Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Carens 1.7 CRDi vs. Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi

Segment MPV se stále těší značné oblibě. Do srovnávacího testu jsme proto přizvali dvě novinky, Kiu Carens a extravagantní Citroën C4 Picasso. Kdo bude lepší?
Zpět na článek
18. 9. 2013 11:39
19. 9. 2013 13:17
18. 9. 2013 11:50
18. 9. 2013 12:08
20. 9. 2013 13:17
20. 9. 2013 14:18
20. 9. 2013 14:59
22. 9. 2013 01:22
23. 9. 2013 11:40
23. 9. 2013 12:54
24. 9. 2013 10:02
18. 9. 2013 12:13
18. 9. 2013 12:41
18. 9. 2013 13:39
18. 9. 2013 13:42
18. 9. 2013 21:22
19. 9. 2013 14:04
18. 9. 2013 13:01
18. 9. 2013 13:59
18. 9. 2013 22:40
18. 9. 2013 16:29
19. 9. 2013 14:18
18. 9. 2013 21:28
18. 9. 2013 13:04
21. 9. 2013 19:15
18. 9. 2013 13:36
18. 9. 2013 13:41
18. 9. 2013 14:23
19. 9. 2013 08:16
19. 9. 2013 08:41
19. 9. 2013 10:23
19. 9. 2013 08:50
19. 9. 2013 08:53
19. 9. 2013 11:10
19. 9. 2013 13:05
19. 9. 2013 14:36
19. 9. 2013 23:37
20. 9. 2013 10:21
20. 9. 2013 19:35
22. 9. 2013 09:46
22. 9. 2013 11:58
25. 9. 2013 22:56
18. 9. 2013 11:39
...
Třičtvrtě milionu za malé MPV?
Myslím, že už jsem přišel na příčinu propadů Citroenu. >:D
I když odečtu nesmysly jako kožené čalounění a audiosystém, tak je to pořád nářez...
Rozbalit vlákno
1
19. 9. 2013 13:17
Re: ...
je to uplna novinka. Tie obvykle byvaju drahe, pamatas na rapid? Navyse tu je na to aj dovod, aby odlisili ceny s dopredajovym c4picasso.
Avatar - sargis
18. 9. 2013 11:50
v MPV...
ked chces dizajn, kvalitu, priestor, jedine Zafira....motoricky to bude do buducna lepsie. A je super mat auto, o ktorom vies, ze nepotrebuje facelift.
Rozbalit vlákno
16
18. 9. 2013 12:08
Re: v MPV...
Vidis a me se Zafira nelibila, ani moji manzelce - ten predek je proste divnej. Prostorove take zadne terno, 3 autosedacky velmi natesno. Pokud prostor, pak jedine prave MPV - Sharan, S-Max (ten nakonec zvitezil).
Kvalitu nemuze mit neco, co ji nikdy nemelo, to jen naokraj.
Avatar - Jaros71
20. 9. 2013 13:17
Re: v MPV...
:no: Nesouhlas!
Nová Zafira má jednu velkou výhodu..má rezervu!! ;-)
Rodinné MPV bez rezervy??
Díky nechci ..možná tak v Německu.
Při kvalitě silnic ve východní Evropě NE!
VW Sharan a Ford S-Max mají tento velký deficit..a nedá se ani doobjednat.
Na D1 si zavoláte odtahovku a rodinku pěkně do taxíku a je po dovolené..?
SUPER nápad..
Jinak jsou obě auta výborná-ale nekoupil bych si je.
KIA carens je malé MPV..malý kufr i prostornost průměrná.
Proti např. staršímu VW Touran kde je zavazadelník 700l je to slabé..u francouze totéž. :no: A o jízdních vlastnostech raději nepíšu..
Jen ten design se u korejce i francouze docela povedl.. ;-)Ale interier je diskutabilní..to je věc vkusu.
20. 9. 2013 14:18
Re: v MPV...
francouzi jsou s kufrem taky v pohodě, pokud se postaví standarní sedmimístné verze (C4GP, Grand Scenic či P5008), tak to Touran s kufrem nevyhraje (obzvláště při hodnocení nakládacího pohodlí). Pokud vím, ta u Francouze dojezdová rezerva je na přání možná.
20. 9. 2013 14:59
Re: v MPV...
zafira - zadne stredne sedadlo nema isofix, uz to tu bolo riesene
touran- zedacky nesklapas do podlahy, ale musis ich vymontovat von - niekomu nevadi, pre mna fatalna chyba ;-) - aj to je dovod preco mas 700 litrov v kufri. Neviem ako to je u testovanej dvojice s rezervou, starsia C4P ju ma. Osobne som si aj tak vzdy vystacil s lepiacou sadou
Avatar - Jaros71
22. 9. 2013 01:22
Re: v MPV...
8-s Jseš trošku mimo..
U VW Touran je zavazadelník 700l bez nutosti odcvaknout sedačky ven.
S vymontovanými sedadly má Touran objem téměř 2000l.. ;-)
Pro někoho taky zajímavá hodnota..a s plnohodnotným elektronem jako rezervou! :yes:
Taky proto se to auto stále vyrábí a na západě od nás jde o nejprodejnější MPV už dlouhé roky.
Na designu i interieru už je to znát..i přes druhý facelift.
Ale jízdně a kvalitou je VW o hodně jinde.. ;-)
23. 9. 2013 11:40
Re: v MPV...
spíš šlo o to, že je nesložíš do roviny, musíš je vyndat. A když je vyndáš, nemůžeš tam vézt náklad a zpátky děti (neboť nemáš sedačky).
Avatar - Jaros71
23. 9. 2013 12:54
Re: v MPV...
To je nepravděpodobné..pokud vezu ten náklad tak ho někde vyložím..
Děti ve skladišti nenakládám..a ani by tam pro ně nebyly autosedačky!
Ale jinak chápu , že každý má jiné priotrity..
Ale Touran alespon' nějaký náklad odveze..do Carensu se toho moc nevleze. ;-)
24. 9. 2013 10:02
Re: v MPV...
No já to tedy používám celkem pravidelně. Hlavně v létě, děti u babičky a já konečně mohu naložit to, co se normálně do auta nevejde, takže tam s nákladem, zpět s dětma. V našem případě je to často využívané (včetně "nouzových " dvou sedadel v kufru). Přesně to mi vadilo v Sharanu, když jsem tam měl sedadla, byl kufr hrozně nevariabilní (neříkám malý, ale ta sedadla prostě překážela) a když jsem je vyndal, vždycky došlo na to, že by se hodila. Varianta s dvěma sedadly pod podlážkou jako nouzovka mi docela vyhovuje. Jinak souhlas, Carens má kufr hodně podprůměrnej a pokud bych teď vybíral, byl by mým favoritem nový C4GP (počkal bych na ten větší ;-) ).
18. 9. 2013 12:13
Re: v MPV...
Zafira potřebuje facelift jako sůl. C4 bude vypadat výborně i za 10 let.
18. 9. 2013 12:41
Re: v MPV...
No nevím, to je dost subjektivní, mě se třeba C4 picasso nelíbí vůbec, moc ufo.
18. 9. 2013 13:39
Re: v MPV...
Skoro jsem vyhodil oběd při pohledu na Citróna. Strašné, stejně jako všechny Picassa, potažmo citroeny. 8-s
18. 9. 2013 13:42
Re: v MPV...
Měl by sis zajít k očnímu a taky si nechat napsat něco na žaludek.
Avatar - petrumr
18. 9. 2013 21:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2013 18:38
Re: v MPV...
no ja si nemozem pomoct ale spredu je zafira hrozne spravena

[odkaz] [odkaz] [odkaz] pritom zadne partie su nadherne [odkaz] ale ako celok nesedi mi to... skoda ;-\ ... tie predne svetla su uplne out
19. 9. 2013 14:04
Re: v MPV...
na autosalone v Ba bohuzial citroen c4picasso nedoniesol, a tak som v nom nikdy nesedel(ani stary ani novy), a ohladom ostatnych mpv (lodgy, touran,5008,gscenic, karens, orlando) aj u mna staticky jednoznacne vyhrala zafira tourer, potom tesne za nou gscenic. Ae treba si zobrat do uvahy hmotnost a ople su tazke. Rovnako 5008, orlando (tieto maju 1700kg). grand scenic ma len 1550, nove picasso tusim okolo 1450, carens si uz nepamatam, ale kia su tiez tazke, takze povedzme 1650kg (ved rozdiel v dynamike v tomto teste je cez 1s, pricom karens ma kratsie prevody!).

A tu sa karta velmi obracia, ved lodgy s 80kw motorom a dlhymi prevodmi (pri 130kmh toci 2200rpm-picasso 2500rpm, carens toci 2700) dava dynamiku 2litroveho dizla u inych aut.
Preto aj ten citroen, ci lodgy (rovnako oktavka3, ci golf) je viac nachylny na hrbole, lebo menej kil uhne rychlejsie ako viac kil.
U mna by to zafiru posunulo niekam dole za scenica ci picasso aj napriek fakt najlepsiemu audiosystemu a sedackam.

V konecnom dosledku by som kupoval podla ceny, ak by boli rovnake, tak picasso, radsej budem klikat raz za cas do obazovky ako znasat 2700rpm na dialnici.
Takisto nechapem, ze vyhodu dlhych prevodov a lepsiej dynamiky vlastne recenzent premietol vlastne v nevyhodu, pretoze pri 50kmh nemoze preradit na 4rku.
18. 9. 2013 12:25
Podvozek Picassa?
Hodnocení je trošku podivný...vyčítá C4 podvozek, ale v textu najdu, že hůř tlumí na hranici schopnosti auta a naopak Kia nezvládá běžnou jízdu po dálnici, pokud foukne boční...
Asi každej máme jiný priority a pohled na věc.
Rozbalit vlákno
1
18. 9. 2013 22:15
Re: Podvozek Picassa?
asi tak, znie to velmi divne. Pre bezneho uzivatela bude otravnejsie robit korekcie pri bocnom vetre na dialnici, ako riesit jazdu na limite, obzvlast pri pri rodinnom aute
Avatar - chup44
18. 9. 2013 12:35
Interiér Picassa
je podla mňa jedným slovom úžasný ! Či sedadlá alebo prístrojovka...Nebyť toho volantu s moc tlačidlami bolo by to dokonalé.Je jasné že ľudia ktorí majú radi jednoduchosť by si zobrali Kiu ale na mňa je to až otrasne jednoduché a strohé...Je vidieť že sa "inšpirujú" Nemcami.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Francuz
18. 9. 2013 12:51
Re: Interiér Picassa
Suhlasim s tebou, mne sa to tiez velmi paci, osobne som nemal moznost to vidiet, hodnotim na zaklade fotiek. Ani osobne skusenosti s funkcnostou nemam, ale to bude asi tiez individualne. 100 ludi 100 chuti. Ja by som si napriklad nikdy nekupil skodovku a ta je tu na tomto portali varena pecena, a do nebies vychvalovana (aj ked nic nerobi len sklada co im VW dava >:D ).
Avatar - Choochoo
18. 9. 2013 13:01
Minusy
Tak tento me pobavil >:D
- Méně přehledný tvar přední části karoserie

Picasso az na ty pate dvere z Q5 vypada hodne povedene. Predek vyborny a z profilu rovnez lepsi proporce. Jen kdyby ta technika byla spolehlivosti na stejne urovni. ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
5
18. 9. 2013 13:59
Re: Minusy
Tento mínus mě také pobavil. To je tak subjektivní! To není mínus, ale naopak silná stránka, většina aut má design z minulého věku, jen Citroen je o krok napřed.
18. 9. 2013 22:40
Re: Minusy
Já si tedy pod těmito slovy představím, že se hůře odhaduje, kde je předek auta (při manévrování). Ne hodnocení designu.
18. 9. 2013 16:29
Re: Minusy
jojo, taky jsem se zasmál. Stejně tak mě pobavilo to, že by zvolili Carens pro příplatkovou možnost sedmi sedadel. V tom případě tedy mohu zvolit Grand C4 Picasso a krom příplatkové možnosti 7 sedadel dostanu navíc 120 litrů v kufru (přičemž bude o 6cm delší než Carens) a možnost elektricky ovládaných zadních dveří, které C4P nemá. Přičemž citroen nabídne i 2.0BlueHDI, což rozhodně zlepší dynamiku těžkého auta. Co se týče elektronické výbavy, je hodně zajímavá a progresivní, pokud nebude výrazně poruchová tak u těchto dvou vozů není celkem co porovnávat. Ještě by mě zajímalo, jak je to u obou s češtinou, hlavně u francouze... To by mohlo být odrazující.
staré C4P bylo auto, které rozhodně nebylo radno dráždit na limitu, čekal jsem, že tady to citroušovi Carens natře. Jenže nic takového se nekoná (no budu muset tu C4P zkusit), takže na rozdíl od redaktora bych zvolil citroen - jezdí minimálně stejně, je prostornější a vypadá o dost lépe jak z venku tak uvnitř. Asi bych uvažoval o motorizace 2.0BlueHDi. Carens je volba v případě úvah o benzínu.
19. 9. 2013 14:18
Re: Minusy
napriek vacsiemu autu bude grand picasso lahsie ako mensi carens
Avatar - petrumr
18. 9. 2013 21:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 9. 2013 13:04
Test
Zajimává auta, ale Kia je dotaženější, má lepší podvozek a motor, který se směle může srovnávat s dvoulitry, sice má na oko trochu větší spotřebu než HDi nebo DCi, ale rozsah otáček, tah, pedály, zpřevodování to se v kii jednoznačně povedlo. Navic ergonomie přes dotykové ovládací panely mi přijde otravná a může být i nebezpečná. Uvidíme jak se Citroen popasuje s kvalitou.
Rozbalit vlákno
1
21. 9. 2013 19:15
Re: Test
aneb prodejce Kia promluvil. Krásná séerie blábolů.... >:D
18. 9. 2013 13:13
gratulace citroenu
No po počátečním šoku se z picassa vyklubalo pěkné hi-tech auto. A tak to má být, tento přístup posouvá hranice :yes:

oproti Kie působí o generaci moderněji, oproti Touranu o dvě, Scenic je taková podivná žába, co tam ještě je Zafira nebo Meriva, no nevím nevím...
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2013 13:33
Zadní světla
Citroen se mi líbí, z venku je krásný, uvnitř pohodlný, k dotykovemu ovládání bych výhrady měl, ale asi si člověk zvykne.

