Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai i30 1.6 CRDi vs. Škoda Octavia 1.6 TDI

Zářijová kampaň Hyundaie vzbudila rozruch – v jeho prodejnách stály škodovky coby hlavní konkurenti, aby si zákazník udělal vlastní názor. Hyundai se prý srovnání nebojí. Jak to vidí Svět motorů podle svých měřítek?
Zpět na článek
14. 10. 2013 09:29
14. 10. 2013 09:46
14. 10. 2013 10:37
14. 10. 2013 11:56
14. 10. 2013 09:32
14. 10. 2013 09:40
14. 10. 2013 09:55
14. 10. 2013 12:42
14. 10. 2013 13:20
15. 10. 2013 08:46
14. 10. 2013 10:19
14. 10. 2013 09:51
14. 10. 2013 10:18
14. 10. 2013 10:24
16. 10. 2013 12:18
14. 10. 2013 11:10
14. 10. 2013 10:30
14. 10. 2013 11:04
14. 10. 2013 12:23
14. 10. 2013 12:50
14. 10. 2013 10:23
14. 10. 2013 10:33
14. 10. 2013 10:57
14. 10. 2013 10:59
14. 10. 2013 11:02
14. 10. 2013 12:20
14. 10. 2013 14:48
14. 10. 2013 18:06
15. 10. 2013 19:07
14. 10. 2013 13:01
14. 10. 2013 10:46
14. 10. 2013 10:57
14. 10. 2013 12:46
20. 10. 2013 20:51
14. 10. 2013 10:52
14. 10. 2013 11:18
14. 10. 2013 12:23
14. 10. 2013 12:24
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 10. 2013 12:33
14. 10. 2013 12:49
14. 10. 2013 13:00
14. 10. 2013 13:07
14. 10. 2013 13:13
14. 10. 2013 13:16
14. 10. 2013 13:12
14. 10. 2013 13:29
15. 10. 2013 11:14
15. 10. 2013 15:28
14. 10. 2013 12:51
14. 10. 2013 13:01
14. 10. 2013 13:28
14. 10. 2013 13:31
14. 10. 2013 13:35
14. 10. 2013 13:37
14. 10. 2013 14:09
14. 10. 2013 14:25
14. 10. 2013 14:32
14. 10. 2013 14:38
14. 10. 2013 14:53
14. 10. 2013 13:35
14. 10. 2013 13:26
14. 10. 2013 13:37
14. 10. 2013 14:34
14. 10. 2013 13:44
14. 10. 2013 14:41
14. 10. 2013 15:48
14. 10. 2013 15:36
14. 10. 2013 16:09
14. 10. 2013 16:17
14. 10. 2013 19:38
14. 10. 2013 18:57
15. 10. 2013 16:25
anonym
15. 10. 2013 17:27
16. 10. 2013 19:12
11. 4. 2014 12:57
Avatar - RWD
14. 10. 2013 09:29
generace
Jak vidno hyundai dotahuje. Na škodovku ještě nemá, tak se to snaží alespoň reklamou lidem nalhat. Nicméně další generace škodovku dožene a za dvě generace je nejspíše i předběhne. Radost z toho nemám, ale tak to vidím já :-(
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
14. 10. 2013 09:46
Re: generace
Z toho testu není úplně zřejmé, že by v této konkrétní konfiguraci i30 na Octavii nemělo. Pokud nečteš jen závěr, ale celý test... Hyundai je komfortnější, vzadu se lépe sedí, motor je kultivovanější, převodovka lépe poskládaná... je to spíš o prioritách.
Avatar - RWD
14. 10. 2013 10:37
Re: generace
Máš pravdu, nicméně já neměl na mysli konkrétně i30 1.6 vs OIII 1.6, ale modely obecně. Na tento motorový lowstream (byť to bude jedna z nejprodávanějších verzí) hyundai přímo útočí, takže zde má z části navrch. Taky prostě škodovka zaspala a zdá se, že ty oškubané verze za účelem přitáhnout zákazníka do salonu na cenu OD už moc dobře fungovat nebudou
14. 10. 2013 11:56
Re: generace
Po precteni bych se tedy podle testu spise rozhodl pro Hyundai.
Avatar - Stephen
14. 10. 2013 09:31
i40 globálním modelem?
Tak mi redaktor Světa motorů hned po ránu prodloužil život! Tvrdit o i40, že je globálním modelem zaměřeným na Asii a Ameriku, to je fakt pecka - odbornost až na půdu. Tak bych se touto cestou pana Baborského rád zeptal proč se i40 (VF) vyvíjela v Německu (kde měla i premiéru [odkaz] ) a proč se na všech trzích, kromě toho evropského, prodává Sonata YF. Ano, na některých trzích lze koupit obě auta souběžně (např. v Austrálii - [odkaz] nebo na Ukrajině), ale VF je modelem pro Evropu!
Rozbalit vlákno
0
14. 10. 2013 09:32
Zajímavé...
Ač to tak na první pohled nevypadá, jsou si oba vozy docela podobné..:)
Jako komplexnější vůz s menším počtem kompromisů mi ale přijde i30 - jízdní komfort a poloha sedu na zadním sedáku jsou docela důležité atributy, stejně jako rozumné zpřevodování..
Určitě zajímavý je i pohled do i30 po 30.000km - viz. videotest [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
14. 10. 2013 09:39
PREKVAPENI NA KONEC
Pri cteni tohoto porovnani jsem si rikal, ze Octavia zde dostava pekne na... Jake vsak prislo prekvapeni, kdyz na konci vyhrava prave Octavia. Kvuli vetsimu mistu pro kolena na miste pro deti a kufru, ktery po slozeni zadnich sedaku ani nedokaze nabidnout rovnou podlahu. Spatny podvozek, duneni motoru a nedostatecne pohodli je proti mistu pro kolena druhorade?
Rozbalit vlákno
15
14. 10. 2013 09:48
Re: PREKVAPENI NA KONEC
A co tě na tom konkrétně překvapuje? >:D
14. 10. 2013 10:02
Re: PREKVAPENI NA KONEC
Že jsi tuhle psal, že I30 díky Rapidu Spacebaku >:D už nikdy nikdo nebude chtít. >:D Ach ty škodovácké nekomfortní , utlučené podvozky....... >:-[]
Avatar - dal
14. 10. 2013 10:17
Re: PREKVAPENI NA KONEC
Na obranu Spacebaku musím říct, že tam je podvozek docela OK. Jel jsem s ním teď v sobotu verze s 1,2TSi a byl jsem příjemně překvapen. Čekal jsem spíš po zkušenostech s OIII tragedii, protože jsem očekával podstatně horší svezení opak byl pravdou.
Avatar - dal
14. 10. 2013 10:10
Re: PREKVAPENI NA KONEC
Asi konečný verdikt. :-)
Avatar - Choochoo
14. 10. 2013 10:46
Re: PREKVAPENI NA KONEC
Naprosty souhlas. V testu je jasne videt mirna prevaha I30, nekde vyrazne vede, nekde mirne asi zaostava. Mirne lepsi I30 jasne korunuje vitezstvi nizsi cenou. Docela me test prekvapil, jeden z objektivnejsich. Na zaveru je videt kdo plati auto.cz.
14. 10. 2013 12:00
Re: PREKVAPENI NA KONEC
Take jsem do posledni chvile doufal, ale nezklamali kluci redaktorsky.
15. 10. 2013 12:45
Re: PREKVAPENI NA KONEC
kluci hnujdajský vy budete pořád řvát, že hujda je nejlepší, ale tohle je poslední hřebíček do rakve a dál sněte svůj sen o hnujdaj-benz >:D s testu je jasně vidět vítěz, hnujdaj je prostě šrot a to, že je Škodovka kvalitou úplně jinde jde vidět na každém centimetru >:D TAK VY KLUCI HNUJDAJOVSKÝ UŠATÝ MOŽNÁ PŘÍŠTĚ TŘEBA ZA 50 LET....
Avatar - Emel
15. 10. 2013 13:16
Re: PREKVAPENI NA KONEC
Ten hřebíček je notně rezavý. Kdo je ochoten číst víc do hloubky, ten z formulací vět jasně vidí, že to nijak přesvědčivé vítězství není a je spíše otázkou priorit, zda dá člověk přednost tomu či onomu. Že je Hyundai šrot se nikde ani náznakem nepíše.

