Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v srpnu 2013: Škoda Octavia se umístila v top ten

David Bureš David Bureš 19. 9. 2013
155
Na evropském trhu se letos prodává o pět procent aut méně než loni. Prémiovým výrobcům se ale nadále daří.

Letošní srpen byl pro mladoboleslavskou automobilku Škoda úspěšný, stala se totiž desátou nejprodávanější značkou na evropském trhu. V žebříčku modelů pak v nejlepší desítce skončil její model Octavia. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics.

Bližší pohled na statistiky však ukazuje, že se Škoda potýká s poklesem prodejů. V srpnu na evropských trzích prodala 30.093 aut, což je o více než pět procent méně než v srpnu 2012. Za osm měsíců letošního roku Škoda v Evropě prodala 324.946 vozů, což je o 3,8 procenta méně než před rokem.

Škoda v srpnu prodala na starém kontinentu 10.169 exemplářů Octavie, což jí přineslo desáté místo mezi modely. Také Octavia přes tento úspěch bojuje s poklesem prodejů, které meziročně klesly o 7,8 procenta. V letošním roce bylo v Evropě registrováno 98.510 Octavií, což je o takřka 22 procent méně než před rokem.

Srpnové prodeje však klesly také ostatním modelům v top ten, pouze třem z nich ne. Jedná se o druhý Renault Clio (+13,1 %), BMW 3 (+47 %) a Audi A3 (+42,1 %). Velký růst prodejů řady 3 a A3 ukazuje, že o automobily prémiových značek je mezi evropskými zákazníky nadále velký zájem.

Evropský trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ModelProdeje v 8/2013 [ks]Meziroční rozdíl [%]Prodeje v 1-8/2013 [ks]
1.Volkswagen Golf27.004-6,5302.156
2.Renault Clio14.770+13,1190.725
3.VW Polo14.137-16,6180.357
4.BMW řady 312.874+47,0133.235
5.Ford Fiesta12.369-4,8188.671
6.Audi A312.089+42,1107.011
7.Peugeot 20811.613-21,6167.196
8.Opel/Vauxhall Corsa11.587-12,1160.436
9.Nissan Qashqai10.501-3,5142.081
10.Škoda Octavia10.169-7,898.510
-CELKEM686.526-5,38.178.816

BMW a Mercedes-Benz jsou ostatně jedinými značkami v nejlepší desítce, které v srpnu prodaly znatelně více aut než před rokem. Mnichovští si polepšili o 9,3 procenta, stuttgartští o 5,9 procenta. Vyšší prodeje zaznamenal také Renault, rozdíl však činí zanedbatelných 0,8 procenta.

U Renaultu se daří především Cliu, které je druhým nejprodávanějším modelem v Evropě, hned za VW Golf. Malý francouzský model si proti prvním osmi měsícům loňského roku polepšil o výrazných 19 procent.

Celkově se na evropských trzích během letošního srpna prodalo 686.526, což je o 5,3 procenta méně než v srpnu 2012. JATO Dynamics do svých žebříčků započítává statistiky prodejů z 30 zemí Evropy. Z EU mezi nimi chybí Bulharsko a Malta, naopak ze států mimo ni jsou zde zařazena data ze Švýcarska, Norska, Islandu, Chorvatska a Srbska.

Evropský trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 8/2013 [ks]Meziroční rozdíl [%]Prodeje v 1-8/2013 [ks]
1.Volkswagen86.206-16,91.027.039
2.Audi44.198-6,7467.949
3.Ford44.004-0,8610.547
4.Renault43.941+0,8520.594
5.Opel/Vauxhall42.143-3,5546.067
6.Mercedes-Benz39.286+5,9414.624
7.BMW39.077+9,3416.001
8.Peugeot37.718-18,5494.810
9.Toyota31.125-2,3338.036
10.Škoda30.093-5,1324.946
-CELKEM686,526-5,38.178.816

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ham.
Gratulace
Ham.
| 22. 9. 2013
Jistěže někteří čeští zákazníci SEATu vědí, že Toledo se vyrábí v ČR. A tito znalí většinou také vědí, že Toledo a Rapid se liší pár nepodstatnými karosářskými díly a že jinak jsou to jednovaječná dvojčata. A přesto si koupí SEAT prostě proto, že jdou za značkou. Kdyby totiž tito zákazníci posuzovali zemi výroby a skutečnost, že dva výrobky jsou skoro totožné, tak by prakticky všichni skončili u Škody. Protože ale jdou primárně za značkou tak část jich skončí u SEATu bez ohledu na skutečnost, že si kupují stejné auto jako u Škodovky navíc ve Škodovce vyrobené. Zákazník, bez ohledu zda patří do poučené minority nebo do neznalé majority, jde v první řadě za značkou a místo výroby je mu šumák.
Avatar - white label
Gratulace
white label
| 21. 9. 2013
To je otázka vkusu. Podle mě je to, co v tomto směru doluhodoběji předvádí Hyundai, už za pomyslnou hranicí a nevím o žádné obdobě při takovémto směšném/trapném podlézání "domácího" trhu v Evropě. Nemám problém s Made in CR, ale Jondéé = české auto, to už je prostě moc.

P.S. Ta reklama na GTI je v tomto ohledu zavádějící v běžném komerčním stylu, něco jako třeba prášek na praní, který údajně vypere úplně všechno. To je opravdu na jinou/další diskusi.
Avatar - Emel
Gratulace
Emel
| 21. 9. 2013
Jo, ale ta bulvárnost nijak nevybočuje z rámce u reklamy obvyklého... aspoň z mého pohledu.

PS: ono třeba driftující GTI v aktuální reklamě je taky lehce zavádějící... jen tak abych si trošku rýpnul.
Avatar - white label
Gratulace
white label
| 21. 9. 2013
Je to jednoduché jak facka, viz Ham.ova reakce z 21:44, kterou bych jen zbytečně opakoval.

Jestli je auto obecně bráno jako české, německé, korejské..., určuje právě jeho značka, která je jeho neoddělitelnou součástí, to kde je smontováno/vyrobeno (made in ...) je (v tomto ohledu) věc podružná.
Běž mezi lidi a zkus je přesvědčit, že Citigo je slovenské a Toledo zase české auto a budou ti logicky klepat na čelo. ;-)
Avatar - white label
Gratulace
white label
| 21. 9. 2013
Já taky nikde nepíšu, že se tu Hyundai (v tomto ohledu) chová nějak protiprávně apod.
"Pouze" směšně, trapně a lacině... a svým způsobem i bulvárně, jak sám píšeš.
Tata, Tata..., to bych nechal pro Nano. ;-)