Jediné podstatné negativum je pro mne umístění zadních světel do dveří. Docela mě děsí představa, že bych s rodinou v autě musel za tmy někde na okresce řešit nějaký problém - otevřu kufr a jsem neviditelný :'(
Rozbalit vlákno
6
18. 9. 2013 14:03
Re: Zadní světla
Nejste neviditelný, rozsvítí se Vám vzadu světla v zadním nárazníku...
18. 9. 2013 14:27
Re: Zadní světla
To dole v zadním nárazníku nejsou jen obyčejné odrazky, ale světla?

O problém míň...
23. 9. 2013 17:02
Re: Zadní světla
Jsou tam světla, která přebírají funkci těch na zavazadelníku v případě rozsvícených předních :-) Přebírají i funkci "čtyřblinkru".
18. 9. 2013 14:06
Re: Zadní světla
třeba audi Q5 má druhé - malé LED světla, které se odkryjou po zvednutí 5.dveří.
Avatar - Katikakus
18. 9. 2013 20:31
Re: Zadní světla
Podminkou pro schvaleni auta do provozu je, ze musi byt zadni koncove svitilny i blinkry videt i pokud jsou otevreny pate dvere.
18. 9. 2013 22:43
Re: Zadní světla
Ano, takové auto by neprošlo homologací. Nicméně blinkry snad být vidět nemusí (nechce se mi koukat do normy).
18. 9. 2013 13:36
spotřeba?
já nevím, ale jsem se vůbec nedozvěděl, jakou auta měla reálnou spotřebu v provozu. Hlavně, že se píše, že se projevil rozdíl, ale není napsáno ani jak velký??? Přitom by stačilo napsat, při konstatní 130 km/h bral tento x a tento y litrů a v kombinovaném provozu to bylo tolik a tolik. To je takový problém to tam napsat? Anebo se jsou zde tlaky dovozců, protože by se zjistilo, že reálná spotřeba je o 2 litry vyšší než deklarovaná....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - guze
18. 9. 2013 13:41
Rozdíl
Carens, ačkoliv skoro stejně staré auto jako Picasso, vedle C4ky vypadá jako mnohem starší auto, ten citrouš je fakt pecka zevnitř i zvenku, a to francouze nemusim :yes: :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
18. 9. 2013 14:23
Re: Rozdíl
A staré Piccaso je ještě o řád výš. Nemá dva ksichty, každá anomálie se citronu nevyplácí a zkouší to dál. Místo obruče mají zase volant a bumerangy místo světel už taky nejsou.
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2013 14:58
z tejto dvojice by som tiez ako vacsina volil citroena
ale carens ukazala ze sa v triede MPV nestrati a za to jej patri uznanie... kdeze stare casy su ked boli korejci len do poctu.... dnes su to oni ktori porazaju europske legendy ;-)

takze za mna picasso.... :yes:
carens .. tiez fajn volba :yes:
ide viac menej o otazku vkusu ... kupou hociktoreho z tejto dvojice sa neda spravit chyba :yes:

opat sa aj tu ukazalo ze rozdiely medzi dnesnymi autami roznych znaciek su uz prekvapujuco male a niekedy takmer ziadne... casy kedy sa kvalita aut dala posudit uz len podla loga na kapote ( ten je ok lebo ma hviezdu, ten je smejd lebo ma napis kia ) su uz davno prec... chvalabohu :yes:

vysledok testu je inak ok... cakal som to ze carens nesklame
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2013 18:13
Podle mého názoru...
...je lepší volba Škoda Roomster s motorem 1,6 TDI :-!
Rozbalit vlákno
20
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2013 18:33
Re: Podle mého názoru...
v com lepsia volba? vies to aj nejako zdovodnit?

lebo tie kecy co vypustas pravidelne vacsinou logicky nevies nikdy zdovodnit....

v com? priestornostou, cenou? motorom? kvalitou? dizajnom?

v com je roomster lepsi?

myslim ze v nicom.,.. alebo ma presvedcis o opaku?

kludne cakam....... smelo do toho :yes: , viaceri sa nechame poucit odbornikom
18. 9. 2013 18:43
Re: Podle mého názoru...
1. Cena
2. Výška
3. Místo v interiéru podélné
4. Hloubka kufru
5. Kufr max.
6. Zrychlení 0-100 km/h
7. Hmotnost
8. Design
9. Česká kvalita
10. Závist souseda
11. Zůstatková hodnota
12. Spolehlivost
13. Superlevné náhradní díly
Stačí Ti to?
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2013 19:02
Re: Podle mého názoru...
to iste mozme napisat aj o inych autach.... spolahlivost roomstera nebude urcite lepsia ako v carense....

a co tak porovnat razvor naprav? sirku interieru?

ceska kvalita? to je nejaka vyhoda? akoze pre koho? pre cecha?

lacne diely? uff.... uz davno to neplati ani na skodovky.... zrychlenie? u MPV nepodstatny udaj.... kazdopadne motorov ma viacero mpv dost.... staci si len vybrat ten silnejsi...

zavist suseda? to je co za ptakovina.... cena? ta uz je u skody davno predrazena....

a co tak zaruky? , dizajn, flexibilita, variabilita? ..... to su u MPV tiez dost dolezite veci... urcite dolezitejsie ako zavist suseda
18. 9. 2013 19:53
Re: Podle mého názoru...
1. Spolehlivost bude určitě lepší
2. rozvor náprav a šířka interiéru jsou nepodstatné parametry
3. Česká kvalita je vyhlášená
4. Laciné díly stále platí, a zrychlení, je velmi důležitý prvek aktivní bezpečnosti
5. Závist souseda je jistá, cena je u Škody nejlevnější (v ČR!!!)
6. Záruka je u Škody de facto vyšší, četl sis někdy záruční podmínky u Kii? Design jasně mluví pro Roomster, a flexibilita a variabilita je u Roomsteru jasně nejlepší.
Nejdřív si nastuduj český trh (jsme na Českém webu), a až pak něco piš. Předem děkuji.
19. 9. 2013 07:49
Re: Podle mého názoru...
troll
Avatar - Francuz
19. 9. 2013 08:05
Re: Podle mého názoru...
Hehe obycajny trololo >:D nic ine. Len zavidi a sam jazdi tak na bicykli >:D
19. 9. 2013 13:15
Re: Podle mého názoru...
Sirka interieru je u MPV zasadni.
19. 9. 2013 19:42
Re: Podle mého názoru...
V žádném případě.
20. 9. 2013 10:18
Re: Podle mého názoru...
Prosím tě, "Adame" sundej si brejle, nevidíš si ani na nos. Roomster je konkurentem těchto aut: Ford B-max, Opel Meriva, Citroen C3 Picasso, Hyundai ix20, Kia Venga...
Dále pár postřehů :
1. Spolehlivost - jak si na to přišel?
V testu na 100 000 km: Kia Venga = 1 závada, Škoda Roomster = 9 závad
2. MPV je rodinné auto a šířka interiéru je jedna z nejdůležitějších věcí....
3. Ha-ha-ha.
4. Díly z Auto Kelly : cena škoda/kia přední nárazník = 4900/4096
přední kapota = 7600/5300
př. mřížka+ znak= 1940/1204
přední brzd. dest. = 908/1080
ND jak vidíš jsou na tom skoro stejně, rozdíl je v tom že když se ti ve třetím-pátém-sedmém roku provozování vozu vy.ere - spojka škoda 8840/ kia 0,-
turbo škoda 23 950/kia 0,-
startér škoda 10 800/ kia 0,-
alternátor škoda 8 800/ kia 0,-
5. Cena, ha- ha- ha, škodovky jsou "hlavně" v ČR předraženy, fleety jsou cenově úplně jinde a rozdíl pak to někdo musí zaplatit (bohužel je to obyčejný spotřebitel a ten na to přistoupil, včetně tebe, takže klině dál kupuj škodovky) .
6. záruční podmínky jsem četl a konkrétně se ptal (viz nahoře), ty zjevně ne...
19. 9. 2013 05:42
Re: Podle mého názoru...
Ten kdo závidí někomu tuhle Škodováckou zrůdičku, bude jistojistě pod ústavní léčbou... :-!
18. 9. 2013 19:03
Re: Podle mého názoru...
Závisť suseda... >:D
Re: Podle mého názoru...
Závist souseda je dobrej argument , proto si typickej Novák kupuje auto,aby nas*al souseda 8-s >:-[]
19. 9. 2013 14:25
Re: Podle mého názoru...
a kam das 3 sedacky, ci 7 miest?
Re: Podle mého názoru...
Správně Roomster převálcuje i Galaxy, nebo S-MAX >:D :-!
19. 9. 2013 19:44
Re: Podle mého názoru...
Zajisté. Jsem rád, že jsi pochopil pravdu třídy :yes:
Avatar - grifith
18. 9. 2013 21:15
Re: Podle mého názoru...
Úkoly už máš udělané ty kecko? Hele, myslel jsem, že přes prázdniny na tom třídním rozdělení zapracuješ, ale ty jsi fakticky mimoň jako hrom. Ani to gymnázium nepomáhá... 8-s
19. 9. 2013 19:44
Re: Podle mého názoru...
Mám :-)
Avatar - grifith
19. 9. 2013 19:59
Re: Podle mého názoru...
Když je už máš a je i chvilka volnýho času, tak zkus to třídní rozdělení...
18. 9. 2013 22:17
Re: Podle mého názoru...
pozerám,že v ústave povolili za dobré správanie internet 8-s
Avatar - jazva
19. 9. 2013 01:50
Re: Podle mého názoru...
:yes: >:-[]
19. 9. 2013 08:16
a čo dalej
spolahlivosť je asi ovela vyššia u Kii a o záruke ani nehovorím! >:-[]
Rozbalit vlákno
2
19. 9. 2013 08:41
Re: a čo dalej
O té spolehlivosti tě přesvědčila nějaká reklama? Jiný zdroj mě nenapadá.
19. 9. 2013 10:23
Re: a čo dalej
Mas to niecim podlozene?
19. 9. 2013 08:50
Svět MPV
Vážení, žasnu nad plítkostí celého trestu. Ten pan redaktor dostal asi velmi slušně zaplaceno od tvůrce Carensu.....

Toto je obraz i jiných testů, kde je patrná lobby tuzemských výrobců a redaktoři se neštítí jim tak sloužit a být vlastně sami proti svému poslání. Totiž některé "tahy" poznají i studenti středních strojních škol, ale jak vidět, kupující nemají čas na vzdělávání a raději čtou tyto "předplacené řeči o tom jak se chyby nevidí a konkurence má něco, co vlastně může být proti Vám".

Víte co? Běžte se sami podívat na vlastní oči na C4 Picasso a Carens. Nemyslím, že bude kdokoliv jen trošku pochybovat a po svezení přestanete číst tyto testy.
Víte , tady totiž někdo šlápl vedle a jako referenci si vemte historii daného modelu.
Pod testem je krásná ukázka, jak si KIA drží cenu v ojetinách , tak si to porovnejte s tím, zač se prodává C4 Picasso.....a to podotýkám cena nových vozů byla identická.

Řada Picasso je v segmentu MPV zcela jiná, jelikož mají vlastní platformu a ne že se naimplantují delší sloupky na vozidlo třídy kompakt. Proto taky již zmíněné Picassa postrádají prahy-které brání vystupování, mají proché podlahy a jsou širší ve vnitř než jejich "přídomek" Xsara, C3, C4. Proto také se vedle sebe vejdou 3 dětské sedačky vedle sebe.
Rozbalit vlákno
3
19. 9. 2013 08:53
Re: Svět MPV
Oprava slova "Plytký" s omluvou.
Avatar - Hafol
19. 9. 2013 11:10
Re: Svět MPV
Správně a navíc není důvod kupovat auto, které nebylo vyrobeno v na starém kontinentu. :yes:
19. 9. 2013 13:05
Re: Svět MPV
auto.cz je bulvár. Soudný člověk se zasměje titulkům podobně jako u blesku a řídí se vlastním rozumem (nebo tím, že Franta v hospodě říkal). A trouba tomu věří, protože to "psali v novinách".
Každý, kdo se sveze to pochopí. Já se zatím z těch dvou svezl jen Carensem a neshledal jsem žádný důvod si ho koupit (maximálně v případě volby atmosférického benzínu, to je jediný důvod). V případě citroenu shledávám atraktivitu v designu zvenku i zevnitř, vynikající využití vnitřního prostoru. Vzhledem k tomu, že porovnatelnou konkurencí by mělo být spíš C4GP (C4P je primárně pětimístné).
Trochu limitující pro PSA je ten zastaralý neúsporný šestirychlostní automat. Snad taky uzraje a po slušném šestikvaltovém manuálu přijde řada i na něj.
Jinak ale musím říct, že do Carensu ty tři dětské sedačky vedle sebe dáš taky. A stejně jako jinde se kategorie 3 s 8-9 letým dítětem se hlavová opěrka dotýká vnitřního čalounění/okna - podle vytažení opěrky.
19. 9. 2013 14:36
MPV
Tak vidím, že jsem se zcela zbytečně snažil, když čtu jak srovnáváte metrem s Lodgy. A právě o to jde. Je auto a auto, jasně, každé svítí, neprší do něj, v zimě zatopí a přejede z A do B bodů.
Než budete dál diskutovat, běžte se na to auto podívat, a sáhněte si, jak se třeba ovládá klima, rádio, aby až budete číst hlouposti o odvracení pozornosti, sami si uděláte názor. Ono totiž jednodušší nic být neumí, když systémy typu I-Drive je jako etalonem pro srovnání.
A ještě se podívejte na cenovku, to Vám padne brada, kolik si jiní za své počítají, byť Picasso není nejlevnější, ale taky neplatí za "Partiovku" hlavní značky v koncernu....jak to mají jinde.
Rozbalit vlákno
0
19. 9. 2013 15:39
Kia, v tomto duelu jest
pro mě vítězem.
Proč? Citroen neudělal MPV na které by se hezky dívalo a v kterém by se hezky jezdilo celé rodině. Kia dnes už typickým designem z pera Petera Schreyera vypadá velmi dobře a nemusí si hrát na superkosmický design. Carens s nadsázkou nafouknutý Cee´d nabízí dostatek místa. Přesnou převodovku, poměrně dobrý motor, v interiéru nalezneme znovu pěkný design a pěkné materiály. Korunuje to poddajným podvozkem a komfortem na českých silnicích...
Rozbalit vlákno
5
19. 9. 2013 21:15
Re: Kia, v tomto duelu jest
budis, asi som cital iny test. U Picassa riesia komfort, tvrdost a odskakovanie pri jazde na limite. Carrens je mizernyna dialnici (citlivost na bocny vietor). Skus hadat, ktora z tychto vlastnosti ta bude otravovat v beznom zivote viac - jazdne vlastnosti na limte to nebudu ;-) . Mimochodom, pri rovnakom vykonnom motore dava 0-100 carrens o 1,2 sekundy pomalsie
20. 9. 2013 16:55
Re: Kia, v tomto duelu jest
Ty auta vyzkoušej, carens má lepší komfort a zároven pevnější podvozek, filtruje nerovnosti fakt dobře oproti jiným autam s torzkou vzadu, podobně zafira, která je taky pevná, ale zároven relativně komfortní, stačí vyjet na trochu horši povrch, jinak co se týče stability, pokud máš carens ve sport modu volantu tak více méně nic nekoriguješ i vysoko nad limity dálnice. A motor je další kapitola, je příjemnější plnulý rozsah od volnoběhu nebo mrtvo do 2 tis otáček a kopanec, který uvadá jak rychle nastoupil, ten motor mi přišel vyloženě udušený, mě teda osobně přijde mnohem lepší varianta A. Je vidět že Citroen šel cestou spotřeby s nižší dynamikou a rozsahem otaček.
21. 9. 2013 19:37
Re: Kia, v tomto duelu jest
Jedním z ukazatelů horší dynamiky Citroënu je například lepší parametr zrychlení, že?
Už to nehul kašpare :-) Sedni do Picassa a padne Ti čelist.. Pak si nech něco povědět (nebo si přečti) o asistentech a technologiích... Kia je o generaci pozadu a o dojmu z interiéru a kvalitě zpracování radši nemluvím... Nemusím říkat co bych volil já... Nakonec ať každy jde a ty dvě auta porovná sám.. Jasno bude mít dvě sekundy po nasednutí...
21. 9. 2013 21:10
Re: Kia, v tomto duelu jest
Za osobní útok ti dávám :no: jinak ten zbytek nemá cenu komentovat, když si chceš Citroen koupit nikdo ti nebrání..
24. 9. 2013 13:32
Re: Kia, v tomto duelu jest
Treba si sadnut do oboch aut...ja som si otestoval = nie 5min ale minimalne 2-3hodiny...a uprimne, sanka mi nepadla ani v jednom,ale Kia aj ked mi nebola sympaticka,je jednoducho skoro lepsia vo vsetkom podstatnom,jedine citroen ponuka viac luxusnych prvkov znamich skorej z premii...ale spracovanie plastov ma Kia o dve triedy lepsie. Koza v citroene je skvela...pohodlna,ale ta palubovka, volant, ovladanie vsetkeho je lepsie u korejca. Kufor vacsi takisto...ako aj viac miesta vzadu.
Motor neriesim,podla mna dynamicky podobné...ale na MPV dostacujuce obe. 1,6e-HDi vs 100kW CRDi
19. 9. 2013 16:18
Par dojmov c4...
Auto je to vskutku dobre, pre rodinu stvorene. I ked som zial mal tu cest len s TOP vybavou a navyse s nepodarenou robotickou prevodovkou. K tomu cena cez 27tis euro...no uprimne,dnes za to mam aj slusne vybaveneho S-Maxa. Veci ako elektricky kufor,koza,navi,roboticka prevodovka,stresne,adaptivny tempomat preč...a cena je uplne inde.
Motor 1,6HDi je dostatocny a usporny...ale v kombinacii so 6° robotickou trpí...i moj 4kvalt AT z ix20 je lepsi. Proste na seniorsku jazdu ako tak staci...ale ked potrebujete rychlo vyjst do krizovatky,ci predbiehat...vas skorej zradi,ked nepochopitelne zaradi vyssi stupen v case,ked potrebujete este stale vykon,horsie je,ze samotne preradovanie trva neskutocne dlho.
Okrem toho mi vadilo ovladanie klimy cez displej v stredovom stlpiku...samozrejme,sa k tomu musite naklikat...su to zbytocne kroky,pretoze klima,teplota,fukanie,to su veci,co sa menia pomerne casto. Klasicke otacacie tlacitka su mi sympatickejsie...
Miesta vpredu,vzadu,v kufri...tolko,kolko ma byt v takomto MPV,velky kufor nie na ukor sedenia a opacne!
Prijemny podvozok,ticho ok, i ked pri stlaceni plynu viete,ze ste v diesely.
Tachometer v strede dosky je zaujimavy,zaroven ma slusnu grafiku. Moznost zmeny pozadia je vcelku vtipna :-)

O Kii Carens sa budem vediet vyjadrit buduci tyzden
:-)
Rozbalit vlákno
2
22. 9. 2013 11:49
Re: Par dojmov c4...
No, k tej klimoške by som povedal asi toľko, Mal som automatiku v Xsare 5 rokov, teraz mám automatickú dvojzónu v C5 a nepamätám si, či som niekedy menil nastavenie teploty (mám nastavených 22 stupňov a automatika sa postará o ostatné veci ako smer prúdenia a rýchlosť ventilátora). Jediné čo som riešil bol smer prúdenia, keď som potreboval rozmraziť čelné , či zadné sklo a na to má aj táto C4 Picasso zvlášť tlačidlo. takže ostáva v podstate ovládanie autorádia (ktoré má svoje tlačidlá na volante, takže u mňa zase bez problému) a navigácie, ktorá je dnes už ale dotyková aj v množstve iných automobiliek, o smartphonoch nehovoriac :P

