Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Saab 9-5 - (In)signovaný Švéd

Ondřej Láník
Diskuze (47)
Dramatická situace kolem evropského působení GM se mění každým dnem, ale Saab usilovně pracuje na nové vlajkové lodi, aniž by bylo jasné, kterému vlastníkovi švédského rodinného stříbra případný (ne)úspěch spadne do klína.

Světová premiéra nového velkého Saabu se blíží. Asi už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu jej uvidíme. Po 12 letech s první generací devět-pětky přichází jeho nástupce, blízký příbuzný velkých modelů GM s uspořádáním vše vpředu a možností zástavby pohonu všech kol.

S výrobou to bude možná složitější, protože plány GM jsou zatím nejasné. Případný prodej Saabu by zkomplikoval původně zamýšlenou výrobu v závodě Opelu v Rüsselsheimu, a tak nakonec nová vlajková loď zřejmě zakotví v domovském Trollhättanu.

Snímky a také první skici ukazují velký automobil směřující na hranici střední a vyšší střední třídy, proti Volvu S80 a německé konkurenci. Splývavá neskutečně dlouhá záď s ladnými proudnicovými tvary je dnes v módě, ale Saab se spíše vrací k tradici populární řady 9000. Technika pochází opět hlavně od GM, dárcem orgánů (platforma Epsilon 2) je tentokrát evropské auto roku 2009 - Opel Insignia - což nemusí být nakonec na škodu.

Motorová škála je tradičně postavena na čtyřválcích s přeplňováním, ale objeví se v ní i šestiválce. Základní jednotky 2,0T BioPower (140 kW) a 2,0T BioPower (162 kW) budou velmi populární ve Švédsku, kde program podpory paliva E85 zlepšuje ekonomickou výhodnost pro koncové zákazníky, pravděpodobné je však i zařazení jednodušších benzinových verzí. Šestiválcová paleta začíná u koncernového motoru GM 2,8T V6 (191 kW) a pokračuje s 2,8T V6 XWD (220 kW). Jak už zkratka napověděla, bude mít tentokrát Saab 9-5 pohon všech kol, převzatý z menší řady 9-3, resp. z Insignie. Konstrukce vychází z moderního řešení firmy Haldex, k dispozici by měl být i zadní nápravový diferenciál se zvýšenou svorností.

Naftová řada je převzata z nabídky nových nebo modernizovaných motorů používaných v GM. Čtyřválec 2,0 TiD (118 kW) doplní dvojitě přeplňovaná jednotka 2,0 TTiD (140 kW), vrcholem možná bude šestiválec 2,9 TiD V6 XWD (184 kW) s pohonem všech kol, který údajně nakonec paletu motorů Insignie nerozšíří.

Kombi by mělo být představeno v roce 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (47)
15. 5. 2009 13:23
Re: Neprave fotky a zakladni motorizace...
Ten jaguar v kombi je ale naozaj zvrhlosť...
15. 5. 2009 13:03
Re: Neprave fotky a zakladni motorizace...
ano, pri 9-5 je 3.0TiD skutočne hitom medzi jazdenkami. Bohužial riziká tohto motora sú viac než známe.

Aero je tu v ČR celkom dosť, ale často sú z rizikových rokov 99-02. Takže auto parádne, nájazdených málo, cena výborná, ale napriek tomu nie a nie sa predať.

2.3LPT už tu minimálně jedna recenzia je, takže cez výkend možeš nafotiť, prihodiť nejaký lahký textík a potom ťa už budeme len vychvalovať a závidieť ti ;-)

vyskytuje sa tu pár správných Saabistov, takže aj keby si potreboval s niečím pomocť/poradiť - no problemo :yes:
15. 5. 2009 12:52
Re: Neprave fotky a zakladni motorizace...
som si nejak zvykol odpovedať každému v jeho materskom jazyku - ja ich mám 3, takže som taký trošku namixovaný. Horšie je, že gramatiku ani u jedného nezvládam tak dobre ako tliachanie >:-[]

tak ono keď si zoberieš ten rozdiel 20tis pri súčasnej nafte/benzín, hovorí v neprospech nafty možno už len nákladnejší servis (tu by som si ale tiež nebol istý, lebo pri nafte olej nemeníš tak často, a až pri prvých vačších serviskách sa tie náklady navyšujú) a možno hlasitejší prejav v nižších rýchlostiach.

Mňa osobne nafta v Saabe neuráže (a 1.9TiD je vyslovene dobrý motor). Každý si može vybrať a to je doležité. Bola by škoda strácať zákazníkov, ktorých by odradila od kúpy len absencia nafty.

Však keď može Jaguar robiť kobmíka v nafte :-!
15. 5. 2009 12:44
Re: Neprave fotky a zakladni motorizace...
veď práve...

práve preto potrebujú slušnú naftu. a vzhladom k zameraniu 9-5 by tam mala byť určite aj 6valcová. 3.0TiD bol slušný motor (výkonovo), bohužial Saabisti (a vlastne aj oplisti a renaulťáci) vedio o ňom svoje.

V každom prípade to vyzerá, že zlé obdobie (z pohladu motorov) z prelomu tisícročia má Saab za sebou a že sa aj poučil :yes:
15. 5. 2009 09:30
Re: Neprave fotky a zakladni motorizace...
Chlapci, ak najazdím 60 000 ročne, tak by sami to aero asi predražilo...