Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 10 českých automobilů, které psaly historii

Vybrat deset význačných aut naší historie je velmi těžká práce. Nikoliv proto, že by jich snad bylo málo, ba naopak: skvělých modelů máme celou řadu. Co jsme vybrali?
Zpět na článek
12. 10. 2013 09:08
12. 10. 2013 10:19
12. 10. 2013 11:32
12. 10. 2013 12:34
12. 10. 2013 13:17
12. 10. 2013 20:47
13. 10. 2013 10:15
13. 10. 2013 11:40
12. 10. 2013 14:03
13. 10. 2013 15:38
12. 10. 2013 09:10
12. 10. 2013 22:37
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
12. 10. 2013 10:36
12. 10. 2013 10:37
12. 10. 2013 10:44
12. 10. 2013 11:27
12. 10. 2013 12:43
12. 10. 2013 14:45
12. 10. 2013 21:39
12. 10. 2013 22:35
12. 10. 2013 23:48
13. 10. 2013 11:53
12. 10. 2013 10:51
12. 10. 2013 12:36
12. 10. 2013 15:07
12. 10. 2013 15:31
12. 10. 2013 15:43
12. 10. 2013 15:48
12. 10. 2013 18:39
12. 10. 2013 19:15
12. 10. 2013 19:43
12. 10. 2013 20:19
12. 10. 2013 20:35
12. 10. 2013 19:43
12. 10. 2013 21:50
13. 10. 2013 13:07
13. 10. 2013 13:18
13. 10. 2013 18:00
13. 10. 2013 18:32
14. 10. 2013 08:29
13. 10. 2013 21:47
14. 10. 2013 08:34
14. 10. 2013 19:40
12. 10. 2013 19:57
12. 10. 2013 15:50
12. 10. 2013 16:05
12. 10. 2013 16:13
12. 10. 2013 16:19
12. 10. 2013 17:39
12. 10. 2013 19:34
12. 10. 2013 20:04
12. 10. 2013 19:46
12. 10. 2013 19:54
12. 10. 2013 20:07
12. 10. 2013 20:17
12. 10. 2013 20:24
13. 10. 2013 00:14
13. 10. 2013 00:25
13. 10. 2013 01:01
13. 10. 2013 09:54
12. 10. 2013 18:00
12. 10. 2013 18:42
12. 10. 2013 19:32
12. 10. 2013 19:56
14. 10. 2013 19:42
12. 10. 2013 18:21
12. 10. 2013 22:25
12. 10. 2013 22:36
12. 10. 2013 22:53
12. 10. 2013 23:38
13. 10. 2013 00:17
13. 10. 2013 00:42
13. 10. 2013 00:57
13. 10. 2013 08:18
13. 10. 2013 11:56
13. 10. 2013 12:51
13. 10. 2013 16:16
13. 10. 2013 16:35
13. 10. 2013 17:18
13. 10. 2013 12:53
13. 10. 2013 16:05
13. 10. 2013 19:08
13. 10. 2013 12:09
13. 10. 2013 12:12
13. 10. 2013 12:27
13. 10. 2013 13:26
13. 10. 2013 19:58
13. 10. 2013 13:19
13. 10. 2013 13:31
13. 10. 2013 13:44
12. 10. 2013 22:35
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
12. 10. 2013 23:50
13. 10. 2013 00:19
13. 10. 2013 20:24
13. 10. 2013 21:57
13. 10. 2013 22:11
13. 10. 2013 09:58
13. 10. 2013 10:02
13. 10. 2013 10:54
13. 10. 2013 11:34
13. 10. 2013 11:39
13. 10. 2013 11:59
13. 10. 2013 12:23
13. 10. 2013 15:48
13. 10. 2013 16:06
13. 10. 2013 16:55
13. 10. 2013 17:22
13. 10. 2013 18:02
13. 10. 2013 18:27
13. 10. 2013 18:42
13. 10. 2013 19:05
13. 10. 2013 18:29
12. 10. 2013 13:18
12. 10. 2013 15:45
12. 10. 2013 20:00
12. 10. 2013 19:17
12. 10. 2013 20:37
12. 10. 2013 22:37
12. 10. 2013 22:51
13. 10. 2013 11:47
13. 10. 2013 13:28
13. 10. 2013 13:53
13. 10. 2013 14:43
13. 10. 2013 15:10
13. 10. 2013 16:40
13. 10. 2013 17:18
13. 10. 2013 18:50
13. 10. 2013 19:13
13. 10. 2013 20:06
13. 10. 2013 20:22
13. 10. 2013 20:31
13. 10. 2013 20:57
13. 10. 2013 21:02
13. 10. 2013 21:03
13. 10. 2013 21:07
13. 10. 2013 21:15
13. 10. 2013 22:02
14. 10. 2013 03:17
13. 10. 2013 22:01
13. 10. 2013 22:18
13. 10. 2013 22:58
14. 10. 2013 00:59
14. 10. 2013 00:17
14. 10. 2013 22:57
15. 10. 2013 02:14
15. 10. 2013 12:02
15. 10. 2013 14:43
15. 10. 2013 15:03
15. 10. 2013 16:09
15. 10. 2013 16:20
13. 10. 2013 15:26
13. 10. 2013 11:31
13. 10. 2013 15:24
13. 10. 2013 15:47
13. 10. 2013 15:50
13. 10. 2013 16:01
13. 10. 2013 16:44
13. 10. 2013 16:49
13. 10. 2013 11:37
12. 10. 2013 23:03
13. 10. 2013 00:04
13. 10. 2013 00:50
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 10. 2013 11:44
13. 10. 2013 11:20
14. 10. 2013 15:41
Avatar - petrumr
12. 10. 2013 09:08
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
9
12. 10. 2013 10:19
Re: 1201
Tak skôr Š1200, Škoda 1201 bol ďalší vývojový stupeň. Hlavne sedan bol nádherný. [odkaz]

Pre autora článku: Škoda Favorit na obrázku nepochádza z roku uvedenia 1987(1988). Je to faceliftovaný model z roku 1991, pôvodný favorit vyzeral takto [odkaz]
Avatar - petrumr
12. 10. 2013 11:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2013 12:34
Re: 1201
Klaudie, fotky jsou určitě ilustrační, T87 na snímku také není rok výroby 1938, ale o deset let mladší, už se zapuštěnými světly. Osobně bych dal do výběru místo moderní Octavie 110 R, ale je to pouze můj názor :-)
12. 10. 2013 13:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
12. 10. 2013 20:47
Re: 1201
souhlas... ale 1201 mi prijde lepsi... hezci... a vubec.
:-)

[odkaz]
13. 10. 2013 10:15
Re: 1201
Poznáš rozdiely medzi Š1200 a Š1201?
Avatar - šmoula nešika
13. 10. 2013 11:40
Re: 1201
Hlavně když si to neplete s 1101. ;-)
Avatar - Iv8
12. 10. 2013 14:03
Re: 1201
Asi jsme rodina, můj děda ho měl taky. A já jsem jako dítě-spolujezdec občas mohl dávat blinkry. Jo to byly časy. Pak jsme se jím nechali vozit na mé svatbě i když už byla jiná, modernější a lepší auta. To byla doba, kdy bylo auto na půl života a všichni se k němu tak chovali. V dnešní spotřební době celkem těžce pochopitelné.
13. 10. 2013 15:38
Re: 1201
Škodovky řady 120* bych asi do tohoto výčtu nedával, to byla spíš ostuda, to byla auta, která někdy musela používat zpátečku k jízdě vpřed :-( Chybí mi tu Škoda 1000MB, která ve své době byla opravdu dobrým autem a v té době to byla moderní koncepce a taky Tatra 613, která byla v době svého vzniku také velmi moderní a dobrá - bohužel rozhodnutí že nebude určena pro běžný prodej a tím i pro export zahubilo její naděje pro jiné karosářské varianty jako bylo třeba nádherné kupé a nějaký pozitivní vývoj se tím zastavil :-(
Avatar - petrumr
12. 10. 2013 09:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2013 09:17
Pěknej článek...
... :yes: :yes: :yes: Díky :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Rojin
12. 10. 2013 10:12
Re: Pěknej článek...
Ano, přesně tak. Na podobný článek jsem čekal dlouho. :yes: Super, díky redakce :yes:
12. 10. 2013 10:30
Re: Pěknej článek...
Ak by som mal pozrieť kritickým okom, je spracovaný dosť povrchne.
Keď už hovoríme o písaní histórie, aspoň mohli byť usporiadané chronologicky. Jednotlivé autá by si zaslúžili obsažnejší a podrobnejší popis. Napríklad u Favorita mi chýba aspoň zmienky o tom, že ho dizajnoval Bertone. U T87 nzase, že vychádzala z T77, ktorá vzbudila aerodynamickým konceptom svetovú pozornosť. Tatra V8 rozhodne históriu nepísala, bol to úlet bokom. Pozornosť skôr zasluhuje Tatraplán so štvorvalcovým motorom. Ani Aero Danymik nejak históriu neovplyvnil, na druhú stranu mi vo výbere chýba 110R.
Celkovo fajn článok na oživenie spomienok, ale koho to zaujíma, musí si tradične dohľadať informácie sám.
12. 10. 2013 10:48
Re: Pěknej článek...
No je vidět, že o tom něco víš, ale i tak jsem rád za to, co autoři předvedli... :-)
12. 10. 2013 11:26
Re: Pěknej článek...
.....na druhú stranu mi vo výbere chýba 110R.... - resp. Škoda 1000 MB, která započala svojí koncepcí vše vzadu tehdy zcela novou éru vozů Škoda.

Zároveň 1000 MB se stalo v podstatě jedno z prvních nových aut pro řadového občana v té době volně koupitelných - bez poukazu nebo tuzexového konta. Zároveň tehdy patřilo s převahou k nejrozšířenějším autům v ČSSR.

Psalo historii a myslím, že do desítky rozhodně patří.
12. 10. 2013 11:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2013 10:28
Volba zástupců?
S většinou zvolených modelů souhlasím, ale tak nějak netuším, co tam dělá třeba Aero Dynamik (9 vyrobených a 2 dochované) či Tatra MTX (pouhé 3 kusy). Zajisté velmi povedené modely, nicméně dle mého nijak výrazně nepromluvily do dějin, především díky tomu, že nebyly nikde vidět.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - curwasportiva
12. 10. 2013 10:42
Re: Volba zástupců?
Ale zas je to pěkná připomínka toho, že i u nás vznikala krásná auta :-)
12. 10. 2013 10:44
Re: Volba zástupců?
To bez debaty.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
12. 10. 2013 22:37
Re: Volba zástupců?
Mezi válkami jednoznačně, v době socialismu jich bylo velmi málo.
Avatar - twistedTSD
12. 10. 2013 14:15
Re: Volba zástupců?
To máš sice v podstatě pravdu, ale já si stejně myslím, že takové skvosty za zmínku stojí, byť měly smutný osud.

Níže pro změnu někdo tvrdí, že tam nemá co dělat Favorit, první novodobé FWD. To je pak těžké... :-)
12. 10. 2013 15:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2013 18:25
Re: Volba zástupců?
"Skvostů" je plná historie, ale rozhodně ji nepsaly.
12. 10. 2013 10:36
..
jsou vyráběný v na území našeho státu, a 'kdo' vyrábil? třeba Octavia 1 ?????
Rozbalit vlákno
0
Avatar - curwasportiva
12. 10. 2013 10:37
Avia
Tak nevím jestli zrovna Avia, která jen koupila licenci na výrobu Saviemů, by měla patřit do nějaké top10. To spíš závodní Avie I-III, dokonce je tu i článek na autofun.
Rozbalit vlákno
8
12. 10. 2013 10:44
Re: Avia
A čo keď to bola len licenčná výroba, aj Škoda Hispano-Suiza bolo licenčné auto, a predsa znamenala pre ďalšiu existenciu automobilky veľa.
Avia zaplavila naše cesty a v hospodárstve socialistického Československa znamenala veľa a históriu naozaj písala.
Závodné Avie boli zaujímavé, ale podobe ako autá, ktoré som spomenul vyššie ja alebo jossalito, v historickom kontexte boli bezvýznamné.
Avatar - curwasportiva
12. 10. 2013 11:27
Re: Avia
Hispano-Suiza vedlo u Škodovky k dalšímu vlastnímu vývoji a růstu. Avia se pouze s dílčími úpravami vyráběla dalších skoro 30 let.
Určitě se zapsala do hisotrie a podílela se na budování socialismu, vždyť se jich vyrobilo přes čtvrt milionu, ale stejně jako ten socialismus, byla i Avia slepá větev, která nikam nevedla...

Ale zas nikdy nezapomenu ten nezaměnitelný rachot, smrad a kouř, který se z Avií linul, vždycky mi to připomene dětství >:D
12. 10. 2013 12:43
Re: Avia
Myslím, že tu závodní auta zahrnutá nejsou, jakkoliv byly Avie AE1-3 zajímavé. Jinak by tu určitě byla Škoda 130 RS, asi nejúspěšnější české auto včech dob, a snad i Škoda 733 Spider II, podle mého názoru na svou dobu nejvydařenější sportovní vůz, který se bohužel nedočkal adekvátní podpory a jediný examplář byl zbytečně zničen po jednom ze závodů do vrchu.

Je fakt, že ten MTX se mi ve své době líbil, jak plnil časopisy obrázky pěkného auta, ale mezi běžné produkční vozy bych ho taky rozhodně nedával - prostě by mne to vůbec nenapadlo, protože kromě krásy a jedinečnosti žádné úspěchy bohužel nepobral.
12. 10. 2013 14:45
Re: Avia
Avia je tam asi preto, lebo prezila vlastnu smrt >:D (ukoncenie vyroby saviemu ). Za nakladaky by tam mala byt TATRA 111 . Ked je tam Avia, tak potom by tam mala byt Skoda 1203 za podobny prinos pre automobilovu historiu >:D
12. 10. 2013 21:39
Re: Avia
Ty si si ani nedal námahu ten článok prečítať... 8-s :no:
12. 10. 2013 22:35
Re: Avia
Tak som si dal namahu druhy raz to precitat, a stale nerozumiem, preco je tam TATRA 87 a nie 77 ( ved aj octa je tam prva a nie druha ;-) ). A Tatra 111 sa vyrabala tiez dlho, karieru zacala vypravou do Moskvy, tam sa vymenili vodici a doviezli ju Dolfimu naspat do Berlina. A bola aj budovatelka svetlych zajtrajskov. Minimalne k industrializacii korbu prilozila ... Ale rad sa dam poucit, lebo logika v tom trochu chyba, a tiez Tatra 70 a 80
12. 10. 2013 23:48
Re: Avia
Ja som narážal na tú Aviu, kde ju tam vidíš? Bola spomenutá na začiatku spolu s konštatovaním, že teraz je to len o osobných autách. Takže aj tá tvoja T111 je mimo misu... :-!
13. 10. 2013 11:53
Re: Avia
Mea culpa, pri citani som na Aviu narazil, ale to som este nemyslel. Potom som v diskusii narazil na Aviu a to som uz nemyslel . Myslim, ze som vobec nemyslel 8-s >:D . Takze mas pravdu :yes:
Avatar - Emel
12. 10. 2013 10:51
Rozvor Octavie
Když už zmiňujeme pozitiva velkých převisů, je vhodné si připomenout také negativa - zejména fatální nedostatek místa vzadu. Ne že by byl rozvor tak nedostatečný, ale Octavii se ho podařilo prohospodařit masivní palubní deskou a předními sedadly. Facelift přinesl alespoň ta vybraná sedadla, pak už to vcelku šlo.
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2013 12:36
Zajímavé
Zajímavý článek a jistě by tam každý vybral něco jiného. Nicméně z mého pohledu tam naprosto nemá co dělat Favorit, což bylo jedno z nejošklivějších aut, co z Mladé Boleslavi kdy vyjelo a dlouho jsem to nemohl rozchodit a rozdýchat (dneska sice minimálně polovina modelů není o nic lepších, ale nějak jsem si na to za ty roky zvyknul). Naopak bych tam zařadil Aero Minor, jenž díky tomu, že byl druhý podle Indexu ve slavné čtyřiadvacetihodinovce, se stal jedním z nejčastěji zmiňovaných českých vozů všech dob v zahraničí. Je fakt, že nyní už to poněkud upadlo, ale v době, kdy ten Favorit na naše silnice vyjel byl Aero Minor bezpochyby slavnější.

Sám jsem nikdy takto nepřemýšlel, ale minimálně polovina těch aut si zobrazení v první desítce zaslouží poměrně objektivně.
Rozbalit vlákno
100
Avatar - Ronault.
12. 10. 2013 15:07
Re: Zajímavé
Ať se ti Favorit líbil nebo nelíbil, tak článek je o autech, která psala historii a tam Favorit patří spíše do trojky, než desítky, nebýt jej, tak by tady dnes vyráběl auta jen Hyundai. Model, kterého se včetně faceliftu přejmenovaného na Felicii vyrobilo přes 2M kusů nemá v české historii mnoho konkurence.
12. 10. 2013 15:31
Re: Zajímavé
Sorry, ale to je naprosto nepodložený blábol. Favorit byl principiálně okopírovaný starý Golf z roku 1974 (mám na mysli tu koncepci, kterou autoři zmiňují). Nebylo na tom naprosto nic světoborného a převratného a je plno automobilek, které určitou koncepci, která je naprosto běžná, uvedou poprvé. Počty vyrobených kusů pak přece odpovídají tomu, co tu bylo k dostání za alternativy. Prostě s tím zařazením nesouhlasím, a s tím, jsi tu napsal Ty (že by tu byl jen Hyundai), už vůbec ne.
Avatar - Ronault.
12. 10. 2013 15:43
Re: Zajímavé
Doporučuji dostudovat, ať z knih, tak např. nedávno na idnesu zveřejněná přednáška Ing. Hrdličky, otce Favoritu. Do té doby nemá smysl se o tom bavit.
12. 10. 2013 15:48
Re: Zajímavé
Souhlas, nemá to cenu :-) . A pokud si i pan Hrdlička, myslí, že by tu jinak vyráběly jen Korejci, tak ať si to myslí. Já to naopak považuji za vůbec nejhorší model historie škodovky z těch, co se dočkaly masového rozšíření.
Avatar - Ronault.
12. 10. 2013 18:39
Re: Zajímavé
Ještě jednou odkazuji na přednášku Ing. Hrdličky, pokud si to nevyslechneš, něco si o tom nepřečteš, je to jen pouhé tvé teoretizování. Volkswagen měl odtestovaného Favorita dříve než se Favorit vůbec dostal na tehdy socialistický český trh. To, že měl některé nedostatky, je jasné, ale přesto jej technici VW tehdy oceňovali velmi vysoko a přispěl k rozhodnutí o zakoupení Škodovky a produkci jejich modelů dále a Škodovka neskončila jen jako montovna, kterou v podstatě byla na konci 70. let a počátku 80. let. Chyběl ji v podstatě celý vývojový team, to vše přišlo až s Favoritem.

A jestli si VW nějak Favoritem prospěl? Samozřejmě, inovovaný motor Favoritu dával i do svých modelů a přestal s tím až v roce 2002, tedy 8 let po konci produkce Favoritu. Favorit Pick up se na mnoho trzích prodával pod jménem VW Caddy atd., rozhodně na něm VW vydělal.

Ale pokud si nedostuduješ některé souvislosti, nemá to moc smysl vést diskuzi.

Třeba prohlášení, že Favorit po technické stránce nepřinesl pro český automobilismus skoro nic... bože... naopak s celým zkostnatělým systémem pohnul.
12. 10. 2013 19:15
Re: Zajímavé
Někdy si něco od favoritů nastuduj, na Favoritu respektive málem voze s předním náhonem se dělalo už před Hrdličkou, takže napsat blbost že Škoda byla v sedmdesátých a na začátku osmdesátých let montovnou je kravina. Favorit byl zastaralé auto už ve chvíli kdy se začal vyrábět. Motor ve favoritu pochází už ze Škody 1000MB měnily se pouze materiály že kterých byl vyráběn nicméně koncepčně to byl starý motor. Ano VE to vyhovovalo jelikož v té době měli ingoty a mé motory.

Favorit ničím nepohnul byl to stroj kdo něčím pohnul byli lidé a kupodivu komunisti kteří zadali Hrdličkovi vládní úkol, vyvinout auto a postavit na něj fabriku za dva a půl roku (což se nikdy nepovedlo).
12. 10. 2013 19:43
Re: Zajímavé
Máš pravdu, To víš diskutovat se slepicemi, co nemají názor a veškerá jejich argumentace spočívá v odkazech na troubu, který má prsty v nejhorším autě historie škodovky, opravdu nemá smysl. Já si dobře pamatuji, jaké jsem měl deprese, když jsem tento křáp viděl poprvé vidět kolem sebe projet, v Brně na čtyřproudovce na podzim roku '88 a musel se připravovat na to, že na to budu muset v nadcházejících letech čumět denně. Mé naprosté znechucení po skvělých modelech, co škodováci dělali před tím (samozřejmě v rámci možnosti RVHP, atd.), bylo tak silné, že to prostě smazat nejde :-( .
12. 10. 2013 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2013 20:35
Re: Zajímavé
Podle mne naprosto jednoznačně. Neměl jsem už tehdy rád hatchbacky, pomalu přicházející ze západu. Naopak Š120, Rapid, Lada 2105 byla přijatelná auta. Samozřejmě jsem miloval třeba BMW 635 CSi, nebo jiné příšerky podobného kalibru. Ale ani Favorit, ani Golf, ani Ritmo a nic v tomto stylu mezi mými oblíbenými auty nebylo, a nikdy bych si je ani tehdy nekoupil. Měl jsem mnohem raději sedany a kupé, bez ohledu na to, co bylo pod kapotou. A v těch maloobjemových kubatůrách mi více vyhovovala produkce východního bloku, popř. třeba Toyota Corolla (když si vzpomenu na ETCC v Brně), ale rozhodně ne Volkswageny nebo Fiaty.

Jinak motor vzadu přece není nic špatného. V 60. letech se na to s velkou slávou přecházelo, jenže jak se objevovaly kombi a podobné užitkové varianty (ano byly i kombi s motorem vzadu :-) ), tak se prostě přešlo na současný převládající model Nicméně kvůli tomu nebudu škodovky 70. a 80. let zatracovat.
Avatar - Ronault.
12. 10. 2013 19:43
Re: Zajímavé
Samozřejmě, že se na autu s pohonem předních kol pracovalo už dříve, ale ani jeden nešel do produkce, navíc nebyl nikdy kompletním výrobkem, Favorit z nich čerpal, to nepochybně.
Ano, byl montovnou, vzhledem k vybavenosti vývojového střediska v porovnáním, co obsahovalo po zahájení vývoje Favoritu, to tak lze bez nadsázky říci.

A ano, stroj bez lidí samozřejmě ničím nepohne, díky za filosofickou chvilku. 8-s
12. 10. 2013 21:50
Re: Zajímavé
V prvom rade by si si mal naštudovať fakty ty, aby si tu netrepal blbosti. Len pre tvoju informáciu, motor Favorita, ak berieme v úvahu jeho koncepciu, je podstatne staršieho dáta, keď sa dostal do 1000MB, už nebol nijak nový.
Do vývoja Favorita bol vývojový tím skutočne len okliešteným a zaznávaným oddelením, všetky snahy končili len inováciami koncepcie začatej s MB, až po posledné modely Š105/120/130/135 a myslím že sa robili aj 136 so zadným náhonom, všetko to bolo prakticky rovnaké auto z konca šesťdesiatych rokov.
Favorit bol výsledkom práce a nadšenia partie zapálených ľudí, komunisti v tom mali jedinú zásluhu, totiž že ten vývoj vôbec mohol bežať a neskončil v šuplíku ako X iných projektov.
13. 10. 2013 13:07
Re: Zajímavé
Takže naplno, původně jsem chtěl zachovat některým zde iluze. Nicméně vím že ten motor byl hystorický už v 1000MB jelikož je to tentýž který byl už ve Škodě 440. A v sedmdesátých letech rozhodně nebyla Škoda montovnou jelikož vývoj existoval a pracoval na Škodách 720,730,740,760 a 780. O 780 se dá hovořit jako o přímém předchůdci Favoritu.
Avatar - Ronault.
13. 10. 2013 13:18
Re: Zajímavé
Prosím tě, nikomu se nesnaž brát iluze, obzvlášť tady Klaudiovi, protože jeho znalosti o historii vývoje v automotive v ČSSR moc konkurence tady na webu nemají.
13. 10. 2013 18:00
Re: Zajímavé
Zato ty jsi s neexistujícím vývojem v sedmdesátých letech a montovnou trefil kozla. Nebyl jen pan Hrdlička, ale také další kteří ve vývoji škody pracovali. No a taky by jsi se měl chytit za nos s tím motorem z Favorita který byl tak vynikající že ho VW dávalo do svých aut. Pravda je jenom půlka a ty sám víš (pokud se nemýlím měl jsi Favorita nebo Formana) která a co se týče motoru ve Favoritu, jet s ním z Ostravy do Prahy byl záhul na nervy alespoň já měl z něho pocit že mám pod přední kapotou zubní vrtačku. Ještě že jsem ho měl jen jako služební a mimo něj jsem si spravoval chuť v té době svým šestiválcem. ;-)
Avatar - Ronault.
13. 10. 2013 18:32
Re: Zajímavé
Srovnávat čtyřválec se šestiválcem je dětinské.

Krom lidí, kteří tam pracovali, zkus taky zjistit, čím bylo jejich vývojové středisko vybavené. Až investice s Favoritem je trochu posunuly, přesto si mnoho vývojářů dále stěžovalo. A za 15 let před Favoritem nedokončili model do sériové výroby včetně dlouhých testů.

Ad motor. Hlučnost byla vysoká, pravda, ne ale motorem, chyběla dvojitá příčka, kterou kvůli topení nešlo do Favoritu dát. Jinak výkonově odpovídal konkurenci, místy i převyšoval, mluvíme o objemu 1,3!
14. 10. 2013 08:29
Re: Zajímavé
Aha takže předtím nebyl vývoj žádný, když ti dokážu že byl, zase argumentuješ tím čím bylo vybavené. O.K. nemá msyl debatovat s nikým kdo si nevidí na špičku nosu a když mu druhý dokáže opak neumí se za ní chytit.
13. 10. 2013 21:47
Re: Zajímavé
Podľa teba ani BAZ-ka nebola montovňou, pretože tam prakticky počas celej jej existencie prebiehal vývoj. Ale ona bola, akokoľvek to znie nepatrične pre tých, ktorí svojim ideám a službám podniku venovali pol svojho života, a napriek tomu výsledky ich práce nikto neocenil a nikdy ich neuvideli v sériovej výrobe...
14. 10. 2013 08:34
Re: Zajímavé
Ano BAZka byla montovna a strašná Montovna v roce 1988 jsem tam byl když mě tam vzal kolega na svou reportáž. A viděl jsem tam věci opravdu nevídané, světoví výrobci v té době již používali logistický systém Just in Time. BAZka fungovala stylem: hoši tohohle Rapida na export musíme dneska smontovat, díly co chybí na lince (v případě který jsem osobně viděl startér) jdeme koupit do Mototechny. BAZka byla a je montovnou zase.
14. 10. 2013 19:40
Re: Zajímavé
Skús 3x hádať, prečo na linke chýbali diely. Mal si si zavolať do Boleslavi na podnik, prečo bola BAZ-ka zásobovaná tak ako bola zásobovaná...
Just in time - vtedy si kokso ani netušil čo to je a teraz sa hráš na múdreho.
12. 10. 2013 19:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2013 15:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2013 16:05
Re: Zajímavé
Nemusíš hned každého, kdo má jiný názor, označovat za toho, kdo nechápe. Nahrálo jim to, že byla zrovna revoluce, a potom faktorů je tolik, že to ani tak jednoduché rozebrat není a myslím, ani možné není.

Raději napište, proč by tu Škoda bez Favorita už nevyráběla, když si to myslíte. Je to sice pracnější, než napsat druhému, že to nechápe, ale aspoň by to bylo trochu konstruktivní.
12. 10. 2013 16:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2013 16:19
Re: Zajímavé
JJ, souhlas 1. i 2. Nicméně nejsem přesvědčený, že být pod VW je zrovna výhra, i když nad alternativami jsem nijak nepřemýšlel (bo to nemá smysl, už se stalo :-) ). Faktem je, že pro náš průmysl je produkce Škody poměrně významná. Sám bych je ale raději viděl pod jinými křídly.
12. 10. 2013 17:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 10. 2013 19:34
Re: Zajímavé
Možná máš pravdu, neumím to posoudit. Nicméně Volkswagen bych si nikdy dobrovolně nekoupil, a nyní už ani škodovku ne. A mám obavy, že lidí s tímto názorem postupně přibývá :-( . Je fakt, že asi lepší VW než Renault a udělat z toho Daciu.cz. Víš, já jsem docela zastáncem nezávislých automobilek - viz nick. To je mému srdci nejbližší. Nicméně neříkám, že by to Škodě prospělo - natolik jsem ekonomické pozadí nikdy nestudoval, a nestojí mi to za to - když je všechno už dávno nalajnované.
12. 10. 2013 20:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
12. 10. 2013 19:46
Re: Zajímavé
Renault mal tuším plány pochovať Škodu a montovať tu nový model Twingo.
Nebyť záchrany od VW Group, dnes by už asi nebola ani Škoda, ani Seat.
Predstava, že by teda Škoda prežila sama príchod nového režimu, ale asi by dodnes len modernizovala Favorit, je dosť desivá.
12. 10. 2013 19:54
Re: Zajímavé
Nevím, kolik ti je let, že bys privatizaci Škody mohl pamatovat sám, ale alternativy jsou známé. Ve finále byly nabídky VW, se známým výsledkem, a Renaultu, který chtěl ze Škody udělat pouhou montovnu tuším twinga. A pak tu samozřejmě ještě byla možnost neprodat a dát to třeba do kupónovky. Osobně se domnívám, že nebýt Škody a následného přílivu investic do dodavatelského průmyslu, tak to tady v 90. letech skončilo pořádným průserem. A i když si myslím, že role samotného Favoritu se trochu přeceňuje, šlo taky o značku a trhy, viz ten český a nekonečné diskuze 20 let poté, že tu Škodovka pořád prodává draho, už jen tím, že byl takříkajíc u toho, do desítky bych ho určitě dal.
12. 10. 2013 20:07
Re: Zajímavé
Kolik mi je let, neřeš, nehledě na to, že z jiných příspěvků by Ti mohlo být jasné, kam až mé reálné vzpomínky sahají.

Privatizace se mi nelíbila vůbec, rozkrádání státního majetku mělo dalekosáhlé následky, dodnes. VW jsem za výhru nikdy nepovažoval, ale proč bych se tím měl do hloubky kdovíjak zabývat, když se to stejně rozhodovalo mimo mé pole působnosti a nemohl jsem to naprosto nijak ovlivnit?
12. 10. 2013 20:17
Re: Zajímavé
Omlouvám se, že nesleduju všechny tvoje příspěvky a že jsem se domníval, že diskuze slouží k výměně názorů a případně k poučení. Pokud víš, že VW nebyla výhra, ale víc tě nezajímá, tak tím to můžeme ukončit.
12. 10. 2013 20:24
Re: Zajímavé
Popravdě se mi o tom moc diskutovat ani nechce. Je to dávná historie: Mně šlo jen o to vyjádřit údiv nad tím, že se v tomto jinak zajímavém seznamu objevilo auto, které bych sám bez zaváhání jmenoval jako nejhorší české auto v historii.
Avatar - Ronault.
13. 10. 2013 00:14
Re: Zajímavé
Protože jsi zaujatý, neb ti ho rodiče v té době nekoupili jako skládačku klik-klak, nic více, protože v té době si tahal max. kačera a dnes tu filosofuješ bez udání odpovědi, natož míti znalosti.
13. 10. 2013 00:25
Re: Zajímavé
Mýlíš se. Skutečné důvody jsou asi dva: Jednak je to úplně zbytečné, je to dávná historie a autor článku si tam vybral mohl co chtěl.
No a za druhé, podstatnější, nebaví mne diskutovat s lidmi, kteří jsou zkrátka svou intelektuální úrovní o několik pater jinde - prostě nevím, jak můžeš vědět, jakého jsem tahal kačera, nebo jak další Favorit-obhájce ví, čemu se budu divit, a vůbec - pro mne je podstatné, jaká sorta lidí toto auto uznává, a to mi pro dnešek jako výstup z diskuze bohatě podstačuje :-) ,
Avatar - Ronault.
13. 10. 2013 01:01
Re: Zajímavé
Pokud rádoby intelektuální plácalové Favorit neuznávají, dává to smysl, neb Favorit bylo auto reálně úspěšné, to, které tady živilo po 12 let průmysl nejen automobilový a dalo práci desítkám tisíc lidí, ne jen třeba dvaceti jak 130 RS.
13. 10. 2013 09:54
Re: Zajímavé
Tak diskutovat s limi intelektualne o nekolik pater vyse je sice narocne, ale zase velmi poucne. je skoda se toho vzdavat...:0)
Avatar - Rojin
12. 10. 2013 18:00
Re: Zajímavé
Přesně tak Ronaulte ;-) My, co jsme měli tu čest s ním kroužit po našem území, k němu máme velmi blízko. Rád na něho vzpomínám, můj zelený krasavec z r 93 s krásným výkonem tuším 50kW :-)

Jinak Tě zdravím
Avatar - Ronault.
12. 10. 2013 18:42
Re: Zajímavé
Přiznám se, že na jaro, pokud bude prostor a finance, si udělám obrovskou radost a k novému autu, které tam už je, přibude právě nějaký vymazlený Favorit. Pro mne to bylo významné auto a ten, co se trochu o to zajímá, musí jen souhlasit.
Avatar - pumpkin
12. 10. 2013 19:56
Re: Zajímavé
To držím palce. Tiež by som raz chcel bielu 136-ku ako youngtimer. Ideálne tú čo bola do 97. v rodine a stále jazdí, už pekne vyvarená s tretím majiteľom. :-)
Avatar - šmoula nešika
13. 10. 2013 11:37
Re: Zajímavé
:yes: Ještě mám živé vzpomínky na feldu rodičů. Rezlo to, v horku tam bylo na chcípnutí, na dálnici zaléhaly uši... Ale ten srdnatý projev MPI... byl to člen rodiny. :'-(
14. 10. 2013 19:42
Re: Zajímavé
Na diaľnici zalieha v ušiach aj vo Fabii. Preto tie autá nemám rád.
Avatar - šmoula nešika
14. 10. 2013 21:43
Re: Zajímavé
Bylo to na tom to zajímavé. I když fabia již byla odhlučněna poctivě. Ale zase byla přiškrcená...
12. 10. 2013 18:21
Re: Zajímavé
Naprostá pravda. :-! :yes:
Avatar - KubikCv
12. 10. 2013 22:25
Re: Zajímavé
zajímavé...kdybys tak věděl z čeho vycházel Golf 1 tak by ses sakra divil :-)
12. 10. 2013 22:36
Re: Zajímavé
Vypadá to jako reakce na můj příspěvek. Tedy: Můžeš mi vysvětlit, jak můžeš vědět, jestli bych se divil nebo ne? Popravdě řečeno, já už bych se nedivil vůbec ničemu, tedy ani tomu, že k tématu nemáš co napsat, ale hlavně, že víš, čemu bych se divil. >:D
Avatar - KubikCv
12. 10. 2013 22:53
Re: Zajímavé
když byl Favorit principiálně okopírovaný Golf....tak i ten Golf nebyl tak úplně vyvinutý ve Wolfsburgu
12. 10. 2013 23:38
Re: Zajímavé
Ale vždyť to je přece úplně jedno. Golf byl především prvním, resp. nejvýraznějším úspěšným hatchbackem tohoto typu té doby. Před ním, snad možná úplně prvním uznávaným, byl Renault 16, kde by se dalo hovořit o skutečné originalitě.

A jinak téměř vždy se všechno nějak vyvíjí z toho předchozího, málokdy se něco objeví úplně z čistého nebe. Favorit nebyl naprosto ničím zajímavý a rozhodně jsem to mrňavé ošklivé kačátko považoval za velký krok zpět proti relativně plnohodnotným sedanům, které u nás v té době byly běžně dostupné. V podstatě až do uvedení Octavie tu byla velká díra v nabídce škodovky, částečně snad zalepená verzemi kombi.
A jestli tu k tomuto byl potřeba kdovíjaký vývojový tým, který před tím 20 let škodovka neměla, jak se tu někteří snažili tvrdit, pak by to byla o to větší ostuda. Já jsem jen rád, že jsem v té době, a ani nikdo z mých blízkých nemuseli řešit otázku nákupu nového vozu, protože bychom si opravdu nevybrali :-( . Alespoň tedy ne v rámci domácí produkce, na kterou bylo v té době mé široké okolí zvyklé.
Avatar - Ronault.
13. 10. 2013 00:17
Re: Zajímavé
Sedan je bůh, hatchback je odpad a tím se odvíjí tvá logika... to je opravdu dospělé a inteligentní.

[odkaz]

Trochu se dostuduj, pokud udržíš pozornost, ať víš, jak se vyvíjí auta.
13. 10. 2013 00:42
Re: Zajímavé
Umíš vůbec něco jiného než urážet, povyšovat se, věštit z koule o druhých, a pokud jde o náznaky skutečného diskutování, tak se jen ohánět odkazy, knížkami a chvástat se domnělými znalostmi? Je až takový problém odpustit si nějakého toho kačera, a občas se třeba hecnout k vlastní tvořivosti, alespoň typu, že z těch odkazů a knížek vypíšeš něco smysluplného, co by druhého obohatilo?

Pokud Ti ten Tvůj styl funguje na Tvé vrstevníky a soukmenovce, tak si s nima užívej, pro mne je to přehlídka zabitého času. Naprosto nechápu, jaký pro Tebe osobně má přínos, že někoho na druhé straně republiky přesvědčíš, že je hloupý, nebo že Favorit bylo jedno z nejskvělejších aut, co vyjelo z Mladé Boleslavi :-( . Přemýšlel jsi vůbec o smyslu toho, o co se tu snažíš?

Prostě každý tu může napsat svůj názor, já jej taky napsal. A pokud s ním nesouhlasíš, tak OK. Někdo to napíše, někdo ne. Ale proč bych kvůli tomu měl trávit hodiny čtením a studováním historie vzniku auta, které mne naprosto nezajímá, nelíbí se mi, a nemá v tom seznamu co dělat??

Mně teď ale mnohem více než Favorit zajímají motivy člověka Tvého formátu. Co ho vede k tomu jednat takovým způsobem jak jedná, a co z toho vlastně má - jaký je smysl? Můžeš na toto nějak rozumně odpovědět?
Avatar - Ronault.
13. 10. 2013 00:57
Re: Zajímavé
Odpovím ti na to oproti tobě velmi krátce a bez zbytečného PRÁZDNÉHO okecu.

Jsem tu natolik dlouho a potkal jsem tu tolik diskuzních typů, že mě tady unavuje diskutovat mimo téma a ještě více mě unavuje se zdržovat s někým, kdo se velkými filosofiemi a rádoby slušným chováním snaží nahradit své znalosti a mluvení z cesty. Kdokoliv opraví mou chybu, uznám ji, to platí vždy, ale bavit se o motivech diskutování, to si zkoušej někde na kroužku dramatické výchovy.

Jelikož jsi reagoval rychleji než kolik trvá ona přednáška, zůstáváš i nadále ve skupině "diskuzní intelektuální plácal", nihil novum.
13. 10. 2013 08:18
Re: Zajímavé
Problém je v tom, že Ty prakticky nediskutuješ. Nemáš patrně ponětí o tom, co je to argumentace, a veškeré Tvé diskutérské umění - alespoň v tomto tématu - se smrsklo na odkazování se na jiné zdroje, a následné povyšování se nad znalosti druhého. Za první o mne nevíš nic, takže se pouštíš na velmi tenký led v oprávněné naději, že skutečná pravda stejně nevyjde najevo, a za druhé nikdo na světě nezná všechno, takže Ti nepřísluší se jakkoliv vyvyšovat.

Jediné, co jsem si z toho tedy odnesl, že jsi velmi pravděpodobně, a to teď opravdu bez jakékoliv urážky, člověk svým způsobem zoufalý, nespokojený, či jinak zakomplexovaný, a tak si přes Internet musíš plnit přání, která z racionálního hlediska nedávají naprosto žádný smysl. A proto je i jasné, že jsi se odpovědi na přímý dotaz mistrně vyhnul, zatímco psát pseudointelektuální a lživé kontrukce typu "protože jsi zaujatý, neb ti ho rodiče v té době nekoupili jako skládačku klik-klak, nic více, protože v té době si tahal max. kačera" a mnohé další Ti naprosto žádný problém nedělalo.

Tak to máš mou, snad úplnou, odpověď na to, proč se mi s Tebou o Favoritu diskutovat nechtělo. Tak jak Ty píšeš, že jsi potkal určité typy, tak já také. A nedávno tu byl jeden úplně podobný - taky neuměl napsat svůj názor a zamyslet se nad námitkami, co jsem pokládal, taky reagoval na můj prvotní nezávislý příspěvek se kde kterým on nesouhlasil, a taky posílal odkazy na všechno možné. Nakonec jsem si s jedním takovým odkazem dal práci a ukázalo se, že odkaz vedl na úplně jinou statistiku, a anglické texty, které měly údajně podpořit názor onoho člověka, ve skutečnosti byly o něčem jiném - prostě evidentně počítal s tím, že člověka zahltí anglickými odbornými texty a ohromí ho tím, a ten následně padne údivem.

Nemám čas na čtení kde čeho, co tu tento typ diskutérů pošle. A je pro mne jednodušší napsat delší příspěvek a vysvětlit svůj postoj, případně přihodit otázku o smyslu toho všeho - no a když někdo ani na ten samotný smysl neumí odpovědět, tak si prostě nemáme dál, co říci. Osobně si myslím, že ta odpověď, kterou jsi mi odmítl napsat jako off topic, mohla mnohem více prospět Tobě osobně, než komukoliv jinému. Tak je to asi celkem škoda, ale budiž. Přeji pěkný den a už mne prosím o své pravdě nepřesvědčuj. Nemám ve zvyku nereagovat či neodpovídat, na druhou stranu, když vidím, že věcná argumentace nevede nikam, pak se někdy začnu zamýšlet trochu jinak...
Avatar - šmoula nešika
13. 10. 2013 11:34
Re: Zajímavé
„Problém je v tom, že Ty prakticky nediskutuješ.“ Tak to mě opravdu pobavilo. [odkaz] Zrovna sis vybral jednoho z nejzkušenějších a nejoblíbenějších diskutérů tady. A autora nejlepší recenze favoritu...

