Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi R8 2015 na prvních renderech

Audi R8 sice loni prošlo faceliftem, zprávy o nové generaci však byly na světě dřív, než modernizovaný supersport vyjel na silnice.
Zpět na článek
25. 9. 2013 10:37
25. 9. 2013 12:43
25. 9. 2013 14:30
25. 9. 2013 14:50
25. 9. 2013 15:10
25. 9. 2013 15:29
25. 9. 2013 15:51
25. 9. 2013 18:39
26. 9. 2013 08:55
25. 9. 2013 15:08
25. 9. 2013 13:04
25. 9. 2013 10:37
skicy
to nejsou rendry ale skicy, v tom prvním pripade spise ještě zakres do fotky
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Pekelná Micinka
25. 9. 2013 12:13
Re: skicy
To první však vypadá, že auto by mohlo být render 3D a pak upravené a zasazené do fotky. No každopádně doufám, že to bude vypadat ještě trochu jinak. Jsem zvědavý na zadní část.
25. 9. 2013 12:43
Re: skicy
Na těch skicách je podepsaný autor a Audi to není. :-) Redakce nás opět tahá za nohu.
Avatar - Choochoo
25. 9. 2013 14:30
Re: skicy
Asi tak, rekl bych ze se autor vidi v NSX. Predni kapota sloupek je jako kdyz tomu z oka vypadne. To same sani za dvermi, akorat zvetsene do zadniho sloupku a aspon prepulene cervenym pasem. Jinak by to vypadalo, ze na NSX nekdo narouboval predek z nove studie Quattra

[odkaz]
25. 9. 2013 14:50
Re: skicy
Tohle je normální designová návaznost na současnou R8. Jestli ty v tom vidíš NSX, tak ji zákonitě musíš viděti v R8, ale tomu se ty sám vyhejbáš jak čert kříži. Nebo, že by sis jen tak účelově lhal do kapsy? >:D
Avatar - Choochoo
25. 9. 2013 15:10
Re: skicy
Souhlasim ze v teto R8 to NSX vidim. V puvodni vubce, to se nezlob. Puvodni je tak nejak diproporcni s kratkym predkem, stred nafoukly a vysoky jak o kdzy by bylo z TT a k tomu jeste divne natahly. To nema s NSX nic spolecnymho. Tohle neni normalni navaznost, pokud by tam nebylo to stribrne odlisene sani a predek z noveho Quattra nikoho by nenapadlo, ze je to mozna nova R8.
[odkaz]

PS: ten predni sloupek byla moje mylka, ten tloustkou navazuje na R8, NSX ma cca polovicni.
;-)
25. 9. 2013 15:29
Re: skicy
Hele, ta podoba tam prostě je. Že ty ji tam vidět nechceš, to už je jen tvůj problém. ;-)
Avatar - Choochoo
25. 9. 2013 15:51
Re: skicy
Nevidim at chci nebo nechci ;-)
Avatar - Choochoo
26. 9. 2013 08:55
Re: skicy
A to jsem se fakt kvuli tobe snazil >:D
25. 9. 2013 15:08
Re: skicy
Asi tak, to ako keby som ja nakreslil teraz moju predstavu intergalaktickej vesmirnej lode a povedzme magazin Astronomy povie ze takto bude vyzerat nahrada za Raketoplany NASA.

Neuveritelne.
25. 9. 2013 13:04
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Pekelná Micinka
25. 9. 2013 14:16
Re: Micka a cestina
Čoveče, víš že bych řekl, že zde synonymum, aspoň jednoslovné, není.
25. 9. 2013 14:33
Re: Micka a cestina
mozna vizualizace, ale render me nijak spatne neprijde, pokud to render opravdu je :-)
Avatar - Pekelná Micinka
25. 9. 2013 14:43
Re: Micka a cestina
VIzualizace zní lépe česky, ale myslím, že při použití v tomto konkrétním tituku by byl výsledený dojem horší.
25. 9. 2013 16:01
Re: Micka a cestina
V oboru se to nepoužívá, ale kdybychom měli vybrat něco českého, možná bych vybral výkres. Ve světě počítačů už máme vykreslování. Z uměleckého hlediska by to mělo být podání, ztvárnění.
25. 9. 2013 16:15
Re: Micka a cestina
tak v tomhle pripade jsou to jednoduse skici, vizualizaci trosku pripomina jen ten zakres do fotky, ale 2d je tam občas patrne, takze predpokladam ze to je taky jen skica
25. 9. 2013 18:20
Re: Micka a cestina
Ano, jsou to skici. Jde ale o to, jestli máme český ekvivalent k renderu. Ne, jestli to skutečně render je. :-)
25. 9. 2013 20:00
Re: Micka a cestina
tak oto at se poperou lingvisti >:D
Avatar - Pekelná Micinka
25. 9. 2013 21:07
Re: Micka a cestina
Ale hodně upravené skici, budeme-li se bavit o titulním obrázku. Takhle to nikdo nenakreslí, bude tam dost úprav v Ps, pokud tedy rovnou některé části nejsou jen zkopírované z obrázku jiného auta.
25. 9. 2013 21:31
Re: Micka a cestina
Přesnější by asi byla kresba než skica. Skica je u mne malůvka, črt, prostě rychlé dílo zachycující myšlenky, ne pilované. Tak to vnímám já, nevím, jestli správně. Takže spíš to dole tady: [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
25. 9. 2013 22:03
Re: Micka a cestina
To na obrázcích 2 a 3 může být skica i kresba, resp. souhlasím s tím jemnocitem. U titulního obrázku bych ovšem nepoužil ani jedno označení, protože touto optikou to nemůže být skica a kresba, jako produkt tahů rukou ať na papíře nebo na tabletu to není také, protože je to dodatečně výrazně dost upravené v počítači. Navíc nevíme, jestli ten obraz nevznikl koláží z různých jiných obrazů a dílem jako kresba na tableu. Uf.. Ale to je už slovíčkaření. Důležité je, že jako celek to sice nevypadá zle, ale také to není dostatečně uvěřitelně "Audi".
26. 9. 2013 10:57
Re: Micka a cestina
Dnešní možnosti se někdy vymykají tradičním významům slov. Trať a oblohu pravděpodobně nekreslil (použil pozadí/ podklad), nejspíš to prošlo i postprodukcí.
Avatar - Pekelná Micinka
26. 9. 2013 12:45
Re: Micka a cestina
Ano, a právě proto bych to nenazýval kresbou/skicou, protože to pozadí prostě nekreslil.
26. 9. 2013 14:49
Re: Micka a cestina
Smyslem tu asi bylo, jestli vytvořil 3D model auta, nebo ho nakreslil ve 2D.
Avatar - Pekelná Micinka
26. 9. 2013 15:08
Re: Micka a cestina
No původní smysl vlákna je jasný - existuje české synonymum pro slovo render? Jinak to spíš vypadá, že to je 2D produkt.
Avatar - Pekelná Micinka
25. 9. 2013 21:05
Re: Micka a cestina
Myslím, že render se používá výhradně jako označení určitého (2D obraz virtuálního "3D" modelu) výstupu z modelovacího softwaru. Výkres je na úrovni té vizualizace, prostě to nemá to stejný zabarvení. Pokud je to jinak, rád se nechám poučit.
25. 9. 2013 21:29
Re: Micka a cestina
Ten pocit máš pravděpodobně jen proto, že v angličtině neznáš všechny významy a použití tohoto slova (asi ještě budeš znát render useless atp.) a v češtině jsi zase zvyklý na anglický výraz. Renderování je vykreslování scény. Výstupem toho procesu je tedy logicky render/ výkres/ kresba/ obraz. Jen to zní divně, protože to nikdo nepoužívá. Ten divný pocit ti dává amygdala, protože je to neobvyklé.
Avatar - Pekelná Micinka
25. 9. 2013 21:51
Re: Micka a cestina
Tak Amygdala, to jsem ještě nepil... :yes: >:-[] >:-[]

Díky za osvětu. Nicméně nevím, jestli se někde vykreslují 2D scény, resp. že by se kresba vykreslovala a nějak ten proces bylo potřeba pojmenovat. Obvyklé spojení je s 3D modelem, který se renderuje do 2D obrazu, přičemž to vpodstatě může být i jednoduchý, třeba i drátový model např. při pohledu z boku, takže ani výsledný obraz, nevypadá jako 3D a opravdu by se dal označit spíše za výkres.
26. 9. 2013 10:42
Re: Micka a cestina
Další věc, výkres budeš mít asi spojený s technickými výkresy. Já tedy mám. :-)

Nicméně vykreslování je pojem v počítačovém světě běžný. To, co vidíš na monitoru, se musí nakreslit. To se neobjeví samo od sebe. ;-) Vše, co vidíš, je 2D. Ve světě grafiky se render používá spíš pro výstupy a má to svoje jméno, protože to typicky trvá déle než zlomek vteřiny. Je to proces, který skutečně vnímáš. Typicky bývají mnohem propracovanější než pracovní prostředí. Nemusí, ale bývají. Lidi přes SW a HW to nerozdělují, render je to v obou případech. Pro ně jde render i za hranice 3D grafiky. Jakákoli vizualizace dat je render. Může jít třeba o vzorec. Někde ta data musíš převést na příkazy, kterým HW rozumí. A HW musí na základě těhle příkazů správně nastavit stavy jednotlivých bodů, pokud se bavíme o LCD. To je hodně práce, kterou lidé moc nevnímají. Kdyby programátor nepoužil vyrovnávací paměti a zatížil jsi počítač dostatečně, tak tu SW část vykreslování i uvidíš.
Avatar - Pekelná Micinka
26. 9. 2013 12:41
Re: Micka a cestina
Nejlepší je, že mi vysvětluješ to, co já naprosto chápu. :-)
Ano, programátoři také používali v některých jazycích "vykreslit", ale to co jsem měl na mysli, se týká spíše uživatelských procesů. Zatímco když budeš vykreslovat nějakou 3D scénu, počkáš si třeba pár hodin, tak ten proces se nazývá renderování, ale pokud někdo bude na tabletu "čmárat" nějakou skicu, tak to musí vidět na monitoru hned - teď se nebavím o technickém procesu, co probíhá v počítači a obnově pixelů na monitoru, ale z pohledu toho uživatele, řekněme grafika, - to není "renderování". Prostě kreslí.
Dále, ano, vše je 2D, protože monitor umí jen 2D. Ale primárně je pojem renderování spojený s vykreslováním, lépe řečeno vpočítáváním obrazu scény/modelu vytvořeného ve virtuálním 3D prostředí do souboru nebo i jen tak na monitor. Proto to také trvá, narozdíl od toho kreslení na tabletu a proto to také má tento svůj zažitý pojem.
26. 9. 2013 15:16
Re: Micka a cestina
Tahle debata začala tím, jak říct render česky. Pokud tedy souhlasíš s tím, že renderování je vykreslování, pak render je výkres. Že to nikdo v oboru nepoužívá, víme, jinak bychom asi neříkali render. ;-)

Pokud jde o rastrovou grafiku, tak skutečně není moc co řešit. Musel bys mít hodně pomalý počítač/ hodně zatížený, aby nestíhal. Pomalost 3D je hodně daná efekty. Pokud jde čistě o složitost, vektorová se také umí kreslit dlouho. A i v rastrové grafice můžeš mít velmi složité a pomalé algoritmy. Jinak jsme napsali oba zhruba to samé. Grafici pro to mají pojem, protože na to typicky relativně dlouho čekají (tedy vnímají, že se děje něco nadstandardního). Programátory jsem vytáhl, protože patřičný kód musí napsat a mají pro to terminologii. Pojem je to obecný. Ať už jde o kreslení 3D scény v produkční kvalitě na plakát, nebo o dopočítávání obrazu z magnetické rezonance v nemocnici (to je třeba 2D aplikace, kde využiješ klidně superpočítač). Kdyby to člověk vzal striktně, hodně z toho dělají výpočty, zpracování dat, což není vysloveně kreslení.
Avatar - Pekelná Micinka
26. 9. 2013 19:16
Re: Micka a cestina
Souhlas. Pro potřeby titulku mi však přijde lepší pojem render, právě pro jeho určitý, byť třeba lehce deformovaně zažitý význam.

Řekl bych, že je to trochu podobné jako vnímání a význam slova design v angličtině a v češtině.
27. 9. 2013 16:22
Re: Micka a cestina
Pravda. Když to člověk vezme tak, jak jsem to udělal, tak cokoli, co vypadne z počítače, je render. Jen ne v tom smyslu, v jakém to mají zažité grafici.

V tomhle případě bych asi udělal krok stranou a použil výraz vizualizace. :-)
28. 9. 2013 01:28
Ach chlapci...
Ako bolo už vyššie správne uvedené, slovo rendender sa používa aj pri tvorbe na papier. Aj keď je fakt, že zriedkavejšie.

Skice vypracované do takejto miery sa naozaj v tejto dobe robia hlavne vo Photoshope.

Pred desiatimi rokmi dizajnéri používali pastelky alebo fixky, chodili s nimi po štúdiu a dosť často ich nechávali pri stole ostatných kolegov. Keď prišli zas, priniesli novú pastelku alebo fixku a zas ju nechali pri stole kolegov. V teto dobe dizajnéri k pracovným stolom kolegov nenosia nič. Naopak, fixky alebo pastelky od stolov kolegov odnášajú.. Keďže to nie sú súkromné pastelky ani fixky, je to vlastne jedno, rozdiel je iba v tom, kto sa prejde do skladu pre nový materiál.

Ako podklad sa často používa fotka existujúceho auta tej istej triedy, alebo fotka hlineného modelu alebo digitálna vizualizácia. Či sa už používa Photoshop alebo pauzák.

Asi je to kvôli zefektívneniu procesu. Ľudia mimo obor majú romantické predstavy o tom ako sa robí dizajn áut, ale ono je to práca ako každá iná, možno ešte komplikovanejšia ako sa na prvý pohľad zdá, často otravná, keďže je pri nej obrovská miera prerábania a podobne, tak je logické, že to treba zefektívniť.

Na takýchto obrázkoch je zvyčajne autor podpísaný osobne, prečo by tam nemohol byť podpísaný? Je to predsa jeho práca...

Navyše, keď sa takýto obrázok objaví v médiách, nikde nie je napísané, že to je obrázok, ktorý vznikol na začiatku procesu, pokojne mohol vzniknúť aj keď už je dizajn pomerne definovaný a existuje pomerne vypracovaný hlinený model v životnej veľkosti.

Netvrdím ani, že niektorí dizajnéri nedokážu takéto obrázky nakresliť hneď na začiatku.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku