Novinky
Konečně to mnichovské trklo, a že kupci ve velkém dávali přednost audinám není tajemství. Doteď byla potřeba mít aspoň Fabii na zimu, a teď nemyslím tříškopek, ale třeba i eReSo. No jo, pravdu najdeš v garáži. Když je malá a vleze se jen 1 kára, musels vystačit s Fábií >😒] protože vedle Bavora je každé FWD Fa...vořiť! 😉
Nerozumím. Proč bych měl mít k BMW i Fabii? Kvůli zimnímu provozu? Já tedy nevím, mám zkušenost jen s jednou zimou, ale zadní náhon je naprosto v pohodě, neměl jsem s ním ani jednou problém. Ono je si třeba uvědomit i rozložení hmotnosti. Pokud třeba 5er má rozložení mezi přední a zadní nápravu cca 52/48, pak není co řešit. Na zadek tlačí hmotnost přes 900 kilogramů. To si myslím, že je zátěž v pohodě, aby auto nehrabalo.
Potvrzuju slova kolegy, mám též RWD a no problem a to jsem byl minulou zimu x krát v čechách lyžovat a 2x i mimo a nikdy žádnej problém. Hodně (kvalitní zimáky ani nezmiňuju) taky dělá zadní převis... a samozřejmě rozložení hmoty.. když jsem měl 1er tak jsem zapadl i na rovině před domem, to byl naprostej MOR. Další věc je ta, že je potřeba přemýšlet když člověk jede v zimě s RWD.... takový to otáčení z kopce nebo že si zajedu zadkem níž a pak dám za 1 a vyjedu tak na to se musí zapomenout >😁 >😁 Jinak opravdu zatím bez problémů...
Pochopitelně je třeba se chovat trochu jinak. Je to o přenastavení režimu hlavně v hlavě 😉
Mam RWD a nemam problem. Ak mas kvalitne pneu a co to v hlave, nepotrebujes mat dalsie auto (FWD, alebo 4x4).
Nebo by se dalo napsat "ak mas kvalitne pneu i v hlave" 😉
all
Obecně platí, že u běžně velkého osobního vozu je v zimních podmínkách (sníh/led) motor vpředu + zadní náhon jasnou nevýhodou (a to i při rozložení hmotnosti 50:50), tedy jak ve srovnání s FWD (zejména u lehčích a kratších aut), tak samozřejmě a hlavně s AWD.
Pokud kdokoli tvrdí, že pro něj ne, tak buď lže sám sobě, nebo nikdy rozdíl mezi RWD a AWD/FWD v opravdu zimních podmínkách pořádně nezkusil a neví co to je, když tě ve větším hladkém stoupání zablokuje třeba kamion a pak se musíš z místa znovu rozjet.
Zima s RWD se dá pochopitelně taky vydržet, ale ona se dá vydržet zima i třeba úplně bez auta, takže to jako argument k tomu, co je na zimu (jasně) vhodnější, moc neberu.
Obecně platí, že u běžně velkého osobního vozu je v zimních podmínkách (sníh/led) motor vpředu + zadní náhon jasnou nevýhodou (a to i při rozložení hmotnosti 50:50), tedy jak ve srovnání s FWD (zejména u lehčích a kratších aut), tak samozřejmě a hlavně s AWD.
Pokud kdokoli tvrdí, že pro něj ne, tak buď lže sám sobě, nebo nikdy rozdíl mezi RWD a AWD/FWD v opravdu zimních podmínkách pořádně nezkusil a neví co to je, když tě ve větším hladkém stoupání zablokuje třeba kamion a pak se musíš z místa znovu rozjet.
Zima s RWD se dá pochopitelně taky vydržet, ale ona se dá vydržet zima i třeba úplně bez auta, takže to jako argument k tomu, co je na zimu (jasně) vhodnější, moc neberu.
Tak v opravdu zimních podmínkách je pochopitelně velký rozdíl. Ale já píšu hlavně o běžných a běžně udržovaných silnicích a dálnicích. Tuto zimu jsme byli v Kaprunu a tam se silnice nesolí. Uježděná 5 cm vysoká vrstva nedělá při rozumném zacházení s plynem problémy.
Ano, pouze uježděnou vrstvu sněhu zvládnou dobré zimní pneu i s RWD relativně v pohodě, zvlášť bez prudšího stoupání.
V Kaprunu jsem byl v zimě jak s RWD (530d), tak s FWD (Golf GTI), tak se 4x4 (A6 allroad) a co bych si z toho vybral je asi každému jasné.
V Kaprunu jsem byl v zimě jak s RWD (530d), tak s FWD (Golf GTI), tak se 4x4 (A6 allroad) a co bych si z toho vybral je asi každému jasné.
Zacnem od konca - osobne nikde netvrdim, ze na zimu len RWD a nic ine. Len zastavam nazor, ze RWD neznamena v zime koniec sveta. Uz mam za sebou zopar neudrzovanych kopcov a vysiel som. Minule Vianoce som absolvoval aj prechod cez Donovaly.
Ak by som ale siel konkretne napr. do Alp lyzovat, vzal by som si iny pohon. S tym suhlasim.
Ked to prezeniem fakt do extremu, tak za sociku bola fura RWD a jazdilo sa aj v zime. Napada ma ten slovensky vyraz "Zabudol vol, ze telatom bol." Nebrat osobne, samozrejme >😁
Ak by som ale siel konkretne napr. do Alp lyzovat, vzal by som si iny pohon. S tym suhlasim.
Ked to prezeniem fakt do extremu, tak za sociku bola fura RWD a jazdilo sa aj v zime. Napada ma ten slovensky vyraz "Zabudol vol, ze telatom bol." Nebrat osobne, samozrejme >😁
Jasně, 4x4 je v zimních podmínkách výhoda, ale těžké auto s RWD taky vyjede ledacos. Moje situace minulý rok v Jeseníkách - jezdíme tam za tchýní, řetézy nemám, normálně do hor moc nejezdím. Bylo už jaro, ale na silnici byl ještě zmrzlý sníh a zrovna napadala ještě čerstvá várka a udělala tam menší kalamitu. Dojel jsem kolonu, která stála v kopci. FWD bez řetězů obecné klouzaly na místě. Byl jsem překvapen, jak hezky si to moje auto sune, jediný problém byl, když jsem dojel nékoho před sebou, pak se rozjíždět bylo horší - auto se vesele posouvalo z boku na bok, ale jelo a nebylo to nic, co by nešlo ustát. Auto to zvládlo bez ztráty kytičky. Jiná věc by asi byla s lehčím autem, tam by to problém byl. Výhoda RWD je, že při jízdě do kopce se těžiště posouvá a zadní náprava je víc zatížená, teda i trakce je lepší než na rovině.
Ke stejnému závěru , že současné výkonné modely mají problémy s trakcí a řešením je pohon všech kol došel už i Mercedes AMG . Pokud jde o zvýšení bezpečnosti tak snad pro velmi zkušené řidiče , ti normální si můžou ve čtyřkolce pěkně tvrdě nabít hubu , auto jim drží a když se utrhne tak v mnohem větší rychlosti . No a zábava ? Vám se zdá Evo nebo WRX málo zábavné ?
To je otázka k zamyšlení. Je přenos výkonu na vozovku u zadního náhonu u velmi silných motorů tak zásadní, že by se doslova nešlo rozjet nebo je naopak lepší mít o něco menší hmotnost a tím výrazně lepší zrychlení prakticky ve všech rychlostech?
Pokud já vím, tak třeba modely M5/M6 jsou vybaveny dost vyspělou elektronikou, aby zajistily na zadní poháněnou nápravu co nejoptimálnější trakci.
Pokud já vím, tak třeba modely M5/M6 jsou vybaveny dost vyspělou elektronikou, aby zajistily na zadní poháněnou nápravu co nejoptimálnější trakci.
Ja bych to tak ruzove nevidel. Preci jen, trakci seriove M5 i na tech jejich specialne vyvinutych UHP pneumatiach bych osobne za buhvijak oslnivou rozhodne neoznacil a po me kratke zkusenosti s C63 si troufam tvrdit, ze i s ni bude kazdodenni jizda v zimnich mesicich na beznych zimnich gumach, ktere se vyrabi pro sirokou skalu vozu s ruznymi vlastnostmi, celkem sklicujicim zazitkem. Proste je potreba si uvedomit, ze koncepce motor, prevodovka vpredu a pohon zadnich kol se pri v soucasnosti dosahovanych hodnotach tocive momentu a stale platnem pozadavku na kazdodenni pouzitelnost dostala na svůj limit. Ono ostatne bude mit asi nejaky duvod, ze jeden z nejrespektoanejsich vyrobcu sportovnich vozu (tim myslim opravdu sportovnich, ne zadne "vytuningovane" krabice pro masy) sazi u aut teto koncepce a vykonu zasadne na pohon vsech kol.
Máš snad na mysli Lamborghini?
Já vůbec nechápu kde v tom hledáte takovou vědu.... nějde o nic jiného, než o to, že dnešní ultravýkonné sedany atd prostě vzhledem k dosahovaným točivým momentům se nejsou schopny posunout hlavně co se týče dynamiky v přímce dále... Jak jinak si vysvětlit, že M5 dá kilo za 4.5 a E63/RS6 kolem 3,6 vteřiny?? Nic jiného než trakce..... zákazníky tohle prostě zajímá a další podstatná věc je ta, že v za mokra se ten výkon už vůbec nedá přenést... navíc 95% řidičů co si tyhle auta pořizuje nejsou zrovna piloti z nurburgringu, kteří dokáží jet se zadokolkou čistě.... kdežto s 4x4 je v zásadě "rychlej" každej.... stačí si vzít E63 S a E63 4x4 na okruh a garantuju, že 8 z 10 lidí zajede rychlejc na 4x4..... to je prostě fakt.
Nabízí se otázka, jestli dané rozhodnutí přináší konstrukční team, vědom si potřeby ještě více zlepšit už tak výborné vlastnosti obou modelů nebo jestli je to jen a pouze (jak se v článku píše) rozhodnutí marketingu značky. Nebo jinak. Když lidem z divize M předložili návrh na instalaci podvozku 😁rive, aby nastavili potřebné parametry (aby neztratil vůz nic na své zábavnosti, stabilitě a ovladatelnosti), měli z toho radost nebo by je nejraději vyfuc....li se slovy "nesahejte nám na skvělou M5/M6"...?
😁rive není nic nového. Kdyby ho chtěli, už tam dávno bude. 😄 Na druhou stranu, pokud chceš rychlé auto na každý den, ne se honit za snem o dvoutunovém "sportovním" sedanu, tak to své výhody má. Není to náhoda, že Turba od Porsche mají pohon všech kol. Má to samozřejmě i stinnou stránku, tyhle vysoce efektivní stroje nebývají nejzábavnější v nabídce.
příště si dělej kozy z někoho jiného
[odkaz]
[odkaz]
...akurát, že to je 8 mesiacov starý článok. Za ten čas dokáže vyhlásiť bankrot veľká značka. Takže doplnenie 4x4 pod všetky modely ///M je "maličkosť" - naviac keď ho tam už cez Xkové modely alebo M550d (s úspechom) "prepašovali....
Což ovšem nic nemění na skutečnosti, že jeho výroky znějí dost nevěrohodně.
Máš na mysli šéfa divízie ///M? Dôležité je, aby mu verili akcionári...
Jistě, o kom jiném od začátku píši, důvěra akcionářů je bezesporu důležitá, ale i s ní by si člověk měl zachovat určitou konzistenci ve svých prohlášeních. Teď to totiž vypadá, že nechtěl a šéfové ho donutili.
Bol som v zime v Tatrach na E 300 CDI automat a rano som sa nevedel dostat z parkoviska na cestu. Bol tam mierny kopcek ale s cerstvo napadanym snehom a pod tym zladovately sneh. Neslo to ani predkom ani cuvanim, nakoniec ma museli dvaja vytlacit. Mal som obute Goodyear UltraGrip 8. A6 Allroad take problemy nemal a Land Cruiser to len tak vyletel 😄 Takze iste obmedzenia v zime tu predca len su, ale da sa s tym zit. Inak M5 ako 😁rive no neviem, ale mne to spolu velmi nepasuje ;-\
To bolo donedavna smiechu, ze Audi robi predokolky a quattro, že to niesu tie prave športové autá, že BMW, to je značka!!! A teraz, div sa svetu, BMW začína do svojich športových modelov pomaly nahadzovať xdrive. V tomto smere auto môže byť zábavné ako chce, ale ked môj sused s ktorým sa doťahujeme, na svojom audi XY quattro prefrčí moje bmw XY kvoli lepsej trakcii, tak mu asi tažšie budem vysvetlovať niečo o tom ako "nechcem" pohon 4x4 ale o tom ako je zadokolka lepšia ako konkurencia (brať s nadsádzkou). Proste je to tak, akonáhle k tomuto dôjde, že "BMW M" bude dostupné s pohonom 4x4, tak predaje budú hovoriť podľa mňa 70% ku 30% v prospech 4x4. V jednoduchosti je krása, proste človek zošlapne plyn a to auto ide, nemusíš rozmýšlať. Je to všetko o pohodlí, v dnešnej dobe si tieto autá kupujú ludia čo majú peniaze a to niesu mladí fagani (ak ho nezoberu tatkovi), to niesu ludia ktorí potrebujú manuálnu prevodovku. Potrebujú proste pohodlne, bez rozmýšlania, zošlapnúť plynový pedál, počuť rev motora, ako krásne automat radí a ísť (80% ludí čo na to majú). Žiadne drifty a podobné srandy ich proste nezaujímajú. O tom to všetko je, rýchlo, bezpečne, pohodlne a ak sa dá, s dávkou výnimočnosti sa prepraviť z bodu A do bodu B 😊
by bylo: normálně RWD, a kdyby řidič chtěl, vrazil by tam napevno 4x4. Tak
jak to měly staré offroady. "Nejsportovněji" mi vychází napevno hnaný zadek
a v případě prokluzu připojit předek, jak to dělá infiniti/nissan, něco podobného
i Ferrari FF.