PS: co je mnohem horší než fanoušci Škody či Hyundai jsou antifanoušci :-(
Avatar - dal
15. 10. 2013 15:46
Re: PREKVAPENI NA KONEC
Víš, nejlepší na tom je, že nikdo tady neříká "Hyundai je nejlepší" a dokonce se nejedná o nějaké koreafans. Jde o normální(racionální) lidi, kteří poukazují na zaslepenost jiných fans a na to, že korejské značky jsou plně konkurenceschopné a že není žádná ostuda vlastnit korejské auto. Dále to jsou lidi kteří mají plné zuby arogance Škoda auto ale to neznamená, že by Škodovku jen odsuzovali, chtějí být prostě objektivní
Nechci mluvit za ostatní ale já osobně používám jak Škodu tak Hyundai a nevidím na tom nic špatného, jen mě kolikrát štve když někdo dělá soudy bez informací a řídí se předsudky, které už dávno odvál čas.
14. 10. 2013 12:48
Re: PREKVAPENI NA KONEC
Jasně, pokud srovnávám model jako takový, tak Octavia je proti i30 jasně ve výhodě, ale z těchto dvou konkrétních aut je i30 to lepší, navíc ještě levnější.
Ta křečovitá snaha tlačit Škodu za každou cenu jako lepší auto už mi leze krkem, stejně jako to kvákání Hyundaie o kvalitě...
14. 10. 2013 16:12
Re: PREKVAPENI NA KONEC
ještě levnější ... tím myslíte levnější nákupku a dražší servis ?
Avatar - dal
14. 10. 2013 16:23
Re: PREKVAPENI NA KONEC
Jak se liší cena servisu OIII a i30?
14. 10. 2013 20:02
Re: PREKVAPENI NA KONEC
Tím myslím levnější nákupku.
Cena servisu je jak kde a to platí jak pro Hyundai (kde se ceny mohou lišit servis od servisu až o 30%), tak pro Škodu.
16. 10. 2013 12:06
Re: PREKVAPENI NA KONEC
Před pár měsíci jsem musel kvůli ťukanci do servisu a můžu říct, že přední nárazník na ix20 mě naúčtovali 2300kč, což u Fábie II je podobná cena. Ale u ix20 je to skoro celý předek auta.
Za další díval jsem se schválně na ceníky Škoda i Hyundai, kolik si řeknou za práci.
Škoda si řekne o 618kč za hodinu, u větších aut jako Superb si řekne 781kč.
Hyundai si řekne o 490kč za hodinu a 690-840kč.

Každý samozřejmě může jít do jiného servisu, kde dělají všechno a ten díl vám objednají a namontují.

Opravdu si myslíte, že Hyundai má výrazně dražší servis nebo díly? Všechno je to +- stejné.
Avatar - dal
14. 10. 2013 16:29
Re: PREKVAPENI NA KONEC
Teď jsem si vzpomněl, že byl ve SM skoro stejný test. Porovnávali i30 a VW GolfVI.
I30 celý test Golf válcovala a nakonec vyhrál Golf. Nechce se mi to hledat, ale nic by jsem za to nedal, že autor(důvod) byl stejný.
Avatar - dal
14. 10. 2013 09:40
Vidím to jinak
jelikož jsem s uvedenou OIII najel více jak 5000km a i30 vlastním se silnější naftou 94kw. At´se to někomu líbí nebo ne i30 jízdně natolik překonává OIII, že ani její ostatní přednosti to nedokáží přebít. Na druhou stranu při zvolení benzínu se karta obrací a i když jízdně(komfort) zůstává i30 lepší přiklonil by jsem se na stranu OIII.
Operovat se zůstatkovou hodnotou by jsem se neodvažoval, záleží na tom jak dlouho si vozidlo ponechám a jakou se mi podaří dojednat cenu při koupi.
Rozbalit vlákno
18
14. 10. 2013 09:50
Re: Vidím to jinak
Tak to si buď jistej, že tu OIII prodáš o třetinu dráž, ať ji budeš prodávat za rok, za pět, nebo za deset let ;-)

Jinak s tebou ale souhlasím...
Avatar - dal
14. 10. 2013 09:55
Re: Vidím to jinak
Tak se podívej za kolik se dnes prodávají 5leté Octavie a i30. Zjistíš že se ceny liší velmi málo a PC byly min. 150 tis. v neprospěch Octavie. Tak a teď mudruj.
14. 10. 2013 12:15
Re: Vidím to jinak
Dovol, abych se ti vysmál >:D ;-)

I30 v kombíku, dieselu a pět let stará v dobrym stavu-výkup maximálně 130.000,- Kč.
O2 Kombi v dieselu a pět let stará, v dobrém stavu-výkup 190.000,- Kč

A to ještě za tu O2 ti lidi budou trhat ruce! Ta i30 může smrdět na bazaru třeba dva roky... Proto ji většinou jinam, než do hjundajského bazaru neprodáš... A když, tak musíš počítat ještě s mnohem menší výkupní cenou...

