A to je jádro pudla. Většina aut na cestě jsou křápy a ne plně udržovaná auta - maximálně prvních pár tisíc. Rozdíl je v tom, že benzínový krám nesmrdí, dokud nezačne žrát olej. Naftový krám začne smrdět okamžitě a když tomu majitel ještě dopomůže načipováním, vykucháním DPF atd.. No, to je pak na cestě pošušňáníčko
Právě u ZF. Hlavně v různých BMW. V Evropě tuhle převodovku nejčastěji najdeš právě tam. Nestěžuji si na její funkci, ale když pozoruji, co dělá, tak mi přijde, že má prostě až moc na výběr a tak s převody někdy tak trochu žongluje.
Mam Dodge Journey 3.6 a jazdim obcas na E85 a rano je to parada studeny motor pridam plyn a za mnou vona ako ked si pricuchnes k flasi vodky, alebo ako ked umyvas Okenou sklo... Jednoznacne najlepsi smrad z vyfuku u vsetkych spalovacich motorov :-)
ano?a podle ceho soudis ze nekouril? ze jsi v zrcatku videl i za sebe a nebo ze jsi obesel auto na volnobeh aniz bys zaflakal kalhoty? co vyfuk dopredu,rovnou na celni sklo abyste videli s cim mate tu cest :-)
Blondýny vs. brunety, která je lepší? Nelze to paušalizovat. Záleží zda hledáte "for fun" nebo na práci. S těmi motory to je podobné, každé má svoje. Jde jen o to, na kterou stranu se přiklání Vaše požadavky.
Osobně proto mám v sedanu benzín (lehkost, rychlost, odezva na plyn) a v SUV naftu (Nm se ke klidnému tahání balvanu hodí).
A proč se některá období něco preferuje? No přece aby jste si to všichni koupili a pak zase všichni šli kupovat to druhé.
Koukám, že auta ti na rozdíl od osobního napadání moc nejdou. Diesel hybrid používá MB nebo PSA. Třeba MB E 300 hybrid deklasuje jakýkoliv benzínový hybrid ve vyšší střední ve spotřebě o nějaké 2 litry.
A 1.6 TDI pro tvou informaci dieselhybrid není.
do burgru se majonéza nedává , a to " light " na colách znamená že ta láhev je lehčí než běžná cola tudíž jich američan na svůj pickup naloží mnohem víc.
.... a kam jedeš ty vlku s tím traktorem ? Myslíš tohle fungl nový CDI bluetec?? Jo jo přesně tenhle kombajn myslím . Ále jedu na pole vyzkoušet ten novej devítistupňovej automat a taky prej to má močovinu tak to pole hnedka pokropím ....
:yes: >:D >:D >:D >:-[]
Ty evidentně chytrý žák základní školy nejsi. K absolutní dokonalosti ti už chybí snad jen abys mě začal přesvědčovat že líp bylo v NDR, když tam z USA utek Rudej Elvis, teda Dean Reed >:D
Mao Ce-tung by z tebe měl určitě radost, ale rád se nechám poučit. Já trouba myslel že vod roku ´49 je Čína pod vládou jedný strany a vobčas pod hodně vostrou vládou - takový Tibeťani by mohli povídat >:-[]
No a v Rusku je na řídících místech mraky komunistů a už 14 let mu střídavě ve funkci premiéra a prezidenta vládne člen KSSS a KGB a vůbec tam je "moc hezky" [odkaz] [odkaz] >:D
Co máš pořád s tím Yo-Mobilem? Mně to zatím připadá jako čistě experimentální záležitost. Myšlenka použít místo baterií kondenzátory je sice zajímavá, ale rozhodně ne bezproblémová. A tak to nejspíš bude se vším. Nestojí za tím žádná automobilka, je to prostě parta nadšenců, co si hraje na zelené louce... podle mě mají před sebou ještě hodně práce, než se dostanou k něčemu zralému pro sériovou výrobu.
Zjednodušme to tedy ještě víc - máš jakákoli čísla o tom, jak ruská produkce roste? Kolik se třeba vyrobilo těch Yo-Mobilů >:D ?
Předpokládám, že co se vyrobí, by se mělo dříve či později tam či tam prodat. Dále pak... pokud se v Rusku vyrobí kopie Loganu, je to sice fajn, ale na nějaké velké jásání nad ruským autoprůmyslem to není, montovna není automobilka.
Chcelo sa mi napísať akú som mál spotrebu s mojim Ecoboost-ikom ale neveril som čo znázorňuje počítač a .. nechválil.
Ale predsa napíšem – Mondeo Liftback 1.6 EB 118kW, ešte surový motor, 900 km cesta , 400 km diaľnica, rumunské hory a zvyšok okresy. Traja pasažieri, kufor s vecami a 6.5 l. priemer podľa počítača. Neviem, asi počítač klame, ale nechcem naftu, chceeeem Ecoboost. :-)
Nejsi natvrdlý? Srovnej si palivovou a výfukovou soustavu Priuse s dieselem a pochopíš, že to za nepatrně vyšší spotřebu stojí a pochopíš proč je diesel hybrid ekonomická blbost. Hybridy od Toyoty ti nějak unikají? Jsou smysluplné už dnes i bez dotací a testy to dokazují. Napiš auto s dieselem+automat včetně ceny, které konkuruje aurisu hybrid za půl míče a já se ti vysměju, protože přijdeš s trapností jako je golf 1,6TDI a „skvostnou" DSG. Nezapomeň že Prius dlouhodobě patří mezi nejspolehlivější auta světa což kombinace diesel+DSG :-):-):-)
Nepamatam sa na pripad, ze by sa male motori pri dlhsiej ceste rozpadali. Asi zijem v zlej galaxii. Mozeme sa bavit o nekomforte v podobe maleho vykonu a vsetkeho co je s tym spojene, ale o poruchovosti, alebo rozpadavani asi nie ;-)
Benzin v jakémkoliv režimu včetně Atkinsonova má horší účinnost než nafta,s tím se nic nenadělá.
S elektromotorem lze spojit benzín stejně jako naftu. V tom není žádná výhoda ani u benzínu, ani u nafty. Pokud je elektromotor výhoda, tak jedině u vozů s potřebou malého dojezdu v rámci většinou městské infrastruktury sám o sobě, tedy jako elektromobil.
To je dost zjednodušený pohled na dnešní situaci. Benzín má několik spojenců jako třeba atkinsona a plyny. V případě pohonu 4x4 je dalším cenově dobře zdůvodnitelným spojencem elektromotor. V případě předokolek je ten elektromotor cenově dobře zdůvodnitelný jen pokud chce majitel komfortní a kvalitní automatickou převodovku. Dvouválec je spíš výstřelek a tříválce jsou minimálně v Aygu příjemnější než čtyřválcový nafťák - ten tříválcový nebo dokonce dvouválcový si tam raději nebudu představovat.
Problém benzínu je ten, že aby se vyrovnal ve spotřebě naftě tak musí do velmi malých objemů a malého počtu válců (tří nebo dokonce dvouválce). Ano u těchto jednotek se spotřeba už blíží naftě, ale jejich hlučnost a vibrace bohužel také. Takže ano, 1,4 TSI je a bude většinová motorizace v nižší střední, diesel ve střední třídě a výš.
Samozrejem, ze DPF nefunguje tak dobre, ako by sme chceli, ale nic lepsie na zachytenie uhlika nie je. To je dalsi dokaz pre nevhodnost nafty na pohon osobnych aut do 2000kg
Toto konstatování nemůžeš zpochybnit větami:
„Máš nějaká čísla k tomu "dramaticky roste"? Nemyslím prodeje na ruském trhu, ale prodeje ruských, v Rusku vyvinutých a vyrobených aut."
Nápověda. Kdo mluvil o prodejích? Kdo mluvil o v Rusku vyvinutých autech?
Benzin + X, kde X je turbo alebo elektromotr alebo pneu... prostupne zatlaci naftu len pre nafto nadsencov, ktorym nebude vadit jazdit v pojazdnom laboratoriu alebo budu dost otrli to vsetko odstranit a riskovat. Bezny uzivatel si vyberie tichy a uzivatelsky privetivy benzin. Ako pisu, su 3 roky pozadu. Uz dnes mas benziny, kde sa nafta nevyplati nikdy (minimalne v nizsej strednej) - 1.4TSI alebo 1.6EB.
Mam 1.6 EcoBoost 118kW v S-Maxu a nevidim duvod, proc by trpel ? Vykonu je dostatek a pro beznou jizdu to je stajne jako s naftou. Ano spotreba je vyssi, to je jedine minus, ale vedel jsem do ceho jdu. Emise jsou mi jedno.
Puvodne jsem chtel hybrida (Prius plus), ale nevesli se do nej 3 autosedacky vedle sebe a do treti rady jsem tu jednu davat nechtel kvuli bezpecnosti narazu zezadu.
V diskuzi už zazněla onanie nad převodovkami s více stupni. Já říkám - jsou drahé, poruchové, zmatené, občas nekomfortní a celkově nepřirozené. Yo-mobil tohle řeší nádherně jednoduše a to všetně 4x4. Tahle koncepce je životaschopná i v osobní dopravě, protože řeší mnoho problémů včetně ladění motorů pro emisní limity. Studenty z ČVUT by to mělo napadnou jako elegantní řešení začínající krize, ale v praxi to není zas tak jednoduché vyrobit a sladit, i když je to rozhodně lehčí než vyvíjet složitý automat, kardany a diferáky a ještě ladit spalovací motor aby splnil všechny požadavky.
Ja nemam doveru v super komplikovane CR diesle. Idem po meste a vyblikne na mna upchaty filter alebo injector malfunction. Kvalita naftt je problem. Litrovy moturek je urceny do mesta, tak ako nafta do mesta nepatri. Ak chces k moru, su vacsie motory.
Lenze ta hromada senzorov je tretinova oproti nafte, pretoze nepotrebujes monitorovat tie filtre, kotre to nema. Turbo to ma, ale na rozdiel od nafty kupis aj bezturbovy benzin. Benzin turbo nepotrebuje. Ani priamy vstrek, Je to len dosledok nezmyselnej orientacie na CO2, pritom sa vytvara viac NOx a C.
Jak to bude LIGHT, tak si to oblíbí hlavně v emerice, viz jejich notoricky oblíbené coly (light), které (dle jejich představ) anulují až dva burgery s majonézou navíc, přičemž jsou absolutně neškodné... >:-[]
Mel jsem Avensis 2.0 D4D rok vyroby 11/2006 a nekouril, ani kdyz jsem pridal plyn, tak nekouril. Na emisich jsem pravidelne dostaval pochvalu, ze jsem jeden z mala, kdo s tou naftou jezdi normalne a nepodtaci ji. Ale je pravda, ze jsem nejezdil za 5 litru, ale za skoro 7 :-)
S-Max 1.6 EB 118kW. Vetsina se divi, ze to nepojede, bude to uzrany, nafta tahne odspodu a jezdi za 6 litru. Vsechno blaboleni. S naftou bych jezdil minimalne za 7 litru (Avensis 2.0 D4D mi bral 6.8) a kratkyma trasama (do prace, skola+skolka) by trpel DPF i EGR a s EcoBoostem jezdim stejne jako s naftou s tim rozdilem, za staci podradit a mohu se kochat gradaci vykonu az do 6 tisic otacek.
Na armádu se zejména kladou jiné nároky... vyšší na spolehlivost, menší na efektivitu, ještě menší na cenu. A ono je taky rozdíl, jestli ta soustava pohání tank nebo rodinné auto...
Máš nějaká čísla k tomu "dramaticky roste"? Nemyslím prodeje na ruském trhu, ale prodeje ruských, v Rusku vyvinutých a vyrobených aut.
Lada je tragédie od začátku do konce, je to taková Dacia před 15 lety. Yo-mobil... to je tak na úrovni toho, když si hrají studenti na ČVUT (nic proti, ať si hrají)... a možná bychom to mohli vyrábět už v roce 2012... nebo raději 2015... a třeba by to mohlo mít spotřebu 3,5 litru na sto... a nebo by to dokonce mohlo mít Wankel... a nebo taky sobí spřežení s rolničkama.
O problemoch som nehovoril, ale nevadi... z tvojho prispevku vyplyva, ze hovoris o spolahlivosti.
Jasne, su lepsie a horsie, ale problemom je montovanie coraz mensich turbomotorov do coraz vacsich aut. A to plati aj pre Ford. Ide to do obludnych rozmerov.
Jedinym dovodom su papierovo nizsie emisie, vsetko ostatne trpi.
Ano, například Toyota, nebo Audi. Ale je to takový krok stranou. Přímého vstřikování využívají rozumněji, ale problém pevných částic to nijak neřeší. A není zaručeno, že to bude stačit na příští normu.
Zapomínáš, že těch litrových motůrků si můžeš koupit několik za cenu toho diesela a k moři tě bezproblémů odveze taky. Záruku máš stejnou a proti dieselu jsou díle levnější. U dieselu tě díly palivové soustavy přijdou na podobnou cenu co generálka benzínu nebo benzín nový. Ona taková dieselová V6, který se taky může posrat stojí třeba 400 tisíc Kč, tak vo co go.
>:D Že hlavouny o něčem přesvědčíš, neznamená, že se to osvědčí. A armádě jde hlavně o spotřebu, ne o čistý vzdoušek. Protože platí úplně jiné částky za palivo. V praxi se zatím tahle cesta ukázala jako méně účinná než mechanická. To neznamená, že je to neřešitelné, ale hybrid ala HSD je na tom lépe. Takové uspořádání může mít samozřejmě další výhody z konstrukčního hlediska. Spotřeba má dnes vysokou prioritu, ale zdaleka ne nejvyšší.
Pokud považuješ Čínu a Rusko za komunistické země, tak doporučuji získat alespoň základní znalosti o charakteristikách všech politických hnutí a zjistit si jak funguje dnešní Rusko a Čína. Jinak se ztrapňuješ, protože i chytrý žák základní školy by tě mohl poučovat.
Asi neumíš číst, tak teda polopaticky, EU dělá vše pro to aby se snížily emise a u naftových motorů to bude daleko nákladnější než u benzínů z čehož jasně vyplývá, že dojde ještě více k rozevření cenových nůžek mezi benzínovými a naftovými motory. Rozdíl ve spotřebě už nepokryje vyšší vstupní cenu(snad jen u Franty, který tu naftu "ušetří" z traktoru)
Takže logicky se naftové motory budou prodávat jen v dražších vozech(prémii), kde se cena schová.
skoda ze se nemontuje na autech vyfuk vepredu, odpadlo by to vecne diveni se vsech diesel-lovers, ze i moderni diesel kdyz se trosku prislapne plyn coudi jak fabrika. treba v Brna na stoupani od hrbitova je cernej smradlavej oblak uplne stejnej za blbou oktavkou nebo luxusni limuzinou za 4+ mega.
Vývoj jde pořád dopředu. Navíc Euro6.2 počítá myslím s WLTP. Kdo ví, co tam poleze za čísla. Myslím si, že lze celkem bezpečně předpokládat, že ve WLTP naměří vyšší hodnoty než v NEDC.
Naftový motor se SCR nemá problém splnit Euro6 co do NOx. Problém je to splnit bez SCR. A ano, tady benzínové motory problémy nemají (souvisí to mimo jiné s kompresním poměrem - NOx je daň za vyšší účinnost). U pevných částic je to jiná písnička. V Euro6 není 5 mg/ km, ale 4,5 mg/ km. Navíc zavádí omezení na počet částic, které dříve bylo jen u dieselu. A tady benzínové motory problém mají. Protože přímé vstřikování není výhodné ve všech režimech. Navíc se zdá, že benzínové motory s přímým vstřikováním produkují většinu částic tak malých, že je dnes ani nedokážeme změřit. V budoucnu to tedy mohou mít těžší a těžší. Stejně tak nejspíš dospějeme k závěru, že DPF nefungují tak dobře, jak bychom si představovali.
Žádná naftová éra nikdy nebyla, takže mluvit o nějakém konci je nesmysl. Diesel i nafta se budou rozvíjet vedle sebe, u menších aut se bude nadále uplatňovat benzín, u větších, řekněme od střední třídy výš bude převažovat diesel. Důvody jsou jasné, s rostoucí velikostí/hmotností auta rostou výhody dieselu a naopak s klesající velikostí/hmotností rostou výhody benzínu.
A technicky je to prašť jak uhoď. Ke splnění norem musí oba systémy nasazovat čím dál více čidel a složitých hejblat jako var. časování, přímý/nepřímý vstřik, předvstřik, závstřik, postřik :-) etc. A když na jedné straně musí nafta řešit vyšší tlaky, tak benzín zase vyšší teploty.
A při použití na delší cesty se rozpadne. Taky nemám důvěru v litrové motůrky o jednom a více turbech. To raději univerzální větší diesel, který obstará pohodlně denní ježdění i cestu k moři.
Myslíš si, že tyhle věci u benzínových motorů nenajdeš? Ano, vstřikování pracuje s nižším tlakem, vstřikovače jsou jiné, DPF nemají, ani SCR, ale hromady senzorů včetně váhy vzduchu u nich najdeš, stejně tak turbo atd. Cena enormní nebude, ale z těch čtyřech možností bude pravděpodobně nejdražší s nejdelší návratností.
Kolega má služební ML 350 CDI s 7G Tronicem a jezdí za 8,5 - 9 litrů v průměru, většinou po městě. Takže věřím, že v novém E s moderní převodovkou to kolem těch 7 litrů půjde...
U takhle objemného motoru? Tam jde spíš o pokrok v konstrukci, tedy zlepšení účinnosti. Převod navíc moc neudělá. Stejně to bylo u 8HP oproti 6HP. Z převodů navíc těží slabé motory.
Re: Diesel budou klesá, budoucnost je jasná zpět jednozačné
Vecná poznámka – sľubujú, že dokonca tohto roku cena benzínu bude nižšia než cena nafty a .. vyplatí sa. :-)
Karta sa asi obratí. Nie je celkom normálne dotovať naftu cez dane, zriaďovať miernejšie emisné požiadavky pre naftu a predávať benzín amikom. A čo, Európania nech sa dusia lebo sú hlúpi a radi zafetujú decht.
Tak třeba u toho šestiválce byly první verze horší než Euro5. A ani na papíře moc nelákal, auto bylo dražší, mělo vyšší deklarovanou spotřebu a menší výkon. Za to bych si nepřiplatil. Dnes už je situace jiná. Stejně jako předtím u DPF se najdou lidé, kteří si připlatí. Přitom SCR je pro řidiče menší zlo než bylo DPF, kde sis musel dávat pozor na to, jak auto používáš. A někde si ani nebudou připlácet, některé státy už motivují k nákupu Euro6 dieselů, pokud se nepletu.
Jedine tak blueTDI, co je zjavne za priplatok. Kto si za to priplati? Kolko ludi si u nas priplatilo za DPF. Poznam stovky ludi, co si prilatili za jeho odstranenie. To nie je o tom, ze keby sa dalo, tak diesel by s enormnymi prostriedkami mal nulovu emisnu bilanciu. Je to o tom, ze ludia su nezodpovedni a egoisticki. Jedine co ich zaujima je ako ziskat pre seba prospech na ukor inych.
Tuto teoriu nastolil uz Windiesel na inom fore. Scasti je pravdiva, Ford alebo Quoros nemaju vlastny diesel, to je pravda, ale pravda je aj o konci naftovej ery, ktora potrva este par rokov, to sa uz ale Fordu nevratia investicie do kompletnej palety naftovych motorov, ktore je este nasobne drahsie vyvijat pre nove euro6 normy. Logicky tak rozmyslaju ako z toho von a mozu si za to sami. Ak su EU vyvijala svoje nafty, oni stale iba produkovali klasicke velkoobjemove atmosfery a velke a tazke auta.
MB. A Audi Euro6 šestiválec nabízí u více modelů, už delší dobu (A6 ho měla už v minulé generaci). Vůbec těch aut bude víc. I Golf má v nabídce Euro6 diesely (minimálně 110 i 135 kW dvoulitr)
Ale nekecej. Benzin nema problemy s NOx. Kyslo smrdi jedine nafta!
Limity NOx v eu6 u strednych aut:
nafta:0.105
benzin:0.075, pricom sa vobec nemeni v EU5 a 6
Takze ani s mocovinou sa nafta nevyrovna beznemu benzinu a to mocovina stiahne NOx o 90%! Ako asi musi smrdiet sucasny diesel?
Benziny produkuju pevne castice v radovo nizsom mnozstve, co sa obide aj bez DPF, staci iba upravit nanagement motoru, podobne, ako to kedysi "stacilo" u Euro4 nafty. Pozri si poziadavky na pevne castice benzonov pre EU5 a 6 a uvidis, ze su rovnake pre 5 aj 6, teda 0.005.
Uz si videl nejaky sucasny EU5 benzin s DPF filtrom? napriklad TSI? Tak naco by ho davali do Eu6, ked 5ku splnuje aj bez neho?
"malý turbobenzín má zložitejšiu techniku ako väčšia turbonafta"
Tak napriklad 1.2 TSI, nema EGR, DPF, SCR, dvojhmotu, intercooler, vysokotlake cerpadlo, piezovstreky a ma polovicu snimacov na meranie emisii. Prakticky iba 2 lambda sondy.
A kolik jich tam je? 20 tisíc jak oficiálně uvádí EU? 40? 100? Já se to totiž ještě nikde nedozvěděl. Jediná relativně spolehlivá informace, kterou jsem dohledal byla, že v Bruselu žije více než 100 tisíc cizinců --> předpokládám, že většina z nich bude pracovat pro EU.
A 100 kilo nepotřebných centralizovaných byrokratů a papalášů je vážně věc bez které bychom se všichni krásně obešli...
To sa nema sancu presadit. Cena takeho systemu by bola enormna - turbo, dvojhmota, vysokotlake cerpadlo, piezo vstrekovace, vyrievany termostat, EGR, DPF, SCR, vaha vzduchu a dalsich plno snimacov pre filtre a kvalitu spalin, k tomu este elektromotor a baterky a plno softveru okolo toho a este aj zladenie takej techniky. Take auto bude vyzerat ako to z filmu Navrat do buducnosti.
Euro6? Co je to za auto? Nova Mazda 6 so znizenou kompresiou alebo Audi Q7 TDI so vstrekovanim mocoviny alebo nejaky bluetec Mercedes? Z beznych aut sa este len pripravuje 2.0HDI.
PS: Jen pro predstavu : v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh.
90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabytí ob 3 dny tzn 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]
KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
I me to potkalo, ze jsem se rozhodoval mezi benzinem a naftou a jednoznacne vyhral turbo-benzin, i kdyz se kazdy divil proc v tak velkem aute mam benzin. Jednak jezdim kratsi trasy, druhak nema zadne DPF, EGR je jednodussi a nezalepuje se sazema, vstriky to auto prezijou a cerpadlo to same. Nachylnost na spatny benzin take mensi. Predtim jsem mel naftu a bral jsem drazsi naftu a v zime tu nejdrazsi, takze uspora by byla minimalni. Takze i kdyz mam spotrebu 9 l/100 Km nelituju, protoze je v aute krasne ticho, zadne vibrace, vykon vice nez dostatecny, motor lehci o 100 Kg a levnejsi o 70 tisic nez nafta. Koho jsem svezl, tak menil nazor.
Dominancia dieselov neexistuje - to mozno tvrdit len cez optiku niekolkych trhov v Europe a v kontexte produkcie VAG, PSA a Renault, a Fiatu.
Spolnit emisne normy s dieselom nie je problem - Mazda to uspesne dokazuje so Sky-D.
Akurat v pripade niektorych hracov na trhu by prechod na uplne novu technologiu dieselov znamenal sialene vysoke naklady, pretoze by museli kompletne preorientovat celu supply chain gigantickych rozmerov. To je dovod preco su europske diesle obycajnou variaciou na dve generacie staru technologiu.
Ciastocne sa to dari platat malymi motormi s velkym turbom, ale to nie je cesta vpred, ale preslapovanie na mieste.
Spalovaci motor nepovedal posledne slovo, ale buducnost patri hybridom, elektrine a vodiku.
Jela jednou takhle Karkulka lesem svým 740i za babičkou a spotřebu měla 7,9 l/100km... a tu náhle z ničeho nic potkala vlka! kam jedeš Karkulko? Za babičkou, ale prvně musím ještě natankovat do půl náprstku benzínu abych mohla ujet další 350 km ve své 740i...
Plniček LPG je v podstatě více než benzinek, v tom problém není, stejně tak s nádrží či sníženým výkonem, ten nepozná ani profík. Každé má své plusy i mínusy a kdo tvrdí něco jiného, nemá pravdu.
Jak se to jako ověřuje s těma plícema nebo nosem? Plíce si jako mám rozpitvat a vzít vzorky na histologii? A ten nos je nějaký certifikovaný měřák? Prasečák taky smrdí a zdraví škodlivý není.
Treba poznamenať, že všetky tie EURO-výmysly už dnes neskutočne predražujú vývoj a následne samotné autá. Zaujímavé je, jak sa bazíruje na čistote výfukových plynov áut, ktoré tvoria asi 18% všetkých vyprodukovaných emisií - a to vrátane áut v krajinách, kde platia oveľa benevolentnejšie alebo žiadne emisné predpisy, takže aj ovplyvnenie produkcie výfukových plynov aj tých spomínaných 18% je nanajvýš diskutabilné. Naproti tomu letecká doprava má opačný trend, emisie šli za posledných 20 rokov o 100% hore. A nejak sa nespomína ani námorná preprava, kontajnerové lode spaľujú palivo tej najhoršej kvality a napriek tomu, že voči počtu áut, jazdiacich na Zemi je ich nepatrný počet, objemom vyprodukovaného bordelu strčia autá do vrecka...
V celom tomto kolotoči je najdôležitejší asi fakt, že automobilizmus a motorista samotný sú najlepšou dojnou kravou a dajú sa z nich vytrieskať ďalšie a ďalšie peniaze.
ano, a až všichni zregulují osobní automobilovou dopravu úplně do mrtva, tak zjistí, že 95% znečištění vůbec neregulovali a že je pozdě na jakoukoliv záchranu :-)
Tak to budou muset změnit záruční podmínky. Stejně to časem dopadne jinak. Spalovací motor už bude jen na pohon generátoru a kola bude pohánět jen elektromotor. Armáda už na to přišla před lety a v armádě se neživotaschopné koncepce fakt neuchytí. Konstantní otáčky, téměř konst. zatížení, to se budou limity splňovat jako po másle.
Re: Diesel budou klesá, budoucnost je jasná zpět jednozačné
Samozřejmě jak který. Staré diesely jsou za zenitem, moderní příliš složité. Možná jako průsečík původní 1.9 TDI nebo starší diesel od peugeotu ?XUD9? na dálnici, ale jinak bych asi nechtěl...
Už to tu niekto prehrnul? Budem musieť ja, pretože čo ste tu nakydali páni...klasik by povedal, že v áleji je zase nablito.
Prečo pri diskusii o type paliva ktoré používame resp. preferujeme v osobných autách musí vždy neodvratne dôjsť k nechutnej hádke? Nehovoriac, že tie obité hlášky o nafte, traktoroch a kamnách neboli vtipné ani za nova- to jest pred 20 rokmi.
A dôvodov na jasanie určite príliš niet. Tie isté emisné limity, ktoré ukončia "dominanciu" dieslov v Európe zabijú aj motory benzínové. Dúfam, že sa tešíte na quadra turbo pollitre s projektovanou životnosťou 60 000 km splňujúce emisnú normu Euro 15.
predpokladam, ze porovnavali motory, ktore plnia rovnaku emisnu normu a ze merali aj naftaky na rovnakych kratkych trasach >:-[] .
PS: neprehanam, mozem poslat fotky, samotny naraznik vyzera ako komin, v ktorom spalujes drevotriesku s lepidlom >:-[] >:-[]. Netvrdim, ze je to bezne, mne este naftak zatial nedymi a naraznik aj koncovka vyfuku su ciste
1)neveris malym zlozitym turbomotorom, ale velkym zlozitym dizlom ano, ok
2) logika veci hovori, ze kupujeme auto podla pouzitia, takze ak mas nejake auto s ktorym jazdis najma po meste a vacsina jazd je v rozmedzi 3-20km, tak to nebude naftak ;-)
Re: Diesel budou klesá, budoucnost je jasná zpět jednozačné
Já osobně ho uznávám s benzínem, takže mám dobré zkušenosti než dieselových motorů.
Já mam diesel i benzin, je podle lepší benzín s autem. Podle čeho, já mám nafťáka, vybíral ho užitkové vozu, ale asi spíše podle velikosti auta, ne na co jezdí, potřebuje veliký kufr!
PS:- Samozřejmě volil já u osobních aut, tak jednoznačně benzín ;-)
Až EU 6.2? Dřív si tady vyhrožoval s EU6. Nějak se to posouvá. A ty v uvozovkách podobné komponenty jsou dosti odlišné, když pracují s řádově jinými tlaky a jinou kapalinou. OMFG
Obávám se, že kolega má s těmi úředníky pravdu. Všichni, kdo mají opravdu světu co dát, pracují v komerční sféře, ti, co "nic neumí" tak jdou do státní správy a obvykle je tam jednooký králem ............
Vzhledem k tomu, že norma EU6 začíná platit od 1.1.2014 s 100% implementací od 1.10.2014, musí být každému jasné, ŽE AUTOMOBILKY UŽ MAJÍ DÁVNO VŠECHNY POTENCIÁLNÍ PROBLÉMY VYŘEŠENY. To tady nedochází pouze anit-agentům a pohříchu pisateli článku .............
A že potíže s plněním normy EURO 6 neměly jen diesely....
Přímovstřikové benzíny jsou postaveny na zcela podobných komponentách jako turbodiesely. Mají podobné problémy s NOx a pevnými částicemi. Euro 6.2 předběžně počítá se zavedením filtrů pevných částic pro zážehové motory s přímým vstřikováním paliva.
Ale no tak, jednooký, trochu přeháníš, ne? A jako když nevidíš kouř ve výfuku vozidla, znamená to že je vše v pořádku? V USA měřili studené benzíny na krátkých trasách v Americe obvyklých a vyprodukovaly škodlivin víc než diesely.
Zapomněl jsi na DIESEL - ELEKTRO. >:D >:D >:D Těch bude za chvíli v Evropě jezdit víc než benzín-elektro (Volvo, S-klasse, E-klasse, M-klasse, GLK, 3008, 508, DS5 a další jsou na cestě...)
No já nevím, já tady tedy nehoruji za zákaz jakéhokoli alternativního pohonu a jak to tak vypadá, s 55% v dieselu mohu být vcelku spokojen, zatímco benzín dá dohromady s LPG, CNG, EV a hybridy těch zbylých 45%. Opravdu si myslíš, že mé názory jsou nerealistické?
Možná ten vliv Bruselu jen trochu přeceňuješ. Třeba za tím opravdu stojí odborníci, kteří to mají promyšlené víc než si tady všichni dovedeme představit. Nadávat na Brusel je moderní a dost levné. Přitom tam těch úředníků zase tak moc v porovnání s jednotlivými státy není a byl bych docela rád, kdyby i ti naši fungovali stejně jako ti bruselští.
Kterým parádním parametrům??? třeba 740i má taky dvě tuny , 235kw 0-100 za 5.7 kombinovaná 7.9 v realu kolem 10. já myslím že je dost blízko a nemá 9st a ani močovinu >:D
Během pár let budou i v té Číně podobné normy jako u nás. Pokud tedy lidi, kteří v tom bordelu nebudou chtít žít, někdo nepostřílí. I u nás pro tyto lidi neměli komunisti moc pochopení.
Bavíš se s komunistou a to je vždy těžké. Ty reálný život jedince nezajímá. Proto jsou pro ně Rusko a Čína vzorem. Rozvojovým zemím se vždy lépe roste. Zvlášť, když kašlou na lidi a na vše kolem.
Tak já nevím, ale ve Francii vládnou socialisté asi tak 2 roky po 20 letech vlády pravice. Svádět na ně všechny problémy proto není hodno inteligence člověka s pravicovými názory.
Ale no tak !
Podle spritmonitor jezdí Mercedes E350 CDI BlueTEC v průměru za 9,73 litru, takže na 7 zapomeň a to hodně rychle. Nový automat to sníží max o pár deci.
Diesel budou klesá, budoucnost je jasná zpět jednozačné benz
Při takovém ročním nájezdu se jednoznačně vyplatí benzín :yes: , naftu pouze v dálnice :-) . Také nafta je jednoznačně nejdražší, často poruchovosti a složité motorů než u benzinových.
