je paradny uz u sucasnej generacie. Vyhradu mam voci palubke, v koncepte je to plytvanie miestom, je tam vela nevyuzitych ploch na dodatocne odkladacie priestory. Na Galaxy som najazdil par stoviek km s plnym zatazenim, dobre auto :yes:
Pokud beru R-Klasse jako crossover a ne MPV, pak právě S-max je to nejfantastičtější MPV, který mi přišlo pod ruce. Všichni velebí Mondeo, ale mě přišlo, že řízení má lepší právě S-Max. Hutný, přímý, přesný. Přitom jezdí pohodlně i na 18" (i když jsou adaptivní tlumiče ještě o něco málo lepší než pasivní, nejsou nutností), je v něm spousta místa a dvouspojka s dvoulitrem ať už v benzínu nebo naftě funguje výtečně. 2,2 nebrat...motor nepředvede o nic víc, než silnější dvoulitr a je spřaženej s obyčejným, líným, nepříliš dobrým automatem.
Nevím, jestli se bude řídit nástupce tak dokonale jako stávající model, ale naštěstí nikdo neexperimentoval se vzhledem a interiér vypadá uklizenej a čistej. tak to mám rád a Ford zřejmě má další ikonu. Za tohle palec nahoru!!! :yes:
To víš, webpaja má posunutej žebříček hodnocení. ;-) Když si přečteš, v čem si vozí zadek, tak se tomu nemůžeš divit. Ale tak zlý to opravdu není,viz. Kuba2k o kousek níž.
Sakra kluci, vždyť já chválou nešetřil. To, že je 163HP pro mě příjemnější, je fakt a Getrag dokázal odstranit problémy dvouspojky, takže je podle mě lepší než původní automat...jinak? Chvála, chvála, chvála. Asi nic mě na tom autě nefalíruje (jen ty kravský kufrový vrata by mohly bejt na elektriku) :-)
Tak tak, ono zobrať jeden z najlepších podvozkov strednej triedy (Mondeo) a využiť ho pre MPV bol dobrý nápad, ktorý umožnil S-Maxu vyčnievať nad konkurenciou.
P.S. Tento Ford má už sedem rokov a čas na ňom veľké stopy nezanechal, dizajn pôsobí stále moderne a sviežo. Hoci pojem nadčasový dizajn sa tu v diskusiách s Fordami nezvykne spájať, S-Max dokazuje opak. :yes:
Prave jsem vymenil 3 roky stary S-MAX 2.0 TDCi za FL s 2.2 v automatu. Oboje na 18"... jízdní vlastnosti jsou vzhledem k velikosti auta neskutecny, když mi v kufru nelitaji psi a vzadu nespí dcera, tak se s tím dá i solidně "vyblbnout";) Automat není vůbec spatny, radi pekne hladce, solidně rychle, v manualnim rezimu reaguje okamžitě. Nejvíc mě ale presednuti do FL překvapilo ticho - v porovnání se před FL modelem je mnohem tišší motor, aerodynamicky hluk je taky mnohem nižší. Proste si chrochtam >:D
Kdokoliv se zatím svezl (řídil), tak byl prijemne překvapený a měl pouze slova chvály.
Jako rodiny auto je to proste dokonalý ;-)
Akorát novy model vypadá o dost nižší, takže nevím jestli by se furt do kufru vešel kočárek i bez skladani. To jsem vážně ocenil.
Připojuju se k diskusi a musím potvrdit, že S MAX opravdu klame tělem. Uvnitř je místa na rozdávání, takže pokud jsme celá rodina 2 dospělí, 2 děti a pes, tak je radost kamkoli cestovat. Moje zkušenost s dieselem 2,0 120kW a poweshiftem (nebyl jsem vždy na diesel) je velmi pozitivní . . .výborná dynamika vozu (víme, že to není žádný drobeček sám o sobě) při plném naložení, řazení jde jako po másle a to vše při rozumné spotřebě (v kombinaci 7,1l, město 70%). . .a řízení je naprosto bez chyby.A verze Titanium S v bílé na 18" je velmi pěkná kombinace podrthující samotný velmi povedený design vozu . . . a ten kufr je prostě paráda.A to jsme původně chtěli SUV s pohonem 4x4, když jezdíme do "Opičích" hor, ale S Max nás jednoduše okouzlil :-)
Nemozem sa zbavit pocitu, ze to je americka kara s americkym dizajnom exterieru aj interieru a americkou elektronickou vybavou (MS Sync). Europsky bude mat asi iba podvozok a cenu (vyssiu nez v USA).
Rád bych věděl proč, pár majitelů předFL i poFL znám, najel jsem s ním pár tisíc km a přemluvit manželku na větší druhý auto mám ho i doma, jak jsem byl nadšenej.
Nerozumiem tvojej poznamke, zvlast ked ho mame doma...
...mne zasadne vadi disel pod kapotou (2xF zrejme nie je dobra koncepcia: Ford a Francuzsky motor) a to je dovod preco uz nikdy nebudem kupovat disel (vobec sa mi nepaci a manzelke je to jedno)...
....neviem ako by som to mohol bezbolestne urobit, ale Smax by som menil......za Smax s 1,6ecoboostom. Ina priajtelna alternativa zatial na trhu nie je.
V nasom pripade mi vadi len ten motor a vsetko ostatne je viac ako dobre na domace pouzitie. Velmi dobre vyzera, este lepsie jazdi, dobre sa v tom vozi, v kufri a vo dverach sa vela strati.
A tak o 2 roky budem uvazovat prave nad zmenou motorizacie, nie znacky a modelu.
Potom se ovšem připrav na průvan v peněžence.
