Kontrolek v moderních autech je stále více. Víte, jak se liší zelené od žlutých a červených? A jak vypadají ty nejdůležitější v nejprodávanějších autech u nás, v modelech Fabia a Octavia?
Když už tady vzpomínáte nějaké to grilované kuře, tak jsem si akorát vzpomněl na to, že jsme si nedávno pořizovali nový gril, který si myslím, že je určitě moc fajn si pořídit na toto léto, které nás čeká... S opatřeními naší vlády to stejně vypadá, tak že to vůbec nevypadá a nezbyde nám nic jiného, než si grilovat na zahradách :D Proto doporučuji tento plynový gril, který jsme si pořídili a stihli jsme si ho už i vyzkoušet ještě před zimou :-) Pořizovali jsme ho z těchto stránek zde - https://www.grilguru.cz/plynove-grily
ty dnešní moderní výdobytky ja na to nějak nejsem.zlatá doba moskvičů a žiguliků kdy ste srazili plechovou popelnici a na nárazníku byl šrám...stačilo vzít tempo a tatka nic nepoznal.....dneska vám diag hodí pichovinu a neodjedete jinak nez na laně či odtah.ještě do r.v 2000 to šlo a pak z kopce dolů
Pro VW koncernové vozy preferuji PolarFis zobrazuje na maxidotu (na palubnim pc) tolik informaci ze by clovek nestihal sledovat provoz kdyby byl zvidavy :-) Seznam funkci:
- Otáčky motoru
- Aktuální rychlost z jednotky motoru
- Teplota oleje
- Teplota chladící kapaliny
- Teplota nasávaného vzduchu
- Venkovní teplota
- Atmosferický tlak
- Tlak turba
- Tlak palivové pumpy
- Napětí baterie
- Zbývající množství paliva v nádrži
- Vytížení motoru
- Teplota v motorovém prostoru
- Teplota chladící kapaliny na výstupu z motoru
- Teplota chladící kapaliny po průchodu chladičem
- Váha vzduchu
- Aktuální využití výkonu motoru
- Množství oleje
- Minimální množství oleje
- Tlak hlavního brzdového válce
- Tlak v palivové liště
- Aktuální využití kroutícího momentu
- Čas vstřikování
- Vstřikovací dávka
- Vstřikovací úhel
- Počátek vstřikování
v době, kdy žádné kontrolky na autě nebyly, měla naše Stovka skoro stejnou spotřebu, jako auto narvané všemi možnými kontrolkami - od přejetých hadů až po pána s průjmem, jak to nazvala dcerka......
Aneb - čím víc kurvítek, tím míň auto.......... Ach jo - divnej svět....
Můžu potvrdit to, co píše MT. Vozíme vzadu malého psíka-fenku, tak tam stále je na pásech zapnutý jeho vodítko-pro přepravu v autě. A i když tam Myška není, tak info signalizuje/zelená postavička - že pás je řádně zapnutý. A takhle to funguje i při přepravě krabic či těžších nákupů na zadních sedadlech, stačí "zblbnout" počítač. >:D
Jen by mě zajímalo, proč si vybrali zrovna vodu. Proč ne olej. U starších aut byla teplota vody také důležitá, ale dnes? Navíc stejně kecá. To mám mnohem radši indikaci na otáčkoměru, v kterém rozsahu se mám držet.
Máme, ale buď se musíš smířit s tím, jak to udělal výrobce auta (tedy co a jak ti umožní zobrazit palubní počítač/ systém), nebo si musíš pořídit třeba BT modul pro diagnostický port. Spolu se správnou aplikací si pak můžeš zobrazit údaje klidně na telefonu. Co dnes běžně nemůžeš, je změnit, co ti auto ukazuje.
To je takový problém zapnout pás naprázdno? Senzor zatížení skutečně nepozná, jestli sedí na sedadle člověk, nebo tam leží těžká taška. Po pravdě, sedadla nejsou stavěná pro převoz zavazadel/ nákladu. A co to máš za notebook? Já mám těžkou krávu, ale nic nespustí. Nákup dávám na podlahu, pokud není v kufru. Nechci, aby se taška převrátila a obsah vysypal. Některá auta po pár minutách pípání nechají.
To protože se dnes celkově na autech se vším šetří. Když ti to chybí, kup si nějaký pěkný youngtimer, který byl ještě vyroben poctivě a podobné věci byly součástí sériové výbavy. Já mám tři auta - jedno má šest budíků, druhé sedm a třetí osm budíků. Dneska jsi rád, když ti tam kromě tachometru a otáčkoměru dají alespoň teplotu vody... :-!
