Nová Škoda Fabia nepoužije moderní platformu MQB
Volkswagen Group vidí současnost a budoucnost v modulární platformě MQB určené pro vozy s motorem napříč. Nová generace Škody Fabia ale tuto koncernovou techniku nevyužije. Předchozí zprávy přitom hovořily o opaku.
Britskému magazínu Auto Express tuto informaci sdělil šéf vývoje mladoboleslavské automobilky Frank Welsch. „Použije nejnovější úsporné motory ze skladů VW Group a poslední multimediální systém, nepoužije však MQB,“ říká o Fabii III Welsch.
V současnosti modulární platformu MQB používají koncernové vozy nižší střední třídy, poté bude základem aut střední třídy. Až později se jí dočkají i malé vozy – jako Fabia nebo VW Polo.
Pokud by třetí generace Fabie byla postavena na platformě MQB, dostala by ji dříve než Polo. Zatímco nová Fabie bude představena již v příštím roce, nové generace Pola se dočkáme v roce 2015.
Fabie III dostane vyváženější proporce, které jsou u dnešní generace kritizovány. Automobil bude ve srovnání s aktuální Fabií širší a nižší, díky čemuž by měl být atraktivnější než předchůdce. Hatchback by se měl délkou i nadále vejít pod čtyři metry.
Ve výbavě se objeví nové prvky. Malá Škoda bude dostupná se systémem nouzového brzdění nebo s multimediálním systémem umožňujícím propojení s chytrým mobilním telefonem.
Automobil bude nadále dostupný ve dvou karosářských verzích jako nyní, hatchback a kombi další provedení nedoplní. Škoda v současnosti nepočítá s vrcholnou variantou RS, podle Welsche je Fabia RS příliš drahá pro cílovou klientelu. Pokud by však zájem o tento hot hatch přece jen byl, Škoda má být připravena jej vyvinout.