Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prototyp Porsche pro Le Mans na dalších fotografiích

Porsche vydalo nové fotografie závodního prototypu LMP1. Automobilka vůz připravuje pro Le Mans 2014 a šampionát WEC 2014.
Zpět na článek
Avatar - flyboyeda
27. 8. 2013 20:23
maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Audi zůstane v Le mans, nebo bude nahrazeno Porsche ?
Rozbalit vlákno
17
27. 8. 2013 21:28
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Nesmysl, vždyť er-desítka neměla ani kabinu ani tu ošklivou ploutev.

Bohužel není to už ta krása jako za dob Porschů 962, kdy designéři nebyli tolik svazováni nesmyslnými předpisy, jako je tomu nyní. Ale i tak, super, že se Porsche vrací. Hezčí auta dnes na závodní dráze stejně neuvidíme (tedy mimo závody veteránů :-) ).
27. 8. 2013 21:37
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Jinak podle všech informací by Audi a Porsche mělo zatím bojovat proti sobě. Snad to tak zůstane i nadále.
Avatar - flyboyeda
27. 8. 2013 22:09
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Francouzi v Le mans každopádně skončili , protože nebudou bojovat jenom proti Audi,ale teď i proti Porsche a tuhle válku nemůžou vyhrát
27. 8. 2013 22:17
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Ano, zatím jsou asi na dlouho odepsaní. Spíš jsem zvědav, zda se vrátí Ferrari, jak se poslední dobou psalo (spekulovalo?). Něco podobného tu bylo i v roce 1982, kdy novináři dokonce oznámili i posádku. Osobně tomu ani tentokrát moc nevěřím, bylo by to velké překvapení. Škoda Peugeotu, byl to dobrý tým (závodní), ale hrozný management (samotné automobilky) :-( . Uvidíme, co bude dál. Nicméně, když se člověk podívá na Mistrovství světa z 80. let, co nyní běží na Sport 5, tak proti tomu jsou všechny dnešní závody pouze úsměvnou připomínkou toho, co my jsme tu pořádně zažít ani nemohli (Brno 1988 bohužel přípomínalo spíše dnešní MS bez gétéček, ale jinak to bylo naprosto super).
27. 8. 2013 22:39
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Pravděpodobně ne. Protože benzínový hybrid, který Audi chce dělat, jim pravděpodobně nepovolí postavit (tuhle práci dostalo Porsche a vedení skupiny asi názor jen tak nezmění). A vyhrávat s dieselovým bude těžší a těžší. Takže tam budou první sezónu jako záloha, kdyby se Porsche nevedlo. Další účast je už trochu nesmyslná, pokud pravidla zase nebudou nahrávat dieselům. Za předpokladu, že Porsche zvládnou rozchodit. Záleží, kdo proti nim nastoupí, ale roli laciného terče asi nebudou chtít hrát.
Avatar - Pekelná Micinka
28. 8. 2013 02:23
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Ať jde koncern do *, Audi má aspoň krásný světla. Tohle je jak 15 let starý.
28. 8. 2013 08:22
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Hele, Micinko. Před 15 lety Le Mans kromě Audi opanoval Bentley kupé, a ten je obecně považován za jedno z nejhezčích aut Le Mans mimo skupinu C. A i ostatní vozy vypadaly vesměs o dost lépe, neboť ještě neplatila omezení krátkých zadních převisů, větší světlé výšky mezi nápravami, k nimž se postupně přidalo úzké zadní křídlo, kontroverzní ploutev a nakonec i nesmyslné díry na všemi koly. Tvůrci předpisů zkrátka sami sobě připravili těžko řešitelnou změť nesmyslných omezení a mají problém se stabilitou aut. Viz loňská nehoda Toyoty s Ferrari. Za dob skupiny C/GTP se auta přetáčela do hodin mnohokrát,jezdilo jich po světě nesrovnatelně více, ale těch nehod, kdy vylétly do vzduchu, bylo naprosté minimum a nepamatuji si, že by to bylo způsobeno nesmyslnou aerodynamikou jako je tomu dnes :-( . Bohužel to hodně odnáší i samotný vzhled vozů :-( .
28. 8. 2013 08:46
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Měl bych to upřesnit, Bentley jezdil 2001-2003, takže to zrovna 15 let není, to jezdila krásná Toyota GT-One a mnoho další GT1, které se záhy staly prototypy.
Řekněme, že mi šlo spíše o princip :-) .
Avatar - Pekelná Micinka
28. 8. 2013 12:04
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Rozumím, já si na Bentleyho pamatuji. Ale zdá se mi, že ta světla, co používá Audi jsou jakýsi trademark, a Porsche dostane, jak je vidno z obrázků, tahle kruhová víceoka. Mně to přijde i technologicky jako takový krok stranou, asi to taky svítí dobře, ale Audi je jen jedno.
Avatar - Ham.
28. 8. 2013 11:57
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
24hLM se jezdí na rychlost a na vytrvalost. Za krásu se neudělují ani pomocné body. Nejkrásnější je vždy vítěz. :-)
Když prototypy namaluješ stejnou barvou (pro sledování ve dne) a dáš jim stejná světla (pro sledování v noci) tak v té rychlosti jednotlivé výrobce a týmy vůbec nerozeznáš.
Avatar - Pekelná Micinka
28. 8. 2013 12:01
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Já vím. Ale nelíbí se mi, že Porsche by se tam nacpalo za cenu Audi. EDIT: No a proto tam chci Audi, které poznám podle světel.
28. 8. 2013 12:34
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Zatím jsem v seriózních zdrojích ani jednou nezaznamenal, že by snad Porsche mělo nahradit Audi v Le Mans. Ostatně souboj dvou vyrovnaných automobilek, může nakonec pomoci prodejům oběma.
Faktem je, že mi to taky moc nesedí, aby koncern dlouhodobě utrácel za vzájemný duel. To když Ford vlastnící Jaguar, koupil Aston Martin koncem 80. let minulého století, tak bylo se závody Astonů ve skupině C konec z roku na rok (1989/1990), třebaže zde byly plány minimálně na další dva roky dopředu, včetně základního technického řešení a typového označení nových modelů.
28. 8. 2013 13:19
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Tak šéf vývoje motorů se netajil tím, že se chce ještě vrátit k benzínům, než skončí. A teď je ideální příležitost. Co vím, nástupce R18 e-tron měl být benzínový hybrid, ale neprošel. O jiném nevím. Otázka je, jak dlouho budou schopni držet krok s R18. Nemyslím si, že by tam byly proto, aby prohrávali. Možná překvapí a přijde další diesel.

