Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Saab 9-5 - (In)signovaný Švéd

Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
11 Fotogalerie
Diskuze (47)
Dramatická situace kolem evropského působení GM se mění každým dnem, ale Saab usilovně pracuje na nové vlajkové lodi, aniž by bylo jasné, kterému vlastníkovi švédského rodinného stříbra případný (ne)úspěch spadne do klína.

Světová premiéra nového velkého Saabu se blíží. Asi už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu jej uvidíme. Po 12 letech s první generací devět-pětky přichází jeho nástupce, blízký příbuzný velkých modelů GM s uspořádáním vše vpředu a možností zástavby pohonu všech kol.

S výrobou to bude možná složitější, protože plány GM jsou zatím nejasné. Případný prodej Saabu by zkomplikoval původně zamýšlenou výrobu v závodě Opelu v Rüsselsheimu, a tak nakonec nová vlajková loď zřejmě zakotví v domovském Trollhättanu.

Snímky a také první skici ukazují velký automobil směřující na hranici střední a vyšší střední třídy, proti Volvu S80 a německé konkurenci. Splývavá neskutečně dlouhá záď s ladnými proudnicovými tvary je dnes v módě, ale Saab se spíše vrací k tradici populární řady 9000. Technika pochází opět hlavně od GM, dárcem orgánů (platforma Epsilon 2) je tentokrát evropské auto roku 2009 - Opel Insignia - což nemusí být nakonec na škodu.

Motorová škála je tradičně postavena na čtyřválcích s přeplňováním, ale objeví se v ní i šestiválce. Základní jednotky 2,0T BioPower (140 kW) a 2,0T BioPower (162 kW) budou velmi populární ve Švédsku, kde program podpory paliva E85 zlepšuje ekonomickou výhodnost pro koncové zákazníky, pravděpodobné je však i zařazení jednodušších benzinových verzí. Šestiválcová paleta začíná u koncernového motoru GM 2,8T V6 (191 kW) a pokračuje s 2,8T V6 XWD (220 kW). Jak už zkratka napověděla, bude mít tentokrát Saab 9-5 pohon všech kol, převzatý z menší řady 9-3, resp. z Insignie. Konstrukce vychází z moderního řešení firmy Haldex, k dispozici by měl být i zadní nápravový diferenciál se zvýšenou svorností.

Naftová řada je převzata z nabídky nových nebo modernizovaných motorů používaných v GM. Čtyřválec 2,0 TiD (118 kW) doplní dvojitě přeplňovaná jednotka 2,0 TTiD (140 kW), vrcholem možná bude šestiválec 2,9 TiD V6 XWD (184 kW) s pohonem všech kol, který údajně nakonec paletu motorů Insignie nerozšíří.

Kombi by mělo být představeno v roce 2010.

Vstoupit do diskuze (47)