Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dominance naftových motorů skončí před koncem této dekády

Dominance vznětových motorů by mohla upadnout ještě před koncem této dekády. Důvodem jsou vzrůstající náklady kvůli splnění emisních norem.
Zpět na článek
14. 10. 2013 15:21
14. 10. 2013 15:50
14. 10. 2013 17:15
14. 10. 2013 18:05
14. 10. 2013 18:31
14. 10. 2013 20:20
14. 10. 2013 20:37
14. 10. 2013 20:47
14. 10. 2013 15:22
14. 10. 2013 18:19
14. 10. 2013 20:22
15. 10. 2013 11:30
14. 10. 2013 20:21
15. 10. 2013 08:01
15. 10. 2013 08:09
14. 10. 2013 15:25
15. 10. 2013 12:13
14. 10. 2013 16:17
14. 10. 2013 16:43
14. 10. 2013 16:54
14. 10. 2013 20:23
14. 10. 2013 19:06
14. 10. 2013 19:15
14. 10. 2013 20:03
14. 10. 2013 20:25
14. 10. 2013 20:26
15. 10. 2013 11:35
15. 10. 2013 09:49
15. 10. 2013 10:26
15. 10. 2013 10:37
15. 10. 2013 11:01
15. 10. 2013 11:38
14. 10. 2013 20:24
14. 10. 2013 22:42
15. 10. 2013 10:30
16. 10. 2013 01:27
17. 10. 2013 01:25
14. 10. 2013 16:43
14. 10. 2013 16:18
14. 10. 2013 16:37
14. 10. 2013 16:44
14. 10. 2013 17:17
14. 10. 2013 17:24
14. 10. 2013 18:14
14. 10. 2013 20:41
15. 10. 2013 11:09
16. 10. 2013 12:49
14. 10. 2013 19:32
15. 10. 2013 11:13
14. 10. 2013 20:09
15. 10. 2013 18:45
14. 10. 2013 22:43
15. 10. 2013 12:40
15. 10. 2013 09:56
15. 10. 2013 11:42
15. 10. 2013 14:03
15. 10. 2013 15:15
15. 10. 2013 18:48
16. 10. 2013 12:24
14. 10. 2013 19:08
14. 10. 2013 21:25
15. 10. 2013 10:06
15. 10. 2013 12:45
15. 10. 2013 14:06
15. 10. 2013 15:13
14. 10. 2013 21:26
14. 10. 2013 17:33
14. 10. 2013 17:35
14. 10. 2013 17:37
14. 10. 2013 20:38
14. 10. 2013 17:43
14. 10. 2013 18:24
14. 10. 2013 18:30
14. 10. 2013 19:20
14. 10. 2013 18:40
14. 10. 2013 19:21
14. 10. 2013 20:15
14. 10. 2013 20:41
14. 10. 2013 22:31
14. 10. 2013 21:12
14. 10. 2013 21:36
14. 10. 2013 22:29
15. 10. 2013 11:47
15. 10. 2013 12:13
15. 10. 2013 13:33
15. 10. 2013 14:09
15. 10. 2013 16:36
15. 10. 2013 12:24
15. 10. 2013 08:46
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 10. 2013 13:01
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 10. 2013 09:45
15. 10. 2013 09:56
15. 10. 2013 13:39
16. 10. 2013 14:49
15. 10. 2013 12:11
15. 10. 2013 13:42
15. 10. 2013 23:46
16. 10. 2013 08:51
15. 10. 2013 18:10
16. 10. 2013 05:59
16. 10. 2013 10:08
14. 10. 2013 15:19
70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Koukám, že čím vyšší podíl dieselů tím ubožejší země. Zřejmě to bude fakt, že emise řechtadel negativně ovlivňují IQ, tak jsem rád, že žiju v ČR, kde se konečně začíná rozmáhat CNG a ropáci nemají tak vysoký podíl. Nedávno jsem za jedním CNG jel a nemohl jsem si to vynachválit - úplně mi bylo líto ho předjet :-). Při srovnání s JAKÝMKOLIV dieselem/hajszlem to byla lahoda.

Ještě aby vymysleli něco pro stanice měření emisí pro rozpoznání vykuchaného filtru DPF. Proč si sakra nevezmem příklad z USA, Japonska, Číny, Brazílie, Ruska a snažíme se přiblížit komunistické Francii a Španělsku.

PS: Dominanci si představuji opravdu jinak. Celosvětově se diesel neprosadil a ani v EU to není dominance.
Rozbalit vlákno
78
14. 10. 2013 16:21
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
byl bych spokojenej, kdybychom byli tak "ubohá" země, jako Francie. A vůbec nejde o auta. No hlavně, že my jsme úžasná země. A naše politická "reprezentace" je tím nejlepším výběrem...
14. 10. 2013 16:24
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Naše politiky většinou nesnáším, ale když si čtu o takovém Hollandem, tak jsem rád, že nejsem žabožrout, ale knedlo-vepřo-zeložrout. :-)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
14. 10. 2013 16:42
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
ŠLUS SMRADLAVÝM JEDOVATÝM DIESELOVÝM POPELNICÍ V EU CO NEJDŘÍVE [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 16:44
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Pánové, píše se rok 2013! Diesely splňují normu euro 6. A zkuste se v takovém voze projet ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 16:46
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Třeba Alpina D3 prej neni špatná :yes: ;-)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
14. 10. 2013 16:53
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
JO A PO 10-TI LETECH PROVOZOU TO DOPADÁ TAKHLE [odkaz]
:-! >:-[] :-! >:-[] FUCKD-DIESEL :-! >:-[] :-! >:-[]
14. 10. 2013 16:58
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Neblázni, takový očipovaný diesely nevydrží ani 6 let a vstřikovače se budou měnit společně s olejem...
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 17:06
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Vidim že vo motorech máš stejný znalosti jako vo Francii >:-[]
14. 10. 2013 17:11
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Souhlas :yes:
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
15. 10. 2013 09:49
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
PS: Jen pro predstavu : v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh.
90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabytí ob 3 dny tzn 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]
KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
14. 10. 2013 16:53
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Ty se zkus projet za takovým vozem a potom to porovnat s nějakým plynem nebo hybridem. Uznávám, že staré popelnice na LPG taky zvláštně smrdí, ale nebál bych se vsadit, že ten jejich puch je pořád méně škodlivý než EU6 turbochrocht. Chce to používat selský rozum a zjistíš, že nafta jde čistě spálit hodně těžko a po čase už nový vůz emituje něco jiného než ve zkušebně. Plyn a hybrid je z tohoto hlediska blbuvzdornější, protože tam nejsou šílené tlaky a různá udělátka co se u starých chrochtáků tak rádi odpojují.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
14. 10. 2013 16:56
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
PŘESNĚ TAK jakmile DIESEL zasmrdí, pošťouchnout do ***ky na příkop >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - 4hill
14. 10. 2013 17:19
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
čímpak jezdíš že máš takové "zkušenosti"?
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
14. 10. 2013 17:30
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
:-) [odkaz] ;-)
14. 10. 2013 17:47
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Ale nepovídej :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 17:48
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Naopak. Povídej! :-)
Avatar - Ronault.
15. 10. 2013 07:50
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Já mám nejraději tu o Karkulce, tu už jsem v diskuzi dlouho neviděl :-)
Avatar - Emel
15. 10. 2013 09:31
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Skoro bych vsadil na to, že jí ještě nebylo 18...
15. 10. 2013 11:47
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
kdoví jestli je to "ona"
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 17:07
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
LPG teda nevim ale současnej hybrid i naftu znám a podobný blbiny jako ty bych netvrdil
14. 10. 2013 17:29
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Lžeš. Projeď typickou městskou trasu za zadkem třeba aurise hybrida a pak za zadkem jakéhokoliv dieselu. Nemá smysl diskutovat pokud neuznáš, že ten elektromotor spalováku v nejhorších chvílích odlehčí, takže smrad skoro není. K cng se raději nevyjadřuj, to by dopadlo asi jako s WinDieselem co je schopný tvrdit, že nafťák je stejně škodlivý jako auto na CNG. To je demagogie a každý si to může ověřit na vlastní nos/plíce.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 17:36
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Bacha! Já nelžu! >:-[]
Sem relativně fanda hybridů a Lexus GS450h považuju dokonce za skvělý auto. Tohle musíš zkoušet na někoho jinýho. Vobčas ale z domu vyjíždim za jednim dieslem a že by nějak extrémně smrděl to ne, to máš mylný představy ty ;-)
14. 10. 2013 17:59
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Jen pro upřesnění. 252kW má jeden z nejlepších motorů co byl kdy vyroben ještě v době kdy BMW mělo koule. To že to má i Lexus GS450H beru jako třešničku na dortu, kterou jsem si až doteď neuvědomoval. Za to jediné díky.

