Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 bude mít kompozitová kola

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 9. 2013
69
7
Zobrazit náhledy (69)
Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8
Aktuální Audi A8 se bude moci pochlubit sadou kol z neobvyklého materiálu, jejichž dodavatelem je severoamerická společnost Lacks Enterprises.

Ingolstadstká automobilka představila Audi A8 v modernizované podobě na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Na stejném místě oznámili zástupci Lacks Wheel Trim Systems LLC, patřící pod křídla Lacks Enterprises, že právě pro tento model budou německému výrobci dodávat nová kola, v jejichž konstrukci je namísto hliníků a dalších slitin využito především kompozitních materiálů.

Na první pohled tato kola s označením Chromtec vypadají stejně jako klasická litá kola, protože jejich povrch má vzhled skutečného leštěného hliníků. Ve skutečnosti je jejich základem lehká kostra z kompozitních materiálů, kterou doplňují plasty a polyuretanová pěna.

Hlavní výhodu kol Chromtec ve srovnání s klasickými litými disky představuje především výrazná úspora hmotnosti a také umožňují designérům více popustit uzdu své fantazii.

V případě Audi A8 mají kola Chromtec přispět ke snížení neodpružené hmotnosti o 4,4 kg na každé kolo ve srovnání s konvenčními litými disky stejné velikosti. Kompletní sada kol pak přispívá ke snížení hmotnosti o 17,6 kg na jednom voze.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

cena???
MirekGTA
| 25. 9. 2013
Myslím si, že za komunistů bych za cenu jednoho kola mohl koupit Trabanta >:D
o kg jde predevsim
ryccardo
| 25. 9. 2013
Přesně tak a těch 9 kilo bude sakra znát. :yes: ;-)
o kg jde predevsim
_MT_
| 24. 9. 2013
Běžný ráfek by měl mít pod 15 kg. Možná 13. 20 bych viděl jako strop.
zivotnost
bronco
| 24. 9. 2013
me by zajimalo co to vydrzi...
o kg jde predevsim
Makovnik
| 24. 9. 2013
Nez vyhoda v nizsej rotujucej hmotnosti, je vyhoda v nizssej kmitajucej hmotnosti, kedze lahsie kmitajuce koleso sa utlmi s mensou namahou, dava mensie razy do karoserie a pod.
Zaroven by bolo zaujimave zistit, ako koleso tlmi vlastne rezonancie (materialovu pruzost), kedze tie mozu mat vplyv na hlucnost.