Absenci MQB u Fabie nepovazuji za negativum. Vyuziti MQB je vyhrou spise mro vyrobce nez pro ridice. Platforma jako takova je v praxi spise prumerna a bez vyuziti elektroniky, adaptabilniho odpruzeni spise zaostava za konkurenci.
Verim, ze nova Fabia bude dosahovat spicek segmentu i bez MQB.
Proto nevidim zadny problem v nevyuziti MQB. I zkusenejsi ridic uzna, ze platforma sama je pro automobil jen jednim ze stavebnich dilu, ktery sam o sobe mnoho neznamena. V pripade MQB nejde nez o "cost cut", tedy vyhodu pouze pro vyrobce.
Pokud má být stejně (na šířku více) prostorná než současná generacea úspěšně konkurovat novým vozům segmentu B, tak bych to viděl následovně: šířka 1706 (širší než rapid nebude), výška 1485-1490 (menší výška by omezila prostor pro vyšší cestující a byla by krokem zpět), délka 3990-4000mm. Rozvor 2500-2525mm.
Teď když na to kukám znovu, tak jsem se nechal asi trochu unést, šířka i rozvor budou menší, platforma bude nejspíše kopírovat Polo. Takže novou Fabii si můžete koupit už dnes ;-) 8-s
Samozřejmě, že to všechno bylo PR. MQB umožňuje použití různých materiálů. O tom to je, dát tu flexibilitu. To neznamená, že ji naplno využijí (to by byly panely karoserie Golfu z uhlíkového kompozitu). Není to jen podlaha, jsou to i motory, elektroinstalace. VW, zdá se, nebude mít hotovou podlahu dané velikosti včas. Z MQB tedy vykuchají, co půjde.
No tak to sú mi teda veľké novinky, veď už priamo tu sa o tom písalo; toto je len zbytočný recyklát. Ale budiž, osvety nie je nikdy dosť (hlavne čo sa Škody týka).
A k vyjadreniu pána menežéra o zarezaní RS pre príliš vysokú cenu: pozrime sa na prvú RS, tá nebola rozhodne lacná a ako sa predávala. Nebude chyba skôr v inom, povedzme dizajne F II, ktorý sa moc nezlučoval so športovým modelom, drahou (povinnou) prevodovkou DSG či turbo+komporesorovou 1,4kou? Spravte novú F III RS s manuálom, pridajte aj dízlovú RS a uvidíte, že predaje budú lepšie.
Tak postavme si vedla seba RS a napriklad dosluhujucu Corsu OPC...ktore auto je sportovejsie? Skoda je viac hi-tech v tomto pripade, ale je to to, co chce zaujemca o maly HH? A to nespominam Fiestu, Clio, ktore skutocne posobia ako sportove derivaty, nie ako otunena HTP.
Co chce zaujemca o maly HH se můžeš dovědět v tabulkách prodejů.
Tady si zjisti, kolik se prodalo Oplu Corsa OPC a kolik Fabii RS.
I tak to ale bude zkreslena informace, neboť každý trh je odlišný.
Tedy Fabia RS a Corsa OPC nejsou konkurenty, spíše se doplňují.
suhlasim s tou RSou... tiez si myslim ze fabiu RS pochoval skor jej dizajn a spojenie len s DSG ako cena... ved babia 1 RS nebola tiez lacna v tych casoch a dokonca bola len v diesli ale bola proste s manualom a mala pekny dizajn.... problem neuspechu terajsej RSky teda nebol v cene ale ono sa to dobre vsetko zvaluje na cenu ze? Ved kniec koncov ceny s dali upravit ale dizajn nie , ten bol aky bol... uzka skatula vysoka no a este k tomu len s automatom... takze tak... cena nebola hrobarom fabie RS presne tak... je to len vyhovorka
koniec koncov... kto by kupoval malu uzku RSku za pol miliona ked si moze kupit tuto nadheru za podobnu cenu: [odkaz]
na novu fabiu sa uz tesim len som zvedavy ci sa nova vacsia sirsia a drahsia fabia ako ta terajsia uz nebude bit a kanibalizovat s rapidom spaceback ktory je tiaz hatch a cenovy rozdiel medzi fabiou a spacebackom asi tiez nebude velky... mam pocit ze spaceback bude dokonale kanibalizovat aj fabiu a dlhsi rapid lift zase octavku
Myslím, že Fabiu udržia v podobných rozmeroch, už sa avizovalo, že neprekročí 4 metre, teda odstup od Rapida (4,3m) bude zachovaný. Nárast do šírky sa očakáva, ale tu pôjde len o dobehnutie konkurencie; výška bude buď rovnaká alebo menšia, takže celkovo by som tipoval, že vnútorné priestorové pomery sa oproti F II vôbec nezmenia (možno dokonca budú horšie).
Právě díky 1,9 TDi se jednalo o úzce profilové zboží. Když byl někdo ochoten zaplatit půl milionu za 1,9 TDi RS, byl by ochoten dát menší, případně stejnou, částku za benzínový turbomotor.
To je pro změnu druhý extrém, nabídka pouze jednoho turbomotoru výhradně spojeného s DSG není příliš šťastnou. Nejvhodnější by byla nabídka jednoho turbobenzínu a výkonné nafty alternativně propojitelné s automatem, jak to Škoda udělala u OII či OIII RS.
1) Obecně ne moc povedený design
2) Cena (vs. např. Fiesta ST)
3) Příliš high-tech řešení - turbo+kompresor, DSG
Prodeje u prvního RSa byly ovlivněny hodně tím, že vedle slabší naftové verze 1.9 to byly jediné 2 "použitelné" motory v FI v případě, že se člověk nechtěl spokojit s tragickým základem MPi/HTP.
MQB vzal čert, ale mám nepříjemný pocit, že se opakuje scénář současné generace - Fabia bude mít po většinu svého života nejstarší techniku z koncernové trojice. Já nejsem přítelem konspiračních teorií, ale mám takový pocit, jestli náhodou není naschvál.
Já bych za tím také neviděl nějaké německé spiknutí. Realita je však taková, že Škodovka prodává na významných trzích stejnou techniku levněji než VW. Pokud by Škodovka prodávala za stejné ceny, dostane i stejnou techniku. Rozhodují tedy jen peníze. Škodovka si potřebovala vytvořit jméno, proto dostávala možná víc než si zasloužila. Teď nastal čas na tom pořádně vydělat. Proto bude snaha zachovat ceny s levnější technikou a zároveň se pokusit to zamaskovat před zákazníky.
:yes: dávam palec, výstižne napísaný obchodný model. A bude fungovať dovtedy, kým budú zákazníci... Tá veta " levnejší technika zamaskovaná před zákazníky " to by si mal predať Vošickému, ak má ešte kampaň >:D . Simply BILLA ( clever ).
Bohužel tak to už zůstane u všech Škodovek na vždy! Koncern VW to už konečně pochopil, viz zadní torzka u Octávie! A my zase musíme pochopit, kdo je tady pánem! :no:
Ono to tak vychází. Střídají se mezi sebou. V roce 1999 přišla s novou technikou jako první Fabia. V roce 2008 přišla Ibiza a nyní bude řada na Polo.
Mezi lety vždy ostatní jen dotahují.
Nie je to tak, žiadne striedanie. Fabia 1 dostala modernú techniku prvá, lebo išlo o prvú modernú Škodovku v tomto segmente.a potrebovala pomoc. Teraz ju už nepotrebuje a teda zaradí sa tam, kam v koncerne patrí.
Však právě... Zrovna VW ví moc dobře, jak se odrbávat nevyplatí a jak dlouhá je cesta k úspěchu. Jeho Audi bylo tím, kdo donutil oba německý rivaly vrátit se zpátky na správnou cestu.
A co je na tom "konspiračního" ? Klesly nějak rapidně prodeje Fábií II i v době krize v Evropě ? Prostě majitel firmy určí ty budeš dělat to a ty zas tohle, práce v týmu, ne sólování, normální, ne ?
Alespoň má techniku již prověřenou a vyzkoušenou což paradoxně může Škodě i pomáhat.
Třeba bude časem vnímána nejen jako levnější ale i spolehlivější alternativa k VW.
Ale za ceny novější u zbytku, jak je zvykem ... Vůbec bych nekřičel hop - jediné, co se nezmění, je místní cenová politika ... Spolehlivost bych nechal být ...
Dále by měli páni vývojáři a ladiči podvozku naladit podvozek budoucí fabie více do komfortu po vzoru úpravy podvozku rapida. Tužší podvozek je prima ale ne našem českém tankodromu :-):-!
Jak je psáno nahoře, přinos nové platformy pro typické kupce je nulový. Když to bude kvalitně vyrobené a za slušné peníze, tak se bude nová Fabie prodávat výborně. Viz stávající generace, technika bazarová, podvozek z předchozí Faibie, zákazník na to vůbec nebere ohled a sekají toho dvěstětisíc kusů ročně a počítají zisky :yes:
Odpoveď je v duchu tohto článku veľmi jednoduchá. Zoberú súčasné Polo alebo Ibizu, nahodia na to predok z Rapidu, možno z časti upravia zadné dvere zo Spacebacku a vonkajšia podoba by bola jasná. Vnútri môžme očakávať to isté s minimálnymi zmenami ako v Rapide Spaceback, technika - motory, prevodovky, nápravy atď. bez väčších zmien. Takže nová Fábia bude kratší a zrejme aj krajší Rapid. >:D vyskladaná z koncernových dielov, ktorých vývoj im ešte celkom Polo s Ibizou nezaplatili, alebo naopak už dávno zaplatili a treba začať zarábať. >:D Ale možno sa mýlim a všetko bude úplne inak. Sám som zvedavý ako to nakoniec dopadne, ale promo sa už začalo. >:D
"Fabie III dostane vyváženější proporce, které jsou u dnešní generace kritizovány." To je jak Ariel, v každé nové reklamě už určitě skvrny odstraní >:D No hlavně, když jim to někdo žere (Koncernu i Arielu).
Na ten se přesunul povedený design minulé Fabie. Je tak stejný, že si to všichni pletou (u nás ale zas tak moc kombíku Golf nejezdí). Tohle dědění (recyklování) designu je v Koncernu běžné, nové Seaty jsou zase staré Audiny. A to nemluvím o tom, že v jiných zamích jezdí stejná auta s jinými logy. Felicie se třeba v řecku prodávaly jako VW.
Současná platforma pro malé vozy, jakou používá Polo a Ibiza není vůbec špatná, jen by potřebovala přidat nějaký ten cm na rozvoru, k čemuž asi dojde, takže Fabia i bez MQB nebude postrádat kvalitní technický základ. Myslím, že zákazníky zajímá spíš to, jestli Fabka dostane stejně ubohý lowendový interiér, jako Rapid (výhradně tvrdé plasty, nezakryté kolejnice předních sedadel, nezakrytá vnitřní strana rámu zadního okna atd., atd.). Doufejme, že ne.
P.S. Dotyčný hlavoun VW v rozhovoru tradičně mlží, resp. řekl jen půl pravdy. Ano, Fabia RS nešla na odbyt kvůli vysoké ceně, ale tu vyhnala do nesmyslných výšin převodovka DSG, kterou nikdo stejně nechtěl. Zbytečně drahý byl i dvojitě přeplňovaný motor, no a design s úzkou a vysokou siluetou to dorazil. Jinými slovy - tomu autu stačilo dát poctivou manuální převodovku, motor s jednoduchým přeplňováním, širší nápravy kryté vytaženými blatníky a prodejní úspěch by se zaručeně dostavil. Jenže teď se zase budou pokrytecky vymlouvat, že by o novu Fabii RS nikdo nestál - to je ubohé. Přitom by úplně stačilo, aby u VW používali zdravý selský rozum! :no: A když to neví, tak ať se koncernoví plánovači podívají k Fordu nebo k Peugeotu, jak má vypadat pořádný malý hot-hatch!
Jaká myšlenka se skrývá za tvým příspevkem? MQB je pro Fabii příliš dobrá? Co do kompromisů, nemyslím si, že je na tom hůře než platformy, které nahrazuje. Jen to dělá systematičtěji. Jen motory a převodovky myslím ukládali na 18 různých způsobů. Naprostá zbytečnost. Na druhou stranu se ztrácí rozmanitost. Z uživatelského hlediska to může být člověku jedno, Fabie by stejně nedostala nic extra a důležité skupiny bude nejspíš s vozy na MQB sdílet. Jde o princip. Utratili za to slušný balík peněz a nestrčit to, kam se dá, je přešlap.
Tak pro levnější auta tu mají NSF (Citigo a spol.). A bylo v plánu ji použít i v segmentu malých vozů, vedle MQB. Takže cena není důvod zůstávat u starší platformy.
Já si myslím, že MQB má význam i pro zákazníka. Sdílením součástí se hlavně sníží výrobní (a tedy i potencionálně prodejní) cena a zárověň je kladen velký důraz na kvalitu provedení (stejné součásti má i např. Golf). Premisa: Pokud Škoda nepoužije MQB, bude pravděpodobně výroba podvozku finančně náročnější nebo se na něm bude muset šetřit. Pokud by byl podvozek dražší, tak se bude muset šetřit jinde. Třeba na materiálech v interiéru (tvrdé nekvalitní plasty), neviditelných detailech (odhalené plechy např. v kufru, lacinější seřizování sedatel, atd...), použití výběhové techniky (starší typy motorů) apod. Prostě MQB šetří výrobní náklady a když Škoda nebude mít tuto výhodu, bude muset pošetřit jinde...
Ono i odladění podvozku bude složitější (dražší) - vše se dělá na míru danému modelu. Třeba se i dočkáme toho, že během výroby budou měněny tlumiče nebo některé do očí bijící lacinná řešení (ovládání okének, kvalita plastů v interiéru).