Kdyby šlo jen o Porsche, tak by to takový problém nebyl. Spíš jim dělá starosti Toyota. A může přijít někdo další. Je to samozřejmě pořád hodně o štěstí. Že nemají optimální stroj, neznamená, že nemohou vyhrát. Podle mne je lepší odejít jako vítěz, než se tam trápit se strojem, který by mohl vyhrát jen shodou okolností. Uvidíme, možná ještě nafta ukáže, zač je toho loket. :-)
28. 8. 2013 12:29
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Dneska bych možná měl problém je rozeznat, ale pamatuji na doby, co jsem při Interserii v Mostě rozeznal klidně auto pod plachtou v boxové garáži, sám sedě daleko na diváckém svahu. Ty doby skupiny C, kdy každé auto mělo svou jasnou identitu a často i originalitu, jsou prostě dávno pryč :-( . Mně se třeba nakonec líbil i ten velmi netradiční Gebhardt (mimochodem, dneska mi ho částečně připomínají Lotusy LMP2 a už mi podobný názor řeklo více lidí).

Jinak tu krásu bych až tak nepodceňoval - z hlediska reklamy pro značku může na lidi mít vliv i vizuální dojem. A zvýšený prodej jiných sériových aut, je pro mnohé automobilky také vítězstvím. Třeba Audi hodně zvedlo prodeje, co se angažuje v Le Mans.
Avatar - Ham.
28. 8. 2013 18:34
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Je to hlavně o tom, že všichni se v rámci předpisů pro danou kategorii závodů snaží o aerodynamicky optimální tvar a ten je v zásadě pouze jeden. Tudíž základní tvar v F1, WEC nebo DTM je prakticky velmi podobný, spojlery stejně veliké etc. takže nebýt znaku na kapotě, válečných barev nebo třeba těch typických světlometů tak je ve všech kategoriích velmi obtížné rozlišit auta různých výrobců. Dokud aerodynamika nebyla brána tak důkladně do hry, tak se závodní stroje dost lišily, dnes aerodynamika prostě nepustí.
29. 8. 2013 21:24
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Jenže velikost spoilerů je taky přesně dána předpisy. Koukněte na různá auta skupiny C, jak se plochy jejich křídel šíleně lišily. Každý to prostě udělal tak, jak to pro daný tvar nebo trať bylo pro něj výhodné. Dneska je předepsaná plocha křídla tak malá, že prostě nikdo menší dělat nebude. A to se týká skoro všeho :-( .

Mne by samotného zajímalo, jak by dneska vypadala F1, kdyby platily předpisy z let 1973-75, nebo jak by vypadaly prototypy WEC, kdyby se na uplatnily předpisy skupiny C z let osmdesátých. Myslím, že by byly výrazně jiné, než ve své době, ale také výrazně jiné, než co jezdí dnes. Protože to je příliš omezené.
30. 8. 2013 12:39
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Dá ti to více svobody. Různé týmy na to pravděpodobně půjdou různou cestou.