PS.-Pamatujte pod kapotou osobního vozu patří benzín :yes:
Až půjde ten diesel do šrotu :no:
Jasné no, ono to bude tak vše dohromady. A teď když se zavírá paskov rozhodně na fabriky s emisemi tlačit nebudou >:D . Emise na STK by se ale hlídat více mohly a ne, aby to byla jen formalita...
Mám diesel, splňuje i euro 6 a nesmrdí ;-) . Stejné to bylo předtím s dieslem s euro 5. Mi ale nesmrdí ani benzín a můj motocykl, ale v garáži bych se s ním nezavíral...to by byla oslední jízda >:D
Tvoja obmedzenost nema konca kraja (posledna veta). Vacsina dieslov na ceste plni EUIII a cast EU IV a V. Prve z nich su dymiace popelnice, druhez nich su uz relativne ciste, pokial z nich nebol vykuchany DPF ;-) . Ak si kupujes auto na mestke a primestke jazdenie na kratke trasy, tak si zober benzinovu sekacku.
PS: v sucasnom zamestnani mame par dymovnich s oznacenim 220cdi , maju najazdene cca 50 k km, nemaju vykuchane dpf a po pridani plynu to vyzera ako stary ikarus ;-) , takze trochu menej optimizmu
trochu obmedzeny nazor, plastova nadrz na benzin ti nevadi, plechova bomba ano. Plyn natankujes v kazdej diere, ziadne jazdenie od cerpacky k ceprpacke sa nekona :-!
Takže ne GS450 ale stará M3 E46? Fajn :yes::-)
Za chrochtáky se určitě neperu a když si budu muset vybrat mezi naftou a hybridem mám to snadný. Jen řikám že současnej novej 6tiválcovej nafťák neni špatnej a i když po ránu jedu za nim tak to neni problém. Tak jak to eště před pár rokama byl. Ani smradem ani chrochtánim ;-)
Jo, Ostravsko... Když jedu kolem NH, mám sice vždy pocit, že se mi pálí spojka, ale přesto se člověk nejvíce dusí, když jde přes Šenov, kde se v rodinných barácích topí... raději ani nechci vědět čím.
Příspěvek osobních aut je neoddiskutovatelnej, ale dost nicotnej. Taková Avia nebo T815 s čerstvou STK, ale v oblaku kouře jako z komína v NH je už jiný kafe. Ale to hoši a děvčata v parlamentu neřeší ;-)
Nech už toho. Francouský silnice sou prostě hodně dobrý a to ať jedeš na jihu po pobřeží nebo jakoukoli dálnicí a ruský sou až na výjímky děsivý a někde dokonce šílený [odkaz] Nevim jestli sis to už uvědomil a je ti to trapný přiznat nebo tu kážeš vo dvou státech a ani v jednom si nebyl a nemáš nejmenší tušení jak to tam vypadá a chodí ale trapný je to tak i tak. Zkus aktualizovat data, přidej k tomu trochu vlastních zkušeností a pak můžem pokračovat ;-)
A s tou průměrnou teplotou to ani nezkoušej. Brácha se zrovna vrátil ze Švédska. Tamní a ruský silnice taky asi radši nebudeš chtít srovnávat, stejně jako index HDi švéda a rusa >:-[]
Jak že to bylo s tim kličkováním? >:D >:-[]
To že Francie upadá, rsp. stagnuje nic nemění na faktech který sem napsal a na tom že platily než se kdokoli z nás tady narodil a zřejmě budou platit i v době kdy bude kejhat poslední z nás ;-)
Máš-li potřebu klidně můžeme srovnávat silnice jen v Nord Pas de Calais (to je nejsevernější region Francie) a silnice kolem Moskvy nebo třeba ve stejný zeměpisný šířce v obou státech >:D Tvý představy jsou evidentně daleko víc mimo než si připouštíš. Zkus radši na pár tejdnů vyrazit do Francie a pak do toho Ruska a pak dej vědět >:-[]
A co je dobrá zpráva, co? Ty máš zvláštní vkus... na 20 forech nadáváš na CLA. Takže dobrá zpráva - v Německu 90 000 čtenářů Autobildu jej zvolilo nejhezčím autem roku ;-) ... zkus zapřemýšlet nad některými svými unáhlenými názory.
Francie upadá, všechny statistiky to potvrzují, Rusko roste a má o dost větší potenciál. K silnicím. Rusko je velké a jsou tam časté mrazy - čecha by mohlo napadnout, že srovnání s Francií je v tomto směru idiocie.
Souhlas, evropské hujerství jak v emisích CO2 tak v normách pro čistotu spalin je dnes už v jasném rozporu s hospodářským rozvojem Evropy, celé velké regiony ničí přírodu ve velkém a Evropa se snaží zachraňovat planetu zcela neadekvátními prostředky. Šlo mi spíše o "rozbití" dojmu, který se článek snaží navodit a sice, že diesel není schopen řešit nové evropské normy a benzin ano. Schopni jsou toho oba, otázka je jen zda to nezahubí automobilismus v EU. O automobilky se nebojím, ty budou klidně chrlit čmoudy pro Brazílii nebo Čínu jak v naftě tak v benzínu a likvidovat deštné pralesy v jejich jádru zatímco my si v Evropě budeme hrát na zachránce ledních medvědů.
Jen pro upřesnění. 252kW má jeden z nejlepších motorů co byl kdy vyroben ještě v době kdy BMW mělo koule. To že to má i Lexus GS450H beru jako třešničku na dortu, kterou jsem si až doteď neuvědomoval. Za to jediné díky.
Ten diesel možná extrémně nesmrdí, ale hybrid je lepší a o to jde. Ve městech se to násobí, takže věř tomu, že v benzínově hybridním Japonsku kde jsem osobně byl je menší smrad než v evropských městech třebas i s menším počtem automobilů. Ano diesely smrdí více, jak si může všimnout turista v zemích, kde jezdí mnohem více zážehových motorů. Seš masochista, tak se dál per za chrochtáky. Nemám potřebu ti dál cokoliv dokazovat.
>:D >:D >:D to bylo za to kličkování >:-[]
Srovnat líný populistický řeky co vod 80. let žili na dluh s 14. státem v indexu HDI, s členem G8 jehož ekonomika je 5. největší na světě (5. ve vývozu 6. v dovozu) - to je stejná perla jako to chválení brutálně zaostalýho Ruska >:D
Neni zas tak těžký poukázat na zajímavou jednotlivost, já mluvim vo životě v těch státech. Třeba vo silnicích. Mimochodem lepší než francouzský snad neznám a horší než ruský asi taky ne >:-[]
Jen kličkuj. Řekům se žilo taky lépe, jen jim to moc dlouho nevydrželo.
Časem možná Rusové překonají Francouze i v inovacích v automobilovém průmyslu a objemu automobilové výroby celkově. Technologický potenciál na to mají a pak se jen stačí méně soustředit na Migy a více na
[odkaz]
Psal jsem to ne v reakci na euro6, ale spíš v reakci na zvrácenost faktu, že nevědomej úředník nedokáže domyslet všechny důsledky leckdy neúměrnýho tlaku na producenty.
Taky se může stát, že nikdo nebude sice nádherně čistou, ale nesmírně drahou technologii kupovat, v první řadě půjdou zaměstnanci, pak celý firmy a začne nový kolečko, kde povolit.
jukni na nové lpg systémy od prinse. Jsou dělané pro přímovstřikové motory a o poklesu výkonu se opravdu nedá mluvit. plyn se vstřikuje do válců v kapalném stavu a výrazně ochlazuje spalovací prostor. takže kompenzuje nižší výhřevnost vyšší účinností.
OK, ale problém není s rozumným tlakem na výrobce, kterej je nutno udržovat, ale s nereálnou, onanistickou propagandou takypolitiků, potřebujících se zviditelnit.
Bacha! Já nelžu! >:-[]
Sem relativně fanda hybridů a Lexus GS450h považuju dokonce za skvělý auto. Tohle musíš zkoušet na někoho jinýho. Vobčas ale z domu vyjíždim za jednim dieslem a že by nějak extrémně smrděl to ne, to máš mylný představy ty ;-)
Je to jakási diagnóza, když naše evropský zastupitelstvo tvořený z větší části v zemi narození lidmi, který se už v národní politice neuplatní, rozhoduje jaksi odtrženo od reality...
Ano, pravděpodobně nás čeká doba, kdy se budeme přepravovat nějakými ekologičtějšími dopravními prostředky, ale není to otázka revoluce...tedy ne té evropskoparlamentní. Pokud revoluce, pak přijde od výzkumníků, vědců, fyziků, chemiků...ne od člověka sedícího za parlamentní lavicí kdesi v Bruselu.
Následně dojde k nezbytné výstavbě infrastruktury a postupnýmu přechodu na čistší energetickou sílu.
Podobný násilný nařízení jen budou nadále prohlubovat evropskou krizi. Celý je to o multioborový diskuzi mezi odborníky, ne EUředníky.
Některá auta na plyn mají kufr normální. Ta bomba je odolnější než jakákoliv nádrž na kapalná paliva. Snížený výkon je jen u některých typů a díky OČ CNG by vyladěný motor mohl mít výkon klidně vyšší než na benzín - budoucnost ukáže. Hybridy jsou přechodová fáze asi stejně jako nafta - vše je přechodová fáze od něčeho k něčemu a možná se budeme divit jak dlouhá ta přechodová fáze bude. Možná i delší než fáze dehtu v osobním automobilu.
Tak se třeba koukni na Mercedes - 350 CDI BlueTec - nově s močovinou a 9stupňovou převodovkou - kombi spotřeba 5,3 - 5,6. Reál při běžné jízdě bude kolem 7 litrů... mluvíme o autě skoro o 2 tunách a přitom se 185kW a zrychlením za 6,6. Těmto parádním parametrům se žádný současný benzín nepřiblíží.
A tyto novější technologie budou brzy i u ostatních motorů.
1. Článek je neúplně opsán ze zahraničních zdrojů
[odkaz]
2. Článek obsahuje spíše zbožná přání pánů od Fordu než skutečné problémy automotive jako celku. Ford nikdy nepostavil pořádný vlastní diesel a vždy byl závislý na jiných automobilkách. Plnění normy Euro 6 je možná velký problém pro něj, ale ostatní velcí výrobci jsou prakticky na Euro 6 připraveni a postupně tyto motory nabíhají do nabídky tak jak nabíhají nové modely aniž si toho kdokoliv všímá, prostě jen v tabulkách technických údajů se číslíčko 5 mění za 6. Za všechny třeba 350 CDI v nové Sklasse nebo 2.0 TDI v A3. V některých případech nabíhá na EU 6 první dieselová motorizace a benzín naběhne na EU 6 později.
3. S plněním nových norem mají stejný problém i benzíny, pokud tedy zvládnutá technická řešení jak u nafty tak u benzínu někdo chce nazývat problémy. Technicky totiž žádné problémy se splnění daných norem nikdo nemá (možná až na ten Ford) a jediný problém je, že dodatečné komponenty prodražují motory i celá auta. To ovšem platí v úplně stejné míře jak pro diesel tak pro benzín, který musí používat stejně sofistikovaná a tedy drahá řešení na čistění výfukových plynů.
Lžeš. Projeď typickou městskou trasu za zadkem třeba aurise hybrida a pak za zadkem jakéhokoliv dieselu. Nemá smysl diskutovat pokud neuznáš, že ten elektromotor spalováku v nejhorších chvílích odlehčí, takže smrad skoro není. K cng se raději nevyjadřuj, to by dopadlo asi jako s WinDieselem co je schopný tvrdit, že nafťák je stejně škodlivý jako auto na CNG. To je demagogie a každý si to může ověřit na vlastní nos/plíce.
Jestli myslíš G. Depardieu tak ten je fakt mimo [odkaz] [odkaz] >:D
Jak sem řek, běžnýmu frantíkovi se žilo žije a eště dlouho bude žít nekonečně líp než průměrnýmu čechovi. Neradostný, ale je to tak. Stejnej fakt že průměrnej čech by po přestěhování do Ruska asi zamrkal a fofrem chtěl domu a tvoje teorie vo stavebnim růstu by mu byly u .... >:-[]
Chápu, taky bych se do Ruska nechtěl stěhovat >:-[]
Vo zdraví naší ekonomiky sem psal naposled v sobotu v diskuzi pod článkem vo Zemanovi a TPCA. To je něco jinýho, na tom se shodneme
Souhlas... ale tak politikové jsou jen odrazem společnosti. Koho si lidé zvolí, ten tam je.... prezident notor, co se mstí a kašle na ústavu je asi typickým odrazem, stejně jako naparující se StBáci.
S bombou na zadku a bez kufru a se sníženým výkonem opravdu jezdit nechci. A ještě k tomu hledat, kde bych plyn načerpal. A hybridy jsou hybridy... na půli cesty, přechodová slepá fáze. Takže já zůstanu rád u dieselu na denní použití a benzínu na zábavu ;-)
Já se tam nestěhuju, ale z hlediska životaschopnosti ekonomik by se Francie měla chytnout za frňák, protože jinak jim to tam dopadne jako jejich automobilový průmysl. Na Čínu se taky nadává, ale my z EU jaksi zapomínáme, kdo je ekonomicky zdravější a chytřejší.
Ideál neni nic. Že se ve Francii žilo líp než se kdokoli z nás narodil a žije se tam líp i dnes a bude se tam líp žít líp i zejtra je ale fakt. A je tam hezky :-)
Člověče hlásit se dobrovolně k Putinovskýmu Rusku je tak strašně moc mimo že ani nevim jak vodpovědět. A to se mi nestává
Tohle se ti nebude líbit, už proto že to myslim fakt vážně: Větší blbost sem už dlouho neslyšel
Raději z Ruska než z Francie, která je světovými výrobci opouštěna kvůli socialistickým manýrům jejich obyvatelstva/politiků. V Rusku se staví, z Francie se odchází.
Já ani ne, když se podívám na shnilý třešně s jejich údernými hesly jak se naparují v parlamentě...
A co se týče Pražského hradu, jméno toho sebestředného notorika a hulváta není snad ani třeba psát...
Ty se zkus projet za takovým vozem a potom to porovnat s nějakým plynem nebo hybridem. Uznávám, že staré popelnice na LPG taky zvláštně smrdí, ale nebál bych se vsadit, že ten jejich puch je pořád méně škodlivý než EU6 turbochrocht. Chce to používat selský rozum a zjistíš, že nafta jde čistě spálit hodně těžko a po čase už nový vůz emituje něco jiného než ve zkušebně. Plyn a hybrid je z tohoto hlediska blbuvzdornější, protože tam nejsou šílené tlaky a různá udělátka co se u starých chrochtáků tak rádi odpojují.
:yes: >:D ..kombinovanou s lehkym mozkovym postiženim >:-[]
Akutualizuju: Po tom co se 252 kW opakovaně hlásí k Rusku a dokonce mu dává přednost před životem třeba ve Francii aktualizuju na těžký mozkový postižení >:D
252 kW v Lexusu GS450h je docela fajn, ne už tak tvoje pindy >:D
Řict vo Francii že je ubohá a komunistická může fakt jen hodně zaslepenej idiot kterej evidentně netuší kolik komančů je v dnešní vládě, že jeden sedí na hradě, kolik jich sedí v Senátu a kolik jich podle průzkumů bude sedět v budoucí Sněmovně. Zkus se radši starat vo svoje IQ, můžeš začít tim že si projedeš Francii vod Mont-Saint-Michel po Nice a možná i tobě dojde že žít v ČR zas tak lepší nebude a místo těch plků budeš doufat že se snad jednou alespoň vzdáleně přiblížíme tý Francii >:-[]
Další snižování spotřeby u dieselů je nepravděpodobné. Budoucnost je jasná.
Nejlevnější auta - benzín nebo e85.
Dražší - benzín + elektro, CNG, LPG
Nejdražší - jen benzín, jen elektro, benzín + elektro, CNG
Neříkám že tam není místo pro naftu, ale její podíl bude klesat na úkor uvedených alternativ z nichž minimálně CNG má budoucí silnou pozici téměř jistou. Ropy může ubývat jak je libo, ty alternativy s tím počítají.
Nevím, kde žije autor článku, ale moderní diesely už dnes splňují emisní normu euro 6 :-) . Vzhledem k spotřebě a budoucímu úbytku ropy předpokládám spíše naopak - hledání alternativ a ještě další snižování spotřeby u diesel motorů. Benzín tak do sekaček, motorek a sporťáků...
Az bude oktavka na CNG, tak se to mozna u nas konecne trochu rozhybe, protoze jinak budou porad fleety v nafte. Nevite nekdo kdy ta CNG oktavka bude v prodeji. U Golfa mela byt CNG verze nekdy v dubnu, ale porad nic....
byl bych spokojenej, kdybychom byli tak "ubohá" země, jako Francie. A vůbec nejde o auta. No hlavně, že my jsme úžasná země. A naše politická "reprezentace" je tím nejlepším výběrem...
Stat dotuje naftu na nizsej dani, teda vyberie menej na dani a nasledne musi este preplatit zdravotnictvu naklady liecenia dosledkov vdychovania pevnych castic a oxidov dusika. Ludia byvajuci v mestach pri hlavnych tahoch sa stazuju na tieto latky a pritom dochadza az k takym radikalnym nazorom, ako je zakaz vstupu vsetkych aut do miest a podobne, pritom ale klasicky atmosfericky benzin euro4 je oproti naftovym autam takmer neskodny.
Priklad z Brna. V tomto meste skoncila tazka vyroba, ale kvalita ovzdusia sa zhorsila o pevne castice a Nox. Odkial sa tieto latky beru, ak tam nie je priemysel. Preco su najviac zasiahnute ulice s najhustejsou dopravou? Nie je to tym, ze naftovych aut spolu s nakladnymi, dodavkami a autobusmi je cez 70%? Naviac velka vacsina je bez DPF a SCR filtrov:
[odkaz]
A viete preco s tym niekto nic nerobi? Lebo aj ten posledny ministersky uradnik na zivotnom prostredi jazdi na Octavii TDI a tak ako kazdeho politika ho zaujimaju iba vlastne vrecka.
Snad sa toho dna Europa este dozije a nezahubi ju nafto smrad a jeho preferovanie politikmi kvoli malej produkcii CO2. U nas predpokladam este 10 rokov dojazd ojetin zo Zapadu a kuchanie vsetkych filtrov, ktore Euro6 prinesie. Samozrejme, ak vsetci zacnu jazdit benzinom, tak cena nafty klesne niekde k polovici a pre kuchaca filtrov este len nastane raj. Odskrteny EU6 diesel (pri vyrobe dostal SCR, mohli ho odskrtit) u nas uz ale bez SCR, pojde ako raketa, ale bude kyslo smrdiet este viac, ako dnes.
Koukám, že čím vyšší podíl dieselů tím ubožejší země. Zřejmě to bude fakt, že emise řechtadel negativně ovlivňují IQ, tak jsem rád, že žiju v ČR, kde se konečně začíná rozmáhat CNG a ropáci nemají tak vysoký podíl. Nedávno jsem za jedním CNG jel a nemohl jsem si to vynachválit - úplně mi bylo líto ho předjet :-). Při srovnání s JAKÝMKOLIV dieselem/hajszlem to byla lahoda.
Ještě aby vymysleli něco pro stanice měření emisí pro rozpoznání vykuchaného filtru DPF. Proč si sakra nevezmem příklad z USA, Japonska, Číny, Brazílie, Ruska a snažíme se přiblížit komunistické Francii a Španělsku.
PS: Dominanci si představuji opravdu jinak. Celosvětově se diesel neprosadil a ani v EU to není dominance.