištění atd. atd. Navíc budou o dost starší než třeba nižší střední za podobný peníz. Teď je otázka jestli třeba třeba peugeot z roku 2008 nebude bezpečnější než land rover freelander z roku 2000. Oba za 100 000 ... reálná auta na serverech.
22. 8. 2013 11:58
Re: A proto nesnášim
Já bych zase nesouhlasil s tím, že příjmy a vzdělání spolu až tak nějak moc souvisí.BTW: až budou všichni jezdit v SUV, zavládne na silnicích absoulutní bezpečno,jako po 26.10.2013 nastane v této zemi všeobecný blahobyt(to si teda myslí ovčané,co to vhodí levici) >:D Tj. utopie jako utopie. :-! Ale je fakt, že bourat ve větším a těžším autě do menšího je určitě jistá výhoda.
22. 8. 2013 12:24