Čo sa digitalizácie týka (v samostatnom teste to bolo vytýkané C4P - že by to mohlo byť poruchové), tak je posľa mňa oveľa jednoduchšie previesť digitálny signál na displej, ako ho previesť na motorčeky ručičiek čo sa ovládania týka. Tlačidlá versus dotykovka je vec zvyku.

;-)
22. 9. 2013 18:51
Re: Par dojmov c4...
Nemyslim tym,ze problem bude nastavit to...ale vadi mi,ze na displeji mozes mat vela veci a ak chces zrovna nastavovat klimu...vzdy sa musis "nakliknut" na klimu, co pri dlhej ceste v lete moze otravovat a rusit koncentraciu...neviem no.
K tej spolahlivosti...mozno mas pravdu,ale uvedom si,ze ak uz nahodou odide aj nejaka blbost v tom systeme,stratis moznost menit uplne vsetko,od beznych veci pocnuc.

Ked uz beriem tu druhu stranku veci,subjektivnu...bezne kolecka ked su spravene esteticky,vyzeraju omnoho lepsie...ale to je moj nazor,navyse toto som videl len u novych PSA francuzoch.

[odkaz]
Avatar - Ji/Ri
19. 9. 2013 19:01
...to je zase test...
...jestli redaktor soutěží o hňupa roku tak teď zaručeně vede.... :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hijack
19. 9. 2013 23:37
Dizajn
Myslim ze v neposlednom rade stoji za rozhodnutim o kupe aj dizajn. Pri rodinnom aute by mi slo hlavne o vyuzitelnost a pod. Ale preco vybrat len so suchymi informaciami v ruke. Mnoho ludi ma problem s tym skusit nieco nove. Auta su z praktickeho hladiska temer na rovnakej urovni, motor, priestor,v istych limitoch aj podvozky (nejdem na slovakiaring)
Carens- auto pre starsiu generaciu ktora ma rada vsetko pekne usporiadane a je konzervativna a vyhyba sa new edge vlne. Kazda funkcia svoje tlacidlo, otocny ovladac alebo pod. Rychlostna paka tam kde ma byt, parkovacka jakbysmet. To je ok povie si cielovka.Odhadujem tak na 35-45.
Picasso- z ineho sveta. Auto ktore na pohlad posuva hranice. Nadcasove, ex/in exkluzivny. Auto nielen pre rodinu. Auto imidzove, az by som sa nehanbil ho parknut pred hotel alebo divadlo. Interier je ufo, tak to ma byt. Ak by to tak nebolo, neboli by alt pohony, digitalizacia na palube a pod. Infotainement prehladne rozdeleny, mozno komplikovany ale pre uzivatelov smartphonov nic nove. Takto ma podla mna vyzerat mpv pre 21. stor.
Auto vyberam aj srdcom
Rozbalit vlákno
1
20. 9. 2013 10:21
Re: Dizajn
Patřím do tvé první cílovky a vybral bych si Picasso ;-) I když spíš C4GP momentálně. Kia je slušné auto, ale nuda nuda nuda nuda. Kdybych chtěl "všechno na svém místě" - tedy čudlíky a točítka, vyberu si 5008. Ta vypadala líp než carens i před faceliftem a FL určitě přidal na atraktivnosti. A co se prostoru týče, poráží carens o parník...
Navíc C4P díky nové platformě klidně může dostat hybridní variantu nebo třeba air hybrid... Dovedu si tu vychytávku do města představit. I za cenu sto litrů v kufru by mělo C4GP kufr větší než carens
20. 9. 2013 19:35
*
mají škrabku ve víčku palivové nádrže? nemají. tak jsou to auta na nic. :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
22. 9. 2013 09:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 9. 2013 22:56
test
ten citroen sa mi paci vpredu to je v pohode a aj ked mam 52 rokov tak technicky aj digitalne som bol spokojny s technikou ,bol som na skusobnej jazde a vobec sa mi nezdalo ze to radenie je zle podla testu ,rozhodne pokrok a vyrazny oproti minulej generacii ,lenze ked som si sadol do zadu tak som ihned vystupil pretoze sa mi do zadku zaryli kotvy na b.pasy,ta sedacka je pre deti ,urcite by som si ho preto nekupil,taka zasadna vec ako sedenie v aute sa velmi podcenila,preto setrim na H-Santa Fe ,doporucujem si aspon sadnut ,ludia to je neuveritelne pohodlne sedenie a aj v zadu,asi uz starnem...
Rozbalit vlákno
0