Ten diesel možná extrémně nesmrdí, ale hybrid je lepší a o to jde. Ve městech se to násobí, takže věř tomu, že v benzínově hybridním Japonsku kde jsem osobně byl je menší smrad než v evropských městech třebas i s menším počtem automobilů. Ano diesely smrdí více, jak si může všimnout turista v zemích, kde jezdí mnohem více zážehových motorů. Seš masochista, tak se dál per za chrochtáky. Nemám potřebu ti dál cokoliv dokazovat.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 18:43
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Takže ne GS450 ale stará M3 E46? Fajn :yes: :-)
Za chrochtáky se určitě neperu a když si budu muset vybrat mezi naftou a hybridem mám to snadný. Jen řikám že současnej novej 6tiválcovej nafťák neni špatnej a i když po ránu jedu za nim tak to neni problém. Tak jak to eště před pár rokama byl. Ani smradem ani chrochtánim ;-)
Avatar - Ronault.
15. 10. 2013 07:57
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Jak se to jako ověřuje s těma plícema nebo nosem? Plíce si jako mám rozpitvat a vzít vzorky na histologii? A ten nos je nějaký certifikovaný měřák? Prasečák taky smrdí a zdraví škodlivý není.
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 17:20
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
S bombou na zadku a bez kufru a se sníženým výkonem opravdu jezdit nechci. A ještě k tomu hledat, kde bych plyn načerpal. A hybridy jsou hybridy... na půli cesty, přechodová slepá fáze. Takže já zůstanu rád u dieselu na denní použití a benzínu na zábavu ;-)
14. 10. 2013 17:34
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Některá auta na plyn mají kufr normální. Ta bomba je odolnější než jakákoliv nádrž na kapalná paliva. Snížený výkon je jen u některých typů a díky OČ CNG by vyladěný motor mohl mít výkon klidně vyšší než na benzín - budoucnost ukáže. Hybridy jsou přechodová fáze asi stejně jako nafta - vše je přechodová fáze od něčeho k něčemu a možná se budeme divit jak dlouhá ta přechodová fáze bude. Možná i delší než fáze dehtu v osobním automobilu.
Avatar - Typhoon
14. 10. 2013 19:17
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Váš život je taky přechodová fáze. Mezi zrodem a skonem.
14. 10. 2013 17:43
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
jukni na nové lpg systémy od prinse. Jsou dělané pro přímovstřikové motory a o poklesu výkonu se opravdu nedá mluvit. plyn se vstřikuje do válců v kapalném stavu a výrazně ochlazuje spalovací prostor. takže kompenzuje nižší výhřevnost vyšší účinností.
14. 10. 2013 18:58
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
trochu obmedzeny nazor, plastova nadrz na benzin ti nevadi, plechova bomba ano. Plyn natankujes v kazdej diere, ziadne jazdenie od cerpacky k ceprpacke sa nekona :-!
Avatar - Ronault.
15. 10. 2013 08:05
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Plniček LPG je v podstatě více než benzinek, v tom problém není, stejně tak s nádrží či sníženým výkonem, ten nepozná ani profík. Každé má své plusy i mínusy a kdo tvrdí něco jiného, nemá pravdu.
15. 10. 2013 09:42
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Myslis Euro 5 a myslis pred branou autsalonu, lebo za jeho branou uz zakaznik rovno leti do FAP off-u
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 16:48
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Hollande je sice nic moc ale je evidentně načase aby sis sundal ty tlustý růžový brejle kterejma koukáš na český politiky >:-[]
14. 10. 2013 16:50
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
to spíš vypadá na slepeckou hůl...
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 16:51
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
:yes: >:D ..kombinovanou s lehkym mozkovym postiženim >:-[]
Akutualizuju: Po tom co se 252 kW opakovaně hlásí k Rusku a dokonce mu dává přednost před životem třeba ve Francii aktualizuju na těžký mozkový postižení >:D
14. 10. 2013 17:24
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Tak Depardie je asi taky mimo, jenže když se zamyslím nad tím kdo rozumí situaci ve Francii víc... Čech nebo Frantík, tak dávám přednost frantíkovi.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 17:28
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Jestli myslíš G. Depardieu tak ten je fakt mimo [odkaz] [odkaz] >:D
Jak sem řek, běžnýmu frantíkovi se žilo žije a eště dlouho bude žít nekonečně líp než průměrnýmu čechovi. Neradostný, ale je to tak. Stejnej fakt že průměrnej čech by po přestěhování do Ruska asi zamrkal a fofrem chtěl domu a tvoje teorie vo stavebnim růstu by mu byly u .... >:-[]
14. 10. 2013 17:45
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Jen kličkuj. Řekům se žilo taky lépe, jen jim to moc dlouho nevydrželo.
Časem možná Rusové překonají Francouze i v inovacích v automobilovém průmyslu a objemu automobilové výroby celkově. Technologický potenciál na to mají a pak se jen stačí méně soustředit na Migy a více na
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 17:54
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
>:D >:D >:D to bylo za to kličkování >:-[]
Srovnat líný populistický řeky co vod 80. let žili na dluh s 14. státem v indexu HDI, s členem G8 jehož ekonomika je 5. největší na světě (5. ve vývozu 6. v dovozu) - to je stejná perla jako to chválení brutálně zaostalýho Ruska >:D
Neni zas tak těžký poukázat na zajímavou jednotlivost, já mluvim vo životě v těch státech. Třeba vo silnicích. Mimochodem lepší než francouzský snad neznám a horší než ruský asi taky ne >:-[]
14. 10. 2013 18:03
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Francie upadá, všechny statistiky to potvrzují, Rusko roste a má o dost větší potenciál. K silnicím. Rusko je velké a jsou tam časté mrazy - čecha by mohlo napadnout, že srovnání s Francií je v tomto směru idiocie.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 18:20
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Jak že to bylo s tim kličkováním? >:D >:-[]
To že Francie upadá, rsp. stagnuje nic nemění na faktech který sem napsal a na tom že platily než se kdokoli z nás tady narodil a zřejmě budou platit i v době kdy bude kejhat poslední z nás ;-)
Máš-li potřebu klidně můžeme srovnávat silnice jen v Nord Pas de Calais (to je nejsevernější region Francie) a silnice kolem Moskvy nebo třeba ve stejný zeměpisný šířce v obou státech >:D Tvý představy jsou evidentně daleko víc mimo než si připouštíš. Zkus radši na pár tejdnů vyrazit do Francie a pak do toho Ruska a pak dej vědět >:-[]
14. 10. 2013 18:24
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
A jak to mění fakt týkající se rozlohy země a dost odlišných průměrných teplot?
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 18:27
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Nech už toho. Francouský silnice sou prostě hodně dobrý a to ať jedeš na jihu po pobřeží nebo jakoukoli dálnicí a ruský sou až na výjímky děsivý a někde dokonce šílený [odkaz] Nevim jestli sis to už uvědomil a je ti to trapný přiznat nebo tu kážeš vo dvou státech a ani v jednom si nebyl a nemáš nejmenší tušení jak to tam vypadá a chodí ale trapný je to tak i tak. Zkus aktualizovat data, přidej k tomu trochu vlastních zkušeností a pak můžem pokračovat ;-)
A s tou průměrnou teplotou to ani nezkoušej. Brácha se zrovna vrátil ze Švédska. Tamní a ruský silnice taky asi radši nebudeš chtít srovnávat, stejně jako index HDi švéda a rusa >:-[]
14. 10. 2013 16:54
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Já ani ne, když se podívám na shnilý třešně s jejich údernými hesly jak se naparují v parlamentě...
A co se týče Pražského hradu, jméno toho sebestředného notorika a hulváta není snad ani třeba psát...
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 17:22
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Souhlas... ale tak politikové jsou jen odrazem společnosti. Koho si lidé zvolí, ten tam je.... prezident notor, co se mstí a kašle na ústavu je asi typickým odrazem, stejně jako naparující se StBáci.
14. 10. 2013 16:24
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Az bude oktavka na CNG, tak se to mozna u nas konecne trochu rozhybe, protoze jinak budou porad fleety v nafte. Nevite nekdo kdy ta CNG oktavka bude v prodeji. U Golfa mela byt CNG verze nekdy v dubnu, ale porad nic....
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
14. 10. 2013 16:47
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
JA RADA DAS AUTO OCTAVIA GREEN ELECTRIC LINE 2012 ;-) [odkaz] [odkaz]
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
14. 10. 2013 17:12
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
...Kylie?
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 17:14
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
??
Avatar - 4hill
14. 10. 2013 17:20
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
něco na tom bude.. :-)
15. 10. 2013 08:43
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Tohle vypadá na zapomenutou zamrlou ségru.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 16:44
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
252 kW v Lexusu GS450h je docela fajn, ne už tak tvoje pindy >:D
Řict vo Francii že je ubohá a komunistická může fakt jen hodně zaslepenej idiot kterej evidentně netuší kolik komančů je v dnešní vládě, že jeden sedí na hradě, kolik jich sedí v Senátu a kolik jich podle průzkumů bude sedět v budoucí Sněmovně. Zkus se radši starat vo svoje IQ, můžeš začít tim že si projedeš Francii vod Mont-Saint-Michel po Nice a možná i tobě dojde že žít v ČR zas tak lepší nebude a místo těch plků budeš doufat že se snad jednou alespoň vzdáleně přiblížíme tý Francii >:-[]
14. 10. 2013 17:14
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Francie není ani ubohá, ani komunistická, ale žádnej ideál to není.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 17:17
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Ideál neni nic. Že se ve Francii žilo líp než se kdokoli z nás narodil a žije se tam líp i dnes a bude se tam líp žít líp i zejtra je ale fakt. A je tam hezky :-)
14. 10. 2013 17:26
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Díky nemálo zkušenostem mám svůj subjektivní názor, kterej nebudu prezentovat, nicméně jejich mentalita mi osobně blízká není ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 20:05
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Jo to se shodnem. Byť se mi jejich jižní pobřeží hodně líbí tak sem taky radši vedle v Itálii :-)
Avatar - Sysoj Psojič
14. 10. 2013 23:16
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Suomska on kaunis maa ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 23:38
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
To je. V tom prvnim slově máš chybu. Ve Francii i Itálii líp vařej >:-[]
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 16:50
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Hele teď sem si všim. Ty si fakt chceš brát příklad z Ruska? >:D >:D >:D >:-[]
14. 10. 2013 16:58
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
zřejmě nedostatek korupce... v mozku...
oni už nám ti rusáci ukázali, jak si to představují, i teď nedávno, třeba v Karlových Varech...
14. 10. 2013 17:02
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Raději z Ruska než z Francie, která je světovými výrobci opouštěna kvůli socialistickým manýrům jejich obyvatelstva/politiků. V Rusku se staví, z Francie se odchází.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 17:10
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Člověče hlásit se dobrovolně k Putinovskýmu Rusku je tak strašně moc mimo že ani nevim jak vodpovědět. A to se mi nestává
Tohle se ti nebude líbit, už proto že to myslim fakt vážně: Větší blbost sem už dlouho neslyšel
14. 10. 2013 17:19
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Já se tam nestěhuju, ale z hlediska životaschopnosti ekonomik by se Francie měla chytnout za frňák, protože jinak jim to tam dopadne jako jejich automobilový průmysl. Na Čínu se taky nadává, ale my z EU jaksi zapomínáme, kdo je ekonomicky zdravější a chytřejší.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 17:23
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Chápu, taky bych se do Ruska nechtěl stěhovat >:-[]
Vo zdraví naší ekonomiky sem psal naposled v sobotu v diskuzi pod článkem vo Zemanovi a TPCA. To je něco jinýho, na tom se shodneme
14. 10. 2013 17:28
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Tady brojíš za zákaz naftovejch motorů a velebíš Čínu...divnej paďour :-)
14. 10. 2013 19:49
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Bavíš se s komunistou a to je vždy těžké. Ty reálný život jedince nezajímá. Proto jsou pro ně Rusko a Čína vzorem. Rozvojovým zemím se vždy lépe roste. Zvlášť, když kašlou na lidi a na vše kolem.
14. 10. 2013 21:01
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Až na to, že Rusko a Čína nejsou komunistické země. Na TV NOVA si viděl rudou vlajku Číny a stačilo ti to k chybnému zaškatulkování.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 23:39
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Vidim že vo zahraniční politice máš stejnej přehled jak vo tý český nebo vo životě ve Francii a Rusku >:D >:-[]
15. 10. 2013 12:17
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Pokud považuješ Čínu a Rusko za komunistické země, tak doporučuji získat alespoň základní znalosti o charakteristikách všech politických hnutí a zjistit si jak funguje dnešní Rusko a Čína. Jinak se ztrapňuješ, protože i chytrý žák základní školy by tě mohl poučovat.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2013 16:37
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
:yes: >:D >:D >:D >:-[]
Ty evidentně chytrý žák základní školy nejsi. K absolutní dokonalosti ti už chybí snad jen abys mě začal přesvědčovat že líp bylo v NDR, když tam z USA utek Rudej Elvis, teda Dean Reed >:D
Mao Ce-tung by z tebe měl určitě radost, ale rád se nechám poučit. Já trouba myslel že vod roku ´49 je Čína pod vládou jedný strany a vobčas pod hodně vostrou vládou - takový Tibeťani by mohli povídat >:-[]
No a v Rusku je na řídících místech mraky komunistů a už 14 let mu střídavě ve funkci premiéra a prezidenta vládne člen KSSS a KGB a vůbec tam je "moc hezky" [odkaz] [odkaz] >:D
14. 10. 2013 19:42
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Tak já nevím, ale ve Francii vládnou socialisté asi tak 2 roky po 20 letech vlády pravice. Svádět na ně všechny problémy proto není hodno inteligence člověka s pravicovými názory.
14. 10. 2013 21:02
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Po 20 letech vlády „pravice".
Avatar - Emel
15. 10. 2013 09:35
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
No promiň, francouzský automobilový průmysl možná nevzkvétá, ale... Rusko? OMG
15. 10. 2013 12:20
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Ruská produkce dramaticky roste a mají i pár zajímavých vlastních konstrukcí. Viz ruský hybrid yo-mobil.
Avatar - Emel
15. 10. 2013 13:26
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Máš nějaká čísla k tomu "dramaticky roste"? Nemyslím prodeje na ruském trhu, ale prodeje ruských, v Rusku vyvinutých a vyrobených aut.

Lada je tragédie od začátku do konce, je to taková Dacia před 15 lety. Yo-mobil... to je tak na úrovni toho, když si hrají studenti na ČVUT (nic proti, ať si hrají)... a možná bychom to mohli vyrábět už v roce 2012... nebo raději 2015... a třeba by to mohlo mít spotřebu 3,5 litru na sto... a nebo by to dokonce mohlo mít Wankel... a nebo taky sobí spřežení s rolničkama.
15. 10. 2013 14:14
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Nerad učím lidi česky, tak ještě jednou.

„Ruská produkce dramaticky roste."

Toto konstatování nemůžeš zpochybnit větami:
„Máš nějaká čísla k tomu "dramaticky roste"? Nemyslím prodeje na ruském trhu, ale prodeje ruských, v Rusku vyvinutých a vyrobených aut."

Nápověda. Kdo mluvil o prodejích? Kdo mluvil o v Rusku vyvinutých autech?
Avatar - Emel
15. 10. 2013 16:19
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Zjednodušme to tedy ještě víc - máš jakákoli čísla o tom, jak ruská produkce roste? Kolik se třeba vyrobilo těch Yo-Mobilů >:D ?

Předpokládám, že co se vyrobí, by se mělo dříve či později tam či tam prodat. Dále pak... pokud se v Rusku vyrobí kopie Loganu, je to sice fajn, ale na nějaké velké jásání nad ruským autoprůmyslem to není, montovna není automobilka.
15. 10. 2013 20:19
Re: 70% podíl smraďochů ve Francii a Španělsku
Najnovsi priklad z SK, kde sa uz kupuju aj male auta v nafte (-3Kc oproti benzinu, kvoli nizsej dani):
[odkaz]

a zase sa tam pise o PM a NOx, co su hlavne produkty spalovania nafty. Stat dotuje naftu a este aj zdravotnictvo a nasledky palenia nafty.
14. 10. 2013 15:21
copy
Zdá se mi že tady někdo kopíruje od konkurence.. [odkaz] 8-s
Rozbalit vlákno
7
14. 10. 2013 15:50
Re: copy
Ten WinDiesel je nemocný jedinec a převeliký pitomec. Jak vidím, nejen na tomto webu trolluje.
14. 10. 2013 17:15
Re: copy
Proč se do něj navážíš? Mě jeho názory občas připadají dost blízký těm tvým... ;-)
14. 10. 2013 18:05
Re: copy
To ano, jen jsou otočené o 180 stupňů. On chce aby se lidé dusili, já chci opak.
14. 10. 2013 18:31
Re: copy
Ne, oba názory jsou nerealistický...
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:20
Re: copy
No já nevím, já tady tedy nehoruji za zákaz jakéhokoli alternativního pohonu a jak to tak vypadá, s 55% v dieselu mohu být vcelku spokojen, zatímco benzín dá dohromady s LPG, CNG, EV a hybridy těch zbylých 45%. Opravdu si myslíš, že mé názory jsou nerealistické?
14. 10. 2013 20:37
Re: copy
Vystrč hlavu z * Rudy Diesela a koukni se na to víc globálně. To jsou ta čísla, která jsou více důležitá.
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2013 15:22
chvalabohu
konecne nejaka dobra sprava
Rozbalit vlákno
7
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 18:19
Re: chvalabohu
A co je dobrá zpráva, co? Ty máš zvláštní vkus... na 20 forech nadáváš na CLA. Takže dobrá zpráva - v Německu 90 000 čtenářů Autobildu jej zvolilo nejhezčím autem roku ;-) ... zkus zapřemýšlet nad některými svými unáhlenými názory.
Avatar - twistedTSD
14. 10. 2013 19:42
Re: chvalabohu
To úplně nechápu. Musí se mu (a mně) začít líbit CLA, protože se líbí 90 000 čtenářům Autobildu?
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:22
Re: chvalabohu
Ne, nemusí, to jen Indián vyjádřil svůj názor, to se snad ještě může...
Avatar - Magister
15. 10. 2013 11:30
Re: chvalabohu
No Topper píše rád slohovky... někdy dost kontroverzní.
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:21
Re: chvalabohu
Kéž by ti to pár dní vydrželo, než zase procitneš .........
Avatar - Ronault.
15. 10. 2013 08:09
Re: chvalabohu
Už nebudeš muset závidět majitelům dieselových motorů a budeš spokojen, že všichni mají stejně, viď?
Avatar - dal
14. 10. 2013 15:25
U nafty zůstane
jen Franta co jezdí v JZD traktorem.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:22
Re: U nafty zůstane
Těch Frantů je v Evropě asi tak 55% ........
Avatar - Magister
15. 10. 2013 11:33
Re: U nafty zůstane
Tady je velká koncentrace lidí s předpotopními názory...
Avatar - dal
15. 10. 2013 12:13
Re: U nafty zůstane
Asi neumíš číst, tak teda polopaticky, EU dělá vše pro to aby se snížily emise a u naftových motorů to bude daleko nákladnější než u benzínů z čehož jasně vyplývá, že dojde ještě více k rozevření cenových nůžek mezi benzínovými a naftovými motory. Rozdíl ve spotřebě už nepokryje vyšší vstupní cenu(snad jen u Franty, který tu naftu "ušetří" z traktoru)
Takže logicky se naftové motory budou prodávat jen v dražších vozech(prémii), kde se cena schová.
14. 10. 2013 16:04
u nas este dalsich +10rokov
Snad sa toho dna Europa este dozije a nezahubi ju nafto smrad a jeho preferovanie politikmi kvoli malej produkcii CO2. U nas predpokladam este 10 rokov dojazd ojetin zo Zapadu a kuchanie vsetkych filtrov, ktore Euro6 prinesie. Samozrejme, ak vsetci zacnu jazdit benzinom, tak cena nafty klesne niekde k polovici a pre kuchaca filtrov este len nastane raj. Odskrteny EU6 diesel (pri vyrobe dostal SCR, mohli ho odskrtit) u nas uz ale bez SCR, pojde ako raketa, ale bude kyslo smrdiet este viac, ako dnes.
Rozbalit vlákno
0
14. 10. 2013 16:17
Nafta
smrdi. A to fest. Je fajn, ze to chce konecne nekdo omezit, humus smradlavej.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 16:43
Re: Nafta
Smrdíš leda ty... smrdí křápy na cestě a je jedno na jaký pohon. Moderní diesely určitě ne.
14. 10. 2013 16:54
Re: Nafta
No dovol? Zdrz se laskave urazek. Neznas me, tak krot sve vyjadrovani.
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:23
Re: Nafta
Neurážej nám naftu, smraďochu >:-[]
14. 10. 2013 19:06
Re: Nafta
1. Nastartuj Euro 5 naftu.
2. Stoupni si za auto.
3. Zhluboka se nadechni.
Mluv! Co cítíš? Rum? Spíš kyselej smrad, žejo...
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 19:15
Re: Nafta
Mám diesel, splňuje i euro 6 a nesmrdí ;-) . Stejné to bylo předtím s dieslem s euro 5. Mi ale nesmrdí ani benzín a můj motocykl, ale v garáži bych se s ním nezavíral...to by byla oslední jízda >:D
14. 10. 2013 20:03
Re: Nafta
Také mám diesel, splňuje i euro 6, až půjde do šrotu a do lesa se jezdit nebude :yes: >:-[]
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:25
Re: Nafta
Ty máš tak maximálně guvno.
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:26
Re: Nafta
To nemá cenu, dříve jim vadilo že byly diesely cítit a kouřily, dnes jim vadí že nesmrdí a nekouří.
Avatar - Magister
15. 10. 2013 11:35
Re: Nafta
A jezdí zapár a často lépe a bez poruch proti miniturbo motorkům :-)
15. 10. 2013 09:49
Re: Nafta
Euro6? Co je to za auto? Nova Mazda 6 so znizenou kompresiou alebo Audi Q7 TDI so vstrekovanim mocoviny alebo nejaky bluetec Mercedes? Z beznych aut sa este len pripravuje 2.0HDI.
15. 10. 2013 10:26
Re: Nafta
MB. A Audi Euro6 šestiválec nabízí u více modelů, už delší dobu (A6 ho měla už v minulé generaci). Vůbec těch aut bude víc. I Golf má v nabídce Euro6 diesely (minimálně 110 i 135 kW dvoulitr)
15. 10. 2013 10:37
Re: Nafta
Jedine tak blueTDI, co je zjavne za priplatok. Kto si za to priplati? Kolko ludi si u nas priplatilo za DPF. Poznam stovky ludi, co si prilatili za jeho odstranenie. To nie je o tom, ze keby sa dalo, tak diesel by s enormnymi prostriedkami mal nulovu emisnu bilanciu. Je to o tom, ze ludia su nezodpovedni a egoisticki. Jedine co ich zaujima je ako ziskat pre seba prospech na ukor inych.
15. 10. 2013 11:01
Re: Nafta
Tak třeba u toho šestiválce byly první verze horší než Euro5. A ani na papíře moc nelákal, auto bylo dražší, mělo vyšší deklarovanou spotřebu a menší výkon. Za to bych si nepřiplatil. Dnes už je situace jiná. Stejně jako předtím u DPF se najdou lidé, kteří si připlatí. Přitom SCR je pro řidiče menší zlo než bylo DPF, kde sis musel dávat pozor na to, jak auto používáš. A někde si ani nebudou připlácet, některé státy už motivují k nákupu Euro6 dieselů, pokud se nepletu.

