Jo, tak tohle je auto. Krása, která odzbrojí. Fantastické snímky. A legenda, která ještě dnes v srdcích milovníků nadupaného života, nadupaných aut a nadupaných kont vyvolává chvění chlopní.
Copak empétrojkový kovboj na to? Vrak, já vím... No, ještě to uvaž.
tak tak, jeden z nejlepších evropských Fordů :yes:
u té poslední generace Capri jsem měl vždy pocit, jako by to byla amerika. Něco ve stylu Oldsmobile Toronado či jak se to jmenovalo, to čím jezdili v seriálu Směr Jih :-!
na Capri fan klubech jsou k vidění hodně vymazlené kousky. Některé i s osmivalci Rover. Sice to nejsou originální osmiválce Capri Mk1 Perana, ale i tak jsou dobře vymazlení :yes:
vůbec.. geláčky nemám rád.
Ale máš pravdu LPček jsme doma už moc neměli. Jen magnetofonové pásky s Led Zeppelinama, a pak přišly walkmany. Dobrá doba ;-)
kua a ja som vyrastal pri gramafóne značky Tesla! Skoro som zodral všetkých Elánov a Tublatanky. Walkmany už išli mimo mňa a mp3 už duplom. A gramofón je odložený v detskej aj s platňami. ten už nikdy nevyhodím. Sem - tam, keď mám čas tak si ho/ich ešte pustím a spomínam. Ten praskot je proste božský! ;-)
a niekto má "prachatých" rodičov. ;-) Mne sa prvý walkman podaril až za svoju výplatu a vydržal mi cca mesiac. To bol jeden z posledných modelov a už nebol moc väčší ako páska. Niekde mi spadol a potom prišiel nástup na vojnu a po vojne už som mal iné starosti. Ale na gramofón nedám dopustiť... ;-)
Gramofon má své kouzlo. Když jsem měl chuť na klasiku tak jedině vinyl a gramec. Ale už odešel do věčných lovišť.
A prachatých ani ne, ale spíše s přístupem k sortimentu (centrální sklad Prioru ostravského kraje) ;-)
no ja som videl jedného ešte za komančov a bola to tak strašne veľká a nevzhľadná krabica(SONY), že sa mi to vôbec nepáčilo. Ale zase som mal v ´87 lego TECHNICS. To sa chodila celá trieda na to "čudo" pozerať. ;-)
tak moj prvý Walkman bol celkom slušný, malý čierny, nejak tesne po revolúcii. Potom som na nejake školskej súťaži vyhral jednu otrasnú krabicu, velké jak tehla, 4 baterky to poháňali! ten putoval rovno do šuplíka. A potom ešte na výšky som si jeden kúpil.
Ináč kazety som znova tento rok využil (po x-rokoch), keď sme jazdili na služobnej Fieste, r.08 rádio+kazeta. Rádia ignorujem, takže som oprášil staré nahrávky :yes:
Ale kde že .. jen šéf dopravy Prioru >:D
"Pane řidiči vystupte si! Víte čeho jste se dopustil? Ano, příslušníku. Váš občanský průkaz! Chlape vy děláte v Prioru? Ano, ve skladu. Můžete mi sehnat pračku? No, měly by teď přijet. Hmm, tady je na mě telefon, když tak bych si jednu vzal"
O měsíc později policajt přišel, zacvakal za pračku a odjel. >:D
neplaš! bol som veliteľ odmorovacej čaty. Mal som na starosti P V3S ARS [odkaz] a jej vodič mal cca 155cm(nejak ledva nad normu) a ledva dočiahol na pedále. Volali sme ho Pajpo. Bol to maďar ako sviňa, ale inak fajn chalan.
Tak so mnou slúžil bývalý spolužiak, chlapisko dvojmetrové, stodvacaťkilové. Volali sme ho Gumídek. Tiež fajn chlapík. Šikana sa nám vyhýbala ako čert kríži... >:-[]
mňa nikto nebil, len ten šikan bol hrozný. A najhoršie bolo to, že to bolo podporované aj "zhora". ALe zase potom už som mal totálny veget. Z pyžama som sa dostal až okolo tretej poobede, obed až do postele... ;-)
[odkaz] pozri si predposledný obrázok. Až ma zamrazilo pri spomienke ako sme testovali "vzduchotesnosť" toho obleku v bazéne.