[odkaz]
[odkaz]

Fakt si toho favorita nastuduj, zkoukni tu přednášku, než tu začneš s těmi svými filozofickými a psychologickými rozbory. To je akorát pro ostudu. „to je možné“, „trouba, co má prsty v nejhorší škodovce historie“, možná máš pravdu, neumím to posoudit“...

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
13. 10. 2013 11:56
Re: Zajímavé
To, že někdo diskutuje jinde nic nemění na tom, že tady nepředvedl vůbec nic. Jenom si tu dokazoval co má inteligence - toť můj pocit, který jsem si odnesl. Ta přednáška je hodně přes hodinu dlouhá, tak to snad nemyslíš vážně? Proč bych to měl dělat? Abych vám tu pak psal s čím v oné přednášce nesouhlasím? Kdyby tam bylo něco tak závratného a já v autě, které 25 let považuji za nejotřesnější produkt české historie, najednou měl objevit Kolumbovo vejce, tak předpokládám, že už jste to tu dávno někdo napsali.

Kolega psal, že jsem zaujatý - netuším sice, co si on sám pod pojmem zaujatost představuje, nicméně já na rozdíl od něj, který se tu přiznal, že si auto chce koupit, a nyní se dozvídám, že o něm píše fundované recenze, k tomu autu neměl nikdy žádný nadstandardní vztah, ať již pozitivní či negativní, vyjma toho, že jsem na něj musel koukat počátkem 90. let na silnicích, stejně jako na jiná auta. Prostě Ronaultovo schématické myšlení - máš jiný názor než já = jsi zaujatý.

Místo odkazů jsi mohl napsat jedinou konkrétní věc, kdy tu fundovaně diskutoval. Pokud někdo napíše takovou blbost, jako jsou zmínky o rodičích, o kačerovi apod., tak je to pro mne jasný filtr a indikátor toho, s kým mám tu čest, aniž bych ho kdy musel vidět osobně. A jinak množství diskuzních příspěvků přece nesvědší o tom, že někdo umí diskutovat. Obvzláště pokud by značná část obsahovala jen odkazy na dlouhosáhlé referáty a přednášky, smyšlené infantilní urážky a vedle toho snahu za každou cenu vnutit svůj pohled druhému. Naopak, konkrétní odpověď na něco z toho, co jsem psal, jsem tu nezaznamenal, ačkoliv uznávám, že se to v tom nesmyslném balastu okolo mohlo snadno přehlédnout :-) .
Avatar - šmoula nešika
13. 10. 2013 12:20
Re: Zajímavé
Ano, jsou tu uživatelé, kteří mají desetitisíce příspěvků, kdy se jen na někom vozí, ale Ronault mezi ně nepatří. Už jen to, že byl vybrán na testování superbu, říká mnohé. A pokud s tebou souhlasí, je s ním radost diskutovat... Minulý týden jsme se tu podobně dohadovali s Gilgitem, který si připadal hrozně uražený, poté, co ho zdejší All Stars začalo ironicky označovat zaměstnancem Hjondé. Tenhle týden už mi připadá snesitelný. A pak se tu objevíš ty, člověk dle mého názoru zaujatý proti starším hatchbacků, a začneš podobnou písničku... kdo tomu rozumí a kdo ne, kdo koho uráží... Ne každý má stejný názor a ne každý jen tak přejde urážky na adresu svého auta.
13. 10. 2013 12:51
Re: Zajímavé
Diskutovat s nekym, kdo s tebou souhlasi je radost ...jeste aby ne >:D
Gilgit se casto zbytecne hada, co jinym nevadi, on tezce nese.
Naopak zase veci ktere by jinym vadily, on nekdy bere celkem v pohode.
Ma to (vadi/nevadi) asi jinak nastaveno nez nekteri :-)
13. 10. 2013 16:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 10. 2013 16:35
Re: Zajímavé
Dovolím si do toho vstoupit, aniž bych tušil, co tu řešíte.

Člověk, když něco dělá nebo se nějak chová, by si měl pokud možno vždy klást otázky typu: proč to dělám, co to přinese mne, co to přinese druhým, mohu to nějak ovlivnit? Pokud je odpověď na všechno negativní, pak asi fakt moc nemá smysl v tom pokračovat. Tedy konkrétně, člověk může ovlivnit své chování, své reakce, nebo na nich minimálně dlouhodobě zapracovat. Ale máš nějaký reálný vliv na to, jak na Tebe budou reagovat ostatní? Nemyslím si, Nemáš. Mnoho lidí moc rozumu nepobralo, nemají příliš dobré analytické a kombinatorické myšlení, aby vůbec byli schopni dávat si všechny souvislosti dohromady - zároveń si to ne každý přizná. A jedním z východisek je pak 'seberealizace' pod anonymní přezdívkou na Internetu. To už poznáš, jestli lidé píší seriózně, nebo jen provokují.
A druhá část mé rady je. Pokud nemůžeš nijak ovlivnit reakce těch, co vyloženě diskutovat nechtějí, co dobrého to přinese Tobě a co dobrého to přinese jim, když se budeš rozčilovat (= můj překlad toho, že to nesnášíš)? Já bych řekl, že nic, Maximálně se budeš trápit a nebudeš se cítit dobře.

Pokud se mýlím, tak to nesnášej dále, ale stejně lidi nezměníš. A pokud Ti to dobře nedělá, tak mám jedinou, sice trochu smutnou, radu. Jediný způsob, jak se tomu můžeš vyhnout, je prostě se nad takovými lidmi a jejich projevy nerozčilovat a myslet si o nich svoje. Já sám se snažím pouze do té chvíle, dokud mám pocit, že to smysl má, že se můžeme navzájem obohatit. Když to možné není, je lepší se rozloučit a popřát si vše dobré :-) .
13. 10. 2013 17:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 10. 2013 12:53