Novinky
Řekl bych, že bulharští soudruzi udělali chybu, že se neprobudili již v roce 1993, ale až o 20 let později ;-\ :no: No, ale možná je to štěstí, protože si snad nedovedu představit strašlivější kombinaci - činské auto smontované v Bulharsku >😒] >😒] >😒] :no: :no: :no:
P.S. Asi by měli zůstat u pěstování zeleniny a ovoce, to jim prý docela jde 😉 :-!
P.S. Asi by měli zůstat u pěstování zeleniny a ovoce, to jim prý docela jde 😉 :-!
Gilgit
Tak to zase pozor. Bulharsko v 90tých letech nebylo co se týce rozbehu investicí zahranicních výrobcu automobilu a komponentu v tak dobré situaci jako CR, Slovensko, Madarsko nebo Bulharsko, mimo jiné proto, ze nemelo tak rozvinutý automobilový prumysl a bylo geograficky tak trochu z ruky. Ale behem casu se situace zmenila. Snaha o snízení nákladu udelala Bulharsko atraktivnejsím, krome toho se automobilky globálních výrobcu "priblízily" Bulharsku (Madarsko, Rumunsko, Srbsko, rozvoj výroby v Turecku) a zelpsila se logistika. Takze Litex Motors, jak se ta montovna Great Wall hmenuje, je zatím doopravdy pouhá montovna SKD. Ale v Bulharsku existuje rada dodavatelu, kterí vyrábejí ruzné soucástky pro ruzné výrobce aut, vcetne koncernu Volkswagen, Daimler nebo BMW. Takze díly vyrobené v Bulharsku se klidne dají najít i v nemecké prémii.
Možná máš pravdu, ale ty "prémiové automobilky" se s tím asi nechlubí. Nebo by to na tebe působilo solidně, kdyby jsi na svém medvědovi nebo bavoráku objevilo díl s nápisem "made in Bulgaria"? >😁 :no:
Gilgit
To jiste ne. Ale je jeste hur. Vezmi si treba takové kabelové svazky. Pro nekteré vozy BMW se dodávají kabelové svazky ze Srbska, pro jiné dokonce z Moldavska. Kabelové svazky pro nekteré Mercedesy se jiz nekolik desetiletí vyrábejí v Tunisku a od nedávna treba taky v Macedonii.
Gilgite, opět se zbytečně snažíš. Pro chytrolína je to dane, co není z ČR nejhůře z Němec stojí za pikaču. Takových je tady většina národa protože si na bulharech, rumunech, polácích, rusech a nevím kom ještě honí svoje ega. Přitom mají rozhled jako malé děti maximálně za další vesnici a netuší že svět se točí jinak než si představují.
Fokt to 1. neumí, 2. ho taková tématika nezajímá a 3. po nem nikdo lepsí práci nevyzaduje.
Média jako Automotive News, ze kterých vetsinou "redaktori" AutoBlesku.cz opisují své "ekonomické" clánky, vetsinou mejí kvalitní texty, takze je stací prelozit, zkrátit, trochu zprznit a autorský clánek AutoBlesku.cz je na svete.
Jenomze v prípade toho clánku o Bulharsku jiz anglický podklad je nekvalitní. Toho si ovsem takový Fokt nevsimne, na to nemá bunky, a tak to slupne i s navijákem. Neco jako SKD nebo CKD mu nic neríká a o tom, ze cifry jako rocní kapacita Litex Motors 50.000 atd. jsou jen plán, nemá ani sajna.
Litex Motors je typickým příkladem nezvládnuté investice. Dva partneři v projektu (Litex UK a Great Wall) využili pobídek bulharského státu. Ve výsledku se ukázalo, že Litex nemá dostatek financi na překlenutí doby mezi zahájením montáže a rozjetím prodejů. Následkem toho se nejen nenaplňuje předpokládaná křivka výroby (a cash-flow), ale navíc se celý koncept "hroutí": domácí obyvatelstvo (kromě toho, že nemá dost financí na nákup GW vozů) nezískává vůbec důvěru k výrobkům z Loveče. GW China se proto rozhodla nečekat a zahájit prodeje v Itálii a v UK, kam zase nemají přístup výrobky z Loveče (další rána projektu). Situace J-V je tedy více než těžká, je přímo kritická, finančně i "politicky" (Číňané jsou v jednání velmi tvrdí a rozhodně nehodlají do Loveče nalévat další peníze).
Výroba v Loveči je opravdu velmi primitivní, jednoduché podlahové dopravníky o celkové délce cca 200 m, by-side kompletace komponentů, koncept postavený na zkušenosti manažerů Litex UK z jednoduchých montáží v JAR. Věnovali velkou pozornost zaškolení pracovníků na jednoduché pracovní operace a byla zřejmá snaha dosáhnout hlavně vysoké kvality montáže. Jak tahle situace vypadá dnes, si při celkovém "zmaru" projektu nedokážu představit.
Je zřejmé, proč se uváděný PR článek objevil v UK: LITEX (výhradní prodejce v UK) se snaží zvrátit stávající nedůvěru ve výrobky GW. A navíc plánují zahájení prodejů aut z Loveče. proto se uvedeným článkem snaží vytvořit obrázek o tom, ze Bulharsko je "zemí zaslíbenou automobilové výrobě"...
Myslím, že doplnění článku o "zasvěcené" informace je mnohem kultivovanějším příspěvkem, než spílání autorovi...
A ještě pár slov k Bulharsku: není bídnější země v EU. Pracovní síla- její vzdělání, zkušenosti a motivace plus celková kultura, infrastruktura, zmíněná korupce, to je opravdu nejhorší možný mix v EU. Howgh.