Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bulharsko se chce stát další evropskou automobilovou velmocí

Bulharsko se chce stát další evropskou automobilovou velmocí

Bulharsko se chce stát další evropskou automobilovou velmocí Zdroj: acz

Diskuze (17)
Poté, co se Bulharsko stalo odrazovým můstkem čínské automobilky Great Wall do Evropy, chce tento balkánský stát, patřící do EU, přilákat další investory z oblasti autoprůmyslu.

Pokud se to k vám nedoneslo, námluvy čínské automobilky Great Wall s bulharskou vládou z roku 2010 byly úspěšné a vloni v únoru z montážní linky Litex Motors, postavené nedaleko čtyřicetitisícového města Loveč, která prý patří k nejmodernějším v Evropě, sjely první automobily. Továrna má kapacitu až 50.000 aut ročně s možností navýšení až na 70 tisíc a měla by v budoucnu zaměstnávat kolem 2000 lidí.

Tahle první automobilová vlaštovka po téměř dvou desetiletích absence výroby vozů navnadila bulharskou vládu, která vstup Číňanů do země bere jako impuls, než by mohl navnadit i další automobilky nebo výrobce komponentů pro autoprůmysl. A co chce nabídnout? To samé, co před 15-20 lety střední Evropa - levnou pracovní sílu a díky členství v Evropské unii také volný přístup na všechny její trhy.

Bulharsko už nalákalo některé dodavatele, kteří se usídlili v místech, kde fungovaly dříve podobě zaměřené průmyslové podniky, představitelé země si ale umí představit mnohem větší zájem a hodně si slibuje od konference Automotive Cluster, která proběhne tento týden v Sofii a kde vystoupí mimo jiné i zástupci automobile BMW, Mercedes a Hyundai.

Analytici z Ernst&Young připouští, že nízké mzdové náklady i zdanění firem bude pro investory zajímavé, stejně jako stabilní ekonomické prostředí země, poukazuje ale na vysokou míru korupce a špatnou vymožitelnost práva. Prostě tak trochu "divoký východ" - něco jako u nás...

Vstoupit do diskuze (17)