Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Volkswagen Golf dostane tříválec 1.0 TSI

231 komentářů

Avatar - Ham.
Ham.
do nižší střední tyto chrchele nepatří.
ronyhandbrake
prečo nie ak preplňovaná 1,0ka posyktne výkon atmosferickej 1,6ky pri spotrebe nižšej o 20 %, downsizing je nezastaviteľný 😄 samozrejme okrem Mazdy
Avatar - Ham.
Ham.
Přeplňování ani snižování objemu mi nevadí, naopak je to cesta k daleko lepšímu průběhu výkonu a lepší spotřebě (i když ne tak nízké jak se slibuje podle metodiky). Odebírání válců ano, i když není problém nafoukat je na stejný výkon tak hladkostí běhu i s padesáti vyvažovacími hřídeli se nevyrovnají čtyřválcům. Takže si tříválec dokáži představit v nějakém městském hrkátku, v Golfu ne.
ronyhandbrake
Trojvalec má obrovskú výhodu v porovnaní so štvorvalcom, pri krátkych jazdách po meste dosahuje nižšiu spotrebu a skôr sa zohreje. s rovnako výkonným štvorvalcom v meste pri krátkych trasách jazdím so spotrebou vyššou o 1,5 l v porovnaní s trojvalcom
Avatar - Ham.
Ham.
Vždyť říkám pro nějaké městské hrkadlo jako je třeba Up! proč ne.
ronyhandbrake
Mnoho majiteľov Golfov jazdí často len po meste. Dokonca poznám typy čo si kúpia Toyotu LC V8 a mimo mesta sa ani nepozrú 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Dobrý příklad, ale stejně to není důvod začít dávat do LC tříválec.
ronyhandbrake
Povedzme si na rovinu VW nie je v tomto priekopník a len sa prispôsobuje aktuálnej situácii a trhu. Či bol tento krok správny ukáže až čas, skôr je to o búraní predsudkov. Doba sa mení, mení sa aj automobilizmus
Avatar - Ham.
Ham.
Kéž by v této oblasti zůstal neprůkopníkem. 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ford dává svuj litrovej motůrek 125 koní do Focusu u Citroen začínaj dávat 96kW tříválec 1,2 do C4 proč by podobnej motor ve stejný třídě nepoužilo VW 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Skutečnost, že někdo něco dělá neznamená, že to musí dělat všichni.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To se právě (bohužel) mejlíš
Avatar - Ham.
Ham.
V čem?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Když nějakou takovouhle výrobní náklady šetřící ...ovinu začne dělat jeden velkej výrobce ostatní se musí přizpůsobit. Nebo zemřít >😒]
Avatar - Ham.
Ham.
Takže je to podle tebe ...ovina. No to jsem rád, že jsi potvrdil moji původní hypotézu, že je to tříválcová chyba. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To bohužel neni. Účinnost motorů vzrostla tak že dělat větší motory s víc válcema je prostě zbytečný. Navíc to do budoucna umožní trochu jinou stavbu vozu a asi víc místa v kabině. Nejsem z tří válců nijak nadšenej ale myslim že to bude spíš vo zvyk. I tříválcovej motor se dá udělat dobře. Nebo blbě >😒]
_MT_
Kdyby účinnost tolik rostla, nemusíme řezat válce. 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
Ham.
Účinnost rostla a roste jen velmi, velmi zvolna.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A proto máme dneska litrový motory se 170 koňma a tříválce s 96 kW což sou výkony dvoulitrů který eště křižujou silnicema >😒]
Avatar - Ham.
Ham.
Účinnost a výkon jsou dvě různé věci.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt? >😒]
Ale jak chceš, zvýšila se jak účinnost tak poslední dobou hlavně výkon spalovacích motorů 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Fakt. To jsi nevěděl? 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁
_MT_
Litrový výkon se zase tak dramaticky nevyvíjí, pokud jde o přeplňované jednotky. V posledních letech se zlepšila uživatelská přívětivost takových motorů. A klesají náklady na výrobu. Navíc tu máš pokuty za nadměrnou spotřebu, kdy každá desetina může znamenat miliardy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No právě "pokud de o přeplňované jednotky" >😒]
Současnej foukanej tříválec litr, litr něco se na silnicích potkává s nepřeplňovanym čtyřválcovym dvoulitrem a pružností a možná i celkově ho poráží na hlavu. Nám se to nezdá jenom nebo hlavně proto že na tak malej počet válců nejsme zvyklí a furt eště je to pro nás synonymum něčeho slabýho atd., což už dneska zdaleka neni pravda - viz motor v i8 😉
_MT_
Tak u atmosfér se rozhodně vyvíjel více, proto "pokud de o přeplňované jednotky." Natlačit do motoru více vzduchu umíme už hodně dlouho.

Mně se to nezdá, protože jsou to motory méně a méně kultivované. Tenhle problém lze odstranit, ale mám radši mechaniku a u běžných vozů si na takovou míru izolace ještě pěkně dlouho počkáme. Takže mi třeba nějak zvlášť nevadí V4 v Bentley, protože prostě nepoznám, že ten motor běží zrovna na čtyři válce.

Běžná auta to mají jednoduché, chci ticho. Horší je to u sporťáků. Osobně tedy doufám v ránu z milosti v podobě palivových článků.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To já dávám taky přednost poctivý mechanice, ale nějak nám mizí před vočima. Nemáš dojem?
Sem hodně zvědavej na pocity z BMW i8. To může hodně naznačit jak bude 😉
kuny
Čtyřválec má oproti tříválci nevýhodu snad pouze v tom, že je konstrukčně dražší. Proto tříválec. Všechna ostatní hlediska jsou pak spíše podružná. Určitě se nezahřívá pomaleji než tříválec - pokud by byl stejně těžký a měl stejnou spotřebu (a tedy stejnou účinost), bude se zahřívat stejně rychle. Pokud bude mít kapku vyšší spotřebu při stejné hmotnosti, bude se zahřívat rychleji! Naopak 1,6l čtyřválec ATM oproti 1,0l tříválec Turbo bude konstrukčně jednodušší, levnější, lehčí a mnohem spolehlivější a kultivovanější motor, v běžném provozu bude +- stejně hospodárný. Problém je, že v normovaném cyklu bude vykazovat spotřebu o litr větší a to nám samozvaný bruselský moloch svými regulacemi v podstatě zakázal.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Slabá představivost 😉
Tříválce budou brzo naprosto běžný i ve vozech střední třídy, s tim ni nenaděláš. Natož v Golfu. Připrav se až VW technologicky dožene Fiat budou tam i dvouválce >😒]
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To bylo dobrý!
" Připrav se až VW technologicky dožene Fiat budou tam i dvouválce "... sežerou Tě tady...
😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A vo co že ne >😁
Ale nějakej Ham. to už zkoušel >😒]
Avatar - del42sa
del42sa
až tam budou ty dvouválce, tak budou vzpomínat, jak byly ty tříválce kultivovaný >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslim že TwinAir bude eště nějakou dobu spíš výjímka a i pozdějš to budou spíš motory jen pro menší auta. Což se nedá říct o třech válcích. To už bude ve střední třídě standard a docela pravděpodobně budou i ve vyšší střední
Avatar - del42sa
del42sa
a to je jedině dobře. Už jen to , že Marchionne cpe twinair i do Giulietty není dobře, jakkoliv si tento motor umím představit v malém Fiatu 500 nebo nějakém jiném městském prdítku. Ani do malé Lancie Y se už tento motor příliš nehodí...
JaMM
Lenze VW uz 1,6 atmosferu nema! 😉
ronyhandbrake
V Golfe VI ešte mal a prechod na 1,2 TSI bol riadny rozdiel.
_MT_
Mluvilo se o tom delší dobu. Stejně jako o převodovce ASG. Nicméně nečekám, že zastaví 81 kW verzi. Je to motor ze stejné rodiny jako 1,2 TSI. Spíš jsem tedy čekal, že litr bude základním motorem kolem 55 kW. Třeba s přeplňováním, aby měl dostatek točivého momentu. Uměl bych si i představit, že by nahradil slabší 1,2. Ale víc mi nedává smysl. Ne že by to nešlo, plány se přeci jen mohou změnit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ať zůstanou v BMW i8 a podobnejch >😒]
Avatar - Ham.
Ham.
Ano v i8 hybridu ať si zůstanou, tam klidně mohou dát třeba i jednoválec.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jednoválce asi až pozdějc >😁
Ale doba tříválcová je tady a ani nemrkneš a budeš se s nima potkávat všude až po střední ne-li vyšší střední třídu >😒]
Ne že by mě to nějak zvlášť těšilo, ale účinnost motorů se prostě zásadně zvedá a víc válců a větší objem prostě neni třeba. Dost možná se díky tomu i trochu změní stavba celejch aut
Avatar - Ham.
Ham.
No někdo v těch jedno, dvou nebo tříválcích jezdit bude muset, to je fakt.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Problémem se jeví že to bude většina, možná spíš totální většina
Avatar - Ham.
Ham.
To je ovšem problém té většiny, má se snažit a jezdila by ve dvanáctiválci. Možnosti tu jsou. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A možnosti tu i budou. Jen na to mít ty prachy. Většině do budoucna budou muset stačit ty 3 válce a V12 bude asi nejspíš eště vyjímečnější než dřív
Avatar - Ham.
Ham.
S tou výjimečností dvanáctiválců bych si nebyl tak jistý, právě v krizi se prodávají docela dobře. Čím víc lidí na ně nemá tím víc lidí na ně má. Peníze se ze světa neztrácejí, jen se přesouvají do kapes těch co to umí a krizi mají hlavně ti co to neumí. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Však sem tim vyjímečnější taky myslel hlavně to mase nedostupnější >😒]
Avatar - Andromeda
Andromeda
Nooo, to je hodno stratéga ... Panebože, nesnesitelná lehkost bytí ...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
Ham.
Nikoho nenutím, ale kdyby mi někdo stál s pistolí u hlavy, tak by mě asi do dvanáctiválce "ukecal". 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak to mě i bez pistole >😁
Avatar - Nerez
Nerez
Ale do tříválce by mě neukecal ani s tou pistolí u hlavy >😁
Avatar - Ham.
Ham.
:yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tak schválně uvidíme tak za 10 let >😒]
ryccardo
Možná je to lichá otázka, ale napadá mě kolik ten motor asi vydrží najezdit kilometrů, když z toho litrovýho motůrku tahaj 110 koní. Nejsem si jistej jestli to zvládne najezdit 200-300 tisíc ;-\
ronyhandbrake
Výrobca ako VW si nedovolí do výroby zaradiť agregát, ktorý má nižšiu životnosť ako konkurencia, 200-300.000 km málokedy vydrží aj nepreplňovaný agregát, je to len spotrebný materiál
igorvrazic
Ta prva (cast) veta bol len vtip,ze?
ronyhandbrake
tak aby som to dal na správnu mieru, všetko sú to šmejdy, VW taktiež, len niektoré viac a iné menej. a ak si niekto myslí, že spoľahlivosť napr. benzínovej atmosféry 1,33 v Toyote je lepšia ako 1,2 TSI vo VW tak zaspal dobu
igorvrazic
ešte raz...VW si dovolil do vyroby zadat agregat, s ktorym bolo vela vyrobnych resp konstrukcnych problemov, ktore mimochodom ta atmosfera nemala. Ved preto ma novy Golf jeho druhu "opravenu" verziu...
Toto zial plati pre vsetky nove motory...spolahlivost casto preveri az realne pouzivanie, nie testy v labaku.
ronyhandbrake
tak zrejme nevieš, že problémy s rozvodmi má aj atmoféra v Toyote. v dnešnej dobe šetrenia je bežné, že výrobcovia nedostatky opravujú za chodu, nie nadarmo sa hovorí, že kvalitné automobily sa prestali vyrábať po roku 2000. týmto sa nechcem zastávať VW, ale rovnako sa správajú všetci výrobcovia
igorvrazic
Toyota moze mat problemy,co len potvrdzuje,ze "Výrobca ako VW si nedovolí do výroby zaradiť agregát, ktorý má nižšiu životnosť ako konkurencia"

