ale jak autor opomel, není ani tak dulezite ze se usetri 17,6kg celkove, ale ze se usetri 8.8kg na neodpruzene hmote kazde hnane napravy kterou je potřeba roztocit, coz je to nejpodstatnejsi 😄
BaracudaJ
2
Určitě jde o krok správným směrem. Ale na druhou stranu, o kolik procent se povedlo snížit hmotnost oproti standardnímu 20 palcovému ráfku? To už nepíšou. Hmotnost v momentu setrvačnosti rotující hmoty je pouze v první mocnině, poloměr ve druhé...kdyby zmenšili průměr ráfku z 20 na 18 palců...dosáhnou ještě nižšího momentu setrvačnosti 😉.
Ale jo, chápu že lépe se moderní materiál prezentuje na pořádném kole vlajkové lodi Audi 😄
Makovnik
2
Nez vyhoda v nizsej rotujucej hmotnosti, je vyhoda v nizssej kmitajucej hmotnosti, kedze lahsie kmitajuce koleso sa utlmi s mensou namahou, dava mensie razy do karoserie a pod.
Zaroven by bolo zaujimave zistit, ako koleso tlmi vlastne rezonancie (materialovu pruzost), kedze tie mozu mat vplyv na hlucnost.
_MT_
0
Běžný ráfek by měl mít pod 15 kg. Možná 13. 20 bych viděl jako strop.
ryccardo
1
Přesně tak a těch 9 kilo bude sakra znát. :yes: 😉
bronco
0
me by zajimalo co to vydrzi...
MirekGTA
0
Myslím si, že za komunistů bych za cenu jednoho kola mohl koupit Trabanta >😁
Ale jo, chápu že lépe se moderní materiál prezentuje na pořádném kole vlajkové lodi Audi 😄
Zaroven by bolo zaujimave zistit, ako koleso tlmi vlastne rezonancie (materialovu pruzost), kedze tie mozu mat vplyv na hlucnost.