Souhlas s těma pořizovacíma cenama. Ale to dnes už samozřejmě dávno neplatí ;-)
Avatar - dal
14. 10. 2013 12:42
Re: Vidím to jinak
V tom bazaru může vzhledem k obrovské nabídce smrdět Octavia taky a aby jsi ji prodal musí cena taky dolů. Úplně dobře jsem nerozuměl termínu hjundajskej bazar. Ten rozdíl v pořizovacích cenách tam je samozřejmě pořád.
14. 10. 2013 13:20
Re: Vidím to jinak
A teď tu o Karkulce prosím !
Koukám na inzeráty a vidím tam Škoda Octavia Combi 2.0TDI 103kW Elegance (r.v. 2008) po prvním majiteli se servisní knihou prodávaná přes Škoda Plus a prodejní cena je 169.000,- Kč, v bazarech se vyskytují od 130.000,- Kč.
Takže o výkupní ceně 190.000,- Kč si nech leda zdát.
20. 10. 2013 20:20
Re: Vidím to jinak
Takže o Karkulce...: Škoda Octavia 1.9 TDI r.v. 2005 2.majitel, klima, servisní knížka, 169.000,-Kč - Automodul.cz. Takže o dvoulitru v Eleganci 2008 si nech zdát, teda pokud to není po setkání se tramvají... ;)
Avatar - Julča
14. 10. 2013 09:56
Re: Vidím to jinak
Kupuju auto pro radost a pohodlí a dopředu neuvažuji že ji budu za pár let jako šrot někomu prodávat!? Dnešní auta už bohužel jsou pouze spotřebním zbožím a poskytnutá záruka už pomalu omezuje dobu jejich životností! >:D
14. 10. 2013 10:06
Re: Vidím to jinak
Tak o třetinu dráž.....snad ano, jenže je otázka co TSI a řetězy....jakou to bude mít image..... a imho H/K stoupnou kapku na ceně,díky tomu, že prodaváš ještě v záruce.JInak je ale důležitá ztráta a ne za kolik prodáš....
15. 10. 2013 07:57
Re: Vidím to jinak
najpredavanejsi motor 1,2tsi uz nema retaz ale remen.
1,4 snad uz tiez prerobili.
Avatar - dal
15. 10. 2013 08:46
Re: Vidím to jinak
Rapid má řetěz
Připadá mi to jako kdyby říkali " když už je někdo takový idiot že kupuje Rapid tak si ten řetěz zaslouží
Avatar - iudex
14. 10. 2013 10:15
Re: Vidím to jinak
Tak otázka, za koľko sa zbavím starého auta, mi je pri kúpe nového úplne ukradnutá. Možno to má určitý význam v prípade, ak auto predávam po dvoch-troch rokoch, ale pri bežnej dobe vlastníctva auta je otázka, či zaňho dostanem o sto eur viac, alebo menej, na úplne poslednom mieste v rebríčku dôležitosti. :-!
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2013 10:18
Re: Vidím to jinak
dobra poznamka :yes: :yes: :yes:

ak auto predavam povedzme po nejakych 7-mich poctivo odsluzenych rokoch tak myslim je uz zbytocne riesit ci ho predam o 200 eur viac alebo menej kvoli logu na kapote.... ;-)

velmi dobry nazor, takto rozmysla vacsina zdravych :yes:
14. 10. 2013 10:22
Re: Vidím to jinak
Nesmysl, každej to má jinak-někdo prodává po 2,3,4,5,6 letech... tohle se za určitych okolností prostě řeší.Jde o peníze....
Avatar - dal
14. 10. 2013 10:19
Re: Vidím to jinak
No a mi to jedno není když ho dávám po 5-ti letech na protiúčet.
Avatar - iudex
14. 10. 2013 10:57
Re: Vidím to jinak
Isteže to je aj o postoji a situácii konkrétneho človeka. Ak som vo finančnej tiesni a musím predať auto, tak aj sto eur mi pomôže. Ak predávam jazdenku preto, že si chcem kúpiť nové, lepšie auto, tak v kontexte ceny nového auta (a ďalších platieb ako je registračný poplatok - nová socialistická daň z výkonu auta u nás) mi pár stoviek eur nijak výrazne nepomôže a nijak moje rozhodnutie o kúpe neovplyvní (nik snáď nekupuje auto tak, že zaň dá aj poslednú stoeurovku, čo má doma).
27. 11. 2013 13:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Choochoo
14. 10. 2013 10:40
Re: Vidím to jinak
To je ukradene kazdemu, ale pouziva se to jako argument Skodovkarskych prodejcu. Ze nakoupis ale vyrazne draz to uz nerikaji ;-) Cim starsi prodavas, tim vice se Skodou prodelavas diky nizsimu rozdilu pri koupi a prodeji
Avatar - grifith
14. 10. 2013 10:25
Re: Vidím to jinak
Hele, když už o prodeji a hodnotách aut nic nevíš, je vždy lepší nic nepsat, než vyprodukovat takový žvást. :-!
Edit: Budu-li vycházet z cen vozidel v testu, pak bych nechtěl vidět obličej toho, kdo po dvou, třech, pěti letech přijde do bazaru a uslyší nákupní cenu. Ta rozhodně nebude o třetinu vyšší než v případě Hyundai, naopak cenový rozdíl bude mnohem menší a výsledná ztráta na vozidle bude silně v neprospěch Škody
Avatar - Julča
14. 10. 2013 09:51
Není to naopak?
Co takhle hodnocení s ohledem na komfort a kvalitnější materiály přehodnotit!? Ale to by byl asi poprask v Českých luzích a hájích a bylo i nablito v aleji!? A další manažer ze Škodovky by následoval Pečenku! >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - aproximus
14. 10. 2013 10:26
Re: Není to naopak?
asi nějak tak >:D
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2013 09:57
octavia je urcite lepsim autom ako celok
ale nie zase az o tolko ako si kazdy mysli, tie rozdiely su tu a tam minimalne a v niektorych aspektoch ma zase navrch hyundai.... ale ako celok uznavam ze novsia octavia je urcite dokonalejsia .... velkou vyhodou octavie voci i30 je nizka hmotnost, je az neuveritelne o kolko je octavia lahsia od tazkej i30tky.... mne sa vo verzii kombi i30 teda vobec nepaci a vyzera nejako tazkopadne vzadu.... v tomto smere je sestersky ceed krajsim kombikom... aj octavia kombi je vzadu vzdusnejsia stihlejsia a to celkom jednoznacne voci i30tke.....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - dal
14. 10. 2013 10:08
Re: octavia je urcite lepsim autom ako celok
Dokonalejší určitě není. Momentálně 14dní jezdím s OII 2,0TDi a ta mi přijde jako celek lepší než i30 a OIII 1,6TDi naopak podstatně horší. Ten rozdíl dělá z části motor a multilink ale na mne působí OII dobře jako celek jako takový všestranný pracant. Je stejně dobrá pro cesťáka jako pro řemeslníka, tak i pro rodinu na dovolenou. Je zajímavé, že u OIII nebo i30 to tak nevidím.
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2013 10:11
Re: octavia je urcite lepsim autom ako celok
ja som tu uz neraz tvrdil ze O2 bola lepsim autom ako O3 lebo na O2 sa tolko nesetrilo... z O3 dycha snaha po setreni - to auto nemusim mat ani v rukach a vidim to... bohuzial co spravime

