Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - RWD
generace
RWD
| 14. 10. 2013 09:29
Jak vidno hyundai dotahuje. Na škodovku ještě nemá, tak se to snaží alespoň reklamou lidem nalhat. Nicméně další generace škodovku dožene a za dvě generace je nejspíše i předběhne. Radost z toho nemám, ale tak to vidím já :-(
Avatar - Emel
generace
Emel
| 14. 10. 2013 09:46
Z toho testu není úplně zřejmé, že by v této konkrétní konfiguraci i30 na Octavii nemělo. Pokud nečteš jen závěr, ale celý test... Hyundai je komfortnější, vzadu se lépe sedí, motor je kultivovanější, převodovka lépe poskládaná... je to spíš o prioritách.
Avatar - RWD
generace
RWD
| 14. 10. 2013 10:37
Máš pravdu, nicméně já neměl na mysli konkrétně i30 1.6 vs OIII 1.6, ale modely obecně. Na tento motorový lowstream (byť to bude jedna z nejprodávanějších verzí) hyundai přímo útočí, takže zde má z části navrch. Taky prostě škodovka zaspala a zdá se, že ty oškubané verze za účelem přitáhnout zákazníka do salonu na cenu OD už moc dobře fungovat nebudou
generace
mraz.mrazik
| 14. 10. 2013 11:56
Po precteni bych se tedy podle testu spise rozhodl pro Hyundai.
Avatar - Stephen
i40 globálním modelem?
Stephen
| 14. 10. 2013 09:31
Tak mi redaktor Světa motorů hned po ránu prodloužil život! Tvrdit o i40, že je globálním modelem zaměřeným na Asii a Ameriku, to je fakt pecka - odbornost až na půdu. Tak bych se touto cestou pana Baborského rád zeptal proč se i40 (VF) vyvíjela v Německu (kde měla i premiéru [odkaz] ) a proč se na všech trzích, kromě toho evropského, prodává Sonata YF. Ano, na některých trzích lze koupit obě auta souběžně (např. v Austrálii - [odkaz] nebo na Ukrajině), ale VF je modelem pro Evropu!
Zajímavé...
Hugi_77
| 14. 10. 2013 09:32
Ač to tak na první pohled nevypadá, jsou si oba vozy docela podobné..:)
Jako komplexnější vůz s menším počtem kompromisů mi ale přijde i30 - jízdní komfort a poloha sedu na zadním sedáku jsou docela důležité atributy, stejně jako rozumné zpřevodování..
Určitě zajímavý je i pohled do i30 po 30.000km - viz. videotest [odkaz]
PREKVAPENI NA KONEC
marianek
| 14. 10. 2013 09:39
Pri cteni tohoto porovnani jsem si rikal, ze Octavia zde dostava pekne na... Jake vsak prislo prekvapeni, kdyz na konci vyhrava prave Octavia. Kvuli vetsimu mistu pro kolena na miste pro deti a kufru, ktery po slozeni zadnich sedaku ani nedokaze nabidnout rovnou podlahu. Spatny podvozek, duneni motoru a nedostatecne pohodli je proti mistu pro kolena druhorade?
PREKVAPENI NA KONEC
Xawier
| 14. 10. 2013 09:48
A co tě na tom konkrétně překvapuje? >:D
PREKVAPENI NA KONEC
King of rain
| 14. 10. 2013 10:02
Že jsi tuhle psal, že I30 díky Rapidu Spacebaku >:D už nikdy nikdo nebude chtít. >:D Ach ty škodovácké nekomfortní , utlučené podvozky....... >:-[]
Avatar - dal
PREKVAPENI NA KONEC
dal
| 14. 10. 2013 10:17
Na obranu Spacebaku musím říct, že tam je podvozek docela OK. Jel jsem s ním teď v sobotu verze s 1,2TSi a byl jsem příjemně překvapen. Čekal jsem spíš po zkušenostech s OIII tragedii, protože jsem očekával podstatně horší svezení opak byl pravdou.
Avatar - dal
PREKVAPENI NA KONEC
dal
| 14. 10. 2013 10:10
Asi konečný verdikt. :-)
Avatar - Choochoo
PREKVAPENI NA KONEC
Choochoo
| 14. 10. 2013 10:46
Naprosty souhlas. V testu je jasne videt mirna prevaha I30, nekde vyrazne vede, nekde mirne asi zaostava. Mirne lepsi I30 jasne korunuje vitezstvi nizsi cenou. Docela me test prekvapil, jeden z objektivnejsich. Na zaveru je videt kdo plati auto.cz.
PREKVAPENI NA KONEC
mraz.mrazik
| 14. 10. 2013 12:00
Take jsem do posledni chvile doufal, ale nezklamali kluci redaktorsky.
PREKVAPENI NA KONEC
Comprs
| 15. 10. 2013 12:45
kluci hnujdajský vy budete pořád řvát, že hujda je nejlepší, ale tohle je poslední hřebíček do rakve a dál sněte svůj sen o hnujdaj-benz >:D s testu je jasně vidět vítěz, hnujdaj je prostě šrot a to, že je Škodovka kvalitou úplně jinde jde vidět na každém centimetru >:D TAK VY KLUCI HNUJDAJOVSKÝ UŠATÝ MOŽNÁ PŘÍŠTĚ TŘEBA ZA 50 LET....
Avatar - Emel
PREKVAPENI NA KONEC
Emel
| 15. 10. 2013 13:16
Ten hřebíček je notně rezavý. Kdo je ochoten číst víc do hloubky, ten z formulací vět jasně vidí, že to nijak přesvědčivé vítězství není a je spíše otázkou priorit, zda dá člověk přednost tomu či onomu. Že je Hyundai šrot se nikde ani náznakem nepíše.

PS: co je mnohem horší než fanoušci Škody či Hyundai jsou antifanoušci :-(
Avatar - dal
PREKVAPENI NA KONEC
dal
| 15. 10. 2013 15:46
Víš, nejlepší na tom je, že nikdo tady neříká "Hyundai je nejlepší" a dokonce se nejedná o nějaké koreafans. Jde o normál­ní(ra­cionál­ní) lidi, kteří poukazují na zaslepenost jiných fans a na to, že korejské značky jsou plně konkurenceschopné a že není žádná ostuda vlastnit korejské auto. Dále to jsou lidi kteří mají plné zuby arogance Škoda auto ale to neznamená, že by Škodovku jen odsuzovali, chtějí být prostě objektivní
Nechci mluvit za ostatní ale já osobně používám jak Škodu tak Hyundai a nevidím na tom nic špatného, jen mě kolikrát štve když někdo dělá soudy bez informací a řídí se předsudky, které už dávno odvál čas.
PREKVAPENI NA KONEC
MariAchi
| 14. 10. 2013 12:48
Jasně, pokud srovnávám model jako takový, tak Octavia je proti i30 jasně ve výhodě, ale z těchto dvou konkrétních aut je i30 to lepší, navíc ještě levnější.
Ta křečovitá snaha tlačit Škodu za každou cenu jako lepší auto už mi leze krkem, stejně jako to kvákání Hyundaie o kvalitě...
PREKVAPENI NA KONEC
tomek7
| 14. 10. 2013 16:12
ještě levnější ... tím myslíte levnější nákupku a dražší servis ?
Avatar - dal
PREKVAPENI NA KONEC
dal
| 14. 10. 2013 16:23
Jak se liší cena servisu OIII a i30?
PREKVAPENI NA KONEC
MariAchi
| 14. 10. 2013 20:02
Tím myslím levnější nákupku.
Cena servisu je jak kde a to platí jak pro Hyundai (kde se ceny mohou lišit servis od servisu až o 30%), tak pro Škodu.
PREKVAPENI NA KONEC
nico297
| 16. 10. 2013 12:06
Před pár měsíci jsem musel kvůli ťukanci do servisu a můžu říct, že přední nárazník na ix20 mě naúčtovali 2300kč, což u Fábie II je podobná cena. Ale u ix20 je to skoro celý předek auta.
Za další díval jsem se schválně na ceníky Škoda i Hyundai, kolik si řeknou za práci.
Škoda si řekne o 618kč za hodinu, u větších aut jako Superb si řekne 781kč.
Hyundai si řekne o 490kč za hodinu a 690-840kč.

Každý samozřejmě může jít do jiného servisu, kde dělají všechno a ten díl vám objednají a namontují.

Opravdu si myslíte, že Hyundai má výrazně dražší servis nebo díly? Všechno je to +- stejné.
Avatar - dal
PREKVAPENI NA KONEC
dal
| 14. 10. 2013 16:29
Teď jsem si vzpomněl, že byl ve SM skoro stejný test. Porovnávali i30 a VW GolfVI.
I30 celý test Golf válcovala a nakonec vyhrál Golf. Nechce se mi to hledat, ale nic by jsem za to nedal, že autor(důvod) byl stejný.
Avatar - dal
Vidím to jinak
dal
| 14. 10. 2013 09:40
jelikož jsem s uvedenou OIII najel více jak 5000km a i30 vlastním se silnější naftou 94kw. At´se to někomu líbí nebo ne i30 jízdně natolik překonává OIII, že ani její ostatní přednosti to nedokáží přebít. Na druhou stranu při zvolení benzínu se karta obrací a i když jízdně(komfort) zůstává i30 lepší přiklonil by jsem se na stranu OIII.
Operovat se zůstatkovou hodnotou by jsem se neodvažoval, záleží na tom jak dlouho si vozidlo ponechám a jakou se mi podaří dojednat cenu při koupi.
Vidím to jinak
Xawier
| 14. 10. 2013 09:50
Tak to si buď jistej, že tu OIII prodáš o třetinu dráž, ať ji budeš prodávat za rok, za pět, nebo za deset let ;-)

Jinak s tebou ale souhlasím...
Avatar - dal
Vidím to jinak
dal
| 14. 10. 2013 09:55
Tak se podívej za kolik se dnes prodávají 5leté Octavie a i30. Zjistíš že se ceny liší velmi málo a PC byly min. 150 tis. v neprospěch Octavie. Tak a teď mudruj.
Vidím to jinak
Xawier
| 14. 10. 2013 12:15
Dovol, abych se ti vysmál >:D ;-)

I30 v kombíku, dieselu a pět let stará v dobrym stavu-výkup maximálně 130.000,- Kč.
O2 Kombi v dieselu a pět let stará, v dobrém stavu-výkup 190.000,- Kč

A to ještě za tu O2 ti lidi budou trhat ruce! Ta i30 může smrdět na bazaru třeba dva roky... Proto ji většinou jinam, než do hjundajského bazaru neprodáš... A když, tak musíš počítat ještě s mnohem menší výkupní cenou...

Souhlas s těma pořizovacíma cenama. Ale to dnes už samozřejmě dávno neplatí ;-)
Avatar - dal
Vidím to jinak
dal
| 14. 10. 2013 12:42
V tom bazaru může vzhledem k obrovské nabídce smrdět Octavia taky a aby jsi ji prodal musí cena taky dolů. Úplně dobře jsem nerozuměl termínu hjundajskej bazar. Ten rozdíl v pořizovacích cenách tam je samozřejmě pořád.
Vidím to jinak
Saab
| 14. 10. 2013 13:20
A teď tu o Karkulce prosím !
Koukám na inzeráty a vidím tam Škoda Octavia Combi 2.0TDI 103kW Elegance (r.v. 2008) po prvním majiteli se servisní knihou prodávaná přes Škoda Plus a prodejní cena je 169.000,- Kč, v bazarech se vyskytují od 130.000,- Kč.
Takže o výkupní ceně 190.000,- Kč si nech leda zdát.
Vidím to jinak
TommII
| 20. 10. 2013 20:20
Takže o Karkulce...: Škoda Octavia 1.9 TDI r.v. 2005 2.majitel, klima, servisní knížka, 169.000,-Kč - Automodul.cz. Takže o dvoulitru v Eleganci 2008 si nech zdát, teda pokud to není po setkání se tramvají... ;)
Avatar - Julča
Vidím to jinak
Julča
| 14. 10. 2013 09:56
Kupuju auto pro radost a pohodlí a dopředu neuvažuji že ji budu za pár let jako šrot někomu prodávat!? Dnešní auta už bohužel jsou pouze spotřebním zbožím a poskytnutá záruka už pomalu omezuje dobu jejich životností! >:D
Vidím to jinak
King of rain
| 14. 10. 2013 10:06
Tak o třetinu dráž.....snad ano, jenže je otázka co TSI a řetězy....jakou to bude mít image..... a imho H/K stoupnou kapku na ceně,díky tomu, že prodaváš ještě v záruce.JInak je ale důležitá ztráta a ne za kolik prodáš....
Vidím to jinak
hipisko
| 15. 10. 2013 07:57
najpredavanejsi motor 1,2tsi uz nema retaz ale remen.
1,4 snad uz tiez prerobili.
Avatar - dal
Vidím to jinak
dal
| 15. 10. 2013 08:46
Rapid má řetěz
Připadá mi to jako kdyby říkali " když už je někdo takový idiot že kupuje Rapid tak si ten řetěz zaslouží
Avatar - iudex
Vidím to jinak
iudex
| 14. 10. 2013 10:15
Tak otázka, za koľko sa zbavím starého auta, mi je pri kúpe nového úplne ukradnutá. Možno to má určitý význam v prípade, ak auto predávam po dvoch-troch rokoch, ale pri bežnej dobe vlastníctva auta je otázka, či zaňho dostanem o sto eur viac, alebo menej, na úplne poslednom mieste v rebríčku dôležitosti. :-!
Avatar - 3_diamanty
Vidím to jinak
3_diamanty
| 14. 10. 2013 10:18
dobra poznamka :yes: :yes: :yes:

ak auto predavam povedzme po nejakych 7-mich poctivo odsluzenych rokoch tak myslim je uz zbytocne riesit ci ho predam o 200 eur viac alebo menej kvoli logu na kapote.... ;-)

velmi dobry nazor, takto rozmysla vacsina zdravych :yes:
Vidím to jinak
King of rain
| 14. 10. 2013 10:22
Nesmysl, každej to má jinak-někdo prodává po 2,3,4,5,6 letech... tohle se za určitych okolností prostě řeší.Jde o peníze....
Avatar - dal
Vidím to jinak
dal
| 14. 10. 2013 10:19
No a mi to jedno není když ho dávám po 5-ti letech na protiúčet.
Avatar - iudex
Vidím to jinak
iudex
| 14. 10. 2013 10:57
Isteže to je aj o postoji a situácii konkrétneho človeka. Ak som vo finančnej tiesni a musím predať auto, tak aj sto eur mi pomôže. Ak predávam jazdenku preto, že si chcem kúpiť nové, lepšie auto, tak v kontexte ceny nového auta (a ďalších platieb ako je registračný poplatok - nová socialistická daň z výkonu auta u nás) mi pár stoviek eur nijak výrazne nepomôže a nijak moje rozhodnutie o kúpe neovplyvní (nik snáď nekupuje auto tak, že zaň dá aj poslednú stoeurovku, čo má doma).
Vidím to jinak
objekt21
| 27. 11. 2013 13:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Choochoo
Vidím to jinak
Choochoo
| 14. 10. 2013 10:40
To je ukradene kazdemu, ale pouziva se to jako argument Skodovkarskych prodejcu. Ze nakoupis ale vyrazne draz to uz nerikaji ;-) Cim starsi prodavas, tim vice se Skodou prodelavas diky nizsimu rozdilu pri koupi a prodeji
Avatar - grifith
Vidím to jinak
grifith
| 14. 10. 2013 10:25
Hele, když už o prodeji a hodnotách aut nic nevíš, je vždy lepší nic nepsat, než vyprodukovat takový žvást. :-!
Edit: Budu-li vycházet z cen vozidel v testu, pak bych nechtěl vidět obličej toho, kdo po dvou, třech, pěti letech přijde do bazaru a uslyší nákupní cenu. Ta rozhodně nebude o třetinu vyšší než v případě Hyundai, naopak cenový rozdíl bude mnohem menší a výsledná ztráta na vozidle bude silně v neprospěch Škody
Avatar - Julča
Není to naopak?
Julča
| 14. 10. 2013 09:51
Co takhle hodnocení s ohledem na komfort a kvalitnější materiály přehodnotit!? Ale to by byl asi poprask v Českých luzích a hájích a bylo i nablito v aleji!? A další manažer ze Škodovky by následoval Pečenku! >:D
Avatar - aproximus
Není to naopak?
aproximus
| 14. 10. 2013 10:26
asi nějak tak >:D
Avatar - 3_diamanty
octavia je urcite lepsim autom ako celok
3_diamanty
| 14. 10. 2013 09:57
ale nie zase az o tolko ako si kazdy mysli, tie rozdiely su tu a tam minimalne a v niektorych aspektoch ma zase navrch hyundai.... ale ako celok uznavam ze novsia octavia je urcite dokonalejsia .... velkou vyhodou octavie voci i30 je nizka hmotnost, je az neuveritelne o kolko je octavia lahsia od tazkej i30tky.... mne sa vo verzii kombi i30 teda vobec nepaci a vyzera nejako tazkopadne vzadu.... v tomto smere je sestersky ceed krajsim kombikom... aj octavia kombi je vzadu vzdusnejsia stihlejsia a to celkom jednoznacne voci i30tke.....
Avatar - dal
octavia je urcite lepsim autom ako celok
dal
| 14. 10. 2013 10:08
Dokonalejší určitě není. Momentálně 14dní jezdím s OII 2,0TDi a ta mi přijde jako celek lepší než i30 a OIII 1,6TDi naopak podstatně horší. Ten rozdíl dělá z části motor a multilink ale na mne působí OII dobře jako celek jako takový všestranný pracant. Je stejně dobrá pro cesťáka jako pro řemeslníka, tak i pro rodinu na dovolenou. Je zajímavé, že u OIII nebo i30 to tak nevidím.
Avatar - 3_diamanty
octavia je urcite lepsim autom ako celok
3_diamanty
| 14. 10. 2013 10:11
ja som tu uz neraz tvrdil ze O2 bola lepsim autom ako O3 lebo na O2 sa tolko nesetrilo... z O3 dycha snaha po setreni - to auto nemusim mat ani v rukach a vidim to... bohuzial co spravime

ale ked si porovnas O3 a i30 ... tak O3 je rozhodne uz novsim lahsim a menej nafuknutym autom ako hyundai... kvality su podobne .... vela zavisi samozrejme aj od motorov a vybavy v oboch autach... ale za mna osobne nemam problem priznat ze O3 je ako celok lepsia ako i30, ono by to bol aj dost pruser keby starsia i30 porazala novsiu O3 ... takze kvality novej octavie ma neprekvapuju
Avatar - Julča
octavia je urcite lepsim autom ako celok
Julča
| 14. 10. 2013 11:08
Nízká hmotnost výhoda? No aby to nebylo naopak díky nízké hmotnosti a ošizení materiálů také nižší a kratší životnost!? >:D
Avatar - strýček BOB
150 kg...
strýček BOB
| 14. 10. 2013 10:18
Kvalitní vozidlo se pozná i podle takových detailů >:D Síla Škody není jenom v tomto údaji, ale i v možnosti si naklikat vůz dle svých potřeb. To není jenom zaškrtnout paket "trikolor". Doplněný kouzelným dotazem směrem k prodejci: "Kolik mi dáte slevu a koberečky zdarma budou?" Škoda nepodmiňuje koupi navigace hloupým paketem, ale dá vám vybrat hned ze dvou navigačních přístrojů. :-)