A test masiek v plynovej komore, tak to už radšej ani nespomínam... 8-s;-)
Ty jazva v Pešti pred Szeczéniho kúpelmi som videl fajnovú káru - Dodge Chellenger (ten nový). Oranžová farba, čierne pruhy, motor 6,1 HEMI a zvuk skoro jak stodvaciášok... Len tak hrmel. Pozriem na značku a on to slovák (alebo maďar) z Košíc... SPZ KE...
fajn kára. už som to videl aj ja, ale tu v Blave. V poslednej dobe tu vidieť strašne veľa "amerík". Ja som sa vozil(nešoféroval) iba vo Vipery. krátko potom ho však majiteľ zošrotoval a bolo po paráde. ale v tom mi hrmeli aj koule! >:D
keď som ešte makal vo Forde, urobil som si niekolko kolečiek na parkovisku s Fordom GT40. Parádička auto. Zážitok skoro jak zo stodvaciášku a to už je čo povedať!! ;-)
no prednedávnom som videl ako priviezli do showroomu audi R8 a tí pakovci to výtáčali po parkovisku čo to dalo. by som im najradšej ruky dolámal. Potom si to kúp...
První walkman se sem dostal někdy kolem roku 1980. Bohužel to nebylo od Sony (tuším Asahi nebo tak nějak) ale i tak... prodával se samo v tůzu a stál 280 bonů. Tužkové baterie z baterie Slaný v němj vydržely tak dvě hodinky. Pak vytekly. S tím holt nepočítali ani v Japonsku.
Měl jsem to štěstí, že jsem se v Capri kousek projel, dokonce ve verzi 2.8i. Člověk sedí blízko zadní náprav a pocitově skoro na zemi, před sebou vidí nekonečně dlouhou příď a poslouchá krásný dunivý hlas výfuků... Krásná vzpomínka na krásné auto. :yes:
Bylo to moje první auto po revoluci. 6V, modrá metalíza, na bocích plameny, chromovaná kola... Už nikdy jsem z auta neměl takovou radost, jako když jsem přesednul z žigulíka do "kapra".
Ach jo, kde je mu teď konec...
Ja som na Capri slintal už za mlada u nás na ulici. K susedovi od naproti to chodilo so železnou pravidelnosťou a zostávalo odparkované pred domom na ulici. Vtedy sme s chalanmi zabúdali hrať futbal a dohadovali sa o tom koľko to "vytiahne" a pod. On ten sused mal vždy nejaké divné návštevy. Raz Capri, potom Simca, Renault 8 so 4 svetlami vpredu a "rýchlymi" pruhmi(neviem ako sa ten typ volá...). V tej dobe keď bolo u nás najlepšie auto Žiguli, tak to boli pecky ako sa patrí. Časom zmizol sused a s ním aj autá a mne zostali iba spomienky. Ale krásne...
Capri jednička, stříbrné auto s dlouhatánskou kapotou, a pod ní takový mrňavý motůrek... delší auto u nás na dvoře nebylo, a to tam tou dobou stávaly docela zajímavý kousky - pozdrav mototechny konce 60. a tuzexu počátku 70. let. takovej kudrnatej klučina ho tam pulíroval a občas mi dovolil, abych si sedl za volant. a pak auto zmizelo i s kudrnáčkem, nespíš to mezi trabanty a moskviči na našich silnicích nemohlo vydržet...
Už jsme zase u vzpomínek, bez ohledu na dobu ve které jsme žili, byla ta auta úžasná. :-) No nic, naši vnukové se budou za pár let takhle dívat na dnešní auta. Tak to v životě chodí.
no právě .. i když za třicet let se té elektronice třeba budou smát a dělat jí s jedním prstem v nose >:-[]
A software ti napíše nějaké dítě na základce :-!
Smát se jí můžou, ale jak ji opraví, nebo nahradí a její životnost není počítaná ani na nějakých 30-50 let...
A bez ní se dnešní auta už ani "nerozjedou"... :-!
A kdoví kolik jich bude, pokud pominu luxusní sportovní značky a malosériovky....Když si vemu nové tisíciletí, přijde mi, že to je hlavně hromada nic neříkajících japonských a korejských aut, nijakých Opelů a Citroenů, celého koncernu VW (píchnu do vosího hnízda :-) ) atd atd. Objevuje se sice převratná technika, první modely Priusu budou taky možná jednou neobvyklé a vyhledáváné auta. Design je ale v drtivé většině případů poplatný době, nic nadčasového, co chytne za srdce.
No tak trabi rozhodně nebyl hroudou plechu, protože toho na něm bylo pomálu :o)) Ale jo, z vysmívané smradlavé pšukavky, pryskiřičníku pádivého a Arbeitsmercedesu se stal kult.... kdo by to byl čekal? :-) P.S. Proč se bavíme v diskusi pod Capri o trabíkovi? (nic proti němu, mám ho rád a vzpomínky mi na něj zůstaly...Capri jsme nikdy v rodině neměli, pro čtyři dost nepraktické auto).
Trabi je dokonalé auto, za pár šlupek jste ve své době dostali 26 koní, na přání dokonce nějaký psedoautomat a k tomu plastovou karoserii, což bylo velmi inovativní :-)
Capri je opravdu auto s aurou staré dobré Ameriky...Nejkrásnější verze je podle mě Ford Capri S John Player Special z roku 1974. Tento kousek bych rád někde sehnal. Zatím ale na to nemám čas a v dnešní době radši ani peníze :-(
Ta vládne pořád!Jen si prohodila odnznaky na saku a neříkaji čest soudruhu ale dobrý den paně živnostníku.Specialně majitelé větiny velkých autosalonů,sevisů,prodejen náhradních dílů a pneuservisů jsou z řad bolševiků!Většina koupila servis za pár korun díky tomu že mu před rokem 1989 šefovala!Nebo byla z řad zavodnické polomafie která mezi sebe jen tak nikoho nepustila a cestovala po světě díky donášení na jiné a členství ve straně :'-(
sice jsem nikdy Capri neměl, ale měl ho kamoš, koupil vrak s motorem v háji, prorezlej tak že aby se nezlomil navařil pod něj nějaký traverzy jako výztuhu. Ovšem byl mechanik, tak sehnal pořádnej šestiválec z nějakýho velkýho Fordu a komplet ho předělal a vyladil. Na ty zatáčky projížděný powerslidem nikdy nezapomenu. S pohonem zadních kol v silným autě bez ESP je prostě sranda, to se s předohrabem nedá srovnat a dnes už se to nedá zažít. Bohužel tento Capri potom šel přes střechu a byl s ním konec. Pořád ho ale považuju za jedno z nejemotivnějších aut ve kterým jsem jel.
To úplně nejlepší byl podobně starej Nissan 300 ZX s biturbem, taky rezavej vrak, ale ten motor s brutálním výkonem... Když si na tyhle auta vzpomenu, vidím jak jsou dnešní auta proti nim úplně sterilní a bez emocí - všude samý ESP, EBD, ABS, TCS, VDC, dokonalý pneumatiky, skvělý jízdní vlastnosti, ale to je o ničem, raději bych jezdil ve staré Caprině :-)
Capri bol automobil pre drzkov, avšak pre drzkov z radov obyčajných ľudí. Capri v základe, to nebolo auto, ktoré by konkurovalo zrovna Ferrari. Ale to bolo úplne jedno. Bolo to totiž v každej verzii štýlové kupé, automobil pre radosť, len o čo bol vyšší výkon, o to štýlovejší. Škoda, že dnes si o podobnom aute od Fordu môžeme nechať zdať. Inak, ak FORD, to bol SUPERMAINSTREAM vo svojej dobe. Teda, však viete ako to myslím. VŠETKO NAJLEPŠIE CAPRI. Bol si a pritom si stále autom snov. :yes::yes:
Mluv sam za sebe, soucasna nabidka Fordu patri rozhodne k tem lepsim na dnesnim trhu, a to srovani s Ferrari je opravdu hodne tve inteligence, takovym jako jsi ty by meli mozna i zakazat vubec vyslovovat slova FORD, FORD CAPRI. Proti Ferrari mel Ford GT40, ktery taky ukazal tomu Ferrari pekne zada.
Tentoraz sa ho musím zastať. On práve neporovnával Ford a Ferrari, len sa pokúsil na tom príklade vysvetliť postavenie Fordu Capri...
Mimochodom, čo ponúka Ford ako štýlové športové kupé v Európe dnes?
Keby si nebol taký tupý, tak by si vedel o čom hovorím. Chcel som tým povedať, že Capri bol aj v najslabšej verzii skvelým športiakom, lebo nebol stavaný ako nejaký super rýchly model, ale ako auto pre radosť. A tým, že nekonkuroval Ferrari, som sa chcel vyhnúť takto dlhému rozboru. ***ko ako ty to však nepochopí.
Co jiného napsat než se smát? >:D
Psát o autu, které vzniklo pro radost, že je to vůz pro radost, který nekonkuruje Ferrari?
Se od tebe někdy ještě dozvím, že Fabia Scout nekonkuruje T815-7 :yes:
Mým snem je kupé, které by vzniklo ze studie Iosis. Ta se sice stala základem pro nové Mondeo, ale krásné kupé by z ní klidně mohlo být. Kinetické, poutavé... :yes:
Tady nutno vzdát úctu Capri a všem legendám automobilového průmyslu. Je to nádhera a nadčasovost.
Mám tu možnost jednou za čas se s Caprim svézt. Perfektně udržovanej kousek. Zlatá "metla", chromoví kola, červené kůže a decentní červený linky na kaoserii. Sběratelskej kousek.
Duch toho auta je obrovskej. Dát levou na volant, pravou na řadičku a s dovolením GTIho, levym kopitem vyšlápnout spojku, cejtit vybrace auta.... sakra. To jsou nádherné momenty za volantem. Pokud má auto charakter, tak člověk vůbec nemyslí na koně, litry, zrychlení a čas na Nordsleife. Je mu to prostě jedno a jen se usmívá. Je ve svém vlastním mikrosvětě s myšlenkou "všichni mi můžete políbit......".
Nádhernej svět.
Bohužel mi tak trochu příde, že charakter u aut mizí a docela se "děsim" doby třeba za 20 let.
Ale sám pro sebe mám řešení.
Představa, že "zakonzervuju" STI na "veterána" a za X desítek let, až budu jako "pošuk" děda leštit a leštit (auto) a vnoučatum vyprávět co to byla rally a kdo byli Burns, Loeb, McRae, Solberg, ukazovat videa pochybné kvality a občas jí vytáhnu abych "hybridnímu" ( nebo na co budou auta jezdit ) okolí ukázal co to byli auta a ze "všech" si otevřeně udělal srandu a budil obecné pohoršení řevem toho auta a okázalou "nechutnou" spotřebou. To by byla ( to BUDE ) nádhera !
Já si myslím že za takových třicet čtyřicet let budem na veteránských srazech potkávat zhruba stejné auta jako tam potkáváme teď,plus auta z devadesátek a pár jednodušších kousků současných...Můj názor je ten, že ze současných aut veteráni nikdy nebudou,protože je nebude nikdo schopný udržovat v provozu a taky že k nim bude mít málokdo takový citový vztah..nevidím důvod proč by aerovka z třicátých let nebežela ještě za dalších třicet let-všechno se dá vyrobit poctivou kovářskou prací..Ale nechci vidět jak se bude někdo snažit udržovat v provozu auto kde musíš kvůli jedné žárovce rozebrat půlku motoru a kde bez zapojeného akumulátoru ani neotevřeš dveře....
To je sice pravda, ale stejně tak jako se dodnes vyrábějí díly na "ikonózní" auta třeba půl století stará, tak si troufnu tvrdit, že za 50 let půjde sehnat díly na "ikonózní současníky". Samozřejmě, že na "běžnou" produkci to asi nebude tak snadné, ale vozy prodávané v relativně velkých počtech, ale se "statutem legendy" nebudou velkým problémem.
A nutno podotknout, že na ty auta nelze nazírat z pohledu dnešního "běžného" uživatele, kterému může vadit třeba zrovna to, že vyměnit žárovku ve světle je skoro "neřešitelný" problém.
Nevidim důvod proč by ze současných aut nikdy nemohli být veteráni.
Třeba zrovna v té tvojí MX-5 vidím potenciálně velmi slavného veterána.
obrovský problém ti bude dělat elektronika. U většiny veteránů budoucnosti budeš muset udělat elektronický upgrade, neb plnohodnotnou součástku neseženeš.
U současných veteránů je výhoda v tom, že vše se dá ještě vyrobit. Stačí si sehnat nebo udělat dokumentaci.
Já jsem spíš myslel na to že současné auta jsou dělané tak že se velmi špatně rozebírají a zase dávají dohromady,spousta komponentů se mění jako celky a ani nejsou rozebrat,vyčistit apod...S tou MX-5 máš pravdu,na tom autě dělám všechno sám,je to v podstatě velmi jednoduché a primitivní auto,které dokáže průměrný kutil rozebrat do šroubku a zase složit,navíc s obrovskou podporou náhradních dílů a různých doplňků od budíků ve stylu MG až po konverzní set na vestavbu vidlicového osmiválce >:-[] jenže první MX-5 je ještě ta stará škola,přišla na trh v roce 1989...Tu novou řadu bych si opravdu spravovat netroufl..myslím že současné auta budou k vidění coby veteráni,ale asi pouze jako statické exponáty...
Legenda je to krasna...ale nevite zdali chysta Ford konecne nejake kupatko? Bur reinkarnaci Capri ci cokoli jineho? Kdyz se chova Ford jako "sportovni znacka" (podvozky , handling standartnich modelu, dynamicky vzhled atd) a pritom nema zadne Evropske kupe.... ;-\ :-(