Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo MiTo 2014: Lehký facelift a nový motor

Alfa Romeo doveze Frankfurtu modernizované MiTo. Změny designu jsou minimální, přibyl však nový motor.
Zpět na článek
4. 9. 2013 17:11
4. 9. 2013 17:20
4. 9. 2013 18:14
4. 9. 2013 18:53
4. 9. 2013 19:15
4. 9. 2013 20:00
4. 9. 2013 21:53
5. 9. 2013 07:50
5. 9. 2013 02:48
4. 9. 2013 18:35
5. 9. 2013 07:52
5. 9. 2013 17:06
4. 9. 2013 18:38
4. 9. 2013 19:05
4. 9. 2013 22:16
4. 9. 2013 18:12
4. 9. 2013 18:54
4. 9. 2013 21:58
4. 9. 2013 22:17
4. 9. 2013 22:59
4. 9. 2013 16:29
Alfa s dvouválcem? Nikdy!
Vím, že se naštěstí jedná jen o základní alternativu, ale jen pomyšlení na to, že dnes existuje dvouválcová Alfa Romeo mi nahání husí kůži... To si snad proboha nikdo nemůže koupit, nebo ano?
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ja Prvni 123
4. 9. 2013 16:57
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
no.. a s tříválcem by sis ji koupil?
;-)
Zrovna u Mito to ničemu nevadí... dokonce to připomíná tradiční Alfa boxery v 33... takže trocha nostalgie.
Myslím, že Mito s tímhle motorem bych mohl...
:-!
4. 9. 2013 16:59
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
Ne, tříválcovou Alfu bych si samozřejmě taky nekoupil. Minimum jsou 4 válce!
5. 9. 2013 09:15
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
Zhyckany chlap v strednych rokoch ma minimum valcov 6, bohaci vo Ferrari 12, ty 4, niekto 2 a iny maju Wankela alebo Teslu.
4. 9. 2013 17:04
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
>:-[]
4. 9. 2013 17:12
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
Moc se neškleb, GTI, čtyřválce jsou v nabídce přtomny také a se systémem MultiAir se jedná o světovou špičku! (a bez nějakých problémů s rozvody, jako u TSI >:-[] >:-[] >:-[]
4. 9. 2013 18:46
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
Mám Alfy a i Fiaty docela rád a hodně jsem jich i měl. Dvouválce 3, paradoxně nejlépe vycházel ten nejslabší - 500F. Každý další byl jen horší a horší. (F 126 650 a pak 650E). To jen proto, že byl tak slabý, že se vůbec nedal přetočit a sebepoškodit. Stošestadvácy měly už vyšší výkony a kdo chtěl tento potenciál využít, tak se začala kára tak trochu rozebírat sama. První, téměř okamžitě se rozpadl termostat a hned po něm začal upadávat výfuk a jeho držáky a ostatní věci.

Od té doby mám husí kůži, když slyším, že dvouválec (myslím s uspořádáním kliky, že jdou oba válce současně a pálí po 180°). Vím, má oproti těm veteránům x vyvažovacích hřídelů, všechno dvouhmoté, setrvačník jako malej rodinnej domek, multi air (edit: vlastně twin air) s předvstřikem, přívstřikem, 5ti hlavními vstřiky, závstřikem a postvstřikem, ale pořád je to tak trochu proti přírodě. Dynamické vyvážení i za pomoci přídavných elementů funguje a je spočítáno a jde spočítat vždy jen na určité otáčky. V nižších nebo vyšších už není stoprocentní.

Motor je konstruován a produkován pro téměř základní modely a tak je k výrobě, ceně a vůbec všemu logicky přistupováno.

Já už jsem dvouválce měl, tak to štěstí rád přenechám jiným. A trojka je možná fajn v posteli, ale pod kapotu jí nechci taky.
:-)
4. 9. 2013 18:57
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
Dovolím si nesouhlasit ;-) Mám dvě 126 z toho jeden závodní a motor rozhodně nemá problém s životností. Problémem jsou nekvalitní polské díly. Například rozvody mají vydržet 30 000km ale ty polské už mají vůli po prvním tisíci. Naopak italské rozvody jsou vynikající. Jednodušeto poláci odrbávali a stále odrbávají a je to jen horší. Troufám si tvrdit, že ten motor co mám upravený, má větší výdrž a spolehlivos než ten původní sériový.