Zajímavé je, že tady stále čtu srovnávání a měření délek nesmyslů, ale ještě tady nebyl článek porovnávající ceny servisních prohlídek a ceny náhradních dílů na rejži a Škodu.
Avatar - dal
150 kg...
dal
| 14. 10. 2013 10:24
Aby jsi po tom naklikání nebyl překvapenej z dvojnásobné ceny. Cena servisu u i30 a Octavie bude srovnatelná. Doba 120 je bohužel pryč.
Avatar - strýček BOB
150 kg...
strýček BOB
| 14. 10. 2013 10:28
To bych právě chtěl vidět v tom článku. Doporučuji nezapomenout na srovnání ceny běžných náhradních dílů, např. čelního skla a spotřebního materiálu >:D
150 kg...
nico297
| 16. 10. 2013 12:18
Cena dílů je +- stejná a servisu taky, psal jsem to někde níže. Takže argument, kterým se ohání Škoda, je dávno pasé. Například ix20 = 1.garančka i s olejem stála 3500kč.
150 kg...
King of rain
| 14. 10. 2013 10:28
TO nemusí být prav­da..­....šk­odov­ka má 2 letý program , což Hyundai nemá.Kia tuším jo....tam nějaký rozdíl asi nastane.
150 kg...
King of rain
| 14. 10. 2013 10:27
Poptal jsem roční dálniční známku jak na Škodovku, tak na Hyundai a pacholci se asi domluvily, stojej stejně. ;-)
Avatar - Julča
150 kg...
Julča
| 14. 10. 2013 11:10
JJ a benzin a nafta taky! Šmejdi! >:D
Avatar - 3_diamanty
150 kg...
3_diamanty
| 14. 10. 2013 10:30
no jasne... mas pravdu..... u skodovky nie je ziadne prekvapenie ze si musis pred kupou naklikat aj volant, motor, sedacky aby to auto s okridlenym sipom vobec bolo sposobile pre cestnu premavku ;-)

myslim ze je dost hanbou predavat napr. takeho zakladneho yetiho bez radia... ale ved pre teba ziadny problem ved si naklikas ;-) klik sem klik tam a zrazu budes na cene mercedesu C v aute s vybavou zakladheo korejca >:D gratulacia :yes: , som rad ze niektore znacky uz su zakladnou vybavou inde ako skoda a ze doba pokrocila
Avatar - Emel
150 kg...
Emel
| 14. 10. 2013 11:04
Škoda toho podmiňuje hodně. Chceš ovládání rádia na volantu? Potřebuješ komfortní telefonování... a pokud náhodou vybereš hlasové ovládání, musíš přihodit i jiné autorádio.
Avatar - Katikakus
150 kg...
Katikakus
| 14. 10. 2013 12:23
Ty pakety a co je podmineno cim u Skody jeste dostuduj...
150 kg...
Nicco
| 14. 10. 2013 12:50
Suhlasim jedine s tymi 150kg, ale nie je to zasluha Skodovky a platformy z VW. Timto koncern predbehol vsetku svoju konkurenciu, ktora si lamala hlavu s tym, ako znizit spotrebu upravami motora, pritom akosi ich nenapdalo hladat rezervy v hmotnosti, aerodynamike a inde. Teda pardon, este lepsie je na tom Mazda. Ak si dopre spominam, tak nova 6ka je lahsia nez Octavia a to ma normalnu zadnu napravu, ktoru v Koncerne ocenili na nejakych +25kg.
Pružnost
poterienko
| 14. 10. 2013 10:23
V závěru píšete, že Octa má lepší dynamiku, ale dle tabulky byla při testech pružnosti vždy pomalejší. Takže výsledkem je, že pro tatínka české rodiny je důležitější sprint na semaforech než bezpečnější předjíždění.
BRAWO AUTO . CZ
Pružnost
idam.i
| 14. 10. 2013 10:33
Ćakal som ,či si to niekto všimne. :yes: ;-)
Avatar - 3_diamanty
Pružnost
3_diamanty
| 14. 10. 2013 10:57
zaujimave je to s tou pruznostou.... tu som cakal ze skodovka korejca vyskoli ale ono je to presne opacne :yes:

nemecki soudruzi niekde museli spravit chybu ;-)
Avatar - iudex
Pružnost
iudex
| 14. 10. 2013 10:59
Ty tomu vôbec nerozumieš, predsa zrýchlenie z nuly na sto a číslo, ktoré má auto napísané na tachometri sú predsa najdôležitejšie veci! >:-[]
Pružnost
_Teddy_
| 14. 10. 2013 11:02
Ono zrovnavat dynamiku u tychto dvoch aut na jednotlive prevodove stupne akosi nema zmysel. U i30 je samozrejme 4. aj 5. rychlostny stupen "posadeny" nizsie, pretoze ma este sestku. Logicky by teda aj mal dosiahnut kratsie casy pruzneho zrychlenia...

Ale vidim ze do zaverecneho zhrnutia plusy/minusy sa nepremietla cena a zaruka, ani hlucnejsi duniaci motor octavie. Navyse napisat ako vyhodu "agilne jizdni vlastnosti" u Octavie s 5-stupnovou prevodovkou a torznou prieckou vzadu, to uz nie je ani smiesne. Ale beriem v uvahu, ze sa jedna o test Sveta motoru, takze ma to uz ani velmi neprekvapuje.
Pružnost
Provocateur
| 14. 10. 2013 11:48
Pružné zrychlení má s bezpečným předjetím kolikrát pramálo společnýho, protože bezpečný předjetí = nejrychlejší předjetí a to ve většině případů znamená podřadit nebo přeřadit ;-) Proto může být Octa vhodnější k bezpečnýmu předjetí než i30, ikdyž má horší pružnost motoru...
Pružnost
poterienko
| 14. 10. 2013 12:20
Mám pocit, že jsi napsal trochu protimluv. i30 je rychlejší při zrychlování z 60-100 a to samozřejmě se stejným podřazením jako Octa, takže je v tom lepší-bezpečnější.
Pružnost
Provocateur
| 14. 10. 2013 13:22
Nevím, kde bych napsal protimluv. Pokud předjíždíš např. 2 kamiony jedoucí 80km/h, tak je přece nebudeš celou dobu přejíždět na 5. stupeň, ale podřadíš (popř. během předjíždění přeřadíš) a předjedeš je rychleji. Proto říkám, že pružné zrychlení je jen orientační údaj, kterej v reálu moc nevyužiješ.
Pružnost
poterienko
| 14. 10. 2013 14:48
Tak se asi nechápeme. Tak si uděláme modelovou situaci:
Dva kamiony jedou 80km/h, v i30 dám za 4, v Octě také a šlápnu na plyn. i30 vystartuje rychleji, dostanu se k omezovači a kopnu tam další rychlost - 5 a akceleruji dál. Octa vystartuje pomaleji, při omezovači za 5, ale ta je těžká, takže bude stále akcelerovat pomaleji.
Pružnost
Provocateur
| 14. 10. 2013 15:48
Ano a v případě, o kterém píšeš, se už nejedná o pružné zrychlení, které se měří jen na jeden rychlostní stupeň. A na to jsem i reagoval, že bezpečnost, resp. doba předjíždění nezávisí na pružném zrychlení. Teda pokud řidič není magor:-)

A co se týče i30 x Octavie, tak jsem psal, že Octavie může být rychlejší. Ani jeden motor jsem nejel (ani po tom netoužím), ale jelikož v testu píšou, že Octavia má dynamičtější motor, tak právě že Octavia při optimálním zařazení by měla vystartoval rychleji než i30. Proto má i lepší hodnotu zrychlení z 0 na 100.
Pružnost
poterienko
| 14. 10. 2013 18:06
Ono předjetí kamionu na jeden rychl. stupeň asi ani nejde :D.
Jinak ani jedno z aut (s jakýmkoli motorem) jsem také nejel, takže diskutuji jen na základě textu v recenzi. Jediné, co bylo trochu podobné byla Octa II FL s 2,0TDI 81kw a při rozjezdu to bylo opravdu docela čiperné auto. Ale napadá mne jedna věc. Ta octa s 2,0 byla pocitově rychlejší než Avensis 2,0D4D 91kw (320nm zde vs 250 u octy), takže je možné, že asijské diesely nejsou tak agresivní.
Avatar - Lucaslegend
Pružnost
Lucaslegend
| 15. 10. 2013 11:08
chalani tak asi najrozumnejsie by bolo pri obiehani pri 80tke zaradit trojku, nech to co najrychlejsie zrychli, ak samozrejme to zrychlenie treba co najvec­sie.­....­..na­co to trapit na stvorke? a myslim ze na tej trojke bude ta pruznost uz podobna, mozno i30 bude mat zanedbatelne navrch...........ja pri 80tke povecsinou radim uz dvojku ale to je zase uplne ine auto....cize treba rozumne radit podla charakteru motora/prevodovky, cize treba auto dobre poznat a nie byt nemilo zaskoceny pri obiehani ze to netaha na petke 8-s
Pružnost
idam.i
| 15. 10. 2013 19:07
To vážne radiš v Legende na 2.pri80km/hod.?
Avatar - Lucaslegend
Pružnost
Lucaslegend
| 16. 10. 2013 12:31
no ano preco nie? :-) je to zabava ;-) a nevyhnutne ak chces byt rychly
Pružnost
MariAchi
| 14. 10. 2013 13:01
No jasně, pokud pro tebe semaforové sprinty nejsou vším, tak jsi houby řidič! >:D
Avatar - vabis
Octavia :-)
vabis
| 14. 10. 2013 10:46
Samozřejmě, že vyhraje Octavia. Když se daná auta po čase vyhledají a udělá se u nich test znova po 5-10 letech provozu, bude rozdíl ještě větší. Ono kopírovat není to samé jako umět. Že by šlo umět aj líp, to je věc druhá.
Avatar - Iv8
Octavia :-)
Iv8
| 14. 10. 2013 10:57
To jako že škodovkáři vyvíjí sami bez VW ? Nebo využívají (ať chtějí či ne) pouze víceméně koncernové now-how ?
Octavia :-)
Petrko
| 14. 10. 2013 12:46
A co že to ve Škodě umí? Myslíš jako sáhnout do skladu VW a vybrat nápravy, motor, části interiéru atd. a zakomponovat to do vlastní boudy? Pak mám jinou představu od umění.
Octavia :-)
TommII
| 20. 10. 2013 20:51
Zkus si něco o škodovce vygůglit... Zjistíš jak velké mají vývojové centrum v Boleslavi. Skodovka není jen montovna z VW dílů ;-)
Avatar - CarlosOstrava
Srovnání
CarlosOstrava
| 14. 10. 2013 10:52
Najezdil jsem s O3 asi 4000km a s i30 to ani nespočítám (pracuji v Nošovicích).
Dovolil bych si tedy také hodnotit.
O3 prostě ten komfort nemá, to je bez diskuze. Cestou do Chorvatska mi málem odešly záda, jednoduše se mi sedí nepohodlně. V i30 (a i v i40) jsem žádný takový problém nikdy neměl.
Co se týká motoru, v O3 byl 2,0 TDI(103kw) a ani nejsilnější i30 v naftě se nechytá.
Jak je psáno v Testu, ano možná má i30 lepší pružné zrychlení o kousek, nicméně pocitově je O3 živější.
Na téma výbavy by se tu daly napsat slohové práce, nicméně v Hyundai s navigací funguje všechno opravdu dobře a jednoduše a navíc neprudí pokaždé silným zvukem, když se telefon připojí k BT (to mě opravdu iritovalo).
Kufr: O3 jasně lepší. Při stěhování všech věcí od rodičů do svého (krom nábytku) to stačilo otočit jen 2x... :yes:

