VW Transporter není nejdéle vyráběným autem, Land Rover Defender se s minimálními změnami vyrábí již od roku 1948!
IcePickLodger
0
no, Defender tych zmien a faceliftov prekonal o dost viac nez Kombi, osobne by som sa teda priklonil z pohladu dlhovekosti k VW...
Sleeper
3
Vaše tvrzení je velmi sporné, stejně jako to, co vymysleli v Četce ohledně Transporteru 😄....Za v současnosti nejdéle vyráběné auto na světě osobně považuji Morgan 4/4... 😄
Gilgit
Pane Sleepere, i kdyz mne za predchozí kritiku nemáte rád, máte pravdu. Také podle mne je Morgan 4/4 v soucasnosti nejdéle vyrábené auto na svete.
Ve vozech Land Rover se tak dobre nevyznám, takze k tomu Defenderu se nedovedu vyjádrit.
Druhý za Morganem (nebo tretí za Defenderem ???) je podle mne Hindustan Ambassador. Tento vuz byl v letech 1954 az 1956 vyráben jako Morris Oxford Series II ve Velké Británíi a byl montovaný a pozdeji az do ted vyrábený v Indii nejdrív jako Hindustan Landmaster (1954 az 1957) a potom jako Hindustan Ambassador od roku 1957. Co na to Sleeper?
To s tím Volkswagenem je podle mne nesmysl, ledaze by se generace T1 a T2 braly jako jeden model.
To by potom T1/T2 byl starsí nez ten Hindustan, ale otázka je zda se to dá brát jako jeden model. Podle mne spís ne.
Volkswagen to ve své tiskové zpráve napsal trochu zmatene á CTK uz napsala úplnou blbost.
Doopravdy to bylo v Brazílii tak: V roce 1953 zacala v Brazílii v provizorních podmínkách v Sao Paulu montáz modelu pozdeji v Evrope oznacovaného jako T1 z evropských dílu. V zárí 1957 zacala v prostorách dnesní brazilské továrny VW výroba modelu T1 s podílem lokálních dílu 50 %, který se v dalsích letech prudce zvysoval. V roce 1975 zacala výroba druhého modelu, který byl mixem T1 a T2 a neoficiálne se mu ríká T1,5. A teprve v roce 1997 zacala v Brazílii výroba T2, který letos bude koncit. Byly to tri ruzné modely, které se ale vsechny v Brazílii jmenovaly Kombi. Ptal jsem se VW v Nemecku proc ten brazilský Kombi oznacují jako jeden model a oni mi rekli ze proto ze to byl vlastne takový plavý prechod T1-T1,5-T2.
EauRouge
2
To co píšete není tak úplně pravda. Současná podoba Defenderu vychází z evoluce z roku 1983. Tato evoluce se nedá rozhodně označit za minimální změny. Současný defender má s původní první sérií společnou jen základní siluetu a koncepci pohonu. Laik by možná mohl zaměnit sérii III.(od roku '71) se současnou podobou Defenderu, i když masivní profilování přídě je dost typický znak jak třetí tak i dvou předchozích sérií.
Minimálními změnami o kterých píšete procházel Defender právě od roku 1983, jako obměny motorů a převodovek a v posledních letech i interiéru.
Tudíž se Defender prodává "jen" 30 let, a pokud bych byl hnidopich, tak bych řekl že název "defender" vznikl až na přelomu 80. a 90.let.
Jinak asi musím souhlasit se Sleeperem, protože Morgan 4/4 se vyrábí tuším od roku 1955, takže je nebo brzy bude nejdéle vyráběným vozem.
Arese
0
Nesouhlasím, základní technický koncept (podvozkový rám, umístění motoru, volantu, přístrojové desky, tvary a proporce hliníkové karoserie aj.) se od roku 1948 v zásadě nezměnilo. Já vím, že v roce 1983 to auto dostalo pružiny místo litových per a širší rozchod kol, technická návaznost na předchůdce je ale podle mého názoru přesto plně dostačující k tomu, aby se dalo mluvit o jedné typové řadě. Je to naprosto zásadní rozdíl třeba od Toyoty Corroly, jejíchž x generací mají společné opravdu jen jméno... Konec konců, ten brazilský busík už má taky spoustu dílů, kterými se od originálu výrazně liší, třeba vodou chlazený motor...
EauRouge
0
Základní technický koncept není relevantní - Toyota Landcruiser také používá stále rám a motor vpředu, ale rozhodně není stejný jako původní serie 20. Plus i další věci které zmiňujete nesedí, porovnejte si serii 1 s Defenderem. Vždyť právě na přístrojové desce je to nejvíce poznat, stačí se podívat na interiér Defa z roku 2004 a současného - a to vůbec nezmiňuji rozdíl od první serie, který je markatní. Stějně markatní jako právě proporce karoserie - serie 1 měla typický zapadlý čumák s nízkou kapotou, což vůbec Defender nemá, ten má vše v jedné linii. Nehledě na to že stojí na jiném půdoryse - serie jedna je kratší nižší užší a nesedí na současné 90/110/130 šasi protože původně byl 80 a 100 palcový rozchod.
Mezigenerační podobnost je tu velká, ale nejsou to stejná auta. Jezdil jsem s nimi dlouho a jednoho doma mám, tudíž jsem si rozdíly ošahal na vlastní kůži.
Arese
0
No, asi budete mít pravdu, ale to stejně nic nemění na tom, že řada automobiových fandů, majitelů a nakonec i výrobce se u Defíka hlásí k tomu, že to auto je přímým pokračovatelem modelu, představeného v roce 1948.
P.S. Defendera jsem řídil několikrát a vždy to byl skvělý zážitek. To auto prostě miluju!
Gilgit
Pro Arese a LanRic: Díky za poucení, zase toho o Defenderu vím trochu víc. Jinak, jak jsem psal nahore, je taky otázka zda zda povazovat VW T1 a T2 za jeden model nebo ne.
Anonym
0
Tím pádem Jeep Wrangler je přímým následníkem Willysu a Landrover nemá šanci >😁
Ve vozech Land Rover se tak dobre nevyznám, takze k tomu Defenderu se nedovedu vyjádrit.
Druhý za Morganem (nebo tretí za Defenderem ???) je podle mne Hindustan Ambassador. Tento vuz byl v letech 1954 az 1956 vyráben jako Morris Oxford Series II ve Velké Británíi a byl montovaný a pozdeji az do ted vyrábený v Indii nejdrív jako Hindustan Landmaster (1954 az 1957) a potom jako Hindustan Ambassador od roku 1957. Co na to Sleeper?
To s tím Volkswagenem je podle mne nesmysl, ledaze by se generace T1 a T2 braly jako jeden model.
To by potom T1/T2 byl starsí nez ten Hindustan, ale otázka je zda se to dá brát jako jeden model. Podle mne spís ne.
Volkswagen to ve své tiskové zpráve napsal trochu zmatene á CTK uz napsala úplnou blbost.
Doopravdy to bylo v Brazílii tak: V roce 1953 zacala v Brazílii v provizorních podmínkách v Sao Paulu montáz modelu pozdeji v Evrope oznacovaného jako T1 z evropských dílu. V zárí 1957 zacala v prostorách dnesní brazilské továrny VW výroba modelu T1 s podílem lokálních dílu 50 %, který se v dalsích letech prudce zvysoval. V roce 1975 zacala výroba druhého modelu, který byl mixem T1 a T2 a neoficiálne se mu ríká T1,5. A teprve v roce 1997 zacala v Brazílii výroba T2, který letos bude koncit. Byly to tri ruzné modely, které se ale vsechny v Brazílii jmenovaly Kombi. Ptal jsem se VW v Nemecku proc ten brazilský Kombi oznacují jako jeden model a oni mi rekli ze proto ze to byl vlastne takový plavý prechod T1-T1,5-T2.
Minimálními změnami o kterých píšete procházel Defender právě od roku 1983, jako obměny motorů a převodovek a v posledních letech i interiéru.
Tudíž se Defender prodává "jen" 30 let, a pokud bych byl hnidopich, tak bych řekl že název "defender" vznikl až na přelomu 80. a 90.let.
Jinak asi musím souhlasit se Sleeperem, protože Morgan 4/4 se vyrábí tuším od roku 1955, takže je nebo brzy bude nejdéle vyráběným vozem.
Mezigenerační podobnost je tu velká, ale nejsou to stejná auta. Jezdil jsem s nimi dlouho a jednoho doma mám, tudíž jsem si rozdíly ošahal na vlastní kůži.
P.S. Defendera jsem řídil několikrát a vždy to byl skvělý zážitek. To auto prostě miluju!