A tady je fešák :-) [odkaz]
4. 9. 2013 19:08
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
To vím, že jsi pacient. :-)

Tvoje fotky jsem si prohlížel už dávno, :yes: a snad i nějaká videa. S polskými díly budeš mít asi i pravdu a já jsem s tím tehdy taky jezdil jako pra.se (ale ne závody, jen v provozu) tenkrát nic moc k mání nebylo, myslím díly. Takže skoro bez úprav. Jen karburátor a delší převod Abarth v diferáku a litá kola. No a po kopečku dal i 140.

Jak říká klasik "jó to jsem ještě žil...."
A přesně tenhle Volking mi pořád ještě visí v garáži [odkaz] i s přírubou a troubítkem.
4. 9. 2013 19:38
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
Tehdy ty možnosti nebyly to je pravda. Já mám například bezkontaktní zapalování a úplně to odstranilo všechny starosti s mechanickým rozdělovačem. Místo klasických držáků výfuku mám masivní držák z duralu a opět je po problému... Je to takový "dodo"
Ten motor jako takový je opravdu *** a všechny servisní úkony byly i na tehdejší dobu neskutečně brzské. Pokud se ty servisní úkony dodržují tak to funguje bez problémů.
F500 byla suprová! Ten motor byl hodně podladěný a byl to takovej buchar (i zvukovým projevem) a byl to držák. Když kolikrát vidím hlavu z F500 a z Polské F126 tak ten rozdíl v kvalitě je šílenej. Polský odlitky nepřesný a materiál samotný je totální bláto. Bylo to jen horší.Ty poslední verze EL a ELX jsou totální *** a během pár let to auto shnilo, že bylo zralé na vrakáč. Nevím jak jsou na tom poláci s kvalitou dnes... mám Pandu 07 made in Tychy a zatím ťuk ťuk šlape jak hodinky.
Každopádně raději čtyřhrnek atmosféru než ten foukanej twin air. Ono to pojede určitě dobře o to bych se nebál, ale mám vůči tomu motoru taky předsudky. Klidně bych s tím motorem jezdil a rád, ale permanentně bych měl sevřený půlky kdy se něco pos..e. :-) Asi to jsou jen zbytečné předsudky... ten projev motoru asi dokáže vystrašit nejednoho koupě chtivého člověka. >:D
4. 9. 2013 19:53
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
:yes:

Jo a ještě brzdy. Prázdný auto a do 70km/h jakž takž ok. Ale když jsme v té věci jeli 4 kumpáni a po kopečku třeba přes kilo - dlouho, dlouho, dlouho k nezastavení. :-)
4. 9. 2013 20:48
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
Tak to je pravda a konverze na kotoučové brzdy to moc nevylepší protože pak to zase nepoberou ty 135 žiletky bez abs :-)
4. 9. 2013 18:50
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
Jako ten 63 KW ten ne,ale dnes jsem se svezl s F 500L Living s dvouválcem 0.9 77 KW a v tom to jezdilo hodně dobře.Akorát ten zvuk při nižších rychlostních stupních,ale 4,5,6 to už bylo v pohodě.
4. 9. 2013 21:00
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
raději dvouválec, než naftu >:D
5. 9. 2013 09:10
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
A co hovoris na naftovu Alfu? Alebo naftove Porsche? Na fore 159ky odstranuju vsetci DPF ako o preteky.
5. 9. 2013 18:36
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
Co bych na to měl říct - měl jsem benzínovou Alfu, pak rok naftovou a teď už 5 let zase benzínovou a tu naftu beru jako šlápnutí vedle...ono JTD je vynikající motor, ale oproti benzínové Alfě poloviční zážitek. U 159 je ale JTD asi nejlepší volba - respektive 1.7TBi je to nejlepší, ale jeho výskyt je vzácný a ty ostatní benzíny už nebyly to pravé ořechové, ale ono celá 159 už byla spíš o vzhledu než o jízdě, tak že pokud 159tku, tak jako rodinný vůz. A na naftové Porsche - to už mi hlava vůbec nebere, kdybych si chtěl koupit Porsche, tak by si to auto chtěl úžit, protože v naftě si můžu koupit cokoliv levnějšího. Měl jsem možnost se svézt v Cayenu S a Cayenu Turbo a pořád to bylo prostě Porsche. Pak si kamarád koupil nového Cayena Diesel - připadal jsem jak v Santa-Fé, akorát že bych za tu cenu mohl mít 3, nebo jednoho a k tomu nějakej pořádnej HH >:D
5. 9. 2013 20:31
Re: Alfa s dvouválcem? Nikdy!
Mas pravdu, 159 je sice velmi pekna, ale uz to nie je ta prava Alfa
4. 9. 2013 17:11
Mito
Velmi nedoceněné auto.
Líbivý design, který funguje lépe než na větší Giuliettě. Kvalitní zpracování a mnoho stylových doplňků. Netrpí žádnými zásadními technickými problémy, prostě ideální lítačka do města.