Celkový dojem:

i30 je opravdu příjemné auto pro každou příležitost a navíc levnější.
O3 je lepší pouze, pokud denně stěhujete půl firmy + o malinko živější.
Avatar - Julča
Srovnání
Julča
| 14. 10. 2013 11:18
Jasně pohodlí a kvalita vítězí, pračku kupuji maximálně jednou za 5let a prodejce ji přiveze ještě a rád zdarma ! A škrabku si za 20,-Kč klidně koupím každý rok novou! Takže záleží na každém jaké má priority a jaké hodnocení vystaví!? >:D
Avatar - grifith
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
grifith
| 14. 10. 2013 11:17
Na zvěřejnění srovnávacího testu SM jsem se vyloženě těšil. Každý máme nějaké své osobní preference a podvědomě určujeme výsledek. Proto jsem si rád přečetl i názor novinářů.
Design exteriéru i interiéru obou srovnávat prakticky nejde, jsou natolik rozdílné, že rozdělují zákazníky na zaryté odpůrce a příznivce. Ať si každý vybere, co je mu libo.
V oblasti prostoru je na to o fous lépe Octavia, jenž nabídne o 4cm více prostoru pro kolena a dík tomu prakticky vyhraje celé klání. Podpořeno je to i větším zavazadlovým prostorem, jehož větší objem je ovšem dán vyjmutím mezipodlahy zavazadlového prostoru. Při jejím využívání je zavazadlový prostor prakticky shodný s i30. V Hyundaii se lépe cestuje na zadních sedadlech a prostor není o tolik menší, aby jej bylo možno označit za neadekvátní.
V oblasti motorů nemá Škodovka v této objemové kategorii co kloudného nabídnout a její motor je i přes výhodu 150 kil nižší pohotovostní hmotnosti pořád méně dynamický a pružný.
V podvozkové oblasti vyhrála Octavia, ale proč? Důvodem je lepší jízdní projev při jízdě na limitu. U rodinného vozu s tímto dieselovým motorem opavdu velmi důležitý faktor. Podstatné ovšem je napsat, že toto je vykoupeno zcela nekomfortním naladěním, které se dle mého k vozu tohoto ražení hodí mnohem, mnohem víc.
V těchto všech oblastech vyhrála Octavia dle redakce SM o "propastných" 0,05 bodu. Kdo zná hodnocení SM ví, že toto nelzeani nazvat výhrou...
Jak je dobrým zvykem, tak do toho výsledku se nezapočítává cena. A já se ptám proč? Nejspíš aby redakce nemusela Škodě vysvětlovat, proč skončila na druhém místě. Takto je to elegantnější řešení. Po započtení tohoto dle mě důležitého parametru se jako vždy karta obrací a rázem se do čela dostane Hyundai o 0,35 bodu a to už se v měřítku redakce může jednat o takový malý parník... Navíc po dlouhé době jsem v článku objevil pro mne zajímavou informaci o cenách testovaných vozů. Testovaná Octavia stála 872 tisíc, kdežto Hyundai 567 tisíc. Nedokážu si ničím vysvětlit tento opravdu nehorázný cenový odstup, jenž s výsledkem celého testu příliš nekoresponduje. Jestli je za cenu dalšího Hyundaie i30 Octavia lepší v nabídce prostoru na zadních sedadlech a kufru, tak to děkuji pěkně :-! 8-s
Avatar - Julča
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Julča
| 14. 10. 2013 11:20
Bez komentáře! >:D :yes:
Avatar - Iv8
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Iv8
| 14. 10. 2013 11:37
Moc pěkně shrnuto. Do ceny Octy se vleze ještě i20nebo ix20 na nákupy. Co dodat...
Avatar - aproximus
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
aproximus
| 14. 10. 2013 11:38
amen
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
King of rain
| 14. 10. 2013 11:43
Ta nekomfortnost je opravdu na auto značky Octavia zcela špatně.To auto má být naladěné jako komfortní "žehlička", pohodlné auto na delší trasy.Prostě imho zcela špatně naladěny vůz, za vysoký peníz. :no:
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
_Teddy_
| 14. 10. 2013 11:48
"...V podvozkové oblasti vyhrála Octavia, ale proč? Důvodem je lepší jízdní projev při jízdě na limitu..."

Ono aj pri tom jazdnom prejave ide skor o pocit pana testera, nez realne zhodnotenie. Mozu inzinieri zo Skody ladit torznu priecku ako len chcu, nikdy z nej nebude nezavisle zavesenie. Za urcitych okolnosti sa moze vlastnostami priblizit priemernemu multilinku, ale v mnohych inych situaciach nanho bude stracat. To je skratka fakt, a neda sa s tym nic robit...
Avatar - grifith
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
grifith
| 14. 10. 2013 12:00
Výsledek v této části jsem lehce ironizoval, rozhodně mi přijde mnohem vhodnější naladění víceprvkové nápravy Hyundaie a tvrzení, že Octavia je na limitu mrštnější může být subjektivním hodnocením. Zároveň tento pocit může souviset právě s nižší pohotovostní hmotností ;-)
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
_Teddy_
| 14. 10. 2013 12:51
Samozrejme, subjektivne to tak moze byt. Octavia ma zadnu napravu naladenu tvrdsie, a na vyssiu nosnost. Aj stabilizator (ktory je vlastne suplovany tuhostou priecky) musi byt naladeny tvrdsie, aby sa co najviac udrzala optimalna geometria kolesa voci vozovke.

Preto sa pri jazde v zakrute bude Octavia menej naklanat (najma prazdna), a vodic ma pocit ze "sedi" lepsie. Lenze ten limit pride ovela skor, ako pri viacprvkovej naprave, aj ked sa s nou i30 viacej nakloni...
Avatar - grifith
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
grifith
| 14. 10. 2013 13:49
Souhlas. ;-) :yes:
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
martin_MPS
| 14. 10. 2013 12:01
Tak jsem otevřel auto.cz a co to na mě nevyskočilo? Ani jsem se přes tu reklamu nemohl dostat k standardnímu obsahu webu :-( ... Pak už mě ten test nemohl překvapit :-)
PS: Tu cenu jsi nešel kde? Tady v článku je to "zakamuflováno" tak, že se mi nechtělo to počítat (nebo jsem to přehlédl). Tak asi přímo v SM.... ?
Avatar - grifith
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
grifith
| 14. 10. 2013 12:08
Ano, cena testovaných modelů je uvedena přímo v SM a je to poprvé za nějaké 4 roky, co je tento údaj v testu uveden. Myslím, že by tento fakt měl být udáván v každém testu zejména pro představu, vozy jakých cenových kategorií jsou srovnávány.
Avatar - eXp10it
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
eXp10it
| 14. 10. 2013 17:26
Ceny by se uvádět neměly. Protože ty reálmé se oproti ceníkovým zásadně liší. Tento měsíc jsem si kupoval nové auto a rozptyl slev napříč značkami byl proti ceníkům pro mě jako fyzickou osobu 20 až 35%. Je sice pravda že jsem nevybíral mezi škodou a koreou ale myslím že to bude hodně podobné. Principielně jde drahý a vybavený vůz slevnit víc než ten levný.
Avatar - grifith
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
grifith
| 14. 10. 2013 17:39
Nesouhlasím, cena je jedním z podstatných faktorů i při srovnání. Jak jinak chceš porovnat vozy v oblasti výhodnosti, čili oblasti value for money? To, že si člověk dokáže proti ceníku usmlouvat cenu lepší může posléze být jen jeho benefit, který ovšem nemůžeš v testech uvádět.
V teoretické rovině u dražšího vozu uhádáš větší slevu, ale nemusíš dostat levnější auto.
Avatar - eXp10it
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
eXp10it
| 14. 10. 2013 19:23
To že chcete porovnávat ceny je naprosto v pořádku, aby to ale mělo nějaký význam je potřeba se dopracovat k tržním cenám a ty se jen tak v časopise neobjeví. Pokud by jste byl dnes kupovat nové auto tak pochopíte o čem píšu. Situace v salónech se vymyká tržnímu chápaní zdravého rozumu. I ten nejšpinavější autobazar v zapadlé obci smlouvá o cenách míň...
Avatar - grifith
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
grifith
| 14. 10. 2013 19:32
Je třeba se od něčeho odpíchnout a právě k tomu slouží ceníky. Jaké ceny si kdo uhádá je v dané situaci nepodstatné. Nový vůz jsem letos nekupoval, ale z minulého roku mám své zkušenosti. Ano, za ceníkovou cenu jsem také vůz nekupoval a dostal se na cenu, za kterou bych letos koupil auto o třídu menší... Takže jak to chodí vím ;-) Tržní ceny neexistují, to už je boj mezi jednotlivými autosalony a s tím značka nemá moc co dělat, ta má oficiální ceníky. Pro srovnání plně dostačující.
Ukončil bych to tím, že plně chápu, jak to myslíte, ovšem daný systém není aplikovatelný pro testování ;-)
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Johnn
| 14. 10. 2013 19:37
Jenže cena ceníková by měla být i cena tržní,s poměrně malou odchylkou.Může mi být úplně jedno že nějaký prodejce může dát obří slevu až když jde do tuhého.
Toto není jen u aut,ale i stavebního mate­riálu,­řemes­lníků,­pokud někdo z nich Ti dá ceníkovou cenu,podstatně přestřelenou a nedá slevu ihned,tak už se tam nevracím,protože jednal nefér.
Jak je jinak možné uvádět ceny o 20-50% vyšší a když řekneš ne tak jít razantně dolů.Prostě tě chce prvně natáhnout,okrást.
A když vyleze z cenového srovnání horší ten,který více cenu přestřelil,je to jen a jen jeho chyba
Avatar - eXp10it
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
eXp10it
| 15. 10. 2013 08:46
Ono to je tak nastavené beztak jenom kvůli business sféře, kde pokud není na faktuře sleva 30% tak se nic nekupuje (tak jak píšete auta, stavební materiály, řemesla...) a pro škodu jsou fleety celkem podstatná část prodeje.

