To musíš zkusit, buď si to zamiluješ nebo nepoznáš rozdíl a tím pádem jsi velmi nezkušený popřípadě začínající řidič a takový pohon nepotřebuješ (nechceš). Ovšem zábava na různých druzích povrchů je k nezaplacení (pokud jsi schopen a ochoten respektovat limity).
panove, tady prece ale neni vubec rec o autech pro zabavu ala miata... dovedete si predstavit konzumni kombajn jako zadohrab na snehu, rizeny prumernym ridicem, ktery ani nevi, jak se drzi volant (tech jsou plne nase silnice)? mne to neprijde ani rozumne, ani zabavne...
Muj pracovni mesic: cesty do skolky s detmi pravidelne kazdy vsedni den. Cesta do centra mesta. Cesty po D1, D5, D8 D11 a R6. Tempomat do 150 max. Sobotni a nedelni vylety s rodinou. Brdy, Pribram, Turnov, nekdy i Beskydy. Okresky vyjimecne, pokud ano tak pres den kdy je provoz relativne husty. 4x do roka serpentiny na silnici c 11 s Hradce do Ostravy.
Nemyslim, ze jsem vyjimka. Ted mi prosim prozrad. Jak v tomto mixu cest vyuziju zadni nahon a druha otazka, poznam v teto mesicni konfiguraci cestovani, jestli mam predni nebo zadni nahon?
Stealthe,
síla zadního pohonu je v tom, že se nic z točivého momentu, který je přenášen na přední kola, nepřenáší do volantu. Ovládaná náprava je odlišná od hnané. A to je ten
luxus, na kterém si zakládají prémiové automobilky. Je to řešení dražší, ale jak bych tak
řekl, pro fajnšmekry.
Pokud jezdíš jak strejc, tak to pravděpodobně nikdy nepoznáš, v tom máš pravdu.
Někdo tady mluvil o nebezpečnosti zadního náhonu. Moje drahá polovička s ním odjezdila už dvě zimy a naprosto v pohodě. Stačilo jí vysvětlit, že se v zatáčce nedává
plný plyn. Jenže to ona nedělala ani předtím...
mimochodem to, že je RWD nadřazen FWD se pozná jakmile člověk začne mít tendence dát si do auta silnější motor než je dvoulitrový turbodiesel:-)
No tak ja bych do rodinneho kombiku asi sestivalec nikdy nezvolil. Uz tak je to auto zbytecne silne ;-)
Krome toho na opravdove jezdeni mam Audi R8, predtim jsem mel slabe, ale dost zabavne GTI, takze vim co znamena sportovni jizda i docela brutalni zrychleni a rev osmivalce.
Tak ja jsem vlastne mel uz vsechny pohony. Predniv GTI, zadni v BMW a ctyrkolku v R8. Stale mi ale nejde do hlavy, jak je od sebe za normalnich podminek a bezne adheze rozpoznat. BMW nekope do volantu, R8 nekope do volantu (ta potvora jde znicehonic lehce do strany a pak se srovna pri plnem zatizeni) a GTI za normalnich okolnosti nekope do volantu. Tak ja jsem uz bezradny. :-)
Anebo jeste jinak drahy Migu. Chces tim naznacit, ze kdyz jezdis v mixu cest, ktere jsem uvedl s prednim nahonem, tedy za beznych podminek (ma zena treba jeste v R8 nikdy nejela, dela se ji spatne ze sebemensiho pretizeni) a bezne akcelerace poznas jak sila tociveho momentu ovlivnuje rizeni? Ja jsem ridil dost aut s prednim nahonem, ale jeste se mi to nestalo.
Abychom si ale rozumeli. Ja zcela chapu vyznam reseni a plynouci vyhody. Takovej autoanalfabet opravdu nejsem, ale nechapu jeho vyuzitelnost v beznem provozu. A v zasade jsem rad, ze mam v BMW zadni nahon. To, co napisu, nemusi nutne znamenat napadeni mnichovskych. Urcite tato automobilka prinasi radost z jizdy. Aby se zase neozval kolega Dinar s jeho "obecnosti" ;-)
Já nechápu využitelnost 4x4 v běžném provozu. Skutečně potřeba je to tři dny v roce, zbytek to přináší jen zvýšenou spotřebu, nedotáčivost. Ale nebudu tvrdit, že je to totéž,
co FWD:-)
No samozrejme totez to neni. ;-) Slo mi v podstate o princip, proc lide tak obdivuji zadni nahon (i pres vyhody), kdyz nemaji moc sanci jeho schopnosti vyuzit. Myslim ze ctyrkolky jsou jen o psychice. Ty tri dny v roce jsem se zadnim nahonem (a po 750 tisicich najetych kilometrech) taky prezil. Jde o pocit bezpeci, ja jsem nikdy ctyrkolku neresil, jsou mi ukradene.
