Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen ukončí výrobu Kombi v Brazílii limitovanou edicí 600 vozů

10 komentářů

Sleeper
Vaše tvrzení je velmi sporné, stejně jako to, co vymysleli v Četce ohledně Transporteru 😄....Za v současnosti nejdéle vyráběné auto na světě osobně považuji Morgan 4/4... 😄
Gilgit
Pane Sleepere, i kdyz mne za predchozí kritiku nemáte rád, máte pravdu. Také podle mne je Morgan 4/4 v soucasnosti nejdéle vyrábené auto na svete.

Ve vozech Land Rover se tak dobre nevyznám, takze k tomu Defenderu se nedovedu vyjádrit.

Druhý za Morganem (nebo tretí za Defenderem ???) je podle mne Hindustan Ambassador. Tento vuz byl v letech 1954 az 1956 vyráben jako Morris Oxford Series II ve Velké Británíi a byl montovaný a pozdeji az do ted vyrábený v Indii nejdrív jako Hindustan Landmaster (1954 az 1957) a potom jako Hindustan Ambassador od roku 1957. Co na to Sleeper?

To s tím Volkswagenem je podle mne nesmysl, ledaze by se generace T1 a T2 braly jako jeden model.

To by potom T1/T2 byl starsí nez ten Hindustan, ale otázka je zda se to dá brát jako jeden model. Podle mne spís ne.

Volkswagen to ve své tiskové zpráve napsal trochu zmatene á CTK uz napsala úplnou blbost.

Doopravdy to bylo v Brazílii tak: V roce 1953 zacala v Brazílii v provizorních podmínkách v Sao Paulu montáz modelu pozdeji v Evrope oznacovaného jako T1 z evropských dílu. V zárí 1957 zacala v prostorách dnesní brazilské továrny VW výroba modelu T1 s podílem lokálních dílu 50 %, který se v dalsích letech prudce zvysoval. V roce 1975 zacala výroba druhého modelu, který byl mixem T1 a T2 a neoficiálne se mu ríká T1,5. A teprve v roce 1997 zacala v Brazílii výroba T2, který letos bude koncit. Byly to tri ruzné modely, které se ale vsechny v Brazílii jmenovaly Kombi. Ptal jsem se VW v Nemecku proc ten brazilský Kombi oznacují jako jeden model a oni mi rekli ze proto ze to byl vlastne takový plavý prechod T1-T1,5-T2.
Avatar - EauRouge
EauRouge
To co píšete není tak úplně pravda. Současná podoba Defenderu vychází z evoluce z roku 1983. Tato evoluce se nedá rozhodně označit za minimální změny. Současný defender má s původní první sérií společnou jen základní siluetu a koncepci pohonu. Laik by možná mohl zaměnit sérii III.(od roku '71) se současnou podobou Defenderu, i když masivní profilování přídě je dost typický znak jak třetí tak i dvou předchozích sérií.
Minimálními změnami o kterých píšete procházel Defender právě od roku 1983, jako obměny motorů a převodovek a v posledních letech i interiéru.
Tudíž se Defender prodává "jen" 30 let, a pokud bych byl hnidopich, tak bych řekl že název "defender" vznikl až na přelomu 80. a 90.let.
Jinak asi musím souhlasit se Sleeperem, protože Morgan 4/4 se vyrábí tuším od roku 1955, takže je nebo brzy bude nejdéle vyráběným vozem.
Avatar - Anonym
Anonym
Tím pádem Jeep Wrangler je přímým následníkem Willysu a Landrover nemá šanci >😁
Gilgit
Pro Arese a LanRic: Díky za poucení, zase toho o Defenderu vím trochu víc. Jinak, jak jsem psal nahore, je taky otázka zda zda povazovat VW T1 a T2 za jeden model nebo ne.
Arese
No, asi budete mít pravdu, ale to stejně nic nemění na tom, že řada automobiových fandů, majitelů a nakonec i výrobce se u Defíka hlásí k tomu, že to auto je přímým pokračovatelem modelu, představeného v roce 1948.
P.S. Defendera jsem řídil několikrát a vždy to byl skvělý zážitek. To auto prostě miluju!
Avatar - EauRouge
EauRouge
Základní technický koncept není relevantní - Toyota Landcruiser také používá stále rám a motor vpředu, ale rozhodně není stejný jako původní serie 20. Plus i další věci které zmiňujete nesedí, porovnejte si serii 1 s Defenderem. Vždyť právě na přístrojové desce je to nejvíce poznat, stačí se podívat na interiér Defa z roku 2004 a současného - a to vůbec nezmiňuji rozdíl od první serie, který je markatní. Stějně markatní jako právě proporce karoserie - serie 1 měla typický zapadlý čumák s nízkou kapotou, což vůbec Defender nemá, ten má vše v jedné linii. Nehledě na to že stojí na jiném půdoryse - serie jedna je kratší nižší užší a nesedí na současné 90/110/130 šasi protože původně byl 80 a 100 palcový rozchod.
Mezigenerační podobnost je tu velká, ale nejsou to stejná auta. Jezdil jsem s nimi dlouho a jednoho doma mám, tudíž jsem si rozdíly ošahal na vlastní kůži.
Arese
Nesouhlasím, základní technický koncept (podvozkový rám, umístění motoru, volantu, přístrojové desky, tvary a proporce hliníkové karoserie aj.) se od roku 1948 v zásadě nezměnilo. Já vím, že v roce 1983 to auto dostalo pružiny místo litových per a širší rozchod kol, technická návaznost na předchůdce je ale podle mého názoru přesto plně dostačující k tomu, aby se dalo mluvit o jedné typové řadě. Je to naprosto zásadní rozdíl třeba od Toyoty Corroly, jejíchž x generací mají společné opravdu jen jméno... Konec konců, ten brazilský busík už má taky spoustu dílů, kterými se od originálu výrazně liší, třeba vodou chlazený motor...
IcePickLodger
no, Defender tych zmien a faceliftov prekonal o dost viac nez Kombi, osobne by som sa teda priklonil z pohladu dlhovekosti k VW...
Arese
VW Transporter není nejdéle vyráběným autem, Land Rover Defender se s minimálními změnami vyrábí již od roku 1948!