ALE OK jestli si myslíte že tahle octavia má cenu nového BMW 5 tak si v tom žijte a čtěte časopisy dál...
Avatar - Julča
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Julča
| 14. 10. 2013 12:23
Sednu na WC, po použití toaletního papíru zjišťuji nějaké drhnutí, kouknu a tam Octavie combi! >:D
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
CenturionCz
| 14. 10. 2013 12:37
Do výsledků by se cena započítávat neměla. Každý má jiné finanční možnosti a prací novinářů by prostě mělo být zjištění, které z obou aut je lepší. Jestli někomu příplatek x tisíc stojí za to, aby měl o 0,5 bodu lepší auto, už je na kupujícím samém a ne na redaktorovi.
Avatar - dal
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
dal
| 14. 10. 2013 12:53
Jelikož jde o peníze až v 1. řadě je nutné také s nimi počítat, vždyť testovaná Octavia je za stejnou cenu jako kompaktní premie a to už je na pováženou.
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
CenturionCz
| 14. 10. 2013 12:56
Pak však celý test může být svržen jen údajem ceny. Opravdu bychom pak mohli postavit vedle sebe Superba a pětkové BMW a říci: "No, za ty peníze je Superb lepší." To přece není vůbec objektivní ani logické. Porovnávejme auta a peníze nechme na kupujícím.
Avatar - Iv8
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Iv8
| 14. 10. 2013 13:02
Nesrovnávej hrušky z jablkama. Toto je rádoby objektivní souboj dvou přímých konkurentů a tady se cena musí zohlednit. Vše ostatní je omlouvání cenové nepřiměřenosti Octávky. Tečka.
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
CenturionCz
| 14. 10. 2013 13:11
"Tečky" si dělej v hospodě. Pokud chceš seriózně diskutovat, tak prostě musíš svoje tvrzení podložit. Já tvrdím, že cena je věc kupujícího a to z následujících důvodů: Pro někoho je rozdíl padesát tisíc velkým problémem, pro jiného je to drobný příplatek. Pokud zjistí recenzent, že je dražší auto horší, než to lepší, tak je to příplatek zbytečný. Pokud je však dražší auto podle recenzenta i o něco lepší, tak už je jen na kupujícím posoudit, jestli si za o něco lepší auto (podle výsledku testu) připlatí.

Argument, že "je o něco horší, ale podstatně levnější a proto je lepší" je vlastně kontradiktorní. Je rozdíl mezi slovy "lepší" a "výhodnější". Možná, že je Hyundai "výhodnější", ale já bych prosil, aby mi pan recenzent odpověděl na otázku, které auto je" lepší".
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Ondris
| 14. 10. 2013 13:14
V téhle kategorii je 50 tisíc sakra velký příplatek.
Okta a i30 jsou auta, která se kupují rozumem, ne srdcem a tam si musíš každou korunu navíc obhájit. A Okta to dělá bohužel dost nepřesvědčivě.
Avatar - Iv8
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Iv8
| 14. 10. 2013 13:33
o 50tisících bych se nebavil. Jak se tu píše, je rozdíl testovaných vozů více jak 300tisíc. A to už je sakra rozdíl. Je těžké seriózně diskutovat, když na svou značku nedáš dopustit. Možná je Octávka cituji "o něco lepší auto", ale to neměřitelné "něco" je vyjádřeno propastným rozdílem, který za ni zaplatíš. Pokud je pro tebe téměř 900 tis. za Octávku přijatelné, tak ti to nikdo nebere. Možná až tolik peněz našetříš, tak změníš názor a bude pro tebe přijatelnějsí to "výhodnější". Nic proti škodovce, jen proti její cenové politice.
Jo a v hospodě mám (a nejen tam) radějí čárky...
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
CenturionCz
| 15. 10. 2013 11:16
Tištěnou verzi SM nemám k dispozici, ale řekl bych, že většina bodů v porovnávací tabulce dole pod článkem se vůbec netýká příplatkové výbavy, takže spíš prostě Škoda do porovnání poslala "převybavený" vůz, zatímco Hyundai poslal jeden z méně vybavených.
Avatar - grifith
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
grifith
| 15. 10. 2013 11:42
Cituji z tištěného SM : "Hyundai i30 na fotkách má kromě panoramatické střechy za 25 000 Kč vše, co může mít, a stojí 566 990 Kč. Testovaná Octavia 1,6 TDI stojí těžko uvěřitelných 872 600 Kč a se střešním oknem a kůží by stála ještě o padesát tisíc víc."

Oba vozy tedy byly napěchované možnou výbavou až po střechu, ano Octavie může mít těch fičur o něco víc, ale výbavu za 300 tisíc bych tedy chtěl vidět.
Avatar - dal
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
dal
| 14. 10. 2013 13:14
Ty logiku, když postavím auta stejné třídy, tak tu cenu musím zohlednit. Takže Superb proti např. Mondeu nebo M6 a ne např.Megane proti A3 ale proti Focusu.
Igen?
Avatar - grifith
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
grifith
| 14. 10. 2013 13:12
Do výsledků by se cena započítávat měla! Každý sice má jiné finanční možnosti, ale základní předpoklad pro hodnocení je uváděná cena. Tzn. každý vůz dostane známku za oblast value for money, která se započítá do komplexního hodnocení vozu. Každý si poté samozřejmě může sám říct, zda-li i přes nevýhodný poměr ceny a získané hodnoty vůz koupí. Ale bez uvedení cen je takový test o ničem, něco jako pohádka bez konce...
Avatar - kaa
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
kaa
| 14. 10. 2013 12:48
Avatar - kaa
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
kaa
| 14. 10. 2013 12:51
Ta sedla panečku..
Avatar - 3_diamanty
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
3_diamanty
| 14. 10. 2013 13:14
dobre napisane ....

kazdy nech si vyberie co uzna za vhodne :yes:

ta cena octavie je ale fakt mimo... a nezodpoveda minimalnym kvalitativnym aj priestorovym a motorovym rozdielom medzi oboma autami....

ja by som bral stejne ceeda.... i30 kombik ma hrozny dizajn zadku....
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
_Pavel
| 14. 10. 2013 23:35
Cenový odstup je dán tím, že Škoda auto dává novinářům auta narvaná všemi možnými i nemožnými serepetičkami, které v reálu kupovat stejně nikdo nebude. Rozhodně ne s 1.6 TDI. No, a do toho balíku taky přidá nesmyslná 17" kola, se kterými auto hrká, až si fyzioterapeuti mnou ruce ...

Dle úvodu jsem se těšil, že testovaná Octa bude v nějaké normální výbavě (vždyť tam jsou i litá kola za mastný příplatek!), ale zase ne ...
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
jirka_ST
| 17. 10. 2013 12:08
Také jsem se s chutí začetl do testíku, ale pořád mi unikají souvislosti, chybí totiž pár informací k provozu vozidel, které by zlepšily vypovídací schopnost testu a které člověk musí vyhledávat. Spotřebu pohonných hmot si člověk může teoreticky odvodit, další náklady k provozu vozidla, jako jsou náklady na garanční opravy, záruka na vozidlo, případná amortizace při prodeji. Možná pak by byl někdo překvapen porovnáním vozidel.
U nového vozu předpokládám, že asi člověk nebude jezdit k nějakému garážovému mechanikovi, aby neztratil záruku. Za několik desetiletí co jezdím jsem měl několik aut, ale koupí nového auta určitě výdaje nekončí, spíše začínají. Potom by se člověk možná rozhodoval i jinak.
Avatar - grifith
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
grifith
| 17. 10. 2013 20:31
Mnoho s tebou popsaných problémů odpovídá samotný SM v článku. Rozdíl v servisních nákladech na 100 tisíc km je 7 tisíc korun ve prospěch Škodovky. Spotřeba bude odvislá od nohy provozovatele, ale rozdíl mezi oběma bude velmi malý. Zcela pochybuji, že by rozdíl v prodejních cenách ojetin kdy dosahoval rozdílu cen nových vozů a téměř bezvýhradně to bude mluvit ve prospěch Hyundaie.
Každopádně souhlasím s tvrzením, že koupí vozu výdaj nekončí, ale začínají ;-)
Avatar - KANKUNEN
Kombík není HH
KANKUNEN
| 14. 10. 2013 11:17
Kombík má být pohodlný, naopak u HH vadí ztráta přesnosti řízení na úkor komfortu.
Nečetl jsem to,
swifter
| 14. 10. 2013 12:23
vyhrála skůdka ne? :-!
Zase tie centimetre na zadnych sedadlach....
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 14. 10. 2013 12:24
"Proč si nakonec octavia odnáší lepší vysvědčení?"

Lebo par centimetrov... napriek tomu, ze hned v dalsich riadkoch sa docitame, ze sedenie v zadu v Octavii je otrasne a i40 je v tomto vyrazne lepsia.

Takze kde sa to hodi, centimetre hraju pre Skodu. Kde hraju pre Hyundai, nie su dolezite, dolezity je "subjektivny dojem".

Pani, uz ked za kazdu cenu chcete, aby Octavia vyhrala, tak odporucam konzistenciu. Nie je nic trapnejsie ako demagog, ktory sam sebe protireci. Na druhej strane, stadu je to jedno....
Avatar - 3_diamanty
Zase tie centimetre na zadnych sedadlach....
3_diamanty
| 14. 10. 2013 15:09
predstav si ten pruser keby 2 roky stara i30tka porazila novu octaviu ;-)

to predsa nemoze nikto pripustit ......

vsimni si dalsiu vec... keby mala skodovka 6st manual ( co nema ) a hyundai by mal len 5st manual tak by to urcite hyundaiu vytkli.... ale ked hyundai 6tku ma a skoda nie.... akosi to nikto nepovazuje za nevyhodu skody...... nikde nic..... jedina zmienka je v hodnoteni ako plus pre hyundai... ale ako minus skody to nie je..... zaujimave
Zase tie centimetre na zadnych sedadlach....
_Pavel
| 14. 10. 2013 23:26
Jen je v celkové srovnávací tabulce uvedeno "Pouze pětistupňová převodovka".

