Novinky
mel jsem moznost se s leafem projet a řeknu ti, že by jsi velmi rychle změnil názor. jede to fakt super 😉 zátah od nuly do maxima. fakt velmi zajímavý povození... :yes: :yes: :yes:
no nizsi spotrebni dan, kazdej litrik nafty ma spotrebku o cca 2 korunky nižší nez benzin, a to v drtive vetsine státu EU, nekde je ten rozdil i o hodne vetsi nez v CR
no jak je to jen mozne ze takova hnusna elektricka sekacka slavi uspech, vzdyt tu prece spousta lidi tvrdi jak je to slepa vetev co nemůže proste uspet >😁
Jo takže tohle auto NENÍ na výlety, tedy je na nic, protože k němu musíš mít druhé auto, které na výlety JE.
Zase hromada zbytečných žvástů.
Až bude Leaf za polovinu a dojede 2x tak daleko, tak OK. A třeba to zvládnou. Ale zatím je to fakt jen pro elektronadšence a jako druhý vozeň do rodiny. A navíc, bez dotace ani ránu.
Zase hromada zbytečných žvástů.
Až bude Leaf za polovinu a dojede 2x tak daleko, tak OK. A třeba to zvládnou. Ale zatím je to fakt jen pro elektronadšence a jako druhý vozeň do rodiny. A navíc, bez dotace ani ránu.
Lehce zvýhodněná nafta má mnohem širší dopad a to i na ty, kteří jezdí benzínem. Protože drtivá většina dopravy (zboží, osob, ..) využívá právě tu naftu. Tedy následně i lidé méně platí za zboží, dopravu, apod.
Jaké konkrétní podpory nafty? Zelenou naftu v rámci zemědělství? Že jezdí v ČR dva kusy je pěkné, ale těžko lze popřít fakt, že za velkými prodeji stojí právě země se znatelným zvýhodněním pro elektromobily...
vladni podpory jsou na kde co, v EU třeba na naftu, videl jsem v CR (Praze) jiz dva, a zadnou vladni podporu pokud vim v CR na Leaf nemame
Pretože každá továreň musí vyrábať len jediný model a vyťažovať ním všetky svoje kapacity, že...
Si ho kup woe a nemel tady pořád jen ty svoje teorie...
Ale ty na něj nemáš - to hovoří o jeho dostupnosti.
A stejně bys ho nekoupil, protože až by šlo do tuhého, nikam bys s tím nedojel.
Ale říkám opět - buď chlap a předveď se nám - kup ho a podpoř rozvoj elektromobility >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Ale ty na něj nemáš - to hovoří o jeho dostupnosti.
A stejně bys ho nekoupil, protože až by šlo do tuhého, nikam bys s tím nedojel.
Ale říkám opět - buď chlap a předveď se nám - kup ho a podpoř rozvoj elektromobility >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Tak je málinko rozdiel zabudnúť dobiť si mobil a auto s ktorým nedôjdeš domov nee? >😒] . Necháp to zle, ja niesom odporca tejto technológie, no vadia mi jej (aktuálne) nedostatky, skôr je pre mňa zaujímavá koncepcia hybridu ako pure elektromobilu. Skrátka jazdiť s pocitom že neviem či dôjdem je pre mňa dosť deprimujúca... Myslím, že lepšia je koncepcia range extendru kde máš "nabíjačku" priamo na palube. 😄
Proč dělat něco jednoduše, když to jde složitě a ještě to nabízí příležitostí k podvodům, že? 8-s
Na benzínku idem pár krát do mesiaca kdežto tento conecting by som musel absolvovať každý deň... Na benzínke navyše riešim aj ďalšie veci (kontrola tlaku v pneu, doplnenie vody do ostrekovača, kupujem cigarety >😒] ...), takže to pre mňa nieje otravné. No predstava, že zaparkujem v garáži vypustím deti ktoré sa rozbehnú kade tade, musím vybrať napr. nákup, treba mi napr. na wc no najprv "musím" pripojiť kábel... :no: 8-s nie, ďakujem, keď bude bezkáblové (indukčné) nabíjanie bežný alebo jemne nadštandardný prvok tak mením názor a do mesta rozhodne super vec. :yes:
Pre mňa je proste nepredstaviteľné, že mám prísť domov, zaparkovať auto a starať sa ešte o nabíjanie lebo keď to nespravím tak sa zajtra ráno môžem dostať do práce leda tak taxíkom... 8-s
na delší trasy mam letadla, vlak nebo autobus, a kdybych nahodou potreboval třeba 1-2x do roka auto na delší cestu, tak není zadnej problém si ho pronajmout, cenove je to naprosto smesne oproti tomu co takove auto stoji celkove
drtiva většina lidi ma auto prave tak, ze jim nevydelava, ale jen tezce prodelava, vcetne me
drtiva většina lidi ma auto prave tak, ze jim nevydelava, ale jen tezce prodelava, vcetne me
To máš pravdu, ale na druhou stranu si ekonomové Nissanu musí nad takovým využitím kapacit rvát vlasy.
kolik dieselu ma spotřebu 5 na 100? nezapomínej ze na naftu jezdi vpodstate cela nakladni doprava, jo tam ty miliony skacou jedna basen 😄 navíc co je podstatne, v CR na Leaf zadny dotace nejsou, kdesto na naftu tu proste ty 2 kacky na litru jsou, v CR je proste zvyhodneny naftak a elektromobil nikoliv 😉
Podobně jako u nás slavily úspěch fotovoltaické elektrárny na polích. Zadotuj CD Ivety Bartošové a taky se budou dobře prodávat.
Spočítaj si (aspoň teoreticky) všetky možné zľavy a úľavy na počet predaných Leafov a porovnaj s 2 korunami na každom predanom litri nafty. Hádaj, na ktorej kôpke je viac peňazí...? To sa naozaj nedá porovnávať, ale v opačnom garde ako ty tvrdíš. Zvýhodnenia Leafu sú len odrobinkou...
Ano, nafta je zvýhodněná, ale co v některých státech předvádí, se s tím nedá měřit. Částky šly až k půl milionu. Ať už šlo o úlevy na registračních poplatcích, daňové odpisy atd. Nemluvě o dalších dočasných zvýhodněních, které majitelům usnadní život.
me se Leaf libi, podle me super auto a za ne zas tak velkej peniz, tusim asi 720 tisic 😄 ten první post mel vyznit trosku ironicky 😄
Nech je to auto akokolvek dobre a mohlo by dostat aj 1 s * v kazdom teste - je neskutocne skarede, bez sance byt adeptom na kupu.
I ked ucel svati prostriedky, tuto sa vsak pan farar presvatil az na hrob elegancie.
I ked ucel svati prostriedky, tuto sa vsak pan farar presvatil az na hrob elegancie.
... ale na el. vozy se těším, až budou za 1/3 ceny normálního, budou mít dojezd 1000km a půjdou dobít na 80% za 10 minut, tak budu první co si nějaký pěkný elektro mobil koupí a nedělám si srandu. Jen to prostě ještě chce nějaký čas, protože Leaf je použitelný pouze jako druhý vůz a abych měl druhý auto za 700 tisíc, tak na to opravdu nemám.... to si raději koupím ojetinu za 150 a smířím se s cenou 2-3Kč za Km, což mi vychází na pěkných cca 280 tisíc Km za cenu Leafu a než to s tím autem po městě najezdím, tak se 4x rozpadne, takže Leaf je prostě jen pro zelený magory co maj dost peněz a stojí jim doma ve dvoj-garáži vedle Leafu Range Rover. Ale kupujte to, čím víc tím líp, protože teprve až se to bude dobře a hlavně hodně prodávat, tak teprve potom se cena sníží a pak teprve přijdu na řadu já....
PS: Sorry, že jsem tak rozepsal, vlastně jsem jen sdělil zřejmé, takže jsem si to vlastně mohl nechat pro sebe 😄
PS: Sorry, že jsem tak rozepsal, vlastně jsem jen sdělil zřejmé, takže jsem si to vlastně mohl nechat pro sebe 😄
Doprava zbozi sa da zvyhodnovat aj inak, nie len propagaciou najskodlivejsieho paliva sucasnosti.
Někteří lidé auto na výlet nepotřebují vůbec, co naopak chtějí je něco jako Leaf. Říká se tomu cílová skupina...
Na výlet po Čchách dojezd stačí. Co chybí je síť nabíječek.
Pak je skupina lidí kteří auto nepotřebují vůbec protože dál se dá lépe dojet autobusem, vlakem, letadlem a pak si půjčit auto na místě podle potřeby.
Ano, ano. Až bude stát půlku a dojede 2x dál. Tou dobou budou určitě auta na spalovací motor stát taky půlku a dojedou 2x dál než nyní že 😄
Mimochodem máš představu jakou má Leaf výbavu? Podobná auta se pod 500-600 tisíc taky nevejdou.
Na výlet po Čchách dojezd stačí. Co chybí je síť nabíječek.
Pak je skupina lidí kteří auto nepotřebují vůbec protože dál se dá lépe dojet autobusem, vlakem, letadlem a pak si půjčit auto na místě podle potřeby.
Ano, ano. Až bude stát půlku a dojede 2x dál. Tou dobou budou určitě auta na spalovací motor stát taky půlku a dojedou 2x dál než nyní že 😄
Mimochodem máš představu jakou má Leaf výbavu? Podobná auta se pod 500-600 tisíc taky nevejdou.
Cca před dvěma měsíci byl rozhovor na automotive news s vicepresidentkou Nissanu pro EV, kde byla dotázána, zda budou stavět další továrnu na elektry a ona přiznala, že původní plány na prodeje byly násobně větší a že prodeje nejdou tak, jak se čekalo a že tedy zatím ne, protože i tak mohou vyrábět desetkrát víc než dnes a že se Nissan nyní bude plně soustřeďovat na alespoň částečné vytížení již postavených kapacit a hledat synergie s Renaultem. Jinak řečeno, velké oči, realita je úplně jinde. Konec konců je veřejným tajemstvím, že za vyhazovem Tavarese jsou mimo jiné jeho spory s Ghosnem o EV, Ghosn je tlačí hlava nehlava, Tavares chtěl zabrzdit, protože viděl skomírající prodeje a ztráty Renaultu v této oblasti, které jsou značné.
někdo kdo si koupi elektromobil je pravdepodobne smirenej s tim ze to holt na tu zásuvku zapojit musí 😉 jak často si zapomínáš dobijet třeba telefon?
jestli je to protebe otravne, tak si holt elektromobil nekupuj, nemá cenu ti psat duvody proc jo, kdys ti vadi takova blbost, proste elektromobil nechces, není protebe vhodnej a tim to konci :-!
jestli je to protebe otravne, tak si holt elektromobil nekupuj, nemá cenu ti psat duvody proc jo, kdys ti vadi takova blbost, proste elektromobil nechces, není protebe vhodnej a tim to konci :-!
pro tebe mozna, ja kupříkladu po mestech svim autem nejezdim temer vůbec a radsi využiju taxi
novice > hele jako jestli mas potrebu si hledat duvody proc jezdit jen autem, tak si je hledej, ja takove blbosti neresim :-! kazdem ma holt jiné priority
Ty nemas hospodyni, ktera tohle vsechno za tebe dela (krom toho wc i kdyz i tam by mohla pomoct) >😁 Nechapu 8-s 😄
Takze ten cas neztratis dopravou na a z nadrazi, pripadne prestupovanim ci dost beznym zpozdenim na nasich drahach? A to se bavime jen o velkych mestech, kamkoliv z a do mensich mist by ta doprava byla mnohem komplikovanejsi.
Jinak teda nechapu, proc vlastne mas auto >😁
Jinak teda nechapu, proc vlastne mas auto >😁
auto ale nejsou jen naklady na benzin, ja mam u auta naklady cca 3.5kacky na kilak za palivo, davam 50:50 E85 a N95 a spotřebu mam do 11, takze 1 cesta do brna je ume rekneme okolo 7kil, ale pokud jedu sam nebo ve 2, tak proc bych to resil autem, za tech 7 kil se ve dvou dostanu tam a zpet s SAckama co jezdej kazdou chvili
uspora casu? hodina sem, hodina tam, naopak kdys nesedim za volantem, tak mam spoustu casu navíc kterej nemusim věnovat tomu rizeni
uspora casu? hodina sem, hodina tam, naopak kdys nesedim za volantem, tak mam spoustu casu navíc kterej nemusim věnovat tomu rizeni
200 kilaku zajedes dejme tomu za 600 autem (i za 400), nehlede na usporu casu.
S tou ekologii... pokud bys mel volit topeni uhlim nebo elektrinou, vitez by byl jasny, uhli vyjde levneji.
S tou ekologii... pokud bys mel volit topeni uhlim nebo elektrinou, vitez by byl jasny, uhli vyjde levneji.
Tak s tim bych asi problem nemel, vjet do garaze a pripojit kabel, pokud tedy pomineme jiny zpusob nabijeni. Zase bych treba nemusel zajizdet na benzinku. Je to neco za neco.
tak ja nejsem moc ekologicky smyyslejici clovek, moje ekologie konci tam kde me to usetri/vydela nejake peníze
v Ostrave nevim co bych delal, a do Brna asi busem, nervovat se nekde na D1 fakt nemusim 😄 ale ikdyby, tak do Ostravy bych to urcite vzal vlakem, pekne Prndolinem do luxusky, i ten listek za litr + taxik by me vysel porad levnejc nez autem
v Ostrave nevim co bych delal, a do Brna asi busem, nervovat se nekde na D1 fakt nemusim 😄 ale ikdyby, tak do Ostravy bych to urcite vzal vlakem, pekne Prndolinem do luxusky, i ten listek za litr + taxik by me vysel porad levnejc nez autem
Takze napr. Praha-Brno, Brno-Ostrava atd. jedine vlakem ci busem? Letadlo ani v uvahu neberu, to asi moc ekologicky nevyjde.