I GTD je Euro6.
Avatar - Magister
15. 10. 2013 11:38
Re: Nafta
Tuším, že indián psal dříve, že má MB A 220 CDI a to je už euro 6 narozdíl od specifikace v mém Céčku.
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:24
Re: Nafta
Za jakým autem budu prosím cítit rum, to abych si pospíšil ...... >:D
Avatar - WinNatural
14. 10. 2013 22:42
Re: Nafta
Zkus E85, jako flambovaná tequilla ;-)
15. 10. 2013 10:30
Re: Nafta
E100 voní nejzajímavěji. :-) E85 také není k zahození. Ne že bys to chtěl dýchat, ale z kapalných paliv do spalovacích motorů voní asi nejvíc.
16. 10. 2013 01:27
Re: Nafta
Mam Dodge Journey 3.6 a jazdim obcas na E85 a rano je to parada studeny motor pridam plyn a za mnou vona ako ked si pricuchnes k flasi vodky, alebo ako ked umyvas Okenou sklo... Jednoznacne najlepsi smrad z vyfuku u vsetkych spalovacich motorov :-)
17. 10. 2013 01:25
Re: Nafta
A to je jádro pudla. Většina aut na cestě jsou křápy a ne plně udržovaná auta - maximálně prvních pár tisíc. Rozdíl je v tom, že benzínový krám nesmrdí, dokud nezačne žrát olej. Naftový krám začne smrdět okamžitě a když tomu majitel ještě dopomůže načipováním, vykucháním DPF atd.. No, to je pak na cestě pošušňáníčko
14. 10. 2013 16:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 10. 2013 16:18
Stat dotuje naftu
Stat dotuje naftu na nizsej dani, teda vyberie menej na dani a nasledne musi este preplatit zdravotnictvu naklady liecenia dosledkov vdychovania pevnych castic a oxidov dusika. Ludia byvajuci v mestach pri hlavnych tahoch sa stazuju na tieto latky a pritom dochadza az k takym radikalnym nazorom, ako je zakaz vstupu vsetkych aut do miest a podobne, pritom ale klasicky atmosfericky benzin euro4 je oproti naftovym autam takmer neskodny.
Priklad z Brna. V tomto meste skoncila tazka vyroba, ale kvalita ovzdusia sa zhorsila o pevne castice a Nox. Odkial sa tieto latky beru, ak tam nie je priemysel. Preco su najviac zasiahnute ulice s najhustejsou dopravou? Nie je to tym, ze naftovych aut spolu s nakladnymi, dodavkami a autobusmi je cez 70%? Naviac velka vacsina je bez DPF a SCR filtrov:
[odkaz]
A viete preco s tym niekto nic nerobi? Lebo aj ten posledny ministersky uradnik na zivotnom prostredi jazdi na Octavii TDI a tak ako kazdeho politika ho zaujimaju iba vlastne vrecka.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 16:37
Fake zpráva
Nevím, kde žije autor článku, ale moderní diesely už dnes splňují emisní normu euro 6 :-) . Vzhledem k spotřebě a budoucímu úbytku ropy předpokládám spíše naopak - hledání alternativ a ještě další snižování spotřeby u diesel motorů. Benzín tak do sekaček, motorek a sporťáků...
Rozbalit vlákno
41
14. 10. 2013 16:44
Re: Fake zpráva
Další snižování spotřeby u dieselů je nepravděpodobné. Budoucnost je jasná.

Nejlevnější auta - benzín nebo e85.
Dražší - benzín + elektro, CNG, LPG
Nejdražší - jen benzín, jen elektro, benzín + elektro, CNG

Neříkám že tam není místo pro naftu, ale její podíl bude klesat na úkor uvedených alternativ z nichž minimálně CNG má budoucí silnou pozici téměř jistou. Ropy může ubývat jak je libo, ty alternativy s tím počítají.
14. 10. 2013 17:17
Re: Fake zpráva
Hmmm, tak v tom aby se 252kw vyznalo >:-[]
Avatar - 4hill
14. 10. 2013 17:24
Re: Fake zpráva
Jeden rozumnej důvod proč by nešla snížit ?
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 17:33
Re: Fake zpráva
Tak se třeba koukni na Mercedes - 350 CDI BlueTec - nově s močovinou a 9stupňovou převodovkou - kombi spotřeba 5,3 - 5,6. Reál při běžné jízdě bude kolem 7 litrů... mluvíme o autě skoro o 2 tunách a přitom se 185kW a zrychlením za 6,6. Těmto parádním parametrům se žádný současný benzín nepřiblíží.

A tyto novější technologie budou brzy i u ostatních motorů.
14. 10. 2013 18:14
Re: Fake zpráva
Jak někdo může opěvovat devítistupňovou převodovku a močovinu? Nechtěl bych být druhý majitel takové paskvilu a ani dlouholetý majitel první.
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 18:22
Re: Fake zpráva
Vývoj nezastavíš.... teda u některých jak vidno se zastavil. Vsadím se, že bys nejraději 3 stupňovou ne a bez synchronu >:-[]

Syntetickou močovinu? Když nám u ML 350 CDI při změně modelu udělala rozdíl 2 litry na 100 km, tak proč bych proti ní něco měl... :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 18:24
Re: Fake zpráva
No spíš jak může někdo neopěvovat 9stupňovou převodovku >:-[]
Ok a když nechceš bejt její prvomajitel, čemu teda dáváš přednost? ;-)
14. 10. 2013 20:41
Re: Fake zpráva
Třeba Toyotě HSD, geniálně jednoduché konstrukci. Elektromobilům, nebo Yo-mobilu. Je toho víc, ale nikdy víc jak 8 stupňů.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 23:40
Re: Fake zpráva
Při všem respektu k ZF8HP se musim zeptat proč? :-)
15. 10. 2013 11:09
Re: Fake zpráva
I těch 8 je někdy moc. Počítač má moc na výběr a někdy neví, co by s tím dělal.
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2013 16:41
Re: Fake zpráva
V kombinaci s jakym motorem v jakym autě se ti to stalo?
16. 10. 2013 12:49
Re: Fake zpráva
Právě u ZF. Hlavně v různých BMW. V Evropě tuhle převodovku nejčastěji najdeš právě tam. Nestěžuji si na její funkci, ale když pozoruji, co dělá, tak mi přijde, že má prostě až moc na výběr a tak s převody někdy tak trochu žongluje.
14. 10. 2013 19:32
Re: Fake zpráva
Ale no tak !
Podle spritmonitor jezdí Mercedes E350 CDI BlueTEC v průměru za 9,73 litru, takže na 7 zapomeň a to hodně rychle. Nový automat to sníží max o pár deci.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 23:57
Re: Fake zpráva
7 stupňů proti 9 - to nemusej bejt nutně jen 2 deci ;-)
15. 10. 2013 11:13
Re: Fake zpráva
U takhle objemného motoru? Tam jde spíš o pokrok v konstrukci, tedy zlepšení účinnosti. Převod navíc moc neudělá. Stejně to bylo u 8HP oproti 6HP. Z převodů navíc těží slabé motory.
Avatar - Magister
15. 10. 2013 11:41
Re: Fake zpráva
Kolega má služební ML 350 CDI s 7G Tronicem a jezdí za 8,5 - 9 litrů v průměru, většinou po městě. Takže věřím, že v novém E s moderní převodovkou to kolem těch 7 litrů půjde...
Avatar - JDM
14. 10. 2013 20:09
Re: Fake zpráva
Kterým parádním parametrům??? třeba 740i má taky dvě tuny , 235kw 0-100 za 5.7 kombinovaná 7.9 v realu kolem 10. já myslím že je dost blízko a nemá 9st a ani močovinu >:D
Avatar - Ronault.
15. 10. 2013 08:13
Re: Fake zpráva
Jela jednou takhle Karkulka lesem svým 740i za babičkou a spotřebu měla 7,9 l/100km... a tu náhle z ničeho nic potkala vlka! kam jedeš Karkulko? Za babičkou, ale prvně musím ještě natankovat do půl náprstku benzínu abych mohla ujet další 350 km ve své 740i...
Avatar - Magister
15. 10. 2013 11:43
Re: Fake zpráva
:yes: :yes: :-) 740i skvělé auto, ale reál bude mnohem výš... tež bych to viděl tak kolem 12.
Avatar - JDM
15. 10. 2013 18:45
Re: Fake zpráva
.... a kam jedeš ty vlku s tím traktorem ? Myslíš tohle fungl nový CDI bluetec?? Jo jo přesně tenhle kombajn myslím . Ále jedu na pole vyzkoušet ten novej devítistupňovej automat a taky prej to má močovinu tak to pole hnedka pokropím ....
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:29
Re: Fake zpráva
Zapomněl jsi na DIESEL - ELEKTRO. >:D >:D >:D Těch bude za chvíli v Evropě jezdit víc než benzín-elektro (Volvo, S-klasse, E-klasse, M-klasse, GLK, 3008, 508, DS5 a další jsou na cestě...)
14. 10. 2013 22:43
Re: Fake zpráva
Nebude. Jenom Toyot je víc a to tu jsou ještě jiné benzínové hybridy. A další jsou na cestě...
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2013 00:37
Re: Fake zpráva
Hele a jak trávíš diesel hybridy? ;-)
15. 10. 2013 12:40
Re: Fake zpráva
Špatně a špatně je přijme i trh. Zážehový motor se k elektromotoru hodí mnohem víc.
15. 10. 2013 09:56
Re: Fake zpráva
To sa nema sancu presadit. Cena takeho systemu by bola enormna - turbo, dvojhmota, vysokotlake cerpadlo, piezo vstrekovace, vyrievany termostat, EGR, DPF, SCR, vaha vzduchu a dalsich plno snimacov pre filtre a kvalitu spalin, k tomu este elektromotor a baterky a plno softveru okolo toho a este aj zladenie takej techniky. Take auto bude vyzerat ako to z filmu Navrat do buducnosti.
15. 10. 2013 11:42
Re: Fake zpráva
Myslíš si, že tyhle věci u benzínových motorů nenajdeš? Ano, vstřikování pracuje s nižším tlakem, vstřikovače jsou jiné, DPF nemají, ani SCR, ale hromady senzorů včetně váhy vzduchu u nich najdeš, stejně tak turbo atd. Cena enormní nebude, ale z těch čtyřech možností bude pravděpodobně nejdražší s nejdelší návratností.
15. 10. 2013 14:03
Re: Fake zpráva
Lenze ta hromada senzorov je tretinova oproti nafte, pretoze nepotrebujes monitorovat tie filtre, kotre to nema. Turbo to ma, ale na rozdiel od nafty kupis aj bezturbovy benzin. Benzin turbo nepotrebuje. Ani priamy vstrek, Je to len dosledok nezmyselnej orientacie na CO2, pritom sa vytvara viac NOx a C.
15. 10. 2013 15:15
Re: Fake zpráva
Kde koupím? Je to posledních pár kousků. Kdybych na to bral ohled, tak to drasticky omezí můj výběr.

