Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
ObiWanKenobi
ja dost silno pochybujem o krutiacom momente tohto maleho benzinaku, taky maju dvojlitre ;-)
silversurfer
ty auta z VW vypadaji vsechna stejne..uz clovek ani pomalu nevi co za nim jede, audi nebo seat?
Jinak ten výpočet je něco jako:
vs = vážená spotřeba
db = dojezd na baterie (jezdí NEDC tak dlouho, dokud je schopno udržet požadovanou rychlost)
s1 = NEDC, kdy může čerpat z baterie, kolik chce
s2 = NEDC, kdy na konci musí být v baterii to, co bylo na začátku (co spotřebuje, musí narekuperovat - což zní fér, ale dosáhnout toho není zrovna snadné, pokud má fungovat jako hybrid)
vs = db/(db+25)*s1 + 25/(db+25)*s2
Když si dosadíme mé odhady, tedy s1=0 a s2=4,5, dojezd vezmeme od Audi 50 km, tak vyjde 2/3*0 + 1/3*4,5, což je 1,5 litru. To jen pro ty, kteří o tom nic neví, ale mají potřebu o tom diskutovat (nebo dávat palce). ;-)
Jak jsem napsal, tady jde o úředníky a výměr pokut. U plug-in hybridů (a elektromobilů s generátorem) prostě počítají s pravidelným nabíjením a jízdou na baterie. Proto to mají navážené tak, jak mají. EPA musela nakonec zavést dvojí spotřebu, možná k tomu dojde i EU, ale tolik bych na to nesázel - jak jsem napsal, je to pro úředníky, EPA je víc pro spotřebitele. Možná se něco změní s WLTP.
Jednoduchý způsob, jak zjistit spotřebu v druhém režimu měření, je vzít objem nádrže a vydělit ho dojezdem na benzín v NEDC ve stovkách km. Proto jsem hledal tiskovou zprávu Audi. Zajímalo mě, jakou má nádrž a jestli náhodou těch 890 km nepočítají s 1,5 litrovou spotřebou (vtipálci - ať už v redakci, nebo u Audi). :-) Ve zprávě měli více informací, než je tady v článku, včetně toho, že jde o dojezd v NEDC (což pro mne znamená v druhém režimu). I ten objem nádrže.