ale ked si porovnas O3 a i30 ... tak O3 je rozhodne uz novsim lahsim a menej nafuknutym autom ako hyundai... kvality su podobne .... vela zavisi samozrejme aj od motorov a vybavy v oboch autach... ale za mna osobne nemam problem priznat ze O3 je ako celok lepsia ako i30, ono by to bol aj dost pruser keby starsia i30 porazala novsiu O3 ... takze kvality novej octavie ma neprekvapuju
Avatar - Julča
14. 10. 2013 11:08
Re: octavia je urcite lepsim autom ako celok
Nízká hmotnost výhoda? No aby to nebylo naopak díky nízké hmotnosti a ošizení materiálů také nižší a kratší životnost!? >:D
Avatar - strýček BOB
14. 10. 2013 10:18
150 kg...
Kvalitní vozidlo se pozná i podle takových detailů >:D Síla Škody není jenom v tomto údaji, ale i v možnosti si naklikat vůz dle svých potřeb. To není jenom zaškrtnout paket "trikolor". Doplněný kouzelným dotazem směrem k prodejci: "Kolik mi dáte slevu a koberečky zdarma budou?" Škoda nepodmiňuje koupi navigace hloupým paketem, ale dá vám vybrat hned ze dvou navigačních přístrojů. :-)

Zajímavé je, že tady stále čtu srovnávání a měření délek nesmyslů, ale ještě tady nebyl článek porovnávající ceny servisních prohlídek a ceny náhradních dílů na rejži a Škodu.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - dal
14. 10. 2013 10:24
Re: 150 kg...
Aby jsi po tom naklikání nebyl překvapenej z dvojnásobné ceny. Cena servisu u i30 a Octavie bude srovnatelná. Doba 120 je bohužel pryč.
Avatar - strýček BOB
14. 10. 2013 10:28
Re: 150 kg...
To bych právě chtěl vidět v tom článku. Doporučuji nezapomenout na srovnání ceny běžných náhradních dílů, např. čelního skla a spotřebního materiálu >:D
16. 10. 2013 12:18
Re: 150 kg...
Cena dílů je +- stejná a servisu taky, psal jsem to někde níže. Takže argument, kterým se ohání Škoda, je dávno pasé. Například ix20 = 1.garančka i s olejem stála 3500kč.
14. 10. 2013 10:28
Re: 150 kg...
TO nemusí být pravda......škodovka má 2 letý program , což Hyundai nemá.Kia tuším jo....tam nějaký rozdíl asi nastane.
14. 10. 2013 10:27
Re: 150 kg...
Poptal jsem roční dálniční známku jak na Škodovku, tak na Hyundai a pacholci se asi domluvily, stojej stejně. ;-)
Avatar - Julča
14. 10. 2013 11:10
Re: 150 kg...
JJ a benzin a nafta taky! Šmejdi! >:D
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2013 10:30
Re: 150 kg...
no jasne... mas pravdu..... u skodovky nie je ziadne prekvapenie ze si musis pred kupou naklikat aj volant, motor, sedacky aby to auto s okridlenym sipom vobec bolo sposobile pre cestnu premavku ;-)

myslim ze je dost hanbou predavat napr. takeho zakladneho yetiho bez radia... ale ved pre teba ziadny problem ved si naklikas ;-) klik sem klik tam a zrazu budes na cene mercedesu C v aute s vybavou zakladheo korejca >:D gratulacia :yes: , som rad ze niektore znacky uz su zakladnou vybavou inde ako skoda a ze doba pokrocila
Avatar - Emel
14. 10. 2013 11:04
Re: 150 kg...
Škoda toho podmiňuje hodně. Chceš ovládání rádia na volantu? Potřebuješ komfortní telefonování... a pokud náhodou vybereš hlasové ovládání, musíš přihodit i jiné autorádio.
Avatar - Katikakus
14. 10. 2013 12:23
Re: 150 kg...
Ty pakety a co je podmineno cim u Skody jeste dostuduj...
14. 10. 2013 12:50
Re: 150 kg...
Suhlasim jedine s tymi 150kg, ale nie je to zasluha Skodovky a platformy z VW. Timto koncern predbehol vsetku svoju konkurenciu, ktora si lamala hlavu s tym, ako znizit spotrebu upravami motora, pritom akosi ich nenapdalo hladat rezervy v hmotnosti, aerodynamike a inde. Teda pardon, este lepsie je na tom Mazda. Ak si dopre spominam, tak nova 6ka je lahsia nez Octavia a to ma normalnu zadnu napravu, ktoru v Koncerne ocenili na nejakych +25kg.
Avatar - poterienko
14. 10. 2013 10:23
Pružnost
V závěru píšete, že Octa má lepší dynamiku, ale dle tabulky byla při testech pružnosti vždy pomalejší. Takže výsledkem je, že pro tatínka české rodiny je důležitější sprint na semaforech než bezpečnější předjíždění.
BRAWO AUTO . CZ
Rozbalit vlákno
14
Avatar - idam.i
14. 10. 2013 10:33
Re: Pružnost
Ćakal som ,či si to niekto všimne. :yes: ;-)
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2013 10:57
Re: Pružnost
zaujimave je to s tou pruznostou.... tu som cakal ze skodovka korejca vyskoli ale ono je to presne opacne :yes:

nemecki soudruzi niekde museli spravit chybu ;-)
Avatar - iudex
14. 10. 2013 10:59
Re: Pružnost
Ty tomu vôbec nerozumieš, predsa zrýchlenie z nuly na sto a číslo, ktoré má auto napísané na tachometri sú predsa najdôležitejšie veci! >:-[]
14. 10. 2013 11:02
Re: Pružnost
Ono zrovnavat dynamiku u tychto dvoch aut na jednotlive prevodove stupne akosi nema zmysel. U i30 je samozrejme 4. aj 5. rychlostny stupen "posadeny" nizsie, pretoze ma este sestku. Logicky by teda aj mal dosiahnut kratsie casy pruzneho zrychlenia...

Ale vidim ze do zaverecneho zhrnutia plusy/minusy sa nepremietla cena a zaruka, ani hlucnejsi duniaci motor octavie. Navyse napisat ako vyhodu "agilne jizdni vlastnosti" u Octavie s 5-stupnovou prevodovkou a torznou prieckou vzadu, to uz nie je ani smiesne. Ale beriem v uvahu, ze sa jedna o test Sveta motoru, takze ma to uz ani velmi neprekvapuje.
14. 10. 2013 11:48
Re: Pružnost
Pružné zrychlení má s bezpečným předjetím kolikrát pramálo společnýho, protože bezpečný předjetí = nejrychlejší předjetí a to ve většině případů znamená podřadit nebo přeřadit ;-) Proto může být Octa vhodnější k bezpečnýmu předjetí než i30, ikdyž má horší pružnost motoru...
Avatar - poterienko
14. 10. 2013 12:20
Re: Pružnost
Mám pocit, že jsi napsal trochu protimluv. i30 je rychlejší při zrychlování z 60-100 a to samozřejmě se stejným podřazením jako Octa, takže je v tom lepší-bezpečnější.
14. 10. 2013 13:22
Re: Pružnost
Nevím, kde bych napsal protimluv. Pokud předjíždíš např. 2 kamiony jedoucí 80km/h, tak je přece nebudeš celou dobu přejíždět na 5. stupeň, ale podřadíš (popř. během předjíždění přeřadíš) a předjedeš je rychleji. Proto říkám, že pružné zrychlení je jen orientační údaj, kterej v reálu moc nevyužiješ.
Avatar - poterienko
14. 10. 2013 14:48
Re: Pružnost
Tak se asi nechápeme. Tak si uděláme modelovou situaci:
Dva kamiony jedou 80km/h, v i30 dám za 4, v Octě také a šlápnu na plyn. i30 vystartuje rychleji, dostanu se k omezovači a kopnu tam další rychlost - 5 a akceleruji dál. Octa vystartuje pomaleji, při omezovači za 5, ale ta je těžká, takže bude stále akcelerovat pomaleji.
14. 10. 2013 15:48
Re: Pružnost
Ano a v případě, o kterém píšeš, se už nejedná o pružné zrychlení, které se měří jen na jeden rychlostní stupeň. A na to jsem i reagoval, že bezpečnost, resp. doba předjíždění nezávisí na pružném zrychlení. Teda pokud řidič není magor:-)

A co se týče i30 x Octavie, tak jsem psal, že Octavie může být rychlejší. Ani jeden motor jsem nejel (ani po tom netoužím), ale jelikož v testu píšou, že Octavia má dynamičtější motor, tak právě že Octavia při optimálním zařazení by měla vystartoval rychleji než i30. Proto má i lepší hodnotu zrychlení z 0 na 100.
Avatar - poterienko
14. 10. 2013 18:06
Re: Pružnost
Ono předjetí kamionu na jeden rychl. stupeň asi ani nejde :D.
Jinak ani jedno z aut (s jakýmkoli motorem) jsem také nejel, takže diskutuji jen na základě textu v recenzi. Jediné, co bylo trochu podobné byla Octa II FL s 2,0TDI 81kw a při rozjezdu to bylo opravdu docela čiperné auto. Ale napadá mne jedna věc. Ta octa s 2,0 byla pocitově rychlejší než Avensis 2,0D4D 91kw (320nm zde vs 250 u octy), takže je možné, že asijské diesely nejsou tak agresivní.
Avatar - Lucaslegend
15. 10. 2013 11:08
Re: Pružnost
chalani tak asi najrozumnejsie by bolo pri obiehani pri 80tke zaradit trojku, nech to co najrychlejsie zrychli, ak samozrejme to zrychlenie treba co najvecsie.......naco to trapit na stvorke? a myslim ze na tej trojke bude ta pruznost uz podobna, mozno i30 bude mat zanedbatelne navrch...........ja pri 80tke povecsinou radim uz dvojku ale to je zase uplne ine auto....cize treba rozumne radit podla charakteru motora/prevodovky, cize treba auto dobre poznat a nie byt nemilo zaskoceny pri obiehani ze to netaha na petke 8-s
Avatar - idam.i
15. 10. 2013 19:07
Re: Pružnost
To vážne radiš v Legende na 2.pri80km/hod.?
Avatar - Lucaslegend
16. 10. 2013 12:31
Re: Pružnost
no ano preco nie? :-) je to zabava ;-) a nevyhnutne ak chces byt rychly
14. 10. 2013 13:01
Re: Pružnost
No jasně, pokud pro tebe semaforové sprinty nejsou vším, tak jsi houby řidič! >:D
Avatar - vabis
14. 10. 2013 10:46
Octavia :-)
Samozřejmě, že vyhraje Octavia. Když se daná auta po čase vyhledají a udělá se u nich test znova po 5-10 letech provozu, bude rozdíl ještě větší. Ono kopírovat není to samé jako umět. Že by šlo umět aj líp, to je věc druhá.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Iv8
14. 10. 2013 10:57
Re: Octavia :-)
To jako že škodovkáři vyvíjí sami bez VW ? Nebo využívají (ať chtějí či ne) pouze víceméně koncernové now-how ?
14. 10. 2013 12:46
Re: Octavia :-)
A co že to ve Škodě umí? Myslíš jako sáhnout do skladu VW a vybrat nápravy, motor, části interiéru atd. a zakomponovat to do vlastní boudy? Pak mám jinou představu od umění.
20. 10. 2013 20:51
Re: Octavia :-)
Zkus si něco o škodovce vygůglit... Zjistíš jak velké mají vývojové centrum v Boleslavi. Skodovka není jen montovna z VW dílů ;-)
Avatar - CarlosOstrava
14. 10. 2013 10:52
Srovnání
Najezdil jsem s O3 asi 4000km a s i30 to ani nespočítám (pracuji v Nošovicích).
Dovolil bych si tedy také hodnotit.
O3 prostě ten komfort nemá, to je bez diskuze. Cestou do Chorvatska mi málem odešly záda, jednoduše se mi sedí nepohodlně. V i30 (a i v i40) jsem žádný takový problém nikdy neměl.
Co se týká motoru, v O3 byl 2,0 TDI(103kw) a ani nejsilnější i30 v naftě se nechytá.
Jak je psáno v Testu, ano možná má i30 lepší pružné zrychlení o kousek, nicméně pocitově je O3 živější.
Na téma výbavy by se tu daly napsat slohové práce, nicméně v Hyundai s navigací funguje všechno opravdu dobře a jednoduše a navíc neprudí pokaždé silným zvukem, když se telefon připojí k BT (to mě opravdu iritovalo).
Kufr: O3 jasně lepší. Při stěhování všech věcí od rodičů do svého (krom nábytku) to stačilo otočit jen 2x... :yes:

Celkový dojem:

i30 je opravdu příjemné auto pro každou příležitost a navíc levnější.
O3 je lepší pouze, pokud denně stěhujete půl firmy + o malinko živější.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Julča
14. 10. 2013 11:18
Re: Srovnání
Jasně pohodlí a kvalita vítězí, pračku kupuji maximálně jednou za 5let a prodejce ji přiveze ještě a rád zdarma ! A škrabku si za 20,-Kč klidně koupím každý rok novou! Takže záleží na každém jaké má priority a jaké hodnocení vystaví!? >:D
Avatar - grifith
14. 10. 2013 11:17
ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Na zvěřejnění srovnávacího testu SM jsem se vyloženě těšil. Každý máme nějaké své osobní preference a podvědomě určujeme výsledek. Proto jsem si rád přečetl i názor novinářů.
Design exteriéru i interiéru obou srovnávat prakticky nejde, jsou natolik rozdílné, že rozdělují zákazníky na zaryté odpůrce a příznivce. Ať si každý vybere, co je mu libo.
V oblasti prostoru je na to o fous lépe Octavia, jenž nabídne o 4cm více prostoru pro kolena a dík tomu prakticky vyhraje celé klání. Podpořeno je to i větším zavazadlovým prostorem, jehož větší objem je ovšem dán vyjmutím mezipodlahy zavazadlového prostoru. Při jejím využívání je zavazadlový prostor prakticky shodný s i30. V Hyundaii se lépe cestuje na zadních sedadlech a prostor není o tolik menší, aby jej bylo možno označit za neadekvátní.
V oblasti motorů nemá Škodovka v této objemové kategorii co kloudného nabídnout a její motor je i přes výhodu 150 kil nižší pohotovostní hmotnosti pořád méně dynamický a pružný.
V podvozkové oblasti vyhrála Octavia, ale proč? Důvodem je lepší jízdní projev při jízdě na limitu. U rodinného vozu s tímto dieselovým motorem opavdu velmi důležitý faktor. Podstatné ovšem je napsat, že toto je vykoupeno zcela nekomfortním naladěním, které se dle mého k vozu tohoto ražení hodí mnohem, mnohem víc.
V těchto všech oblastech vyhrála Octavia dle redakce SM o "propastných" 0,05 bodu. Kdo zná hodnocení SM ví, že toto nelzeani nazvat výhrou...
Jak je dobrým zvykem, tak do toho výsledku se nezapočítává cena. A já se ptám proč? Nejspíš aby redakce nemusela Škodě vysvětlovat, proč skončila na druhém místě. Takto je to elegantnější řešení. Po započtení tohoto dle mě důležitého parametru se jako vždy karta obrací a rázem se do čela dostane Hyundai o 0,35 bodu a to už se v měřítku redakce může jednat o takový malý parník... Navíc po dlouhé době jsem v článku objevil pro mne zajímavou informaci o cenách testovaných vozů. Testovaná Octavia stála 872 tisíc, kdežto Hyundai 567 tisíc. Nedokážu si ničím vysvětlit tento opravdu nehorázný cenový odstup, jenž s výsledkem celého testu příliš nekoresponduje. Jestli je za cenu dalšího Hyundaie i30 Octavia lepší v nabídce prostoru na zadních sedadlech a kufru, tak to děkuji pěkně :-! 8-s
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Julča
14. 10. 2013 11:20
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Bez komentáře! >:D :yes:
Avatar - Iv8
14. 10. 2013 11:37
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Moc pěkně shrnuto. Do ceny Octy se vleze ještě i20nebo ix20 na nákupy. Co dodat...
14. 10. 2013 11:43
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Ta nekomfortnost je opravdu na auto značky Octavia zcela špatně.To auto má být naladěné jako komfortní "žehlička", pohodlné auto na delší trasy.Prostě imho zcela špatně naladěny vůz, za vysoký peníz. :no:
14. 10. 2013 11:48
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
"...V podvozkové oblasti vyhrála Octavia, ale proč? Důvodem je lepší jízdní projev při jízdě na limitu..."

Ono aj pri tom jazdnom prejave ide skor o pocit pana testera, nez realne zhodnotenie. Mozu inzinieri zo Skody ladit torznu priecku ako len chcu, nikdy z nej nebude nezavisle zavesenie. Za urcitych okolnosti sa moze vlastnostami priblizit priemernemu multilinku, ale v mnohych inych situaciach nanho bude stracat. To je skratka fakt, a neda sa s tym nic robit...
Avatar - grifith
14. 10. 2013 12:00
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Výsledek v této části jsem lehce ironizoval, rozhodně mi přijde mnohem vhodnější naladění víceprvkové nápravy Hyundaie a tvrzení, že Octavia je na limitu mrštnější může být subjektivním hodnocením. Zároveň tento pocit může souviset právě s nižší pohotovostní hmotností ;-)
14. 10. 2013 12:51
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Samozrejme, subjektivne to tak moze byt. Octavia ma zadnu napravu naladenu tvrdsie, a na vyssiu nosnost. Aj stabilizator (ktory je vlastne suplovany tuhostou priecky) musi byt naladeny tvrdsie, aby sa co najviac udrzala optimalna geometria kolesa voci vozovke.

Preto sa pri jazde v zakrute bude Octavia menej naklanat (najma prazdna), a vodic ma pocit ze "sedi" lepsie. Lenze ten limit pride ovela skor, ako pri viacprvkovej naprave, aj ked sa s nou i30 viacej nakloni...
Avatar - grifith
14. 10. 2013 13:49
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Souhlas. ;-) :yes:
14. 10. 2013 12:01
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Tak jsem otevřel auto.cz a co to na mě nevyskočilo? Ani jsem se přes tu reklamu nemohl dostat k standardnímu obsahu webu :-( ... Pak už mě ten test nemohl překvapit :-)
PS: Tu cenu jsi nešel kde? Tady v článku je to "zakamuflováno" tak, že se mi nechtělo to počítat (nebo jsem to přehlédl). Tak asi přímo v SM.... ?
Avatar - grifith
14. 10. 2013 12:08
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Ano, cena testovaných modelů je uvedena přímo v SM a je to poprvé za nějaké 4 roky, co je tento údaj v testu uveden. Myslím, že by tento fakt měl být udáván v každém testu zejména pro představu, vozy jakých cenových kategorií jsou srovnávány.
Avatar - eXp10it
14. 10. 2013 17:26
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Ceny by se uvádět neměly. Protože ty reálmé se oproti ceníkovým zásadně liší. Tento měsíc jsem si kupoval nové auto a rozptyl slev napříč značkami byl proti ceníkům pro mě jako fyzickou osobu 20 až 35%. Je sice pravda že jsem nevybíral mezi škodou a koreou ale myslím že to bude hodně podobné. Principielně jde drahý a vybavený vůz slevnit víc než ten levný.
Avatar - grifith
14. 10. 2013 17:39
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Nesouhlasím, cena je jedním z podstatných faktorů i při srovnání. Jak jinak chceš porovnat vozy v oblasti výhodnosti, čili oblasti value for money? To, že si člověk dokáže proti ceníku usmlouvat cenu lepší může posléze být jen jeho benefit, který ovšem nemůžeš v testech uvádět.
V teoretické rovině u dražšího vozu uhádáš větší slevu, ale nemusíš dostat levnější auto.
Avatar - eXp10it
14. 10. 2013 19:23
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
To že chcete porovnávat ceny je naprosto v pořádku, aby to ale mělo nějaký význam je potřeba se dopracovat k tržním cenám a ty se jen tak v časopise neobjeví. Pokud by jste byl dnes kupovat nové auto tak pochopíte o čem píšu. Situace v salónech se vymyká tržnímu chápaní zdravého rozumu. I ten nejšpinavější autobazar v zapadlé obci smlouvá o cenách míň...
Avatar - grifith
14. 10. 2013 19:32
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Je třeba se od něčeho odpíchnout a právě k tomu slouží ceníky. Jaké ceny si kdo uhádá je v dané situaci nepodstatné. Nový vůz jsem letos nekupoval, ale z minulého roku mám své zkušenosti. Ano, za ceníkovou cenu jsem také vůz nekupoval a dostal se na cenu, za kterou bych letos koupil auto o třídu menší... Takže jak to chodí vím ;-) Tržní ceny neexistují, to už je boj mezi jednotlivými autosalony a s tím značka nemá moc co dělat, ta má oficiální ceníky. Pro srovnání plně dostačující.
Ukončil bych to tím, že plně chápu, jak to myslíte, ovšem daný systém není aplikovatelný pro testování ;-)
14. 10. 2013 19:37
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Jenže cena ceníková by měla být i cena tržní,s poměrně malou odchylkou.Může mi být úplně jedno že nějaký prodejce může dát obří slevu až když jde do tuhého.
Toto není jen u aut,ale i stavebního materiálu,řemeslníků,pokud někdo z nich Ti dá ceníkovou cenu,podstatně přestřelenou a nedá slevu ihned,tak už se tam nevracím,protože jednal nefér.
Jak je jinak možné uvádět ceny o 20-50% vyšší a když řekneš ne tak jít razantně dolů.Prostě tě chce prvně natáhnout,okrást.
A když vyleze z cenového srovnání horší ten,který více cenu přestřelil,je to jen a jen jeho chyba
Avatar - eXp10it
15. 10. 2013 08:46
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Ono to je tak nastavené beztak jenom kvůli business sféře, kde pokud není na faktuře sleva 30% tak se nic nekupuje (tak jak píšete auta, stavební materiály, řemesla...) a pro škodu jsou fleety celkem podstatná část prodeje.

ALE OK jestli si myslíte že tahle octavia má cenu nového BMW 5 tak si v tom žijte a čtěte časopisy dál...
Avatar - Julča
14. 10. 2013 12:23
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Sednu na WC, po použití toaletního papíru zjišťuji nějaké drhnutí, kouknu a tam Octavie combi! >:D
14. 10. 2013 12:37
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Do výsledků by se cena započítávat neměla. Každý má jiné finanční možnosti a prací novinářů by prostě mělo být zjištění, které z obou aut je lepší. Jestli někomu příplatek x tisíc stojí za to, aby měl o 0,5 bodu lepší auto, už je na kupujícím samém a ne na redaktorovi.
Avatar - dal
14. 10. 2013 12:53
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Jelikož jde o peníze až v 1. řadě je nutné také s nimi počítat, vždyť testovaná Octavia je za stejnou cenu jako kompaktní premie a to už je na pováženou.
14. 10. 2013 12:56
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Pak však celý test může být svržen jen údajem ceny. Opravdu bychom pak mohli postavit vedle sebe Superba a pětkové BMW a říci: "No, za ty peníze je Superb lepší." To přece není vůbec objektivní ani logické. Porovnávejme auta a peníze nechme na kupujícím.
Avatar - Iv8
14. 10. 2013 13:02
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Nesrovnávej hrušky z jablkama. Toto je rádoby objektivní souboj dvou přímých konkurentů a tady se cena musí zohlednit. Vše ostatní je omlouvání cenové nepřiměřenosti Octávky. Tečka.
14. 10. 2013 13:11
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
"Tečky" si dělej v hospodě. Pokud chceš seriózně diskutovat, tak prostě musíš svoje tvrzení podložit. Já tvrdím, že cena je věc kupujícího a to z následujících důvodů: Pro někoho je rozdíl padesát tisíc velkým problémem, pro jiného je to drobný příplatek. Pokud zjistí recenzent, že je dražší auto horší, než to lepší, tak je to příplatek zbytečný. Pokud je však dražší auto podle recenzenta i o něco lepší, tak už je jen na kupujícím posoudit, jestli si za o něco lepší auto (podle výsledku testu) připlatí.

Argument, že "je o něco horší, ale podstatně levnější a proto je lepší" je vlastně kontradiktorní. Je rozdíl mezi slovy "lepší" a "výhodnější". Možná, že je Hyundai "výhodnější", ale já bych prosil, aby mi pan recenzent odpověděl na otázku, které auto je" lepší".
14. 10. 2013 13:14
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
V téhle kategorii je 50 tisíc sakra velký příplatek.
Okta a i30 jsou auta, která se kupují rozumem, ne srdcem a tam si musíš každou korunu navíc obhájit. A Okta to dělá bohužel dost nepřesvědčivě.
Avatar - Iv8
14. 10. 2013 13:33
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
o 50tisících bych se nebavil. Jak se tu píše, je rozdíl testovaných vozů více jak 300tisíc. A to už je sakra rozdíl. Je těžké seriózně diskutovat, když na svou značku nedáš dopustit. Možná je Octávka cituji "o něco lepší auto", ale to neměřitelné "něco" je vyjádřeno propastným rozdílem, který za ni zaplatíš. Pokud je pro tebe téměř 900 tis. za Octávku přijatelné, tak ti to nikdo nebere. Možná až tolik peněz našetříš, tak změníš názor a bude pro tebe přijatelnějsí to "výhodnější". Nic proti škodovce, jen proti její cenové politice.
Jo a v hospodě mám (a nejen tam) radějí čárky...
15. 10. 2013 11:16
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Tištěnou verzi SM nemám k dispozici, ale řekl bych, že většina bodů v porovnávací tabulce dole pod článkem se vůbec netýká příplatkové výbavy, takže spíš prostě Škoda do porovnání poslala "převybavený" vůz, zatímco Hyundai poslal jeden z méně vybavených.
Avatar - grifith
15. 10. 2013 11:42
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Cituji z tištěného SM : "Hyundai i30 na fotkách má kromě panoramatické střechy za 25 000 Kč vše, co může mít, a stojí 566 990 Kč. Testovaná Octavia 1,6 TDI stojí těžko uvěřitelných 872 600 Kč a se střešním oknem a kůží by stála ještě o padesát tisíc víc."

Oba vozy tedy byly napěchované možnou výbavou až po střechu, ano Octavie může mít těch fičur o něco víc, ale výbavu za 300 tisíc bych tedy chtěl vidět.
Avatar - dal
14. 10. 2013 13:14
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Ty logiku, když postavím auta stejné třídy, tak tu cenu musím zohlednit. Takže Superb proti např. Mondeu nebo M6 a ne např.Megane proti A3 ale proti Focusu.
Igen?
Avatar - grifith
14. 10. 2013 13:12
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Do výsledků by se cena započítávat měla! Každý sice má jiné finanční možnosti, ale základní předpoklad pro hodnocení je uváděná cena. Tzn. každý vůz dostane známku za oblast value for money, která se započítá do komplexního hodnocení vozu. Každý si poté samozřejmě může sám říct, zda-li i přes nevýhodný poměr ceny a získané hodnoty vůz koupí. Ale bez uvedení cen je takový test o ničem, něco jako pohádka bez konce...
Avatar - kaa
14. 10. 2013 12:51
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Ta sedla panečku..
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2013 13:14
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
dobre napisane ....

kazdy nech si vyberie co uzna za vhodne :yes:

ta cena octavie je ale fakt mimo... a nezodpoveda minimalnym kvalitativnym aj priestorovym a motorovym rozdielom medzi oboma autami....

ja by som bral stejne ceeda.... i30 kombik ma hrozny dizajn zadku....
14. 10. 2013 23:35
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Cenový odstup je dán tím, že Škoda auto dává novinářům auta narvaná všemi možnými i nemožnými serepetičkami, které v reálu kupovat stejně nikdo nebude. Rozhodně ne s 1.6 TDI. No, a do toho balíku taky přidá nesmyslná 17" kola, se kterými auto hrká, až si fyzioterapeuti mnou ruce ...

Dle úvodu jsem se těšil, že testovaná Octa bude v nějaké normální výbavě (vždyť tam jsou i litá kola za mastný příplatek!), ale zase ne ...
17. 10. 2013 12:08
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Také jsem se s chutí začetl do testíku, ale pořád mi unikají souvislosti, chybí totiž pár informací k provozu vozidel, které by zlepšily vypovídací schopnost testu a které člověk musí vyhledávat. Spotřebu pohonných hmot si člověk může teoreticky odvodit, další náklady k provozu vozidla, jako jsou náklady na garanční opravy, záruka na vozidlo, případná amortizace při prodeji. Možná pak by byl někdo překvapen porovnáním vozidel.
U nového vozu předpokládám, že asi člověk nebude jezdit k nějakému garážovému mechanikovi, aby neztratil záruku. Za několik desetiletí co jezdím jsem měl několik aut, ale koupí nového auta určitě výdaje nekončí, spíše začínají. Potom by se člověk možná rozhodoval i jinak.
Avatar - grifith
17. 10. 2013 20:31
Re: ZDÁNLIVÉ VÍTĚZSTVÍ
Mnoho s tebou popsaných problémů odpovídá samotný SM v článku. Rozdíl v servisních nákladech na 100 tisíc km je 7 tisíc korun ve prospěch Škodovky. Spotřeba bude odvislá od nohy provozovatele, ale rozdíl mezi oběma bude velmi malý. Zcela pochybuji, že by rozdíl v prodejních cenách ojetin kdy dosahoval rozdílu cen nových vozů a téměř bezvýhradně to bude mluvit ve prospěch Hyundaie.
Každopádně souhlasím s tvrzením, že koupí vozu výdaj nekončí, ale začínají ;-)
Avatar - KANKUNEN
14. 10. 2013 11:17
Kombík není HH
Kombík má být pohodlný, naopak u HH vadí ztráta přesnosti řízení na úkor komfortu.
Rozbalit vlákno
0
14. 10. 2013 12:23
Nečetl jsem to,
vyhrála skůdka ne? :-!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 10. 2013 12:24
Zase tie centimetre na zadnych sedadlach....
"Proč si nakonec octavia odnáší lepší vysvědčení?"

Lebo par centimetrov... napriek tomu, ze hned v dalsich riadkoch sa docitame, ze sedenie v zadu v Octavii je otrasne a i40 je v tomto vyrazne lepsia.

Takze kde sa to hodi, centimetre hraju pre Skodu. Kde hraju pre Hyundai, nie su dolezite, dolezity je "subjektivny dojem".

Pani, uz ked za kazdu cenu chcete, aby Octavia vyhrala, tak odporucam konzistenciu. Nie je nic trapnejsie ako demagog, ktory sam sebe protireci. Na druhej strane, stadu je to jedno....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2013 15:09
Re: Zase tie centimetre na zadnych sedadlach....
predstav si ten pruser keby 2 roky stara i30tka porazila novu octaviu ;-)

to predsa nemoze nikto pripustit ......

vsimni si dalsiu vec... keby mala skodovka 6st manual ( co nema ) a hyundai by mal len 5st manual tak by to urcite hyundaiu vytkli.... ale ked hyundai 6tku ma a skoda nie.... akosi to nikto nepovazuje za nevyhodu skody...... nikde nic..... jedina zmienka je v hodnoteni ako plus pre hyundai... ale ako minus skody to nie je..... zaujimave
14. 10. 2013 23:26
Re: Zase tie centimetre na zadnych sedadlach....
Jen je v celkové srovnávací tabulce uvedeno "Pouze pětistupňová převodovka".

Také pokud jsi vyššího vzrůstu, tak místo vzadu u aut v nižší střední všeobecně je trochu problém, který Octa právě řeší.

Potíž je spíš v nastavených celkových kritériích. Obávám se ale, že cílová skupina kombíků nižší střední (tzn. rodiny) budou daleko více hledět na cestovní komfort než na agilitu v zatáčkách (byť na druhou stranu v případě menších dětí v autosedačkách je irelevantní kritérium zadních sedadel).
14. 10. 2013 12:33
Nevím,
co na tom kdo nechápe. Octavia je rychlejší, úspornější, lehčí a celkově řidičsky přívětivější a nabízí lepší jízdní vlastnosti na limitu, více prostoru pro posádku, větší kufr a některé další věci o kterých jsem si donedávna myslel, že jsou snad všude alespoň za příplatek (vak na lyže apod.). Hyundai je sice komfortnější a tišší v jízdním projevu, což nejsou irelevantní faktory, ale jeho řízení je "absolutně bez citu a zpětné vazby" (což je dost děsivé) plus zaostává ve výše zmíněných faktorech. Vítězství Octávie o pár bodů je z textu zcela zřejmé a to, že je Hyundai v některých bodech lepší, na tom nic nemění.
Rozbalit vlákno
27