Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 2015 na prvních renderech

Jan Mička
Diskuze (35)
Audi R8 sice loni prošlo faceliftem, zprávy o nové generaci však byly na světě dřív, než modernizovaný supersport vyjel na silnice.

Nová generace Audi R8 by se měla do prodeje dostat v roce 2015. Současné počítačová studie však již nyní napovídají, kudy by se mohl ubírat design. Návrhář Sebastian Kunz, který stojí za přiloženými rendery, pojal za inspiraci frankfurtský koncept Nanuk Quattro. Přední části dominuje obrovská maska chladiče, boční otvory pro přívod vzduchu k brzdám a především revoluční světlomety Matrix LED, které již dostalo nové Audi A8. Profil karoserie je spíše evoluční, s viditelnou návaznosti na v současnosti prodávaný model.

O pohonných jednotkách se prozatím pouze spekuluje. Před zadní nápravou by se však mohl objevit osmiválec s objemem 4,2 litru a výkonem 335 kW, desetiválcová alternativa má objem 5,2 litru a 425 kW. Vzhledem k současnému trendu snižování hmotnosti počítejme s širokým použitím kompozitních a uhlíkových materiálů. Chybět by neměl systém deaktivace nepotřebných válců a Stop/Start pro jízdu ve městě.

Jan Mička
Diskuze (35)
28. 9. 2013 01:28
Ach chlapci...
Ako bolo už vyššie správne uvedené, slovo rendender sa používa aj pri tvorbe na papier. Aj keď je fakt, že zriedkavejšie.

Skice vypracované do takejto miery sa naozaj v tejto dobe robia hlavne vo Photoshope.

Pred desiatimi rokmi dizajnéri používali pastelky alebo fixky, chodili s nimi po štúdiu a dosť často ich nechávali pri stole ostatných kolegov. Keď prišli zas, priniesli novú pastelku alebo fixku a zas ju nechali pri stole kolegov. V teto dobe dizajnéri k pracovným stolom kolegov nenosia nič. Naopak, fixky alebo pastelky od stolov kolegov odnášajú.. Keďže to nie sú súkromné pastelky ani fixky, je to vlastne jedno, rozdiel je iba v tom, kto sa prejde do skladu pre nový materiál.

Ako podklad sa často používa fotka existujúceho auta tej istej triedy, alebo fotka hlineného modelu alebo digitálna vizualizácia. Či sa už používa Photoshop alebo pauzák.

Asi je to kvôli zefektívneniu procesu. Ľudia mimo obor majú romantické predstavy o tom ako sa robí dizajn áut, ale ono je to práca ako každá iná, možno ešte komplikovanejšia ako sa na prvý pohľad zdá, často otravná, keďže je pri nej obrovská miera prerábania a podobne, tak je logické, že to treba zefektívniť.

Na takýchto obrázkoch je zvyčajne autor podpísaný osobne, prečo by tam nemohol byť podpísaný? Je to predsa jeho práca...

Navyše, keď sa takýto obrázok objaví v médiách, nikde nie je napísané, že to je obrázok, ktorý vznikol na začiatku procesu, pokojne mohol vzniknúť aj keď už je dizajn pomerne definovaný a existuje pomerne vypracovaný hlinený model v životnej veľkosti.

Netvrdím ani, že niektorí dizajnéri nedokážu takéto obrázky nakresliť hneď na začiatku.
27. 9. 2013 16:22
Re: Micka a cestina
Pravda. Když to člověk vezme tak, jak jsem to udělal, tak cokoli, co vypadne z počítače, je render. Jen ne v tom smyslu, v jakém to mají zažité grafici.

V tomhle případě bych asi udělal krok stranou a použil výraz vizualizace. :-)
Avatar - Pekelná Micinka
26. 9. 2013 19:16
Re: Micka a cestina
Souhlas. Pro potřeby titulku mi však přijde lepší pojem render, právě pro jeho určitý, byť třeba lehce deformovaně zažitý význam.

Řekl bych, že je to trochu podobné jako vnímání a význam slova design v angličtině a v češtině.
26. 9. 2013 15:16
Re: Micka a cestina
Tahle debata začala tím, jak říct render česky. Pokud tedy souhlasíš s tím, že renderování je vykreslování, pak render je výkres. Že to nikdo v oboru nepoužívá, víme, jinak bychom asi neříkali render. ;-)

Pokud jde o rastrovou grafiku, tak skutečně není moc co řešit. Musel bys mít hodně pomalý počítač/ hodně zatížený, aby nestíhal. Pomalost 3D je hodně daná efekty. Pokud jde čistě o složitost, vektorová se také umí kreslit dlouho. A i v rastrové grafice můžeš mít velmi složité a pomalé algoritmy. Jinak jsme napsali oba zhruba to samé. Grafici pro to mají pojem, protože na to typicky relativně dlouho čekají (tedy vnímají, že se děje něco nadstandardního). Programátory jsem vytáhl, protože patřičný kód musí napsat a mají pro to terminologii. Pojem je to obecný. Ať už jde o kreslení 3D scény v produkční kvalitě na plakát, nebo o dopočítávání obrazu z magnetické rezonance v nemocnici (to je třeba 2D aplikace, kde využiješ klidně superpočítač). Kdyby to člověk vzal striktně, hodně z toho dělají výpočty, zpracování dat, což není vysloveně kreslení.
Avatar - Pekelná Micinka
26. 9. 2013 15:08
Re: Micka a cestina
No původní smysl vlákna je jasný - existuje české synonymum pro slovo render? Jinak to spíš vypadá, že to je 2D produkt.