Na to že je Octavia III nový model od kterého se čeká spíš posílení pozice a ve výrobě je už dost dlouho na to aby mohl někdo tvrdit že je pokles způspoben jejím náběhem, to vypadá že Octavia byl omyl ... klesá rychleji než trh (-7.8 vs -5.3). Stejně tak nemastný neslaný Golf VII, který když vidím tak mám pocit že je to auto staré minimálně 5 let.
Je na čase aby si soudruzi v Mladé Boleslavi přiznali omyl a nastavili cenu tak aby odpovídala low-endovému provedení vozítka s nabouranou zádí a lešenářskou trubkou místo zadní nápravy, čímž by pravděpodobně oživili prodeje.
No, asi máš pravdu. Ten reálný pokles -2.5% jako v duchu "úkroku stranou" dokladem, o tom o jaký bestseller se jedná a "objektivně" potvrzuje jeho pevnou pozici na trhu. Vždyť i 1 + 1 může být klidně 3 při extrémních hodnotách 1 ;-)
Sudruh predajca by mohol napisat, ake su cakacie doby na Oktavku.
Ze nestihaju vyrabat sa tu omiela uz od marca/aprila, ked to doslo na trh. Vyzera to tak, ze tato fama tu bude bludit minimalne do konca roka, mozno cely dalsi.
Prozradím ti že to fáma není, ty lidi tam dělají skoro celý týden (končí v sobotu ráno v 6:00 a začínají v neděli ve 22:00) a stále to nestačí. Tímto dostává fáma trochu na realitě, nemyslíš?
Tak u nás jsou dvě specifika trhu. První je, že Škodovka je domácí značka, takže si může dovolit sebevědomější - vyšší ceny, než ti, kteří jí chtějí konkurovat.
Druhé je, že si ještě pamatujeme dobu, kdy koruna extrémně posílila proti euru na cca dvacku za Euro, čímž začaly být pro nás německé ceny níž, než ty doma. Dnes už je to trochu jinak, ale setrvačností si pamatujeme, že na západě "jsou auta levnější".
To víš hromada lidí si v jakémkoliv neúspěchu Škody vysloveně libuje, nehledě na nějaká fakta. Jejich "nezdar" naše radost. Tak to tady je a bude >:-[]
Fakta jsou taková, že Octávek se letos v Evropě prodalo o 22% méně než v loňském roce. To není nic proti Škodovce, ale proti jejich nechápajícím fanouškům. :-)
Lenze Oktavky sa predalo menej preto, ze vystriedala modelovu generaciu. Tym padom bol utlm 2ky a cakanie na 3 a 3ka sa musela nejaky mesiac-dva rozbiehat.
Zmysel porovnat bude mat len mesiace od cca juna, ked je v seriovom predaji. Resp. najlepsie pocas dalsieho roka.
To není žádná škodolibost ale pragmatické shrnutí pozice Octavie na trhu. Škoda je pro ekonomiku ČR důležitá a tak s jejího poklesu radost nemám - co mě baví je Škodovácká metoda "polívky ze šutrů" vs. realita trhu a natírání neúspěchu na růžovo místo jeho řešení.
Pokud bude někde hořet tak ten problém vyřešíte tak že budete předstírat že žádný požár nikde není?
Právě tohle jsem zmiňoval hned v prvním příspěvku - celkový pokles trvá od začátku výroby => jelikož je auto ve výrobě už zhruba 10 měsíců, svádět to na zavádění výroby je lhaní si do kapsy, nebo zbožné přání které nemá s realitou nic společného.
Pro svou doměnku o úspěšnosti Octavie nemáte jediný argument, zatímco já vám poslal link na pololetní zprávu Škody a i tento článek ukazuje pokles ... chápu že jste asi fanoušek a nic proti tomu - jen byste možná vy a ostatní Škoda-fans občas mohli zapojit mozek místo srdce ;-)
Je to celkem jednoduché. Srpen je vždy jen poloviční měsíc a díky dovoleným se skoro neprodává. Právě v tomto měsíci jsou rozdíly menší než jindy a do TOP10 se mohou dostat i modely, které jindy nemají šanci. Jak už jsem psal, Škodovce se podařilo teprve podruhé v celé historii. Proto jsou úsměvné závěry, které tady na základě srpnových výsledků předvedl HAM.
Doufám, že v těch kupeckých počtech nemáš pokles absolutních prodejů na straně jedné a tržní podíl na straně druhé. A taky by mě zajímal zdroj čísel, že oktávka trvale klesá.
Na trhu je přibližně půl roku, kombi kratší dobu. Tudíž údaj o 1-8/2013 a už vůbec ne 1-6 prostě není relevantní, ať se to "antikoncernfans" líbí nebo ne.
Co se týče meziročního srpnového poklesu, tam bude na vině nejen (v první řadě) pokles evropského trhu jako takového, ale i nahrazení Octavie Tour Rapidem...Ještě něco se ti nezdá?
Je opravdu zbytečné přesvědčovat fanatika, který popírá realitu a nemá žádné argumenty, jen spekulace ;-) Statistiky jasně mluví o tom, že Octavia dlouhodobě ztrácí. Pokud by Octavia byla takový hit tak by alespoň zůstala na svém nebo klesala stejně rychle jako trh - ale ona klesá rychleji.
Jak vysvětlíš že např. zmíněná Mazda na stejném trhu vytrvala roste, přičemž nová M6 je na trhu jen o málo delší dobu než Octavia?
Proč skladovek M6 je minimum a na novou M6 se čeká více než půl roku, zatímco Octavií je dle webu Škody "Nové vozy ihned k dodání" na skladě v ČR 674? Přitom zde někteří lidé tvrdí že Octavii nestíhá Škoda vyrábět ... tak to vypadá že asi vyrábí na sklad.
Ať se ti to líbí nebo ne, Octavia III za stávající cenu je evidentně hůř konkurenceschopná než byla Octavia II - a ty nemáš ani jeden argument, kterým bys to mohl vyvrátit.
Takovou reakci jsem čekal. Tak mi laskavě napiš, co přesně z mého příspěvku je dle tebe "fanatická spekulace".
Znovu, došlo k náhradě Octavie Tour Rapidem. Proč jsi přesvědčený, že to na prodeje žádný vliv mít nemohlo?
Srovnávat Škodu s Mazdou? Ta v Evropě nijak úchvatné prodeje neměla (pomalu 4x nižší než první jmenovaná), a jakmile značně zapracovala na nové technice a špičkových nových modelech, byla po zásluze odměněna (na svědomí to má ale v první řadě CX-5). Co na tom chceš vysvětlovat?
"za stávající cenu"...Doufám, že pod článkem o Evropě neřešíš českou cenu.
V příspěvku s titulem "Propadák...nebo....?" vítězoslavně prohlašuješ, jak jsou prodeje Octavie skvělé.
... err, nebo to tak ve skutečnosti není? Škoda reálně na trhu klesla o 2.5% (při zohlednění poklesu celého trhu). To je asi tak stejný důvod ke slávě, jako že první polovina roku byla pro Škodu bitva u Stalingradu a teď už provádí jen taktický ústup k Berlínu, přičemž ty otevíráš šampaňské a slavíš konečné vítězství.
Co jiného je pak takové zkreslování skutečnosti než fanatismus?
Je pro automobilku výhrou když nahradí jednu řadu dvěma a celkový počet zákazníků zůstane stejný? (Škoda klesla i celkově). Jak je možné že jiné automobilky ve stejných podmínkách rostou a zbrusu nová Octavia není schopná udržet svou pozici na trhu? Není to náhodou tím, že Octavia nabízí celkově horší poměr cena-výkon než konkurence v celosvětovém měřítku?
Budeš jásat jak jsou prodeje Octavie skvělé i když stávající trend (pokles podílu na trhu) Octavii vydrží až do ledna 2014? (údaje za 1-8 vylučují statistickou chybu a vliv náběhu výroby).
Vážně? Že jsem si nevšiml, že bych něco takového napsal. Psal jsem snad o tom, že k žádnému tragickému poklesu, který tu mnozí nadšeně předvídali při pomalém startu prodeje O3, po plném náběhu obou karosářských verzí již nějak nedochází. Spíše se zdá, že se začínají stabilizovat přibližně na úrovni minulé generace (po zohlednění poklesu trhu).
Zjevně ti nedošlo, co jsem se ti snažil o růstu Mazdy sdělit. Aneb ode dna (nechytej mě za slovo) se roste snadno. Je v odlišné pozici.
Octavia sice zaznamenala malý pokles, ale taky má Škoda v této třídě od minulého roku dva (svým způsobem podobně zaměřené) modely, jak už jsem ti dvakrát psal...Škoda jako taková klesla, ale ne více než celý trh.
Zkus se trochu zamyslet nad tím, co ti píšu, ať se pořád neptáš na jedno a to samé.
K tragickému poklesu průměrně 22% v 1-8 právě došlo ... ty na základě jednoho měsíce (8) kdy se pokles snížil na 2.5% (ale pokles to stále je) soudíš že pesimistické výhledy jsou falešné.
Statisticky je nesmysl soudit na základě jednoho minoritního vzorku o celkové změně trendu ... to bys ale musel něco o statistice vědět ;-)
Rozdíl mezi Mazdou a Škodou je, že Mazda vyrábí hezké auto s dobrou technikou za přiměřené peníze, zatímco Škoda prodává ošklivou navoněnou bídu s lowend technikou za přestřelené ceny - to se odráží v růstu Mazdy a poklesu Škody a dokud Škoda nezahýbe s cenou tak aby se poměr změnil, trend se nezmění.
Nikde přímo netvrdím, že tímto se vše trvale obrátí k lepšímu (naopak jsem si záměrně dával pozor na svá slova). Zkrátka pracuji s údaji, které teď mám k dispozici a na jejich základě usuzuji, že se situace pravděpodobně již stabilizovala...Když jsi takový statistik, určitě budeš souhlasit, že údajem s nějakou výpovědní hodnotou bude 6-12/2013 a dále.
Posledním odstavcem jen dokazuješ, jak jsi zaujatý...Nesnaž se o nějakou obecnou pravdu o designu. Podobně diskutabilní je prohlášení o přestřelených cenách. Vážně by mě zajímalo, o jakých cenách mluvíš a zda jsi schopný nějakého srovnání v konkurencí. Samozřejmě ne v rámci ČR.
1. Nejslabší dostal padáka, Fiat vypadl z top10 a byl nahrazen Škodovkou
2. V malých autech se chytlo Clio, naopak 208 se nechytá
3. VW ovládla nižší střední (Golf, A3, Octavia)
4. Prémie v čele s BMW 3er válcuje střední třídu
5. Prémie se nezadržitelně dere vzhůru, Audi už je dvojka a MB s BMW brzy přeskočí Opel, Ford i Renault.
Škodovka pořád ztrácí na Citroen s Fiatem nějakých 80 000 aut. Ten srpen bych moc vážně nebral. Přece jen jde jen o poloviční měsíc. Stejné je to i s tou Octávkou. Uvidíme v září, zda svou pozici potvrdí. Dle celoročních prodejů Octávia a A3 nemají v TOP 10 co dělat. Jejich odstup od nejlepších je dle celoročních prodejů obrovský. Minimálně Focus a Astra dál budou před A3 a Octávkou. Možná se tam vejde i Mégane. Pro bych byl s tím koncernovým ovládnutím nižší střední opatrný.
Komentuji srpen (o tom je také článek), o celoročních výsledcích můžeme diskutovat v lednu 2014.
Proč opatrný, sečti si Golf, A3, Octavia, Leon, lhostejno zda za 1 nebo 8 měsíců a podívej se jaké procento trhu v nižší střední VW v Evropě ovládá. Naprostá dominance.
Ta dominance je dána hlavně postavením Golfu. A3 ani Octavia se do TOP10 za rok 2014 nedostanou a nebudou stačit ani na minimálně další dva modely z nižší střední třídy.
Audi na dvojce vypadá spíš jako anomálie srpna... osobně si nemyslím, že by mohlo v Evropě prodávat v dohledné době víc než Ford nebo Renault nebo že by se prémiová trojka mohla celá protlačit do Top 5... rozhodně ne v nejbližších letech.
BMW 3 a Audi A3 vyskočily o 40+%, to je ale do jisté míry cyklická záležitost spojená s novým modelem, na který se (zejména v případě Audi) čekalo relativně dlouho. Až přijde nové Mondeo, pravděpodobně uvidíme podobný dopad na prodeje.
VW a Škoda není na velké slavení, postup Škody do Top 10 je hezký, ale jak píšeš, děkovat za něj je nutné Fiatu, který samozřejmě se svou modelovou paletou nemá šanci.
Fiat a Citroen mají za letošní rok o cca 80 000 více prodaných aut než Škodovka. Srpen je kvůli dovoleným a tím i polovičním prodejům ten nejhorší měsíc na nějaké hluboké analýzy.
Hlavně se Škodovka zdaleka před Fiat nedostala. Naopak Škodovka má letos větší pokles než FIAT. Proto jsou slova o tom, jak slabší musí z kola ven, hodně mimo.
To taky... ale v nejprodávanějších segmentech máš Bravo a Punto, navíc Bravo ani nemá kombík apod. 500L to nevytrhne, ta se prodává v Itálii spíš proto, že není co jiného koupit.
Fiat vše vsadil na řadu 500 a podle mě to byl docela chytrý tah. Řada 500 pomohla Fiatu změnit vnímání značky a možná už nastala doba na nové větší modely, Podle mě je Fiat z nejhoršího venku.
Jeho potenciál je obrovský.
Hm, no já nevím, můj pohled je ten, že pokud chci auto pro rodinu, nemá mi Fiat co nabídnout... a to je podle mě chyba, u mainstreamového výrobce neodpustitelná. Sázka na 500 mi přijde trošku jako z nouze ctnost...
Fiat nějak začít musel a ukázal dostatek trpělivosti. Ještě před pár lety to byl hlavní adept na bankrot. 500 pomohla změnit vnímání Fiatu. Jeho image je teď mnohem lepší. Podle mě je teď správná doba na nové modely. Pokud by nové větší modely představili ještě před pár lety, tak by to nikam nevedlo. Fiat má šanci stát se na několik příštích let nejrychleji rostoucí evropskou automobilkou.
Proč musel Fiat začít? Vždyť je to tradiční evropská značka... spíš se nabízí otázka, proč musel skončit ;-)
Pokud Fiat dokáže představit modely v klíčových segmentech B a C srovnatelné s konkurencí, tak samozřejmě může opět pomýšlet na slušné prodeje... ale obávám se, že ve spoustě zemí už svou pozici ztratil a získat ji zpět bude poměrně obtížné.
Minulost teď nemá cenu řešit. Každá firma má své slabé a silné chvilky a nikdo se těmto výkyvům nevyhne. Jde o to to nevzdát a pokusit se případný neúspěch zlomit. A fakt, že nikdo není na vrcholu věčně, dá vždy těm dole naději se dostat opět na vrchol.
Jak říkám často Kingovi o Hondě... až tu ty nové modely budou, tak je rád prohlédnu, případně projedu, případně pochválím. Zatím nejsou. A ty co jsou jdou mimo mě.
Co to je auto pre rodinu??
Freemont pre rodicov s 5 detmi je malo?
500L living pre rodicov s 5 detmi je malo? Pokial ta rodina nasadne do Astry/Focus/Golfa/..... 500L spravi rovnaku sluzbu, nehovoriac o tom, ze ma variabilnejsi interier a viac miesta ako vpredu, tak vzadu.
Alebo rodina podla teba siahne na strednu triedu? V UK mozno, tam je nizsia stredna iba "small family" a stredna "family car".
Zrovna pro rodiny je fiatu dost. Pokud budou delat radu retro stylovek a zaroven "plnohodnotne" modely (bravo, punto, panda a nejaky sedan) tak proste musi rust.
500L je nafouknuté miniauto... s tomu odpovídající nabídkou motorizací, například. Pokud mluvím o sobě, pak auto pro rodinu je minimálně kombík nižší střední, motor kolem 100kW. 500L je zajímavý kompromis, ale... proč dělat kompromisy? Srovnání s nějakým Ceedem SW nebo Octavií Combi neustojí, sorry.
Motory z toho robia nerodinne auto?
Kolko rodinnych aut jazdi po nasich cestach s motorom silnejsim nez 77kW, co je tam v benzine a nafte? no az tak vela nie. Motory by tam mali zacat montovat este silnejsie.
500L nie je nafuknute miniauto, to je totalny nezmysel. Okrem dizajnu tam nie je ziadny pozostatok po 500ke.
Proti Oktavke sw a Ceedu sw nema taky kufor, ale zase proti Ceedu uz ma rovnako, ak nie viac miesta vzadu a tak isto aj na sirku. Uz zalezi len na tom, co si pod rodinnym autom predstavujes, ci to musi mat aj kufor ako stahovak, ale priestorovou ponukou pre posadku to uz davno nie je ziadne miniauto.
Tak se podívej, na jakou dynamiku to Fiatu stačí. Stovka za 12,2, respektive 13,0s? Děkuji, nemám zájem. I 1.2TSI v Octavii to dává za 10,3... a to považuju opravdu za základ, trošku radosti by mi dala až 1.4TSI.
Tou nafouklostí komentuju nejen techniku, ale i vzhled... nezlob se na mě, ale na tom Livingu je jasně patrné, že je to nastavované malé auto. Ty křivky nemají žádnou eleganci, první na co jsem si vzpomněl bylo, jak nalepením kufru na Clio vznikla první Thalia.
Tie katalogove zrychlenia su nepodstatne. Hociktora Kia ma v katalogu 11 a AutoVtip jej nameria 10, tu to mas v rovnakom garde.
Zmysel porovnat bude, az sa urobi test aj s dynamickymi parametrami.
500L 1,6JTD ma na webe zrychlenie 11s; s 1,6TDI je oktavka je na tom istom.
O.i, aby odviezla Oktavka 7 ludi bez pokuty, som este nevidel.
500L a living duplom nie je velmi fotogenicke auto, ale pri stretnuti na ulici je to prave naopak. Zato spominana O3 je na fotkach vyborna a bezna realita bez denneho svietenia v nejakej sivej alebo hnedej je... no nebudem vulgarny.... nezaujimava.
Nadovazok, nezda sa mi, aby rodinne auto bolo o zrychleni 0-100. Ale to sa tu uz velakrat preberalo. Zase ked si rychly tata, tak musis hladat samozrejme inde.
Octavii 1.6TDI bych domů taky nechtěl. 7 lidí mě nezajímá, mám dvě děti a většina rodin je na tom stejně. Budu řešit rodinné auto v horizontu 2 let, ale k Fiatu opravdu nepůjdu... nemám důvod, nemají jediné auto co by mě zajímalo.
PS: aktuální favoriti jsou Mazda 6 Wagon 2.0 Sky-G, Octavia RS Combi a Ford Mondeo v kombíku. Pokud by bylo potřeba šetřit, šel bych projet Kiu Ceed SW.
Uvidíme. Mondeo je legenda, i přes své stáří pořád jedno z nejlepších aut ve třídě... jenže spokojení majitelé ho nemají za co vyměnit a i ostatní s koupí výběhového modelu váhají. Troufám si tipnout, že je tu relativně hodně lidí, co se nemohou nového modelu dočkat...
Koukněme na to z druhé strany - kdy ty osobně tipuješ, že Audi dlouhodobě předběhne Ford v evropských prodejích? Ne v jednom měsíci, ale řekněme... alespoň v pololetních číslech?
Ano je to anomálie. Nicméně záleží jak dlouho bude trvat krize, pokud rychle neskončí, tak prémie mainstream postupně přeskáče. Dnes je každý z D3 už přes 400 tis. za 8 měsíců, Citroen (406 tis.) už spadl za 8 měsíců za Audi (467 tis.), za BMW (416 tis) i za MB (410 tis.). Další na řadě je Peugeot (493 tis.), vzhledem k jeho 10% propadům můžeme začít uzavírat sázky kdy jej D3 postupně přeskáče. A další nejsou daleko.
Peugeot a Citroen je jiná písnička, ty mají dost svých problémů a je otázka, jak se z nich dokážou dostat... i tak bych si pro příští 2-3 roky vsadil na Peugeot před D3, ale souhlasím že tam se může stát ledacos. Ale Ford? Ne, promiň, tomu nevěřím ani v horizontu 10 let.
Mluvím o finančních problémech PSA, které ohrožují jeho existenci a investice do nových modelů / technologií. Renault s prodeji žádný zásadní problém nemá... respektive, pokles souvisí se stářím jádra nabídky (Clio + Megane). Nové Clio se chytlo relativně dobře, pokud se jim podaří alespoň totéž s Megane, bude všechno v pořádku. Jsou tu nové zajímavé motory (1.6dCi a 1.2TCe), jsou tu nové módní vozy (Captur)... není důvod, proč by Renault měl v Evropě výrazně ztrácet.
Důvod možná není, ale rok od roku ztrácí, za poslední roky Renault sletěl z nějakých 1,4 mio. prodaných aut v Evropě na 0,8 mio vloni, a letos pád pokračuje.
Podívej se na to po modelech, vezmi v potaz trend trhu... a začne to dávat lepší smysl. Clio je zpět, s meziročním nárůstem +19% aktuálně druhý nejprodávanější model v Evropě, nejlepší ve své třídě... to je slušné. Jeden ze dvou klíčových modelů očekávání splnil.
Ostatní modely jsou více či méně zastaralé. Laguna, Espace, Twingo, Koleos... tam je nutné akceptovat fakt, že konkurence už je dál. V menší míře to platí i pro druhý klíčový model - Megane. Uvidíme na konci roku, nakolik se ho Renaultu podaří oživit pomocí faceliftu a nových motorů.
Sečteno a podtrženo, Renault nemá zásadní strukturální problémy (jako PSA), ale prostě sleduje klasický prodejní cyklus.
Renault má stejné problémy jako PSA, vyrábí auta draho a levně prodává a podobně jako PSA je "zavřený" na evropském trhu který padá.
[odkaz]
Co se týče modelové nabídky tak si nemají co vyčítat, oba mají zastaralé modely i modely na úrovni. PSA je možná dokonce dál ve snaze vytvořit jakousi prémii v podobě DS, sice se jim to moc nedaří, ale lepší něco než nic u Renaultu.
Takhle se to ale počítat nedá... vezmu zisk za půl roku a vydělím ho počtem prodaných aut, bez zohlednění investic a dalších věcí, bez zohlednění sdílení komponent v rámci koncernu.
PSA má existenční potíže, Renault je stabilně v černých číslech. Moc rád bych viděl nějakou analýzu jestli se DS vyplácí, nebo jestli to byly peníze vyhozené z okna.
Renault na provozních činnostech značky Renault prodělává. Celkově je v mírném zisku díky dividendám z Dacie a z Nissanu. To může chvíli vydržet, ale dlouhodobě nikdo nemůže živit značku, která na každém kusu prodělává kalhoty. Když vydělává Dacie a Nissan tak i investice potečou primárně tam.
Dacie nemůže existovat bez Renaultu... motory, převodovky i palubní systémy jsou založené na Renaultích technologiích. Investice do Dacie proč ne, ale pokud bys zavřel kohouty do Renaultu, můžeš za pár let zavřít i Dacii.
Celkově je zisk malý také díky jednorázovému odpisu investic v Iránu, to také není "běžná provozní záležitost".
Ono to není tak, že bys prodělával v přímých nákladech na auto... ta kalkulace bere dnešní investice do elektromobilů a vývoje nových modelů a reklamy a výroby a dělí to dnešními prodeji... to ale není relevantní. Já zopakuju svůj názor - pokud se nová generace Megane povede alespoň jako Clio, pak se Renault nemusí o svůj tržní podíl v Evropě bát.
Dácie nemůže, Nissan může.
Do nákladů na výrobu se musí logicky počítat investice do elektromobilů, do reklamy, do vývoje baterek, prostě do všeho co souvisí s výrobou aut a je tudíž výrobním nákladem, protože nic jiného než výroba aut a jejich prodej nemůže tyto investice zaplatit. Ano, když si automobilka zainvestuje do akcií nebo do nemovitosti a bude s nimi podnikat tak to nejsou náklady na výrobu aut a také se do přímých nákladů na výrobu nepočítají. Tak se to kalkuluje u každého výrobce podle jednotně uznávané metodiky EBIT.
Pokud se nová generace Meganu povede tak stejně mohou potíže Renaultu pokračovat, protože prodává na klesajících trzích a nevyváží do rostoucích trhů jako je Čína nebo USA. V Evropě je spíše logické chování Fiatu, který na evropských modelech šetří kde se dá a to co má investuje do US, Ruska etc., protože to má ekonomickou logiku. Chování Renaultu i PSA do značné míry tuto logiku nemá (investice do nových modelů pro upadající trhy).
To je úplně jedno, investice do výroby aut jsou prostě investice do výroby aut. A zaplatit je musí zase jen výroba aut.
Ano Čína i USA budou postupně slábnout a boom tam logicky opadne, žádný růst netrvá věčně. Ovšem Evropa se do žádného růstu příštích minimálně 5 let nedostane, takže bude tak maximálně následovat USA v další recesi.
Tam je asi určující, kdo inkasuje výnosy z prodeje těchto aut, než skutečnost, že nesou znáček Dacia. Pokud ta auta prodává přímo Renault a inkasuje výnosy z prodeje pak je vše v pořádku, pokud je prodává Dacie a výnosy inkasuje Dacie, tak by měla za výrobu v té továrně Renaultu platit. Jinak si myslím, že to není daňově "košer". No a pokud Renaultu platí, tak v bilanci náklady/výnosy Renaultu je všechno OK.
Lenze ani z titulku ani z perexu sa nedozviem, kto vyhral. Nedozviem sa ani o najvacsom prekvapeni, soku, poklese.... Len to, ze jedno auto bolo v top ten.
To je presne rovnaka hovadina ako napisat do titulku: Weber na VC Talianska skoncil treti
A když se v titulku na sport.cz objeví, že český jezdec skončil na VC Itálie třetí, budeš taky takhle vyřvávat? Mně teda nepřijde nic divného, když zpráva na českém serveru vyzdvihuje úspěch české automobilky. A nepochybuju, že pro spoustu lidí to je zajímavější, než kdo vyhrál.
99% je top ten rovnaky a auto.cz ma pravo na to...prave ze je skoda v top10 je pre CZ Skodu uspech...ked by bol na VC Talianska treti niekto z Caterhamu ci Marrusie...to by bolo na titulke
No,vieme ale dobre,ze dostat sa tam je dlha narocna cesta a vydrzat tam a etablovat stoji ešte viac sil...z toho dovodu palec :yes: pre Skodu,i ked mam ine znacky oblubene...
toto mi príde možno ako lepší titulok. hovorí o úspechu prémiovej značky s autom strednej triedy. ktoré sa dostalo do top10. :yes:
prečo sa titulok a článok venuje značke Škoda?
sú len dva dôvody - lokalpatriotizmus na značku založenú v ČR, resp. ringier úplne náhodne promuje túto značku. 8-s
tabulku za mesiace 1-8 roka 2013 ... ktovie ci by octavka bola vobec v prvej 20tke.... na eu trhu....
ale inak gratulacia.... ;-):yes:
spaceback octavii coskoro zavari este viac ako klasicky rapid ... sam som zvedavy kde nam octavia klesne v eu, na stupanie mozeme zabudnut.. zlate casy O2 su prec...
Tak se zdá, že předpovědi (spíše přání) místních expertů o tom, že budou prodeje O3 tragické, a že kombi je v Evropě přece úplně nepodstatnou karoserií, která nemůže mít vliv na prodeje, se nám zatím (zase) nějak nenaplňují...
Vsetky znacky za nimi by to mali brat ako neuspech. Premia by mala byt nieco viac, ale podla tabulky je to vlastne masovka. A nieco co bolo vyvijane ako masovka, ma predaj mensi ako premia. Takto si sudruhovia asi uspech nepredstavovali. Ak chces premiu kvoli pocitu vynimocnosti, vzacnemu vyskytu na cestach, tak si kup masovky od 8meho miesta nizssie. Az narazis na FERRARI, posun sa v tabulke pri vybere vyssie...
Je to divne....
A Skodovke je mozne gratulovat, ti starsi by pred 24mi rokmi neverili, ze uvidia taketo tabulky.
Skončila zhruba tam co loni... na 13. místě, jakožto druhá mimoevropská značka.
Jinak, k tomu odkazu... já nevím, i30 je české auto, nejen že se vyrábí v Nošovicích, ale i spousta subdodavatelů je z ČR. Že značka jako taková česká není je sice pravda, ale na druhou stranu... opravdu je tak zásadní, kde byla značka založena? Podle mě záleží i na tom, odkud je řízena, kde je vývoj, výroba...
Aby ses z toho nepotento..., zrovna ty, který v diskusích tradičně nešetříš primitivníma urážkama tu chceš najednou moralizovat? >:-[]
Přečti si pořádně ten článek z odkazu, možná se ti ho podaří pochopit. Vošický je v tomto ohledu objektivně naprostý trouba.
P.S. Svůj první bod si taky dobře zapiš za uši, až budeš diskutovat o Škodovkách.
Kdyby jsi četl včerejší diskusi o německém trhu,tak by jsi pochopil,že HMMC v Nošovicích je česká firma protože je podle českého práva.Tudíž odkazovaný článek je nesmysl.
Toto je bez ohledu na vlastníka.Protože podle tohoto výkladu je Ford v německu domácí firma.
Přečti si zmíněnou diskusi.Jen dodávám toto není můj výklad,ale výklad diskusních kolegů Ham a MT.
To není podstata tohoto vlákna. Nejde o firmu/pobočku u nás, ale o produkt s logem Hyundai. Ukaž mi srovnatelný příklad, kdy např. Ford dává v marketingu (v Německu) podobný důraz na to, že Ford (byť vyrobený tam) je německé! auto?
Nebo, kdy třeba Panasonic tvrdí, že TV (vyrobená v Plzni) této značky je česká TV. Vyrobená v ČR ano, ale to není zdaleka to samé.
Chceš snad říct, že Coca-Cola vyrobená/plněná u nás je česká limonáda. Nebo že BigMac koupený v Mekáči u nás je typický český hamburger?
Podstatné je pravidlo,dle kterého se dá určit zda je firma česká,či německá,americká..
Jak už bylo řečeno bez ohledu na vlastníka,záleží kde má firma sídlo a podle kterého práva je registrována.HMMC je česká firma,tudíž její produkty jsou české.
Je jedno na co kdo kde dává důraz v reklamách.Bereš reklamy naprosto doslova?
Podstatné je,že česká firma produkuje logicky české výrobky.Jak to sdělit nevědomým je jiná věc.
Že česká firma produkuje automaticky a pouze české produkty, bez ohledu na jejich značku, je kravina jak blázen. Takže třeba Jaguar je dnes produkt indické značky, nebo káva Jacobs vyrobená u nás ve VM je káva české značky, Milka vyrobená v Bratislavě je čokoláda slovenské značky atd. atd.
Nejdří v učí lidi vyslovat "Hyundai" korejsky a pak tvrdí, že jsou to (pomalu tradiční) české vozy! >:-[]
Máš v tom chaos.Přečti si včerejší diskuzi.Jinak dělám v původem německé firmě,a také se tvrdí že děláme české výrobky.A proč ne?
Nemluvím o značce,mluvím o daných produktech.
Myslím, že sis moje příspěvky ve včerejší diskuzi účelově doplnil o něco, co jsem nikde neřekl. HMMC je česká firma založená podle českého práva, která vyrábí vozy korejské značky Hyundai. Továrna Škodovky v Číně je čínská firma založená podle čínského práva vyrábějící vozy české značky Škoda. Maďarská továrna Audi, založená podle maďarského práva vyrábí vozy německé značky Audi. Psal jsem opakovaně, že je potřeba rozlišovat firmu a značku. Firma je právní subjekt a když je založená v Německu tak nemůže být ani česká, ani americká, ale jen a jen německá, to plyne z podstaty. Ale značka je doma tam, kde byla založena, kde převážně probíhal nějaký vývoj, kde většinou sídlí i mateřské firma v době globalizace etc. Automobilky zakládají tyto firmy na lokálních trzích, aby se vyhnuly dovozním clům a popř. získaly různé výhody a dotace lokálních vlád. To je třeba případ včera diskutovaného Ford Werke, Fordy do Německa nedováží, protože je tam vyrábí. Ale vyrábí tam vozy americké značky Ford. Přečti si můj příspěvek ze včerejška 17:39. Nikde nepíši, že když je třeba HMMC česká firma, že automaticky produkuje česká auta, nebo když je Word Werke německá firma, že produkuje německé vozy, prostě Ford Werke produkuje v Německu vozy americké značky Ford. A protože je produkuje v Německu, tak to nemůže být import do Německa (to byla podstata včerejší diskuze, co je a co není import).
Samozřejmě, že pokud někdo chce produkty HMMC chápat jako české výrobky tak je mi to celkem fuk. Je to něco, co se nedá nařídit ani vynutit, existuje zde jen jistá společenská uzance, CocaCola prodávaná v Česku nepřestane být americkou limonádou, přestože se vyrábí (alespoň si to myslím, nejsem specialista na limonády) v nějaké české nebo polské sodovkárně.
V dnešním globálním světě... německý Ford je jasně vnímán jako německá značka, například.
Je dobré se podívat, jaké hodnoty vlastně Hyundai v rámci svého Made in Czech Republic propaguje...
- dáváme práci lidem v ČR (přímo i nepřímo)
- platíme daně v ČR
- vyrábíme kvalitní vozy, protože je skládají šikovní dělníci v ČR
V tomto duchu je marketingová zpráva Hyundai ok...
Kdes tak jasně přišel na to, že: "německý Ford je jasně vnímán jako německá značka"?
Zkus to vysvětlit většině samotných Němců, možná se to pak projeví v poměru prodejů "německého" Fordu a skutečně německých značek.
Pomalu tam začíná být víc "domácí" i Škodovka.
[odkaz]
Pokud jde o běžného/průměrného zákazníka/evropana, tak ten má rozhodně větší ponětí o tom, že Ford je (původem) americká značka (H. Forda a jeho údajnou první pásovou výrobu automobilů zná většina ještě ze základní školy), než to, kde přesně se ten který model/typ Fordu konkrétně vyrábí/montuje. To běžný zákazník vůbec neřeší, podobně jako to obvykle neřeší u jiných značek.
Nebo už si někdy viděl třeba majitele iXkového BMW, který si tohle BMW koupil s povědomím, že si kupuje auto s americkou značkou, nebo jako americké auto/produkt vůbec?
Už jen ten název - Hyundai, opravdu typicky český název/jméno pro českou značku. 8-s
Ano, a kdyby zákazník to povědomí o značce náhodou neměl, tak mu ho značky stále připomínají. Stačí se podívat na reklamu VW pro Amíky ve vedlejším článku, US Passat se vyrábí v USA, což možná i pár Amíků tuší a přesto reklama neopomene na konci připomenout "sílu německého inženýringu" a jednoznačně tak upevňovat povědomí kam značka VW patří. Prostě zdravá a sebevědomá značka nemá potřebu se v Německu tvářit jako německá a na Aljašce jako eskymácká, když všichni vědí, že je třeba norská.
Přesně tak. U nás se naopak Hyundai tímto způsobem marketingově směšně podbízí, tváří se pomalu jako tradiční český vlastenec, ale přitom to působí spíš tak, že se stydí za to, že je ve skutečnosti korejský.
