Novinky
Ano zadní náhon je prostě nejlepší... Žádné auto s předním náhonem mi nenabídne tak skvělé vedení stopy a řízení průjezdu zatáčky plynem. Zadni náhon nekecá do řízení a nepřenáší se žádné rázy při prudkém zrychlení 😄
Chceš mně naznačit,že v předokolce Mazdě 6 si zajezdím hůř,než zadokolce Škoda 120 S ? 😄
ja si myslim, ze to neni tak uplne pravda. navic pro bezne "ridice" i konzumni auta, je predni pohon proste lepsi - evoluce to dokazuje. troufnu si diskutovat i o tom vlivu na rizeni. to je take hodne o rozlozeni vahy, kvalite podvozku a vubec fyzice auta jako celku. zadokolka jako princip, neni zarukou ani zabavnosti auta, ani jeho lepsi ovladatelnosti.
Pro normální řidiče je předek lepší z uživatelského hlediska, ale ten zadní mám také raději z pohledu řidiče, je to fakt paráda a to jsem na horách, kde je dost sněhu, ale jako řidič mám raději zadek i na tom sněhu. Proto by měla jít Mazda do zadního, pokud chce být značkou pro řidiče a né uživatele.
Jít proti proudu v případě mazdy dle mého nemá za cíle extra výsledky, ale ukrojit si svůj jistý koláč trhu. Něco jako komunisti 😊) Praktičnost a cena vytlačili zadní náhod z aut pro celoroční provoz. (U BMW je to jen otázkou času, to každý ví). Ale pořád se najde někdo, kdo chce atmosféru a zadokolku a pokud je to takové procento, které mazdu uživí proč ne. Pokud to ale udělá, dle mého spíše tržně ztratí.
Jakože BMW začne vyrábět třeba pětku s předním náhonem? To jsem zvědavý, jak do ní dostanou jakýkoliv motor nad 200 koní😄
Pokud se to stane (coz doufam ze ne), tak si myslim, ze se bude vyrabet pro nejlevnejsi a nejslabsi motorizaci (aktualne asi 518d) a to jen s ohledem na zvyseni fleetoveho prodeje a nabidky nejnizsi mozne ceny. Klasicky ATL marketing na bezneho zakaznika cilit nejnizsi cenou asi nebude. BMW si v petce musi zachovat svou tvar luxusniho sedanu. I kdyz tri ruzne podvozky pro jednu modelovou radu (FWD, RWD, 😁rive) je podle me nesmysl. Spis si myslim, ze predni nahon bude alternativne nabizen pro jednicku a trojku a od petky vyse uz to bude jen RWD a ctyrkolka.
Pokud postaví modulární platformu s možností zástavby předního náhonu, asi bude moci vzniknout těch kombinací víc. Já si myslím, že ani v trojce přední náhon ještě dlouho neuvidíme. Spíš v poloměstských modelech na každodenní užití, kde neočekáváš žádnou zábavu...
Když tady čtu ta hodnocení zadokolek, tak Bavorsko by muselo být úchvatným rodištěm řidičů pro zábavu, těch Mercedesů a BMW co tam jezdí... Přitom málokterý bavor, kterého tam potkám je schopen se s tím DMW bavit líp než já třeba s 208GTi. U nás si občas někdo koupí zadokolku pro zábavu, ale v Německu většina majitelů o zadním náhonu ve svém autě slyšela naposledy od prodejce. No možná ještě na faktuře za servis. Ale Mazda snad ví, co dělá.
Když tady čtu ta hodnocení zadokolek, tak Bavorsko by muselo být úchvatným rodištěm řidičů pro zábavu, těch Mercedesů a BMW co tam jezdí... Přitom málokterý bavor, kterého tam potkám je schopen se s tím DMW bavit líp než já třeba s 208GTi. U nás si občas někdo koupí zadokolku pro zábavu, ale v Německu většina majitelů o zadním náhonu ve svém autě slyšela naposledy od prodejce. No možná ještě na faktuře za servis. Ale Mazda snad ví, co dělá.
Nemyslim, ze jsem vyjimka. Ted mi prosim prozrad. Jak v tomto mixu cest vyuziju zadni nahon a druha otazka, poznam v teto mesicni konfiguraci cestovani, jestli mam predni nebo zadni nahon?
síla zadního pohonu je v tom, že se nic z točivého momentu, který je přenášen na přední kola, nepřenáší do volantu. Ovládaná náprava je odlišná od hnané. A to je ten
luxus, na kterém si zakládají prémiové automobilky. Je to řešení dražší, ale jak bych tak
řekl, pro fajnšmekry.
Pokud jezdíš jak strejc, tak to pravděpodobně nikdy nepoznáš, v tom máš pravdu.
Někdo tady mluvil o nebezpečnosti zadního náhonu. Moje drahá polovička s ním odjezdila už dvě zimy a naprosto v pohodě. Stačilo jí vysvětlit, že se v zatáčce nedává
plný plyn. Jenže to ona nedělala ani předtím...
mimochodem to, že je RWD nadřazen FWD se pozná jakmile člověk začne mít tendence dát si do auta silnější motor než je dvoulitrový turbodiesel😄
Krome toho na opravdove jezdeni mam Audi R8, predtim jsem mel slabe, ale dost zabavne GTI, takze vim co znamena sportovni jizda i docela brutalni zrychleni a rev osmivalce.
Tak ja jsem vlastne mel uz vsechny pohony. Predniv GTI, zadni v BMW a ctyrkolku v R8. Stale mi ale nejde do hlavy, jak je od sebe za normalnich podminek a bezne adheze rozpoznat. BMW nekope do volantu, R8 nekope do volantu (ta potvora jde znicehonic lehce do strany a pak se srovna pri plnem zatizeni) a GTI za normalnich okolnosti nekope do volantu. Tak ja jsem uz bezradny. 😄
Abychom si ale rozumeli. Ja zcela chapu vyznam reseni a plynouci vyhody. Takovej autoanalfabet opravdu nejsem, ale nechapu jeho vyuzitelnost v beznem provozu. A v zasade jsem rad, ze mam v BMW zadni nahon. To, co napisu, nemusi nutne znamenat napadeni mnichovskych. Urcite tato automobilka prinasi radost z jizdy. Aby se zase neozval kolega Dinar s jeho "obecnosti" 😉
co FWD😄
Uplne off topic: jedina ctyrkolka (krome toho co mam), ktera se mi extremne zamlouva je koncept Subaru WRX. Pokud bude i seriova verze skoro identicka, pak si jeden kus zakoupim.
Vždy je zajímavé vzít v zimě ten samý model s pohonem zadních a všech kol. Každý se řídí jinak, ale s oběma lze jezdit. Jen ten rozjezd, okolo něj se špatně dostává (řetězy, pytel s pískem/ štěrkem a lopatka).