Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
dal
Při cenách Leona, Aurise, Focusu, ba i Golfu mi koupě Rapidu nedává smysl.
A i30 dává smysl při cenách Leona, Aurise, Focusu, Astry, Meganu...?
Aký je rozdiel medzi i30 a ostatnými zástupcami nižšej strednej? Že robí Hyundai agresívnu reklamu? Každého vec, čo si kúpi, ale za rovnakú cenu by som tiež radšej vzal i30 ako Rapida.
Má reakce byla právě o tom, že jediný podstatný rozdíl je vlastně v té agresivní kampani. 😉
Souhlas, kdyz porovnas cenu a reklamu tak rozdil je pouze v te agresivite. Dulezitejsi je ale porovnat zbozi, jaky tam je rozdil a tam je to jako s tou reklamou. Tedy podstatný 😉
Ano, samozřejmě ve prospěch O3 proti ii30. 😉
Nevim, jestli podstatne vyssi cena O3 vuci I30 je v jeji prospech, kdyz kvalitou je srovnatelna 😉 Hyundai se preci srovnani neboji 😉
Jinak ale rec bylo o Rapidu, kdy podstatne horsi kvalitu dohani vyssi cenou vuci I30 😉
Jinak ale rec bylo o Rapidu, kdy podstatne horsi kvalitu dohani vyssi cenou vuci I30 😉
Záleží na konkrétní nabídce, když se budeme bavit o základních motorizaci vyjde mi nejlépe Leon, když budu chtít naftu půjdu do i30, silný benzín Focus.
Ale znovu opakuji záleží na cenové nabídce nevidím mezi tebou jmenovanými podstatný rozdíl pro běžného uživatele.
Ale znovu opakuji záleží na cenové nabídce nevidím mezi tebou jmenovanými podstatný rozdíl pro běžného uživatele.
No, právě..., proto tvrdit, že nějaké auto (tedy obecně, nikoli v konkrétní konfiguraci) nedává smysl vedle druhého (ze stejné třídy) je docela zjednodušené.
Teď si mě dostal :yes: Stejně si ale myslím, že je Rapid (budou-li za stejnou cenu) pod nimi.
S tím přiznáním si zase dostal ty mě, to se tu moc nevidí. :yes: 😉
Rapid celkově jako model, je logicky pod Octavií a spol. , ale nemusí to platit při každé konfiguraci (zvlášť u sb) a pro každého zákazníka.
Rapid celkově jako model, je logicky pod Octavií a spol. , ale nemusí to platit při každé konfiguraci (zvlášť u sb) a pro každého zákazníka.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tebou uvedené vozy budou vždy dražší než výbavou srovnatelný Rapid, sice lepší, ale dražší.
To asi ne. Třeba Auris koupíš za 300 stejně jako Leon, Astru nebo Focus. Když ho vybavíš na úroveň Golfu dostaneš podobnou i cenu. V případě Leonu a Golfu dostaneš i modernější motor.
Když už máš 300t a víc na nové auto, je koupě Rapidu tak trochu zbytečnost. Za 330 je tu Octavia a potom jak jsi psal, Auris, Focus, Mazda 3, Golf, atd. Řekl bych, že Rapid má smysl v základu a nebo se základním TSi a nějakou střídmou výbavou, potom už je na dostřel konkurenci, která je lepší.
Naprosto s tebou souhlasím. Jakmile se dostaneš na 300 a výš narazíš na tvrdou konkurenci.
Rapid stojí 285 000,- a Focus od 290 000,- (klima, rádio, kožený volant,...), Auris za 300 000 už má i automatckou klimu, 8 airbagů, metalízu,.... To by znamenalo, že Rapid tvrdě naráží už s tou základní cenou.
Rapid stojí 292 900 s HTP (pardon - MPI), smysl by dával pouze pokud by ceny při financování byly standartní, ale jinak jsou nesmyslně vysoko..
Rapid stojí od ceníkových 269 000 v edici Fresh Active v Haťapce (přezdívané MPI).
