Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dominance naftových motorů skončí před koncem této dekády

Jan Mička Jan Mička 14. 10. 2013
252
Dominance vznětových motorů by mohla upadnout ještě před koncem této dekády. Důvodem jsou vzrůstající náklady kvůli splnění emisních norem.

Informace plyne z předpokladů předních automobilových inženýrů. Přísnější emisní limity, kterými na výrobce aut čím dál častěji tlačí Evropská unie, si vyžádají vyšší investice do vývoje nových vznětových motorů. V důsledku toho budou naftové vozy dražší a předpokládá se i navýšení cen nafty.

Aktuálním problémem je vyhovění normám Euro 6.1 a Euro 6.2. Je přitom prokazatelně levnější, aby nové předpisy splnily benzinové motory, které jsou podle odborníků v současnosti zhruba tři roky za vývojovými postupy naftových motorů. Vzhledem k tomu, že se průměrná spotřeba dnešních agregátů v podstatě rovná bez ohledu na to, jaké palivo spalují, poroste obliba právě zážehových (výrobně levnějších) jednotek.

Joe Bakaj, vedoucí vývoje evropské divize Fordu, očekává, že vedle vyšších nákladů na vývoj a výrobu (tedy i vyšší ceny dieselových aut) další vývoj ovlivní kapacita rafinérií. Kvůli nim by se v budoucnu mohla zvýšit cena nafty, vedlejšího produktu při výrobě benzinu. Problémem totiž je, že se z Evropy vyváží velké množství benzinu do USA, kde je zase poptávka po naftových motorech výrazně nižší. Podobně je na tom i Japonsko, Rusko nebo Brazílie.

Nebude se však jednat o žádné skokové změny. Z celkového počtu prodaných vozů v Evropě náleží 55 % těm s naftovými motory. Ve Velké Británii je poměr vyrovnaný, 70% podíl ve prospěch vznětových jednotek připadá Francii a Španělsku. S ohledem na tyto skutečnosti se očekává předpokládaný obrat až na konci této dekády.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Nafta
| 17. 10. 2013
A to je jádro pudla. Většina aut na cestě jsou křápy a ne plně udržovaná auta - maximálně prvních pár tisíc. Rozdíl je v tom, že benzínový krám nesmrdí, dokud nezačne žrát olej. Naftový krám začne smrdět okamžitě a když tomu majitel ještě dopomůže načipováním, vykucháním DPF atd.. No, to je pak na cestě pošušňáníčko
Avatar - Emel
benzin vyhral
| 16. 10. 2013
Hmm, díval jsem se na skladovky Mondea a s 1.6EB jich mají poměrně málo.

Pohled na spritmonitor.de říká, že většina lidí jezdí s 1.6EB v Mondeu okolo 8,5:

[odkaz]

zatímco stejné auto v naftě je okolo 7

[odkaz]

Jestli to stojí za to nebo ne... to je otázka úhlu pohledu.
Avatar - Emel
blondýny vs. brunety
| 16. 10. 2013
A na práci... je lepší bruneta, nebo blondýna?
Fake zpráva
| 16. 10. 2013
Právě u ZF. Hlavně v různých BMW. V Evropě tuhle převodovku nejčastěji najdeš právě tam. Nestěžuji si na její funkci, ale když pozoruji, co dělá, tak mi přijde, že má prostě až moc na výběr a tak s převody někdy tak trochu žongluje.
Fake zpráva
| 16. 10. 2013
Může být. Záleží, na jak pokřiveném trhu nakupuješ. A jak auto používáš.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku