Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari přejde na turbomotory

Michal Fokt Michal Fokt 16. 9. 2013
38
Tohle není dobré - Ferrari tak, jak je známe, prý už v příštích generacích současných modelů skončí. Delikátní vysokootáčkové atmosféry nahradí downsizované turbomotory.

Americký Motor Trend potvrzuje to, čeho jsme se už dlouhou dobu báli - všechno nasvědčuje tomu, že Ferrari v nových generacích svých modelů nahradí excelentní atmosférické motory přeplňováním. Důvodem je nutnost omezit emise, nehledejte za tím ale jen byrokraty.

Svůj podíl na rozhodnutí downsizovat stávající motory a část objemu nahradit turbem, má i návrat formule 1 k turbomotorům, které budou mít při vidlicovém uspořádání šesti válců objem 1,6 l. I když pokud to vezmeme do důsledků - přechod na V6 Turbo je také důsledkem downsizových aktivit v autoprůmyslu, takže jsme zpět u těch zpropadených úředníků.

Začne to u nástupce modelu California, jenž už byl s takovým motorem spatřen při testech techniky v karoserii současného modelu a je velmi pravděpodobné, že půjde o (minimálně) 530k V8 3,8 l twin-turbo, jenž už v současnosti pohání model Maserati Quattrporte a v budoucnu i Ghibli. Stále je to ale malá šance, že nejsportovnější řada s motorem uprostřed by i nadále mohla zůstat u vysokého litrového výkonu atmosférické jednotky. Ale opravdu malá.

Faktem zůstává, že turba u Ferrari nejsou žádnými vetřelci, vždyť jedno z nejslavnějších Ferrari vůbec, legendární F40, bylo koncem 80. let poháněno motorem V8 Twin-turbo o objemu 3,0 l a s parametry 478 koní a točivém momentu 577 N.m, schopného jet rychlostí až 324 km/h.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Don't worry:)
MariAchi
| 19. 9. 2013
Docela by mně zajímalo, kolik těch superaut jsi projel, že víš, že jejich turbomotory jsou téměř nerozeznatelné od atmosfér.
Nejels ani ten 1,2 TSI - neboť jinak bys nenapsal, cos napsal.
Každopádně máš pravdu v tom, že u atmosfér už není moc kam výkonově jít, je spíše třeba poladit charakteristiku průběhu točivého momentu (směrem k vyššímu mometu v nižších otáčkách) a to je možné jen s pomocí přeplňování.
není to 3,0 ale 2,9
MariAchi
| 19. 9. 2013
2936 ccm.
Uvidíme...
MariAchi
| 18. 9. 2013
Přesně, ta dostupnost dealerů a servisu stojí podle mně minimálně za polovinou úspěchu R8 například...
Uvidíme...
MariAchi
| 18. 9. 2013
Tak to by ses divil, kolik chorob postihuje právě ty "klenoty a solitéry" - jedno od jakého výrobce.
Když už tu naprosto nesmyslně vytahuješ tebou nenáviděný Rapid, tak ten je proti libovolnému modelu Maserati zázrak absolutní spolehlivosti (včetně TSI) a jeho servisní interval by se proti takovému QP dal popsat jako "v nedohlednu".
Avatar - Makovnik
Uvidíme...
Makovnik
| 18. 9. 2013
Blaboly.... CR nie je pupok sveta. To, ze tu je malo servisov pre Maserati, neznamena, ze inde je to rovnako.
O.i. to nie je Rapid, v tejto kategorii tolko detskych chorob nie je.