Také pokud jsi vyššího vzrůstu, tak místo vzadu u aut v nižší střední všeobecně je trochu problém, který Octa právě řeší.

Potíž je spíš v nastavených celkových kritériích. Obávám se ale, že cílová skupina kombíků nižší střední (tzn. rodiny) budou daleko více hledět na cestovní komfort než na agilitu v zatáčkách (byť na druhou stranu v případě menších dětí v autosedačkách je irelevantní kritérium zadních sedadel).
Nevím,
CenturionCz
| 14. 10. 2013 12:33
co na tom kdo nechápe. Octavia je rychlejší, úspornější, lehčí a celkově řidičsky přívětivější a nabízí lepší jízdní vlastnosti na limitu, více prostoru pro posádku, větší kufr a některé další věci o kterých jsem si donedávna myslel, že jsou snad všude alespoň za příplatek (vak na lyže apod.). Hyundai je sice komfortnější a tišší v jízdním projevu, což nejsou irelevantní faktory, ale jeho řízení je "absolutně bez citu a zpětné vazby" (což je dost děsivé) plus zaostává ve výše zmíněných faktorech. Vítězství Octávie o pár bodů je z textu zcela zřejmé a to, že je Hyundai v některých bodech lepší, na tom nic nemění.
Avatar - dal
Nevím,
dal
| 14. 10. 2013 12:49
Že je Octavie rychlejší, řidičsky přívětivější a lepší na limitu jsi sebral kde. Naopak kde ti Octávka odskočí, i30 v pohodě projede bez jakékoliv nervozity. Na naše cesty je OIII omyl, tak se s tím smiř.
Nevím,
CenturionCz
| 14. 10. 2013 13:00
Cituji z článku:
"Ale výrazně větší a navíc slabší octavia se dostane na stovku o 0,8 s rychleji, má vyšší maximálku"

"Pocitově je sympatičtější precizní řazení octavie. Hyundai působí příjemně měkce při klidném tempu, jakmile však nasadíte ostřejší styl, ukáže drobné rezervy v přesnosti chodu řadicí páky kulisou."

"A také se lépe vyrovná s opakovaným tvrdým brzděním. Zatímco octavia zvládala repete bez problému, brzdy hyundaie začaly vadnout únavou."

"A pak tu máme řízení (i30) s nastavitelným účinkem posilovače. Buď jde nepřirozeně zlehka, normálně, nebo příliš ztuha, pořád je ale absolutně bez citu a zpětné vazby, jako byste tahali za gumu. Pro řidiče, který se nechce nechat jen vézt, ale rád řídí, je to asi nejslabší ingredience"

S těmi "našemi cestami": Myslím, že to není ani zdaleka tak hrozné, jak se říká. Možná na Moravě, ale tady v Čechách jsou i okresky dost dobré. V Praze se jezdí pomaleji, takže tam vůbec žádnou odskakující nápravu nepoznáte.
Avatar - dal
Nevím,
dal
| 14. 10. 2013 13:07
Když už cituješ, podívej se na test od Jandy na autoforu. Já necituji já jezdím a jestli někdo ve SM si tahal za gumu, tak jedině od trenek.
Nevím,
CenturionCz
| 14. 10. 2013 13:13
Dobře, ale diskutujeme tu snad o tomto testu, ne? Samozřejmě, že vycházím z tvrzení v testu SM, ale to je dáno tím, světe div se, že se nacházíme v diskuzní sekci pod tímto článkem.
Avatar - dal
Nevím,
dal
| 14. 10. 2013 13:16
Ano to diskutujeme ale to neznamená, že poznatky, pocity a závěry testera budeme brát jako dogma.
Nevím,
Ondris
| 14. 10. 2013 13:12
Nic ve zlém, ale přijde mi, že jezdíš po jiném Česku.
Pohybuji se po Středočeském kraji a hlavně cesty okolo Benešova, to je nářez. V Praze odskakující nápravu nepoznáš, to je pravda. Ale projeď si trochu rychleji třeba Malešickou nebo Koněvku-Husitskou, Oktávka tam tříská a drncá až je to nepříjemný.

Auto téhle kategorie (zvlášť se chcíplou šestnáctistovkou pod kapotou) má právě jakékoli sportovní ambice ignorovat, nerovnosti má žehlit a celkově má být "vláčný".

Obhajovat HuKi je mi hodně vzdálený, ale po dvanácti tisících za volantem OIII 2.0 TDI si nemyslím, že by to byla horší auta než běžné konfigurace Okty. A ta cena je jen příjemným bonusem.
Avatar - dal
Nevím,
dal
| 14. 10. 2013 13:29
:yes:
Nevím,
CenturionCz
| 15. 10. 2013 11:14
Zajímalo by mě, jak můžu dostat šest mínusů za citaci z článku. Asi se článek moc nelíbil...
Avatar - dal
Nevím,
dal
| 15. 10. 2013 15:28
Jednoduše, nechovej se jako účetní a používej vlastní hlavu.
Avatar - Iv8
Nevím,
Iv8
| 14. 10. 2013 12:51
V žádném případě ti neberu tvůj pohled. Jen jestli ti tyto "výhody" ( o kterých se dá dlouze diskutovat) stojí za 300 tisíc navíc.
Avatar - dal
Nevím,
dal
| 14. 10. 2013 13:01
Přesně tak, každý si musí zhodnotit co se vyplatí a co už ne. Za těch 300 navíc by jsem to viděl na MB C.
Nevím,
MariAchi
| 14. 10. 2013 13:28
Jestli seženeš nové céčko v kombíku za cca 700, tak sem s ním, taky si jedno vezmu.
Avatar - dal
Nevím,
dal
| 14. 10. 2013 13:31
Cena tam byla 872 tis. a jestli chceš tak ti to C v kombíku, nové ale s benzínem seženu.
Nevím,
MariAchi
| 14. 10. 2013 13:35
No vidíš - je to cenově mimo, na to jsem chtěl ukázat.
Avatar - dal
Nevím,
dal
| 14. 10. 2013 13:37
Mimo jseš ty ta cena testované Octavie byla těch 872 tis.
Nevím,
MariAchi
| 14. 10. 2013 14:09
Cena které testované Octavie?
Pokud se nepletu, tak tady ve vlákně si píšem o té z testu nahoře a ta stojí 469 000,-
Avatar - grifith
Nevím,
grifith
| 14. 10. 2013 14:25
Pochop, že v tištěné verzi je o informaci navíc a tou je právě rozdíl v cenách testovaných verzí, zde najdeš rozdíl 300 tisíc korun českých.
Nevím,
MariAchi
| 14. 10. 2013 14:32
Tištěnou verzi nemám, takže jsem z toho jabko:

Testovali auta s rozdílem v ceně cca 300 tisíc, ale v tabulce jsou uvedeny výbavově srovnatelné verze s rozdílem pouze cca 30tisíc?
Avatar - grifith
Nevím,
grifith
| 14. 10. 2013 14:38
Ano, přesně tak. Reálně testovali vozy s cenovým rozdílem 300 tisíc. SM má na vůz dané kategorie určité nároky, jenž jsou uvedeny jako Výbava verze SM. V této výbavě tedy je rozdíl v cenách obou vozů necelých 40 tisíc.
Avatar - dal
Nevím,
dal
| 14. 10. 2013 14:53
Ani náhodou, podívej se jen na přední světla, barvu, kola a budeš minimálně o 100 výš.
Avatar - dal
Nevím,
dal
| 14. 10. 2013 13:35
Omlouvám se v naftě 180CDI je cena 837 320 Kč, benzín je za 889 350 Kč.
Nevím,
MariAchi
| 14. 10. 2013 13:26
Kde máš 300 tisíc?
Auta z testu se liší o cca 30 tisíc.
Navíc tam, kde i30 končí, Octavia začíná (jako modelová řada).
O 300 tisíc dráž bys měl Octavii RS TDi, tam se i30 nechytá.
Avatar - grifith
Nevím,
grifith
| 14. 10. 2013 13:37
Rozdíl 300 tisíc je uveden v tištěném SM, jako reálné ceny testovaných verzí. Takže když někdo tyto dva vozy srovná, tak Octavie si tuto nereálnou cenovku nemůže obhájit prakticky ničím!
Nevím,
MariAchi
| 14. 10. 2013 14:34
Jestli to je tak, jak píšeš, tak je ta konfigurace testované Octavie postavená na hlavu, při základní ceně RS TDI pod 700 je nesmysl platit přes 800 za 1,6 TDI s lešeňovkou vzadu.
To je ta výhoda/nevýhoda volné konfigurovatelnosti >:D
Avatar - grifith
Nevím,
grifith
| 14. 10. 2013 13:44
Nabízí více prostoru pro posádku? Silné tvrzení, respektive prostor pro posádku se neměří pouze místem na kolena zadních cestujících. Jestli bereš rozdíl 0,2l v testu jako větší úspornost, pak ano, ale v reálném světě bude rozdíl asi stejně marginálníjakov testu. Díky použití elektrických posilovačů jsou dnes vozy téměř bez citu a zpětné vazby, bohužel běžná vlastnost tohoto řešení. Vítězstvím bych to nenazval, rozdíl ve výsledku je na poměry SM minimální a znovu bez respektování ceny, za jakou je model nabízen...
Avatar - 3_diamanty
Nevím,
3_diamanty
| 14. 10. 2013 14:41
nie je problem priznat ze octavia je lepsia... ok .. v poriadku... ved je aj novsia a drahsia... myslim ze i30 sa nema za co hanbit a v niecom je i30 urcite lepsi ako octavia.... kazde auto dominuje v niecom inom... i30 urcite neohuri maximalnym kufrom ale zase mozno prekvapi komfortom alebo jendoduchostou ovladania.... kazdy je silny v niecom inom.... rozhoduje uz viacmenej len sympatia k znacke , cena a dizajn...... kvality su uz podobne vsade dnes...
Avatar - grifith
Nevím,
grifith
| 14. 10. 2013 15:48
Problém s přiznáním něčeho nemám, jen to musí mít reálný základ. Ano, neexistuje jedno univerzálně dokonalé auto, jinak by ostatní automobilky měly problém cokoliv prodat. Určitě kvituji možnost výběru, každý zvolí to, co je mu bližší ;-) :yes:
Avatar - 3_diamanty
vela kriku pre nic
3_diamanty
| 14. 10. 2013 14:20
kto chce octaviu kupi si octaviu kto chce i30 zoberie i30 a kto chce megane zoberie si megane, kazdemu sadne nieco ine.... niekto chce vacsi razvor, iny zase vacsi komfort, dalsi zase co najvacsi kufor, dalsi nieco kompaktnejsie iny zase nieco imidzove a luxusnejsie.... v podstate su si dnesne auta v ramci jednej triedy uz tak podobne kvalitou a tak male su rozdiely medzi nimi ze nejako sa navzajom presviedcat co je lepsie uz nema zmysel... viacmenej sa zhodneme na tom ze kvalita je dnes uz vsade podobna a predava hlavne dizajn a rozmery auta ale samozrejme zalezi aj na type karoserie auta.... ale myslim ze nejaka chyba sa uz neda spravit ked si miesto kombika octavie kupite motoricky aj vybavou podobny kombik od megana alebo i30 ci ceed... viac menej su si vsetky auta uz velmi blizke ... zle auta nie su.... a aj na octavii ktora jednemu sedi najde niekto iny zase nieco co jemu nesedi a naopak sadne mu nieco z ineho auta a tak dookola... kazdemu vyhovuje nieco ine... preto je fajn ze je dnes veal vyrobcov a je z coho vyberat... samozrejme aj cena je jeden z faktorov... ved zadarmo auta zatial nikto nerozdava.....

odhliadnuc od sympatii a antipatii k tej ktorej znacke vidim octaviu ako vzdusnejsiu sportovejsiu stylovejsiu a i30 na mna zase posobi viac rodinne usedlo dost tak nejak pohodlne kludne nekonfliktne...

pri pohlade na obe auta musim priznat ze v tej modrej na diskoch su obe krasne .... :yes:

PS: moja volba kombika ak by som potreboval by bola asi takato: [odkaz] a samozrejme benzin :yes:
Avatar - Jaros71
vela kriku pre nic
Jaros71
| 14. 10. 2013 15:42
Nic proti Cee'dovi..design je proti i30 pěkný.
Ale jasná volba je VW Golf Variant..
[odkaz]
Design , cena i materiály a kvalita provedení interieru je jinde..
A na rozdíl od O III má většina silnějších motorizací multilink!! :yes:
A zavazadelník má 605L vč. rezervy!
Bezkonkurenční. ;-)
Avatar - dal
vela kriku pre nic
dal
| 14. 10. 2013 16:35
Nezbývá než souhlasit, G7 je momentálně nejlepší kompaktní kombík a na rozdíl od minulosti dokáže nabídnout i rozumnou cenu.
vela kriku pre nic
Hugi_77
| 14. 10. 2013 18:01
Yop.. G7 v kombíku moc pěkné, akorát zrovna na téhle fotce to za 567k CZK nebude ani omylem :-)
Myslím, že 550-600k CZK je hranice, za kterou si nižší střední za své vlastní profinancuje jen skutečný fanatik/fanoušek.. :-)
Avatar - Nerez
vela kriku pre nic
Nerez
| 14. 10. 2013 15:48
No, pokud kompaktní kombi, tak by moje volba byla jedno z těhle dvou:
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Jaros71
vela kriku pre nic
Jaros71
| 14. 10. 2013 15:58
:yes: Leon je moc pěkný..podobný Golfu.
Astra designem fajn..ale obestavěnost prostoru je horší, je moc dlouhá , a těžká!!
Snad až nová generace Astry na tom bude lépe.. ;-)
Avatar - 3_diamanty
vela kriku pre nic
3_diamanty
| 14. 10. 2013 16:14
no takze mame tu favoritov.....

leon kombi, golf kombi a u mna ceed kombi ..... myslim ze minimalne z hladiska dizajnu su tito traja velmi pekne kombiky a patria k tomu najkrajsiemu v triede....

ked sa pozrieme na motory tam ceed straca ..... neponuka nejake silne benziny ani diesle ... ceed GT neratam a nieje ani v kombi verzii takze tu ceed straca ale beznym zaujemcom postaci GDI a postaci aj CRDi ake ponuka....

najlepsie je na tom asi leon s golfom .... :yes: , avsak mne by ceed motoricky stacil a volil by som asi jeho ..... paci sa mi aj auris kombi, nazivo vyzera pekne sportovo....
Avatar - Nerez
vela kriku pre nic
Nerez
| 14. 10. 2013 16:20
Já bych třeba raději než malé turbo volil to GDI. Přímej vstřik by mohl dávat slušnější odezvu odspodu a co jsem četl, dá se s touhle atmosférou jezdit okolo 6ti litrů, což je na 99 kW paráda.
Avatar - 3_diamanty
vela kriku pre nic
3_diamanty
| 14. 10. 2013 16:25
tak u ceeda kombi toho v benzine ani vela na vyber nemas bud zvolis GDI alebo potom ti ostane zakladna 1,4ka..... takze ta GDI motorizacia je viac menej jedina ale vcelku dobre mierena volba , myslim ze mnohym vykonom postaci a ano... aj spotreba je celkom ok....
Avatar - dal
vela kriku pre nic
dal
| 14. 10. 2013 16:20
Designově ano. :yes:
Avatar - Nerez
vela kriku pre nic
Nerez
| 14. 10. 2013 16:23
Asi nejen designově, ale i funkčně.
Ano, Astra vevnitř nenabízí prostoru nazbyt, ale při mé postavě no problemo. Mechanicky to bude vzorné auto a vyšší hmotnost sice kazí dynamiku a spotřebu motorů, nadruhou stranu to auto bude pevné a bezpečné, protože fyziku člověk prostě neojebe. A nekrade se :yes:
Leon bude bezpochyby výborné auto, ale počkáme na první dojmy a testy ;-)
Avatar - Atomas
vela kriku pre nic
Atomas
| 14. 10. 2013 18:03
Když jsem viděl Leona naživo, měl jsem jasno. Můj žebříček je: 1. Leon ST(krásné dynamické kombi připomínající alfu) 2. Golf Variant (usedlý, nudný, nicméně "vypadající" kvalitně) 3. Octavia Combi (nudný design, laciné zpracování)
Avatar - Nerez
Obluda
Nerez
| 14. 10. 2013 15:36
I když se mi Octavia třetí generace moc nelíbí, v přímém srovnání se zohýbanou i30 vypadá vcelku pěkně...[odkaz] Tady vynikne, jaká je i30 obluda...
Jasně, že je to čistě subjektivní, ale historie ukazuje, že tyto jednoduché designy prakticky nestárnou, nebo stárnou pomalu, takový Golf by mohl vyprávět.
Avatar - 3_diamanty
Obluda
3_diamanty
| 14. 10. 2013 16:09
z tohto pohladu vyzera i30 este dobre ;-) ... najdu sa aj horsie pohlady... zvlast sikmo zozadu ... ten tlusty zadok nevyzera dobre

PS:

z tohto phladu vyzera i30 zozadu dost divne ... ale naopak ceed to celkom ustal a nevyzera tak bachrato a tlusto [odkaz]
Avatar - dal
Obluda
dal
| 14. 10. 2013 16:17
Taky platí, že co je ošklivé dnes bude i za dejme tomu 20 let.
Obluda
Řidič007
| 14. 10. 2013 19:38
Dvě krabice, tj. krabice od mlíka a na ni krabice od mýdla, moc dobrou aerodimaniku nemají (nemyslím tu papírovou). i30 má šikmé přední sklo, hrb (asi jako Rossi v GP), snižující se záď, aeurodynamickou linku k odvádění vzduchu, okna téměř v úrovni plechu karoserie aj. Nevím jak ve skutečnosti, ale pokud jsi nechyběl v hodinách fyziky, bude ti jistě jasné (naprosto), kde hledat účelnou krásu.
opět dobře připravený test
johny555
| 14. 10. 2013 16:17
udělaný tak, jako že je to vyrovnaný, ale samozřejmě Škoda musí těsně vyhrát. Netvrdím, že není lepší, ale vezměte to jinak. Auto nižší střední třídy v cenové relaci kolem půl mega by kromě jiného měl mít 2 základní věci
- alespoň šestistupňovou převodovku
- automatickou klimatizaci
Ani jedno z toho uvedená verze Octavie nemá ani nemůže mít a tím je pro mě poražená. Zkuste porovnat ceny stejných modelů se šestikvaltem a autoklimou (a srovnatelnou další výbavou). Dostanete se pod 100 tisíc? Opravdu servis Hyundai je o 10 až 20 tisíc ročně dražší? Kolik stojí nečekané opravy u Oktávek do 5 let věku?
Avatar - Kjirka
rivalita Hyundai vs. Škoda
Kjirka
| 14. 10. 2013 18:00
ne, mě to tady připadá, jako souboj Čechy (Boleslav) vs. Morava (Nošovice). Nemůžu se toho dojmu zbavit. ;-\
Avatar - Nerez
rivalita Hyundai vs. Škoda
Nerez
| 14. 10. 2013 19:51
To ne. Jsem z Moravy a za Nošovice bych rozhodně neloboval :-!
Avatar - dal
rivalita Hyundai vs. Škoda
dal
| 14. 10. 2013 20:00
Jsem z Čech a fandím dobrým autům za dobrou cenu.
Opět SM...
Gangrel
| 14. 10. 2013 18:57
a opět bych blil... nedávno jsem psal, že tenhle plátek o Škodovce nikdy nenapsal pravdu... a HLE... teď ji opatrně napíšou, ale stejně tu zmoklou slepici nechají nakonec vyhrát... 8-s

Nechutná realita českých médií... tfuj :no:
Nemístná propagace mizerné škodovky
Řidič007
| 14. 10. 2013 19:16
Oktávii jsem najel během 4 dnů 1.300 km. Jeli jsme ve dvou s manželkou. Mám 2m a cca 130 kg. Občas jsem musel zastavit a protáhnout nohy, bezp. pás jsem omylem pořád zapínal na vedlejší sedadlo (na svém úchytu jsem vlastně seděl), hlavou (uchem) jsem bouchal do sloupku. Na dálnici se manželka probrala z dřímoty a ptala se," ten kravál děláme my?". Spotřeba kolem 8l/100 km. Kufr je úzký a nevejdou se do něj 2 MTB (jedno s vyšším sedadlem-měřím 2m). Exterier i interier mi připadal velice jednoduchý a levný. Tachometr ukazuje o cca 5-6% více než kilometrovníky na dálnici.
Po těchto zkušenostech jsem si koupil i30 Komfort. Naprostá spokojenost. Klid, nižší spotřeba, při vyšších rychlostech daleko ovládatelnější a pohodlnější. Žádný sloupek volantu mi absolutně nepřekáží. Velikost Oktávie je nahoněna mrtvými prostory vpředu (po otevření kufru jsem se zděsil, že na tom prázdném místě něco chybí) a převisem vzadu, který navíc ztěžuje manipulaci v kufru. vnitřní velikost je menší jak do šířky, tak do délky než u i30. Oktávie mi navíc připadá jako evoluce Š1201. Před koupi i30 jsem znovu Oktávii u prodejce vyzkoušel a byla jasná i30. Ohledně ceny: i30 s paketem Konfort 431000-35000 Kč. (sleva platí pro všechny). Oktávie té samé výbavy cca 600000Kč. To jsou skutečnosti!!!
Parametry: Hmotnost skutečná a udávaná u obou aut je rozdílná. i30 váži ve skutečnosti méně a Oktávie o hodně více (váženo na stejné silniční váze s přesnosti 20 kg. Mrkněte se na šířku střechy a bude Vám ihned jasné, které auto je intimní, že by další simply clever?
Zdvojená podlaha s přihrádkami po celé ploše (i za podběhy) se dá volně vytáhnout a získá se tak daleko větší výška zavazadlového prostoru. Jedině, kde je v i30 málo místa, je pod kapotou, tam má Oktávie místa daleko více(až mi připomína Tatru 111)
Osobně jsem chtěl koupit Megana, o kterém si myslím, že je ještě lepší než i30, ale manželce se nelíbil.
Avatar - 3_diamanty
Nemístná propagace mizerné škodovky
3_diamanty
| 14. 10. 2013 20:07
s tymi malymi vnutornymi rozmermi koncernovych aut mam skusenosti .... zhodou okolnosti som teraz v sobotu siel ako spolujazdec v golfe VI blue motion 5st. , ktory ma moj znamy... kupil ho ako nahradu za golf IV .... poviem ti jedno... v tom golfe IV bolo na moj vkus vpredu viac miesta ako v tom novsom golfe... strasne male sa mi to tam zdalo tucne vsetko obklopene ... ruka hned na okne na drzadle... stlpik vedla hlavy... nechcem nikoho presviedcat ale .... zlaty nas lancer... v tom je miesta vpredu na rozdavanie [odkaz] aj na sirku aj na dlzku na nohy vpredu aj vedla hlavy, nemam pocit ze v zakrute sa tresnem do stlpika ... v golfe su sedadla ako skrupinky male sice super ale dost uzke... ano interier tip top plasty sa daju aj lizat ale z auta som mal pocit ze sedim v pole.. strasne male sa mi to zvnutra zdalo.... lancer je uplne ale uplne inde... medzi sedadlami je v lanceri doslova priepast, miesta na rozdavanie... ale to je vsetko kvoli tomu ze dvere golfu su hrube jak dvere od trezora statneho pokladu.... proste je to strasne vsetko tucne prehnane ... vsetko je tucne obklopujuce... lancer je ovela vzdusnejsi bez debaty, palubovka je tam krasne nizka siroka... po presadnusi so sportbacku do golfu VI som mal pocit ze sadam do maleho auta nieco ako polo alebo ibiza .... kufor golfa tiez na oko nic moc .... golf VI je fakticky male auto... aspon VI golf sa mi zda strasne maly vpredu tucny velmi robustny, klaustrofobici maju smolu, tym odporucam ine auto, teda ak je toto ten etalon nizsej strednej triedy tak s panom bohom zdravy rozum ... uz aj jednoduchy lancer je priestrannejsi ako golf VI to mam odskusane, sice nema sedacky ako skrupinky ale za to je miesta vsetkymi smermi a ruku nemate nalepenu hned na dverach a hlavu kdesi na stlpiku .... ci aj golf VII je zvnutra tak priestorovo mizerne na tom ako golf VI neviem... treba skusit a opat porovnat

no a v i30 v tej som este nesedel... ale horsie ako v golfe to byt nemoze ...
Avatar - Nerez
Nemístná propagace mizerné škodovky
Nerez
| 14. 10. 2013 21:12
Ty tady pomalu roky lobuješ za Hyundai a neseděl jsi v i30? To je vtip? >:D
Avatar - aproximus
Nemístná propagace mizerné škodovky
aproximus
| 14. 10. 2013 22:00
to je bohužel zoufalá realita..
Avatar - eXp10it
Nemístná propagace mizerné škodovky
eXp10it
| 15. 10. 2013 10:30
Bylo by dobré to nějak začít řešit pane, dříve než bude pozdě... [odkaz]
Avatar - rohYpnol
Závěrečný majstrštyk
rohYpnol
| 14. 10. 2013 23:25
"...Podélná prostornost, velikost a praktičnost kufru, mírně lepší dynamika motoru a v neposlední řadě agilnější jízdní projev nakonec převážily hlavní negativum, a sice horší cestovní komfort..."
Bravo! Jak shodit vcelku rozumně napsaný test. Tak pěkně popořadě:

1) Podélná prostornost - s ohledem na skutečnost, že i i30 má naprostý dostatek, zcela nepodstatné. Naopak, kdo seděl na zadním sedadle, jistě ocení nesrovnatelně pohodlnějí posez v i30...
2) Praktičnost kufru? Podle mě je pro praktičnost důležitá především šířka mezi podběhy a u kombi především schopnost sklopit opěradlo do roviny. i30 tedy jasně lepší.
3) mírně lepší dynamika motoru? Co to je? Ono se rozlišuje mezi dynamikou motoru a dynamikou vozu? Pružnost i zrychlení má lepší i30 a hlavně má rozumně poskládané převody...
4) agilnější jízdní projev? Jak a hlavně PROČ je agilnější projev upřednostňován před KOMFORTEM??? Tím spíše, že jde o rodinné kombi? Je to stejné, jako napsat o sportovním voze, že je lepší, protože má větší kufr 8-s

Závěr podle mě zcela minul, je mi líto :no:
Závěrečný majstrštyk
_Pavel
| 14. 10. 2013 23:41
Naprostý souhlas.

SM opakovaně udělal test, kde poměrně rozumně zhodnotil jednotlivé klady a zápory srovnávaných aut. A pak udělal závěrečné hodnocení, které s kontextu s výše uvedeným textem nedává smysl.
Závěrečný majstrštyk
Gangrel
| 15. 10. 2013 10:06
Naopak, smysl to dává naprostý... koho chleba jíš, toho píseň zpívej :-!
Závěrečný majstrštyk
anonym
| 15. 10. 2013 16:25
Ten agilnější jízdní projev považuji za holý nesmysl, o tom, jak je O III. tvrdě naladěna už byly popsány "stohy" papíru. Ve výsledku bude rychlejší Korejec, protože má vzadu multilink, a to multilink dobře odladěný, ne jako v předchozí generaci, takže i když se na to u rodinný tolik nekouká, zejména na rozbité silnici bude Hyundai rychlejší. Navíc, cenový rozdíl 300t u Octavie je naprosto absurdní, to nemá smysl komentovat, za tuto cenu už je tu "plnotučná" velmi dobře vybavená střední třída, nebo když budu chtít zůstat u koncernu, opulentně vybavená O III. RS. Tento test je opět diskutabilní, (jako ostatně valná většina testů tady) ale to ponechme stranou.
ted
objekt21
| 15. 10. 2013 17:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
ted
Katikakus
| 16. 10. 2013 19:12
>:D >:D >:D :yes:
Rozdíl 300tis a výsledek podobný
nico297
| 16. 10. 2013 12:13
Ty bláho, oni testují auto s cenovým rozdílem 300tis. a celý test, má to levnější lehce navrch?! >:D No tak to je síla.

To, že v závěru redaktor popře celý článek a rozhodne opačně, je věc druhá, ale to že je rozdíl 300tis, tak to je masakr!!!
Podle mého názoru je lepším vozem...
Adam Novák
| 17. 10. 2013 18:27
...vůz Hyundai i30 Combi.
Podle mého názoru...
TommII
| 20. 10. 2013 20:00
... kdo uvažuje o Octavii, tak i30 vůbec nemá ve výběru. V reálném životě není i30 pro Octavii soupeř, tím jsou spíš C4, Mégane apod. Ale proč to neporovnat, nedávno tu byl podobný "nesmysl" Superb proti prémii MB E a dokonce vyhrál, leč asi málokterý kupující MB přesedl do Superba. Zrovna tak málokterý reálný kupující přesedne z Octavie do i30...
Avatar - grifith
Podle mého názoru...
grifith
| 20. 10. 2013 20:13
A můžeš se rozepsat, v čem spatřuješ ten, dle tebe, obrovský rozdíl mezi oběma vozy? Kde je dle tebe tedy konkurentem těchto vozů?
Podle mého názoru...
TommII
| 20. 10. 2013 20:31
Jak jsem uvedl, ten kdo jezdí MB E těžko přesedne do Superba (vyjma ekonomické nutnosti), ten kdo jezdí Superbem, by rád přesedl do MB E. No a stejně to je u OIII a i30, těžko někdo v reálném životě nevynuceně přesedne z OIII do i30 (samozřejmě že v diskusi tady ano, ale ta je realitě velmi vzdálena ;-)
Avatar - grifith
Podle mého názoru...
grifith
| 20. 10. 2013 22:08
Chápu, takže jsi jen mimoň, co o autech v podstatě nic moc neví. Díky za ujištění, už u prvního příspěvku jsem se správně domníval, co jsi zač ;-) :yes:
Hyundai i30
Bench
| 11. 4. 2014 12:57
No asi bych zvolil spíše Octavii :-). Ale na stránce [odkaz] si hyundai i30 celkem chválí...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku