A UŽ JE TO TADY ZASE, PORÁT STEJNÁ PÍSNIČKA JAKO KDYBY NESTAČILI i3 A JEHO MIMOZEMSKÁ INTELIGENCE NA PALUBĚ ZA TOTÁLNÍ PŘEPAL 900.000 ČESKÝCH ŠPRDLÍKŮ. ŠMARJA TO NEMŮŽOU POSTAVIT KLASICKÝ POŘÁDNÝ SEDAN ŘADY 5 + COMBI S BATERKAMA V PODLAZE A ELEKTROMOTOREM V ZADNÍ SUPROVĚ POHÁNĚNÉ NÁPRAVĚ JAKO MÁ TESLA MODEL S [odkaz] A NENÍ CO ŘEŠIT, JEZDÍ SKVĚLE :-)
Tak pokud bude budoucí jedničková řada předokolka, nevidím už jediný důvod, proč jí dávat přednost před konkurencí. Kvalitních předokolek je přece v tomto segmentu hafol... 8-s:no::no::no:
ZADOKOLKA BMW JEZDÍ I V ZIMĚ LÉPE NEŽ PŘEDOKOLKY. KDO NEVĚŘÍ AŤ TO NEJDŘÍV ZKUSÍ A POŘÁDNÝ PNEU ŠÍŘE 205 NA VŠECHNY 4. A pro ty připo-strašený tedy na zkoušku 2 pytle cementu nejdřív do kufru, ale sami uvidí že nejsou třeba ;-)
To si zabil stou zimou >:D Jazdil si na nejakom novšom BMW? Zo zapnutými asistenčnými systémami ani nepoznaš, že máš zadokolku. Ale to je ta zabednenos, že všetko čo má pohananý zadok jazdí ako škoda 120 >:D
BMW řady 1 je především šíleně malá popelnice kde hlava nebere jak bawor vůbec mohl se snížit k výrobě tý rádoby nákupní tažky. Jako je to sice zadokolka takže jízdní vlastnosti ucházející ikdyž pod standartem bmw. Ale je v ní tak málo prostoru, že ani jako nákupní tažka pro vypasenou paničku či maminu s dětmi která rallye zaručeně jezdit nebude, to nelze použít. Takže z praktickýho, taky ekonomickýho díky přepal-ceně i z ekologickýho hlediska kdy do toho cpou jedovatý diesel JE TA POPELNICE NA SHNILÝ DINOSAURY K PRDU >:D Lepší už NISSAN LEAF [odkaz] :-)
.... aby jejich malý sedan (ač už bude mít poháněnou jakoukoliv nápravu) nebyl tak strašně hnusný jako CLA od Mercedesu. CLA jsem měl tu smůlu vidět živě a bylo to něco neuvěřitelného..... :*)
... korunu tomu nasazují rádoby sportovní detaily na tom autě.... >:D No prostě něco strašného.... takový Mercedes někam do Bangladéše.... :*)
Zejména v bílé barvě je to vyloženě odpudivé auto....
.... tak to tě lituji.... mě to stačilo jednou a do konce života už to auto vidět nemusím.... ;-) Ale samozřejmě, pokud se to prodává, byli by blbí aby to nenabízeli.... tak to prostě je....
preco sa rozdiely medzi premiou a nepremiou v nizsej strednej triede uz zmensuju alebo lepsie povedane uz davno zmizli.... predny nahon ma aj rapid.... to nemusim ist do bmw kvoli tomu a saskovat pred kazdym ze mam akoze premiu ... rapid posluzi rovnako :yes:
Tvůj plk mi připomněl story mého kamaráda, pracujícího u importéra VW pro ČR, když byli pozváni na předváděčku FL Fabie do MB (už je to dávno).
Po jízdách a prohlídkách k němu přistoupil nadšený škodvácký boy a povídá: "Tak co říkáš, super, viď, dokonalý, to je skoro jak audi..."
Tak mu odpověděl: "Měl by sis v těch bazarech vybírat novější auta...."
To je realita. Prémie zůstane prémii a není to jen o náhonu. Když to vezmu podle tebe, tak proč kupovat Rapida, si rovnou můžu koupit Dacii. To, že se na prémii může jen dívat v katalogu neznamená, že BMW neví, co dělá. Prostě má důvod udělat prémii s předním náhonem. Premie v sobě bude mít stále prémiovou techniku, nikdo nikde nic neošidí, žádné VWlečky, žádný "multiprvky" alá "Hund Ei"... Já chápu, že se to hodně lidem nelíbí, ale BMW ví, že to auto v portfoliu potřebuje. A rozhodně s ním nebude mířit do vyšších řad, tam to ztrácí smysl.
Dám ti příklad. Kamarád v Bavorsku má 535d (jezdí denně do práce více než 100km po dálnici, proto nafta), prostě si užívá zadního náhonu, jenže pak přijde zima a ne každej den a všude se s tou zadokolkou dá jet. Druhé auto má manželka, ta rozváží ráno děti do škol, prostě poskakovačka, za den 40 km v krátkých trasách, takže benzín. Koupil by ji malou jedničku, ale v zimě jsou bez auta, tak by ji musel koupit xDrive, ale to je 40k€. Tak jí koupil A3 za 28k€.
S tou citaci, ze BMW nikde nic neosidi jsi me vazne pobavil. BMW sidi kde muze. Pokud tedy muze a zakaznik mu to sezere, tak sidi na materialech, technologii, postupech a finalnim zpracovani. Po 18 mesicich s vyssi stredni premii od BMW je to jen smutna realita. A pokud mi neveris, natocim video s rozvrzanym interierem, nelicujicimi plasty apod. Napriklad v dire mezi vyskovym reprakem a dverni vyplni je takova mezera, ze uz se mi tam dvakrat usadil pavouk ;-)
Ano, BMW nikde nesidi, preto ma odchadzajuci rad 3 coupé predne smerovky a zadne svetla komplet LED a novy rad 4 ma len obycajne ziarovky, rovnako plynove vzpery na zadnej kapote na 3er coupé vs. ocelove pruziny na 4er, dalej mensi podiel koze na dverach a pod. BMW ani trochu nesidi 8-s
Myslím, že z hlediska BMW má pravdu. Podívej se do interiéru základních specifikací BMW1 - to není nic "prémiového", leckdo by řekl, že někteří konkurenti z mainstreamu mají kvalitnější a hodnotnější vnitřek. Takže pokud přizpůsobí mainstreamu i konstrukci podovzku a pohonu, bude vyšší cena jen za to, že na kapotě je znak BMW.
Audi a Mercedes jsou trochu někde jinde, přední pohon mají už dlouho a prémiovost menších modelů staví na "kvalitě bez kompromisů".
Jinak nejsem proti přednímu pohonu jako takovému - BMW1 řídí převážně ženy a pochybuju, že nějaká z nich někdy zatoužila užívat si jízdy nebo jezdit zatáčky "bokem". Spíše ocení větší kufr, aby se ji tam vlezl nákup. Takže přední pohon u menších BMW má smysl.
Paneboze dekuji Ti za cloveka, ktery neji kazde rano modrobile pilulky od BMW. Se vsim plne souhlasim. Interier jednicky a x1 je totalni rezignace na premii a luxus. A to i ve vyssich specifikacich. A jestli to ma predni nebo zadni nahon je uplne jedno. Kdo to v beznem provozu pozna? Mne je treba zcela jedno, jestli ma petka zadni nahon. Kdyby nekdo rekl, ze ma predni tak ji koupim taky. Typ nahonu je vhodny pro sportovni jezdeni, copak je treba petka sportovni nacini? Je to obycejny premiovy kombik pro prepravu osob a nakladu. Nic vic.
ne 520d není sportovní náčiní, tím jsem si jist :-):-):-):-):-)
podle mně musíš být ženská, zajímá tě, jak to vypadá vevnitř, ale je ti jedno, jestli to má přední nebo zadní náhon, protože "zadní náhon je vhodný pro sportovní ježdění" :-):-)
ty seš prostě nabob, zajímá tě, aby bylo poznat, že na to máš, ale ostatní věci jdou mimo tebe...
Já chápu, že tě do auta ani nepustí, i když bys rád v nějakém autosalonu BMW nebo Mercedes rád okusil, ale z toho opravdu nevyvozuj, že se lowendoví Korejci dotáhli na luxusní značky.
A pokud to budeš i nadále hlásat, budeš za obecního blázna.
A co kdybych neco podobneho hlasal ja, realny majitel BMW 5 touring, audi r8 a budouci majitel audi a3?
Takze ja tady trvdim, ze premie je lepsi a nabizi vice, ale ten rozdil neni tak dramaticky, jak si vetsina lidi mysli
proč ne, ale pokud chci malé auto, taksi koupím HB. sedan bude hitem v číně atd. Já když malé, tak kupé, když velké, tak kombi, když repre, tak teprve sedana...
Jinak nejlepší na celém tom článku je fotka! To je auto jako HROM!!!
Jo, a rapid že je audi... někteří si fakt nevidí na špičku nosu...
...neználci tu opět vědí jaký bude první předokolkový novodobý BMW...my ostatní si počkáme jak dopadne naladění novýho podvozku sdílenýho s Mini, že by zrovna to nebylo braný jako etalon mezi předokolkama...? ;-)
Toto je presne ten problém BMW..už nie je to čo bývalo..kedysi BMW robilo autá podľa seba...vytvárali perfektné autá a neriešili konkurenciu...svetu priniesli M5 čo bol prvý rýchly sedan..prečo ho spravili??? Lebo chceli...
Ja netvrdím že BMW dnes robí zlé autá ale nepáči sa mi ich nový prístup typu: čo má konkurencia to musíme mať aj my..
Proste namiesto toho aby investovali do predokoliek nech radšej pchajú peniaze do modelov ktoré sa najviac predávajú a takisto do divízie M...
O jakém problému mluvíš? M5, M3 se dál vyvíjejí. BMW vyrábělo vždy taková auta aby uspělo proti konkurenci a dnes nedělá nic jiného. To, že má víc modelů, ve více třídách, vadí jen internetovým mudrcům, kteří si stejně žádnou M5 nikdy nekoupí. Nebo naopak koupili deset let starý šrot a těmito nářky zakrývají svůj žal nad tím, že na novou nemají, oni by si tak rádi koupili novou M5, no jo, ale když to BMW už není co bývalo, zlatá moje stařičká M5. Že je to křáp zralý na hození ze skály si holt nikdo nepřipustí.
Fajn stalo sa presne to čo som čakal...ja netvrdím že keď spravia predný náhon že to bude zlé..vyjadril som sa k značke samotnej..beriem že BMW musí kráčať s dobou a ja im to neberiem..som ale nadšenec BMW..a ako nadšenec sa zaujímam tak trochu o históriu BMW...
Problém je v tom že sa tu objaví uživatel,, ako napr. Ham. očividne si jeden z tých ktorý berie auto len ako stroj inak by si ma pochopil...pretože podstata BMW ležala niekde inde...všetko je ale dobou a ja to beriem..problém mám ale s luďmi ktorí sú až prehnane výbušní..hneď sa uchyľuješ k útokom na niekoho koho názor nesúhlasí s tvojim..ja tvoj názor rešpektujem čo ale ty asi nedokážeš...zároveň som potešený že si sa narodil s darom spoznať podla textu že človek má v garáži staré BMW.. >:D
>:D >:D >:D keby si aspoň čosi vedel o histórii vedel by si že udržovaná 10 rokov
stará M5 bude mať väčšiu hodnotu ako táto nová....a sklamem ťa ale staré BMW v garáži nemám....
Ja som len vyjadril svoj názor k tomu že sa mi nepáči že BMW musí robiť všetko tak ako ostatní..to je celé..pretože tí čo sú PRAVÍ fanúšikovia BMW budú vedieť že správne hnaná náprava na BMW je ta zadná a nie naopak..
Takže prajem použivatelovi Ham. aby sa ešte išiel vybúriť na iných uživatelov a aby odhadol čo majú v garáži... >:D >:D
Pokud sis to co jsem psal vztáhl na sebe, tak je to jen a jen tvůj problém.
Není potřeba lhát si do kapsy, BMW vždy řešilo konkurenci, bez toho by každá firma a BMW jakbysmet, zkrachovala, v minulosti, v přítomnosti a stejně tak v budoucnosti. Firmy, které neřeší konkurenci jsou dávno po smrti.
Praví fanoušci BMW. Kdo to je? U mě ti kdo si kupovali, kupují a budou kupovat BMW a mají s ním nějaké zkušenosti. Ten kdo o něm jenom vzletně káže a určuje jaká je ta pravá hnaná náprava není fanoušek, ale internetový žvanil.
Da se rict, ze je skvele, ze BMW ma sve fanousky. Jenze jedine ceho se bojim jsou tito fanousci na silnicich. Maji klamny pocit, ze v M6 jsou necim vyjimecnym na silnici a ze ostatni budou respektovat jejich vysadni pravo prednosti pred tim "ostatnim" smetim na silnici. Jeste se vratim k samotne exkluzivite znacky BMW. Problem je ze zadna totiz neni. Kdyz se povidam po Praze, jezdi v bavoracich tolik lidi, ze se ze samotne znacky stava bezne a celkem nudne spotrebni zbozi. Jinak receno za Lamborghini se otocim vzdy, ale zadne BMW (snad krome 850i) by mne nezvysilo ani na okamzik tep. Proste to zapada do sede zaplavy beznych aut bezneho provozu.
Ale vždyť ono to je samozřejmé.
V Německu, Rakousku a na západ obecně je BMW běžná značka.
To jen u nás jsme si ji po revoluci tak zidealizovali, že někteří ji dodnes vidí spíš někde u Ferrari a jiných exotů...
Neopirejme se porad jako blazni o to, ze kdyz nekdo neco kritizuje, tak je to proto, ze je frustrovany a nemuze si neco noveho koupit. Ja naprosto chapu kritiku v tomto prispevku. Ja jsem nebyl nikdy moc priznivcem BMW, nemel jsem jejich anglicaky a na zdi jsem si lepil Porsche 911 a Diablo. Ale BMW skutecne posledni dobou rezignuje na svuj charakter. Pokud sis koupil novy model e39 pred lety v Nemecku u prodejce, pak Te mrazilo pri prvnim otevreni dveri a vlozeni klicku do zapalovani. Dneska jsou ta auta levna, jakoby obycejna. Tenkrat to byl symbol luxusu a opravdove premie. Dnes stoji nova petka 48 prumernych platu. Je to jine BMW, daleko dostupnejsi pro masy. A ekonomove v BMW se tomu pruzpusobili. Setri. Setri kde muzou.
Při prvním otevření dveří a vložení klíčku do zapalování tě mrazí u každého prvního auta, které si pořídíš a je celkem jedno jestli je to BMW, Dacie nebo Lamborhini. S každým dalším je to už trochu slabší a v jistém věku se na nové auto sice těšíš, ale už se z žádného na zadek neposadíš, nicméně musím říci, že mě to pořád baví. To je dané věkem a nikoliv značkou.
A pokud mohu soudit, tak BMW e39 byla ve své době cca totéž co současná 5er. Celkově šla cena aut dolů, takže v zemích jako je Německo, Rakousko či Švýcarsko se podobný typ aut stal o něco více dostupný, nicméně pořád vyšší střední prémii kupuje stejná sociální třída. Spíše by se dalo říci, že vyšší střední dnes daleko více odlišuje ekonomický srab velké části zemí Evropy (kde je nová vyšší střední od D3 velmi nedostupné zboží) a právě tu stále relativně vysokou životní úroveň Německa. V zemích na východ i jih od Německa je to pořád drahé zboží, protože koupěschopnost se tam pohybuje někde o level či dva níže.
Ekonomové vždy šetřili a šetřit budou u všech automobilek. BMW nevyjímaje.
Ekonomové mají za úkol vydělat svému zaměstnavateli (potažmo akcinoářům) co největší balík peněz a marketéři jsou jim v tom trochu brzdou, protože právě Ti nechtějí dopustit propad hodnoty značky, případně odliv zákazníků. V dlouhodobém pohledu jsou právě marketéři hybnou sílou a jejich úkolem je vytvářet další a další generace kupců. Jenže není automobilka jako automobilka. Příkladem budiž Lexus. Ať je jaký je, jeho úkolem je dostat se mezi německou prémii a proto ekonomové hmouří svá očka a pouští do sériové produkce lepší materiály.
U Lexususu se ekonomové chovají jako u D3 a hlídají náklady úplně stejně. Lexus používá stejné materiály jako D3, ale je primárně zaměřen na trh USA. Evropu má jen jako doplněk a prorazit zde za každou cenu se ani nesnaží. Určitě i u Lexusu ví, že nemá cenu dávat do interiéru platinové obložení, když nabídkou pohonů v Evropě těžko prorazí (v oblasti pohonů na Evropě šetří daleko víc než D3) a vědí, že zde budou spíše oživením trhu než významným hráčem. Jiné je to v USA, kde se jim daří přiblížit se k "D3" (nemyslím jenom počtem prodaných kusů, ale vnímáním zákazníků).
[odkaz]
Ale samozřejmě ani v modelech pro US trh nepoužívají žádné kosmické materiály nebo něco co by nepoužívala D3 nebo značky jako Cadillac. Jediná otázka je, za jakou cenu, s jakou marží je ta která značka schopná prodat stejně vybavené auto.
mino32
ad1.
Musíš robiť to, čo chcú ľudia, resp. snažiť sa trafiť novým modelom alebo kategóriou do vkusu ľudí. Nerobíš to a robíš čo chceš ? Dopadneš ako napr. Wiesmann.
ad2.
Musíš chytať trendy, sledovať konkurenciu. Nerobíš to ? Dopadneš ako (inak moja veľmi obľúbená) Nokia.
Dobre to napísal Lukixe, nejde o o***nie, ide o to aby firma nezaspala dobu a nedajbože nezachytila nejaký trend.
Dnešná doba je krutá. Pokiaľ ide o biznis, ak chceš uspieť, musíš robiť to, čo chcú zákazníci.
Vo voľnom čase si možeš robiť to, čo chceš Ty ;-) ... teda pokiaľ si slobodný, inak musíš samozrejme prihliadať na rodinu, čiže ani tu si nemôžeš dovoliť robiť to, čo chceš :-)
To nie je o***nie,to je boj o každého potencionálneho zákazníka v tejto prchkej dobe.Ono aj vo vrecku už nenosíš starú nokiu 3310 :-) ale si zhýčkaný nejakým displejom čo hladkáš prstami hehe :-) tož ja ale ešte držím,alebo nosím staré know-how a vo vačku mi vyzváňa SE K800i a taktiež by som k tomu rád aj nejaké to staré BMW.Ale koľko je takých ako ja?Málo..takisto ako by bolo málo kupcov staro-nových BMW.Už s tým človek môže len do určitej miery žiť,tým že su kúpi hocičo staré, a bude len nostalgicky spomínať.
jo, na tom neco bude... ja mam na opasku soukromou Nokii 6720... a sluzebni BlackBerry s plnou klavesnici... a BMW proste potrebuju s nahonem na zadek.
Ale tak jako vyrobci mobilu blbnou a zasypavaji trh sklenenyma kramama - hrackama pro pubertaky, tak to vypada, ze i BMW klesne az k predokolce.
Ale ke stávající 2kové řadě by mělo přibýt 2er Gran Coupe, což by měl být přesně ten čtyřdvéřový sedan. A ten určitě nebude předokolka, takže to myslí asi až v další generaci.
tzv premie klesla tak, kde pred par lety byl mainstream... a "normalni auta dramaticky klesla. :-(
Takze rozdil tam porad je.
A muzou si za to lidi sami!!
Takovy Stilo bylo na svou dobu vyborny auto... a bylo by i dneska. Ale zakaznici ho nekupovali - v jinem clanku ho tady uvadi mezi nejvice prodelecne projekty... vedle prevazne VW aktivit.
A sterilni korejci s zivotnosti spocitanou na dobu zaruky frci a zasypavaj silnice... :-(
Divnej svet.
Ve kterym se komunisti zas chystaji na ustavni vetsinu... pritom rok 1948 neni zas tak daleko!
Pokud už nějaký výrobce z cenových důvodů (nebo protože to jednoduše neumí), vyrábí i vozy s poháněnou jedinou nápravou, je vždy v takové nouzi správnější, pokud je poháněná PŘEDNÍ náprava. Vozidla s poháněnou zadní nápravou se na mokré, či namrzlé silnici v běžném provozu chovají zdaleka nejhůře a patří jen na uzavřené závodní tratě, kde s nimi jezdí profesionálové, což zdejší (většinou poněkud uhrovití) diskutující z drtivé většiny nejsou a nikdy nebudou. ;-\
Takže to, že další BMW bude mít poháněnou přední nápravu je samozřejmě krok správným směrem a přinese to této automobilce větší počet zákazníků, než doposud. A pokud je ještě tady co diskutovat, tak snad jedině to, jaké bude mít parametry diesel pod kapotou tohoto vozu. ;-)
Když už, tak správný pohon je AWD a ne 4x4. Doplň si vzdělání, abys dokázal poznat rozdíl. AWD je pohon všech 4 kol, 4x4 pohon jedné nápravy s připojitelnou druhou.
A co se týká pohonu jedné nápravy... Správně vyyvážená zadokola bude mít lepší vlastnosti. I když u aut s motorem vpředu se musí vyvážení v zimě trochu pomoct