Vaše tvrzení je velmi sporné, stejně jako to, co vymysleli v Četce ohledně Transporteru :-)....Za v současnosti nejdéle vyráběné auto na světě osobně považuji Morgan 4/4... :-)
To co píšete není tak úplně pravda. Současná podoba Defenderu vychází z evoluce z roku 1983. Tato evoluce se nedá rozhodně označit za minimální změny. Současný defender má s původní první sérií společnou jen základní siluetu a koncepci pohonu. Laik by možná mohl zaměnit sérii III.(od roku '71) se současnou podobou Defenderu, i když masivní profilování přídě je dost typický znak jak třetí tak i dvou předchozích sérií.
Minimálními změnami o kterých píšete procházel Defender právě od roku 1983, jako obměny motorů a převodovek a v posledních letech i interiéru.
Tudíž se Defender prodává "jen" 30 let, a pokud bych byl hnidopich, tak bych řekl že název "defender" vznikl až na přelomu 80. a 90.let.
Jinak asi musím souhlasit se Sleeperem, protože Morgan 4/4 se vyrábí tuším od roku 1955, takže je nebo brzy bude nejdéle vyráběným vozem.
Nesouhlasím, základní technický koncept (podvozkový rám, umístění motoru, volantu, přístrojové desky, tvary a proporce hliníkové karoserie aj.) se od roku 1948 v zásadě nezměnilo. Já vím, že v roce 1983 to auto dostalo pružiny místo litových per a širší rozchod kol, technická návaznost na předchůdce je ale podle mého názoru přesto plně dostačující k tomu, aby se dalo mluvit o jedné typové řadě. Je to naprosto zásadní rozdíl třeba od Toyoty Corroly, jejíchž x generací mají společné opravdu jen jméno... Konec konců, ten brazilský busík už má taky spoustu dílů, kterými se od originálu výrazně liší, třeba vodou chlazený motor...
Základní technický koncept není relevantní - Toyota Landcruiser také používá stále rám a motor vpředu, ale rozhodně není stejný jako původní serie 20. Plus i další věci které zmiňujete nesedí, porovnejte si serii 1 s Defenderem. Vždyť právě na přístrojové desce je to nejvíce poznat, stačí se podívat na interiér Defa z roku 2004 a současného - a to vůbec nezmiňuji rozdíl od první serie, který je markatní. Stějně markatní jako právě proporce karoserie - serie 1 měla typický zapadlý čumák s nízkou kapotou, což vůbec Defender nemá, ten má vše v jedné linii. Nehledě na to že stojí na jiném půdoryse - serie jedna je kratší nižší užší a nesedí na současné 90/110/130 šasi protože původně byl 80 a 100 palcový rozchod.
Mezigenerační podobnost je tu velká, ale nejsou to stejná auta. Jezdil jsem s nimi dlouho a jednoho doma mám, tudíž jsem si rozdíly ošahal na vlastní kůži.
No, asi budete mít pravdu, ale to stejně nic nemění na tom, že řada automobiových fandů, majitelů a nakonec i výrobce se u Defíka hlásí k tomu, že to auto je přímým pokračovatelem modelu, představeného v roce 1948.
P.S. Defendera jsem řídil několikrát a vždy to byl skvělý zážitek. To auto prostě miluju!