P.S. Už vidím třeba prodavačku ve sportu, jak se jí ptám, jestli jsou zrovna tyhle adidasky vietnamské, turecké, nebo malajské "značky". >:-[];-)
Značka propaguje to, co se jí hodí. Pokud má německá značka pocit, že na amíky lépe zapůsobí německý inženýring, no tak ho tam dají, ačkoli to třeba není pravda a auto je od začátku do konce vyvinuté a vyrobené v US. Stejně tak pokud Hyundai správně tuší, že Češi dají přednost českému autu před korejským, tak klade důraz na výrobu v ČR.
PS: fakt je, že u VW mě docela překvapuje, že tlačí Das Auto i v zemích jako je Rusko nebo Polsko...
I kdyby to vyvinuli třeba na Marsu, pořád je to především vůle, iniciativa a investice německé značky, bez které by žádné (ani v US vyrobené) VW prostě nebylo.
ad P.S. Je 68 let po válce, tak proč by měli dělat z lidí (a vlastně i ze sebe) "voly" tak, jak se o to teď snaží Hjondééé u nás? ;-) Tímto způsobem můžou oslovit především "jednodušší" zákazníky, kteří se nechají snadno "opít rohlíkem". Normálně uvažující lidi tohle přehrávané "vlastenectví" (formou až určitého "vlezdo***ství") spíš naopak odradí, rozhodně to není nic, co by budilo obecnou důvěru k značce jako takové. Pokud někdo lže ohledně toho, co je/není opravdu české, bude se stejným klidem lhát i o tom, co je/není dobré.
Styl, tady je prostě "das auto" (které si na nic nehraje) a ber, nebo nech být, je přirozenější a důvěryhodnější.
U Fordu je to především vůle pánů v Kolíně nad Rýnem, v tomto duchu to je německá značka. Píšeš "vůle a investice německé značky"... no, ale takový Jaguár je pak "vůle indického investora". Mně jsou ty země původu celkem ukradené, beru značku jako takovou a její pověst... ale když už, tak mě zajímá spíš země výroby.
Ad PS: V Čechách se to s vlastenectvím nepřehání a pokud by auto s hakenkreuzem bylo o 50.000 levnější, prodávalo by se jako housky na krámě. Ale umím si představit, že v Rusku to nemusí být přijímáno úplně dobře.
Ano, ohledně investic (jejich zdrojů) je Jaguar mnohem spíš indický, než Hyundai český, takže další důvod proč je směšné tvrzení, že je automobil značky Hyundai (typickým) českým vozem/vozem české značky. Oddělit značku od produktu/zboží jakým je automobil absolutně nelze (tak jak se o to diskusně stále snaží Gilgit), auto není toustový chléb, nebo obyčejný rohlík apod. Bez značky nelze automobil prakticky ani umístit na trh. Takže pokud tvrdím, že jakékoli auto se značkou Hyundai je české, pak vlastně zároveň tvrdím, že je (v takovém případě) česká i jeho značka (Hyundai).
Auto korejské značky Hyundai s nápisem "Made in Czech Republic" je v pořádku (tak jako třeba Panasonic z Plzně), ale tvrdit o autě s logem Hyundai (vyslovuj prosím "česky": Jondééé), že je to české auto (nebo auto české značky) je prostě směšné.
Ad P.S. Nemyslím si, viz třeba "typický odpor" současné movitější části ruských zákazníků k německé automobilové produkci.
Jistěže někteří čeští zákazníci SEATu vědí, že Toledo se vyrábí v ČR. A tito znalí většinou také vědí, že Toledo a Rapid se liší pár nepodstatnými karosářskými díly a že jinak jsou to jednovaječná dvojčata. A přesto si koupí SEAT prostě proto, že jdou za značkou. Kdyby totiž tito zákazníci posuzovali zemi výroby a skutečnost, že dva výrobky jsou skoro totožné, tak by prakticky všichni skončili u Škody. Protože ale jdou primárně za značkou tak část jich skončí u SEATu bez ohledu na skutečnost, že si kupují stejné auto jako u Škodovky navíc ve Škodovce vyrobené. Zákazník, bez ohledu zda patří do poučené minority nebo do neznalé majority, jde v první řadě za značkou a místo výroby je mu šumák.
Je to jednoduché jak facka, viz Ham.ova reakce z 21:44, kterou bych jen zbytečně opakoval.
Jestli je auto obecně bráno jako české, německé, korejské..., určuje právě jeho značka, která je jeho neoddělitelnou součástí, to kde je smontováno/vyrobeno (made in ...) je (v tomto ohledu) věc podružná.
Běž mezi lidi a zkus je přesvědčit, že Citigo je slovenské a Toledo zase české auto a budou ti logicky klepat na čelo. ;-)
Bylo by to podivné, pokud by se Hyundai na globálních trzích třeba v Číně prezentovalo jako česká značka. Ale pokud na českém trhu akcentují Made in Czech Republic, pak nic proti. V rámci reklamy to dělají poněkud zjednodušeně, provokativně a bulvárně... ale na to mají vcelku právo, nikde není psáno, že by reklama měla být oduševnělá a korektní.
PS: Hyundai CZ tata tata, ceny nízké tata Tata... >:D
Já taky nikde nepíšu, že se tu Hyundai (v tomto ohledu) chová nějak protiprávně apod.
"Pouze" směšně, trapně a lacině... a svým způsobem i bulvárně, jak sám píšeš.
Tata, Tata..., to bych nechal pro Nano. ;-)
To je otázka vkusu. Podle mě je to, co v tomto směru doluhodoběji předvádí Hyundai, už za pomyslnou hranicí a nevím o žádné obdobě při takovémto směšném/trapném podlézání "domácího" trhu v Evropě. Nemám problém s Made in CR, ale Jondéé = české auto, to už je prostě moc.
P.S. Ta reklama na GTI je v tomto ohledu zavádějící v běžném komerčním stylu, něco jako třeba prášek na praní, který údajně vypere úplně všechno. To je opravdu na jinou/další diskusi.
Jednak si nemyslím, že je rozdíl mezi výrobou bot, televizí a aut. 99% zákazníků netuší, kde je jejich auto vyrobené a ani je to nezajímá, protože 99% lidí si kupuje značku. Značka je to, co v dnešním globalizovaném světě prodává, nikoliv země výroby. Ano existuje 1% nadšenců, kteří vědí, že Panasonic má třicet továren po celém světě a že jedna z nich je v Česku, že byla otevřená v roce 2XXX a že vyrábí modely XYZ a ABCD. Stejně jako ty máš přehled o výrobě/továrnách automobilových koncernů po celém světě, protože tě to zajímá, ale v množině kupců nových aut je takových lidí promile, dokonce i zde v diskuzích je patrné, že ač se pohybujeme na autowebu a jistá informovanost u zdejších diskutérů zajímajících se o auta by se dala předpokládat, tak v tomto směru i u takto úzké skupiny lidí je ta znalost jenom povrchní a velmi neúplná. Drtivá většina vůbec nezkoumá, zda jejich BMW X5 je z US, DE nebo AT, oni si kupují osvědčenou německou (nebo dokonce bavorskou) značku BMW. A nezajímá je to celkem logicky, protože i průměrný člověk celkem snadno chápe, že auto vyrobené třeba na Slovensku stejně obsahuje 30% dílů z Německa, 20% z Česka, 20% z Polska, 10% z Rakouska a 20% z Francie a to ještě jenom podle nápisu "made in" na příslušné hadici, ventilátoru, spojce etc., ve skutečnosti tuší, že i ta spojka může být poskládaná z dílů z Tramtárie a když výrobce použije klasické Made in EU tak je definitivně se zkoumáním původu svého auta v Prčicích. Takže dnes už se důraz na skutečnost, kde je výrobek vyroben (u autoprůmyslu by se spíše hodilo říci poskládán roboty), zcela vytratil a naopak se klade důraz na značku, prostě proto, že v globalizovaném světě je jiný přístup lehce úsměvný.
Rozumím tomu, že se značka snaží prezentovat skutečnost, že dává práci lidem v dané zemi, to je OK, ale to je message spíše pro politiky, pro lidi v daném regionu, nikoliv pro potenciální kupce v reklamě.
Tvůj příklad s Opelem v Rakousku by dnes Opel určitě neopakoval, protože už dobře ví, že je to špatně. Špatně nikoliv pro mě, pro tebe, nám to může být putna, ale pro značku. Zrovna ten Opel má dnes docela velký problém s identitou své značky a ty problémy si způsobil právě svým chováním v minulých desítkách let, jednou se prezentoval jako echt německá společnost, pak to byl spíš jen ocásek velkého bratra GM, pak to chvilku vypadalo, že ani nebude a bude třeba jen nějaký Chevrolet, na jednom trhu se prezentoval s tím made in Austria a dnes má velký problém. Němci tuto značku tak trochu „odkopli“ a už není echt domácí, je to taková německá firma druhé kategorie (z hlediska chápání značky, nic osobního proti Opelu, abych byl dobře pochopen). Samozřejmě, že Rakušané jsou rádi za práci, kterou mají v souvislosti s výrobou pro GM/Opel, ale to jim nestačí k tomu, aby tuto značku vzali za svou, rakouskou. Lidé v okolních zemích, třeba u nás, tak trochu váhají, jestli je to německá nebo spíše americká značka. A Opel to dnes ví a přiznává, že to jeden z uhelných kamenů, s kterým musí do budoucna pohnout, protože jinak se mu značka rozplyne pod rukama a s tím i prodeje, protože značka je to co dnes prodává, nikoliv země výroby.
A když se vrátím k Hyundai, tak ten neříká Hyundai vyrobený v ČR (což by byla dobrá reklama pro lidi v regionu, pro politiky etc.). Prezentuje se tak, že dá billboard k dálnici, na něj fotku ix20 a nápis „hledáte kvalitní a prostorný český vůz?“. To je sice právně v pořádku, každý si může psát, co chce, ale podle mě dopadne, pokud v tomto stylu bude dlouhodobě pokračovat, tak, že osloví pár jedinců, ale ze své značky udělá v očích většiny prodejnou dívku, která nakonec nebude mít žádný domov. A proč to pro většinu zní úsměvně až směšně, no proto, že je to zhruba stejné jako kdyby někdo udělal reklamy ve stylu:
Máte žízeň? Uhaste ji kvalitní českou limonádou (na pozadí bude láhev CocaColy)
Zhoršil se vám obraz? Vyměňte ho za brilantní českou televizi (na pozadí plazma od Panasonicu)
Jsou to pravdivé reklamy? Jsou, CocaCola má výrobu v CZ, Panasonic také. Jsou směšné tyto reklamy? Ano, jsou. I pravda může být směšná a v reklamě dvojnásob.
Já bych řekl, že Němci velmi přesně ví, že Ford je americká značka, která má v Německu továrnu. Velkou, důležitou, zaměstnávající hodně Němců. Tak jako hromada Čechů ví, že Panasonic je japonská značka, která má u nás výrobu televizí. Takže ano, určitě má díky této skutečnosti Čech blíže k Panasonicu než k Sony, stejně tak Němec k Fordu než k Citroenu, ale nemyslím, že by kvůli tomu Čech vnímal Panasonic jako českou značku a Němec vnímal Ford jako německou značku. Z kontaktů s Němci mohu říci, že určitě nemají k Fordu jako značce zdaleka stejný vztah jako třeba k MB, VW nebo BMW, prostě ta značka (Ford) je cizí, ale má jistého fóra v tom smyslu, že používá lokální zdroje a to se počítá. Nicméně v náhledu na značku ve smyslu kam patří to nic nemění. Když se dostane MB do sporu s Fordem tak se všichni Němci postaví na stranu MB. Když se dostane do sporu MB a BMW tak se rozdělí na dvě poloviny. :-)
To, že je Vošický v tomto ohledu k smíchu, nemá nic společného s tím, kdo komu přeje/nepřeje úspěch. Vidíš snad někde, že někomu vyčítám, že přeje druhým úspěch?