Pro 2,0 TDCi je S-Max malina, pro 1,6 Ecoboost je to na hranicích možností. Budeš mít spotřebu o 3 až 4 litry vyšší, leda že bys jezdil stylem kloboučníka. Jestli nechceš dávat všechny vydělané peníze za benzín, budeš muset do 2,0 Ecoboost, ovšem ten je už za jiné peníze a o to myslím ale i šlo, ne?
Vždyť 1,6 EB je o 150 tis. levnější než 2,0 TDCi, co uspoříš při nákupu, dáš brzy za benzín, ale Tvůj problém.
P.S. Ford se s PSA rozvádí, do 2 let tady bude nová generace Fordích dieselových motorů.
měl jsem nové Galaxy, rok 2006, TDCi 140ps, pak Galaxy po faceliftu s TDCi 163ps automat, a po roce byla možnost vyměnit, tak jsem vyměnil za 2,0 EcoBoost 203ps s automatem a naprostá spokojenost, je to úplně o něčem jiném než nafta. Dlouhodobá spotřeba 10,8l, ale nejsem žádná brzda v provozu. Když jsem s tím byl na dovolené v Chorvatsku, tak 9,3.
S TDCi 163ps a automat do Chorvatska spotřeba 8,2, dlouhodobě 8,5 - vůbec to nejelo a pořád noha na podlaze, kdežto EcoBoost jenom lochtám, vytáčet potřebuje jenom při předjíždění, prostě těch 203 koní je znát.
Nyní jsem měl na jednu cestu (cca 300km) půjčenou Galaxy 2,2 TDCi s automatem, má to taky sílu a tah, ale ten automat mi vůbec nesedl, přišlo mi, že při řazení škube, spotřebu jsem měl 9,8, takže ani spotřeba nic moc.
Já jsem jednoznačně pro benzín.
mam uz najeto 3 tisice km v S-maxu s 1.6 EB a rozhodne ten motor nejede na hranici svych moznosti, naopak si s autem pohrava. Pro pohodovou klidnou rodinou jizdu neni potreba prekracovat 2 tisice otacek. Pokud podradim o jeden nebo dva stupne, je dynamika mnohem lepsi nez v nafte a motor neumira ani v 6ti tisicich otackach.
Dovolena probehla v horach s nalozenym autem a ani jednou jsem nepocitil nedostatek vykonu. Je potreba si uvedomit, ze S-Max s 1.6 EB je o 100 Kg lehci nez TDCi. Dale nebudu muset resit filtr pevnych castic, davat so pozor na dobrou a vetsinou i drazsi naftu atd.
Spotreba : 8.6 l/100. S naftou bych jezdil kolem 7, I kdyby byl rozdil dva litry, sel bych do benzinu.
Takze nejdriv doporucuji vyzkouset a neplacat hlouposti.
Dovolim si tvrdit, ze na spritmonitor.de je celkom reprezentativna vzorka spotreby aut.
Pre 1,6Ecoboost najdes spotreby od 8,5ltr/100km [odkaz]
Pre 2,0Ecoboost spotreby od 10ltr/100km [odkaz]
Pre 2,0 TDCi 163PS su realne normalne spotreby od 7,0ltr/100km .
Rozdiel 1,6SCTi vs 2,0TDCi 163PS pri normalnej spotrebe v nasej rodine by bol cca 1,5ltr/100km. Nech je to 2ltr.
Teda rozdiel je nieco cez 2Eura/100km. Nech je to 2,5Eur/100km.
Rozdiel v standardnom Fordovom cenniku s rovnakou vybavou (Titanium) je 2970Eur.
Tj rozdiel v cene sa mi na palive (bez zohladneni dalsich "benefitov" spojenych s dislovym motorom) vrati po cca 110000km. Zaokruhlujem v prospech tvojho tvrdenia.
Pre mna to nie je dostatocny argument po 2 rocnej skusenosti s dislovym motorom.
Ekonomicka navratnost investicie do dislu je ak nie chybnym predpokladom (nezohladnuju sa dalsie naklady na servis, len spotreba a nizsia cena nafty), tak aspon skor vecou zelani. Ja som sa pomylil (prirotou bola dostupnost, vybava auta a dostatocny vykon). Jednoducho mi disel vobec "nechuti". A vobec si nemyslim, ze setrim na prevadzke.
Inak, ak si Ford vyrobi svoj disel, drzim mu palce. Ja si ho ale aj tak nekupim.
1.6 EB v S-MAXu mám a průvan v peněžence by mi udělal akorát ten diesel. Za těch ušetřených 150tis při koupi můžu jezdit 150tis km, než by se mi ta "investice" vrátila... Vůbec nejezdím na spotřebu a jezdím za 9,5l/100km. S dieselem bych jezdil podle sprintmonitoru tak za 7,5... ty 2 litry navíc za absolutní ticho v autě a nádherně pružnej motor stojí. Klidně by mohla být i větší, podle toho, jak auto nešetříme. Jeli jsme teď na dovolenou do Itálie, celkem cca 3000km, 2 dospělí, 3 děti, kufr naplněný po strop, rakev na střeše, rychlostí, co provoz dovolil (na volný dálnici 180-200km/h), popojíždění v zácpě a spotřeba vyšla na 9,4.
Jen malá poznámka, do S-MAXe se nedává 1,6 EB 132kW, ale 118kW. Vždy mi to vrtalo hlavou, proč Mondeo i C-MAX mají dvě verze 110 a 132 a S-MAX má "jen" 118...
Možno priebeh výkonu a momentu je príjemnejší v slabšej verzii (nezriedka to tak býva) a paradoxne pre veľké a ťažké auto je vhodnejší ten slabší variant s "vyhladenejším" priebehom výkonu a momentu.