Má nějakou výbavu oproti verzi "holobyt" navíc - třeba klimu, mlhovky a rádio.
Tím neříkám, že by mě tato nabídka oslovovala, jenom že se dá koupit levněji, než píšete.
Má nějakou výbavu oproti verzi "holobyt" navíc - třeba klimu, mlhovky a rádio.
Tím neříkám, že by mě tato nabídka oslovovala, jenom že se dá koupit levněji, než píšete.
II
Nevím proč pořád všichni vytahují to, že je Škoda proti konkurenci předražená. Zkuste si v konfigurátoru nakonfigurovat Rapid Spaceback a pak třeba i30. Při +/- stejné výbavě a motorizaci mi vyšel Rapid S. za 339 tisíc a i30 za 333 tisíc. To je skoro stejné.
Ceny skoro rovnaké, len autá sú rozdielne.
Na konfiguraci se vykašli. Autosalony se musí obejít a ceny zjistit osobně. Jenom trumpeta platí to co vyleze z Konfigurátoru. Za tu i30 dáš tak max.300.
No tak jsem si trochu pohrál s tím konfigurátorem a aniž bych se nějak rozvášnil s výbavou, skončil jsem na 371t, což sice není žádná tragedie, ale taky to není nic nad čím by "srdce zaplesalo." Za tuto cenu už má konkurence lepší nabídky. Že ve standardní výbavě automobilka uvádí věci typu "klíček k centrálnímu zamčení vozu", (jako by ho snad konkurence ve vnad ani nestojí za komentář
Makovnik
Dizajn urobil tak vela?
Lebo je sporny, niekomu vyhovuje, niekomu nie.
Nakolko som mal konecne moznost soferovat Rapid lift s bajnym motorom 1,2TSI 77kW na 16" , tak si dovolim par postrehov (kedze vyjma zadku, ide o identicke auta) -
- zadna naprava skutocne skace na nevelkych nerovnostiach, tlmenie je menej komfortne dokonca ako v starej Astre H.
- bubnovanie od zadnej napravy, ake som necakal, predna tiez ticha nepobrala
- podvozok, casto hodnoteny ako tvrdsi, az tak tvrdy nie je, rozhodne menej ako v spominanej Astre. Je len nekomfortny.
- auto pri rychlom najazde do zakruty a prejazde doliny nahle zaklaklo do strany - zvlastny a nie prilis bezpecny pocit
- volant s pocitom pocitacoveho venca sa mozno az prilis lahko ovlada, pocitovy kontakt s cestou nula nic, navyse aj v kozenom prevedeni je trochu tenky
- k motoru - zazrak techniky, ktory vraj taha od najnizsich otacok - no ktory motor netaha,ze. Do 1600-1700ot. je to ako kazda ina atmosfera, s turbom nadobudne mierny naftovy charakter. Do mesta dobre pouzitelny.
- zaujimave bolo, ze pri 100kmh a zaradenom 6.kv. s 2100ot. po zatlaceni plynu na podlahu sa napriek fukaniu turba takmer nic nedeje, na nejaku akceleraciu potrebuje 5.
- prekvapil hluk a to dvojako - na volnobehu motor takmer neexistuje. Avsak aj pri najmensej akceleracii dava o sebe vediet v akychkolvek otackach, nad 3500 a v malych rychlostiach je az otravny. Pri kontinualnej jazde ho cez radio a valenie pneu nepocut do cca 2000ot., neskor vzdy. Motor je celkovo prekvapivo hlucny, cakal som menej.
- motor treba vytacat, aby dosiahol dobre dynamicke parametre, min. cez 3500ot. Na jednej strane pekny atmo charakter, citit, ze turbo iba zdola prifukuje.
- Reakcia na plyn, z ktorej si novinari chrochtaju, ako motor kontinualne a bez turboefektu zatahuje - cira neznalost. Je citit, ze akcelerator pri kickdown nema skokovu odozvu, ale pouziva nabehovu rampu, tym padom motor netrha a zmensuje sa cas potrebny pre nafukanie turba, co ma za nasledok efekt plynuleho zatahu - je to uzivatelsky prijemne.
- Mizive vibracie motora su plus.
Snad je Spaceback podvozkom celkom ine auto (co sotva pri pouziti rovnakych dielov), ale ak nie, oplati sa radsej priplatit za Oktavku, ktora ponuka vsetko na ovela vyssej urovni alebo siahnut po konkurencii.
Lebo je sporny, niekomu vyhovuje, niekomu nie.
Nakolko som mal konecne moznost soferovat Rapid lift s bajnym motorom 1,2TSI 77kW na 16" , tak si dovolim par postrehov (kedze vyjma zadku, ide o identicke auta) -
- zadna naprava skutocne skace na nevelkych nerovnostiach, tlmenie je menej komfortne dokonca ako v starej Astre H.
- bubnovanie od zadnej napravy, ake som necakal, predna tiez ticha nepobrala
- podvozok, casto hodnoteny ako tvrdsi, az tak tvrdy nie je, rozhodne menej ako v spominanej Astre. Je len nekomfortny.
- auto pri rychlom najazde do zakruty a prejazde doliny nahle zaklaklo do strany - zvlastny a nie prilis bezpecny pocit
- volant s pocitom pocitacoveho venca sa mozno az prilis lahko ovlada, pocitovy kontakt s cestou nula nic, navyse aj v kozenom prevedeni je trochu tenky
- k motoru - zazrak techniky, ktory vraj taha od najnizsich otacok - no ktory motor netaha,ze. Do 1600-1700ot. je to ako kazda ina atmosfera, s turbom nadobudne mierny naftovy charakter. Do mesta dobre pouzitelny.
- zaujimave bolo, ze pri 100kmh a zaradenom 6.kv. s 2100ot. po zatlaceni plynu na podlahu sa napriek fukaniu turba takmer nic nedeje, na nejaku akceleraciu potrebuje 5.
- prekvapil hluk a to dvojako - na volnobehu motor takmer neexistuje. Avsak aj pri najmensej akceleracii dava o sebe vediet v akychkolvek otackach, nad 3500 a v malych rychlostiach je az otravny. Pri kontinualnej jazde ho cez radio a valenie pneu nepocut do cca 2000ot., neskor vzdy. Motor je celkovo prekvapivo hlucny, cakal som menej.
- motor treba vytacat, aby dosiahol dobre dynamicke parametre, min. cez 3500ot. Na jednej strane pekny atmo charakter, citit, ze turbo iba zdola prifukuje.
- Reakcia na plyn, z ktorej si novinari chrochtaju, ako motor kontinualne a bez turboefektu zatahuje - cira neznalost. Je citit, ze akcelerator pri kickdown nema skokovu odozvu, ale pouziva nabehovu rampu, tym padom motor netrha a zmensuje sa cas potrebny pre nafukanie turba, co ma za nasledok efekt plynuleho zatahu - je to uzivatelsky prijemne.
- Mizive vibracie motora su plus.
Snad je Spaceback podvozkom celkom ine auto (co sotva pri pouziti rovnakych dielov), ale ak nie, oplati sa radsej priplatit za Oktavku, ktora ponuka vsetko na ovela vyssej urovni alebo siahnut po konkurencii.
Tenhle motor znám jen z Yeti, takže tady pár poznatků a odlišností😒br />
- po překročení cca 1,5k ot má výbornej tah
- charakteristika přátelská, leč spíš dieselová, přes 5k ot nemá smysl točit
- motor nemá výkonovou špičku
- spotřeba ve městě a mimo město výborná, na dálnici při tachometrových 130 a víc stoupá dost výrazně
- tichej a vyrovnanej...souhlas, hlučnější při vytočení
- charakteristika přátelská, leč spíš dieselová, přes 5k ot nemá smysl točit
- motor nemá výkonovou špičku
- spotřeba ve městě a mimo město výborná, na dálnici při tachometrových 130 a víc stoupá dost výrazně
- tichej a vyrovnanej...souhlas, hlučnější při vytočení
Nad 1500 sa v mojom pripade este nic nedialo, okolo tych 1.6-1.7k uz zacinalo zaberat turbo. Ten tah je vyborny relativne, som zvyknuty na nafty, i ked nevelkeho objemu a nafta zabera ovela vyraznejsie. Skor je ako atmo benzin v +-3000otackach, akoby cca 1300ot. preskocil.
Cez 4500 som to neskusal, predsalen novy motor, tak dalej neviem.
Spotreba po typickej jazde v meste, kde s naftou robim cca 5, skoncila so 6.6 - PP. Motor nebol na zaciatku uplne studeny.
Chcelo by to mimo mesto, co dokaze, to moze byt zaujimavejsie.
Hlucnost ma fakt prekvapila, niektore starsie motory po pridani plynu revu menej. Mozno je to aj mizernym odhlucnenim od motoroveho priestoru.
Cez 4500 som to neskusal, predsalen novy motor, tak dalej neviem.
Spotreba po typickej jazde v meste, kde s naftou robim cca 5, skoncila so 6.6 - PP. Motor nebol na zaciatku uplne studeny.
Chcelo by to mimo mesto, co dokaze, to moze byt zaujimavejsie.
Hlucnost ma fakt prekvapila, niektore starsie motory po pridani plynu revu menej. Mozno je to aj mizernym odhlucnenim od motoroveho priestoru.
vabis
Jsem to říkal hned, že Rapid space je zacílený dobře 😄 Dneska jsem potkal 2 červené na velkých kolech, docela to šlo :yes:
este ze si nestretol rio na 17tkach [odkaz] ... ze? Taky nepekny korejsky srot .. kam sa len hrabe na rapida na velkych kolach .. ten je proste bozsky >😁 , jaj ty pises jak ti to vyhovuje.... skodovky su ti dobre aj rapid ale rio je srot... mas to v hlave akosi popletene .... ked su korejci srot tak potom nechci vediet co je rapid... to by ma museli vymazat
Nie Topper1992, ma spĺňaš len ty, taký sexy chalan. Iba tvoja káry sú veľmi hanebné. Ale to zvládneme, neboj sa! 😉 Schade nemám, nikdy som nemal, ani za komunistov. Ale je to náš výrobca, ktorý je o veľa kvalitnejšie !!! Keď si umyješ svoju špinavú hnedú pusu od rimmingu korejského dupkáča, pozývam ťa na raňajku. Tam spoločně okouknem prospekt nového Rapida :-! Rapida čo vyženie vašu chorú lúzu menom i30/ceed, ktorý za pár euro propaguješ ako predajné dievča >😁
3_diamanty
ze ma to neprekvapuje.... uz sa opakujem ... ale spaceback mi dava daleko vacsi zmysel a je podla mna aj krajsi ako lift.... kompaktnejsi sikovnejsi, stylovejsi.... nevozi tolko vzduchu ... a koniec koncov posluzi pomaly ako kombik ... nie som prekvapeny.. tiez by som volil spacebacka :yes:
Mluvit o Rapidu jako o něčem stylovém je pro mě tedy silná káva, ale budiž. Někdo to jako stylovku brát může... Ale proč si ve dvou následujících větách odporuješ, to netuším. SB nevozí tolik vzduchu, ale poslouží skoro jako kombík. Víš o čem je karoserie kombi?
Jinak já jsem názoru opačného, SB pro mě nemá ve stínu liftbacku smysl.
Jinak já jsem názoru opačného, SB pro mě nemá ve stínu liftbacku smysl.
Řekl bych, že klasický Rapid tak stylový není, ale s ve verzi Style Plus, prodloužený okno na kufru a černo-stříbrný kola, tak pak už bych řekl, že můžeme mluvit o stylovosti... 😄
Každému ke stylovosti stačí něco jiného. Jak jsem psal, já na tom nic stylového nevidím. 😉
XTad
Tak to asi nebude tak horke, kdyz je o cechy udajne milovany liftback mensi zajem, nez o spise zapadacky hatchback.
86aznoH
Pořád se řeší cena... Buď to auto chci anebo chci něco jiného...? 8-s
Většinou chceš něco jiného, ale máš akorát 300.000, takže pak vybíráš to nejlepší, co za svých 300 můžeš dostat.
Arese
"Oproti bratrskému sedanu Rapid má Spaceback karoserii zakončenou výklopnými pátými dveřmi." Jak může Auto.cz přetisknout takový nesmysl, to fakt nepochopím! (čtyřdveřový Rapid sedan se prodává jen v Číně, "český" Rapid liftback má přece také 5 dveře...). :-! :no: :no: :no:
Dobrý postřeh - aspoň někdo to čte. Chyba je na straně ČTK, ale je krásně vidět, jak to po nich ostatní servery jen tupě opíšou. Nebo spíš Ctrl+C Ctrl+V...😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
JDM
Novej Superb?? včera když jsem šel do práce jsem ho viděl stát kousek od domu kde bydlím . 😉
šmoula nešika
... ostře sledovaný srovnávací test i30 a octavie z SM. 😐 (každý ať si doplní smajlíka po svém)
V Mladoboleslavském plátku nikdy nepsali o Škodovce pravdu... :-! Ubohé testy, kdy "zmoklá slepice" vyhrává nad všemi konkurenty, jsem přestal číst už před lety. Pokaždé když vidím SM, chce se mi zvracet.
Česká média jsou ukázkou toho, jak jsou ovčané čechystánu manipulovatelní... a rozhodně to není jen v oblasti automobilové.
Už vidím ty zástupy čekající na spejsbek... >😒] Když už někdo bude chtít tu předraženou kraksnu, tak půjde pro LB... jde přece a jen o ten kufr, ne? Kolikrát jsem to tu už četl. Nebo se už tohle zaklínadlo zdejším pisálkům a "prodavačům ze salónů zmoklé slepice" nehodí do krámu?
Česká média jsou ukázkou toho, jak jsou ovčané čechystánu manipulovatelní... a rozhodně to není jen v oblasti automobilové.
Už vidím ty zástupy čekající na spejsbek... >😒] Když už někdo bude chtít tu předraženou kraksnu, tak půjde pro LB... jde přece a jen o ten kufr, ne? Kolikrát jsem to tu už četl. Nebo se už tohle zaklínadlo zdejším pisálkům a "prodavačům ze salónů zmoklé slepice" nehodí do krámu?
[odkaz]
Elantra je skareda, to bez debaty, ale je to vcelku konfortne a tiche auto, co som sa vozil.
Octa akurat lepsie vyzera, aj zvonku, aj v interieri. Elantra je typicky stary skaredy korejec.
Ale za rozdiel financii to nestoji.
Cim rychlejsie prejazdy zakrut a horsia cesta, Okta bude lepsia.
Navíc jsi jako příklad dal prakticky nejdražší prodávanou Elantru první generace. Zde [odkaz] netvrdím, že je to terno, ale vzhledem k ceně může dávat větší smysl a stále bude vzhledem k úvodním prodejním cenám na tom lépe Hyundai.
Ono asi nelze říct obecně, co který motor vydrží, záleží hodně na přístupu konkrétního řidiče 😄
A platí to i pro lacinější model jako je Rapid, tím spíš pro Spaceback, krerý může mít např. i celoprosklenou panoramatickou střechu včetně velkoplošného prosklení 5. dveří.
Každopádně Radpid jako sb dává mnohem větší smyls, než Rapid lb, který zbytečně supluje levnější verze O3 lb.
[odkaz]
Na volantu trošku přečudlíkováno, ale jinak... paráda, ne?
A Rapid, ten mi vadí jen ve verzi lb.