Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 Sportback e-tron: Hybrid se 150 kW a spotřebou 1,5 l/100 km

Jan Mička Jan Mička 10. 9. 2013
45
15
Zobrazit náhledy (45)
Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3
Plug-in hybridní technologie míří i mezi kompaktní hatchbacky. Audi ve Frankfurtu představila produkční verzi A3 Sportback e-tron, která půjde do prodeje v příštím roce.

Plug-in hybridy mají jednu úžasnou vlastnost. I přes velké jízdní výkony totiž nabízejí neadekvátně nízkou spotřebu paliva, které se dá z technických informací jen těžko uvěřit. Jiné to není ani v případě nového Audi A3 Sportback e-tron. S výkonem přes 200 koní vykazuje kombinovanou spotřebu jen 1,5 l/100 km. Solidní, nemyslíte?

Základem pohonného ústrojí je zážehová čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 kW a točivém momentu 250 N.m. Agregátu sekunduje elektromotor se 75 kW a 330 N.m, které jsou dostupné prakticky okamžitě. Váží 34 kilogramů a je umístěn v šestistupňové dvouspojkové převodovce e-S tronic. Akumulátor našel místo pod zadní lavicí a je 125 kilogramů hmotný. Má kapacitu 8,8 kWh, díky čemuž dokáže Sportback e-tron ujet až 50 kilometrů čistě na elektřinu. Kombinovaně by přitom skutečně neměl spotřebovat víc jak 1,5 l/100 km a vypustit 35 gramů emisí na kilometr. To vše při systémovém výkonu 150 kW. Není ani žádný louda. Umí se rozjet až na 222 km/h a akcelerace z 0-100 km/h trvá jen 7,6 sekundy. Ať se vám tyto informace zdají jakkoliv šílené, nezbývá, než Audi zkrátka věřit.

Současná Audi A3 Sportback váží se shodným zážehovým motorem 1280 kilogramů. Transformace v plug-in hybrid přidala necelých 300 kilogramů, což je vzhledem k sofistikované technice přijatelné. Produkční vůz by se měl v prodeji objevit v průběhu příštího roku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

realita je inde..
_MT_
| 10. 9. 2013
Jinak požadavek na stejný stav baterie je pěkný, ale jak jsem napsal, těžko realizovatelný. Na některých trasách půjde bilance do mínusu, na jiných do plusu. Snaha se ho držet povede zase jen k mrzačení aut.

Jednoduchý způsob, jak zjistit spotřebu v druhém režimu měření, je vzít objem nádrže a vydělit ho dojezdem na benzín v NEDC ve stovkách km. Proto jsem hledal tiskovou zprávu Audi. Zajímalo mě, jakou má nádrž a jestli náhodou těch 890 km nepočítají s 1,5 litrovou spotřebou (vtipálci - ať už v redakci, nebo u Audi). :-) Ve zprávě měli více informací, než je tady v článku, včetně toho, že jde o dojezd v NEDC (což pro mne znamená v druhém režimu). I ten objem nádrže.
realita je inde..
_MT_
| 10. 9. 2013
Uvádí jednu hodnotu specificky pro to, aby byly různé pohony porovnatelné. :-) Samozřejmě, automobilky by mohly uvádět více údajů, i své vlastní. Ale za posledních dvacet let udávaných technických parametrů jen ubývá. Povinně mají jen kombinovanou spotřebu (u plug-inů tuhle váženou) a odpovídající emise CO2.

Jak jsem napsal, tady jde o úředníky a výměr pokut. U plug-in hybridů (a elektromobilů s generátorem) prostě počítají s pravidelným nabíjením a jízdou na baterie. Proto to mají navážené tak, jak mají. EPA musela nakonec zavést dvojí spotřebu, možná k tomu dojde i EU, ale tolik bych na to nesázel - jak jsem napsal, je to pro úředníky, EPA je víc pro spotřebitele. Možná se něco změní s WLTP.
realita je inde..
Tycoon
| 10. 9. 2013
Tohle jasně ukazuje, že u hybridů a plug-in hybridů by mělo být dvojité měření - jednou jízda na elektřinu, podruhé jízda se spalovacím motorem s takovým režimem jízdy, aby na začátku a na konci byly baterie stejne nabité. No a uvádět obě hodnoty zároveň. Co mi však chybí na normách jako takových, je jízda ustálenou rychlostí po dálnici.
realita je inde..
_MT_
| 10. 9. 2013
On ten dojezd je v NEDC. A 11 je méně než 50. :-) I kdyby nebylo, v NEDC jezdí jako hlemýždi. Takže musíš vystačit, máš více než čtyřnásobný dojezd.

Jinak ten výpočet je něco jako:

vs = vážená spotřeba
db = dojezd na baterie (jezdí NEDC tak dlouho, dokud je schopno udržet požadovanou rychlost)
s1 = NEDC, kdy může čerpat z baterie, kolik chce
s2 = NEDC, kdy na konci musí být v baterii to, co bylo na začátku (co spotřebuje, musí narekuperovat - což zní fér, ale dosáhnout toho není zrovna snadné, pokud má fungovat jako hybrid)

vs = db/(db+25)*s1 + 25/(db+25)*s2

Když si dosadíme mé odhady, tedy s1=0 a s2=4,5, dojezd vezmeme od Audi 50 km, tak vyjde 2/3*0 + 1/3*4,5, což je 1,5 litru. To jen pro ty, kteří o tom nic neví, ale mají potřebu o tom diskutovat (nebo dávat palce). ;-)
design
citatel drevo
| 10. 9. 2013
ked myslis... >:-[]