Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ed Welburn, viceprezident GM pro globální design, o svobodě designérů včera a dnes

Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem globálního designu GM, Edwardem Welburnem.
Zpět na článek
28. 4. 2009 16:37
29. 4. 2009 20:16
1. 5. 2009 18:14
Avatar - Pekelná Micinka
28. 4. 2009 00:35
Milý Ede
Mám pro tebe skvělou zprávu. Nejen, že jsou některá auta z vaší dílny naprosto úchvatná, ale také, že pro jejich další vylepšování je tu pro vás mistr se sokolím zrakem a tahem světových malířů - DaewooMaster. >:D >:D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - DaewooMaster
28. 4. 2009 14:48
Re: Milý Ede
Se omlouvám, Škodafane (viz příslušná diskuse), že jsem Ti stoupl na kuří oko a Ty to ne a ne rozdejchat... >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
28. 4. 2009 15:03
Re: Milý Ede
Ne, mě vážně není jasné, co je na Daewoo pěkného jako na celku. Spíš mě vadí, že podobně skvostné výtvory nesou značku Chevrolet. Už jsem to psal, že povedený design není otázkou ceny auta. Ano, litá kola jsou samozřejmě dražší než plecháče, ale karoserie je stejná bez ohledu na výbavu a cenu.
Avatar - DaewooMaster
28. 4. 2009 15:49
Re: Milý Ede
Zjevně zbytečná diskuse s někým, kdo např. Roomster nebo Fabii považuje neochvějně za vrchol designérského umu a geniality. :no: Zkus si pořídit brýle, prospěješ tím nejen sobě, ale i lidstvu... ;-)

Jinak abych Ti to kuří oko ještě trochu potrápil, tak aktuální Daewoo modely se neprodávají zdaleka jen jako Chevrolet, ale taky namátkou třeba jako Pontiac, Saturn, Holden, Suzuki, Opel, Vauxhall nebo Buick.

Souhlasím s Tebou v tom, že i levné auto může vypadat pěkně, i když se to sám snažíš vehementně popřít...
Avatar - Pekelná Micinka
28. 4. 2009 16:37
Re:
Nepovažuji. Jen jsem napsal, že Škodovky považuji za hezká auta, v porovnání se současnými Chevy (vztaženo na globální modely) (aj. značkami jak tedy píšeš). Opel má stejnou kastli jako nějaký Chevy? Mírná podobnost je snad u Captivy a Antary. Ale to je jen podobnost.Aktuální modely Daewoo?? Daewoo funguje jako značka jen v J. Koreii, možná ještě jinde, to jsem nenašel. Ale to, že takhle dopadne Chevy, to mě mrzí. Mě je jedno, kde se to vyrábí, ale korejskej design... To je teda nářez. Třeba takovej Saturn Sky aka Daewoo G2X je hezkej (ano to je ten Opel, na kterej možná narážíš, Kadett sem už netahej). Jenže jeho design nevzniknul v Korei, což je ovšem vidět, dá se říct na první pohled. A navíc se sestavuje v US.
Avatar - DaewooMaster
29. 4. 2009 20:16
Re: Re:
No, vidím (jak už je dávno zřejmé), že do toho opravdu "vidíš"... ;-) Takže jen pro Tvoje doplnění vědomostí: V Koreji se na jedné lince vyrábějí Daewoo Winstorm a Daewoo Winstorm MAXX, které se liší v detailech exteriéru, uvnitř jsou identické (stejná platforma, motory atd., MAXX je jenom trochu useklý). No a MAXX se prodává třeba jako Opel/Vauxhall Antara nebo Saturn Vue, zatímco druhá modifikace se prodává jako např. Chevrolet/Holden Captiva. :-) DAEWOO značka funguje ve řadě zemí, pro osobní auta je to třeba Vietnam nebo některé bývalé sovětské republiky (Uzbekistán), autobusy pod touto značkou se prodávají namátkou třeba v Thajsku nebo Japonsku a taky Rusku. A koneckonců i u nás značka DAEWOO nadále žije, např. v oblasti spotřební elektroniky. Chevrolet byl odjakživa lowendová značka, takže nechápu Tvé rozpaky, když dávno předtím se jako Chevrolet prodával třeba Kadett nebo Astra, případně Suzuki Ignis (ten dokonce jako Chevrolet Cruze!) atd. Ostatně už v 80. letech minulého století se DAEWOO prodávalo v USA jako Pontiac nebo v Kanadě jako Asüna (GEO), takže je to jen logické pokračování...