Jaké senzory se pojí s DPF/ SCR? Jen kontrola tlaku a teploty ti třetinu neudělá.
Avatar - JDM
15. 10. 2013 18:48
Re: Fake zpráva
Cena enormní nebude, ale z těch čtyřech možností bude pravděpodobně nejdražší s nejdelší návratností.

Takže neekologické, neekonomické,nelogické
16. 10. 2013 12:24
Re: Fake zpráva
Může být. Záleží, na jak pokřiveném trhu nakupuješ. A jak auto používáš.
14. 10. 2013 19:08
Re: Fake zpráva
Tvoja obmedzenost nema konca kraja (posledna veta). Vacsina dieslov na ceste plni EUIII a cast EU IV a V. Prve z nich su dymiace popelnice, druhez nich su uz relativne ciste, pokial z nich nebol vykuchany DPF ;-) . Ak si kupujes auto na mestke a primestke jazdenie na kratke trasy, tak si zober benzinovu sekacku.

PS: v sucasnom zamestnani mame par dymovnich s oznacenim 220cdi , maju najazdene cca 50 k km, nemaju vykuchane dpf a po pridani plynu to vyzera ako stary ikarus ;-) , takze trochu menej optimizmu
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 19:18
Re: Fake zpráva
Pokud jde o šrot je jedno jaký mají pohon. Na denní ježdění diesel, benzín moc žere a malým složitým turbomotorkům opravdu nevěřím.

Mám zkušenost i s předchozím 220 CDI a při slušném užívání ten motor vydrží neskutečně a spolyká skoro všechno. Nemám strach. :-)
14. 10. 2013 21:25
Re: Fake zpráva
1)neveris malym zlozitym turbomotorom, ale velkym zlozitym dizlom ano, ok
2) logika veci hovori, ze kupujeme auto podla pouzitia, takze ak mas nejake auto s ktorym jazdis najma po meste a vacsina jazd je v rozmedzi 3-20km, tak to nebude naftak ;-)
15. 10. 2013 07:25
Re: Fake zpráva
1) malý turbobenzín má zložitejšiu techniku ako väčšia turbonafta
2) súhlas
15. 10. 2013 10:06
Re: Fake zpráva
"malý turbobenzín má zložitejšiu techniku ako väčšia turbonafta"
Tak napriklad 1.2 TSI, nema EGR, DPF, SCR, dvojhmotu, intercooler, vysokotlake cerpadlo, piezovstreky a ma polovicu snimacov na meranie emisii. Prakticky iba 2 lambda sondy.
Avatar - Magister
15. 10. 2013 11:46
Re: Fake zpráva
A při použití na delší cesty se rozpadne. Taky nemám důvěru v litrové motůrky o jednom a více turbech. To raději univerzální větší diesel, který obstará pohodlně denní ježdění i cestu k moři.
15. 10. 2013 12:45
Re: Fake zpráva
Zapomínáš, že těch litrových motůrků si můžeš koupit několik za cenu toho diesela a k moři tě bezproblémů odveze taky. Záruku máš stejnou a proti dieselu jsou díle levnější. U dieselu tě díly palivové soustavy přijdou na podobnou cenu co generálka benzínu nebo benzín nový. Ona taková dieselová V6, který se taky může posrat stojí třeba 400 tisíc Kč, tak vo co go.
15. 10. 2013 14:06
Re: Fake zpráva
Ja nemam doveru v super komplikovane CR diesle. Idem po meste a vyblikne na mna upchaty filter alebo injector malfunction. Kvalita naftt je problem. Litrovy moturek je urceny do mesta, tak ako nafta do mesta nepatri. Ak chces k moru, su vacsie motory.
15. 10. 2013 15:13
Re: Fake zpráva
Nepamatam sa na pripad, ze by sa male motori pri dlhsiej ceste rozpadali. Asi zijem v zlej galaxii. Mozeme sa bavit o nekomforte v podobe maleho vykonu a vsetkeho co je s tym spojene, ale o poruchovosti, alebo rozpadavani asi nie ;-)
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:31
Re: Fake zpráva
Ale no tak, jednooký, trochu přeháníš, ne? A jako když nevidíš kouř ve výfuku vozidla, znamená to že je vše v pořádku? V USA měřili studené benzíny na krátkých trasách v Americe obvyklých a vyprodukovaly škodlivin víc než diesely.
14. 10. 2013 21:26
Re: Fake zpráva
predpokladam, ze porovnavali motory, ktore plnia rovnaku emisnu normu a ze merali aj naftaky na rovnakych kratkych trasach >:-[] .

PS: neprehanam, mozem poslat fotky, samotny naraznik vyzera ako komin, v ktorom spalujes drevotriesku s lepidlom >:-[] >:-[]. Netvrdim, ze je to bezne, mne este naftak zatial nedymi a naraznik aj koncovka vyfuku su ciste
Avatar - KANKUNEN
14. 10. 2013 16:43
Vidím to naopak
Se složitostí a spolehlivostí mikrobenzínů budou nafťáky v kurzu. S mlíkem a kdečím se trajdá kamionama po celé republice a to nikdo neřeší.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
14. 10. 2013 17:33
Senzace se nekoná
1. Článek je neúplně opsán ze zahraničních zdrojů
[odkaz]
2. Článek obsahuje spíše zbožná přání pánů od Fordu než skutečné problémy automotive jako celku. Ford nikdy nepostavil pořádný vlastní diesel a vždy byl závislý na jiných automobilkách. Plnění normy Euro 6 je možná velký problém pro něj, ale ostatní velcí výrobci jsou prakticky na Euro 6 připraveni a postupně tyto motory nabíhají do nabídky tak jak nabíhají nové modely aniž si toho kdokoliv všímá, prostě jen v tabulkách technických údajů se číslíčko 5 mění za 6. Za všechny třeba 350 CDI v nové Sklasse nebo 2.0 TDI v A3. V některých případech nabíhá na EU 6 první dieselová motorizace a benzín naběhne na EU 6 později.
3. S plněním nových norem mají stejný problém i benzíny, pokud tedy zvládnutá technická řešení jak u nafty tak u benzínu někdo chce nazývat problémy. Technicky totiž žádné problémy se splnění daných norem nikdo nemá (možná až na ten Ford) a jediný problém je, že dodatečné komponenty prodražují motory i celá auta. To ovšem platí v úplně stejné míře jak pro diesel tak pro benzín, který musí používat stejně sofistikovaná a tedy drahá řešení na čistění výfukových plynů.
Rozbalit vlákno
34
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 17:36
Re: Senzace se nekoná
Dobře shrnuto. Nicméně je až s podivem jak se vždy vyrojí antinaftoví agenti...
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 17:37
Re: Senzace se nekoná
Slušnej souhrn :yes: >:-[]
14. 10. 2013 17:39
Re: Senzace se nekoná
OK, ale problém není s rozumným tlakem na výrobce, kterej je nutno udržovat, ale s nereálnou, onanistickou propagandou takypolitiků, potřebujících se zviditelnit.
Avatar - Ham.
14. 10. 2013 18:01
Re: Senzace se nekoná
Souhlas, evropské hujerství jak v emisích CO2 tak v normách pro čistotu spalin je dnes už v jasném rozporu s hospodářským rozvojem Evropy, celé velké regiony ničí přírodu ve velkém a Evropa se snaží zachraňovat planetu zcela neadekvátními prostředky. Šlo mi spíše o "rozbití" dojmu, který se článek snaží navodit a sice, že diesel není schopen řešit nové evropské normy a benzin ano. Schopni jsou toho oba, otázka je jen zda to nezahubí automobilismus v EU. O automobilky se nebojím, ty budou klidně chrlit čmoudy pro Brazílii nebo Čínu jak v naftě tak v benzínu a likvidovat deštné pralesy v jejich jádru zatímco my si v Evropě budeme hrát na zachránce ledních medvědů.
14. 10. 2013 20:08
Re: Senzace se nekoná
Během pár let budou i v té Číně podobné normy jako u nás. Pokud tedy lidi, kteří v tom bordelu nebudou chtít žít, někdo nepostřílí. I u nás pro tyto lidi neměli komunisti moc pochopení.
Avatar - Ham.
14. 10. 2013 22:37
Re: Senzace se nekoná
ano, a až všichni zregulují osobní automobilovou dopravu úplně do mrtva, tak zjistí, že 95% znečištění vůbec neregulovali a že je pozdě na jakoukoliv záchranu :-)
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:35
Re: Senzace se nekoná
Přímovstřikové benzíny jsou postaveny na zcela podobných komponentách jako turbodiesely. Mají podobné problémy s NOx a pevnými částicemi. Euro 6.2 předběžně počítá se zavedením filtrů pevných částic pro zážehové motory s přímým vstřikováním paliva.
14. 10. 2013 20:45
Re: Senzace se nekoná
Až EU 6.2? Dřív si tady vyhrožoval s EU6. Nějak se to posouvá. A ty v uvozovkách podobné komponenty jsou dosti odlišné, když pracují s řádově jinými tlaky a jinou kapalinou. OMFG
15. 10. 2013 12:07
Re: Senzace se nekoná
Vývoj jde pořád dopředu. Navíc Euro6.2 počítá myslím s WLTP. Kdo ví, co tam poleze za čísla. Myslím si, že lze celkem bezpečně předpokládat, že ve WLTP naměří vyšší hodnoty než v NEDC.
Avatar - white label
15. 10. 2013 12:35
Re: Senzace se nekoná
Tím WLTP myslíš WajtLejblůvTechnickýPrůkaz? ;-)
15. 10. 2013 13:04
Re: Senzace se nekoná
Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures :-) To je ta nová globální norma, která nahradí NEDC.
Avatar - white label
15. 10. 2013 13:56
Re: Senzace se nekoná
Jak to bude LIGHT, tak si to oblíbí hlavně v emerice, viz jejich notoricky oblíbené coly (light), které (dle jejich představ) anulují až dva burgery s majonézou navíc, přičemž jsou absolutně neškodné... >:-[]
Avatar - JDM
15. 10. 2013 19:14
Re: Senzace se nekoná
do burgru se majonéza nedává , a to " light " na colách znamená že ta láhev je lehčí než běžná cola tudíž jich američan na svůj pickup naloží mnohem víc.
15. 10. 2013 10:18
Re: Senzace se nekoná
Ale nekecej. Benzin nema problemy s NOx. Kyslo smrdi jedine nafta!
Limity NOx v eu6 u strednych aut:
nafta:0.105
benzin:0.075, pricom sa vobec nemeni v EU5 a 6
Takze ani s mocovinou sa nafta nevyrovna beznemu benzinu a to mocovina stiahne NOx o 90%! Ako asi musi smrdiet sucasny diesel?
Benziny produkuju pevne castice v radovo nizsom mnozstve, co sa obide aj bez DPF, staci iba upravit nanagement motoru, podobne, ako to kedysi "stacilo" u Euro4 nafty. Pozri si poziadavky na pevne castice benzonov pre EU5 a 6 a uvidis, ze su rovnake pre 5 aj 6, teda 0.005.
Uz si videl nejaky sucasny EU5 benzin s DPF filtrom? napriklad TSI? Tak naco by ho davali do Eu6, ked 5ku splnuje aj bez neho?
15. 10. 2013 12:03
Re: Senzace se nekoná
Naftový motor se SCR nemá problém splnit Euro6 co do NOx. Problém je to splnit bez SCR. A ano, tady benzínové motory problémy nemají (souvisí to mimo jiné s kompresním poměrem - NOx je daň za vyšší účinnost). U pevných částic je to jiná písnička. V Euro6 není 5 mg/ km, ale 4,5 mg/ km. Navíc zavádí omezení na počet částic, které dříve bylo jen u dieselu. A tady benzínové motory problém mají. Protože přímé vstřikování není výhodné ve všech režimech. Navíc se zdá, že benzínové motory s přímým vstřikováním produkují většinu částic tak malých, že je dnes ani nedokážeme změřit. V budoucnu to tedy mohou mít těžší a těžší. Stejně tak nejspíš dospějeme k závěru, že DPF nefungují tak dobře, jak bychom si představovali.
15. 10. 2013 12:47
Re: Senzace se nekoná
Proto některé automobilky nabízejí za nižší cenu než diesel, benzín s přímým i nepřímým vstřikováním. Fakt nevidím problém.
15. 10. 2013 12:57
Re: Senzace se nekoná
Ano, například Toyota, nebo Audi. Ale je to takový krok stranou. Přímého vstřikování využívají rozumněji, ale problém pevných částic to nijak neřeší. A není zaručeno, že to bude stačit na příští normu.
15. 10. 2013 14:17
Re: Senzace se nekoná
Samozrejem, ze DPF nefunguje tak dobre, ako by sme chceli, ale nic lepsie na zachytenie uhlika nie je. To je dalsi dokaz pre nevhodnost nafty na pohon osobnych aut do 2000kg
Avatar - šmoula nešika
14. 10. 2013 22:03
Re: Senzace se nekoná
:yes: :yes: :yes:
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:32
Re: Senzace se nekoná
Přesné.
15. 10. 2013 07:38
Re: Senzace se nekoná
Treba poznamenať, že všetky tie EURO-výmysly už dnes neskutočne predražujú vývoj a následne samotné autá. Zaujímavé je, jak sa bazíruje na čistote výfukových plynov áut, ktoré tvoria asi 18% všetkých vyprodukovaných emisií - a to vrátane áut v krajinách, kde platia oveľa benevolentnejšie alebo žiadne emisné predpisy, takže aj ovplyvnenie produkcie výfukových plynov aj tých spomínaných 18% je nanajvýš diskutabilné. Naproti tomu letecká doprava má opačný trend, emisie šli za posledných 20 rokov o 100% hore. A nejak sa nespomína ani námorná preprava, kontajnerové lode spaľujú palivo tej najhoršej kvality a napriek tomu, že voči počtu áut, jazdiacich na Zemi je ich nepatrný počet, objemom vyprodukovaného bordelu strčia autá do vrecka...
V celom tomto kolotoči je najdôležitejší asi fakt, že automobilizmus a motorista samotný sú najlepšou dojnou kravou a dajú sa z nich vytrieskať ďalšie a ďalšie peniaze.
15. 10. 2013 10:29
Re: Senzace se nekoná
Tuto teoriu nastolil uz Windiesel na inom fore. Scasti je pravdiva, Ford alebo Quoros nemaju vlastny diesel, to je pravda, ale pravda je aj o konci naftovej ery, ktora potrva este par rokov, to sa uz ale Fordu nevratia investicie do kompletnej palety naftovych motorov, ktore je este nasobne drahsie vyvijat pre nove euro6 normy. Logicky tak rozmyslaju ako z toho von a mozu si za to sami. Ak su EU vyvijala svoje nafty, oni stale iba produkovali klasicke velkoobjemove atmosfery a velke a tazke auta.
Avatar - Ham.
15. 10. 2013 11:59
Re: Senzace se nekoná
Žádná naftová éra nikdy nebyla, takže mluvit o nějakém konci je nesmysl. Diesel i nafta se budou rozvíjet vedle sebe, u menších aut se bude nadále uplatňovat benzín, u větších, řekněme od střední třídy výš bude převažovat diesel. Důvody jsou jasné, s rostoucí velikostí/hmotností auta rostou výhody dieselu a naopak s klesající velikostí/hmotností rostou výhody benzínu.

