...a máme tu krále třídy... Trošku jsem neporozuměl tomu prostoru na zadních sedadlech, kde "nic moc", ale pohodlně si tam vlezou 3 dospělí chlapi... Je to osobák nebo dempr... ? >:D každopádně velmi vydařený vůz....
Vítej králi třídy, právě bereš do rukou prapor s dohnívajícím znakem Gé jako Guru....
308x :yes:
k tomu mistu na zadnich snad jen toto. na foto 26 a 34 je videt kde je sedadlo pri jizde a najednou pri foceni prostoru vzadu nejakej vosel vrazi sedadlo uplne na doraz dozadu.
Tohle se objevilo uz v par recenzich na Octavii, jen v opacnem poradi nez u 308. Nejdriv bylo operadlo za sloupkem a pri foceni zadnich sedacek bylo operadlo v urovni sloupku.
Na krále to asi stačit nebude, ale na TOP5 ve třídě by to stačit mohlo. Zatím však jen víme, jak jezdí na dobrých silnicích dvě vrcholné motorizace a jak vypadá nejvyšší výbava.
Na krále tam je moc ALE, rezignace na benzinové pohony, tím nemyslím jen nabídku, hlavně jejich provedení, bez automatu, jízdní vlastnosti jednosměrné (ke komfortu) atd.
Nutno ale říct, že je to za poslední roky první dotaženější francouzský pokus o golf trochu jinak. Design, který neumře za dva roky, skvělý vnitřek, pro mně jen nepochopitelně zprasený tou budíkovou manýrou, ale jinak tomu není co vytknout. Jako model 308 králem určitě není, ale při srovnávání nějakých konkrétních verzí, např. malý dýzl v manuálu to bude velmi silný hráč. :yes:
o žádné rezignaci na benzínové motory mi není nic známo,( v nabídce bude celkem 6 benzínových a 4 naftové motory ) je celkem běžné , že při uvedení nového modelu nejsou hned k dispozici všechny motorizace a všechny převodovky. ;-)
PS: navíc přibude zcela nový 6ti stupňový automat a později i dvouspojková převodovka
Pán Mička je chlap ako hora. tam, kde si posúvajú svoje sedadlá vyznávači gaučového riadenia (predné sedadlo čo najďalej od volantu), tam pán Mička iba začína.
Chce to ďalší komentár? (iba ten, že pán redaktor by mal pracovať pre americký motomagazín. nie každý je jeho postava).
len si pekne pozri, kde je bocnica sedadla , ked tam sedi redaktor.... beruc bocnicu oproti B stlpiku. A potom kde je sedadlo, ked foti priestor zadnych sedadiel 8-s . Jednoznacne posunute sedadlo dozadu na doraz :no:
Tak ona běžná je, když se průměr u mladých mužů pohybuje kolem 180. Co do váhy, tam už si jist nejsem. Spíš bych to viděl na 80. Když do toho započítáme ženy, dostaneme se možná někam k 173/ 75.
>:-[] Byl to jen odhad. Co teď koukám na data, průměrný Čech váží 72 kg (takže jsem zase tak vedle nebyl). Pokud jde o výšku, u mladých žen je to 167 (v ČR).
Nevím, co by na tom komu mělo vadit. Čísla nic nezmění na váze jednotlivce. A jestli jsou tlustí, nebo hubení ostatní, koho to zajímá? Tedy kromě doktorů a spol. :-)
No, král třídy nevím, ale velmi silný hráč určitě. Velmi se mi líbí francouzká jinakost v podobě čistoty středového panelu. Nevídané. V reálu se uvidí, jak bude dotykový interface user-friendly, ale tady bych to klidně viděl na "výměnu" něco za něco. ;-)
Opravdu je to auto designově moc povedené..na francouze!
Je nutné se ale projet..!
Pokud už bude na úrovni i podvozek s řazením..
..může se pokusit Golfu v Evropě konkurovat. ;-)
První dojem :yes:
Nesouhlasím s tvrzením,že se předchozí 308ka okoukala. naopak je to auto,na který se dá koukat s úsměvem na rtech neustále, neboť je vidět,že si s designem někdo pohrál narozdíl od eunuchů od VW, jejichž sterilní tuctové linie se nesou celým spektrem portfolia. Čest výjimkám jako je R8.
Jinak dle fotek se jeví umístění budíků jako na půl cesty mezi klasikou a horním umístěním,takže se divím, že na ně redaktor viděl-leda že by měl těch zmíněných 190 cm. Pokud by zůstal vyšší posez jako v předchozí 308,tak bych se vůbec nezlobil a začal si odkládat do prasátka.
no jasne ze je okukana, lebo je to pezot. Keby to bol vw, tak by mala cerstve linie aj 20 rocna hajtra.
Navyse uz nova 308 je predsa poddimenzovana, aj ked nespecifikovali ako, ale ona predsi je poddimenzovana, je to francuz, tak co ine by to moholo byt ako poddimenzovane?
Dozadu sa nezmesti ani psov pes, pricom taky golf je limuzina pre brankarov v hokeji v plnej zbroji aj s hokejkami, je zaujimave, ako o vlastnostiach 308 dokaze niekto pisat v negativach, aj ked vlastne je to rovnake, ako inde, napr v takej novej mazde3(priestor vzadu), ci golfe7.
lev vyceril zuby a vystrcil pazury , zareval a je klud.... ukazal kto je tu panom :yes:
musim priznat ze je to po starej 306tke a 206tke asi prvy pezot ktory vo mne opat vyvolava take tie super emocie ako 306 a 206tka proste taku tu pezotovsku radost z dokonaleho dizajnerskeho kusku a ma taku tu charizmu a eleganciu la france ako mali kedysi pezoty.... s tymto tak niekde po riviere sa prevazat ..hmm, krasne auto ... siroke nizke ako 306tka kedysi... a pritom kompaktne sikovne .. ze bude dobre vyzerat aj o 15 rokov ako 306tka kedysi... ta dodnes super vyzera a stoji za to pripomenut si ho: [odkaz] ... takze som rad ze nova 308micka je opat pokracovnaim starej pezotackej akejsi charizmy a dokaze skutocne vyvolat emocie... uz to nie je mpv ako 307micka ktora vo verzii kombi posobila snad ako minivan a predosla 308 bola tiez take bachrate vajce vysoke rozliate s utopenymi kolesami.. toto je konecne uz ine... krasne auto krasny pezot ako za starych dobrych cias v 90tych rokoch... spomienky sa mi hned hrnu ako som kedysi 306tku obdivoval a aj jej verziu S16 alebo ako som slintal na kabrio 306 od pininfariny ktore bolo vobec prve kabrio roku lebo prave jeho vitazstvom sa v r 1994 odstartovala tato anketa... spomienky su vecne a verim ze aj tato nova 308micka bude legenda... uz teraz si ju prestavujem aka bude bez strechy pripadne nadupana vo verzi GTi.... nechajem sa prekvapit ale verim ze neostane len pri beznom hatchi a dockame sa aj dalsich verzii.
Ta cervena farba mu sekne ale krasne bude aj v modrej alebo mozno biela... ta dnes frci.... ocenujem kompaktne rozmery sirku auta, pekne elegantne tvary a hlavne presvedcivy dizajn zvonku aj zvnutra... dokonalost davam 10b z 10.... myslim ze levi kral je uz znami.... 308 ukazal kto tu bude sefovat a plnym pravom si zasluzi svoju poziciu :yes:
ale smutné. Svého času se u Fordu pokusili vyrobit Passat ( Mondeo 2000 - 2007 předpokládám že podobnost s B5 byla čistě náhodná ;-) ) a teď moje další oblíbená firma ( nebojte mám těch oblíbených hodně ) se snaží vyrábět Golfa. OMG kam tohle směřuje.
Tak já ty vozy znám a komu se zdá, že jsou podobné, asi nemá oči. Když jsi tak chytrý,tak mi tu podobnost ukaž. Když toho schopný nejsi, drž pysk a krok.
Ty znáš ty vozy? Žůů, a přitom takové rarity! >:D >:D
Podívej se na to, jak vypadalo mondeo z roku 93 vč. násl. faceliftu, a najdi mi designové pokračování jeho tvarů v mondeu II. Že není? Že je pojetí mondea II jasně ve stylu passatu B5?! Jistě, a o tom je řeč. Podobně se to má s golfem, pokusů o jinou cestu typu Megane II je jistě dost, stejně jako cesta "golf trochu jinak" viz. bravo II nebo typicky 308. Stačí jen vidět a vědět, pysku. ;-)
Koukni se na fotky, které jsem dal níže a ukaž mi prosím tu podobnost. Argumentace o odlišném stylu druhé generace svědčí o čem? To nevíš, že takto se to dělalo běžně? Podívej se na Passat B4 a B5, první a druhou generaci Renaultu Laguna nebo Opelu Vectra. Tvé perly v podobě Brava II jsou fakt úsměvné. Pokud se něco z produkce Fiatu mělo podobat Golfu bylo to Stilo. Bravo se již vrátilo k pravému italskému designovému stylu a s Golfem má společné to, že je ve stejné velikostní třídě.
Ano, stilo - golf IV, bravo II - golf V. A jistě, passat B5 neovlivnil jen mondeo, viz. i tebou zmíněná vectra C, jeho pojetí je zásadní pro střednětřídní mainstream, jeho designová stopa je patrná prakticky ve všech dnešních stř. třídních sedanech, byla to trefa. To, že jsi slepý, možná spíš zaslepený, na tom těžko co změní.
Jak se prosím ta nemoc jmenuje? VWgnóza? Jestli se domníváš, že se všichni chtějí podobat modelům VW, tak tomu se nelze než zasmát. Dole máš odkazy na fotografie modelů, které jsou si dle tebe tak podobné. Ukaž mi tu podobnost, máš možnost se tu projevit na reálných fotkách. Jestli mluvíš o zaslepenosti, pak zjevně ve spojení se svým myšlením, jinak to ani není možné ;-)
Pro vás jednodušší, je to složité, chápu. Čekat, že uvidíš na obrázku dvě stejná auta, každé s jiným znakem můžeš, ale o tom řeč není. Jde o designové pojetí, bravo/a měla své tvary, úspěch golfa IV vedl fiat k tomu, že následovníka postavil v duchu ostřejších křivek golfu IV, základní linka je naprosto jiná než u brava. Přišel golf V, s ním zaoblení tvarů jak rohů tak světel a jejich zvětšení. Fiat použije u brava II to samé, nerozvíjí tvary předchozího stila, proč je ale golfu pořád o krok napřed? Je to v tom, že jakkoliv se zaobluje nebo přiostřují linky, mění tvar světel, tak základní zůstává, a ostatní, např. zmíněný Fiat se sice snaží golfa evokovat těmi dílčími znaky, jednou ostřejší linky, podruhé markanty, logicky ale nemůžou kopírovat/použít golfí základní linku, protože pak by to bylo jasné i těm jednodušším.
A co ten passat? mondeo, vectra, avensis II... všechno ozvěny úspěšného designu B5ky. ;-)
Oni ani Stilo rozvíjet nechtěli. Byla to slepá cesta. Kdo si kupoval Fiata chtěl aby to byl Fiat ne Golf. A proto ani skalní fiatisti nebyli ze Štika nadšeni.
Stilu to podělal spíš pětidvéřový model, ten byl opravdu hodně "nijaký".
Třídvéř byl naopak parádní, Golfa v ničem nepřipomínal, to právě byla ta správná cesta, jak udělat HB, aby nebyl jako Golf, ale přitom vypadal hodně dobře.
:yes::yes:
Stilo se ještě dobře prodávalo v kombíku..ten byl taky velmi dobrý! ;-)
A bohužel pro FIAT , nyní žádné kombi nemají..a prodeje jim padají.
Jen s deriváty 500 to nevytrhnou. :-!
ANo a vy složitější potřebujete pomoc, to chápu. Já ti říkám, že modely Passat a Mondeo mají zcela jiné designové pojetí. Ale co ti o tom povídat, když čtvrtou generaci Golfu považuje za tu, která měla ostré křivky. No tomu, kdo považuje za vrchol designu VW a ostatní podle něj kopírují, musím napsat, že je nemocný. Všichni jsou kopií VW, to mi pro tvé vnímání světa stačí. Tak si sni svůj VW život >:D:no:
Bravo 2 nicim nepripomina ziadneho Golfa, neexistuje tam jedina linka, ani hruby tvar, ktory by sa podobal.
Trpis paranojou, tam je problem.
A ano, nepodpovedaj na prispevky, ved srabi to tak robia.
Teda, ne že bych se vyznal v designu, ale splést si Passata B5, 5.5 s Mondeem II :-) To snad ne.. stejně tak i Vectra.. >:D Podívej se ještě jednou prosím :-) To, že Mondeo II se dělalo ve verzi Kombi a sedan, stejne jako Passat, neznamená, že z něj vychází.
Jinak Ford nastolil na přelomu tisíciletí ostré hrany u většiny modelů, kde je vidíš u VW v té době?:) Hranatej Passat se vrátil s poslední generací.
To už mi přijde podobnější Mondeo III s Vectrou C >:-[]
Ozzmane, přece nebudeš diskutovat způsobem makovníků?!!! :-! Jaké splést si? Kde to čteš? Řeč je o vlivu designu passatu B5 na desing ostatních ve třídě, pokud nevidíš přerod mondea I v mondeo II ve stylu passatu B5, podobně u vectry B do vectry C, pak fakt nemám co dodat.
Tak pozor, nepřekrucuj!
Nikdo si Passata a Mondeo neplete, jen jde o to, že Mondeo opustilo svůj podivný designový styl a nahradilo ho stylem ála Passat - tedy podstatně jednodušším a jasnějším.
To samé ta Vectra.
Jestli berete to, že udělalo Mondeo jednodušší design za inspiraci VW, potom se s vámi hádat nebudu, to je pravda, jednodušší jistě je. Ale bližší podobnost těchto aut nevidím :-)
Jde o to, jestli se Ford opravdu inspiroval VW, nebo k tomu došel jinou cestou.. Stejně tak Opel. Protože VW v té době dělal design zakulacený a dle mého názoru i líbivější...
Buďme fér. Styl Mondea nebyl podivný, ale spíš bych řek že tenkrát Ford šlápl vedle když po Sieře chtěl nasadit světové auto pro všechny trhy a díky tehdejší úzké spolupráci s mazdou nasadil spíš japonský styl. Bohužel ten nikoho neurazil, ale také nenadchl. Zvláštní je že u Mazdy 626 to fungovalo alespoň ze začátku lépe. Facelift (pro spoustu lidí nová řada ) s velkými předními a zadními lampami zafungovala lépe.
Mondeo opustilo podivný designový styl stejně jako to udělal Focus II proti Focusu I... The New Edge (neříkejte, že si to nepamatujete, nejste ti, co tahají kačera na provazu) byl nahrazen hranatou filosoifii Fordu, nepamatuji si, jak tomu říkali a pak pro změnu Kyneticem.... žádné ani minimální vycházení z něčeho takového jako je Mondeo se nekonanalo.
Stejně tak tomu bylo u Vectry, viz Astra.
Paranoidní představy, že všude včetně Fiatu, který jestli někdy něco uměl dobře, tak to byl právě design, jako všichni Italové (viz nejkrásnější německé auto Golf!!!) až něco u VW "vymyslí" a oni to mohou okopírovat, je plivanec do tváře designerů... to je spíše na facku vám... 8-s
No jo , ale ty jsi naopak v té době ještě toho kačera tahal. >:D;-)
Jak píše i webpaja, propíralo se to tenkrát všelijak..., do jaké míry to byla pravda už dnes moc stejně nemá cenu řešit, ale v průmyslu (a nejen v tom automobilovém) to obecně není nic výjimečného, spíš naopak, viz třeba iPhone apod.
Ale hlavně nejde o to (viz tvá reakce), že by někdo případně kopíroval styl/design úspěšných modelů VW proto, že by měly nějakou výjimečnou estetickou hodnotu, nebo přímo atraktivitu, nýbrž proto, že byl jejich design obecně podvědomě spojený s jejich úspěchem na trhu. A stejně je tomu (minimálně částečně) logicky i u této druhé generace 308ičky.
Ne nikdo si Passata s Mondeem neplete. Chápu tvé svaté nadšení majitele Mondea. A věř mi že jsem velký fanda Fordu a vlastnil jsem od Taunusu, přes Granady, Sierru, Scorpia, dvě Mondea taky dva USA Fordy. Ale nejsem tak zaslepený abych netvrdil že Mondeo 2000 - 2007 nevychází designově z Passatu. A v roce 2000 jsem dělal v Ostravě - Hrabové u dnes už neexistujícího dealera prodejce nových vozů. A víš co zaznělo dealerstvím skoro jednohlasně když přijel Mosolf z novýma Mondeama? Tak už nám dovezli ty Passaty od Fordu.
Některé z těch Fordu můžeš vidět tady. Nejsou všechny a taky jsem neměl vždy jen Fordy. [odkaz]
To není žádná zaslepenost, jestli sleduješ mé diskuzní příspěvky víš, že nenaddržuji žádné značce a konkrétně mé Mondeo bych za designový skvost rozhodně nenazval >:D V té době 2000-2007 bych si Mondeo čistě z designového hlediska nevybral (možná až po faceliftu). Passat B5.5 byl dle mě daleko hezčím a reprezentativnějším vozem.
Jen mi ty auta nepřijdou tak podobná, jako třeba Golf a 308.
Ještě bych dodal, že totální přerod designu udělal i Renault na Laguně ( I vs II), Peugeot (406 vs 407). Také bys hledal málokteré společné prvky. Stejné to platí i u přechodu u nižších modelech automobilek. Eskort - Fokus, Megane I - Megane II, 306 - 307.. :-)
Ale notak, sme lidi ne? Až budu u odborné poroty, napíšu to správně, neboj, ale tohle je web pro všechny, tak mě nemusíš poučovat a nutně si hrát na chytřejšího :D , na tohle si fakt nehraju... je to stejné jako když lidi označují Mazdu 3 M3.... a to nikomu nevadí :-)
peace
Wow, připadám si jako v diskusi se svým on je, ale o rok mladší než ty. Kdykoliv ho v něčem opravím dozvím se že my si ''hrajeme'' na chytré. A z toho chápu že my si na chytřejší musíme hrát kdežto vy jste. >:D >:D >:D
Kdybys mne opravil, že Escort se nejmenoval Escort, ale třeba.. Scorpio ( rozuměj spletl bych si modely) , pochopil bych, ale toto je bazírování, tak malého pozdravuj, jestli je chytrý jako já, nebude to mít špatné >:-[]
No vidíš. A po 10 letech se designéři VW a Škodovky u Mégane II a dalších Renaultů té doby inspirovali a začili si také hrát s trojúhelníky a přidali ostré hrany. :-)
Pánové, asi to nikde nedohledám, tuším že časopis se jmenoval Auto Forum (tím si nejsem jistej tak, jako tím co budu psát dál), v době představení Mondea tam byl celkem obsažnej rozhovor s designérem a šéfem vývojovýho týmu.
Ten otevřeně přiznal, že Mondeo MKIII (brali velkej facelift původního jako druhou phase) bylo primárně navrhováno a tvarováno s jasným vzorem - PASSAT B5 s tím, že dostal podstatně vyspělejší podvozek atd...
Každopádně ani development Fordu při premiéře nezastíral inspiraci "Bépětkou".
Howgh :-)
Jo...a pravdu mám JÁ...hádejte se jak chcete...samo i Dinar a Mariachi ;-)
Inspirace modely úspěšné konkurence, je zcela normální a běžná. Někdo to přizná na plnou hubu, jinej bude zatloukat, i když výsldek je výmluvný. :-!:yes:
Budeš to muset Pájo dohledat, nejlépe v původním znění bez českého "překladu".
Tohle se dá ale taky dvojitě vyložit, s cílem okopírovat nebo s cílem prodejně porazit čili inspirovat. Ford by tak musel nakopírovat všechny modely, protože po po New Edge byl designový jazyk jasně daný a Mondeo tam naprosto zapadalo, ne jako kopie Passatu. A ve střední třídě se toho ani moc vymyslet nedá, cokoliv může vypadat jako kopie čehokoliv.
S tímhle prostě nesouhlasím, tohle je paranoidní představa vw fans ;-) Kterýkoliv výrobce, který by udělal novou generaci modelu jen trochu konzervativnější než předešlou, tak by dle této logiky kopíroval VW... ;-)
Ano vím že v té době to někdo od Fordu takhle připálil, ale už si nepamatuji podrobnosti tak jsem tady s tím nechtěl hauzírovat abych nebyl prohlášen za placeného agenta VW. To bych fakt nerad.
Pojítkem mezi VW a Fordem byl Američan J Mays. Jako mlaďoch pracoval v Německu v designérských týmech Audi a BMW a podílel se na práci týmů, které vyvíjely některé legendy (Audi 80, Audi 100, BMW 5er E34, BMW 8er) pak odešel zpět do států, kde pracoval pro VW. V roce 95 přešel do SHR Perceptual Management, která pracovala pro Ford a odtud odešel v r. 97 přímo do Fordu na místo vicepresidenta pro design a pod jeho vedením vzniklo Mondeo Mk III. Ten se nijak netajil tím, že do té doby americký design Fordů je v Evropě popelkou a zavedl do Fordu „germánské linie“ reprezentované tehdejší B5kou. Ten také při uvedení Mondea MKIII doslova citoval inspiraci o které je řeč (design exteriéru, interiéru, použité materiály etc.). Nejde o nějaké kopírování designu B5, ale o pojetí designu, které by se stručně dalo charakterizovat v exteriéru velkými rovnými plochami a v interiéru důrazem na ergonomii a kvalitní materiály.
Ano, Ham zná detaily oné personální rošády... Já si to pamatuji matně - proběhla tehdy skutečně změna v designérském týmu Fordu ... Až tak bych Passata v tom Mondeu neviděl, ale filozofii si dotyčný skutečně přinesl z VW, nicméně můj osobní názor je ten, že byl zvolen jiný "výrazový jazyk" ( blbě řečeno ) ...
Ale Ham má pravdu, to co píše ohledně Mayse je fakt ...
S tímhle souhlasím a tohle beru, ostatně to napsal už výše mariachi.
Ford přišel s jednodušším designem ve stylu VW, ale ta podoba obou aut je dost vzdálená, včera sem si je na silnici díky. této debatě šel prohlédnout >:D
Už i ty jsi paranoidní? 8-s Design jednotlivých modelů se v drtivé většině případů odvíjí od aktuálního stylu značky, viz např. Megane II, Laguna II, Scénic II... Mondeo II, Focus II, minulá Fiesta, Fusion... Golf V, Passat B6, Tiguan... ... pak příjde změna a najednou je Golf VI, Scirocco, facelift Tiguanu ... Laguna III, Megane III, Scénic III...
Tyhle nesmysly, že najednou sedí chlapci v designerském centru Renaultu a říkají si - tak a teď počkáme s čím příde VW a to okopírujeme, je TOTÁLNÍ nesmysl. Vždy jde o filosofii značky v dané době. Kopírují jen Číňani.
A nesnažte se tady šířit jiné paranoidní nápady, stačí se podívat na designerské školy
Tak samozřejmě že máš pravdu, jednoduše to tak je. Prostě někdo příjde s něčím co v danou chvíli vybočuje z momentální zažité formy a pak by bylo spíše s podivem kdyby se jej ostatní nesnažili následovat. Samozřejmě hovořím o tom co je následně velmi dobře akceptováno kupcem.Dost těžko bude někdo následovat někoho v tom co ani on sám není schopen zobchodovat.
A napadlo tě někdy podívat se na Focus II. generace jakožto současníka Mondea, nebo Fusion, B-Max atd., které Mondeu udávaly jakožto celoznažkový design směr a ne Passat?
Proč tady žijí představy, že každý za každou cenu musí nutně kopírovat VW...?
No tak v čem jsou tyto vozy podobné? To není o fandovství. Já totiž podobnost nevidím žádnou, tak se chci nechat poučit.
V podstatě jsou to dvojčata : [odkaz] [odkaz] >:D:yes:
Diskuse tímhle stylem fakt s tebou postrádá smysl. Dvojčata to nejsou a ani návyky ovšem obrovská inspirace Passatem u Mondea je nepřehlédnutelná. Pokud to nevidíš bude potřeba se obrátit na odborníka.
A kam ti toho očního odborníka mám poslat? Dal jsem ti sem dvě fotky na základě tvého prohlášení a ty ani nejsi schopen mi odpovědět na jednoduchou otázku? To si říkáš diskutér? Smysl to s tebou postrádá, ty totiž nevíš, co to diskuze je. ;-\
Jde o tu inspiraci.
Čisté tvary, nekonfliktně navazující na sebe, velké, prázdné plochy, světla, celkově střídmost v designu i v detailech.
Ještě jasnější je to v interiéru:
Passat: [odkaz] (vybral jsem méně zdobenou verzi, ať je to jasnější)
Mondeo: [odkaz]
A pro srovnání předchozí Mondeo, abys viděl ten posun: [odkaz]
Tak jo pánové, vám ta auta připadají podobná. Nechám vám to. Inspirovali se tím, že musí mít kola, světla, plechy. No nechme toho. ;-)
Tak pro srovnání si ještě dejme i toho passata, abys viděl posun [odkaz]
hele hoši nějak moc to hrotíte, mě nikdy nenapadlo, že Vectra C a Mondeo mk3 se inspirovali Passatem B5 a snaží se ho kopírovat. To už je trochu paranoia ne? >:D
Teda je fakt, že ty sedačky maj podobnej tvar, ale tam to hasne >:D Mondeo přišlo zásadně od píky s novým Modelem, není podobné ani I a II generaci a ani Passatu :-)
jenže ony ty B5 byly dvě.. před a po faceliftu. Ta cos tu dal je až po faceliftu, který ostré linky potlačoval. Verze na kterou kolegové narážejí je před faceliftem
[odkaz]
Ve Frankfurtu jsem si ho se zájmem prohlédl. Vozidlo je celkově dobře zpracované, designově pěkné. Co mě ale zarazilo, bylo rovněž málo místa na zadních sedadlech. Na přístrojovou desku, umístění budíků a dotykové displeje se dá zvyknout (i když jsem spíše příznivcem klasiky), ale překvapilo mne, že u vozidla nižší střední není víčko nádrže zamykatelné na centrál, ale pouze na klíč ( jako u Rapida). Centrální zámek jsem našel a u nejvyšší výbavy... Jinak je můj celkový dojem z auta velmi pozitivní :yes:
Re: "Použitý plast je tvrdý a po čase by mohly začít nepříje
Trochu me zarazila ta podobnost tapecirunku dveri, nahore u okna podobne subtilni jako OIII. Rapid jeste vetsi hruza. V zajmu nizsi hmotnosti a emisi jde luxus stranou u dnesni produkce.
Re: "Použitý plast je tvrdý a po čase by mohly začít nepříje
S těmi plasty to nechápu. Pořád čtu recenze Koncern - plasty super, konkurence - fuj. Tak ošahávám palubky jako úchyl a nic. Akorát jsem zjistil, že Kia je asi z obalu od bonboniery - jinak je to u zbytku podobné. Hnusná je ještě Fábia a nová Oktávka, ale to je snad vě vkusu a ne kvality. Také chápu když má Jaguár potah v kůži. Ale tento argument a lepších a horších plastech bude mít asi nejvíce společného S LEPŠÍMI A HROŠÍMI ZADAVATELI REKLAMY ! Těsnění na dvěřích Koncernových vozů, které je asi z favorita nebo ho dělal karel na koleně si nevšímá žádný recenzent.
Never tomu ze je klasika lepsi. Muzu potvrdit ze nejprijemnejsi displej na koukani u Civica je ten nad volantem a docela me otravuje koukat dolu. Za me je ideal volant nizko, displej na spodni hrane celniho skla, takze tady :yes:
No nevím, četl jsem nějaké testy ze zahraničí na tuším 208, která to má snad podobně a většina recenzentů se schoduje, že je to jak pro koho, respektive podle výšky postavy. Někomu volant zakrývá část přístrojů. Podle mého je lepší klasika + HUD na nejdůležitější údaje. Jo jo, ale to holt stojí prachy....
Jestli si dobre pamatuji, tak u te 208 to bylo rozdelene, neco nahore neco ve volantu a ne kazdemu se podarilo nastaveni aby mu to nezakryval volant. Tady tento problem dle meho nebude, pac vse je nad volantem.
plne súhlasím. tdali mi na otestovanie 208, 2008, jazdím s 508.
tieto otáčkmery sú pre mňa príjemné, lebo v zornom uhle mám údaje o rýchlosti. nahrádzajú akoby head up displej
Tiez som bol voci tomu spekticky, ale vo Frankfurte som sadol za volant a vobec mi to neprekazalo, naopak, v kombinacii s malym volantom sa mi to pacilo. Niet nad osobnu skusenost. Urcite to zavisi od vysky postavy a sposobu sedenia.
Nový Peugeot 308 vypadá velmi zajímavě, i když musím podotknout, že tvary a proporce zádě (vč. tvaru oken zadních dveří) mě neodbytně připomínají VW Golf. To ale jen naokraj, to hlavní, co mě v článku zarazilo byly poznámky o tom, že "tvrdý plast na středové konzole by časem mohl povrzávat" nebo slova o "poddimenzované konstrukci". Zajímavé, že nic podobného zde nezaznělo u článků o Rapidu, který se vyznačuje "bakelitovým" interiérem, ultratenkými dveřmi a odkrytými kolejnicemi předních sedaček! Také kritika nabídky místa na zadním sedadle se u 308 se zdá být mimo mísu - na fotkách je sedačka řidiče posunutá nadoraz dozadu, a to by se za sebe 190 cm člověk pohodlně neposadil v žádném autě nižší střední třídy!
Časem může vrzat všechno a je jedno, zda je plast tvrdý nebo ultraměkčený. Kvalitu zpracování ukáže až čas. Vnímaná kvalita a ta opravdová jsou dva hodně rozdílné světy. Na Peugeotu teď je, zda dokáže zákazníky přesvědčit o té skutečné kvalitě. Vnímanou kvalitu už ve vyšších verzích zvládá. Stejně tak je otázkou, jak se popere třeba s převodovkami pro nižší motorizace včetně automatů.
To víš, tohle je Francouz, na něm zlaté české ručičky nedělají.
Ještě bych očekával něco ve smyslu "řazení se podobá míchání bramboračky", "vůz je velmi komfortní a houpavý", "řízení je odtažité", "ergonomie je špatná", "torzka nevede kola tak precizně" a "na spolehlivost budeme muset počkat"...
Vzhledem k naladění podvozku, řízení rozhodně nebude jako břitva, že se auto houpe (naklání), je v článku uvedeno, ergonomie - viděl jsi ovladaše vyhřívání sedadel? ;-)
Kdybys znal předchůdce, tak tě slova, která padla v testu, nijak nepřekvapí. Je to prostě Peugeot, v něčem se zlepšil, něco pojal jinak, ale pořád to má typicky francouzské geny.
Pokud by tomu tak nebylo, věz, že by to testér jistojistě zmínil. :-!
Francouzské mainstreamové auta se vyznačují vláčným podvozkem, mizerným řazením, necitlivým řízením a nespolehlivou elektronikou.
Mám osobní zkušenost s třemi kusy 307 a jedním 308. Prašť jak uhoď. Ne, moje auta to nejsou a nebyly, ale měl jsem tu možnsot se o ně více, než by mi bylo milé, zajímat a starat.
Sice nevím ale možná ti to docvakne. Každý lepší výrobce a mezi ty se dá řadit i Peugeot má svoji filozofii jak by měli jeho auta vypadat, fungovat a co by měli uživatelům poskytovat. Je jasné, že jinou filozofii budou mít francouzské jinou německé a jinou japonské firmy. Všichni chtějí nabízet to nejlepší a každý má svá specifika. Dnes mají všichni velcí hráči zhruba stejné technologické možnosti, vždyť většina dílů je volně dostupná na trhu. Nevěř tomu, že český montér je lepší než slovenský, turecký nebo korejský.
S tim samozrejme souhlasim, stejne tak jako ty nezacnes psat tak, aby te alespon nekdo mohl brat vazne. Jsem realista a tudiz nemam utopisticke ambice... ;-)
tyhle ty bláboly o naklánění, nebo poddimenzované konstrukci či neuspkojivém místu na zadních sedadlech musí na tomto VWebu brát člověk s patřičným nadhledem ;-)
Chtěl bych se účastnit toho meetingu, na kterém se rozhodovalo, kterým směrem se bude u nejperspektivnějšího modelu značky pohybovat ručička otáčkoměru. Musel to být hroznej bizar.
...si o testech myslím svý, jelikož i sem nějakej šotek (určitě ne testééér) propašoval nesmysly o nutnosti vozit v hatchi nižší střední pět 190cm vysokejch lidí, jelikož všechny auta ve třídě mají středovej tunel tvrdej jak šutr, ale tady bude vrzat...si novej P308 půjdu radši projet sám...
Nejsem úplně uchvácenej exteriérem ani interiérem, ale všichni víme, že chleba se láme s volantem v ruce a nějakou good trasou...
Hele, myslím, že už před pár lety se tu jasně řeklo, že tohle je JEJICH hřiště a my si tu můžeme ZADARMO hrát, ale musíme být hodní. Tak nepruď. >:D Na hřiště už sice skrz reklamy téměř není vidět a taky houpačky a prolejzačky už jsou rozvrzaný a jinde maj nový, ale zas to sem máš z domova nejblíž a maminka tě má hezky na dohled. ;-)
PS: Tohle je na dlouhou debatu, třeba u vína.....jenže jsou mnohem atraktivnější témata k hovoru, že ano. :-)
já teda designme také nejsem uchvácen.. dokonce byhc řekl, že jsem až zaskočen. Hlavně mě štve, že horní linka palubní desky je natočená k řidiči a spodek je orientován klasicky na střed. Všechny auta, která to tak mají, ve mě vyvolávají pocit, že je sestavoval zhulený vietnamec...
Ty hladke plasty v interieru vypadaji fakt hrozne lacine. Interier vypada jak kdyz Dacii nekdo vytunil cinskymi LCDcky. Lacinost a setreni z toho krici na sto honu. Uvidime co v realu, ale na tech fotkach je to zdaleka nejhorsi interier v nizsi stredni. Umisteni stredoveho displaye hned pod oknem je naprosto genialni, za slunicka nebude videt vubec nic. Hosi, hosi kdyz uz vam ten Golf ukazuje jak ma vypadat fungujici nizsi stredni, tak si z toho vemte priklad a nevymyslejte blbosti, protoze pak to nedopada dobre.
Navic technologicky take nic moc, slabe diesely, jeden slaboucky benzin a pak uz jenom 1.6THP, ktere se k nam stejne nebudou dovazet. Neexistujici automaticka prevodovka to cele predstaveni zakoncuje ***m do vlastni branky.
Co si rikal "fungujici"? Ten byl dobrej >:-[]
Jo automat je zaklad, vidim ho dnes a denne v kazdem koncernovem aute >:D
Kde vidis ty hladke plasty, ja vsude vidim strukturu, o nic horsi nez v ceskem snu OIII.
Za me nejslabsi cast auta je predek.
Ale ono je to tak téměř u všech, i když jsou psaný všechny možný motory, pak jejich dostupnost na startu je obvykle poloviční a kombinovatelnost s automaty taky.
Nehulej.
Ale je fakt, že kdyBYCH uváděl takto radikálně překopaný model na trh, snažil BYCH se zaujmout hned ze startu všechny potenciální cílové skupiny, nebo aspoň jejich valnou většinu.
Příklad?
Alfa 156 - přišla a hned i dostala motory JTD.
Ale já nejsem automobilka a je možné, že je v tom i jiný důvod, než aktuální možnosti výroby (třeba se čeká na reakci trhu na model jako takový...).
Yeti?
Co ten s tím má společného?
Je to snad pro škodu stěžejní model?
Jestli máš jen potřebu do mně rýpat, a v domnění, že jsem škoda-fan mi předhazovat koncernové příklady, tak se na to raději vykašli, než se ztrapníš.
A co s tim ma Alfa 156?
Uklidni se. Uvedl jsem jeden konkretni priklad, ktery mi v pameti utkvel jako asi nejextremnejsi. Jak jiz bylo napsano vyse, podobne to dela vic znacek a neni na tom nic divneho.
Ztrapnujes se sam tim, ze tady kvuli prkotine vyskakujes jak zalud z predkozky, marosi. ;-)
Alfa byla v té době, stejně jako teď P308, pro výrobce stěžejní model, Yeti je spíš okrajový.
Ano, vím, že tak to dělají obvykle prakticky všichni výrobci a píšu, že je mi to divné.
Když nový model, tak kompletně.
Tvoje pubertální zvratky se žaludem raději nebudu komentovat :no:
Takže jsem to před tím trefil, co?
S těmi tvými pubertálními výlevy se ani víc čekat nedalo.
Smůla, nejsem škodafan, ale tebe o tom přesvědčovat nebudu, mysli si dál, žes mně dostal, to ti bude stačit ke štěstí na celý víkend...
Trefil jsi veliky prd. Tou absolutne neadekvatni reakci jsi toho Skoda-fan ze sebe udelal sam. Fandi si komu chces, ale pokus se zachovat si alespon trosku nadhledu a zdraveho rozumu. At neskoncis jako jelito.
Pamatuju si, že už jsem ti dříve psal, ať krotíš výrazivo, tehdy jsi psal něco o s.r.a.n.í. do huby. Teď zase žalud a předkožka a zakončuješ to prdem...
Netrpíš nějakou duševní poruchou? Fekalofilií? :no:
Jasně.
Porsche je trochu jiná kapitola, tam si zákazníci klidně počkají na tu svou kombinaci.
A u ostatního mainstreamu jede obvykle doprodej původních verzí.
Jde mi ale o to, že pokud přijde další generace tak důkladně překopaná, jako je tomu třeba u té Mazdy 3, tak to může uškodit počátečním prodejům.
Edit:
Kór když ty nové motory tak jako tak slibují. Prostě to mohli sladit a hodit na trh rovnou.
Ale jak říkám, nejsem výrobce a možná je v tom něco, co nevidím.
Celkem běžné je na trh dát takový vyšší střed. Ne ten úplně špičkový model, ale ani úplný základ. Kdo nechce čekat, bude muset koupit lepší specifikaci. Na začátku nebývá problém s poptávkou, tak proč vyrábět to laciné? Zákazníkům, kteří jsou ochotni utratit více peněz, jen prodloužíš čekací lhůty. Lepší je ztrácet spořílky.
Pokud jde o Porsche, v první řadě jde o to, že to nejsou jen jiné motorizace. Vyšší verze vyžadují další vývoj. Takže začnou páteřním modelem, tedy Carrerou. Nemá smysl mít na trhu nejdéle exkluzivní verze. Také tím vyrovnávají poptávku. Ve chvíli, kdy se počáteční vlna nasytí Carrery, přihodí něco "lepšího". U 991 mi náběh verzí připadal celkem rychlý.
To jsou jen dva příklady. Hodit na trh úplně všechno najednou, nebývá optimální strategie. Jednou z výjimek v poslední době byla A3 sedan, kde to bylo myslím takové gesto k výročí jejich největší motorárny.
O PSA toho moc nevím, ale předpokládám, že tady bude důvodem nedostupnost daných motorů/ převodovek. Možná to není optimální, ale asi jim vyšlo, že je to lepší než čekání.
Pokud jde o Mazdu, nevím, na co jsi narážel. Ono má ještě něco přijít kromě menšího dieselu?
Spíš jsem reagoval obecně, viz: "Ano, vím, že tak to dělají obvykle prakticky všichni výrobci a píšu, že je mi to divné."
Zkusím to dát do pořádku:
Šlo mi o to, že pokud výrobce uvede na trh nový model, opravdu radikálně překopaný, tak mně udivuje, že spolu s premiérou tohoto modelu se nekoná i uvedení nových motorů - ty mají přijít později.
Už si rozumíme. A souhlasím, kdyby je uvedli spolu, bylo by to, jak to říct, pádnější, údernější. :-) Snad chápeš, co chci říct. Na druhou stranu chápu, že motory se vyvíjí nezávisle a sladit to všechno dohromady přináší komplikace. Pokud nebudou měnit uložení motoru a neliší se zásadně prostorové nároky, proč ne. Proti průběžné inovaci nic nemám. VW to taky nezvládl, byť opačně. Nové 1,8 a 1,4 byly venku před MQB. Takže nové motory nebyly úplně nové. :-)
aj Skovy mercedes ma same displeje, aj tam to plati?
Alebo z teba rozpravaju len predsudky? Keby prisiel s diplejmi golf, tak sa tu vyonanujes, ako prisiel zase s revoluciou a ako to ukazal dalsim autam?
Na fotkách se mi nový Peugeot zdál být velmi povedený, ale po jeho bližším prozkoumání na frankfurtském autosalónu jsem jej opouštěl s rozpaky.
Co se týče vnějšího designu, tak zadní část je opravdu povedená (ač snaha kopírovat proporce golfu se těžko skrývá), ale zdá se mi že s mohutným zadkem nekoresponduje opticky subtilní přední část. Zepředu mi to trochu přijde míň auto, než zezadu....
Interiér má hrát na hi tech notu, ale už notorický problém se sice krásným volantem, leč třeba pro mou postavu zakrývajícím částečně budíky, nebyl nepochopitelně eliminován.
Ovládání palubních systémů přes dotykovou obrazovku je sice dost efektivní, ale reálně dost nepohodlný a odvádějící pozornost. Je to rozhodně víc na efekt, než že by to bylo pro řidiče příjemnější. To je dle mého nejvíce rozporuplný prvek.
Nicméně jako celek je to pro Peugeot skok kupředu po všech stránkách.
Když budu zvyklý jezdit na žebřiňáku, taky pak hydractive nebudu cítit jízdu... viz. dotykáče.... je to, snad více než o zvyku, tak o přijetí nové koncepce :-) na ten výhled na budíky... mno, pokud nemáš oči jako chameleon tak ...návod: seřídit sedlo, seřídit volant a tahle markanta nepovedené ergonomie bude tatam :-)
u dotykáče jde samozřejmě i o zvyk, nicměně i blbé přenastavéní základních parametrů klimatizace vyžaduje několik dotyků a tím pádem i pozornosti očí, nahmatat po paměti otočný ovladač teploty se zde prostě nekoná a to mi přijde dost obtěžující. U otočného prostě jen jedním tahem otočím na maximum teplotu a ani se na to nekouknu, tady musím klikat na +. To samé rádio.
Sedadlo i volant sem si nastavil dle své postavy a výhled byl zakrytý, to dobře není. Snažili se to očividně dohnat právě velmi malým volantem, ale pomohlo to jen částečně. Volant je tak opravdu až extrémě motokárový.
Předem podotýkám, že můj příspěvek není objektivní ale něco k článku:
Jak už zde bylo řečeno, urostlý 190cm chlápek nemá v žádném autě nižší střední vzadu nějaký komfort.
Nesouhlasím, že se stará verze rychle okoukala. Aspoň ne ta před faceliftem. Byla natolik kontroverzní, že ji potencionální kupec díky "velké tlamě" buď přijal a velebil, nebo odmítl. A jelikož většina lidí vyznává (a nejen v autech) styl "nikde nevyčuhovat", byla to alespoň v našich končinách varianta dvě. Osobně říkám "díky bohu", aspoň své auto nepotkávám na každém rohu.
Mimo článek ... osobně mi přijde nová 308 zvenčí dost nudná (neplatí o verzi R), takže by měla mít asi větší prodejnost u "nikdy nevyčuhovat" lidí. Už jen boční profil je opticky takový nějaký ... no ... bačkorový porovnejte:
[odkaz]
[odkaz]
To nemluvím o interiéru ... tam to je naprosto obráceně. Místo aby ponechali stávající velice chválený interier a jen ho modernizovali a stylizovali do dnešní doby. Vyrobí neforemný paskvil ve stylu digitální Seat. Jediné co se mi líbí je zpracování zádi.
Takže zaujatý fanda 308 1.generace říká ... asi bych si v současnosti z nových aut nižší střední za 400k pořídil Golfa TSI na 17". A to je na mne peugeotistu co říct.
Ceed nebo třeba Megane po FL ??? Tak shrneme, aby si viděl na budíky musíš vypumpovat sedadlo jako důchodkyně zajíc a k tomu ti pomáhá nízko uložený volant malého průměru navíc při montáži spadl z výšky na spodní část. Kopie vysmívaného HTP na začátek je další srandička. Pak ještě ušetřili za čudlíky a vše se musí mastit přes dotykáč. Stačila kopie nádherného interiéru třeba z 3008 a hned by pár ALE ubylo.
Na skutečný komfort odpružení si raději udělám obrázek sám, protože co novináři píšou o 408 je v úplném rozporu. Jednou je tvrdší než němci a podruhé je to typický francouzský komfort.
displeje su v autach uz od 90tych rokov. Nemam ten pocit, ze by doteraz vypadavali pixely a to aj na tych prvych autach z 90tych rokov (napr renault safrane).
Mor elektrické parkovací brzdy nakazil další model...
Budíky nad volantem, to bych zkousnul a ovladače ve formě dotykového displeje snad ještě taky, ale elektrickou P brzdu nikdy. Pokud jí Peugeot bude prát "povinně" i do levnějších verzí, dělá obrovskou chybu. Naprosto to nechápu - el. P brzda je těžší a dražší než mechanická klasika, takže je v přímém rozporu s tím, o co teď automobilky ńejvíc usilují - o snižování hmotnosti a výrobních nákladů. Přesto tam tento konstrukční omyl cpe čím dál víc automobilek, "aby se uvolnilo více prostoru na středovém tunelu" ale ve ksutečnosti proto, že si myslí, že všichni současní řidiči jsou líná prasata - a to nejsou! Debilní, debilní, debilní - kdo někdy chtěl s tímto vynálezem vyjet z řady podélně zaparkovaných aut v prudkém svahu, jistě mi dá za pravdu, nemluvě o naprosté "nesportovnosti" tohoto řešení, nemožnosti dávkování účinku a jeho zákonitě větší poruchovosti :'-(:no::no::no:
Re: Mor elektrické parkovací brzdy nakazil další model...
Mimojiné taky X1.
Můžu se už konečně dovědět, na co potřebujete v autě s pohonem zadních, nebo všech kol, s nastavitelným ESP/ASR, ruční brzdu?
Tedy kromě zabrzdění auta při parkování (odtud ostatně název "parkovací brzda")?
Re: Mor elektrické parkovací brzdy nakazil další model...
Myslím, že nejde o lenost uživatelů, ale o určitou nutnost, která kopíruje vývoj, respektive nároky uživatelů. Elektrická parkovací brzda je většinou součást vyšších výbav. Rozjezd do kopce není problém ze dvou důvodů a tím je přítomnost asistence rozjezdu do kopce a také samotný princip uvolňování elektrické parkovací brzdy. Navíc v době, kdy se začínají používat "bezklíčové systémy" je pravděpodobnost, že pomyslná ztráta kontroly na ovládáním vozidla ( procedura vypínání zapalování atp.) povede k tomu, že uživatel vystoupí z auta a nechá jej nezabrzděné.
Re: Mor elektrické parkovací brzdy nakazil další model...
Ano, stává se to i u "manuálních" aut, že někdo zapomene auto zabrzdit. Auto s EPB se umí zabrzdit samo. Pokud má někdo automatickou převodovku, tak to není zase tak těžké si zapamatovat - EPB se zapíná před posunutím voliče do polohy P. Vystoupit z auta a nechat volič v poloze D, nebo R, to je na mne už moc. :-)
Re: Mor elektrické parkovací brzdy nakazil další model...
No jistě, motor budeme startovat klikou, řadit budeme klackem a topení bude formou napojení drátu na +- kontakt a spolujezdec bude otáčet ventilátorem pomocí kličky. Ne tuhle dobu fakt nechci. Btw neuvolní se náhodou el. ručka při pokusu o rozjezd? Zkušenost z Audi a Toyoty.
Re: Mor elektrické parkovací brzdy nakazil další model...
Problém asi bude v tom, že se mezi několika milióny řidičů našel jeden, který tu el. ručku nepochopil. Třeba ji při zastavení sám aktivuje a pokud ji podrží trošku déle, tak ji dá do režimu parkování v kopci s karavanem a na to je zase potřeba se s tím umět rozjet. :-)
Re: Mor elektrické parkovací brzdy nakazil další model...
Velice se mýlíš, nejsem "jeden mezi několika miliony řidičů" - el. P brzdu odmítá spousta Řidičů, neodmítají ji pouze "uživatelé", tedy páprdové, kteří se chtějí jen s co nejmenším vynaložením energie za volantem odvézt z bodu A do bodu B. A el. ručku jsem pochopil velmi dobře - je to pouze samoúčelná inovace pro inovaci, tedy proto, aby automobilky mohly za každou cenu nějakou inovaci křečovitě vykázat. S racionálním uvažováním to ale nemá nic společného - viz mé argumenty, na které jsi samozřejmě nijak nereagoval. Proti zavedení el. P brzdy nic nemám, pokud mi ji ale výrobce nevnucuje jako POVINNOU výbavu. Pokud ji chce nabízet, prosím, ale jako příplatkovou ALTERNATIVU.
Když jim takovéto znásilnění zákazníka projde, co nám asi automobilky připraví příště - řízení po drátě a poté již samočinné řízení celého auta, které nás zbaví radosti za volantem definitivně?!! Tak s takovýma autama ať jdou do p.r.d.e.l.e! 8-s:no::no::no:
Re: Mor elektrické parkovací brzdy nakazil další model...
Neřeknu, kdybys přišel o možnost mít v autě hydraulickou ručku. Ano, to je dobrá hračka a EPB ji nenahradí. Ale obyčejnou parkovací brzdu? Kolik automobilek ti dá hydraulickou ručku z výroby? Nebo alespoň fly-off, sporťáku? :-)
Re: Mor elektrické parkovací brzdy nakazil další model...
No ono s tou hmotností je to naprostý nesmysl, skoro každý již dnes nabízí asistent rozjezdu do kopce a protože tohle auto ho má v základu, použít ho jako ručku se vlastně samo nabízí. Vyjet s parkování v prudkém svahu chce zhruba stejnou míru cviku, jako s klasickou ručkou. "Nesportovní" to možná je a předpokládejme že v R to nebude.
Re: Mor elektrické parkovací brzdy nakazil další model...
Jak jsi přišel na to, že je těžší? Samozřejmě, záleží na systému, ale v porovnání s DiH by měly být lehčí. A po mechanické stránce jsou jednodušší. Pochyboval bych i o té vyšší ceně (v globálu), pokud vezmeme stejný objem výroby. Pokud tedy nemáš na mysli elektronickou v podobě motorku tahajícího za lanko. >:D
PS: Slyšel jsi o asistentu pro rozjezd do kopce? Když máš problém vyjet z místa ve svahu. ;-) EPB tuhle funkci podporují. Co se dávkování účinku týče, parkovací brzda jaksi naznačuje jen dva stavy. EPB přidávají nouzovou brzdu a nouze opět naznačuje pouze dva stavy. Nevím, co bys na parkování nebo nouzi chtěl dávkovat. S klasickým systémem jsem sice nikdy problém neměl, ale vyžaduje údržbu a někomu auta tolik nebrzdí, nebo se časem zhoršují a mají problém se udržet v kopci. EPB takový problém nemají. Ale zase je to elektronika. Výhod je tam víc a ano, povětšinou je to o pohodlí.
... zepředu dobře použitý styl Astra, zezadu, jak už bylo všimnuto Golfík... interiér se mi líbí, až na tu řadicí páku; vypadá jak hliníkový nádor; a madla dveří, ty mi zas připomínaj hi-fi věže AIWA 15 let zpátky.
Jinak to vozítko působí velice hezky.
Nebudu-li tedy zvedat haubnu... neboť podívám li se dnes pod kapoty těch nových aut, vypadá to, jako nějakej kutilskej sen. To nemůže někdo tu změť trubiček a plíšků prostě něčim přikrejt???
najkrajsi peugeot v dejinach znacky. Len nechapem fanusikov FR aut, ze si nepriznaju ze toto je vazeny golf 5.5
Na tom vsak nie je nic zle, VW nema patent na hranu, oblinu ani tvar.
Len si nalejme cisteho vina, ide to o vsadenie karty na europsky konzervatizmus v podobne VW group s jemnymi FR dizajnovymi vsuvkami.
Pre mna je je to vsak stale francuzske auto. Mne su mentalitou blizsi nemci. Pretoze pracujem aj s nemcami aj s frantikmi viem aky ma kto pristup ku kvalite a praci, takze auto pekne palec hore. Podoba sa na golfa ale nekupujem. :-!
Na francouzích , speciálně na Peugeotu je všechno špatně . Plasty jsou u peugeotu tvrdé / špatně , u Škody bytelné/dobré . Tvrdé , duši z těla vytrásající , pérování u Škody je sportovní/dobré , do konfortu naladěný Peugeot je špatný , atd , atd . Vrcholem je shazování koncepce přístrojové desky u nejnovější generace Peugeotu a nejnověji vyhození moře tlačítek z přístrojovky a jejich nahrazení dotykovým displejem . Mě naopak malý volant a přístroje nad ním vyhovovaly ( vlastní zkušenost z 208ky ) , volant mám pěkně v dosahu uvolněných paží a přístoje nad volantem jsou dobrý nápad , nemusím k nim tolik sklánět zrak a pokud jde o jejich zakrývání volantem , budíky v klasicky umístěné kapličce jsou také zčásti stíněné volantem , v tom případě u jiných značek to nevadí ?? V 208 mi tohle řešení naopak velice vyhovovalo , a to měřím bez pár čísel 190 cm . Dotykáč ? Vy za jízdy šmátráte mezi knoflíky ? Klimu mám nastavenu na jednu teplotu v létě v zimě , nejdůležitější ovladače rádia jsou na volantu , a nic jinýho za jízdy ke štěstí nepotřebuju , a ovládání ostatního přes dotykáč jako u chytrých telefonů mladí jenom uvítají , je to jejich styl . Za mě má nová 308 rozhodně palec nahoře .
Mam manualni klimu a bezne behem jizdy zapinam, vypinam, menim teplotu, na chvili to "vyhulim" naplno a pozdeji uberu, na dotykaci to tak jednoduse zrejme nepujde. Na dotykac (mobil) se vetsinou koukam, co kde "mackam", "soupam" atd. , coz pri jizde asi neni nejvhodnejsi.
Ale tohle auto nemá manuální klimu ale moderní automatickou ! Jak říkám , nastavím jednu teplotu a nestarám se , v létě chladí v zimě topí . Když jedu držím rukama volant a nehraju si s knoflíkama někde mimo rozsah vidění .
Takze ani nezapinas vyhrivani skla napriklad? O razeni mluvit nebudu, asi mas automat :-) O sahani na spolujezdkyni ci dat pohlavek diteti ani radeji nepremyslim >:D
Ty asi vůbec nebudeš demagog co?
Ty snad řešíš sníh na předním skle až za jízdy? No já si to vyhřívání zapnu radši ještě než vyrazím. Vůbec jsem nepostřehl, že se v nové 308 řadí taky přes dotykovou obrazovku.. to už je asi nepříjemné, máš pravdu >:D A to raději ani nepřemýšlím, jak se skrz tu proklatou obrazovku dá osahávat spolujezdkyně, nebo pohlavkovat dítě.
Kde ja pisu neco o tom, ze tyto cinnosti se delaji pres obrazovku? To byla reakce na ruce na volantu ;-) Jinak vyhrivani zapnu i pokud vidim, ze setreni zadniho skla mi neudela ten vyhled, co bych cekal, kvuli zamlzeni skla. A o prednim skle jsem ani nepipl >:D
Prvni Tvuj prispevek a uz tolik nepresnosti?
Kecy v kleci, proč asi o těch rukách na volantu ten pán, na kterého jsi reagoval, mluvil? Nemělo to náhodou něco dočinění s tou dotykovkou? Mě na mlžení teda celkem funguje ta klima no.. a jasně že o přednim skle by si nemluvil... a už vůbec ne o užití vyhřívání skla na odstraňování námraz nebo sněhu.. to by mi totiž dalo za pravdu. A komu by se chtělo aby ho někdo setřel hned prvním příspěvkem ;-)
Nemela byt tva prezdivka spis pidižvík? To by odpovidalo nepresnostem. Tak jen pro jistotu, vyhrivani predniho skla nemam, vyhrivam jen zadni, ktere se obcas (necekane) mlzi. Nemusi jit vzdy jen o namrazu ci snih, ty snad bydlis nekde, kde je vecne zima? Na co reagoval pan nevim, ale napsal, ze ma ruce na volantu, tudiz jsem usoudil, ze ma asi automat a kdyz tak nad tim premyslim, tak asi nema nebo nepouziva loketni operku. Jinak klimu nepouzivam 100% casu, mozna to delam spatne, nevim :-)
Ani nevím proč jsem si to překřtil na "Pitižvíka" ale máš pravdu, že původně to bylo s ď :-) Ale v tomhle případě se jednalo o záměr, nikoli nepřesnost. Už mě ale ta přestřelka nebaví a stejně mluvíme z cesty. Tak si dáme druhý kolo jindy. Když už jsem se zaregistroval, tak sem občas něco napíšu ;-)
sníh ne, ale vjel jsem třeba do letní bouřky a i přes automatickou klimu s odvlhčováním nasávaného vzduchu se mi zamlžila všechna okna. Hledat to v menu nepotěší, ale asi bych to neřešil, interiér je pěkný a silnice plné dementů, hrajících si za jízdy s mobilem, takže v tom ovládání palubky nevidím žádný "bezpečnostní" problém... Do budoucna to dává třeba v cestující v autě ovládat si rádio nebo klimu nějakou aplikací v telefonu. Já to vítám.
Soused (budiz mu zeme lehka) cekal az mu vyhrivani a klima rozehreje auto, aby mohl odjet. Asi to bylo tim, ze mel pres 150 kilo a to auto by omest a oskrabat nedokazal. 8-s
Nejnižší výbava bude mít "manuální", tedy elektronickou, ovládanou dotykovým displejem manuálně, bez automatického režimu. To asi nebude nic moc. Příplatek za automatickou bude ale pár tisícikorun a půjde asi udělat kdykoliv dodatečně přehráním softu - což mi přijde být pozitivní. Navíc nabídne i široké možnosti "tuningu" elektroniky směrem k individuální ergonometrii. Těším se z tohoto trendu.
Jsi si tím jistý? Třeba u koncernové C4P je jen jediná základní úroveň elektroniky a centrální display je prostě všude (je to prý levnější, než vymýšlet panel). Proč by to v mainstreamovém modelu mělo být jinak?
Právě jsi popsal velmi špatný a nebezpečný způsob sezení v autě, kdy nemáš přehled co se děje vedle tebe a za tebou. Jestli by nebylo lepší si správně sednout, než si koupit pitomé auto.
Tak třeba přímo nastavení klimatizace moc neměním, ale zapínám/ vypínám výhřev oken, sedadel, volantu, odvětrávání sedadel a podobné věci. A ano, občas po paměti šmátnu a upravím o trochu teplotu, když mi nesedí, nebo změním režim.
U Rapidu tu ale vsetci nadavali,ze to ma HTP...na druhu stranu si uvedom,ze Peugeot bude za entry cenu s tymto 3valcom asi drahy...leda ze by prekvapili,ale asi skor nie. Ten motor je vykonovo maximalne tak pre 208...aj to uz je citit.
Základní motorizace je stejně jenom úlitba ekofašistům z EU . Příklad , kolik lidí si asi koupí minitank Opel Insignia s atmosférou 1.6 ? Leda tak pár dalerů do krámu na ukázku . Smyslem těhle motorizací je vylepšení průměru CO2 u konkrétního typu auta .
Takze mas pocit, ze ty 1.2 se prodavat nebudou? O tom dost pochybuju. THP motory budou pravdepodobne "trochu" drazsi, takze ti kteri nemaji penez na rozhazovani pujdou do te 1.2.
A proč by se neprodávaly ? Lidi co jdou hlavně po ceně stejně nepokukují po vrcholových motorizacích . A jen tak mimochodem , tobě se zdá ten výkon z 1.2 malý ? Na popojíždění po městě nebo po venkově stačí , a komu nestačí ten si ji prostě nekoupí , a basta ! Tyhle rozhodnutí jak výkoný motory se do auta dají dělá automobilka na základě nějakých zkušností s prodejem předešlých modelů a různých průzkumů trhu , asi jim vyšlo že je dost potenciálních kupců . A znova , nikdo nikoho nenutí si 1.2 s 60kw kupovat . Podle tvých řečí si stejně 308 stejně nekoupíš a ani o ní neuvažuješ , tak nech tohle hodnocení jiným , já osobně bych si 1.2 taky nekoupil , a šel do 1.6 92kw , nebo počkal na tu 1.2 turbo 96kw .
Tys psal, ze je to jen ulitba...a to, ze si novou 308 nekoupim, s tim souhlasim neb moje auto jeste nema ani 4 mesice, takze mi chvili vydrzi. Pokud se i za par let bude tahle 308 vyrabet, kdo vi, treba ji vezmu (napr. po faceliftu).
Nemá cenu jako úlitbu dělat model, který si nikdo nekoupí. Leda pro image. Protože "ekofašisti z EU" počítají spotřebu podle registrací, ne podle toho, kdo co nabízí. Pokud se bude prodávat, tak existuje poptávka, tedy nejde o úlitbu zmíněným "ekofašistům". Leda by těmi "ekofašisty" byli zákazníci Peugeotu, kteří si daný motor koupí. Tak jsi to ale asi nemyslel, že? :-)
Peugeot 308 tiež, zvonku sa tvári, že je Golf, zvnútra hrá na novátorskú strunu. Dizajn interiéru tentoraz pochválim, ale s výnimkou prístrojového štítu a volantu, tento exces by mal zmiznúť. Citroen dal ladom volant s pevným stredom, a to bolo zmysluplnejšie riešenie ako toto, takže nechápem tvorcov, čo tým u Peugeotu sledujú.
Za posledných pár týždňov, resp. už mesiacov som mal možnosť vyskúšať si niekoľko áut s dotykovým displejom a za seba považujem toto riešenie za zlé. Meniaca sa grafika a nemožnosť použiť ktorýkoľvek ovládací prvok bez priameho pohľadu na displej, to je celé zle. Pokiaľ viem, tak vodič má počas jazdy zakázané venovať sa činnostiam, ktoré mu zabraňujú venovať sa riadeniu vozidla a dotykový displej toto riziko priam vyvoláva.
Ono není škaredý, má prostě jen hodně osobitý styl. To je vše. Ale co se jim opravdu hodně nepovedlo je hlava řadící páky. Podobnou jsem měl před X lety na své parádní úžovce :-) [odkaz]
Je to tam kvôli nasávaniu stačí sa pozrieť na ten tvar chrómovej lišty. Ale mohlo to byť vyriešené aj lepšie. Zdá sa mi, že Focus ST tam má ešte väčšiu ,,fugu´´ [odkaz]
Prečo s tým máš problém, že sa mu taký detail proste nepáči? Ani mne sa nepáči, vyzerá to zle.
Tie "kktiny" hľadaj vo vlastných príspevkoch, kým niekomu niečo také vytkneš, pozametaj si najprv pred vlastným prahom.
Uznaj, že existujú aj elegantnejšie riešenia. Väčšina to má síce riešené á la Mégane II, ale nájdu sa ešte krajšie riešenia, napr.: [odkaz]
Ale tak hlavné je, že s faceliftom to už zmizlo
[odkaz]
Pokud řešíš jen vzhled, tak asi jo. Původně se tady ale řešilo, že ta spára je dána špatným zpracováním. Ve skutečnosti je spára daná jen vzájemnou polohou dvou soudních dílů karosérie. Pokud jsou ty dvě části kolmo nad sebou, tak spára musí být vždy větší než když jsou vedle sebe v jedné rovině.
Ták nižšsia stredná trieda je asi najrozvýjajúcejšia sa kategória zastúpenia áut na svete :-)
Je tu najviac možností vybrať si a dnes je to už naozaj ťažké pretože už niet nejako extremne , výrazne zlého auta. Záleží už vážne len na vkuse a u niektorých na predsudkoch voči tej či onej značke a to rozhoduje najviac pri kúpe :)
ci už Kia Ceed, H i30, Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Mégane, Citroen C4 či kontroverzný VW golf atď... je toho vélmi vela a každé z týchto aut má niečo do seba, všetke vyzeraju už moderne ( 100 ludi 100 chutí !!! ) :-)
takže sa teším že je z čoho vyberať a to je základ :-) :yes::yes::yes:
co som dodrbkal ? :? nechce sa mi to čítať a sorry nekládol som velký dôraz na " pravopis" ... ! ! ! prepáč nieje to stránka pravopisu je to stránka o autách a ked v rýchlosti urobím niekolko chýb neznamená ze ich robim aj ked nieč píšem, neboj svoj pravopis ovládam schopne aj Slovenčinu.
Ak si mi porozumel čo som tým hore napísaným chcel povedať tak nie je o čom ... a ak pracuješ ako učitel- slovenčinár tak ťa plne chápem :yes::yes::yes:
Učiteľ nie som, ale taký "ypsilon" sa nedá nevšimnúť si. Neviem, čomu hovoríš "schopne", ale tvojho pravopisu sa to určite netýka. Podľa teba sa má bez chýb písať len na stránkach o pravopise? Nebuď smiešny a nerob hanbu.
Nevieš? Tak to s tou tvojou schopnosťou v pravopise naozaj nebude bohviečo. To nie je o pomýlení sa. >:-[]
"Rozvíjať sa" sa nepíše s ypsilonom. Alebo ten výraz registruješ vo vybraných slovách? >:D
Velmi správně jsi aplikoval základní poučku tvorby flejmu.. ta říká, že nemáš-li co inteligentního říct k obsahu příspěvku, zkritizuj alespoň jeho formu. Jako vedlejší efekt to občas může přispět k tomu, že vypadáš chytřejší.. ale většinou vypadáš prostě jen jako blb ;-)
Wendoverův post má hlavu a patu a nějáká gramatická chyba na tom nic nezmění.
Příspěvek má hodnotu zprávy televize Nova, v podstatě neuděláš spatně, ať si koupíš co si koupíš, hlavně si kup... O ničem.
Jen mě pobavilo spojení "kontroverzní Golf". Kontroverzní jsou v nižší střední spíš "mezitřídní" modely Škodovky...
ďakujem bohu že sú tu aj normálny ľudia ktorých jedna chybička takto nerozladí ako môžete vidieť vyššie :-)
K tomu Golfu : no ako tak čítam tie príspevky tak Golf ako zástupca nižšej strednej triedy ako HTB je asi najviac kontroverzný ;-)
Ale Klaudiusovy ďakujem pretože už si to budem pamätať :):yes:
Hrubá chyba mě rozladí ve známce z diktátu mých dětí. Bohužel na diskuzním fóru to obvykle naznačuje úroveň diskutujícího (zvláště, pokud se příspěvky opakují). Často tomu odpovídají i reakce. Po jednom příspěvku těžko hodnotit.
Pokud jsem ale zhodnotil tvůj příspěvek, tak by se nic nestalo, kdyby chyběl. Nižší střední třída je pestrá a napsat, že neuděláš chybu, ať si koupíš co si koupíš je názor úrovně výběrčího daní: "Je to fuk, hlavně když zaplatí daně".
K tom Golfu - polemizuje se to o něm, to že se někomu líbí a někomu ne není nic kontroverzního. Pro většinu je symbolem nižší střední třídy, někteří to zpochybňují, někteří naopak. Každopádně pro 308 je to mainstreamový konkurent a je třeba říct, že schopný. Dobře vypadá a v jízdních vlastnostech nezaostává. Výtky redaktora jsou v podstatě "bychařením" nad dřívějšími slabinami francouzských aut (osobně znám hodně majitelů, kterým žádný tvrdý plasty nevržou, řazení chodí jak hodinky - i s delšími drahami - a hlavně se poučili, ty nové šestikvalty jsou již velmi slušné převodovky), takže je to konkurence pro Golf, minimálně ve Franci, Itálii je ring pro Golf hodně tvrdý. V ČR bude muset bojovat cenou, podobně jako Škoda mimo ČR
Tvrdé plasty BY MOHLY začít povrzávat??? To snad ne. Co to je zase za výmysly? Z touto logikou bude Rapid po 3 letech vrzat jak starý vrata...
Málo místa na zadních sedadlech v kontextu se 190 cm vysokou postavou? A v kterém HB nižší střední bude mít dostatek prostoru? Třeba ve Focusu III >:-[]8-s ?
A ten závěr, ten se opravdu povedl. Z vozu je cítit celková poddimenzovanost... ČEHO? V celém článku nezazněla jediná kritika a nakonec se dovíme něco o celkové poddimenzovanosti?
Podla mna aj je. Zatial vsetky Skodovky, kde som sedel, vrzali. Ak prave nemali 10-20tis.km. Od nejakych 60tis. to zacina vyludzovat pesnicku. Jedna Okta2 vrzga tak, ze by som nemal ani chut to opravit, lebo to ide odvsadial.
no vzdyt pisu ze si jelito a tim taky zrejme zustanes. ted jsem jel s kamosem audinou a vrzala jako svine. no a co ma bejt? proste tam vrzal nejakej silentblok na naprave nebo ulozeni tlumice. me u A6 praskla hridel v prevodovce a furt z ni tekl nekde olej, 7er se sralo uple strasne a furt tam byly problemy se zhavici automatikou. s cim ty mas zkusenosti ty tlachale? u megana 3 coupe mam vymeneny podruhy zadni svetla a furt se mlzej. u golfa 1,6tdi DSG jsou problemy neustale s razenim. u xc70 zatim nic a to ma 160tis. do O1 1,8 SLX kterou jsem koupil jeste s 6mes zarukou na leas opravy pres 120 tisic. C4 kterou si vybrala dcera je mnohem pohodlnejsi nez golf, lepe brzdi a lepe drzi v zatackach. je u ni o dost hlucnejsi zadek ale neni to naprava ale ty dekly co jsou vsude dole pod zadkem. vybornej byl LEX RX320 ale strasna rana za servis. narazeny kolo a ohnuty ramena pres kilo.
Vrzne si asi cokoliv...je to obecně idiotsky napsanej test. Tolik rozporů a blbě vybraný kritiky. Kdyby autor napsal něco o zkušenostech s předchozí řadou a vrzáním, tak to pochopím. Je fakt, že otec měl 307SW a nevrzala, teď drandí Yeti a vrzne si. Moje první jízda s OIII lift? Vrzy vrz. Je to kus od kusu...
No právě, předjímat že "tvrdé plasty by mohly začít povrzávat" je naprostá blbost. S takovou bys mohl odpálit test na jakýkoliv auto s turbomotorem větou " no ale turbo by se mohlo porouchat" . Prostě blbost. Některá auta vržou, jiná ne a jen z vlastní zkušenosti to mám u aut s tvrdými plasty tak 3:1 ve prospěch nevrzání.
Vrzání je stejně více spojeno s karoserií (tedy to, které se objeví časem). Jinak kvalitou montáže, popřípadě tím, jak je vůbec uchycení jednotlivých dílů vyřešeno. Že by tvrdé plasty vrzaly/ skřípaly více než měkčené, bych tedy neřekl.
Ať na to koukám jak chci, ta maska je prostě špatně... Buď měl být jinak rámeček, nebo, ideálně, měla být o něco vyšší. Úplně nejlépe, kdyby postranách trochu vykrajovala z kapoty, trochu podobně jako u Octavie.
Nj, už se těším na hlavní zprávu na home-page, jak anketa mezi domorodými obyvateli deštných pralesů prokázala, že vlhčené ubrousky nejlépe pasují do přihrádky v modernizované Škodě Superb. V anketě naopak zcela propadl Jaguar F-Type, kde se ubrousky za jízdy nepřijatelně pohybují a ohrožují posádku. :-! >:-[] >:-[]
to by byl namet pro webmastra. do praveho horniho rohu okno FLASH zpravy. mohlo by tam byt treba co nabizi kantyna AZNP dnes dobreho, pripadne ze pepa z linky si prave odskocil a takove zajimavosti z nejdulezitejsi montovny u nas.
V recenzích chybí pro bezpečnost zásadní informace! jak je řešeno zavěšení? Jsou kola jen přišroubovaná na karoserii? Mám před každou zatáčkou raději zpomalit na 30km/h anebo může normálně jet? Abych nedopadl jako ten frajer v Oktávce přede mnou, co si asi myslel, že projeti zatáčky je věc odvahy a malem se zabil, když se svou torzní tyči vlítl do zátáčky stejně rychle jako já s multilinkem a lichoběžníky vpředu ;-)
Snadno, na okruhu nejsou hrboly, díry a prudké zlomy a hlavní je výkon za zatačkou a tvrdý podvozek. Navíc okruh znáš dopředu. Jenže to je všem těm mrtvým, co se zabili v Oktávce na "rovné" silnici prd platné ... Možná kdyby přemyšleli. Oni už to nestihnou, ale ty máš ještě šanci :-)
Už jsem se lekl, že nikdo nenačne téma podvozek.
Takže: zadní náprava je příčně poddajná příčka s vlečnými rameny(ano, nemá to onen samospasitelný-podle některých pisálků - víceprvek), přitom jízdní vlastnosti vč. tlumení nerovností a rázů jsou excelentní a bude to velmi vysoko v dané kategorii, výš než mnohá se "zázračným" víceprvkem...chápu, že to majitele n-prvku nasere, že jo.
BTW: těším se na to, jak se po této informaci stane s Pažouta dle pisálků na auto.sk, teda cz, teda oboje, naprosto tragické a nekonkurenceschopné auto, haha...
Kdo s tím má problém: jízdní vlastnosti jsou velmi odvislé od toho, jaké je postavení kola k vozovce při všech jízdních režimech. Tečka, dál se mi nechce cokoliv vysvětlovat. Házení perel :-!
Po přečtení tohohle článku bych asi váhal, zda si jít novou 308 vůbec vyzkoušet, ovšem když jsem přečetl tohle [odkaz] , tak jsem tu chuť dostal.
V tom vidím rozdíl mezi přístupem autorů, auta měli zřejmě podobné, ne-li rovnou stejné.