Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Škoda Fabia nepoužije moderní platformu MQB

Fabia III dostane vyváženější proporce. V nabídce bude hatchback a kombi, se sedanem se nepočítá.
Zpět na článek
27. 9. 2013 09:21
27. 9. 2013 14:47
27. 9. 2013 09:27
27. 9. 2013 09:38
27. 9. 2013 13:57
27. 9. 2013 09:42
27. 9. 2013 10:04
27. 9. 2013 10:35
27. 9. 2013 10:42
27. 9. 2013 10:45
27. 9. 2013 10:54
27. 9. 2013 10:59
27. 9. 2013 16:25
27. 9. 2013 23:26
27. 9. 2013 15:34
27. 9. 2013 21:52
27. 9. 2013 16:21
27. 9. 2013 10:12
27. 9. 2013 10:40
27. 9. 2013 15:43
27. 9. 2013 09:21
ZADNA SKODA
Absenci MQB u Fabie nepovazuji za negativum. Vyuziti MQB je vyhrou spise mro vyrobce nez pro ridice. Platforma jako takova je v praxi spise prumerna a bez vyuziti elektroniky, adaptabilniho odpruzeni spise zaostava za konkurenci.
Verim, ze nova Fabia bude dosahovat spicek segmentu i bez MQB.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Choochoo
27. 9. 2013 09:30
Re: ZADNA SKODA
Je tu to co jsme rikal davno, tedy zadne MQB. Jak moc se asi budou rozmery odlisovat od
Šířka 1706 mm
Výška 1461 mm

Platforma ridice vubec nemusi zajimat. Prezentace MQB byla jen PR vyrobce a ve vysledku je auto tezke jako konkurence
27. 9. 2013 09:47
Re: ZADNA SKODA
Proto nevidim zadny problem v nevyuziti MQB. I zkusenejsi ridic uzna, ze platforma sama je pro automobil jen jednim ze stavebnich dilu, ktery sam o sobe mnoho neznamena. V pripade MQB nejde nez o "cost cut", tedy vyhodu pouze pro vyrobce.
Avatar - Choochoo
27. 9. 2013 10:56
Re: ZADNA SKODA
Presne :yes:
Kdyz to dobre podas, jako ze vw takto podava kde co, je z toho i vyhoda pro ridice a muze s tim ubijet kamose >:D
27. 9. 2013 09:50
Re: ZADNA SKODA
Pokud má být stejně (na šířku více) prostorná než současná generacea úspěšně konkurovat novým vozům segmentu B, tak bych to viděl následovně: šířka 1706 (širší než rapid nebude), výška 1485-1490 (menší výška by omezila prostor pro vyšší cestující a byla by krokem zpět), délka 3990-4000mm. Rozvor 2500-2525mm.

Teď když na to kukám znovu, tak jsem se nechal asi trochu unést, šířka i rozvor budou menší, platforma bude nejspíše kopírovat Polo. Takže novou Fabii si můžete koupit už dnes ;-)
8-s
Avatar - Choochoo
27. 9. 2013 10:58
Re: ZADNA SKODA
Omezuje vyska 1461 vyssi ridice v Rapidu? Ja myslim ze ne, teda se o tom na auto.cz nedoctes ;-)
27. 9. 2013 11:46
Re: ZADNA SKODA
Jenže Rapid má rozvor 2602 a na délku měří 4304, takže tam jsou trochu jiné možnosti...
27. 9. 2013 14:47
Re: ZADNA SKODA
Samozřejmě, že to všechno bylo PR. MQB umožňuje použití různých materiálů. O tom to je, dát tu flexibilitu. To neznamená, že ji naplno využijí (to by byly panely karoserie Golfu z uhlíkového kompozitu). Není to jen podlaha, jsou to i motory, elektroinstalace. VW, zdá se, nebude mít hotovou podlahu dané velikosti včas. Z MQB tedy vykuchají, co půjde.
Avatar - iudex
27. 9. 2013 09:27
Novinky
No tak to sú mi teda veľké novinky, veď už priamo tu sa o tom písalo; toto je len zbytočný recyklát. Ale budiž, osvety nie je nikdy dosť (hlavne čo sa Škody týka).
A k vyjadreniu pána menežéra o zarezaní RS pre príliš vysokú cenu: pozrime sa na prvú RS, tá nebola rozhodne lacná a ako sa predávala. Nebude chyba skôr v inom, povedzme dizajne F II, ktorý sa moc nezlučoval so športovým modelom, drahou (povinnou) prevodovkou DSG či turbo+komporesorovou 1,4kou? Spravte novú F III RS s manuálom, pridajte aj dízlovú RS a uvidíte, že predaje budú lepšie.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - sargis
27. 9. 2013 09:38
Re: Novinky
Tak postavme si vedla seba RS a napriklad dosluhujucu Corsu OPC...ktore auto je sportovejsie? Skoda je viac hi-tech v tomto pripade, ale je to to, co chce zaujemca o maly HH? A to nespominam Fiestu, Clio, ktore skutocne posobia ako sportove derivaty, nie ako otunena HTP.
27. 9. 2013 13:57
Re: Novinky
Co chce zaujemca o maly HH se můžeš dovědět v tabulkách prodejů.
Tady si zjisti, kolik se prodalo Oplu Corsa OPC a kolik Fabii RS.
I tak to ale bude zkreslena informace, neboť každý trh je odlišný.
Tedy Fabia RS a Corsa OPC nejsou konkurenty, spíše se doplňují.
Avatar - 3_diamanty
27. 9. 2013 09:42
Re: Novinky
suhlasim s tou RSou... tiez si myslim ze fabiu RS pochoval skor jej dizajn a spojenie len s DSG ako cena... ved babia 1 RS nebola tiez lacna v tych casoch a dokonca bola len v diesli ale bola proste s manualom a mala pekny dizajn.... problem neuspechu terajsej RSky teda nebol v cene ale ono sa to dobre vsetko zvaluje na cenu ze? Ved kniec koncov ceny s dali upravit ale dizajn nie , ten bol aky bol... uzka skatula vysoka no a este k tomu len s automatom... takze tak... cena nebola hrobarom fabie RS presne tak... je to len vyhovorka

koniec koncov... kto by kupoval malu uzku RSku za pol miliona ked si moze kupit tuto nadheru za podobnu cenu: [odkaz]

na novu fabiu sa uz tesim len som zvedavy ci sa nova vacsia sirsia a drahsia fabia ako ta terajsia uz nebude bit a kanibalizovat s rapidom spaceback ktory je tiaz hatch a cenovy rozdiel medzi fabiou a spacebackom asi tiez nebude velky... mam pocit ze spaceback bude dokonale kanibalizovat aj fabiu a dlhsi rapid lift zase octavku
Avatar - iudex
27. 9. 2013 10:04
Re: Novinky
Myslím, že Fabiu udržia v podobných rozmeroch, už sa avizovalo, že neprekročí 4 metre, teda odstup od Rapida (4,3m) bude zachovaný. Nárast do šírky sa očakáva, ale tu pôjde len o dobehnutie konkurencie; výška bude buď rovnaká alebo menšia, takže celkovo by som tipoval, že vnútorné priestorové pomery sa oproti F II vôbec nezmenia (možno dokonca budú horšie).
Avatar - Ada je zase tady
27. 9. 2013 10:28
Re: Novinky
Fabia I. RS se prodávala výborně především proto, že měla pod kapotou 1,9 TDI PD :yes:
Avatar - grifith
27. 9. 2013 10:35
Re: Novinky
Kdyby pod kapotu implantovali tehdejší vrchol nabídky, 1,8 T, její prodeje by byly více než dvojnásobné. Ne-li ještě větší... ;-)
27. 9. 2013 10:42
Re: Novinky
Nepředpokládám, že by někdo byl ochoten platit za škodovku v té době vysoké částky.

Tento motor byl k dispozici v Polu GTI a jeho prodeje nijak závratné nebyly.
Avatar - grifith
27. 9. 2013 10:45
Re: Novinky
Právě díky 1,9 TDi se jednalo o úzce profilové zboží. Když byl někdo ochoten zaplatit půl milionu za 1,9 TDi RS, byl by ochoten dát menší, případně stejnou, částku za benzínový turbomotor.
27. 9. 2013 10:54
Re: Novinky
Prodeje současné Fabie RS s výkonově identickým motorem ukazují, že tomu tak jednoduše není.

Já naopak tvrdím, že Fabie s TDI oslovovala podstatně zajímavější solventní skupinu zákazníků.
Avatar - grifith
27. 9. 2013 10:59
Re: Novinky
To je pro změnu druhý extrém, nabídka pouze jednoho turbomotoru výhradně spojeného s DSG není příliš šťastnou. Nejvhodnější by byla nabídka jednoho turbobenzínu a výkonné nafty alternativně propojitelné s automatem, jak to Škoda udělala u OII či OIII RS.
27. 9. 2013 16:25
Re: Novinky
Tak im treba!
Byť solventný a kúpiť si za hromadu peňazí krpaté auto so znakom Škoda, tak to je naozaj kauf. :-(
27. 9. 2013 23:26
Re: Novinky
U současné Fabie je problém v několika rovinách:

1) Obecně ne moc povedený design
2) Cena (vs. např. Fiesta ST)
3) Příliš high-tech řešení - turbo+kompresor, DSG

Prodeje u prvního RSa byly ovlivněny hodně tím, že vedle slabší naftové verze 1.9 to byly jediné 2 "použitelné" motory v FI v případě, že se člověk nechtěl spokojit s tragickým základem MPi/HTP.
Avatar - petrumr
27. 9. 2013 15:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Doval
27. 9. 2013 21:52
Re: Novinky
Ano, je to pravda. Ale dobre sa predavaju aj parky z Lidlu s 0% obsahom masa, co neznamena, ze su kvalitne. Su iba najpredavanejsie.
27. 9. 2013 16:21
Re: Novinky
Akurát si zabudol, že ich PD-čko bol najhorší vstrekovací systém.
Keď prejdú po našej ulici, tak ma z toho klepotu normálne mrazí.
Avatar - Emel
27. 9. 2013 10:12
Špatné zprávy
MQB vzal čert, ale mám nepříjemný pocit, že se opakuje scénář současné generace - Fabia bude mít po většinu svého života nejstarší techniku z koncernové trojice. Já nejsem přítelem konspiračních teorií, ale mám takový pocit, jestli náhodou není naschvál.
Rozbalit vlákno
21
27. 9. 2013 10:32
Re: Špatné zprávy
Já bych za tím také neviděl nějaké německé spiknutí. Realita je však taková, že Škodovka prodává na významných trzích stejnou techniku levněji než VW. Pokud by Škodovka prodávala za stejné ceny, dostane i stejnou techniku. Rozhodují tedy jen peníze. Škodovka si potřebovala vytvořit jméno, proto dostávala možná víc než si zasloužila. Teď nastal čas na tom pořádně vydělat. Proto bude snaha zachovat ceny s levnější technikou a zároveň se pokusit to zamaskovat před zákazníky.
27. 9. 2013 13:54
Re: Špatné zprávy
:yes: dávam palec, výstižne napísaný obchodný model. A bude fungovať dovtedy, kým budú zákazníci... Tá veta " levnejší technika zamaskovaná před zákazníky " to by si mal predať Vošickému, ak má ešte kampaň >:D . Simply BILLA ( clever ).
Avatar - Julča
27. 9. 2013 10:33
Re: Špatné zprávy
Bohužel tak to už zůstane u všech Škodovek na vždy! Koncern VW to už konečně pochopil, viz zadní torzka u Octávie! A my zase musíme pochopit, kdo je tady pánem! :no:
27. 9. 2013 12:01
Re: Špatné zprávy
Už si sa naučil česky?
Avatar - Julča
27. 9. 2013 16:10
Re: Špatné zprávy
Táto Slovák, mama Polka, ani nevím kam vlastně patrím asi budu ROOM!
27. 9. 2013 10:37
Re: Špatné zprávy
Ono to tak vychází. Střídají se mezi sebou. V roce 1999 přišla s novou technikou jako první Fabia. V roce 2008 přišla Ibiza a nyní bude řada na Polo.
Mezi lety vždy ostatní jen dotahují.
Avatar - iudex
27. 9. 2013 11:33
Re: Špatné zprávy
Nie je to tak, žiadne striedanie. Fabia 1 dostala modernú techniku prvá, lebo išlo o prvú modernú Škodovku v tomto segmente.a potrebovala pomoc. Teraz ju už nepotrebuje a teda zaradí sa tam, kam v koncerne patrí.
27. 9. 2013 10:44
Re: Špatné zprávy
Místo škody v koncernu je jasné. Rozhodně to není značka, která by měla ve svém portfoliu představovat poslední výkřiky techniky. ;-)
27. 9. 2013 10:48
Re: Špatné zprávy
V případě OIII by stačilo, kdyby představovala jen to co měla předchůdkyně, ale to nezměníme. ;-)
27. 9. 2013 10:55
Re: Špatné zprávy
Jak jsem psal, místo škodovky je jasné. ;-)
27. 9. 2013 10:57
Re: Špatné zprávy
...přechodně...všichni víme, kam dohnalo šetření M-B a BMW... ;-)
27. 9. 2013 11:00
Re: Špatné zprávy
Škodovka není BMW: ;-)
27. 9. 2013 11:18
Re: Špatné zprávy
Však právě... Zrovna VW ví moc dobře, jak se odrbávat nevyplatí a jak dlouhá je cesta k úspěchu. Jeho Audi bylo tím, kdo donutil oba německý rivaly vrátit se zpátky na správnou cestu.
27. 9. 2013 15:40
Re: Špatné zprávy
Očekávání a tolerance zákazníků škodovky a BMW jsou zcela odlišné.
Avatar - petrumr
27. 9. 2013 15:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
27. 9. 2013 20:27
Re: Špatné zprávy
Fabia dostane jako první nový motor 1,4 TDI 66 / 74 kW. To není špatné.
27. 9. 2013 10:46
Re: Špatné zprávy
A co je na tom "konspiračního" ? Klesly nějak rapidně prodeje Fábií II i v době krize v Evropě ? Prostě majitel firmy určí ty budeš dělat to a ty zas tohle, práce v týmu, ne sólování, normální, ne ?
Avatar - dal
27. 9. 2013 11:01
Re: Špatné zprávy
Alespoň má techniku již prověřenou a vyzkoušenou což paradoxně může Škodě i pomáhat.
Třeba bude časem vnímána nejen jako levnější ale i spolehlivější alternativa k VW.
27. 9. 2013 13:58
Re: Špatné zprávy
Výhodou je, že muchy budú štípať majiteľov AUDI, VW a keď to oni odladia, tak ŠKODA dostane spoľahlivú osvedčenú techniku ;-)
Avatar - Andromeda
28. 9. 2013 15:04
Re: Špatné zprávy
Ale za ceny novější u zbytku, jak je zvykem ... Vůbec bych nekřičel hop - jediné, co se nezmění, je místní cenová politika ... Spolehlivost bych nechal být ...
27. 9. 2013 15:02
Re: Špatné zprávy
Co vím, zdrojem problémů může být Passat. Ten je teď na řadě, pokud jde o MQB. Je celkem logické, že upřednostní Passat před Fabií.
27. 9. 2013 10:36
A není to jedno, Mercedes bude používat MQB ?
To je "logika", co ? Pro normálně uvažujícího člověka je podstatné jak funguje výsledný produkt, MQB je v tuto chvíli už jen reklamní oblbovák.
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2013 10:40
Podvozek
Dále by měli páni vývojáři a ladiči podvozku naladit podvozek budoucí fabie více do komfortu po vzoru úpravy podvozku rapida. Tužší podvozek je prima ale ne našem českém tankodromu :-) :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
27. 9. 2013 15:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - strýček BOB
27. 9. 2013 10:53
Žádná tragédie
Jak je psáno nahoře, přinos nové platformy pro typické kupce je nulový. Když to bude kvalitně vyrobené a za slušné peníze, tak se bude nová Fabie prodávat výborně. Viz stávající generace, technika bazarová, podvozek z předchozí Faibie, zákazník na to vůbec nebere ohled a sekají toho dvěstětisíc kusů ročně a počítají zisky :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wakantanka
27. 9. 2013 12:44
Aká bude FABIA III. ?
Odpoveď je v duchu tohto článku veľmi jednoduchá. Zoberú súčasné Polo alebo Ibizu, nahodia na to predok z Rapidu, možno z časti upravia zadné dvere zo Spacebacku a vonkajšia podoba by bola jasná. Vnútri môžme očakávať to isté s minimálnymi zmenami ako v Rapide Spaceback, technika - motory, prevodovky, nápravy atď. bez väčších zmien. Takže nová Fábia bude kratší a zrejme aj krajší Rapid. >:D vyskladaná z koncernových dielov, ktorých vývoj im ešte celkom Polo s Ibizou nezaplatili, alebo naopak už dávno zaplatili a treba začať zarábať. >:D Ale možno sa mýlim a všetko bude úplne inak. Sám som zvedavý ako to nakoniec dopadne, ale promo sa už začalo. >:D
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2013 13:02
Aha tak teď už je stará fabie hnusná ...
"Fabie III dostane vyváženější proporce, které jsou u dnešní generace kritizovány." To je jak Ariel, v každé nové reklamě už určitě skvrny odstraní >:D No hlavně, když jim to někdo žere (Koncernu i Arielu).
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2013 13:04
A co tepve současný Golf kombi
Na ten se přesunul povedený design minulé Fabie. Je tak stejný, že si to všichni pletou (u nás ale zas tak moc kombíku Golf nejezdí). Tohle dědění (recyklování) designu je v Koncernu běžné, nové Seaty jsou zase staré Audiny. A to nemluvím o tom, že v jiných zamích jezdí stejná auta s jinými logy. Felicie se třeba v řecku prodávaly jako VW.
Rozbalit vlákno
1
27. 9. 2013 15:21
Re: A co tepve současný Golf kombi
Tobě Fabie I kombi připomání Golf VII Variant?
27. 9. 2013 14:09
Žádná tragédie (až na to RS)
Současná platforma pro malé vozy, jakou používá Polo a Ibiza není vůbec špatná, jen by potřebovala přidat nějaký ten cm na rozvoru, k čemuž asi dojde, takže Fabia i bez MQB nebude postrádat kvalitní technický základ. Myslím, že zákazníky zajímá spíš to, jestli Fabka dostane stejně ubohý lowendový interiér, jako Rapid (výhradně tvrdé plasty, nezakryté kolejnice předních sedadel, nezakrytá vnitřní strana rámu zadního okna atd., atd.). Doufejme, že ne.

P.S. Dotyčný hlavoun VW v rozhovoru tradičně mlží, resp. řekl jen půl pravdy. Ano, Fabia RS nešla na odbyt kvůli vysoké ceně, ale tu vyhnala do nesmyslných výšin převodovka DSG, kterou nikdo stejně nechtěl. Zbytečně drahý byl i dvojitě přeplňovaný motor, no a design s úzkou a vysokou siluetou to dorazil. Jinými slovy - tomu autu stačilo dát poctivou manuální převodovku, motor s jednoduchým přeplňováním, širší nápravy kryté vytaženými blatníky a prodejní úspěch by se zaručeně dostavil. Jenže teď se zase budou pokrytecky vymlouvat, že by o novu Fabii RS nikdo nestál - to je ubohé. Přitom by úplně stačilo, aby u VW používali zdravý selský rozum! :no: A když to neví, tak ať se koncernoví plánovači podívají k Fordu nebo k Peugeotu, jak má vypadat pořádný malý hot-hatch!
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2013 16:06
Tak toto, ešte na auto.cz nebolo !!!
Na titulnej strane dve titulky:
"Nová Škoda Fabia nepoužije moderní platformu"
"Octavia má problém"
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2013 17:21
MQB asi zas nebude taký zázrak ....
Keby tá platforma bola taká úžasná a univerzálna ako sa snaž koncern prezentovať ... tak ju určite použije ....