Uplne off topic: jedina ctyrkolka (krome toho co mam), ktera se mi extremne zamlouva je koncept Subaru WRX. Pokud bude i seriova verze skoro identicka, pak si jeden kus zakoupim.
zadný nahon využívaš denne vďaka jeho manevrovaťelnosti s spravidla zadokolky maju krásny rajd a vymotš z takych mieste kde predokolky pocúvavaju kým sa otočia to je len jedna z obrouských výhod tohoto riešenia!!
Zásadní problém čtyřkolek je, že zlepší akceleraci, nikoli deceleraci. Takže nemůžeš jezdit nějak výrazně rychleji. Pomůže při rozjezdech. A pak může pomoci udržet zvolený směr - ať už hrubou silou (což vyžaduje podobné umění jako řízení RWD), nebo zásahy stabilizačního systému. Tak jako tak tě dnes hlídá elektronika, čtyřkolka má jen výhodu v tom, že se předek může dohrabat do směru, ve kterém ho chceš mít.
Vždy je zajímavé vzít v zimě ten samý model s pohonem zadních a všech kol. Každý se řídí jinak, ale s oběma lze jezdit. Jen ten rozjezd, okolo něj se špatně dostává (řetězy, pytel s pískem/ štěrkem a lopatka).
Ano zadní náhon je prostě nejlepší... Žádné auto s předním náhonem mi nenabídne tak skvělé vedení stopy a řízení průjezdu zatáčky plynem. Zadni náhon nekecá do řízení a nepřenáší se žádné rázy při prudkém zrychlení :-)
no myslim ze to neni spravne prirovnani...
ale i vuz starsi s nejakym vykonem muze byt lepsi nez vykonejsi predokolka...
treba bmw e36/46 si myslim ze je lepsi nez passat.. ;)
ja si myslim, ze to neni tak uplne pravda. navic pro bezne "ridice" i konzumni auta, je predni pohon proste lepsi - evoluce to dokazuje. troufnu si diskutovat i o tom vlivu na rizeni. to je take hodne o rozlozeni vahy, kvalite podvozku a vubec fyzice auta jako celku. zadokolka jako princip, neni zarukou ani zabavnosti auta, ani jeho lepsi ovladatelnosti.
Pro normální řidiče je předek lepší z uživatelského hlediska, ale ten zadní mám také raději z pohledu řidiče, je to fakt paráda a to jsem na horách, kde je dost sněhu, ale jako řidič mám raději zadek i na tom sněhu. Proto by měla jít Mazda do zadního, pokud chce být značkou pro řidiče a né uživatele.
Jít proti proudu v případě mazdy dle mého nemá za cíle extra výsledky, ale ukrojit si svůj jistý koláč trhu. Něco jako komunisti :)) Praktičnost a cena vytlačili zadní náhod z aut pro celoroční provoz. (U BMW je to jen otázkou času, to každý ví). Ale pořád se najde někdo, kdo chce atmosféru a zadokolku a pokud je to takové procento, které mazdu uživí proč ne. Pokud to ale udělá, dle mého spíše tržně ztratí.
Pokud se to stane (coz doufam ze ne), tak si myslim, ze se bude vyrabet pro nejlevnejsi a nejslabsi motorizaci (aktualne asi 518d) a to jen s ohledem na zvyseni fleetoveho prodeje a nabidky nejnizsi mozne ceny. Klasicky ATL marketing na bezneho zakaznika cilit nejnizsi cenou asi nebude. BMW si v petce musi zachovat svou tvar luxusniho sedanu. I kdyz tri ruzne podvozky pro jednu modelovou radu (FWD, RWD, XDrive) je podle me nesmysl. Spis si myslim, ze predni nahon bude alternativne nabizen pro jednicku a trojku a od petky vyse uz to bude jen RWD a ctyrkolka.
Pokud postaví modulární platformu s možností zástavby předního náhonu, asi bude moci vzniknout těch kombinací víc. Já si myslím, že ani v trojce přední náhon ještě dlouho neuvidíme. Spíš v poloměstských modelech na každodenní užití, kde neočekáváš žádnou zábavu...
Když tady čtu ta hodnocení zadokolek, tak Bavorsko by muselo být úchvatným rodištěm řidičů pro zábavu, těch Mercedesů a BMW co tam jezdí... Přitom málokterý bavor, kterého tam potkám je schopen se s tím DMW bavit líp než já třeba s 208GTi. U nás si občas někdo koupí zadokolku pro zábavu, ale v Německu většina majitelů o zadním náhonu ve svém autě slyšela naposledy od prodejce. No možná ještě na faktuře za servis. Ale Mazda snad ví, co dělá.