Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nová Škoda Fabia nepoužije moderní platformu MQB

Nová Škoda Fabia nepoužije moderní platformu MQB Zdroj: acz

Nová Škoda Fabia nepoužije moderní platformu MQB

Fabia III dostane vyváženější proporce. V nabídce bude hatchback a kombi, se sedanem se nepočítá.

Volkswagen Group vidí současnost a budoucnost v modulární platformě MQB určené pro vozy s motorem napříč. Nová generace Škody Fabia ale tuto koncernovou techniku nevyužije. Předchozí zprávy přitom hovořily o opaku.

Britskému magazínu Auto Express tuto informaci sdělil šéf vývoje mladoboleslavské automobilky Frank Welsch. „Použije nejnovější úsporné motory ze skladů VW Group a poslední multimediální systém, nepoužije však MQB,“ říká o Fabii III Welsch.

V současnosti modulární platformu MQB používají koncernové vozy nižší střední třídy, poté bude základem aut střední třídy. Až později se jí dočkají i malé vozy – jako Fabia nebo VW Polo.

Pokud by třetí generace Fabie byla postavena na platformě MQB, dostala by ji dříve než Polo. Zatímco nová Fabie bude představena již v příštím roce, nové generace Pola se dočkáme v roce 2015.

Fabie III dostane vyváženější proporce, které jsou u dnešní generace kritizovány. Automobil bude ve srovnání s aktuální Fabií širší a nižší, díky čemuž by měl být atraktivnější než předchůdce. Hatchback by se měl délkou i nadále vejít pod čtyři metry.

Ve výbavě se objeví nové prvky. Malá Škoda bude dostupná se systémem nouzového brzdění nebo s multimediálním systémem umožňujícím propojení s chytrým mobilním telefonem.

Automobil bude nadále dostupný ve dvou karosářských verzích jako nyní, hatchback a kombi další provedení nedoplní. Škoda v současnosti nepočítá s vrcholnou variantou RS, podle Welsche je Fabia RS příliš drahá pro cílovou klientelu. Pokud by však zájem o tento hot hatch přece jen byl, Škoda má být připravena jej vyvinout.