A technicky je to prašť jak uhoď. Ke splnění norem musí oba systémy nasazovat čím dál více čidel a složitých hejblat jako var. časování, přímý/nepřímý vstřik, předvstřik, závstřik, postřik :-) etc. A když na jedné straně musí nafta řešit vyšší tlaky, tak benzín zase vyšší teploty.
15. 10. 2013 14:11
Re: Senzace se nekoná
Benzin + X, kde X je turbo alebo elektromotr alebo pneu... prostupne zatlaci naftu len pre nafto nadsencov, ktorym nebude vadit jazdit v pojazdnom laboratoriu alebo budu dost otrli to vsetko odstranit a riskovat. Bezny uzivatel si vyberie tichy a uzivatelsky privetivy benzin. Ako pisu, su 3 roky pozadu. Uz dnes mas benziny, kde sa nafta nevyplati nikdy (minimalne v nizsej strednej) - 1.4TSI alebo 1.6EB.
Avatar - Ham.
15. 10. 2013 14:39
Re: Senzace se nekoná
Problém benzínu je ten, že aby se vyrovnal ve spotřebě naftě tak musí do velmi malých objemů a malého počtu válců (tří nebo dokonce dvouválce). Ano u těchto jednotek se spotřeba už blíží naftě, ale jejich hlučnost a vibrace bohužel také. Takže ano, 1,4 TSI je a bude většinová motorizace v nižší střední, diesel ve střední třídě a výš.
15. 10. 2013 14:53
Re: Senzace se nekoná
To je dost zjednodušený pohled na dnešní situaci. Benzín má několik spojenců jako třeba atkinsona a plyny. V případě pohonu 4x4 je dalším cenově dobře zdůvodnitelným spojencem elektromotor. V případě předokolek je ten elektromotor cenově dobře zdůvodnitelný jen pokud chce majitel komfortní a kvalitní automatickou převodovku. Dvouválec je spíš výstřelek a tříválce jsou minimálně v Aygu příjemnější než čtyřválcový nafťák - ten tříválcový nebo dokonce dvouválcový si tam raději nebudu představovat.
Avatar - Ham.
15. 10. 2013 15:06
Re: Senzace se nekoná
Benzin v jakémkoliv režimu včetně Atkinsonova má horší účinnost než nafta,s tím se nic nenadělá.
S elektromotorem lze spojit benzín stejně jako naftu. V tom není žádná výhoda ani u benzínu, ani u nafty. Pokud je elektromotor výhoda, tak jedině u vozů s potřebou malého dojezdu v rámci většinou městské infrastruktury sám o sobě, tedy jako elektromobil.
15. 10. 2013 15:39
Re: Senzace se nekoná
Nejsi natvrdlý? Srovnej si palivovou a výfukovou soustavu Priuse s dieselem a pochopíš, že to za nepatrně vyšší spotřebu stojí a pochopíš proč je diesel hybrid ekonomická blbost. Hybridy od Toyoty ti nějak unikají? Jsou smysluplné už dnes i bez dotací a testy to dokazují. Napiš auto s dieselem+automat včetně ceny, které konkuruje aurisu hybrid za půl míče a já se ti vysměju, protože přijdeš s trapností jako je golf 1,6TDI a „skvostnou" DSG. Nezapomeň že Prius dlouhodobě patří mezi nejspolehlivější auta světa což kombinace diesel+DSG :-) :-) :-)
15. 10. 2013 16:38
Re: Senzace se nekoná
Něco na tom bude. Priusů je plné Mongolsko.
15. 10. 2013 16:46
Re: Senzace se nekoná
V Mongolsku? Tam musia mat Hiluxy
Avatar - Ham.
15. 10. 2013 19:17
Re: Senzace se nekoná
Koukám, že auta ti na rozdíl od osobního napadání moc nejdou. Diesel hybrid používá MB nebo PSA. Třeba MB E 300 hybrid deklasuje jakýkoliv benzínový hybrid ve vyšší střední ve spotřebě o nějaké 2 litry.
A 1.6 TDI pro tvou informaci dieselhybrid není.
14. 10. 2013 17:35
(r)Evoluce
Je to jakási diagnóza, když naše evropský zastupitelstvo tvořený z větší části v zemi narození lidmi, který se už v národní politice neuplatní, rozhoduje jaksi odtrženo od reality...
Ano, pravděpodobně nás čeká doba, kdy se budeme přepravovat nějakými ekologičtějšími dopravními prostředky, ale není to otázka revoluce...tedy ne té evropskoparlamentní. Pokud revoluce, pak přijde od výzkumníků, vědců, fyziků, chemiků...ne od člověka sedícího za parlamentní lavicí kdesi v Bruselu.
Následně dojde k nezbytné výstavbě infrastruktury a postupnýmu přechodu na čistší energetickou sílu.
Podobný násilný nařízení jen budou nadále prohlubovat evropskou krizi. Celý je to o multioborový diskuzi mezi odborníky, ne EUředníky.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 17:37
Re: (r)Evoluce
Limity euro 6 jsou v pořádku. Automobilky s nimi problém nemají...
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2013 17:38
Re: (r)Evoluce
..alespoň většina ne >:-[]
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:38
Re: (r)Evoluce
Vzhledem k tomu, že norma EU6 začíná platit od 1.1.2014 s 100% implementací od 1.10.2014, musí být každému jasné, ŽE AUTOMOBILKY UŽ MAJÍ DÁVNO VŠECHNY POTENCIÁLNÍ PROBLÉMY VYŘEŠENY. To tady nedochází pouze anit-agentům a pohříchu pisateli článku .............
A že potíže s plněním normy EURO 6 neměly jen diesely....
14. 10. 2013 17:43
Re: (r)Evoluce
Psal jsem to ne v reakci na euro6, ale spíš v reakci na zvrácenost faktu, že nevědomej úředník nedokáže domyslet všechny důsledky leckdy neúměrnýho tlaku na producenty.

Taky se může stát, že nikdo nebude sice nádherně čistou, ale nesmírně drahou technologii kupovat, v první řadě půjdou zaměstnanci, pak celý firmy a začne nový kolečko, kde povolit.
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 18:24
Re: (r)Evoluce
No my - z Ostravy krapet ekologie vítáme, blíží se zima a tudíž skrze smog a svinstvo do jara neuvidíme slunko >:D
14. 10. 2013 18:30
Re: (r)Evoluce
Příspěvek osobních aut je neoddiskutovatelnej, ale dost nicotnej. Taková Avia nebo T815 s čerstvou STK, ale v oblaku kouře jako z komína v NH je už jiný kafe. Ale to hoši a děvčata v parlamentu neřeší ;-)
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 19:20
Re: (r)Evoluce
Jasné no, ono to bude tak vše dohromady. A teď když se zavírá paskov rozhodně na fabriky s emisemi tlačit nebudou >:D . Emise na STK by se ale hlídat více mohly a ne, aby to byla jen formalita...
14. 10. 2013 18:40
Re: (r)Evoluce
Jo, Ostravsko... Když jedu kolem NH, mám sice vždy pocit, že se mi pálí spojka, ale přesto se člověk nejvíce dusí, když jde přes Šenov, kde se v rodinných barácích topí... raději ani nechci vědět čím.
Avatar - CHerokee
14. 10. 2013 19:21
Re: (r)Evoluce
Nejen tam, i na prajzké stopí i PET láhve a mají dobrý pocit, že ušetřili... :-( 8-s
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 10. 2013 09:45
Re: (r)Evoluce
Já mám obavu, že to je v jistých vrstvách běžné komplexně po celé republice...
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 10. 2013 09:44
Re: (r)Evoluce
Tím spíš, že jsi z Ostravy, bys měl vidět a vědět, jak to je přetočené na hlavu... A z čeho že se tady nejvíc dusíme...
Avatar - šmoula nešika
14. 10. 2013 22:05
Re: (r)Evoluce
... od koho jsem něco takového posledně jen četl? Od Bereniky. Jasně. ;-)
14. 10. 2013 20:15
Re: (r)Evoluce
Možná ten vliv Bruselu jen trochu přeceňuješ. Třeba za tím opravdu stojí odborníci, kteří to mají promyšlené víc než si tady všichni dovedeme představit. Nadávat na Brusel je moderní a dost levné. Přitom tam těch úředníků zase tak moc v porovnání s jednotlivými státy není a byl bych docela rád, kdyby i ti naši fungovali stejně jako ti bruselští.
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2013 20:41
Re: (r)Evoluce
Obávám se, že kolega má s těmi úředníky pravdu. Všichni, kdo mají opravdu světu co dát, pracují v komerční sféře, ti, co "nic neumí" tak jdou do státní správy a obvykle je tam jednooký králem ............
Avatar - Ham.
14. 10. 2013 22:31
Re: (r)Evoluce
nebo prezidentem... :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 10. 2013 09:58
Re: (r)Evoluce
A kolik jich tam je? 20 tisíc jak oficiálně uvádí EU? 40? 100? Já se to totiž ještě nikde nedozvěděl. Jediná relativně spolehlivá informace, kterou jsem dohledal byla, že v Bruselu žije více než 100 tisíc cizinců --> předpokládám, že většina z nich bude pracovat pro EU.

A 100 kilo nepotřebných centralizovaných byrokratů a papalášů je vážně věc bez které bychom se všichni krásně obešli...
14. 10. 2013 19:29
Diesel budou klesá, budoucnost je jasná zpět jednozačné benz
Při takovém ročním nájezdu se jednoznačně vyplatí benzín :yes: , naftu pouze v dálnice :-) . Také nafta je jednoznačně nejdražší, často poruchovosti a složité motorů než u benzinových.

PS.-Pamatujte pod kapotou osobního vozu patří benzín :yes:
Až půjde ten diesel do šrotu :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2013 20:56
Re: Diesel budou klesá, budoucnost je jasná zpět jednozačné
tu je jeden dobry testik a autorova pochvala prave benzinoveho motora --- moj clovek: [odkaz] sam sa priznal ze tiez diesle nemusi... chapem ho :yes:
14. 10. 2013 21:11
Re: Diesel budou klesá, budoucnost je jasná zpět jednozačné
Já osobně ho uznávám s benzínem, takže mám dobré zkušenosti než dieselových motorů.
Já mam diesel i benzin, je podle lepší benzín s autem. Podle čeho, já mám nafťáka, vybíral ho užitkové vozu, ale asi spíše podle velikosti auta, ne na co jezdí, potřebuje veliký kufr!

PS:- Samozřejmě volil já u osobních aut, tak jednoznačně benzín ;-)
Avatar - šmoula nešika
14. 10. 2013 22:11
Re: Diesel budou klesá, budoucnost je jasná zpět jednozačné
Samozřejmě jak který. Staré diesely jsou za zenitem, moderní příliš složité. Možná jako průsečík původní 1.9 TDI nebo starší diesel od peugeotu ?XUD9? na dálnici, ale jinak bych asi nechtěl...
Avatar - Emel
15. 10. 2013 09:39
Re: Diesel budou klesá, budoucnost je jasná zpět jednozačné
Hele, to už není jen neznalost češtiny (budou klesá), tobě regulérně vypadávají slova :-) . Při jakém ročním nájezdu se vyplatí benzín?
Avatar - sabbath_stones
15. 10. 2013 11:03
Re: Diesel budou klesá, budoucnost je jasná zpět jednozačné
Vecná poznámka – sľubujú, že dokonca tohto roku cena benzínu bude nižšia než cena nafty a .. vyplatí sa. :-)
Karta sa asi obratí. Nie je celkom normálne dotovať naftu cez dane, zriaďovať miernejšie emisné požiadavky pre naftu a predávať benzín amikom. A čo, Európania nech sa dusia lebo sú hlúpi a radi zafetujú decht.
14. 10. 2013 21:12
Flame
Tohle je flame clanek s nulovou vypovedni hodnotou, ktery ma za ucelem pouze rozvlnit zdejsi stojate diskusni vody.

Doporucuji ignorovat.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
14. 10. 2013 21:36
Zhrňovačka
Už to tu niekto prehrnul? Budem musieť ja, pretože čo ste tu nakydali páni...klasik by povedal, že v áleji je zase nablito.

Prečo pri diskusii o type paliva ktoré používame resp. preferujeme v osobných autách musí vždy neodvratne dôjsť k nechutnej hádke? Nehovoriac, že tie obité hlášky o nafte, traktoroch a kamnách neboli vtipné ani za nova- to jest pred 20 rokmi.

A dôvodov na jasanie určite príliš niet. Tie isté emisné limity, ktoré ukončia "dominanciu" dieslov v Európe zabijú aj motory benzínové. Dúfam, že sa tešíte na quadra turbo pollitre s projektovanou životnosťou 60 000 km splňujúce emisnú normu Euro 15.

Tri krát hurá, géniovia..
Rozbalit vlákno
7
14. 10. 2013 22:29
Re: Zhrňovačka
Tak to budou muset změnit záruční podmínky. Stejně to časem dopadne jinak. Spalovací motor už bude jen na pohon generátoru a kola bude pohánět jen elektromotor. Armáda už na to přišla před lety a v armádě se neživotaschopné koncepce fakt neuchytí. Konstantní otáčky, téměř konst. zatížení, to se budou limity splňovat jako po másle.
Avatar - Emel
15. 10. 2013 11:47
Re: Zhrňovačka
V armádě se neživotaschopné koncepce neuchytí??? Tvé iluze o armádě jsou legrační :-)
15. 10. 2013 12:13
Re: Zhrňovačka
Na armádní techniku se kladou vyšší nároky. Absence převodovky a kardanu je velkou výhodou. Naladění motoru na konstantní otáčky také.
Avatar - Emel
15. 10. 2013 13:33
Re: Zhrňovačka
Na armádu se zejména kladou jiné nároky... vyšší na spolehlivost, menší na efektivitu, ještě menší na cenu. A ono je taky rozdíl, jestli ta soustava pohání tank nebo rodinné auto...
15. 10. 2013 14:09
Re: Zhrňovačka
V diskuzi už zazněla onanie nad převodovkami s více stupni. Já říkám - jsou drahé, poruchové, zmatené, občas nekomfortní a celkově nepřirozené. Yo-mobil tohle řeší nádherně jednoduše a to všetně 4x4. Tahle koncepce je životaschopná i v osobní dopravě, protože řeší mnoho problémů včetně ladění motorů pro emisní limity. Studenty z ČVUT by to mělo napadnou jako elegantní řešení začínající krize, ale v praxi to není zas tak jednoduché vyrobit a sladit, i když je to rozhodně lehčí než vyvíjet složitý automat, kardany a diferáky a ještě ladit spalovací motor aby splnil všechny požadavky.
Avatar - Emel
15. 10. 2013 16:36
Re: Zhrňovačka
Co máš pořád s tím Yo-Mobilem? Mně to zatím připadá jako čistě experimentální záležitost. Myšlenka použít místo baterií kondenzátory je sice zajímavá, ale rozhodně ne bezproblémová. A tak to nejspíš bude se vším. Nestojí za tím žádná automobilka, je to prostě parta nadšenců, co si hraje na zelené louce... podle mě mají před sebou ještě hodně práce, než se dostanou k něčemu zralému pro sériovou výrobu.
15. 10. 2013 12:24
Re: Zhrňovačka
>:D Že hlavouny o něčem přesvědčíš, neznamená, že se to osvědčí. A armádě jde hlavně o spotřebu, ne o čistý vzdoušek. Protože platí úplně jiné částky za palivo. V praxi se zatím tahle cesta ukázala jako méně účinná než mechanická. To neznamená, že je to neřešitelné, ale hybrid ala HSD je na tom lépe. Takové uspořádání může mít samozřejmě další výhody z konstrukčního hlediska. Spotřeba má dnes vysokou prioritu, ale zdaleka ne nejvyšší.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 10. 2013 08:46
Trosku upokojit debatu by to chcelo....
Dominancia dieselov neexistuje - to mozno tvrdit len cez optiku niekolkych trhov v Europe a v kontexte produkcie VAG, PSA a Renault, a Fiatu.

Spolnit emisne normy s dieselom nie je problem - Mazda to uspesne dokazuje so Sky-D.

Akurat v pripade niektorych hracov na trhu by prechod na uplne novu technologiu dieselov znamenal sialene vysoke naklady, pretoze by museli kompletne preorientovat celu supply chain gigantickych rozmerov. To je dovod preco su europske diesle obycajnou variaciou na dve generacie staru technologiu.

Ciastocne sa to dari platat malymi motormi s velkym turbom, ale to nie je cesta vpred, ale preslapovanie na mieste.

Spalovaci motor nepovedal posledne slovo, ale buducnost patri hybridom, elektrine a vodiku.
Rozbalit vlákno
3
15. 10. 2013 09:46
Re: Trosku upokojit debatu by to chcelo....
Pokud se maly turbomotor udela spravne, pak to neni slepa cesta. Napriklad ecoboosty od forda nemaji problemy.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 10. 2013 13:01
Re: Trosku upokojit debatu by to chcelo....
O problemoch som nehovoril, ale nevadi... z tvojho prispevku vyplyva, ze hovoris o spolahlivosti.

Jasne, su lepsie a horsie, ale problemom je montovanie coraz mensich turbomotorov do coraz vacsich aut. A to plati aj pre Ford. Ide to do obludnych rozmerov.

Jedinym dovodom su papierovo nizsie emisie, vsetko ostatne trpi.
15. 10. 2013 14:10
Re: Trosku upokojit debatu by to chcelo....
Mam 1.6 EcoBoost 118kW v S-Maxu a nevidim duvod, proc by trpel ? Vykonu je dostatek a pro beznou jizdu to je stajne jako s naftou. Ano spotreba je vyssi, to je jedine minus, ale vedel jsem do ceho jdu. Emise jsou mi jedno.
Puvodne jsem chtel hybrida (Prius plus), ale nevesli se do nej 3 autosedacky vedle sebe a do treti rady jsem tu jednu davat nechtel kvuli bezpecnosti narazu zezadu.
15. 10. 2013 09:45
benzin vyhral
I me to potkalo, ze jsem se rozhodoval mezi benzinem a naftou a jednoznacne vyhral turbo-benzin, i kdyz se kazdy divil proc v tak velkem aute mam benzin. Jednak jezdim kratsi trasy, druhak nema zadne DPF, EGR je jednodussi a nezalepuje se sazema, vstriky to auto prezijou a cerpadlo to same. Nachylnost na spatny benzin take mensi. Predtim jsem mel naftu a bral jsem drazsi naftu a v zime tu nejdrazsi, takze uspora by byla minimalni. Takze i kdyz mam spotrebu 9 l/100 Km nelituju, protoze je v aute krasne ticho, zadne vibrace, vykon vice nez dostatecny, motor lehci o 100 Kg a levnejsi o 70 tisic nez nafta. Koho jsem svezl, tak menil nazor.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
15. 10. 2013 09:56
Re: benzin vyhral
Nějaký EcoBoost? Povídej...
15. 10. 2013 13:39
Re: benzin vyhral
S-Max 1.6 EB 118kW. Vetsina se divi, ze to nepojede, bude to uzrany, nafta tahne odspodu a jezdi za 6 litru. Vsechno blaboleni. S naftou bych jezdil minimalne za 7 litru (Avensis 2.0 D4D mi bral 6.8) a kratkyma trasama (do prace, skola+skolka) by trpel DPF i EGR a s EcoBoostem jezdim stejne jako s naftou s tim rozdilem, za staci podradit a mohu se kochat gradaci vykonu az do 6 tisic otacek.
Avatar - sabbath_stones
15. 10. 2013 15:53
Re: benzin vyhral
Chcelo sa mi napísať akú som mál spotrebu s mojim Ecoboost-ikom ale neveril som čo znázorňuje počítač a .. nechválil.
Ale predsa napíšem – Mondeo Liftback 1.6 EB 118kW, ešte surový motor, 900 km cesta , 400 km diaľnica, rumunské hory a zvyšok okresy. Traja pasažieri, kufor s vecami a 6.5 l. priemer podľa počítača. Neviem, asi počítač klame, ale nechcem naftu, chceeeem Ecoboost. :-)
Avatar - Emel
16. 10. 2013 14:49
Re: benzin vyhral
Hmm, díval jsem se na skladovky Mondea a s 1.6EB jich mají poměrně málo.

Pohled na spritmonitor.de říká, že většina lidí jezdí s 1.6EB v Mondeu okolo 8,5:

[odkaz]

zatímco stejné auto v naftě je okolo 7

[odkaz]

Jestli to stojí za to nebo ne... to je otázka úhlu pohledu.
15. 10. 2013 12:11
skoda...
skoda ze se nemontuje na autech vyfuk vepredu, odpadlo by to vecne diveni se vsech diesel-lovers, ze i moderni diesel kdyz se trosku prislapne plyn coudi jak fabrika. treba v Brna na stoupani od hrbitova je cernej smradlavej oblak uplne stejnej za blbou oktavkou nebo luxusni limuzinou za 4+ mega.
Rozbalit vlákno
5
15. 10. 2013 13:42
Re: skoda...
Mel jsem Avensis 2.0 D4D rok vyroby 11/2006 a nekouril, ani kdyz jsem pridal plyn, tak nekouril. Na emisich jsem pravidelne dostaval pochvalu, ze jsem jeden z mala, kdo s tou naftou jezdi normalne a nepodtaci ji. Ale je pravda, ze jsem nejezdil za 5 litru, ale za skoro 7 :-)
15. 10. 2013 23:46
Re: skoda...
ano?a podle ceho soudis ze nekouril? ze jsi v zrcatku videl i za sebe a nebo ze jsi obesel auto na volnobeh aniz bys zaflakal kalhoty? co vyfuk dopredu,rovnou na celni sklo abyste videli s cim mate tu cest :-)
16. 10. 2013 08:51
Re: skoda...
Na emisich jsem stal u zadni casti auta a dvakrat jsem jel za svym autem, kdyz ho ridil muj otec.
15. 10. 2013 18:10
Re: skoda...
Blahoslavení duchom chudobní...
16. 10. 2013 05:59
Re: skoda...
Ty jsi kecal viď :-)
Avatar - vabis
15. 10. 2013 23:31
blondýny vs. brunety
Blondýny vs. brunety, která je lepší? Nelze to paušalizovat. Záleží zda hledáte "for fun" nebo na práci. S těmi motory to je podobné, každé má svoje. Jde jen o to, na kterou stranu se přiklání Vaše požadavky.

Osobně proto mám v sedanu benzín (lehkost, rychlost, odezva na plyn) a v SUV naftu (Nm se ke klidnému tahání balvanu hodí).

A proč se některá období něco preferuje? No přece aby jste si to všichni koupili a pak zase všichni šli kupovat to druhé.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
16. 10. 2013 14:45
Re: blondýny vs. brunety
A na práci... je lepší bruneta, nebo blondýna?
16. 10. 2013 10:08
Proboha!!!
Kdo může napsat tak nebetyčnou pitomost, že nafta je "vedlejší produkt" při výrobě benzínu?? 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
16. 10. 2013 10:48
Informační přínos
Nejdůležitější informační přínos tohoto článku je v tom, aby všichni pochopili, co právě vy jste za zač... >:-[]

Nechápete, že Auto CZ je komerční projekt, který žije z reklamy a za reklamu se platí úměrně tomu, jaká je návštěvnost tohoto webu? :-!
Rozbalit vlákno
0