Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prototyp Porsche pro Le Mans na dalších fotografiích

Jan Mička
Diskuze (18)
Porsche vydalo nové fotografie závodního prototypu LMP1. Automobilka vůz připravuje pro Le Mans 2014 a šampionát WEC 2014.

Není to poprvé, co se letos setkáváme s testovacím prototypem Porsche LMP1. Již v červnu se totiž ukázal na prvních fotografiích z testování ve Weissachu, kde vůz pilotoval Timo Bernhard. Už v té době však Porsche Motorsport myslelo na ročník 2014, kde chce zaútočit na 17. vítězství v tomto prestižním závodě. A nebude to mít rozhodně jednoduché. Ve třídě prototypů totiž Porsche nezávodilo od roku 2009.

Ani pro tuto chvíli prozatím není oficiálně potvrzeno, jaké pohonné ústrojí se bude ukrývat za sedačkou řidiče. S největší pravděpodobností však půjde o spojení zážehového agregátu a elektromotoru. V těchto šlépějích kráčí také prototypy automobilky Toyota.

Jan Mička
Diskuze (18)
30. 8. 2013 12:39
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Dá ti to více svobody. Různé týmy na to pravděpodobně půjdou různou cestou.
29. 8. 2013 21:24
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Jenže velikost spoilerů je taky přesně dána předpisy. Koukněte na různá auta skupiny C, jak se plochy jejich křídel šíleně lišily. Každý to prostě udělal tak, jak to pro daný tvar nebo trať bylo pro něj výhodné. Dneska je předepsaná plocha křídla tak malá, že prostě nikdo menší dělat nebude. A to se týká skoro všeho :-( .

Mne by samotného zajímalo, jak by dneska vypadala F1, kdyby platily předpisy z let 1973-75, nebo jak by vypadaly prototypy WEC, kdyby se na uplatnily předpisy skupiny C z let osmdesátých. Myslím, že by byly výrazně jiné, než ve své době, ale také výrazně jiné, než co jezdí dnes. Protože to je příliš omezené.
Avatar - Ham.
28. 8. 2013 18:34
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Je to hlavně o tom, že všichni se v rámci předpisů pro danou kategorii závodů snaží o aerodynamicky optimální tvar a ten je v zásadě pouze jeden. Tudíž základní tvar v F1, WEC nebo DTM je prakticky velmi podobný, spojlery stejně veliké etc. takže nebýt znaku na kapotě, válečných barev nebo třeba těch typických světlometů tak je ve všech kategoriích velmi obtížné rozlišit auta různých výrobců. Dokud aerodynamika nebyla brána tak důkladně do hry, tak se závodní stroje dost lišily, dnes aerodynamika prostě nepustí.
28. 8. 2013 13:19
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Tak šéf vývoje motorů se netajil tím, že se chce ještě vrátit k benzínům, než skončí. A teď je ideální příležitost. Co vím, nástupce R18 e-tron měl být benzínový hybrid, ale neprošel. O jiném nevím. Otázka je, jak dlouho budou schopni držet krok s R18. Nemyslím si, že by tam byly proto, aby prohrávali. Možná překvapí a přijde další diesel.

Kdyby šlo jen o Porsche, tak by to takový problém nebyl. Spíš jim dělá starosti Toyota. A může přijít někdo další. Je to samozřejmě pořád hodně o štěstí. Že nemají optimální stroj, neznamená, že nemohou vyhrát. Podle mne je lepší odejít jako vítěz, než se tam trápit se strojem, který by mohl vyhrát jen shodou okolností. Uvidíme, možná ještě nafta ukáže, zač je toho loket. :-)
28. 8. 2013 12:34
Re: maskování je zbytečné, vždyť to vypadá jak Audi R10
Zatím jsem v seriózních zdrojích ani jednou nezaznamenal, že by snad Porsche mělo nahradit Audi v Le Mans. Ostatně souboj dvou vyrovnaných automobilek, může nakonec pomoci prodejům oběma.
Faktem je, že mi to taky moc nesedí, aby koncern dlouhodobě utrácel za vzájemný duel. To když Ford vlastnící Jaguar, koupil Aston Martin koncem 80. let minulého století, tak bylo se závody Astonů ve skupině C konec z roku na rok (1989/1990), třebaže zde byly plány minimálně na další dva roky dopředu, včetně základního technického řešení a typového označení nových modelů.