Tak možná budeme mít zase o jeden hot hatch s pohonem všech kol ztížený výběr, Mazda chystá novou generaci sportovní Mazdy 3 MPS se systémem 4x4 z modelu CX-5.
S přenosem výkonu určitě problém současná MPS nemá. Nebudu tvrdit, že se jedná o nejlepší HH na trhu, ale slabiny bych hledal jinde. To auto je hodně specifické a trvalo mi několik měsíců, než jsem přišel těmto specifikům "na kloub". Bylo by to na delší psaní, ale alespoň to hlavní: Přenos momentu od kol do řízení tam určitě je, zvyknete si na to a podle mě to k takovému autu patří. Protočit předek lze s troškou neurvalosti i s 1,2HTP - trakce je podle mě naprosto dostatečná. Nejlepší je ale opravdu motor - to co předvádí od 3 nahoru je díky kroutícímu momentu naprosto návykové, naopak ztrácí na 1 a 2 - tam je kroutící moment elektronicky omezen. Je ale potřeba se naučit to auto znát a využívat těch správných otáček.