Ono bude pravda jednoduchá ... každá "univerzálna" vec je vždy kompromisom vzájomne si odporujúcich vecí .... čiže žiadny ideál ....
Rozbalit vlákno
3
27. 9. 2013 18:24
Re: MQB asi zas nebude taký zázrak ....
Jaká myšlenka se skrývá za tvým příspevkem? MQB je pro Fabii příliš dobrá? Co do kompromisů, nemyslím si, že je na tom hůře než platformy, které nahrazuje. Jen to dělá systematičtěji. Jen motory a převodovky myslím ukládali na 18 různých způsobů. Naprostá zbytečnost. Na druhou stranu se ztrácí rozmanitost. Z uživatelského hlediska to může být člověku jedno, Fabie by stejně nedostala nic extra a důležité skupiny bude nejspíš s vozy na MQB sdílet. Jde o princip. Utratili za to slušný balík peněz a nestrčit to, kam se dá, je přešlap.
27. 9. 2013 21:01
Re: MQB asi zas nebude taký zázrak ....
Skôr zrejme drahá ....

Tak aku tu už dosť ľudí napísalo ... platforma je skôr výhoda pre výrobcov, nie pre motoristov ....

A pri menších (a lecnejších) autách je zrejme jej použitie najproblematickejšie ..... vzhľadom na citlivosť ceny ....
27. 9. 2013 22:42
Re: MQB asi zas nebude taký zázrak ....
Tak pro levnější auta tu mají NSF (Citigo a spol.). A bylo v plánu ji použít i v segmentu malých vozů, vedle MQB. Takže cena není důvod zůstávat u starší platformy.
27. 9. 2013 20:21
MQB - nejnovejší technika a šetření
Já si myslím, že MQB má význam i pro zákazníka. Sdílením součástí se hlavně sníží výrobní (a tedy i potencionálně prodejní) cena a zárověň je kladen velký důraz na kvalitu provedení (stejné součásti má i např. Golf). Premisa: Pokud Škoda nepoužije MQB, bude pravděpodobně výroba podvozku finančně náročnější nebo se na něm bude muset šetřit. Pokud by byl podvozek dražší, tak se bude muset šetřit jinde. Třeba na materiálech v interiéru (tvrdé nekvalitní plasty), neviditelných detailech (odhalené plechy např. v kufru, lacinější seřizování sedatel, atd...), použití výběhové techniky (starší typy motorů) apod. Prostě MQB šetří výrobní náklady a když Škoda nebude mít tuto výhodu, bude muset pošetřit jinde...
Rozbalit vlákno
1
27. 9. 2013 20:25
Re: MQB - nejnovejší technika a šetření
Ono i odladění podvozku bude složitější (dražší) - vše se dělá na míru danému modelu. Třeba se i dočkáme toho, že během výroby budou měněny tlumiče nebo některé do očí bijící lacinná řešení (ovládání okének, kvalita plastů v interiéru).