Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1: Chystá se sedan s předním pohonem

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 27. 9. 2013
65
U BMW připravují sedan jedničkové řady. Audi ho má a Mercedes-Benz též, tak proč zůstávat pozadu?

Mnichovským, pravda, v tomto směru trochu ujel vlak. Audi představilo kompaktní sedan ve třetí generaci A3, trojcípá hvězda má řadu CLA. Na menší „bavorák“ s klasickou stupňovitou zádí si ale musíme pěkně počkat, přijde až za čtyři roky. A navíc nebude mít poháněnou zadní nápravu, nýbrž stejně jako zmíněná konkurence přední. Časy se mění...

Serveru Automotive News Europe to prozradil nejmenovaný zdroj přímo z automobilky. „NES je nedílnou součástí našich růstových plánů. Bude důležitým pilířem v rámci budoucí série 1, a to zejména ve Spojených státech a Číně. Tam jsou prodeje malých čtyřdveřových sedanů dražších značek na vzestupu,“ sdělil doslova. Ano, čtyřdveřový model se zatím značí kódem NES (New Entry-level Sedan) a jeho pozice je jasná - bude součástí příští generace řady 1. Dosud nejmenším sedanem automobilky s modrobílým logem byla a je série 3. Klasické interní značení, které už bude začínat písmenem G, však jedničkový čtyřdveřák dosud nedostal.

Základním stavebním kamenem budoucího modelu je platforma UKL (Unter Klasse), kterou jako první představí už letos v listopadu v Los Angeles nové Mini. Přední pohon tedy představuje standard, BMW však s největší pravděpodobností dostane i čtyřkolku. Již teď jsou jasné napříč uložené řadové tří- a čtyřválce s přímým vstřikem a turbodmychadlem, jak na benzín, tak na naftu. Není vyloučen ani plug-in hybrid s benzinoelektrickým pohonem.

Výroba sedanu BMW 1 začne v roce 2017 a má předcházet všem ostatním karosářským variantám včetně hatchbacků. O místě produkce není známo oficiálně vůbec nic. Kromě Německa a Číny se spekuluje i o Brazílii.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

ani koně se nezapřahají za vůz...
Papezja
| 6. 10. 2013
Když už, tak správný pohon je AWD a ne 4x4. Doplň si vzdělání, abys dokázal poznat rozdíl. AWD je pohon všech 4 kol, 4x4 pohon jedné nápravy s připojitelnou druhou.

A co se týká pohonu jedné nápravy... Správně vyyvážená zadokola bude mít lepší vlastnosti. I když u aut s motorem vpředu se musí vyvážení v zimě trochu pomoct
aj toto je jeden z dovodov
Nove Milla Giri
| 30. 9. 2013
Ano, BMW nikde nesidi, preto ma odchadzajuci rad 3 coupé predne smerovky a zadne svetla komplet LED a novy rad 4 ma len obycajne ziarovky, rovnako plynove vzpery na zadnej kapote na 3er coupé vs. ocelove pruziny na 4er, dalej mensi podiel koze na dverach a pod. BMW ani trochu nesidi 8-s
aj toto je jeden z dovodov
Mig_35
| 30. 9. 2013
ne 520d není sportovní náčiní, tím jsem si jist :-) :-) :-) :-) :-)
podle mně musíš být ženská, zajímá tě, jak to vypadá vevnitř, ale je ti jedno, jestli to má přední nebo zadní náhon, protože "zadní náhon je vhodný pro sportovní ježdění" :-) :-)

ty seš prostě nabob, zajímá tě, aby bylo poznat, že na to máš, ale ostatní věci jdou mimo tebe...
Avatar - Ada je zase tady
ani koně se nezapřahají za vůz...
Ada je zase tady
| 29. 9. 2013
Jediný technicky správný způsob pohonu je 4x4.

Pokud už nějaký výrobce z cenových důvodů (nebo protože to jednoduše neumí), vyrábí i vozy s poháněnou jedinou nápravou, je vždy v takové nouzi správnější, pokud je poháněná PŘEDNÍ náprava. Vozidla s poháněnou zadní nápravou se na mokré, či namrzlé silnici v běžném provozu chovají zdaleka nejhůře a patří jen na uzavřené závodní tratě, kde s nimi jezdí profesionálové, což zdejší (většinou poněkud uhrovití) diskutující z drtivé většiny nejsou a nikdy nebudou. ;-\

Takže to, že další BMW bude mít poháněnou přední nápravu je samozřejmě krok správným směrem a přinese to této automobilce větší počet zákazníků, než doposud. A pokud je ještě tady co diskutovat, tak snad jedině to, jaké bude mít parametry diesel pod kapotou tohoto vozu. ;-)
obavam se, ze je to jeste smutnesji...
Ja Prvni 123
| 29. 9. 2013
tzv premie klesla tak, kde pred par lety byl mainstream... a "normalni auta dramaticky klesla.
:-(
Takze rozdil tam porad je.
A muzou si za to lidi sami!!
Takovy Stilo bylo na svou dobu vyborny auto... a bylo by i dneska. Ale zakaznici ho nekupovali - v jinem clanku ho tady uvadi mezi nejvice prodelecne projekty... vedle prevazne VW aktivit.
A sterilni korejci s zivotnosti spocitanou na dobu zaruky frci a zasypavaj silnice...
:-(
Divnej svet.
Ve kterym se komunisti zas chystaji na ustavni vetsinu... pritom rok 1948 neni zas tak daleko!