S tim najezdem max. 150 km behem tak dlouhe doby jsi ale pravdepodobne pomerne extrem, kdyz nepocitam starsi lidi, kteri jezdi jen do obchodu a kostela. Vetsina mladsich lidi jezdi urcite alespon 1x rocne dal (a z5).
proste pro tebe elektroauto není a tak si dal jezdi s dieselem 😉 ja třeba za poslední 4 roky nejel se svim autem trasu delší nez 150km, a pak mělo odpocinej minimalne 1-2 dny, s peugeotem Ion jsem naprosto vpohode zvladl (naprosto vpohode ne, posledních 5km na chodov us to blikalo cervene) trasu Trutnov-Praha a po vejkendu zase zpet a to je 60% te trasi cca 140km tvorene dalnici
je evidentni ze tebe elektromobil zajima jen jako nastroj kde vyblejes názory v diskuzích jak je to spatne a nevyplati se to, no a co, tak se to nevyplati, tobe to muze bejt u zadele jestli se to vyplati , nebo ne 😉
je evidentni ze tebe elektromobil zajima jen jako nastroj kde vyblejes názory v diskuzích jak je to spatne a nevyplati se to, no a co, tak se to nevyplati, tobe to muze bejt u zadele jestli se to vyplati , nebo ne 😉
Napriklad znizenim dialnicnych poplatkov, danovym zvyhodnenim, priamymi dotaciami, podporou inych paliv. Moznosti je vela.
a ty presne vis jak je ta fabrika vytizena, nebo jestli třeba není teprve ve zkusebnim provozu?
Nebudu se tu s tebou dohadovat o spotřebě, i kdyby to bylo 20 litrů, pořád jsi přes milion km.
Říkal jsi, jak je nafta dotovaná. Já jen říkám, že je to řádově jinde, než jak předvádí některé státy EU u elektrických aut. Souhlasil jsem s tebou, jen jsem to chtěl dát do nějaké perspektivy. Pokud vezmeme městské auto, což odpovídá zaměření Leafu, a nájezd 150 tisíc km, což je podle mne rozumné u městského auta, tak ti to vychází na dotaci 15 tisíc Kč. Klidně si to můžeš přepočítat pro jinou spotřebu, já si myslím, že s městským autem by ses mohl do 5 litrů vejít (proto jsem si to číslo původně vybral). Ne že bych s tím měl zkušenosti, do města preferuji benzín. Pro 7 litrů to vychází 21 tisíc.
Nákladní dopravu sem netahej. Jsou snad elektrické tahače? Zvýhodňuje je někdo? Více k pointě, je Leaf tahač, nebo alespoň dodávka? Naprosto mimo diskuzi.
Úplně nakonec, také neplatíš spotřební daň za elektřinu, kterou použiješ k nabíjení automobilu. Takže s tímhle pohledem na zvýhodňování nafty se můžeš také dívat na elektřinu jako na zvýhodněnou formu energie. To jen pro zamyšlení. To samé v ČR platí pro CNG.
Říkal jsi, jak je nafta dotovaná. Já jen říkám, že je to řádově jinde, než jak předvádí některé státy EU u elektrických aut. Souhlasil jsem s tebou, jen jsem to chtěl dát do nějaké perspektivy. Pokud vezmeme městské auto, což odpovídá zaměření Leafu, a nájezd 150 tisíc km, což je podle mne rozumné u městského auta, tak ti to vychází na dotaci 15 tisíc Kč. Klidně si to můžeš přepočítat pro jinou spotřebu, já si myslím, že s městským autem by ses mohl do 5 litrů vejít (proto jsem si to číslo původně vybral). Ne že bych s tím měl zkušenosti, do města preferuji benzín. Pro 7 litrů to vychází 21 tisíc.
Nákladní dopravu sem netahej. Jsou snad elektrické tahače? Zvýhodňuje je někdo? Více k pointě, je Leaf tahač, nebo alespoň dodávka? Naprosto mimo diskuzi.
Úplně nakonec, také neplatíš spotřební daň za elektřinu, kterou použiješ k nabíjení automobilu. Takže s tímhle pohledem na zvýhodňování nafty se můžeš také dívat na elektřinu jako na zvýhodněnou formu energie. To jen pro zamyšlení. To samé v ČR platí pro CNG.
Při spotřebě 5 litrů na 100 km to máme 0,1 Kč na kilometr. Tedy 450 tisíc korun odpovídá 4,5 milionu kilometrů ujetých na naftu. Skutečně si myslíš, že víc dostal do kapsy majitel vozu s naftovým motorem? A to je jen úleva na registračním poplatku.
Ano dojezd je limitující ale tohle auto není na výlety (jako jsem ho použil já) ale do města či předměstí a na to úplně stačí.
Počítá se s nabíjením přes noc nebo ze sítě rychlonabíječek. Já použil stojan u mariny 😄
Lidé proberte se, automobilový svět nejsou jen Čechy. Nissan a Leaf zná celý svět.