Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Porsche Panamera Diesel 2014 poskytne 221 kW a 649 N.m

81 komentářů

Avatar - poterienko
poterienko
Je to stále single turbo, nebo se jedná o starý známý biTDI?
_MT_
To myslím ještě neuvedli. Dříve jsem se ptal, proč nepoužívají silnější šestiválec Audi a prý se do Panamery nevejde, jak je, protože se s ním na začátku nepočítalo. Takže očekávám, že na motoru/ autě zapracovali a nasoukali ho tam. 😄 Kdyby měli takhle silný šestiválec s jedním turbem, pravděpodobně bychom ve faceliftované A8 viděli verzi s řekněme 200 kW. V8 přeci jen V6 trochu odskočila.
Avatar - poterienko
poterienko
Nenapadlo mne, že bude biTDI výrazně větší. Je škoda, že se nedává i to A4, kde by konkurovala 335d od BMW.
_MT_
Kdyby se dával do A4, tak to bude S4 diesel. Zatím se silnějšími diesely e😜erimentují jen u Q.

Také mě to nenapadlo. Ale nemusí být výrazně větší, aby se tam nevešel. Stačí trochu na špatném místě.
Avatar - poterienko
poterienko
Mě by bylo osobně fuk, jak by to označovali 😁. Ona se sice dá klasická 3.0TDI na podobný výkon upravit, ale už to není holt ono.
Na druhou stranu pokud se do A4 vejde V8...
_MT_
Tak Audi s tímhle mít problém nebude. Pro podélně uložené motory mají jednu platformu (pomíjím Q7 a její PL71). Motor museli vyvinout tak, aby si tam sednul.
Avatar - poterienko
poterienko
Tak dle informací na konkurenčním webu se nejedná o biTDI.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Skoro stejnej výkon jako z furt eště novýho biTDi vydolovali z běžnýho 3.0 TDi? Dobrý :yes😒br /> Je fakt že už je ohlášenej 200 kW čtyřválec 2.0 takže z tohohle úhlu pohledu..
Avatar - poterienko
poterienko
Jak jsem psal, umí to i úpravci, tak co by to nezvládli v Porsche (VW).
_MT_
On to problém není, pokud ti jde jen o výkon. Jen automobilkám typicky nejde jen o výkon. Velkou překážkou bývá odezva na pokyny akcelerátoru.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Otázka je proč. V koncernu maj povedený biTDi s podobnym výkonem, nechápu proč věnujou čas a peníze vývoji další verzi motoru se stejnym výkonem :no:
Makovnik
Lebo CO2 a Euro6.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nesmysl. Jak V6 3.0 TDi 180 kW tak BiTDi 230 kW je úplně novej proti staršímu o 30 kg lehčí motor z grafitový slitiny s SCR katalyzátorem kterej šel do prodeje někdy před 2 rokama (verze BiTDi od ledna 2012). Samozřejmě počítá s přechodem na Euro 6. Kdyby ne museli by bejt u audi šílený. Je pro něj připravená další evoluce a proto mi přijde dělat totéž i jinou cestou trochu na hlavu. Místo aby povedenej novej motor šířili do dalších modelů radši vyvinou druhej podobnej postavenej na stejnym základu kterej má dost podobný parametry. Neni to v historii VW zdaleka poprvé kdy maj dva motory stejnej nebo hodně podobnej výkon ale hledem k nákladum na vývoj je to docela na hlavu
Avatar - Ham.
Ham.
Současné biTDI bude u Audi brzy nahrazeno a zůstalo by jen v Panameře a navíc se do Panamery nevejde.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Čim nahrazeno? Vždyť ho ani nezačali pořádně používat je to rok a půl starej motor a dává se jen do pár modelů
Avatar - Ham.
Ham.
E-booster (el. kompresor) plus jedno turbo, plus navýšení vstřikovacích tlaků. Ten by se do Panamery měl bez problémů vejít.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Že by kompresor místo turba ubral místo? To mi přijde docela vtipný >😒]
Aby sme si rozuměli. Použití kompresoru může funkčně bejt dobrej nápad, co se týče úspory prostoru mi to přijde spíš blbost.
Navíc tak za 2 roky stejně bude nová Panamera na unifikovaný MQB takže tam už problémy nebudou určitě 😄
Avatar - Ham.
Ham.
ubral, je to v podstatě součástka jen něco většího průměru než hadice, které k ní přivádí/odvádí vzduch.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně ale mluvíme vo motorovym prostoru pětimetrovejch aut. BMW přitom zvládá dávat svý biturba (nebo dneska dvoukomorový turba) skoro do všeho a to by měl bejt řadovej motor na uložení spíš prostorově náročnější
_MT_
U prototypu, který jsem viděl, měl samotný kompresor asi dvojnásobný průměr než hadice. Ale byl umístěn vpředu u hada skoro na úrovni kliky místo mezi hlavami.
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, po pravé straně při čelním pohledu, nad startérem kde vlastně využívá mrtvý prostor.
_MT_
Kompresor nemusíš mít na svodech, takže máš větší svobodu v jeho umístění. Pochybuji, že problémem byl holý motor (tedy vana, skříň, blok a hlavy). Problém podle mne půjde od dalšího turba, tedy jiných svodů. Nechce se mi ty motory porovnávat, ale jak jsem napsal, stačí málo na špatném místě.

Chtěl jsi spíš napsat MSB. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně z MLB přejde na Modularer Standardantrieb Baukasten. Sorry 😄
_MT_
Dnešní Panamera nemá MLB. To si pleteš s menšími Bentley, tam je plánovaný přechod z MLB na MSB.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jsou takový dny 8-s >😁
_MT_
Už je nějaký termín? Už se o tom mluví delší dobu a v minulosti se zatím nikomu tenhle systém nepovedlo uspokojivě rozchodit, takže jsem celkem zvědavý.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Třeba překvapěj ale myslim že zatim to zas tak žhavý nebude..
ryccardo
A kdo ho ohlašuje? Pokud vím tak koncern připravuje 2,0 biTDI 170 kW o 200 kW variantě jsem nikde neslyšel.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zrovna koncern. Prej ho budou mít v novym Passatu kterej. I když asi ne hned vod začátku. 170 kW bude mít i 25d a možná už ve Frankfurtu bude nová Alpina D3, ta bude mít určitě taky nějak tak. Stará měla 157 kW a 😁 třílitr má nově 257 kW. Najednou to poslední dobou děsně letí nahoru :yes:
ryccardo
Však taky VW potřebuje silnej diesel jako sůl. Ten chabruz motor se 125 kW (nově teda 135 kW) není motor hodnej do aut jako Passat, Superb nebo Octavia RS (jakožto vrcholová naftová motorizace)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo zdá se že během týhle generace chtěj konečně dohnat konkurenci a vyrovnat se jí. Tak na to sem docela zvědavej >😒]
_MT_
Pokud systém s elektrickým kompresorem rozchodí, tak se dají dělat divy. Bude to nový klacek na klasického nepřítele, odezvu. Těžko ale říct, kdy se 100 kW na litr dočkáme. A rozhodně se netěším na ztrátu šesti- a více válců. Kolik lidí si totiž bude kupovat 300, nebo 400 kW motory.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tolik kolik dneska? Teda hodně málo? 😄
Jo možná se dočkáme hodně velkýho posunu, i když popravdě v posledních letech je evoluce pohonnejch rychlá snad až moc >😒]
_MT_
Já ti nevím. Vem si střední třídu, motory kolem 150-180 kW považuji za velmi příjemné volby, dokáži si obhájit i 225 kW, i když to už začíná být opravu dost (na běžnou jízdu), ale 300 kW? Lze předpokládat, že nabídka zůstane velmi podobná, takže vlastně pořád lezeš výš a výš, do dražších a dražších verzí. Jsem pro větší účinnost, ale krást mi válce, to jsme si nedomluvili. 😄

Zrovna v ČR se větší motory prodávají nadprůměrně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Účinnost motorů se poslední dobou zvyšuje málem e😜onenciálně takže brzy budeme asi děkovat za cokoli víc než 3 válce >😒]
_MT_
Pokud vím, ve Vídni jen prohlásili, že tyhle technologie (elektrický kompresor, 3k barové vstřikování, variabilní řízení ventilů) budou v příští generaci EA288. Ne, že nová generace bude už v Passatu. Pro Passat oznámili plug-in hybrid. EA288 je asi rok. Je pravda, že u VW mají motory nezřídka životní cyklus kolem dvou let, ale žádný termín jsem nezaznamenal.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já konkrétní termín taky nezaznamenal. Jen že se to stihne do příští generace Passatu, což může bejt i docela zadlouho >😒]
Rozhodně těch 170 kW z dvoulitru tu bude příští rok (minimálně vod Alpiny a BMW) takže 221 kW z třílitru u Porsche neni vlastně nic mimořádnýho 😉
ryccardo
VW to má přeci v plánu taky na příští rok. Sice asi zatím pro dražší káry typu Phaeton, Tuareg eventuelně Cayenne. Do Passata bych to čekal tak 2015.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo vidim to podobně. Systém BMW kdy novej motor dává rovnou do všech modelů se mi ale líbí víc 😄
_MT_
Zajímavé.
_MT_
Jsem celkem zvědavý, jaká bude po faceliftu. Na papíře nic pro mne, o to větší překvapení bylo, jak příjemného společníka jsem našel v původním provedení. Pěkně na klasických pružinách. Z dálky možná člověk tuhle volbu nechápe, ale po projetí nelze než uznale pokynout hlavou.
Avatar - Dinar
Dinar
Kouzlo základních verzí, mně z panamer nejvíc zaujala V6 benzin, ano trochu tomu chybí výkon, ale jízdně je to perfektní, při dané velikosti auta až neuvěřitelně dobré, panamera turbo je proti V6 těžkopádný parník. Dýzl pořád v porschi nějak nemůžu zkousnout, na cestování to díky krouťáku bude lepší, ale charakter benzinu mi prostě ke značce sedí lépe.
_MT_
Také bych dal přednost benzínovému šestiválci. Pro dieselovou hovořilo hlavně ZF. 😄 Nicméně to auto funguje. Srdce může protestovat, ale hlava má problém najít nějaké nedostatky. Motor samotný sice moc potěšení nepřinese, ale na druhou stranu auto ani nezkazil. A řídit ho je pořád větší potěšení, než řídit předfaceliftový hybrid.
adamzprahy
:yes:
Murfyjun
upřímně by mě zajímal tvůj názor, vzhledem k tvým technickým znalostem, proč ta preference ZF před PDK. Ale bohužel jsem trochu "out of date" tak se to už asi nedozvím 😢 P.S. a myslím to celé vážně, nehledej žádný sarkasmus prosím.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tipuju trochu jinak poladěný Bi-TDi. Že bude biturbo TDi nás informovali roky dopředu, kde by se najednou vzalo jednoturbo s takovym výkonem a krouťákem >😒]
Jo když už ho maj maj ho dávat do všeho tak jako BMW :yes:
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
než odpornou Pnameru
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak nebychuj a přestaň furt vopakovat že radši A6 Bi TD než Porsche a než Ferrari a já nevim co eště >😁
Jinak Panamera je velikostně A8 a ne A6. Jen abys věděl >😒]
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Ano vnější parametry Panamery odpovídají A8 a vnitřní velikosti A4, proto je lepší A6 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je jasnej znak lepších auto :yes: >😁 >😁 >😁
Hele a co takhle nějaký MPV, to bys nechtěl? >😒]
robsi167
no ani mne sa nepaci a radsej som objednal a6 allroad bitdi. * ale ten posed a jazda v panamere stoji fakt za to...
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
? Zadarmo bych teda Panameru bral, ale hned potom bych jí prodal >😁
ryccardo
jasně a ještě mi řekni tu o červený karkulce. >😁
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
no schválně které auto je ještě hnusnější jak Panorama?
Avatar - poterienko
poterienko
Namátkou třeba Mazda MX5.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
to tu dneska není nikdo nromalní, dneska tu je seznam těch největších ***ů , včetně tebe MX5 je nádhera, normální lidi tu nechodí a asi se k nim přidám , než se bavit s Debilama
Mig_35
problém je v tom, že Panamera by se prodávala, i kdyby vypadala jako žigulík😄
Avatar - poterienko
poterienko
Pokud si srovnám tento slabý vytlemený [odkaz] a toto [odkaz] tak asi již není co řešit a volba je jasná.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
MX5 je fantastické auto, přirovnal bych ho k toyotě GT86 u těch aut nejde o výkone,ale o radost z jízdy,tvůj vzheld se mi taky nelíbí a nejsi mi ani trochu sympatický, názorem ani vzhledem, jinak ten tvůj slavnej odkaz je nějakej Eror, tak ho pošli znovu
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No v tvym světě každý Ferrari co má motor vpředu uprostřed, nebo snad ne? >😁
A tuhle si řikal že nejhnusnější je Ferrari FF. Měl by sis v tom udělat pořádek >😒]
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
FF je míň hnusný jak Panamera, Panamera je zas praktičtější, nedávno jsem FF viděl , takové šedé na Těrlickém okruhu , že by bylo krásné se říct nedá, ale že je míň hnusné jak Panamera to už jo, nicméně obě jsou to auta na * a ve skutečném světě plných výmolů a retardéru je pro mě jasný vítěz Audi A6 Bi TD, to že je nějaké FF o 2 sekundy na 100 rychlejší jak A6 Bi TD mě nevytrhne, zas nemusím trávit tolik času v servisu a u pumpy a to je pro mě důležitější parametr než zrychlení. A6 Bi TD bohatě stačí
a kdo si myslí že ne měl by se v A6 bi TD projet
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V čem ti Panamera přijde praktičtější? Zrovna praktičnost je vedle motoru hodně silná zbraň FF
Ham na vedlejšim vlákně píše že sotva se Bi TD začal používat v týhle podobě ho prej brzy čeká konec. Nechci se opakovat ale tvý srovnávání naftový audiny a dvanáctiválcovýho Ferrari je hodně mimo mísu i na tebe >😒]
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Srovnání vychází z reálného života a né z iluze že FF je praktické >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nech si ty floskule a řekni v čem ti Panamera přijde praktičtější [odkaz] [odkaz] >😒]
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
ty brzdy a vidlici mám z toho kola, na svém kole >😁 , kdybych měl ale A6 Combi, tak nemusím sundávat přední kolo

a teď k věci Panorama má větší kufr a zadní sedačky to FF nemá
adamzprahy
Když se řekne auto, které bych jednou chtěl vlastnit, tak je to rozhodně Panamera 😄

Sportovní pojetí Porsche, velké rozměry (nikoliv však žádné obludné SUV, čili stále zachované dynamické parametry), luxusní interiér. Při pohledu na Panameru se z mého pohledu můžou auta jako BMW7 nebo Audi A8 jít zahrabat a všechny zmíněné vlastnosti vytvářejí auto, které se mi neskutečně líbí 😉 :yes:
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Když se řekne auto, které bych jednou chtěl vlastnit, tak si na Pnameru ani nevzpomenu
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To já taky ne, ale Porsche Panamera mi na mysl přijde 😄
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
mě ne
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A prozradíš co jo? Samozřejmě kromě Audi A6 BiTDi >😒]
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Nový Cayman 2013 je fantastický a hodně jsem zvědavý na novou R8 a Cabreru

hodně se mi líbí novy Range Rover a taky se mi líbí nový toaerq a začal se mi líbit evoque od RR

a úplně nejvíc se těším na GTA 5 tam si projedu všechny auta >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo Cayman jo. To je fakt hezká hračka a slušný auto :yes:
R8 je jen klon Gallarda a tahle kategorie Lamba a tam bylo vždycky lepší Ferrari. A trumfnout 458 na to nejspíš nemaj. Evoque je hezkej ale to je všechno, na RR se shodnem. Proč Touareg když je tu RR :yes: >😒]
S tim GTA5 si mě dostal :yes: >😁
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Tuareq od roku 2010, nebo 2011 je super

mrkni se na rockstargames.com jedno auto dokonce udělali v životní velikosti a budou ho prodávat jmenuje se banshee

GTA 5 bude fakt pecka, jenom doufám že výjde na PC, hrát GTA přes Xbox nebo play mě nebaví
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Touareg bude asi patřit k tomu nejlepšímu vod koncernu ale jednak bych asi preferoval originál Porsche a dokud tu je RR tak mě stejně nikdo další nezajímá. Král může bejt jen jeden :yes: >😁
Mrknul sem ale to neni moje parketa. Když si ale zmínil Banshee, tak to i doporučim já. Výbornej seriál vod HBO [odkaz] :yes:
-------
Měl jsem celé roky benzinová auta různých značek, motorů a výkonových parametrů :yes: .
Nyní mám s dieselem a jednoznačně říkám - nechtěl bych nic jiného. Před rokem jsem však tvrdil, že nafta patří do kamen. Tak se v tom vyznej.... 😉
Avatar - poterienko
poterienko
Já se ti nedivím, kdo má furt poslouchat ten řev v 6000, aby to jelo, když nafta jede stejně v 3000.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
>😁 :yes:
-------
Kde je ten testovací nájezd? Rád bych tam vyzkoušel svého mazlíka, ať vím na tom ... 😄
Mig_35
To si děláš srandu? Že existuje turbo benzín ti neřekli?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁
Dobrý, ale z kontextu soudim že to myslel spíš ironicky >😒]
Avatar - Delfin2
Delfin2
Pre niekoho najškaredšie, pre niekoho najkrajšie :-! :yes: