Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 bude mít kompozitová kola

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 9. 2013 • 14:20
69
7
Zobrazit náhledy (69)
Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8
Aktuální Audi A8 se bude moci pochlubit sadou kol z neobvyklého materiálu, jejichž dodavatelem je severoamerická společnost Lacks Enterprises.

Ingolstadstká automobilka představila Audi A8 v modernizované podobě na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Na stejném místě oznámili zástupci Lacks Wheel Trim Systems LLC, patřící pod křídla Lacks Enterprises, že právě pro tento model budou německému výrobci dodávat nová kola, v jejichž konstrukci je namísto hliníků a dalších slitin využito především kompozitních materiálů.

Na první pohled tato kola s označením Chromtec vypadají stejně jako klasická litá kola, protože jejich povrch má vzhled skutečného leštěného hliníků. Ve skutečnosti je jejich základem lehká kostra z kompozitních materiálů, kterou doplňují plasty a polyuretanová pěna.

Hlavní výhodu kol Chromtec ve srovnání s klasickými litými disky představuje především výrazná úspora hmotnosti a také umožňují designérům více popustit uzdu své fantazii.

V případě Audi A8 mají kola Chromtec přispět ke snížení neodpružené hmotnosti o 4,4 kg na každé kolo ve srovnání s konvenčními litými disky stejné velikosti. Kompletní sada kol pak přispívá ke snížení hmotnosti o 17,6 kg na jednom voze.

Související články

Témata
25. 9. 2013 19:31
cena???
Myslím si, že za komunistů bych za cenu jednoho kola mohl koupit Trabanta >:D
25. 9. 2013 09:18
Re: o kg jde predevsim
Přesně tak a těch 9 kilo bude sakra znát. :yes: ;-)
24. 9. 2013 23:46
Re: o kg jde predevsim
Běžný ráfek by měl mít pod 15 kg. Možná 13. 20 bych viděl jako strop.
24. 9. 2013 21:03
zivotnost
me by zajimalo co to vydrzi...
24. 9. 2013 16:43
Re: o kg jde predevsim
Nez vyhoda v nizsej rotujucej hmotnosti, je vyhoda v nizssej kmitajucej hmotnosti, kedze lahsie kmitajuce koleso sa utlmi s mensou namahou, dava mensie razy do karoserie a pod.
Zaroven by bolo zaujimave zistit, ako koleso tlmi vlastne rezonancie (materialovu pruzost), kedze tie mozu mat vplyv na hlucnost.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku