Dramatická situace kolem evropského působení GM se mění každým dnem, ale Saab usilovně pracuje na nové vlajkové lodi, aniž by bylo jasné, kterému vlastníkovi švédského rodinného stříbra případný (ne)úspěch spadne do klína.
Podle Lehmann exteriér nevypadá na něco, co by zaujalo, ať už v Evropě, nebo v Americe. Chybí tomu trošku rafinovanosti. Přece nemohou počítat s tím, že nový model zase vydrží ve výrobě dalších 15 let jako u dosavadních modelů! Jedinou šanci pro tenhle škuner vidím ve velmi luxusním a velmi kvalitním interiéru, kterým by musela 9-5 trumfnout S80. A to přeci jen dá práci... To samé pak platí i pro opozdívající se 9-4X.
Jsem přesvědčen, že finální auto takhle vypadat NEBUDE. Zaslechl jsem z dobře informovaných kruhů, že design by měl být velmi svébytný, zvláštní, v nejlepších tradicích Saabu. :yes:
Takýto bude dizajn. Myslím ten render, ktorý ukazuje predom a zadok. Presne to vystihli. Uvidíš, bude taký. Ver mi. Zapämataj si to a potom si o tom povieme. ;-)
Saab je pro mne mrtvá značka. Respektuji ty, kteří ho milují. Chápu ty, ktrým je zcela fuk. To druhé skupiny patřím i já a i kdyby mi na něj dali akci 3 za cenu 1 nekoupím. Divné tvary, divný interiér, žádné emoce, žádné peníze pro Saab ode mne :no:
Hovori sa o tom ze bude 1.6 turbo 132Kw. A k tym obrazkom.. su to iba fantazie autorov co to retusovali a renderovali. Som si takmer isty ze final 9-5 bude vyzerat omnoho lepsie!
jak to bude vypadat s nafťáky? počítá se ještě pro novou generaci 9-5 s 1.9TiD, případně 1.9TTiD (ta se do současné ani nedostala, co je možná trochu škoda), nebo se to bude odvíjet od oplácké 2.0 + nový šestiválec?
a nevíš jak to vypadá s uvedením 9-3X do prodeje? bude-nebude?
9-3x se uz pomalu zacina vyrabet. diesly by mely byt 2,0. aero bude mit 300PS a 19" kola. interier bude podobny(,yslim palubni deska, jako u 9-4x) a jestli bude 6valec v TID se jeste nevi...
právě jsem četl vyjádření nějakého papaláše z GM ohledně interních testů nové 9-5 a je údajně moc moc povedená.
Snad se celá situace kolem Saabu zdárně vyřeší a dočkáme se nových modelů brzo :yes:
zlomit mě to zlomilo, dokonale, ale psychicky - nemám totiž love a chvíli je ještě ani mít nebudu. No a když budu, už budou ty ceny asi někde jinde ;-\
Ale ty ceny za výběhovou 9-5 jsou až hříšné! Bohužel ani to nestačí. Prodala se vůbec už nějaké letos? :-(
Ja som si minulého roku kupoval nové auto a dlho som okolo Saab-u chodil... nakoniec som si povedal,že si počkám na nový model...
Uvidíme, či som nespravil blbosť...
Ale tie ceny sú desné... :-O
si kúpil predpokladám to Mondeo, ktoré máš na mojeauto
a uvažoval si o 9-3 alebo 9-5? 9-5 chýba silnejší turbodiesel, 1.9TiD je fajn, ale 150koní predsa len na takú káru nie je nič extra. No a 9-3 je oproti Mondeo výrazne menšie, tam by si ale zase mal výborný 1.9TTiD :yes:
Pani.. ked Saab tak turbo benzin! chrochtak Saab je taky polovicny Saab. Tu sumu co das navyse za diesel tazko usetris na spotrebe.. a turbo benzin ma trosku lepsi vykon a ziadne natriasanie a zvuk traktora ;) Tot moj nazor. Sam mam doma jedneho takeho. A cakam na novu generaciu 9-5 a neviem sa dockat. Bude to pecka (dufam)
jasne, benzín je benzín, sám plánujem tiež toto, ale zviezol som sa v 9-3 s 1.9TiD, a bol som príjemne prekvapený - motor je slušne utlmený (samozrejme benzín je niekde inde) a od cca 100km/h ho vobec nepočuť. Cenový rozdiel, pokial nenajazdíš aspoň 30-40tis ročne, hovorí v neprospech nafty. Tieto moderné CR nafty splňujúce ekoterornormy proste za 5l jazdiť nebudú...