jak to měly staré offroady. "Nejsportovněji" mi vychází napevno hnaný zadek
a v případě prokluzu připojit předek, jak to dělá infiniti/nissan, něco podobného
i Ferrari FF.
Dá sa povedať že čiastočne súhlasím so všetkými názormi..i keď bolo by asi najlepšie keby BMW náhon 4x4 vyriešilo tak ako povedal Mig 35..pretože určite sa nájde niekto koho by pevná štvorokolka v M5 sklamala...bolo by to ideálne pretože v horších podmienkach by mohol využiť 4x4 a keby cítil potrebu sa vyblbnúť mohol by použiť čisto zadný náhon...netvrdím že so zadným náhonom sa nedá jazdiť..máme doma BMW a v zime ti nie je až taký problém...4x4 je ale predsa len väčšia istota.. 😄
Na druhou stranu, nejsem žádný profesionál, takže mě ta čtyřkolka dává více bezpečí. Asi dva týdny zpátky se mi to stalo s R8 před Bílovcem. Je tam taková nenápadně vyhlížející zatáčka, která je ale dost zrádná. Auto celé "odskočilo ze silnice" a pak se tam nevím jak zase dostalo. Já jsem jen instiktivně trhl volantem. Mít zadokolku, nevím nevím...
Nudnější káry aby jeden pohledal...
Já ti to žeru, klidně to ber třeba tak, že jsi tady jediný se schopnostmi Loeba, Needella, Harrise, či Balboniho, jediný, kdo tráví každou dovču na okruhu.
Ten ostatní řidičskej póvl, kterej tobě samozřejmě nesahá svým uměním ani po kotníky, ocení spíš schopnost se rozjet bez spálení gum, možnost přidat plyn i v zatáčce bez rizika přetočení, nebo fakt, že se s autem dá beztrestně jezdit i v dešti, než tu neuvěřitelnou zábavnost čisté RWD.
Mimochodem: O M3 tu zrovna nejde, o GT3RS už vůbec ne. Diskutované modely jsou M5 a M6 - tedy spíše cestovní GT, než ostré sportovní vozy.
Mimochodem, já reagoval předtím na ty tvoje Lancery, Subaru a GTR, což nejsou GT 😉
Já se ti jen snažím vysvětlit, že pro většinu lidí za volantem se zábava smrskává na schopnost auta zatlačit do sedadla a tudíž je lepší mít v autě poháněná kola všechna, případně přední, než pouze zadní - a to tím spíš, čím vyšší mají k dispozici výkon a točivý moment.
Ovšem mě zajímá tvůj názor, ne pohled tý nudné většiny.
A netahej sem pořád, že jsem nějakej mistr, prosím. Nikde jsem to nikdy netvrdil, bavím se tu jen o samotných vozech.
No pokud BYCH si mohl vybírat, tak od BMW klidně tu M3, nebo raději M135i RWD pro mně na "vyblbnutí", ale pokud BYCH kupoval velký sedan, či kombi, M5, tak BYCH šel určitě raději do čtyřkolky.
Nemyslím, že si někdo kupuje M5 jako víkendovku, to bude spíš daily driver a tam dává jistější pohon všech kol smysl.
Takže jsem součást té nudné většiny 😄
P.S. Co už tak na světě zbývá za radost, než to někomu nandat na semaforech? >😁