Ekonomika
Tohle všechno, co prožíváme bude brzy jeden velkej evropskej prů-er. Jaguara jen tak puistí Anglie do rukou bývalé kolonie, o volvu spekuluje čínskej mužik... kde je dnes Aston a Range raději ani nespekuluji já. Ptám se, hergot, kde je evropskej investiční kovboj, nebo se tu snad všichni domníváme, že si své postavení udržíme přes korbáčiky, hořický trubičky, smradlavej sejra a špagety s bazalkou?
Vždycky a všude platilo, že ve výhodě je jenom ten kdo kupuje. Historky o tom, že jako Evropa vy--je--bem z celým světem se možná hezky poslouchaj u táboráku, ale jak tak koukám, ten smrad ze sejrů bude pomalu všechno čím se budem moci vytahovat...
Říká se, že toto století bude stoletím Indie a to další stoletím Číny. Jistě, na nás se už nikdy nemůže dostat. Než žebrák ve vlastním domě. Šrotbonus ve šrajtofli, usporná žárovka v kuchyni, na stěně jedno vybledlý lambo, v gatích letnu, co by metál za statečnost, a na úřadech práce otevřeno i v sobotu. Ideální Evropa.
Děkuju, až příště :no:
Vždycky a všude platilo, že ve výhodě je jenom ten kdo kupuje. Historky o tom, že jako Evropa vy--je--bem z celým světem se možná hezky poslouchaj u táboráku, ale jak tak koukám, ten smrad ze sejrů bude pomalu všechno čím se budem moci vytahovat...
Říká se, že toto století bude stoletím Indie a to další stoletím Číny. Jistě, na nás se už nikdy nemůže dostat. Než žebrák ve vlastním domě. Šrotbonus ve šrajtofli, usporná žárovka v kuchyni, na stěně jedno vybledlý lambo, v gatích letnu, co by metál za statečnost, a na úřadech práce otevřeno i v sobotu. Ideální Evropa.
Děkuju, až příště :no:
jo jo, sociální stát, to je naše :yes😒br />
dokaď ho samozřejmě nekoupí, třeba Brazilci pro změnu >😒]
dokaď ho samozřejmě nekoupí, třeba Brazilci pro změnu >😒]
:yes😒br />
usnuli jsme na vavřínech a barbaři klepou na vrata....
jediné štěstí zatím je, že klepou. Horší bude až už klepat nebudou a rovnou se vemou co budou chtít >😒]
:yes: Cyklické opakování dějin, ale ještě se držíme - sice nikdo v EU nekupuje automobilky v Číně, ale aspoň Fiat nakupuje u GM 😄
Jen, Číňany bych neviděl tak tragicky, z těch "klepajících barbarů" bych je přirovnal k Atilovi, trpí totiž jistým obdivem k našemu stylu života, a "nechají se ukecat" k tomu, aby nás nevyplenili, tj. neničili naše životní hodnoty, styl a vůbec. Ti novodobí Vandalové, kteří rozvalí náš Řím, tj. ničí (infiltrací) a zničí Evropu a celkově "svět bílého muže" jsou muslimové, hlavně arabští, ty by neukecal ani Lev Papež, za dvě stě let se budou naši potomci budit za řevu trubek z minaretů, brodit bordelem špinavých ulic a budou rádi pokud vůbec budou mít prostředky na to, aby si koupili elektromobil made in PRC. :-!
Budeme asi muset pomalu akceptovat, ze z Evropanu se stala lina celadka danii-chtivych banditu. Pohodlne Joby nekde v XX Patre jednoho ze sklenenych domu nektere z evropskych metropoli, vyrabet se muuze nekde daleko v Asii a konstrukci zvladne dnes jeden s 500 milionu indickych inzenyru stejne jako Jarda/Honzik a nebo Helmut s Gerhardem. Co nas stale jeste drzi na nohou je jen nase vlastni arogance...
Keď som tu nejaký rok dozadu tvrdil, že Číňania nás umlátia čapicami, koľkí mali zo mňa srandu. Teraz sa to začína napĺňať. Ak sa raz kolos, akým tisícročná ríša je, začne rozbiehať, len tak ho niečo nezastaví...a mrňavá, nepružná a byrokratická Európa ani náhodou. Smutné, ale asi to už inak nebude.
europsky investicny kovboj? To je v casoch tejto "krizy" velmi vzacny zivocich. Aspon v rozmeroch automobilky...
Naproti tomu Cina, to je dnes jedna obrovska pokladna s miliardami a miliardami dolarov. A vdaka obrovskemu obchodnemu prebytku ich devizove zasoby rastu tempom, ktore vzbudzuje obavy aj u takzvanych "velmoci". Navyse, ani ten dolar uz nie je co byval, takze sa snazia pretavit ho radsej do niecoho hmotneho (skor nez 10$ bankovka bude mat hodnotu papiera na ktorom je vytlacena).
Jo, cinsky drak sa prebudza. Lenze dnes nechrli ohen, ale dolare a eura v nebyvalom objeme. Keby to vlastnici akcii dovolili, cina by polahky kupila aj cely VW s Porsche. K 3/2009 udajne maju ~2000 miliard (!) US$ valutove rezervy (viac nez cela EU, Japonsko a Rusko dokopy).
Naproti tomu Cina, to je dnes jedna obrovska pokladna s miliardami a miliardami dolarov. A vdaka obrovskemu obchodnemu prebytku ich devizove zasoby rastu tempom, ktore vzbudzuje obavy aj u takzvanych "velmoci". Navyse, ani ten dolar uz nie je co byval, takze sa snazia pretavit ho radsej do niecoho hmotneho (skor nez 10$ bankovka bude mat hodnotu papiera na ktorom je vytlacena).
Jo, cinsky drak sa prebudza. Lenze dnes nechrli ohen, ale dolare a eura v nebyvalom objeme. Keby to vlastnici akcii dovolili, cina by polahky kupila aj cely VW s Porsche. K 3/2009 udajne maju ~2000 miliard (!) US$ valutove rezervy (viac nez cela EU, Japonsko a Rusko dokopy).
tá india je tu už pár rokov len to nie je príliš na očiach. Kto sa má čas a chuť nech vygoogli a zameria sa pritom na oceliarsky priemysel. myslim že neznalého človeka bude čakať ľahký šok. No a keď bude pátrať ďalej nech sa pozrie na ťažbu žel rudy a koksu. A hups máme tu číňancov. To že teraz malí šikmookí kupujú automobilky alebo strojarenske fabriky alebo lodenice je len vrchol ľadovca. Ak si k tomu prirátame drvivú dominanciu ázie ako celku v informatike a elektronike.. No.. A kto bude mať žalúdok a odvahu nech začne pátrať po tom ako sa odborníci vyjadrujú k potenciálu finančníctva v číne.. No tak prajem pekný zvyšok dňa..😊
... a divíte se, když média zveřejní cokoliv, jen aby měli další čárku v počtu "článků"... 😐
To bude nářez. Čiňani z volva vyrabují vše co dělá volvo volvem přidají pár svých nekvalitních materiálů a ejha a bude na světě volvo i pro chudé, sice to moc nepojede a servisní opravi se stanou závislostí ale tak už to chodí. Nevím proč se nám serou do evropy ať si koupí Ladu >😁
Predať automobilkou ktorá patrí/patrila medzi symboly európskeho automobilizmu do činy, tak to je už moc. :no😒br />
Čo sa tíka čínskeho automobilového priemyslu tak si myslím že ešte dlho sa bude čomu smiať, zatiaľ a asi ešte dlho budú len kopírovať Európu, ak sa však viac takýchto automobiliek bude predávať do Ázie tak to pôjde dole vodou...
viem že je to naivné ale malo by to byť tak (aspoň podľa mňa) že každý by si mal robiť svoje auta, Európa európske a Ázia ázijské každé by malo svojský charakter a vyhovovalo by domácemu trhu, teraz sa to strašne mieša... ;-\ aj tak tie zisky európskych automobiliek v Ázii sa ukazujú ako krátkodobé - svojou produkciou v Ázii ich naučia robiť naše auta a potom čo? Ázia má otvorenú cestu...a nastane to čo si písal 😢