Jinak kde píšu, prosím, že Saturn Sky vznikl v Koreji? 8-s Jen jsem psal, že to je další Opel, který není Opelem (GT se začal prodávat více jak rok potom, co už se prodával Sky) a ano, všechny deriváty Sky (Daewoo, Pontiac i Opel) se vyrábějí ve stejné továrně v USA, to ví přece každý. ;-) Navíc ja za nejhezčí Daewoo považuji Veritas, resp. jeho předchůdce Statesman, což je pro změnu model australského Holdenu, ale takhle hold GM (a nejen on) funguje a kvůli Tobě to jistě měnit nezačnou... :-) Jinak G2X je suverénně nejhůře prodejný model Daewaa v Koreji, to ale samozřejmě hodně souvisí s jeho dost specifickým využitím... Jinými slovy "krása" není všechno. Není umění vyrobit krásné auto, které si koupí sotva pár lidí, umění je vyrobit auto, které se zavděčí co největšímu počtu různých lidí. :-!
Avatar - Pekelná Micinka
29. 4. 2009 21:10
Re: Re:
Záměrně jsem psal jen o Daewoo jen jako o značce os. automobilů. O dalších výrobcích konglomerátu nebyla řeč. Navíc, pokud vím, tak korejská vláda prodala divizi os. aut GM a ta tak nemá s ostatními skupinami Daewoo příliš mnoho společného. To se rozhodlo výrobky Daewoo v Evropě prodávat jako Chevy. Sky/G2X/GT jsem zmínil právě pro jeho design, tedy proto, že to auto je pěkný i jako Daewoo, tedy jako můj argument pro to, že i kdyby to vyrábělo Daewoo doma v Korei, tak že záleží na tom, kdo to nakreslí. Bohužel, ona to ani není tak chyba Daewoo jako spíš vedení GM, že nedokáže u levných vozů přijít s trochu vyspělejším a víc evropským (aspon pro zdejší trhy) designem. Holt (máš tam chybu ;-) ) globální design je globální design. ;-\ PS. Mě se ta Antara a Captiva zdáli nějaké podobné, tak díky za info. Koneckonců podívej jak vypadal koncept Antara GTC a co z toho zbylo. :-(
Avatar - DaewooMaster
1. 5. 2009 18:14
Re: Re:
Vzhledem k tomu, že v Evropě byl Chevrolet postaven pod Opel a nesměl mu konkurovat, nemůžeš čekat nějakou maximální vyspělost nebo dokonalost. Třeba se to teď zlepší, resp. Cruze by mohl být prvním nediskriminovaným Chevym v Evropě.

Jinak dalším cizím modelem v nabídce Opelu je třeba Agila - původem Suzuki Wagon R+ (1. generace) a Splash (2. generace). A i tohle vozítko se na některých trzích prodává jako Chevrolet...
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2009 22:38
Re: Re:
Ano, o Agile/Wagonu R+ vím. Doufejme, že jak Chevrolet, tak Opel čekají lepší časy. Nicméně to jak vypadají současné Chevy/Daewoo, to prostě nemůžu říct, že se mi líbí. Furt je tam ta korejská pachut, které se třeba Kia pomalu zbavuje. Samozřejmě v tomhle se neshodnem. U Chevroletu, bych právě čekal, že u svých korejských modelů zavede jako první zavede nějaké zásadnější změny v designu produktů. Nicméně, jak píše Marko v příslušném článku, resp. diskuzi, GM orientuje Chevy i na nižší modely, které mají mít globální design.