Hocikto si to dovoli...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Klaudius
Ty si z tej Toyoty nejaký vysraný...
Nicco
Nevyraba Toyota motory v Polsku (neviem, ci iba nafty) a Yarisy vo Francuzsku? To nie su celkom dostojni superi pre Japonsko 😄
igorvrazic
kde to pisem? Vlastne,co to sem tahas a co trepes za blbosti?
Avatar - Nerez
Nerez
S tím srovnáním TSI a atmosféry od Toyoty jsi mě opravdu rozesmál >😁
Malej foukanej benzín má narozdíl od atmosféry tolik věcí, který se můžou podělat, že ta atmosférická 1.33 od Toyoty musí být už z principu spolehlivější. To prostě neokecáš...
Ta druha polovica bol tiez vtip. Akurat zly.
cabry
Tak nad tím bych se pozastavil. Málo který TSi vydrží víc než 150 tis bez potíží. Snad jenom 1,8,ten zbytek je prostě jeden velkej šmejd. Nehledě na to,že jsou to motory pro důchodce. Pokud totiž někdo chce využívat plný potencál tohoto motoru,tak jeho spotřeba dos výrazně předčí i klasickou 1,6 atmosféru. VW na to brzo dojede.
ronyhandbrake
Skôr by som povedal, že dosť závisí od štýlu jazdy a návykov vodiča, rovnako ako niekto mení brzdové obloženie po 40.000 km a inému vydrží 140.000 km.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
hipisko
vykon s tym nema nic spolocne, v tomto pripade skor krutiaci moment. A ten je v dizloch ovela vyssi pri rovnakych objemoch. Rovnako aj naroky na turbo, vstreky atd....
Takze benzinove motory maju este velke rezervy.

no netreba brat v motoroch do uvahy iba litrovy objem a vykon, je tam ovela viac premennych.
Avatar - Dieselpower525
Dieselpower525
Nemyslím si že by toto bol v blízkej budúcnosti dobrý ťah, vymeniť motor 1.2 TSI 77kw poslednej generácie v Golfíku VII za 1.0 TSi, to by sa nový motor TSI musel neskutočne vydariť. Posledná generácia motoru 1.2 TSI ma príjemne prekvapila, má super záťah s plochou krivkou, je kultivovaná ( najmä v tom vidím dôvod uprednostniť 1.2 TSI pred trojvalcom ) a tak isto aj úsporná. :yes: No nič to , doba ide ďalej, ale zahodiť tak dobrý motor pre nejakú normu na papiery... Ja neverím, že bude úspornejši :no:
No bodaj by ešte bol... 😄
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Tak ako si si pred 1-12 rokmi nevedel predstavit 1,2 L motor v Golfe (a spol.) a dnes Ti pride uplne prirodzeny, tak sa Ti teraz nezda 1,0 L a o 10 rokov to bude bezne rozsireny objem.
ronyhandbrake
Zo svojej skúsenosti môžem povedať, že prechod v Golfe z 1,6 8V 75 kW na 1,2 TSI 77 kw je riadny rozdiel. V 1,6ke som si pripal akoby tam bolo HTP 😄
Problem bol 8 ventilov. Ten motor bol neskutocne zastaraly.

Skutocne, neporovnavaj atmosfery VAG s konkurenciou, pretoze boli za poslednych 20 rokov parodiou na motory. Nie zeby pridanie turba komediu skoncilo...
Avatar - Anonym
Anonym
Není divu. Výkonová křivka toho TSíčka odpovídá atmosferickým osmnácti či devatenástistovkám.
Avatar - Dieselpower525
Dieselpower525
Ja nehovorín že si ho neviem predstaviť, Vw zrejme motor 1.0 ecoboost považuje za hodenú rukavicu, tak že už si ho aj predstavujem, ja som písal o kultivovanosti trojvalca vs. štvorvalca, a že trojvalec bude mať čo robiť, aby sa mu dorovnal... A osobne si myslím že tak kultivovaný nebude, to ako keby si zrovnával kultivovanosť 520d a 530d... Nikdy to 6 hrnkov nebude..
ronyhandbrake
Určite nie, technicky to zrejme nie je možné, ale rozdiely až tak obrovské nebudú. Na druhej strane, tým, že je motor ľahší, menší je možné docieliť lepšie jazdné vlastnosti
Avatar - Dieselpower525
Dieselpower525
No to máš pravdu, ale litrový výkon u sériového auta presahujúci 100 koní, alebo ako Forda, cez 130 koní... Stále menší objem a väčšie turbo ? Tak to vyzerá, nehovorím že je to zlá cesta, no za zlatý stred považujem práve ten 1.2 TSI ako základ.
Už som si myslel , že Vw s motorom 1.2 Tsi vytvorí dalšiu svoju Ikonu, ako tomu bolo pri 1.9 TDI, no takýmto štýlom to zrejme nepôjde, čo nás čaká o 10 rokov ? 0.6 TSI 110 KW ?
ronyhandbrake
Zrejme taký úspech ako dosahovali motorizácie TDI 66/81 kW už VW nezopakuje.
Postupným prechodom z 8V 1,2 TSI na 16V TSI VW odstraňuje nedostatky pôvodného agregátu a zrejme neplánuje tak skoro ukončiť jeho výrobu, resp. vývoj. Na mieste by bolo navýšenie výkonu 1,2 TSI, ak 1,0 TSI bude ponúkať 81 kW akosi okrem kultivovanosti a možno vyššieho krútiaceho momentu sa bude strácať význam tejto motorizácie
_MT_
1,0 MPI, 1,2 TSI i 1,0 TSI vychází ze stejné stavebnice (Modularen Ottomotor Baukasten - EA211). Není to další generace. Pokud tedy nepočkají s tímhle motorem do další generace. 81 kW verze měla být vyhrazena pro prcky jako nejsilnější motorizace, podobně jako 132 kW 1,4 o třídu výše.
GTI
Otázka nezní, kolik toho předmětné motory vydrží, otázka zní - kolik toho vydrží řidiči. Euro-eko-skřipec začíná dosahovat účinků středověké tortury. Desetiletími vygenerovaný standard, tedy korektní čtyřválce, sametové šestiválce a viceválcové nebe se hroutí,a to pod tlakem, kterému tak nějak vnitřně nechci snad ani věřit.

Jsem zvědavý na test. 110 koní... třínohých koní. Zase to čarovné TSI, jasně, vím, záruka kvalit, no tohle opravdu vyřeší až budoucnost.

BRA... eh, dnes asi... ne... 😉
ronyhandbrake
Všetko je to o prioritách, kto sa potrebuje dostať čo najlacnejšie z bodu A do bodu B bude voliť 1,0TSI s kombinovanou spotrebou 4,5. Kto si chce jazdu užiť zvolí 1,4 TSI prípadne GTI 😄
GTI
Jasně, s tím souhlas. Já najel několik stovek kilometrů se starým hatepečkem, věděl jsem do čeho sedám a věděl jsem také, co od toho můžu i čekat. Cestou se dostavovaly v podstatě jen milé okamžiky. Pouze při předjíždění jsem si musel dát většího fóra. A co mně překvapolo nejvíc, že i při plně naloženém autě se s tím motorem člověk nestával brzdou provozu a pominu-li nemožnost nějaké úchvatnější akcelerace, v běžném provozu jsem s tím jel jako drak 😄
ronyhandbrake
Len som zvedavý ako skončí verzia GTI pri tomto downsizngu, bolo by na škodu ak by GOLF VIII GTI bol 1,4 TSI 😄
GTI
😒 😄
Avatar - Dieselpower525
Dieselpower525
Tak to by bola veľká škoda, možno by sa z toho vytvoril aj štrajk pre premiérou >😁
No ale tak Golf R 20 bol myslím dobrý nástupca 6-valca, či ?
A o novom Golfe R VII ani nehovoriac, šprint 0-100 za 4.9 hovorí za všetko :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Doba se mění, za 4,9 dneska sprintuje i naftový SUV [odkaz] >😒]
GTI
:yes:
MariAchi
No nevím, osobně bych bral spíš R36, ten ale neexistuje.
_MT_
V některých případech je to takový návrat ke kořenům. 😄 První GTI mělo 1,6. Nakonec záleží na tom, jak povedený motor to je. Přeplňovaný je i dnes. Takže 1,6 kolem 180 kW není zase tak nereálná. Bohužel by to také mohl být řekněme 1,5 litrový tříválec ala BMW.
Avatar - woody-alien
woody-alien
To by se ovšem "ke kořenům" musela vrátit i hmotnost, a to se asi nestane, že... 😉
_MT_
Tak tam se asi jen tak nedostaneme. Také ale původní GTI nemělo 200+ koní. 😄
igorvrazic
Normovana spotreba vs realna...hra na euro normy

vid histogram trojhrnku od Fordu = nic,z coho musim padnut na * ale normovana je 5litrov

[odkaz]
ronyhandbrake
A ktorý model má podľa spomínanej štatistiky rovnakú spotrebu ako je normovaná, zrejme žiadny, keďže každý jazdí iným štýlom. Samozrejme ak je spotreba meraná v laboratórnych podmienkach reálne bude buď vyššia alebo nižšia.
Keď už sme pri spritmonitore, podľa tabuliek moje 3 predchádzajúce autá mali mať spotrebu vyššiu v priemer o 0,7 l 😄
igorvrazic
Nejde mi o ten rozdiel,ako fakt,ze taku spotrebu nemas problem dosiahnut s beznymi atmosferami alebo 4valcom TSI...

inak zaujimave porovnanie 😄
1,2TSI 105k vs 1,0EB 100k vs 1,8 140k i-VTEC
4,9l vs 4,8l vs 5,8l

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
MariAchi
Dej k tomu 140 VTEC 1,4TSI / 103kW, to bude zajímavější.
igorvrazic
[odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Dnes zcela zřetelně BRAVO GTI. :yes: Za tu schopnost "nežrat" všechno ani svému oblíbenci. 😉

Jinak samozřejmě souhlas, smyčka se utahuje až neuvěřitelně, i do střední třídy míří motory o objemu dvou piv a člověku se na rty dere otázka - je tohle opravdu potřeba ? A jak dlouho ještě potrvá než přijde skutečná renesance šlapacích strojů ? 8-s
GTI
😄 :yes: Přesně.
pogo26
Je to pořád jen na nás. Pokud si ty tříválce nebudeme kupovat, tak se neprosadí. Pokud se však necháme zlomit marketingem, tak si nemáme na co stěžovat.
Klaudius
Raz to príde do stavu, že budú elektromobily využiteľnejšie a efektívnejšie a z jedno a dvojvalcov sa plynule prejde na elektrinu... 😉
igorvrazic
Ano, dnes asi ne...suhlas 😄
GTI
😄
tomkite
Sojuz něrušimyj respublik svobodnych
Splotila navěki Velikaja ... Euro.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Buď v klidu alkoholik na hradě tě za sponzoringu Lukoilu pošle zpátky do Putinovy náruče. To budeš eště vzpomínat na zlatý blbý Bruselský úředníky. Ty to dělaj blbě ale aspoň to myslej dobře >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo sem si dost jistej že většinou jo. Ale tak jako u supervelkejch firem úředničtina začíná vyhrávat nad zdravym rozumem >😁
To v Rusku to bylo a je jistý, tam to myslej i dělaj blbě >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo tu první část bych podepsal >😒]
tomkite
No asi si nepochopil pointu mého příspěvku. Tou pointou je právě určitá nebezpečná podobnost EU a SSSR např. v centrálním plánování a vedení neodbornými osobami, které prosazují vznešené ideály. Jedním takovým ideálem je třeba návrh na zákaz spalovacích motorů od r. 2040 ve Velké Británii nebo ten, že by v roce 2030 měla polovinu všech aut v Evropě pohánět elektřina apod. apod. apod. Je jedno, že z technologického hlediska to třeba nepůjde, však my určíme datum a ono se to udělá... nějak... poručíme větru, dešti...

Ještě citace jednoho článku na autoforum.cz😒/a>
Proto se ani příliš nemůžeme divit šéfovi francouzského zastoupení Mitsubishi, že ministra nazval „retardem“. Deník La Provence celé jeho vystoupení otiskl, Jean-Claude Debard řekl doslova: „Tento mentální případ, tento retard, jen zvyšuje ekologické daně, redukuje rychlost, s jakou mohou jezdit řidiči po pařížském okruhu, a ruinuje životy všech motoristů ze všech sociálních vrstev. Všichni trpí kvůli němu. Je hloupý a ničemu nerozumí. A klidně mě citujte.“
Tuhle teorii znám a myslí si to dokonce docela hodně lidí. Tim nechci říct že bych s hloupejma a ničemu nerozumícíma úřadama souhlasil. Ale nějak sou furt lepší než život v nebo pod vládou Ruska >😒]
Zkus si třeba představit život v Moskvě Volgogradu a Čeljabinsku. Před 30ti lety, dneska a za 20 let. Teď to samý v Paříži, Římě a Vídni ve stejnou dobu. A teď řekni kde bys celý ty roky chtěl žít. Snadný co? >😁
jamp
:yes: len sa bojim, aby niekoho nenapadlo, ze 3 valce su pre VW ( FORD ) kupujucich zbytocne vela a ci by rovnaku sumu nezaplatili za harmonicky zvuk dvojvalca alebo poriadny zatah jednovalca. Velky krok pre automobilky by bol polvalec ... 8-s
GTI
Jo. Radostně ta budoucnost nevypadá.
CenturionCz
Jsem rád, že jsi tu tentokrát nepsal něco o garážové pravdě a postavil ses nepříznivé realitě tváří v tvář. Příchod tříválců opravdu není něco, co bychom měli slavit a to ani u jinak dobrých aut. Než kupovat tříválcovou novotu, tak bych se asi opravdu zabředl do temných uliček bazarového světa...
GTI
Jo jo.
martindr
dnes si zasluzis😒br />
Bravo GTI :yes:
GTI
:😉 😄
olsztyn
Už mě ten downsizing začíná s*át :no:
Avatar - Nerez
Nerez
:yes:
Avatar - volvo s60
volvo s60
Jen jsem zvědavý kde to skončí!? Nakonec se bude muset parkovat jen z kopce, aby se to dalo následně rozjed!?
Avatar - Dominik.
Dominik.
Tímhle tempem tříválce brzy vlezou i do střední, v nižší střední budeme mít dvouválce, no a na malý auta zbyde nějakej twinturbo jednohrnek objemu malýho piva ;-\ 8-s :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Správná vize :yes: >😒]
Pacho69
tak snad nám zůstanou aspoň motorky 😉 ;-\
Avatar - Dominik.
Dominik.
Na motorkách se bude šlapat >😁
Pacho69
A co na kole? ;-\
Avatar - Dominik.
Dominik.
Nedivil bych se, kdyby je komplet zakázali, při jízdě na kole se produkuje příliš CO2 😲
jamp
Ale kvoli bezpecnosti budu mat povinne 3 kolesa >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Do střední lezou už teď, viz (zatím neprodávané) tříválcové Mondeo Ecoboost. 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Když pominu poruchy je 1,2 TSI fajň motor, zvuk a vibrace vpořádku a spotřebou na špičce i mezi kulhavými. Už se těším jak v reále bude mít 1,2 TSI nižší spotřebu a bude uživatelsky příjemnější. Stále platí čím víc foukanější, tím větší rozptyl spotřeby.
Avatar - grifith
grifith
Máme zde další příklad "zelených produktů" EU, které díky legislativě budou růst jako houby po dešti. Což o to, že odchylky normovaných spotřeb se od těch reálných liší v desítkách procent. hlavně že se vlk nažere a koza zůstane celá.... Kdo chce kam, pomozme mu tam.
Proto můžeme jen s povděkem kvitovat automobilky jako Mazda, které downsizingovému kouzlu stále odolávají a vyrábějí konvenční spalovací motory solidních parametrů. 😉 :yes:
Neobvinuj EU z toho, ze vyrobcovia pchaju motory z modelov 1:45 do velkych aut.

Vyrobcovia, ktori to nerobia, su dokazom toho, ze EU nemoze za vsetko.
Avatar - grifith
grifith
Chceš mi snad tvrdit, že emisní normy si v podstatě vymysleli sami automobilky? Vzhledem k dalšímu utahování zelených šroubů jsem zvědav, kolik atmosfér nám tu zůstane.
Nie, nechcem. Precitaj si moj prispevok este raz.

Su automobilky, ktore normy plnia aj bez primitivneho nalepovania turba na stare motory.

Inymi slovami, ked priberies a nezmestis sa do nohavic, mas dve moznosti. Schudnut, alebo kupit vacsie nohavice.

VAG, Ford atd. si vybrali cestu vacsich nohavic.

Jednoduchsiu a bez inovacii.
Arese
Tříválec v městském miniautě - proč ne. Tříválec v malém autě - zdvižené obočí, ale jako základ snad ano. Ovšem tříválec v nižší střední, to už je nemravnost, kterou automobilky dělají jen proto, že je brutálně znásilňuje EU! 8-s 8-s :no: :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jak vysvětlíš MZD3 s dvoulitrem 120 koní a spotřebou 5,1.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
hipisko
no vidis a ford dava trovalec do MPV, strednej triedy....
vitaj v buducnosti.
Do 20 rokov tu aj tak budeme mat vsetci 1-2valce v hybridoch.....
MariAchi
...mi tříválec nevadí, je to základní motorizace.
Kdo chce něco extreme, klidně může koupit 300koňový eRko...nebo možná vlastně nemůže...ale to tu nechci řešit.
Důležité je, že nejde o to, jak malý a výkonný motor je, důležité je jeho spojení s autem, zasazení do celku.
Pokud chtějí výrobci a úředníci méně emisí, bylo by dobré a uvažovat nad tím, jak je možné, že auto, které pobere cca 5 lidí + pro každého batoh, váží 1200 - 1400kg.
Kdyby běžný kompakt ála Golf vážil maximálně do jedné tuny, byl by s 1,0TSI stejné žihadlo, jako je dnes s 1,4TSI a spotřeba+emise by se držely hezky dole a nebylo by třeba dieselů, které otravují vzduch mikročásticemi.
Ostatně VW už kroky ke snižování hmotnosti podnikl a podniká, uvidíme, kdo a jak bude následovat.
Takže za mně palec...no, paleček 😄 :yes:
Avatar - praděda7
praděda7
...jak získáš 5 hvězdiček v nárazovém testu, když bude auto vyrobeno z papundeklu?
MariAchi
Proč by mělo být z papundeklu?
Avatar - vabis
vabis
DDR, R3, 992 ccm - kde už jsem to jenom viděl? ....ano správně, Wartburg >😁 už zbývá jen Balaton 😲
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jamp
A dalsi milnik bude R2 601 ? Trabi 😲
Avatar - KubikCv
KubikCv
Pokud bude mít tříválcový TSi takovejhle zvuk tak proč ne

[odkaz]

>😁
gil54
On tříválcovej dvoutakt je vlastně jako čtyřtaktní šestiválec. 😉
Avatar - KubikCv
KubikCv
je zajímavý,že takovej motůrek dokáže rozhejbat plně obsazenýho Barkase bus,nebo naloženou odtahovku.
gil54
A v motoru se hejbalo jen sedm věcí. S "pilníkem, kombinačkama a kladivem" z něj každej mohl i tehdy snadno dostat 100 koní. >😁
Avatar - KubikCv
KubikCv
Německý sanitky Barkas SMH 3 měly dokonce 1100 motory se zvýšeným výkonem [odkaz]
Běžnej výkon závodních Burgů byl 66kW a víc (slušný pro sériový auto který mělo asi 950kg)
Melkus měl klasický litry nebo právě 1100 s pětikvaltem vlastní výroby a ten zvládal podle úprav (hlavně výfuku a přípravy směsi) víc jak 200 km/h.Se sériovým litrem a pětikvaltem někde kolem 160-170 km/h
Okruhový Trabanti 600ccm se dostaly na 199 km/h

I když tehdy životnost Trabantích motorů v sérii byla tak max 90tisíc,tak motor se měnil kus za kus a do Mototechny se odnesl v síťovce >😁

V Eisenachu měli vyvinutý prototyp 3válcového 4taktu s minimem odlišných dílů oproti 353 a s výkonem kolem 60ti koní.Zkoušeli taky tříválce Daihatsu a podobně

tady zmíněný 4takt [odkaz]

Dokonce to byl stavebnicový motor a výrobce počítal s přestavbami původních 2taktů na 4takty...
Avatar - Iv8
Iv8
Jel si někdy za kolonou řidičů z NDR nebo tam dokonce byl ? Já ano a nic horšího (možná Avia v mrazivém ránu) snad není. Ten smrad ti nalezl i přes zavřená okna a dostat ho ven byla šichta. Ano bylo to konstrukčně neskutečně jednoduché, ale emise tzv. za rohem.
gil54
To je jasný, že se o emisích nedá moc mluvit. Proto také prakticky dojezdily. Problém dvoutaktů, mimo jiné, už z vlastního principu, je ztrátové mazání a tím vysoká spotřeba oleje, což také negativně ovlivňuje zplodiny. A to jak u mazání klasického - směsí nebo jen o malý kousek lepšího odděleného. ;-\
Avatar - KubikCv
KubikCv
no tak asi stejný jako když jedeš za vočipovaným tédéíčkem,nebo dCi čkem bez filtru... >😁
Avatar - volvo s60
volvo s60
Jenže u dvoutaktů je tříválec právě nejúspornější a nejvyváženější!?
Avatar - Nerez
Nerez
Je mi celkem jedno, jestli VW nebo jakýkoliv jiný výrobce vyrábí malé foukané čtyřválce, tříválce nebo dvouválce, ale to je proboha takový problém, dát lidem vybrat jestli to vůbec chtějí? U některých výrobců už u benzíňáků člověk nemá na výběr, chtě nechtě musí do toho turba jít. A přitom by stačilo, kdyby měli v nabídce alespoň jednu atmosféru o objemu 1.6 l, tak jak to májí třeba Frantíci nebo Opel.
Bylo by potom zajímavé vidět, kolik lidí raději koupí osvědčenou atmosféru než moderní mikromotor...
milanSUV
Ve vývoji motorů se točí miliardy, takže samozřejmě automobilky nic neriskují a nechají udělat průzkum co jejich zákazníci chtějí a pak vyrábějí přesně to co se bude prodávat!!!
Takže chyba není na straně VW, ale jejich tupých zákazníků.

PS: Pokud chcete dobrou atmosféru jděte to Mazdy. Interiéry jsou sice horší, ale jízda na výbornou 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
nebo Hondy. Výborný ultraspolehlivý motory :yes: 😄
Avatar - volvo s60
volvo s60
Tu možnost máš stále u Japonců a Korejců a ty motory mají čím dál úspornější a výkonnější! Nějak se jim do těch turbomotorů a tříválců nechce! Čert ví proč??? :-!
Avatar - praděda7
praděda7
...proč čert? Je to úplně jasné. Japonci a Korejci nemají EU...
Avatar - volvo s60
volvo s60
JJ a nesnaží se tak nesmyslně šetřit na úkor zákazníka! Jsou asi o něco férovější a snad i chytřejší a vědí co to šetření přinese v budoucnosti pro prodej aut! 8-s :yes:
oldrt11
no, nechci nekomu brat iluze kam svet speje, ale wohler se zcela vaznou tvari oznamil, ze pristi boxster by mohl prijit (skoro jiste) jako trivalec s cca 200 hp...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Když setřem slzu za pocitem z velkýho hodněválcovýho motoru vono to bude mít i svý plusy. Definitivně zmizí negativní vlivy daný těžkym motorem a něco jako Audiny odmítající zatočit s volantem jedoucí tvrdošijně za svym blbě vpředu uloženym motorem se stanou definitivní minulostí a umožní to vůbec trochu jinak stavět auta :yes:
oldrt11
no, to asi budou. jak treba takovejhle "moturek" vyvazovat (setrvacnik, hridel...). to se bude muset prekopat cely uchyceni motoru...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neni problém, už teď sou slušný tříválce a praxí a množstvim vyrobenejch kusů se budou spíš zlepšovat..
bronco
No.. docela jsem se pobavil kdyz jsem si precetl vsechny prispevky v diskuzi.
ale nejak nevim kde zacit, snad u toho jednodussiho, proc uz skoro nikdo nema atmo 1,6 jako zaklad ? no asi proto ze lidi uz neumi ridit/radit, jednoduse s vykonejsin autem se jezdi snaneji a v podstate je zivotnost az tak nezajima, myslim ze u nas se vice uvazuje ze auto bude mit nekdo 20 let, jinde ne. takze pokud auto vydrzi tak 8-10 let tak jsou vsichni spokojeni. 1. majitel uz ho prodal, ostatni si meli koupit nove auto nebo at si zaplati servis.
co se tyce vykonu a spotreby, tak 1,0 eb (ale i ostatni) je podle me dost dobra prace, kdyz uvazim vykon a spotrebu (pro porovnani s mym focusem 2001 2,0 96kw
jsem jezdil okolo 11 litru)
jinak se zase vratim k 1,0 v golfu- bylo tu hodnekrat ze takovy motor je do mestskeho hrkatka, ale vzdyt tohle je mestske hrkatko. myslim ze i u nas (nemluvim treba o berline, nebo parizi) s tim nikdo moc z mesta nevyjede.
a na zaver takova poznamka, spotreby v nemecku se muzou pomerne radikalne menit od nasich (je tam jine slozeni silnic)
za me rikam jasne, jsem pro vsechny tri a dvouvalce na cestach, aspon zbyde vice benzinu na V6 & V8
no snad jsem vsechny moc nepobouril...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
Emel
Zapomíná se na to, že tříválcová konstrukce má svá pozitiva. Existuje nějaký optimální objem spalovací komory, zmenšuje se počet dílů, klesá tření a podobně. Takže pokud kývneme na objem jeden litr, je nižší počet válců logickým vyústěním.

Kultura chodu a zvuk, to se dá do jisté míry řešit odhlučněním... a ruku na srdce, pokud jsme smířeni s 1.6TDI, tak nás nejspíš ani 1.0TSI do kolen nepošle. Jistě, fajnšmekr možná dá přednost 1.6GDI nebo 1.5Sky-G, ale to se na celkových prodejích příliš neprojeví.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
hmm... ale optimální je objem cca 0,5 litru... tedy optimálním litrem je dvouválec... optimálním čtyřválcem je dvoulitr.
Akorát, že s tím souvisí i optimální výkon toho litru... a toho dvoulitru.
Roztočit litr do vysokých otáček a nacpat ho šíleným přetlakem sice vede k obdivuhodnému výkonu... ale životnost jen tak tak překročí záruku.
Bohužel tak zní zadání! Je to dobře pro automobilky, ale špatně pro mě jako uživatele...
npr.lukas
Už se těším jak si ten parádní tříválec koupím pěkně stočenej v Auto ESA. pokud ta nabídka nebude fiktivní a místo golfa mi nakonec nenabídnou fabii HTP 😄
Avatar - Emel
Emel
Ber to z té lepší stránky... pokud ho najdeš pojízdný, je to samo o sobě dokladem toho, že to má fakt najeto jen 150tkm 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😁 :yes:
Avatar - jozephko
jozephko
Možno vydrží do generálky aj 100.000 km. Veď keď pánboh dá, aj motyka vystrelí.
Známy menil nedávno na Fabii 1.2 benzín motor po 120.000 km. Vraj je to obvyklá doba životnosti týchto motorov.
Ešte v minulom storočí 😄 som robil obchoďáka, a tam formany a felicie jazdili a jazdili bez generálky až kým z nich niekto neurobil totálku. Keď som z firmy odchádzal, dal som svoju feldu s 230.000 km kolegovi. Ten bol veľmi šťastný, lebo mal Formana s 340.000 km. Samozrejme bez generálky.
Neviem si to isté predstaviť s týmto motorčekom.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Nerez
Nerez
8-s
jamp
pouzi motor 2,0 z focusu ghia r.2003 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jamp
To muselo byt tym benzinom v prasku, co do toho niekto sypal. U nas sa nedal zohnat a vidim, ze to bolo dobre >😁
Avatar - KubikCv
KubikCv
musím souhlasit,měl jsem Fakáče s natočenejma 230tisícema a motor šel nádherně.Byla to 135ka 40kW...roztočit se dal přes 140 a při takovejch rychlostech byla průměrná 7 a něco...při ekojízdě jezdil i za 5,nebral ani kapku oleje,nechrastil řetěz....ještě teď je mi líto,že jsem ho dal pryč.Jako cvička do práce naprosto ideální
Avatar - volvo s60
volvo s60
JJ momentálně záruka u Škodovky 4 roky nebo 60 000km! Snad už není třeba dál komentovat! :-! :no:
mossa
Já mám fobii 1.2 HTP 47kW a když tady čtu borce co to tady oslavují další "chloubu VW,tak bych pro ně rovnou poslal lítačku z Bohnic.
Jak už tady psali jiní, nikdy! jsem nedělal generálku motoru a to jsem měl auta i s 250000km.Ted mám fobii se "slavným" motorem 1.2 htp 47kW 12V a na skutečných 112000 km jsem jel na generálku.Rovnání palice, repase ventilů,EGR...prostě zapečeno jak podle kuchařky.Dodržuju intervaly ,kvalitní ojeje a stejně jsem tam a se mnou další, co tenhle sen koupily. A ohledně spotřeby, kolik z Vás teoretiků má doma 3 válec?chlastá jak džambulka a výkon má jak důchodce po infarktu.Prostě 3V už nikdy. Zlatej favorit.
Avatar - beibej
beibej
tak se nauč nejdřív řídit. to nebohý htpčko u tebe asi hrozně trpí. jízdou v rámci předpisů mu výkon nechybí a je hodně úsporný. Město 5,5 až 6,5 a mimo 4,2 až 5. Na dálnici to moc neni na to si kup něco jinýho.
mossa
tady je docela dobrej článek, přesně takhle jsem skončil
[odkaz]
Avatar - Nerez
Nerez
Tys to vůbec nepochopil. Za tenhle článek můžou ti, co neumí řídit a proto jejich HTPéčko strašně trpí a proto se kazí >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Sám sis odpověděl - "Dodržuju intervaly". A vo vo vo vo tom to je 😉

Kdybys je nedodržoval a měnil olej (klidně i méně kvalitní splňující specifikace) po 7500 - 8000 km, možná bys byl relativně v klidu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😄

A vo tom to je....
Bráchovi jsem vysvětlil, že nesmí všemu věřit a že má do svý oktávky 1.8TSI dávat normální olej = za poloviční cenu, ale měnit ho každej rok... a má klid.
Ale dal na mě, až když mu ty rozvody přeskočily...
Protože nevěřil, že by VW prodával motor, náchylný k fatálním závadám a doporučoval nesmyslný lhůty pro výměnu!!
😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
... v r. 2006 přišla BME o EGR ventil. Nejdřív si něco zjisti :-!
mossa
r.2004 ho má, takže studovat začni ty, když už jsi takový odborník.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
EGR ventil má 47 kW varianta HTPéčka.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Nerez
Nerez
Svou nevědomost se snažíš maskovat ubohými pokusy o vtip. To ti na prestiži nepřidá...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
no veď
Ja som svoju 1,2 47kw predal po 5 rokoch a 216000 km. Okrem servisných intervalov s výmenami oleja každých 15000 som s autom v servise nebol. Auto nemalo ani jednú jedinú poruchu. 😄
Avatar - beibej
beibej
proč teda udělaly ty konstrkční opravy na 1,2 když ho teď smáznou výkonější 1,0? Nebo snad posunou výkon 1,2 výš? Proč se tedy nepochlubí?
Avatar - Jenik3
Jenik3
Vice se bojim toho, aby nasledne nemizely 4-valce. Nechte mi 1.4 nebo 1.8 a budu spokojeny. Siroka nabidka zakznikovi nevadi.
Jen ji nezmensujte zhora.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
osvědčená zkratka odkazující na kvality koncernu - Turbo HTP >😒]

Mimochodem - vysvětlí mi někdo, proč když HTP byly tak povedené a tak skvělé, proč tohle označení raději zametají pod koberec???
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
to si vážně myslíš, že jsou ve Škodě TAK hloupí???
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
nejmenší spotřebu když je první? Tak to vážně gratuluji >😁

Když se o to nezajímáš, tak proč o tom píšeš? PR záminka se vždy najde...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jamp
Ale polovicny je aj vykon
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jamp
píšeš 2,0 benzín 96 kW ( dnes 17:49 ). Kedysi Vento 1,8 66kW bolo delo oproti Favoritu 50 kW, ale proti tomu bol rýchlik aj FAVORIT 46 kW s Pierburgom . Tak nie je možné aby 1,2 HTP bola rýchlejšia ako 96 kW Focus. Ak chceš porovnávať, pozri, pri akých otáčkach má ten ford výkon rovný 1,2 HTP a urob si doraz pod pedál, ale to nerieši skrátenie dráhy plynu oproti HTP, takže lepšie by bolo posunúť uchytenie plynového lanka k osi otáčania pedálu tak, aby pri zošliapnutí nadoraz boli otáčky také, aby výkon dvojlitru zodpovedal HTP alebo daj spraviť tuning fordu novou palivovou mapou na výkon HTP. Jazdím do práce cca. 20 km zhruba 15 minut a na Focuse 1,6 74kW benzín mám spotrebu 7,9 litra ( som sa umravnil, pred tým to bolo 8,3 ) a s autom o 800 kíl ťažším a skoro s dvojnásobným výkonom 7,3 litra nafty ( SUV ). A toto sa mi deje už 5 rokov. Takže rozprávke o rýchlejšej 1200ke s nižšou spotrebou neverím. A 12 EUR naviac za olej je cca. 1,5 haliera na 1 km. To sa vážne neoplatí počítať.

Edit doplnenie😒br /> Takže ten ZETEC 201 kmh a 0-100kmh za 9,2 sekundy ( 0-60kmh 4,2 sekundy ). A teraz daj HTP...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
zrovna olejová náplň je typický příklad tvého šetření nešetření. Sice menší olejová náplň, zato bys ji měl měnit každých 7,5 tis. km...

Navíc tvému srovnání vůbec nerozumím. Proč neporovnáš 1.2 HTP s konkurenčními 1.2 atmo? (1.2 od Hyundaie, Renaultu...)???
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Klaudius
Veľa CO2 - vadí.
Veľa sadzí - vadí.
Vo vzduchu bude stále viac všetkého možného ako kyslíka - vadí.

Riešenie😒br /> DOWNSIZING

Menej valcov spáli menej paliva a vyprodukuje menej bordelu. Super! Aj keď je to viac-menej len na papieri. Ale veď papier je dnes dôležitý, že...
Ako ale dostaneme z menšieho množstva paliva a s menším počtom valcov viac výkonu?

No je to jednoduché - prifúkneme vzduch!
Viac vzduchu, viac kyslíka, lepšie horenie, väčší výkon.

Ale vážne nikomu nevadí to spaľovanie stále väčšieho množstva kyslíka?
Síce do vzduchu pôjde o niečo menej výfukových plynov. Ale zároveň z toho vzduchu zničíme oveľa viac kyslíka. Ten nám nechýba? Nakoniec sa budeme s autami deliť aj o tú trochu vzduchu... Za pár dekád z nás budú ropáci...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
??? malý objem válců znamená méně vzduchu... Vyšší tlak ve válcích znamená více vzduchu vůdči nepřeplňované verzi stejného objemu. Jenže hovoříš o DOWNSIZINGu... Nějak té tvojí logice nerozumím...
Klaudius
Stačí na to jednoduchá rovnica, valcov nie je o toľko menej a objem motorov o toľko menší, o koľko viac vzduchu do nich natlačíš voči atmosfére. Hovorím len o tom, že spotrebu kyslíka nejak nikto nesleduje a jeho deficit bude pre nás časom ešte horší prebytok CO2...
gil54
Menší množství kyslíku sežere takový zakrslý motůrek hlavně na volnoběh a v režimech, kdy jede jen na zlomek max. výkonu. Při využití plného výkonu je nutné do toho malého zdvihového objemu vzduch natlačit přeplňováním a úměrně k němu i zvýšit dávku paliva. K množství sežraného kyslíku a paliva se úměrně pohybují i emise.

V režimech, kdy je využíván max. výkon, není downsizing tak efektivní proti větší atmosféře s podobným výkonem. Je sice o něco lehčí, ale o to složitější, namáhanější a proto o výdrži nebudu raději hovořit.

Úředníkům stačí, že na motoru jde změřit menší hodnoty proti větší atmosféře, ale že aby se s tím dalo trochu jet, musí se do toho tvrdě šlapat, už nikoho nezajímá. Jedině snad ten volnoběh, ale stojí to za to ???
Zakon o zachovani hmotnosti a energie plati.

Na vyprodukovanie 85kW vykonu potrebuje 1.2 turbo presne rovnake mnozstvo energie ako 1.6 atmosfera. Otazka je, odkial tu energiu zoberies.

Ale matematika a fyzika nepustia.
Avatar - Anonym
Anonym
Golf I začínal na čtyřválci o objemu 1.1 litru, pokud si pamatuju. A to byl o půl metru kratší a o 300 kg lehčí.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Ne, ten byl vyhrazen Polu. Golf začínal na 1.1 a končil na 1.8.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - praděda7
praděda7
Ještě nám EU nenaložila poslední trumfy. Následující model bude mít pohon na zkroucenou gumu a malý stožár s plachetkou......
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč tam nedají setrvačník? Možná by to ujelo normvanou trasu na válcích ve zkušebně i s nulovou spotřebou >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ybalgin
tak s tím setrvačníkem tak úplně mimo nejsi. Volvo se chystá na masovější použití. A světe div se - jednoduché řešení - místo komplikovaného hybridu kde dochází k několika ztrátovým transformacím výkonu, řešení setrvačníku je docela efektivní. [odkaz]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hmm.. pak dobře mu tak.
>😒]
topkaki
"Okamžitě je třeba napnout stožárovou plachtu!"
"Tato loď není poháněna plachtou, nybrž šroubem. Stožár se nazývá věc, na kterou stoupá vlajka při slavnostních příležitostech. Věc, na kterou stoupá plachta, se jmenuje stěžeň."
Ty nebudeš ani sečtelý, ani námořník, co dědo7. >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
vodu ne - PÍSEK!
>😁
Avatar - donPedro
donPedro
... ale mě kousla ... a nejsem kluku pitomá ... >😁
Avatar - praděda7
praděda7
...ne vševědo, řeč je o stožárku, ne o stěžínku.... :-!
Avatar - praděda7
praděda7
...jo, sečtelý to nejsem, ale sečtělý jakž takž....-!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
BRoy
si může koupit auto s tříválcem, který má nižší spotřebu jen a pouze v normovaném testu dle EU, který nemá s reálným provozem nic společného! O životnosti titěrného tříválce s litrovým výkonem přes 100 koní ani nemluvě.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Asi bys měl aktualizovat nebo si do hlavy rovnou nahrát novej software >😁
Nejsem žádnej fanda tří válců ale dneska sme už trochu jinde a tři válce budou brzy i ve vozech střední třídy naprosto normální >😒]