Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Bulharsko se chce stát další evropskou automobilovou velmocí

17 komentářů

Gilgit
Pane Fokte, vy tady zase perlíte. Ten text jste nejen opsal bez udání zdroje, ale protoze tomu vubec nerozumíte, tak jste si nevsiml, ze ten clánek ve své puvodní verzi nemá velký smysl. Hlavne ta cást týkající se továrny Litex Motors, kde se montují vozy Great Wall. Máte vubec ponetí, jak velká tam byla investice a kolik vozu se tam montuje? Úsmevné je predevsím Vase (opsané) tvrzení, ze tato továrna "prý patří k nejmodernějším v Evropě". Pro ctenáre, kterí to neví a které to zajímá: Litex Motors montuje vozy Great Wall systémem SKD. Fokt asi neví co to je ale lidé z automobilového prumyslu vedí. Takze kazdý si dovede predstavit, jak mnoho moderních výrobních zarízení bylo treba instalovat.
Adam Novák
Účel to splnilo - kliknul jsi na to >😁
Gilgit
Ovsem, a zcela vedome. Já jsem ten clánek totiz uz predtím cetl v anglickém originále, a uz v tom originále byl spatný, takze bylo jasné, ze na AutoBlesk.cz bude jeste horsí.
nebezpecnavosa
Ten člověk jinak psát neumí a s největší pravděpodobností ani jinak umět nebude. A kolik kusů aut už reálně vyrobili a kde je vlastně prodali se k panu "redaktorovi" nedoneslo ? Škoda, že nemá Auto.cz položku "kariéra", hned bych se přihlásil, občas vypotit něco jako Fokt bych taky zvládl.
Gilgit
Já bych to rekl tak.

Fokt to 1. neumí, 2. ho taková tématika nezajímá a 3. po nem nikdo lepsí práci nevyzaduje.

Média jako Automotive News, ze kterých vetsinou "redaktori" AutoBlesku.cz opisují své "ekonomické" clánky, vetsinou mejí kvalitní texty, takze je stací prelozit, zkrátit, trochu zprznit a autorský clánek AutoBlesku.cz je na svete.

Jenomze v prípade toho clánku o Bulharsku jiz anglický podklad je nekvalitní. Toho si ovsem takový Fokt nevsimne, na to nemá bunky, a tak to slupne i s navijákem. Neco jako SKD nebo CKD mu nic neríká a o tom, ze cifry jako rocní kapacita Litex Motors 50.000 atd. jsou jen plán, nemá ani sajna.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Vždycky mě fascinuje, s jakou záští reagují někteří pravidelní "diskutéři" na články, ve kterých vycítí možnost blýsknout se nějakou znalostí... Taková útočnost nevypovídá nic dobrého o autorovi / autorech.
Litex Motors je typickým příkladem nezvládnuté investice. Dva partneři v projektu (Litex UK a Great Wall) využili pobídek bulharského státu. Ve výsledku se ukázalo, že Litex nemá dostatek financi na překlenutí doby mezi zahájením montáže a rozjetím prodejů. Následkem toho se nejen nenaplňuje předpokládaná křivka výroby (a cash-flow), ale navíc se celý koncept "hroutí": domácí obyvatelstvo (kromě toho, že nemá dost financí na nákup GW vozů) nezískává vůbec důvěru k výrobkům z Loveče. GW China se proto rozhodla nečekat a zahájit prodeje v Itálii a v UK, kam zase nemají přístup výrobky z Loveče (další rána projektu). Situace J-V je tedy více než těžká, je přímo kritická, finančně i "politicky" (Číňané jsou v jednání velmi tvrdí a rozhodně nehodlají do Loveče nalévat další peníze).
Výroba v Loveči je opravdu velmi primitivní, jednoduché podlahové dopravníky o celkové délce cca 200 m, by-side kompletace komponentů, koncept postavený na zkušenosti manažerů Litex UK z jednoduchých montáží v JAR. Věnovali velkou pozornost zaškolení pracovníků na jednoduché pracovní operace a byla zřejmá snaha dosáhnout hlavně vysoké kvality montáže. Jak tahle situace vypadá dnes, si při celkovém "zmaru" projektu nedokážu představit.
Je zřejmé, proč se uváděný PR článek objevil v UK: LITEX (výhradní prodejce v UK) se snaží zvrátit stávající nedůvěru ve výrobky GW. A navíc plánují zahájení prodejů aut z Loveče. proto se uvedeným článkem snaží vytvořit obrázek o tom, ze Bulharsko je "zemí zaslíbenou automobilové výrobě"...
Myslím, že doplnění článku o "zasvěcené" informace je mnohem kultivovanějším příspěvkem, než spílání autorovi...
A ještě pár slov k Bulharsku: není bídnější země v EU. Pracovní síla- její vzdělání, zkušenosti a motivace plus celková kultura, infrastruktura, zmíněná korupce, to je opravdu nejhorší možný mix v EU. Howgh.
Gilgit
Je fajn, ze jako clovek, který se v té zálezitosti vyzná, jste tady ty informace doplnil. Obcas to taky delám. Na druhé strane je otázka proc suplovat roli média, zvláste autora, který je znám tím, ze se v podobných vecech nevyzná, ze ho nezajímají a ze prepisuje veci o nichz nemá ponetí, pricemz jeho nadrízeným to zjevne nevadí. V normální redakci by si "spílání" (samozrejme oprávnené) vzali k srdci a snazili se být lepsí. To ale neplatí pro AutoBlesk.cz.
Avatar - Zetti
Zetti
taky nevim, co to je system skd, nemohl byste me poucit?
Gilgit
SKD a CKD jsou dva systémy/metody rozlození montázních sad a organizace montáze automobilu. SKD (semi-knocked-down) je jednodussí metoda. V tomto prípade se montují automobily z velkých celku a karosérie prichází svarená a lakovaná z materské továrny, takze v té cílové továrne je jenom montáz. CKD (completely-knocked-down) znamená ze se montují mensí celky a karosérie prichází v rozlozeném stavu, to znamená ze svarování a lakování je v cílové továrne. Takze na roozdíl od SKD, továrna pouzívající CKD má i svarovnu a lakovnu. V rámci SKD a CKD jsou jeste nekteré mezistupne, ale ten hlavní rozdíl je takový jaký jsem popsal. Montáz Great Wall v Bulharsku je SKD.
Arese
Řekl bych, že bulharští soudruzi udělali chybu, že se neprobudili již v roce 1993, ale až o 20 let později ;-\ :no: No, ale možná je to štěstí, protože si snad nedovedu představit strašlivější kombinaci - činské auto smontované v Bulharsku >😒] >😒] >😒] :no: :no: :no:
P.S. Asi by měli zůstat u pěstování zeleniny a ovoce, to jim prý docela jde 😉 :-!
Gilgit
Tak to zase pozor. Bulharsko v 90tých letech nebylo co se týce rozbehu investicí zahranicních výrobcu automobilu a komponentu v tak dobré situaci jako CR, Slovensko, Madarsko nebo Bulharsko, mimo jiné proto, ze nemelo tak rozvinutý automobilový prumysl a bylo geograficky tak trochu z ruky. Ale behem casu se situace zmenila. Snaha o snízení nákladu udelala Bulharsko atraktivnejsím, krome toho se automobilky globálních výrobcu "priblízily" Bulharsku (Madarsko, Rumunsko, Srbsko, rozvoj výroby v Turecku) a zelpsila se logistika. Takze Litex Motors, jak se ta montovna Great Wall hmenuje, je zatím doopravdy pouhá montovna SKD. Ale v Bulharsku existuje rada dodavatelu, kterí vyrábejí ruzné soucástky pro ruzné výrobce aut, vcetne koncernu Volkswagen, Daimler nebo BMW. Takze díly vyrobené v Bulharsku se klidne dají najít i v nemecké prémii.
Arese
Možná máš pravdu, ale ty "prémiové automobilky" se s tím asi nechlubí. Nebo by to na tebe působilo solidně, kdyby jsi na svém medvědovi nebo bavoráku objevilo díl s nápisem "made in Bulgaria"? >😁 :no:
Gilgit
To jiste ne. Ale je jeste hur. Vezmi si treba takové kabelové svazky. Pro nekteré vozy BMW se dodávají kabelové svazky ze Srbska, pro jiné dokonce z Moldavska. Kabelové svazky pro nekteré Mercedesy se jiz nekolik desetiletí vyrábejí v Tunisku a od nedávna treba taky v Macedonii.
Petrko
Gilgite, opět se zbytečně snažíš. Pro chytrolína je to dane, co není z ČR nejhůře z Němec stojí za pikaču. Takových je tady většina národa protože si na bulharech, rumunech, polácích, rusech a nevím kom ještě honí svoje ega. Přitom mají rozhled jako malé děti maximálně za další vesnici a netuší že svět se točí jinak než si představují.
Klaudius
"Bulharsko v 90tých letech nebylo co se týce rozbehu investicí zahranicních výrobcu automobilu a komponentu v tak dobré situaci jako CR, Slovensko, Madarsko nebo Bulharsko, " - nie je tam chybka?
Gilgit
Je, melo tam být "nebo Polsko".
luke66z
no nevím, na co je tam přilákají