Jak si představuješ sázku na jistotu? Pořád se svou zákaznickou základnou nejsou spokojeni a snaží se zaujímat někoho nového. Dokud se tohle nezmění, nezbyde jim nic jiného, než dělat hokus pokusy.
A TO VŠECHNO DÍKY DACII <b class="smile09"><b>>:D</b></b> <b
stačilo montovat pořádné motory a hned to jde >:D dobře, že se insporovali u modré vrtule s motory Peugeot, ještě by to chtělo, aby Auto Union začalo montovat také kvalitní maloobjemové motory od PSA než ty zmetky od VW :-)
Tak tak, myslím, že napríklad posledná generácia Éčka nesplnila očakávania vedenia, preto taký nezvyčajne výrazný (na pomery prémie priam dramatický) facelift, o triede R radšej pomlčím. Ale pri CLA ten risk evidentne vyšiel.
Ale koncept CLS pre chudobných (teda menšie, technicky jednoduchšie auto, ktoré si nezasvätení môžu pomýliť s väčším, technicky vyspelejším a teda drahším vzorom) predsa dobre funguje aj inde a Mercedesu dosť dlho trvalo, kým si uvedomilo, že mu tu utekajú peniaze.
Mne je Mercedes najmenej blízky z D3, ale byť dlhodobým fanúšikom M-B, asi by mi vadil taký náhly obrat filozofie, takmer o 180° - od konzervatívnej, decentnej značky uprednostňujúcej klasický pohon k načančanému dizajnu expresívnych, skoro až fluidných tvarov s jednoduchšou technikou predokolky. Zákazníkom je však ale nejaká tradícia šumafuk a evidentne sa im nové smerovanie páči (usudzujem aj z vlastného pozorovania množstva CLA v mojom okolí).
U Audi už dlouho vykrádají sami sebe, u BMW skočil zajímavý design s Bangleem. Jisté je ale, že se do masového vkusu pořád trefují. Prodeje mají více než dobré. Zatímco Mercedes s designem několikrát zariskoval a obrátilo se to proti němu.