Bohužel 3 dveře byl špatný nápad a palubní deska je příliš Puntovitá, přestože ji vyrobili z lepších a pohlednějších materiálů + osobně se mi nelíbí archaické displeje. Přidejme si sebevědomou cenu a je to na pohřeb.

A co si budeme povídat, dva válce to nespasí...
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Dinar
4. 9. 2013 17:20
Re: Mito
Před pár lety jsem si to půjčil na fijumičínu a tři dny s tím lítal po a kolem Říma. Tvrdé, hlučné, nijak extra ovladatelné, mizerné řazení, s takovým mini nebo A1 míťa vůbec nesnese srovnání, i v mainstreamu to bylo tak na úrovni tehdejších skokanů typu 207. Prostě znáčkem s hadem navoněná punto bída, to taková julča, jakkoliv mi její design nesedí, je v rámci své třídy podstatně lepší, snese srovnání se špičkou.
4. 9. 2013 18:14
Re: Mito
Nejel jsem, takže nemůžu kontrovat a klidně souhlasím.

Pro majetnější to na A1 či Mini nestačí, pro nemajetné příliš drahé a nepraktické. Bohužel Fiat z toho kouká víc než by bylo zdrávo.
Avatar - Ja Prvni 123
4. 9. 2013 18:53
Re: Mito
já to asi furt nechápu... a kolik by to mělo stát?
1.4 Multiar plně vybavenej = 16" hliníkový kola, automatická klima, tempomat, dvoubarevnej interiér = palubka čalouněná látkou... bedrní opěrky, loketní opěrka... alfácky DNA = včetně uzávěrky diferenciálu za ceníkových 404tisíc... "srovnatelná" Fabia (na konci životnosti...) Monte Carlo 413tisíc - a to má kratší záruku, nemá ten řízenej differenciál, za to má jako bonus nespolehlivé motory TSI... takže ještě jednou - kolik by mělo to MiTo stát?
:-!
4. 9. 2013 19:15
Re: Mito
Jak jsem už psal, problém je v tom, že potencionální kupec skončí u i20, Fabie, Pola atd.
Získá větší auto za stejný peníz. Má dveře navíc, má praktičnost navíc a má v našich končinách (bohužel) pocit z kvalitnějšího (neitalského) auta. To vše za 200-300 v nějaké akční edici.

Ten kdo chce stylovku a je ochoten pustit žilou 400 a víc, načuchne k A1 nebo Mini a je po nadějích.

Cílová skupina se tak výrazně zmenšila, což potvrzují i zoufalé prodeje.
4. 9. 2013 20:00
Re: Mito
Jo s tím se nedá než souhlasit :yes: ještě doplním, že design MiTa není pro každého stravitelný...

Navíc ten 2hrnek lidem může připomenout Trabiho nebo 126P >:D
Avatar - pelikoš
4. 9. 2013 21:53
Re: Mito
navíc podle mě nový leader třídy-nissan note ;-)
5. 9. 2013 07:50
Re: Mito
No ty si tu vážně chyběl >:D
Avatar - miromen
5. 9. 2013 02:48
Re: Mito
Když se podívám jen na interiér tak 250tkč a ještě bych žádal slevu od dealera. Navíc AR a nemá to ani dobre řízeni, řazeni natož podvozek. No a motory to je úplná bída.
Prostě typicky fiat který je před koncem.
Avatar - Ja Prvni 123
4. 9. 2013 18:35
Re: Mito
nesouhlasím - ale věc názoru... takže nerozmlouvám.
;-)
Já jsem v tom jel... a líbilo se mi to.
Myslím jako že jsem to řídil, ne že jsem seděl vzadu...
;-)
A divné řazení? To fakt nechápu... ta "moje" řadila dobře... i při "alfáckém" způsobu řízení. :-!
Avatar - Dinar
5. 9. 2013 07:52
Re: Mito
Řazení gumové, jak v peugeotu, podstatné je, že žádný rozdíl směrem k větší agilitě a ovladatelnosti mezi mitem a puntem jsem nezaznamenal. Mito bylo jen nesmyslně přitvrzenější a nic to nepřinášelo, jestli auto s tímto podvozkem pak raději punto nebo corsu, každopádně na premii v této třídě ve smyslu mini=motokára nebo A1=zdrcnutá A6, se mito dívá s obrovským odstupem. ;-)
Avatar -
5. 9. 2013 17:06
Re: Mito
Plný souhlas, MiTo má podvozek horší než Mini a dohání to motory, které jsou dobré.
Celé auto by bylo potřeba přepracovat, hlavně pak zadní nápravu.
Avatar - Ja Prvni 123
4. 9. 2013 18:38
Re: Mito
věc názoru. Při téhle velikosti mi ty dvoje dveře naopak přijdou ok.
Je to asi určený pro jinou skupiny majitelů.. já třeba zase nemůžu ty moderní displaye a dotykové nesmysly... ručička je ručička.
A když opravdu jedeš, tak nemáš čas číst čísla! Stačí ti letmé info, že ručička ukazuje kam má...
;-)
4. 9. 2013 19:05
Re: Mito
Dvoje dveře jsou ok, ale evidentně je dnes nikdo nechce. Bezrámová parádička je bez kupce k ničemu.

Dole klima ok, ale to rádio? (vypadá jak z Focuse minulé generace)
[odkaz]

Ono celkově to rádio není zrovna designový skvost....
Avatar - Ja Prvni 123
4. 9. 2013 22:16
Re: Mito
pššš... ať Tě nikdo neslyší...
Alfa se kupuje kvůli Alfě!
Ne kvůli rádiu...
;-)
Avatar - Fe
4. 9. 2013 18:12
...
Ja ako alfista práve MiTo za Alfu nepovažujem.. Ak má byť Alfa Alfou, má mať alfácky podvozok a alfácke srdce.. dizajn je okej, aj keď obliny potrebujú na vyniknutie zaujímavú farbu laku, čo funguje, nie však u základnej červenej (ako aj na Giuliette).. priznám sa, nešiel som v tom, ale mám z toho pocit, že je to obyčajná krabica, nie Alfa.. a ešte aj s dvouválcem... mamma mia..
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
4. 9. 2013 18:54
Re: ...
tak to zkus.. a uvidíš.
>:D
Avatar - michalmarek
4. 9. 2013 21:58
Re: ...
To je fakt třeba zkusit, ne nadarmo se psalo, že z nabídky Alfy je to nejzábavnější a nejsportovnější model. Nutno přiznat, že v té době bylo pouze MiTo a Julka, takže toho primátu nebylo tak těžký dosáhnout.
Sám jej mám v atmosferický 1,4 a nedovedu si ho představit s dvouválcem a nižším výkonem, protože i teď mi občas pár koníků chybí.
Avatar - Ja Prvni 123
4. 9. 2013 22:17
Re: ...
záleží kterou 1.4 máš... základní je nic moc, "entry" verze je vyloženě slabá.
Považuju za "akorát" multiair bez turba... něco na tom, že pro svezení potřebuješ něco přes 100 koní bude pořád platit!
;-)
Avatar - michalmarek
4. 9. 2013 22:59
Re: ...
Mám právě 105k a nižší už by byla líná. Takhle to jde, je třeba ho víc točit a pak se mu chce. Ale ve vyšších rychlostech na předjíždění už síla schází.
On je trochu problém, že na webu prodejci nabízí super ceny za nový MiTa, ale jsou to ty základní modely se 70 koníky, který jsou na italskym trhu pro mladý řidiče, který nemohou mít ze zákona do začátku silnější auto a pak když s tím člověk jede na testovačku, tak to prostě nejede a pak se paušalizuje, že všechny MiTa nejedou. :no: