Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dominance naftových motorů skončí před koncem této dekády

Jan Mička Jan Mička 14. 10. 2013 • 07:50
252
Dominance vznětových motorů by mohla upadnout ještě před koncem této dekády. Důvodem jsou vzrůstající náklady kvůli splnění emisních norem.

Informace plyne z předpokladů předních automobilových inženýrů. Přísnější emisní limity, kterými na výrobce aut čím dál častěji tlačí Evropská unie, si vyžádají vyšší investice do vývoje nových vznětových motorů. V důsledku toho budou naftové vozy dražší a předpokládá se i navýšení cen nafty.

Aktuálním problémem je vyhovění normám Euro 6.1 a Euro 6.2. Je přitom prokazatelně levnější, aby nové předpisy splnily benzinové motory, které jsou podle odborníků v současnosti zhruba tři roky za vývojovými postupy naftových motorů. Vzhledem k tomu, že se průměrná spotřeba dnešních agregátů v podstatě rovná bez ohledu na to, jaké palivo spalují, poroste obliba právě zážehových (výrobně levnějších) jednotek.

Joe Bakaj, vedoucí vývoje evropské divize Fordu, očekává, že vedle vyšších nákladů na vývoj a výrobu (tedy i vyšší ceny dieselových aut) další vývoj ovlivní kapacita rafinérií. Kvůli nim by se v budoucnu mohla zvýšit cena nafty, vedlejšího produktu při výrobě benzinu. Problémem totiž je, že se z Evropy vyváží velké množství benzinu do USA, kde je zase poptávka po naftových motorech výrazně nižší. Podobně je na tom i Japonsko, Rusko nebo Brazílie.

Nebude se však jednat o žádné skokové změny. Z celkového počtu prodaných vozů v Evropě náleží 55 % těm s naftovými motory. Ve Velké Británii je poměr vyrovnaný, 70% podíl ve prospěch vznětových jednotek připadá Francii a Španělsku. S ohledem na tyto skutečnosti se očekává předpokládaný obrat až na konci této dekády.

Související články

Témata
17. 10. 2013 01:25
Re: Nafta
A to je jádro pudla. Většina aut na cestě jsou křápy a ne plně udržovaná auta - maximálně prvních pár tisíc. Rozdíl je v tom, že benzínový krám nesmrdí, dokud nezačne žrát olej. Naftový krám začne smrdět okamžitě a když tomu majitel ještě dopomůže načipováním, vykucháním DPF atd.. No, to je pak na cestě pošušňáníčko
Avatar - Emel
16. 10. 2013 14:49
Re: benzin vyhral
Hmm, díval jsem se na skladovky Mondea a s 1.6EB jich mají poměrně málo.

Pohled na spritmonitor.de říká, že většina lidí jezdí s 1.6EB v Mondeu okolo 8,5:

[odkaz]

zatímco stejné auto v naftě je okolo 7

[odkaz]

Jestli to stojí za to nebo ne... to je otázka úhlu pohledu.
Avatar - Emel
16. 10. 2013 14:45
Re: blondýny vs. brunety
A na práci... je lepší bruneta, nebo blondýna?
16. 10. 2013 12:49
Re: Fake zpráva
Právě u ZF. Hlavně v různých BMW. V Evropě tuhle převodovku nejčastěji najdeš právě tam. Nestěžuji si na její funkci, ale když pozoruji, co dělá, tak mi přijde, že má prostě až moc na výběr a tak s převody někdy tak trochu žongluje.
16. 10. 2013 12:24
Re: Fake zpráva
Může být. Záleží, na jak pokřiveném trhu nakupuješ. A jak auto používáš.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud