Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Deathstar
Však ono není každý turbo motor jako 1.2TSi😊
A upřimně,pokud chce Ferrari v dalších generacích zvyšovat výkony,a nejít cestou hybridů,tak už není u současných atmosferických motorů moc kam zvyšovat..
4.5l V8 co má 605 koní a 6.3l V12 730 koní,ono už to není kam hnát,aby to neztratilo životnost a možnost normálního použití na silnici..
Důležitý,podle mě,bude,aby si nástupce třeba takového motoru z 458 Italia zachoval tu točivost a závodní styl,něco jako má McLaren MP12,který i s turbama točí 8500ot/min
Mc Laren MP12C,Pagani Huaraya,Noble M600,Mercedes V8 a V12AMG,BMW V8..je spousta rychlých aut která umějí turbomotory,tak že jsou téměř nerozeznatelné od atmosfér..
Je to Ferrari,takže sterilního projevu a efektu "přefouknutosti" menšího motoru jakou má třeba Mercedes A45 AMG,starší Porsche Turbo,nebo první Nissany GT-R,toho bych se nebál😊
A upřimně,pokud chce Ferrari v dalších generacích zvyšovat výkony,a nejít cestou hybridů,tak už není u současných atmosferických motorů moc kam zvyšovat..
4.5l V8 co má 605 koní a 6.3l V12 730 koní,ono už to není kam hnát,aby to neztratilo životnost a možnost normálního použití na silnici..
Důležitý,podle mě,bude,aby si nástupce třeba takového motoru z 458 Italia zachoval tu točivost a závodní styl,něco jako má McLaren MP12,který i s turbama točí 8500ot/min
Mc Laren MP12C,Pagani Huaraya,Noble M600,Mercedes V8 a V12AMG,BMW V8..je spousta rychlých aut která umějí turbomotory,tak že jsou téměř nerozeznatelné od atmosfér..
Je to Ferrari,takže sterilního projevu a efektu "přefouknutosti" menšího motoru jakou má třeba Mercedes A45 AMG,starší Porsche Turbo,nebo první Nissany GT-R,toho bych se nebál😊
Taky si nemyslím, že je to něco tragickýho. Downsizing nevidím jako špatnou věc jen se to nesmí přehnat. Třeba myslet i na to, že díky menšímu motoru se auto stane lehčí a tudíž obratnější. Je ovšem potřeba mapu motoru naladit tak, aby to mělo výkonovou špičku. Nudné VW TSI motory s plochou křivkou krouťáku, který táhnou lineárně jako elektromotor není to pravý ořechový. Pro mě musí správný motor v horním spektru otáček ještě zabrat ne na 4000-5000 začít vadnout. Prostě tam to turbo musí být cítit jak zafouká 😉
Naprosto souhlasím.nejsem zastánce "turba do každé rodiny a do každého malého auta",ale někdy to je dobré,ba dokonce lepší než atmosféra a když chtějí u Ferrari zvyšovat nadále výkon...
Viz třeba Mercedes E63 AMG.Starou šest-dvojku nahradil 5.5 s turbama,vytlačí ze sebe větší výkon a až 900Nm(starý motor 620), a podle všech testů se téměř nepozná,že jde o turbo motor,jede jak ta starší velká atmosféra,jen je ještě brutálnější..
Nebo Alfa Romeo.Když si vezmu model 147GTA a 3.2 V6 250koní(což je skvělý motor,ale je taky dost těžký),která dřela přídí o zem na každém výmolu a měla šílenou nedotáčivost a padala na čumák a nedal se na okresce využít ani zdaleka potenciál mototru.A pak je tu Giuletta QV s motorem 1.8Tbi.Lehká váha,výkon 240 koní,auto je daleko lépe ovladatelné(osobní zkušenost)..
Viz třeba Mercedes E63 AMG.Starou šest-dvojku nahradil 5.5 s turbama,vytlačí ze sebe větší výkon a až 900Nm(starý motor 620), a podle všech testů se téměř nepozná,že jde o turbo motor,jede jak ta starší velká atmosféra,jen je ještě brutálnější..
Nebo Alfa Romeo.Když si vezmu model 147GTA a 3.2 V6 250koní(což je skvělý motor,ale je taky dost těžký),která dřela přídí o zem na každém výmolu a měla šílenou nedotáčivost a padala na čumák a nedal se na okresce využít ani zdaleka potenciál mototru.A pak je tu Giuletta QV s motorem 1.8Tbi.Lehká váha,výkon 240 koní,auto je daleko lépe ovladatelné(osobní zkušenost)..
Jen dodatek k tomu poslednímu odstavci. GTA mělo mít z výroby samosvor, pak by bylo skvělé... A Busso poráží v těch neměřitelných parametrech TBi na hlavu.
No tak jasně,že 147GTA kdyby měla diferák jako Focus RS,tak je to lepší,jenže nemá....
A souhlas,že 3.2V6 je pocitově a charakterem někde jinde,než 1.8TBi...😊
Ale auto jen pocity nedělají,obzvlášť hot hatch,který má být i normálně použitelný..
147GTA je takový "muscle car",mezi hot hatchi.Těžký,mohutný,obrovský(na tak malé auto)motor,ne příliš sofistikované odpružení a ne moc přesné řízení.
V zatáčkách zákeřné a brutálně nedotáčivé auto,jenže na rovinkách zaburácí V6 a to co ztratila v zatáčce, tak na rovince motor odpáli 147 do dálky..Takový Viper mezi hot hatchi...
Já bych bral spíše tu Giulettu QV,ale na Alfy obecně nedám dopustit,i když jsou některé trochu nedodělky.😊
A souhlas,že 3.2V6 je pocitově a charakterem někde jinde,než 1.8TBi...😊
Ale auto jen pocity nedělají,obzvlášť hot hatch,který má být i normálně použitelný..
147GTA je takový "muscle car",mezi hot hatchi.Těžký,mohutný,obrovský(na tak malé auto)motor,ne příliš sofistikované odpružení a ne moc přesné řízení.
V zatáčkách zákeřné a brutálně nedotáčivé auto,jenže na rovinkách zaburácí V6 a to co ztratila v zatáčce, tak na rovince motor odpáli 147 do dálky..Takový Viper mezi hot hatchi...
Já bych bral spíše tu Giulettu QV,ale na Alfy obecně nedám dopustit,i když jsou některé trochu nedodělky.😊
Souhlasím s tebou, akorát to pak nesmí přeskočit do extrému, který tu máme v kategorii nižší střední a low end. 1,0 TSI 1,2 TSI případně 0,9 Tce a tak podobně.
Docela by mně zajímalo, kolik těch superaut jsi projel, že víš, že jejich turbomotory jsou téměř nerozeznatelné od atmosfér.
Nejels ani ten 1,2 TSI - neboť jinak bys nenapsal, cos napsal.
Každopádně máš pravdu v tom, že u atmosfér už není moc kam výkonově jít, je spíše třeba poladit charakteristiku průběhu točivého momentu (směrem k vyššímu mometu v nižších otáčkách) a to je možné jen s pomocí přeplňování.
Nejels ani ten 1,2 TSI - neboť jinak bys nenapsal, cos napsal.
Každopádně máš pravdu v tom, že u atmosfér už není moc kam výkonově jít, je spíše třeba poladit charakteristiku průběhu točivého momentu (směrem k vyššímu mometu v nižších otáčkách) a to je možné jen s pomocí přeplňování.
MirekGTA
Za 1. se nepovažuju za typického kupce Ferrari >😁 a 2. pokud ten motor má 6 a více válců a obsah aspoň 3 litry, tak s tím ani jako fanda atmosférických motorů nemám žádný problém 😄
flyboyeda
přejde na 4x4
přejde na Turbo
přejde na SUV
přejde na Diesel
přejde na Hybrid
Ferrari přestane být Ferrari
přejde na Turbo
přejde na SUV
přejde na Diesel
přejde na Hybrid
Ferrari přestane být Ferrari
vabis
Ferrari plně uznávám, ale nikdy jsem k němu osobní vztah neměl. Na něj je celkem odborník Renďa Matera (nynější vlastník Tatry). Třeba vyzpovídat tam.
... Osobně mi ale turbo ke sportovním vozům celkem sedí. Přece nebude mít mrštný sporťák blok 8000ccm a 400kg. Akorát by to chtělo nechat stávající objem + přidat turbo. Nikoli snížit objem + dodat turbo.
ps: 458 Italia jezdí parádně
ps2: Enzo, to má zas zvuk, syté wroooom, že si i neználek cvrkne. A podřazení v tunelu, to už jde strach.
... Osobně mi ale turbo ke sportovním vozům celkem sedí. Přece nebude mít mrštný sporťák blok 8000ccm a 400kg. Akorát by to chtělo nechat stávající objem + přidat turbo. Nikoli snížit objem + dodat turbo.
ps: 458 Italia jezdí parádně
ps2: Enzo, to má zas zvuk, syté wroooom, že si i neználek cvrkne. A podřazení v tunelu, to už jde strach.
Lukin3
Ono je lepší když ve Ferrari bude mít turbo motor než hybrid. :yes: 😄
To si nejsem zcela jist, u LaFerrari je to jen a jen plus, pokud zde bude elektromotor jen pro zlepšení výkonu a dynamických vlastností, je to ku prospěchu věci. Osobně bych radši měl atmosférický V12 s elektromotorem než V8 s turbem a tlumeným zvukem a turbolagem, ikdyž je pravda, že by tyhle neduhy přeplňování Ferrari jistě naprosto eliminovalo stejně jako Maserati 😄
HitmanPB
a to, že aj napriek turbomotorom Ferrari bolo, je a zostane Ferrari.
Nechápem, tie hlúpe reči čo tu niektorí vedú.
Keď BMW začalo s turbomotormi, riešili ste to, keď Pagani Huayarra používa turbomotor od AMG bolo ticho, a nikto neriešil ani Mercedes, že používa turbomotory. A teraz tu zasa plačete nad Ferrari. Príde na Ferrari, príde aj na Lamborghini.
Nenarobíme s tým nič.
Ide o to, že človek musí inak pracovať s plynom, o nič iné.
Mimochodom ftdičkach je to to isté a na to si ľudia zvykli 😄
P.S. Ani mňa tento trend neteší, ale je to realita a treba ju prijať.
Nechápem, tie hlúpe reči čo tu niektorí vedú.
Keď BMW začalo s turbomotormi, riešili ste to, keď Pagani Huayarra používa turbomotor od AMG bolo ticho, a nikto neriešil ani Mercedes, že používa turbomotory. A teraz tu zasa plačete nad Ferrari. Príde na Ferrari, príde aj na Lamborghini.
Nenarobíme s tým nič.
Ide o to, že človek musí inak pracovať s plynom, o nič iné.
Mimochodom ftdičkach je to to isté a na to si ľudia zvykli 😄
P.S. Ani mňa tento trend neteší, ale je to realita a treba ju prijať.
curwasportiva
Tak zrovna California, je klasická pozér kára. Tam i kdyby dali tříhrnek se třemi turby a dozvučili to repráky, tak je to cílové skupině šumák..
Jinak jsem taky názoru, že lepší turbo než baterky. Už jen proto, že váží míň...
Jinak jsem taky názoru, že lepší turbo než baterky. Už jen proto, že váží míň...
Dinar
jsou realita, ale zvláště u víceválcových motorů nemusejí nutně znamenat tragedii. Na trhu je dost příkladů, které ukazují, že šesti nebo osmiválec s přeplňováním může mít charakter, že to nezvládnou u Ferrari bych se nebál.
Viz. odkaz na Maserati Ghibli nahoře.
Stejný motor v sedanu vyšší střední Maserati a sport modelu Ferrrari bude nastaven odlišně, tedy Ghibli v tomto směru není směrodatné, nehledě na to, že s tím zatím pořádně nikdo nejel, aby mohl referovat.
Pokud vydává motor v sedanu vyšší střední třídy takový hrdelní řev a podle testů jede jak vystřelený z praku tak je to dle mého více než směrodatné, ne? Nehledě na to, že jakýkoliv model Ferrari je v hierachii výš, bude se věnovat pohonnému ústrojí extra péče navíc, takže je jasné, že výkon, zvuk a charakteristika motoru budou na podstatně lepší úrovni. Narážím na to, že to bude jistě kvalitně odvedená práce, včetně svých obvyklých předností, není zde prostor na pochyby.
Přesto si stále myslím že nástupce 458 a případně LaFerrari bude mít atmosféru, která prostě k Ferrari nepochybně patří víc.
Co se vyjadřování k jakémukoliv tematu týká, mluv si o čem chceš, jen se nediv, že se dočkáš reakce, která se ti nemusí líbit, v případě, že mluvíš o věcech, o kterých nemáš zcela zřejmě ani potuchy.
O.i. to nie je Rapid, v tejto kategorii tolko detskych chorob nie je.
Když už tu naprosto nesmyslně vytahuješ tebou nenáviděný Rapid, tak ten je proti libovolnému modelu Maserati zázrak absolutní spolehlivosti (včetně TSI) a jeho servisní interval by se proti takovému QP dal popsat jako "v nedohlednu".