A teď jsme v tom mezidobí, kdy nemáme ani jedno, ani druhé. Ale ten tlak turba se jako parádička ještě občas montuje, jako tuning se asi většina ukazatelů domontovat dá, no ale zadarmo to nebude...
Já bez pásů nejezdím, ale občas se mi nechce lézt do kufru a dám si třeba těžší krabici nebo nákup na sedačku a čidlo to vyhodnotí, jako kdyby na sedačce někdo seděl a rozsvítí se pásy. U mého auta mám alespoň štěstí, že ty pásy jen svítí. Ale třeba služební Punto začne doslova řvát, čímž mě neskutečně irituje, neboť nákup či tašku s netbookem nehodlám poutat pásy. Jinak ty žárovky mám třeba u svého auta všechny červeně. Je tam takový panel s nákresem auta, kde mi to vždy ukáže, v kterém světle žárovka zrovna nesvítí. Je to něco podobného, jako check control ve starších BMW, ale Lancia to měla podle mě lépe propracované a přehlednější.
Problém je, že dnes budíky stejně neukazují syrové hodnoty. Jsou nějak pro uživatele upravené. Pokud tyhle informace opravdu chceš, dá se to udělat. Jak se budou palubní systémy přibližovat telefonům, nebude problém si udělat (nebo koupit) aplikaci, která ti zobrazí v tebou preferované podobě údaje, které tě zajímají.
Bez pásů jet nemáš. A záleží, která žárovka. U některých také nemůžeš pokračovat v jízdě. Ano, je pravda, že některé se "semaforu" nedrží. Že mají zadní mlhovky oranžovou kontrolku, mi nikdy nepřipadalo ani divné, ani matoucí. Zelených mám asi deset, podobně bílých, jednu modrou (dálková).
S nezapnutymi pasy a prasklou zarovkou bys nemel jet ;-)
Dovedeno ad absurdum vyhrivani i mlhovky pouzivas pravdepodobne pri zhorsenych povetrnostnich podminkach, tudiz bys mel jet se zvysenou opatrnosti - oranzova. >:D
Docela mě štve, že z palubní desky mizí budíky a jsou nahrazovány kontrolkami ve stylu ekojízda apod. Takový tlak oleje u dieslu může hned z kraje upozornit na problém. Klesá tlak ... něco je v nepořádku. Teplota oleje to samé. Teplota vody, tlak turba apod. To jsou všechno věci, které ve starých autech upozorňují na závadu. Dnes zmizely a pak se rozsvítí kontrolka, která většinou znamená velký problém (většinou i už něco poškozené) a v případě olejové kontrolky už bývá většinou pozdě. .. Kdežto budíky mohli poškození předejít, protože většinou ukazovali nelogicky, když něco přestávalo fungovat ... ale stále fungovalo.
Re: To se nejvíce patrné problémy dieselové motory!
To je stejně směšné a hloupé, jako bych tvrdil, že jsi člověk neinteligentní také není intelektuální jako Ádo.... ale nevěří jsi, když už se mu ukáže něco, čemu nevěřil, nevěří zase svým očím. :no:;-)
Mám hodně kamarádů se stejným dost problémů navíc ten diesel :no: , mám znal docela dost velký problém s dieselem :no:
Mě teda v autě svítí zeleně jen potkávací světla, parkovačky a přední mlhovky. Všechny ostatní "informativní" kontrolky mají jinou barvu. Třeba vyhřívání sedaček a vyhřívání okna a zrcátek je žluté, zadní mlhovky jsou pak tuším oranžové nebo červené. Naopak červeně svítí i taková kravina, jako nezapnuté pásy nebo prasklá žárovka, což rozhodně nejsou věci, kvůli kterým bych zastavoval.
Nevím proč, ale po pár nastartování to vždycky zmizí, takže asi nějaký špatný kontakt. Poprvé, když mi to tam naskákalo, tak jsem byl poněkud zděšený, ale teď se tomu už jen směju.
Ke každýmu autu je přeci manuál, kde je ukázána každá kontrolka, která může svítit i s doporučením výrobce, co dělat pokud se rozsvítí. A pokud je jich víc, což u nových aut je a některé nejsou úplně pochopitelný, tak si stačí vytisknout jeden papír a schovat ho v autě do přihrádky a pak se stačí jen podívat.