Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar Land Rover se zaměří na hybridy a elektromobily

Michal Fokt Michal Fokt 7. 9. 2013
8
U Jaguaru a Land Roveru se začíná klást velký důraz na alternativní systémy pohonu, britští inženýři se podílí hned na třech nových, na sobě relativně (ne)závislých projektech v oblasti hybridů a elektromobilů.

Hybridy můžete mít neradi a můžete s nimi nesouhlasit, ale to je tak to jediné, co můžete. Tedy můžete je i nekoupit, ale to bude postupem času stále větší problém, protože další a další automobilky posílají na trh hybridní verze svých modelů a není vyloučeno, že kolem roku 2020 už budou hybridy nad běžnými benzinovými auty převažovat.

Do Frankfurtu míří Range Rover Hybrid, tím ovšem aktivity uskupení JLR v této oblasti teprve začínají. Teď je na pořadu dne projekt, známý zatím jako Evoque_e.

O co jde? Jedná se o projekt, který není jen záležitostí samotné automobilky, ale podílí se na něm celá řada dalších firem, dodavatelů a univerzit - konkrétně Zytek Automotive, GKN Driveline, Motor Design Limited, AVL, Drive System Design, Williams Advanced Engineering, Delta Motorsport, Tata Steel, Bristol University, Cranfield University a Newcastle University.

Jejich cílem, podpořeným příspěvkem ve výši 16,3 milionu liber od britské vlády (resp. výboru Technology Strategy Board) a dále 4 miliony od Jaguar Land Rover, je vyvinout jak techniku pro mild-hybrid (MHEV, Mild Hybrid Electric Vehicle) na bázi stylového crossoveru Evoque, tak pro plný elektromobil na platformě toho samého vozu (BEV, Battery Electric Vehicle). A jako bonus navíc i kombinaci obojího, plug-in hybridní verzi PHEV.

Platforma pro všechna tato technická řešení by měla být kompatibilní s produkčním automobilem a to i takovým, u něhož nebylo s použitím této techniky od počátku počítáno. Dá se tedy očekávat, že se dočkáme ještě u stávajícího Evoque použití některého z těchto alternativních systémů pohonu a v nové generaci už bude patrně běžně k dispozici jak MHEV, tak PHEV i BEV.

Jaký systém pohonu by byl podle vás pro Evoque optimální?

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Doba jde vpřed
_MT_
| 8. 9. 2013
Parním strojům trvalo asi 1700 let, než došlo k jejich většímu rozšíření. V době, kdy se staly relativně efektivními, to vůbec nebyla nová myšlenka. Wattovu motoru se bránili jen ti, pro které to znamenalo obchodní problémy, nebo jim dokonce hrozil krach. O nějakém odmítání nemůže být řeč. Ano, první pokusy nepřilákaly investory, ale v té době pořád ještě neexistoval efektivní parní stroj, lze tedy pochopit skeptický postoj. Tímhle obdobím si už elektromobily a hybridní vozy prošly. Problémem u nich totiž není motor, ale "nádrž na palivo".

Pokud jde o parní stroje, bavíme se v první řadě o nahrazování vodních a větrných mlýnů. Ne lidí a zvířat.
Avatar - Pekelná Micinka
Doba jde vpřed
Pekelná Micinka
| 7. 9. 2013
Je to tak, ačkoli kdo byl dnes na Zbraslavi, mohl si poslechnout, co je tak skvělého na plochém šestiválci XK.
Avatar - Pekelná Micinka
Ano
Pekelná Micinka
| 7. 9. 2013
Domnívám se, že to Dylan myslel možná spíše ve smyslu, že to je vývoj v myšlení některých lidí. Samozřejmě, je třeba aby technologie byly pořizovací cenou a náklady na provoz srovnatelné se spalovací konkurencí.
Avatar - WinDiesel
Proč ne?
WinDiesel
| 7. 9. 2013
508Hybrid4, 3008Hybrid4, DS5HYbrid4 :yes: Také E-klasse 300CDI hybrid a S-klasse 300CDI hybrid :yes: Volvo plug-in hybrid CX60 :yes:
Avatar - WinDiesel
Ano
WinDiesel
| 7. 9. 2013
Ty jsi prognostik? To je hodně odvážné tvrzení "za 5 let bude vše jak má být". Asi jsi byl žákem Nostradama.