U Jaguaru a Land Roveru se začíná klást velký důraz na alternativní systémy pohonu, britští inženýři se podílí hned na třech nových, na sobě relativně (ne)závislých projektech v oblasti hybridů a elektromobilů.
Hybridní ústrojí za účelem rekuperace energie, při dostatečně lehkých a výkonných akumulátorech je podle mého krok správným směrem. Komfort čistě elektrické jízdy tj. klid a pružnost při zrychlení je jedinečný. Peugeot 3008 v hybridním provedení tím získal nižší spotřebu cca o 2 l, pohon 4x4 ( mimochodem velmi účinný) , krátkodobě k dispozici bonusových 40 koníků z elektromotoru, perfektní chování jinak mizerné robotizované převodovky a velmi příjemnou jízdu po městě. Takže u mne ano. Je to jen otázka ceny a ochoty zákazníků ji zaplatit
A proto není dobré za každou cenu lpět na zaběhnutých kolejích. Kdysi za dob koní byly parní stroje taky něco, co přeci nemůže být tak dobré, něco co se neuchytí. A ejhle ono to bylo jinak. Pak začaly někteří lidé bláznit s benzínovými a naftovými motory, opět s kritiky v zádech. Proto rád vidím tyto pokusy o nové technologie. Ano, mají své mouchy, ale ty postupem času při masovém prodeji budou pomalu, možná i rychle, vyprchávat :yes:
Parním strojům trvalo asi 1700 let, než došlo k jejich většímu rozšíření. V době, kdy se staly relativně efektivními, to vůbec nebyla nová myšlenka. Wattovu motoru se bránili jen ti, pro které to znamenalo obchodní problémy, nebo jim dokonce hrozil krach. O nějakém odmítání nemůže být řeč. Ano, první pokusy nepřilákaly investory, ale v té době pořád ještě neexistoval efektivní parní stroj, lze tedy pochopit skeptický postoj. Tímhle obdobím si už elektromobily a hybridní vozy prošly. Problémem u nich totiž není motor, ale "nádrž na palivo".
Pokud jde o parní stroje, bavíme se v první řadě o nahrazování vodních a větrných mlýnů. Ne lidí a zvířat.
Sice je mezi diskutéry spousty odborníků s opačným názorem, ale jako spokojený uživatel Priusu chválím všechny automobilky, které se Toyotu snaží dohnat.
Samozřejmě je to vývoj. Za 5 let bude vše jak má být.
Domnívám se, že to Dylan myslel možná spíše ve smyslu, že to je vývoj v myšlení některých lidí. Samozřejmě, je třeba aby technologie byly pořizovací cenou a náklady na provoz srovnatelné se spalovací konkurencí.