Ortodoxny niesom :-) nemam ani prestudovane najnovsie cenniky tak neviem uplne presne kde je cenova realita. Ale zda sa mi ze nove 9-3 maju benzin - diesel vykonovo porovnatelne priblizne rovnaku cenu. Ja tolko nenajazdim rocne takze som bral s radostou turbo benzin a nelutujem zatial :-)
tak som rýchlo mrkol na cenník a som trochu prekvapený. Rozdiel podla neho (aj keď myslím, že tie ceny sú dnes úplne ale úplne niekde inde) medzi 2.0LPT 150k a 1.9TiD 150k je len 20tis, s filtrom potom 30tis. Čakal som vačší rozdiel.
Ono keď človek mrkne na ojazdené (ja bohužial lovím v týchto vodách), tam sa to nafťákmi len tak hemží, a nejaké silnejšie benzínové turbo (hovorím hlavne o 9-3, druhá generácia) je celkom problém nájsť.
Jaký motor si si vybral ty? A prečo si ešte nedal recenziu s fotkami na moje.auto.cz >:-[]
Tak som tu zaregistrovany len 2 dni :-) mam "len" 2,3 LPT - 125kw.
Co sa tyka ojazdenych je najviac v ponuke asi 3.0 TID co je nie moc podareny motor. Na slovensku je to tiez biedne ale obcas sa nejake pekne aero objavi :-)
ano, pri 9-5 je 3.0TiD skutočne hitom medzi jazdenkami. Bohužial riziká tohto motora sú viac než známe.
Aero je tu v ČR celkom dosť, ale často sú z rizikových rokov 99-02. Takže auto parádne, nájazdených málo, cena výborná, ale napriek tomu nie a nie sa predať.
2.3LPT už tu minimálně jedna recenzia je, takže cez výkend možeš nafotiť, prihodiť nejaký lahký textík a potom ťa už budeme len vychvalovať a závidieť ti ;-)
vyskytuje sa tu pár správných Saabistov, takže aj keby si potreboval s niečím pomocť/poradiť - no problemo :yes:
Zdravím :-)
Abych řekl pravdu 9-4X bych si v nějaké pěkné naftě asi nechal líbit, ale klasickej osobák? neee :-)
Nicméně je taky pravda, že za rok nenajedu ani 20 tisíc, zatím...
no právě, zase je to vše o penězích. Všichni sice víme, že "správný" Saab tankuje benzin, ale stát u pumpy po 600km nebo po 1000km je sakra rozdíl. Zejména když to absolvuješ každý druhý den :-!
Já jsem na tom podobně - kolem 20tis. ročně. Zatím jsem sice pevně rozhodnut pro benzín, ale když příjde na lámání chleba, to se pak uvidí jaký charakter jsem ve skutečnosti >:-[]
práve preto potrebujú slušnú naftu. a vzhladom k zameraniu 9-5 by tam mala byť určite aj 6valcová. 3.0TiD bol slušný motor (výkonovo), bohužial Saabisti (a vlastne aj oplisti a renaulťáci) vedio o ňom svoje.
V každom prípade to vyzerá, že zlé obdobie (z pohladu motorov) z prelomu tisícročia má Saab za sebou a že sa aj poučil :yes:
som si nejak zvykol odpovedať každému v jeho materskom jazyku - ja ich mám 3, takže som taký trošku namixovaný. Horšie je, že gramatiku ani u jedného nezvládam tak dobre ako tliachanie >:-[]
tak ono keď si zoberieš ten rozdiel 20tis pri súčasnej nafte/benzín, hovorí v neprospech nafty možno už len nákladnejší servis (tu by som si ale tiež nebol istý, lebo pri nafte olej nemeníš tak často, a až pri prvých vačších serviskách sa tie náklady navyšujú) a možno hlasitejší prejav v nižších rýchlostiach.
Mňa osobne nafta v Saabe neuráže (a 1.9TiD je vyslovene dobrý motor). Každý si može vybrať a to je doležité. Bola by škoda strácať zákazníkov, ktorých by odradila od kúpy len absencia nafty.